Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Om du bara fick äga en (1) DVD-film...

66 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 August 2003 - 08:05

Unregistered1ec26e48
  • Unregistered1ec26e48
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Hejsan

Jag har precis packat upp mina nya hembiosaker och ska sätta igång och njuta...men (?)... vilken film ska man välja för att på något sätt kunna testa av allt; HiFiljud, effekter, höga/låga ljud, panoreringar, bakgrundsljud, bomber/granater, 5.1, 6.1, 7.1 etc etc.

Så jag ställer frågan så här:
"Om du bara fick äga en (1) film som du skulle behålla för att kunna övertyga dina kompisar att det här med hembio är värt alla pengarna och ger dig en sådan åktur att du aldrig mer kommer att sätta på tv:ns högtalare igen. Vilken film skulle du då välja."

Kraven på vettig/gripande handling är mindre viktigt - även om det nu bidrar till totalupplevelsen. OBS! Jag är främst ute efter en spelfilm - men testskivor går oxå bra att rekommendera. Tänk bara på att det är den enda film du ska äga - om du var tvungen att slänga de andra!

Ge mig tips...

/NiB *ska handla DVD-film(er) i helgen* :angry:

Postad 28 August 2003 - 08:07

Unregistered57fd6921
  • Unregistered57fd6921
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Monster´s Inc.

Postad 28 August 2003 - 08:10

MasterOfPuppetz
  • MasterOfPuppetz
  • Beroende

• 1362 inlägg
  • 0
Gladiator tror jag.

Postad 28 August 2003 - 08:20

Unregistered817d25f9
  • Unregistered817d25f9
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
När jag skall köra en snabb demo (läs skrävla :angry: ) mitt bio rum för kompisarna, brukar alltid introt till Toystory 2 snurra i spelaren.

Postad 28 August 2003 - 09:02

Unregisteredd3ff26f3
  • Unregisteredd3ff26f3
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0
Eagles - Hell Freezes Over och sen köra spår 6 (Hotel California med dts). Detta har fått flera i min omgivning att köpa egna system. Även sådana som inte gilla Eagles :angry: !

Postad 28 August 2003 - 09:05

Unregistered15bf9074
  • Unregistered15bf9074
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag brukar köra "Star Wars - Attack of the Clones" för att imponera på mina kamrater.

Postad 28 August 2003 - 11:01

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2420 inlägg
  • 0
Svår fråga, ska man välja en film för ljudet/bildens skull eller en film som även är bra.

Givetvis måste man ju ta en film som både har bra ljud/bild men ÄVEN ÄR BRA som film och då finns de inte så mycke att välja på.

Tror nog ändå att jag väljer hela Sagan om ringen serien och då dom förlängda special boxarna.

Postad 28 August 2003 - 12:48

Gäst_jedi_*
  • Gäst_jedi_*
  • 0
Star Wars II - Attack of the Clones.

Postad 28 August 2003 - 14:24

Unregistered35ababfd
  • Unregistered35ababfd
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0
Monsters Inc och Toy Story är fusk, för de ser bra ut även på dåliga apparater! Just Gladiator, Sagan om Ringen och Starwars II är typiska favoritdemos med hög genomgående kvalitet på produktionen.

Postad 28 August 2003 - 14:32

Unregistered817d25f9
  • Unregistered817d25f9
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Monsters Inc och Toy Story är fusk, för de ser bra ut även på dåliga apparater! Just Gladiator, Sagan om Ringen och Starwars II är typiska favoritdemos med hög genomgående kvalitet på produktionen.

om toystory 2 går bort, tar jag de 15 första minuterna i Saving Privat Ryan

Där får alla högtalare jobba duktigt - skön kontrast mellan ljudlöst(under vatten) och land scener.

Postad 28 August 2003 - 17:40

lostsoul
  • lostsoul
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0
Stanley Kubrick's 2001 - A Space Odyssey

Ajdå! Det var för att demonstrera hemmabion med. Då väljer jag Star Wars Episode I och II...

Redigerat av lostsoul, 28 August 2003 - 17:43.

