Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

För er med liten budget - intressant högtalarpaket

12 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 juni 2003 - 04:01

Unregisterede4bf12a3
  • Unregisterede4bf12a3
  • Lärjunge

• 420 inlägg
  • 0
Detta tips är för dem som har en liten budget men ändå vill kunna köpa sig ett intressant högtalarpaket. Så ni som tycker att mitt tips är löjligt, OK, det bjuder jag på, men var vänliga och inse att inte alla har samma ekonomiska förutsättningar.

Paketet heter:

Eltax Evolution 5.2 Power System

Detta paket har testats av tidningen "What Video" ( http://www.whatvideotv.com ) och fick ett "Best Buy" ( http://www.eltax.com...on_juli2002.pdf ).

Samma tidning gav sedan detta paket:

"Awards 2003 Budget & Midrange Home Cinema Speaker System: Eltax Evolution 5.2 System" ( http://www.eltax.com...ideojan2003.pdf )

Paketet består av två golvhögtalare, två satelliter samt en centerhögtalare. Det intressanta är att golvhögtalarna har inbyggda subwoofers så man kan säga att man dessutom får två aktiva subwoofers.

Hallbäcks säljer detta paket för 3495kr INKLUSIVE frakt ( http://www.smartstep...70072&visible=1 )

Den närmaste handlaren efter Hallbäcks som jag har hittat är Komplett.se som tar 4239kr EXKLUSIVE frakt ( http://www.komplett....ID=&GrpID=&s=sr )

Mer info hittar ni på http://www.eltax.com . Jag vill bara tillägga att jag aldrig har lyssnat på detta paket, men jag tyckte ändå att paketet förtjänade lite uppmärksamhet.

Hoppas någon därute uppskattar mitt tips [:(]

MVH

Postad 02 juni 2003 - 13:00

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8 314 inlägg
  • 0
Som sagt så kan det vara intressant för olk med stram budget. Skulle vara intressant att läsa om någon provlyssnat.

Postad 02 juni 2003 - 21:14

d00m
  • d00m
  • Veteran

• 1 678 inlägg
  • 0
Som vanligt känns det FÖR bra för att vara sant, och så är det säkert också. Jag tycker att man bör satsa på ett mindre system för de pengarna, kanske ett par billiga stativhögtalare från Audio Pro kompletterat med en aktiv sub Nova eller något i den stilen. Det ger antagligen mer ljud för pengarna, även om det kanske blir en liten slant dyrare (inte mycket). Men visst, jag har inte lyssnat så jag ska inte döma på förhand heller. Men om man räknar på det så är det i det närmaste ofattbart med tanke på material, löner, frakt, mellanhänder etc.

Postad 03 juni 2003 - 11:28

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8 314 inlägg
  • 0
Är helt på din lije doom , men det skulle vara kul om någon köpte och provade. Kanske är ett fynd.

Postad 03 juni 2003 - 18:44

Unregisteredaa4ee176
  • Unregisteredaa4ee176
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Jag har inhandlat ett sådant paket från Hallbäcks och Paketet är värd varenda krona jag tycker det låter kannon.
Jag satte på Saving Private Ryan för att testa ljudet när jag fick hem högtalarna och det blev riktigt bra bio känsla och det blev riktigt bra Bas efekter och rent och fint ljud. Och inte nog med att det är billigt man fick det hem kört till dörren med lastbil också för dom pengarna så det är riktig seriöst. Så för alla er som inte vill lägga ut 10-15000 för ett högtalar paket ska inhandla detta paket. Jag har en kompis också som har ett sådant paket och han köpte det för ett år sen och han är fortfarande mycket nöjd med dom

Postad 03 juni 2003 - 20:17

Unregisterede4bf12a3
  • Unregisterede4bf12a3
  • Lärjunge

• 420 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by wehlin
Jag har inhandlat ett sådant paket från Hallbäcks och Paketet är värd varenda krona jag tycker det låter kannon.
Jag satte på Saving Private Ryan för att testa ljudet när jag fick hem högtalarna och det blev riktigt bra bio känsla och det blev riktigt bra Bas efekter och rent och fint ljud. Och inte nog med att det är billigt man fick det hem kört till dörren med lastbil också för dom pengarna så det är riktig seriöst. Så för alla er som inte vill lägga ut 10-15000 för ett högtalar paket ska inhandla detta paket. Jag har en kompis också som har ett sådant paket och han köpte det för ett år sen och han är fortfarande mycket nöjd med dom

Kul att höra från någon som faktiskt äger paketet.