Postad 28 August 2003 - 18:19

Unregistered31881
  • Unregistered31881
  • Beroende

• 1253 inlägg
  • 0

om toystory 2 går bort, tar jag de 15 första minuterna i Saving Privat Ryan

Där får alla högtalare jobba duktigt - skön kontrast mellan ljudlöst(under vatten) och land scener.

håller me dig fogel har special versionen hemma me DTS.
sikket ljud de blir.
synd bara att den inte kom i DTS-ES.
den filmen skulle göra sig ett snäpp bättre i DTS-ES

Postad 28 August 2003 - 18:27

Unregistered31881
  • Unregistered31881
  • Beroende

• 1253 inlägg
  • 0
även den första kvarten i gladiator är väldigt trevlig eftersom den kommer i DTS-ES å de är en mkt rejäl krigs scen som i ett bra surround har svårt å lämna nån oberörd

Redigerat av Unregistered31881, 28 August 2003 - 22:53.

Postad 28 August 2003 - 21:14

Gäst_Viggen_*
  • Gäst_Viggen_*
  • 0
Daredevil har mycket bra surroundljud i DTS!

Postad 29 August 2003 - 10:34

TOOL
  • TOOL
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
Sagan om ringen "special extended dvd version" Reg1 med DTS ljud,här finns allt,ruskigt fin bild samt mycket bra ljud.

m.v.h Nicke

Postad 29 August 2003 - 14:02

Foppa21
  • Foppa21
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
Jag har åxå funderat på det och den film som jag kan tänka mej som även är mycket bra är Star wars attack of the clones

Postad 01 September 2003 - 17:47

Unregistered00211ae4
  • Unregistered00211ae4
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

Hejsan [...]
HiFiljud, effekter, höga/låga ljud, panoreringar, bakgrundsljud, bomber/granater, 5.1, 6.1, 7.1 etc etc.
/NiB *ska handla DVD-film(er) i helgen*  :D

Alltså du har hängt upp dig på ljud. Fråga vem som heslt som aldrig har hört ordet hembio vad som är största skillnaden mellan att se film på video och på bio, alla säger bilden!

När man ska dema systemet så ska det givetvis låta bra, det är mycket viktigt, men bilden är ändå dubbelt så viktig som ljudet (om man inte sitter med en liten 14"are då, men det går väl knappast nån här)! Det ska vara en film med snygga effekter. Star Wars ligger bra till om ni frågar mig!

Redigerat av Unregistered00211ae4, 01 September 2003 - 17:48.

Postad 01 September 2003 - 18:00

Unregistered31881
  • Unregistered31881
  • Beroende

• 1253 inlägg
  • 0

Hejsan [...]
HiFiljud, effekter, höga/låga ljud, panoreringar, bakgrundsljud, bomber/granater, 5.1, 6.1, 7.1 etc etc.
/NiB *ska handla DVD-film(er) i helgen*  :D

Alltså du har hängt upp dig på ljud. Fråga vem som heslt som aldrig har hört ordet hembio vad som är största skillnaden mellan att se film på video och på bio, alla säger bilden!

När man ska dema systemet så ska det givetvis låta bra, det är mycket viktigt, men bilden är ändå dubbelt så viktig som ljudet (om man inte sitter med en liten 14"are då, men det går väl knappast nån här)! Det ska vara en film med snygga effekter. Star Wars ligger bra till om ni frågar mig!

håller verkligen inte med dig alls ytrymn.
visst är den ett plus med den stora bilden i kombination med ljudet.
men framför allt de ljudet som är på en biograf är helt suveränt.
kanske inte de absoluta toppskikte om man ska se rent hi-fi mässigt men akustiken hjälper till gott å hela upplevelsen blir kalas.
jag för min del prioriterar ljudet hemma framför en rejält stor bild.
om man skulle dra upp 2 scenarier.
1. fett ljud liten tv säg 25"
2 stor enorm bakprojje tv inget surround.
den största upplevelsen skulle i mitt fall vara den med et enormt ljud eftersom de då känns som man är mitt i filmen.
dock ger både en stor bild å ett bra ljud den bästa upplevelsen

Postad 01 September 2003 - 19:35

weezer
  • weezer
  • Forumräv

• 706 inlägg
  • 0

Hejsan [...]
/NiB *ska handla DVD-film(er) i helgen*  ;)

Ljudet går klart före bilden, räkna bara ut hur mkt du lagt på ljud resp. bild så ska du se :D.

Postad 01 September 2003 - 19:51

ulukai
  • ulukai
  • Lärjunge

• 453 inlägg
  • 0
Ja ljudet är extremt viktigt. Köpte en Infocus X1 härom året och den har jag fortfarande men det som kan tänkas och ska bytas ut är förstärkaren. Man vill ju ha så bra ljud som möjligt. Bilden är viktig men inte så viktig som ljudet.

Postad 01 September 2003 - 19:58

Unregistered2ce48e19
  • Unregistered2ce48e19
  • Forumräv

• 615 inlägg
  • 0
Eagles ``Hell freezes over´´. Som referens för ljudet är den sanslöst bra.
Bilden är väl sisådär, men ljudet uppväger med råge´, så totalupplevelsen blir mycket bra.
Så, om jag bara fick äga en referens, skulle det bli denna.

Om jag fick äga en till........skulle jag ta Sagan om ringen I början där Frodo sitter i den gröna skogen. När jag demat denna, har mer än en alvarligt funderat på en egen projje.

Postad 01 September 2003 - 20:00

Unregistered31881
  • Unregistered31881
  • Beroende

• 1253 inlägg
  • 0

Eagles ``Hell freezes over´´. Som referens för ljudet är den sanslöst bra.
Bilden är väl sisådär, men ljudet uppväger med råge´, så totalupplevelsen blir mycket bra.
Så, om jag bara fick äga en referens, skulle det bli denna.

Om jag fick äga en till........skulle jag ta Sagan om ringen I början där Frodo sitter i den gröna skogen. När jag demat denna, har mer än en alvarligt funderat på en egen projje.

är den nån som kan ge mig en länk till den där eagles skivan tackar så mkt

Postad 01 September 2003 - 20:14

Unregistered2ce48e19
  • Unregistered2ce48e19
  • Forumräv

• 615 inlägg
  • 0
Hej !

Den finns på www.dvdon.com
Titta på musikdvd. Prislappen på 129:- är ju riktigt bra.

Postad 01 September 2003 - 20:20

Unregistered31881
  • Unregistered31881
  • Beroende

• 1253 inlägg
  • 0
tack gonzo
förresten va äre för ljudspår
EDIT : hittade de nu DTS ju mumma = )

Redigerat av Unregistered31881, 01 September 2003 - 20:23.

Postad 01 September 2003 - 22:59

Unregistered1ec26e48
  • Unregistered1ec26e48
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Tack alla för Era inlägg ...

Lite synpunkter "so far" när jag nu haft mina Canton 25:or i snart 4 dagar ;) Ska nämna att jag tills vidare kör dem på 2 kanaler (2*65W) med sub, då pengarna tryter för allt man ska köpa. Men nästa månad blir det en Yama 640! Man bör även veta att de inte är i närheten av inspelade.

Min synpunkt är att LJUDET betyder mest - ingen tvekan. Jag har en vanlig 32'' TV. Jag körde David Gilmores (Pink Floyd) live DVD och växlade mellan tv-ljud o förstärkare... Ja, skillnaden var som ... ja, det går ju ine att jämföra ens. Det fanns bara ett val. På inrådan av Er inhandlades diverse filmer och även de övertygar på ljudet. Jag köpte Eagles DVD:n. OJ! Om den låter så bra i två kanaler - hur låter den då i 5.1/DTS. Ska bli intresant att se hur det låter med lite metal DVD:er :blink: (Tips någon?)

Eftersom jag enbart kör DVD:n via förstärkaren just nu så är det en pina när jag ska koppla om och se "vanligt" TV - vill INTE :D ! Skulle se Arkiv X men tröttnade och kolla lite på Gladiator (DVD) istället.

Är det någon som vet hur bra ljud man kan få om man drar ner några filmer från nätet och kör dessa som CD-filmer... Skit eller?

Keep sending suggestions.