MVH

Postad 03 juni 2003 - 21:33

d00m
  • d00m
  • Veteran

• 1 678 inlägg
  • 0
Dollar: Japp, det var kul att höra.

Wehlin: Jag tvekar inte en sekund på att det är prisvärt, ingen kan säga något annat och vara allvarlig. Frågan är bara hur det står sig mot konkurrens med lite mer "spartanska system" så att säga, för samma peng då förstås. Med spartanska menar jag i detta fall mindre lådor, passiva högtalare etc.

Postad 03 juni 2003 - 21:48

Unregisteredb94c08e9
  • Unregisteredb94c08e9
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Med stram budget hade jag köpt Canton 5 CX på hembiobutiken för 2500:-, det är vad jag kallar ett fynd :D

Postad 04 juni 2003 - 00:26

Unregisteredaa4ee176
  • Unregisteredaa4ee176
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
dOOm: jag vet inte men ska man jämföra med ett sattelit paket i samma pris klass så tror jag det är bättre att köpa dessa jag tror man får ut mer ljud av Eltax högtalarna både i musik och hemmabio jag kan inte tänka mig att det blir något maffigt ljud ur 2satteliter och en sub när man spelar musik. Eltax högtalarna spelar kannon i bägge lägena. Och sen tycker jag att det blir bättre bas fördelning i rummet med dessa än om man skulle plasera ut en liten subb i rummet men det är vad jag tycker . jag har inte lyssnat på något passivt paket i samma pris klass så jag vet inte hur det är att jämföra dom med det

cobolt: Jag tror det är bättre att lägga till en tusen lapp och köpa Eltax högtalarna

Postad 05 juni 2003 - 23:35

d00m
  • d00m
  • Veteran

• 1 678 inlägg
  • 0
En sub ska ju vara det ultimata i ljudsynpunkt eftersom man fritt kan placera den i rummet. Felaktigt placerad blir det ju inte bra, men med rätt placering kan det bli underbart bra. Huvudsaken är ju att du är nöjd i alla fall, eller hur? ;)

Postad 13 juni 2003 - 15:31

Unregisteredd8aae6db
  • Unregisteredd8aae6db
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Funderar på att skaffa paketet då det verkar vara i min prisklass.
Någon som har tips på en passande förstärkare?

Postad 13 juni 2003 - 16:00

Unregisterede4bf12a3
  • Unregisterede4bf12a3
  • Lärjunge

• 420 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by ZappE
Funderar på att skaffa paketet då det verkar vara i min prisklass.
Någon som har tips på en passande förstärkare?

Hej!

När vi talar om receivers i prisklassen runt 3000kr så brukar den gemensamma uppfattningen vara att inget slår Yamaha, och då mer bestämt RX-V440.
Hembiobutiken tar 3280kr och då ingår frakten om du köper den i juni.
Ett alternativ kan vara att köpa den från Tyskland.
http://www.schnaepp.de/ tar ca 308 Euro INKL. frakt mot postförskott (så du slipper betala i förskott). 308 Euro = ca 2800kr.

MVH

Postad 14 juni 2003 - 00:08

Unregisteredd8aae6db
  • Unregisteredd8aae6db
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Den ser fin ut.
Man tackar för hjälpen [:D]

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Baslåda nr5
    Anton
    2025-06-02 13:28:15
  • Nya stativ
    Anton
    2025-05-30 12:20:04
  • Powercon ”grendosa”
    Anton
    2025-05-28 20:37:24
  • Baffelvägg
    Anton
    2025-05-24 08:28:29
  • JBL 4309 vs 708i
    Anton
    2025-05-23 13:58:22
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.