/NiB:)

Postad 02 September 2003 - 15:08

ulukai
  • ulukai
  • Lärjunge

• 453 inlägg
  • 0
Köpte precis min Eagles idag. Jag måste säga att ljudet är helt fantastiskt. Lyssnar på skivan i bakgrunden nu. Man kan knappt tro att det är en Live inspelning. Lysande!

Postad 02 September 2003 - 15:28

Unregistered817d25f9
  • Unregistered817d25f9
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Jag körde David Gilmores (Pink Floyd) live DVD ......

Då skall du höra Dark side of the moon - SACD

Herred######r säger jag bara - vilken upplevelse

Postad 02 September 2003 - 15:56

ulukai
  • ulukai
  • Lärjunge

• 453 inlägg
  • 0
Vilken är det? Dark Side of the Moon då.

Postad 02 September 2003 - 19:31

Unregistered1ec26e48
  • Unregistered1ec26e48
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Fogel:
"Då skall du höra Dark side of the moon - SACD"

Oj, Tack - visste inte ens att den fanns på DVD. Den ska inhandlas! vet du om Pulse-konserten finns oxå? Såg den i Göteborg och skulle MYCKET GÄRNA vilja ha en revival av den grymma upplevelsen :D

ulukai:
Vi pratar Pink Floyd...
Dark side of the moon är deras bäst säljande album - tom större än den välkända the Wall.

På tal om the Wall - vet någon om den (filmen) är anpassad efter någon surround standard?

Postad 02 September 2003 - 21:31

ulukai
  • ulukai
  • Lärjunge

• 453 inlägg
  • 0
Tack det visste jag inte. Vad är det för typ av musik?

Postad 02 September 2003 - 22:36

Unregistered1ec26e48
  • Unregistered1ec26e48
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Ja... hur beskriver man Pink Floyd? Hur beskriver man sex? <_<

Har du inte lyssnat så värst mycket innan så har du en trevlig resa framför dig. Men ge det tid - deras musik är inte lika "lättlyssnad" som dagens skval i kommersiell radio... men o andra sidan så håller den längre. T ex en låt du garanterat hört är "Another brick in the wall (part two)" med barnkören - Hey Teacher, leave those kids alone! Den släpptes 1979, och är lika bra idag! Förresten. Testa hellikopterljudet i början i full surround :D .

Deras repertoar är rätt bred - från finstämt och akustiskt till bombastiskt och pampigt. De började på sena 60-talet som ett psykadeliskt band, och har med tiden utvecklats till ett av världens större Exprimentell Pop/Rock/Symfonirock band (rätt svårt att beskriva :D ). Musiken är mycket gitarr baserad - men inte på samma sätt som hårdrocksband. De slog igenom två gånger kan man väl säga. Först med skivan "Dark Side of the Moon" (1973) som har sålt i otroliga 30 miljoner ex. Nästa stora (kommersiella) genombrott kom med trilogin (skiva, konsert o film) "the Wall" (1979). Såg nu att de hade en 5.1 version av filmen på Ginza.... suck, ännu ett köptvång!

Idag får man väl säga att Pink Floyd ligger i ide. Gubbarna börjar bli gamla. David Gilmore kör visst lite solo. Köpte en live-DVD som var ok!

Det som gör det rätt kul i sånna här sammanhang är att grabbarna i Pink Floyd är ljudbögar och perfektionister - så deras skivor håller väldigt VÄLDIGT hög klass. T ex Pulse har ett superbt CD/HiFi ljud trots att det är live.

För att få en bra introduktion och en bra ljudupplevelse kan du köpa Pulse-liveskivan. Där kör de ett brett fält av låtar. Annars funkar "A collection of great dance songs" och "Delicate sound of thunder" som även dessa är en blandning från flera skivor.

Några av mina favvisar är:
- Comfortably numb
- Wish you were here (klassiker)
- Money
- Another brick in the wall
- Mother
- Shine on you crazy diamond
mmfl

Undvik deras tidiga skivor + the final cut.

Oups... Känns som jag vi/jag börjar hamna lite of topic. Men , det är ju kul att kunna frälsa någon - om de har missat Pink Floyd.

Sen svarade jag ju på en av mina egna frågor (inlägg 1). Nu vet jag fler skivor jag ska köpa som ref till mitt hemmabiobygge. The Wall och Dark Side of the Moon DVD:n!

/NiB

Postad 03 September 2003 - 10:44

ulukai
  • ulukai
  • Lärjunge

• 453 inlägg
  • 0
Tack nu vet jag vem det är. De är väldans bra ju!

Postad 03 September 2003 - 21:02

Racer
  • Racer
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
NIB????? vadå undvik The Final Cut, perfekt skiva att skrämma grannar med, grymma explosioner på den :D , förövrigt en grymt bra skiva.

Wall-DVD:n är ju störtskön den med.

Annars är ju Wish you were here, bland det bästa som överhuvudtaget har spelats in.......om ni frågar mig

Postad 03 September 2003 - 22:30

Unregistered1ec26e48
  • Unregistered1ec26e48
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Racer:
"Undvik Final-Cut"

Det kommentaren tillkom bara för att inte skrämma iväg en blivande Pink Floyd lyssnare. Det kanske inte är den bästa skivan att börja med... :D . Den är definitivt inte dålig - men inte lika unik som t ex Wish you were here, som även för min del kommer MYCKET högt på listan.

Såg att det släpps en ny DVD i november. Live at Pompeii Dir cut. Det låter lovande.

Postad 28 September 2003 - 23:26

gemeni
  • gemeni
  • Lärjunge

• 375 inlägg
  • 0
Racer : Håller med dig "Wish you were here, bland det bästa som överhuvudtaget har spelats in" B)

Postad 31 October 2003 - 16:35

Mikael G
  • Mikael G
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Min personliga favorit med Pink Floyd är On the turning away, den är mäktig!

/
Micke

Postad 10 November 2003 - 06:48

Nightportier
  • Nightportier
  • Forumräv

• 696 inlägg
  • 0
Visserligen är tråden gammal men fick jag idag välje 1 skiva så blev det utan tvekan Lejonkungen när det gäller ljudreferens. Helt utan konkurrens i dagens läge. Det ablolut bästa ljudet jag hört från en DVD-skiva hittills.
När det gäller bild är det svårare men där lutar det nog åt Gladiator.
MVH

Postad 10 November 2003 - 12:36

Unregistered217b1113
  • Unregistered217b1113
  • Beroende

• 1037 inlägg
  • 0
måste nog säga LOTR-4disc klart överlägsen referens

Postad 10 November 2003 - 13:35

Unregistered1b6f8dd6
  • Unregistered1b6f8dd6
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0
Band of Brothers då? massa granater o grejer :)

Postad 10 November 2003 - 15:00

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

• 3439 inlägg
  • 0
Ljudsidan: Här skulle jag nog välja "Metallica - Black Album" med DVD-Audio (ja, Satanic du SKA få tillbaka din skiva. :D :o ). GRYM ljudmix! Ska köpa den så fort jag kan. "Eagles - Hell freezes over" är mycket bra den med, men den kan ha lite VÄL högt "surroundljudsvrål" från publiken ibland. Ni som har en ljudkalibrerad anläggning och kört denna skiva kanske vet vad jag syftar på.

Bildsidan: Här blir det svårare. Kanske "LOTR - Two Towers Ext. version" nu när den kommer? Annars funkar ju "Start Wars - Attack of the clones" alltid.

PS. Lånade "Pink Floyd - Dark side of the moon" på SACD av en kompis för några dagar sen och jag tyckte produktionen var GRYM, men sen kan man jag tycka olika om hur de låter. Pink Floyd alltså. :D Jag gillade INTE skivan, men jag kanske är för ung för dem? (född -79) Lyssnade flera gånger på den, men det hjälpte inte. Fick lite "hippiekulturinfluenser" efter att ha lyssnat ordentligt. Låten "Another brick in the wall" har man ju hört, men tyvärr finns den låten inte med på skivan. :)
Summa summarum: Lyssna INNAN köp av denna skiva. Den är svårlyssnad för den som inte är ett "fan" av bandet. Jag ska då INTE köpa den. Lägger pengarna på något annat istället.....men det är jag det. B) DS.

Edit: Felstaving

Redigerat av Unregistereda0ef723f, 10 November 2003 - 15:09.

Postad 11 November 2003 - 09:06

Unregistered3e72e7dc
  • Unregistered3e72e7dc
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Mycket lätt val tycker jag .. Terminator 2 - Judgement day - Extreme Tin Can Edition (Limited, 2-disc) Info: Brand New 1080p, 24sf High-Definition Digital Telecine Transfer for Superior Video and Audio Quality!
finns det nått bättre ??? HDTV + Dolby Digital 5.1 EX både bild och ljud är suuuper .. skulle mitt hus brinna ner skulle jag rädda den skivan först hehe .. alla med lotr mani och toy story kan gå och gömma sig det här slår allt ..

Postad 15 November 2003 - 00:31

Unregisteredede112b8
  • Unregisteredede112b8
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Gandhi:-) :wub:

Action, drama och komedi, kärlek och hat, broderskap, thriller, Skräck, frihet och fångenskap, kamp, ödmjukhet, realitet, generösitet och mycket annat.

Postad 09 March 2004 - 04:36

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Får väl säga T2 extreme edition jag med eftersom jag äger den.
För den som vill se T2 i 1080p så finns det en liten snutt att ladda ner här http://hdshowcase.mi...res/T2_1080.exe klart sevärt :)
Men om man ska hålla sig till rena dvdskivor så får jag nog komma med en liten outsider, Vidocq, en film som är inspelad helt digitalt från början till slut, ruskigt bra bild vad jag kommer ihåg (var dock ett tag sen jag såg den nu), Men star wars är väl också inspelade helt digitalt iofs?!

edit: Man kanske vill ha mera referensklipp från filmer, då kan man titta här! http://www.microsoft...ntShowcase.aspx

Redigerat av Martin.M, 09 March 2004 - 04:37.

Postad 09 March 2004 - 08:55

Metalmartin
  • Metalmartin
  • Lärjunge

• 488 inlägg
  • 0
Hejsan hej

The fifth element "kommentar är onödiga"

Helt enkelt hembions hembio film på mer än ett sätt (song of the Diva) har ju gått som demo film på mer än en hembiomässa.

För övrigt är ju DTS spåret på Eagles felmixat enligt mig.

Postad 09 March 2004 - 09:57

Neve
  • Neve
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
"The nightmare before christmas" av Danny Elfman & Tim Burton! :)

Postad 10 March 2004 - 09:03

miol11
  • miol11
  • Forumräv

• 514 inlägg
  • 0
Femte Elementet har varit min No.1 demo film sen den släpptes på DVD, mycket bra håller hög klass. (Numera använder jag Superbit utgåvan).

Postad 10 March 2004 - 20:50

Unregistered990
  • Unregistered990
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0
Gladiator tror jag... hmm måst afundera på den. =)

Postad 11 March 2004 - 14:19

Unregisteredec19889e
  • Unregisteredec19889e
  • Mästare

• 2891 inlägg
  • 0
Inget snack om saken - Gladiator R1 2-disc med DTS-ES. :)

Postad 12 March 2004 - 00:30

Unregistered76cf7133
  • Unregistered76cf7133
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0
Man får inte glömma Hulken, massan är väl delad om hurvida den är bra som film eller inte, men jag gillar effekterna så det får räcka :D

En perfa "skryt" dvd som man tar upp när polarna kommer förbi, superbt ljud (DTS) och bild, musik av Danny Elfman.

För mer Danny musik så kan man köra intromusiken till Sleepy Hollow, den som inte får gåshud/ståpäls där har inget här o göra :)

En kommande kandidat lär ju vara Master and Comander, iaf på ljudsidan, håll utkik filmfreak :D

Redigerat av Unregistered76cf7133, 12 March 2004 - 00:33.

Postad 12 March 2004 - 07:23

nurfen
  • nurfen
  • Veteran

• 2031 inlägg
  • 0
Gladiator Superbit har bästa bilden, förutom T2 Extreme Edition såklart. För att vara vanlig DVD är den otrolig. Säljaren jag visade den för när jag provade projektorer tappade hakan! :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.