Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

* Officiell trÄd - InFocus SP4805 *

1993 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 05 september 2004 - 19:32

Unregistered755e55da
  • Unregistered755e55da
  • Amatör

• 90 inlĂ€gg
  • 0
Skulle var intressant om ni som har 4805:an ville berÀtta vad ni har för dukstorlek kontra tittavstÄnd.

För att det skall var lÀtt att jÀmföra ange dukbredd i cm samt tittavstÄnd i cm , vi förutsÀtter vÀl att det Àr 16-9.

Postad 06 september 2004 - 10:33

Unregistered06b8ab0b
  • Unregistered06b8ab0b
  • Wannabe

• 10 inlĂ€gg
  • 0

Andersoxe Posted den Sep 5 2004, 20:32 
  Skulle var intressant om ni som har 4805:an ville berĂ€tta vad ni har för dukstorlek kontra tittavstĂ„nd.

För att det skall var lĂ€tt att jĂ€mföra ange dukbredd i cm samt tittavstĂ„nd i cm , vi förutsĂ€tter vĂ€l att det Ă€r 16-9. 

Jag har dukbredd 246cm samt tittavstÄnd 400cm.

MVH
Jensen

Postad 06 september 2004 - 11:42

Unregisteredcaf76a05
  • Unregisteredcaf76a05
  • Wannabe

• 38 inlĂ€gg
  • 0

Skulle var intressant om ni som har 4805:an ville berÀtta vad ni har för dukstorlek kontra tittavstÄnd.

För att det skall var lĂ€tt att jĂ€mföra ange dukbredd  i cm samt tittavstĂ„nd i cm , vi förutsĂ€tter vĂ€l att det Ă€r 16-9.

Jag har en 190cm bred duk och sitter pÄ 380cm avstÄnd.

Postad 06 september 2004 - 14:45

BosnianX
  • BosnianX
  • LĂ€rjunge

• 294 inlĂ€gg
  • 0

Skulle var intressant om ni som har 4805:an ville berĂ€tta vad ni har för dukstorlek kontra tittavstĂ„nd.

För att det skall var lĂ€tt att jĂ€mföra ange dukbredd i cm samt tittavstĂ„nd i cm , vi förutsĂ€tter vĂ€l att det Ă€r 16-9. 

MVH
Jensen

Hur upplever du bilden pĂ„ den avstĂ„ndet? Är det för stort eller Ă€r det normalt.
Jag ska sÀtta upp min 4805:an i veckan och jag har frÄn linsen till duken 410 cm.

Postad 06 september 2004 - 17:11

SiliconS
  • SiliconS
  • AnvĂ€ndare

• 199 inlĂ€gg
  • 0

ruhe: skriv gÀrna om du hittar nÄn i gbg som demar. Vill ocksÄ kika pÄ en.

Ågrens Hifi demar 4805:an

Postad 06 september 2004 - 19:56

B8
  • B8
  • Guru

• 4 536 inlĂ€gg
  • 0

Jo gott folk. Vi har tagit fram en LCD för att ha ett alternativ till de som tvunget vill ha en 720p LCD produkt.
Vi visade redan en prototyp i Januari pÄ CES.

Denna kommer med stor sannolikhet dock aldrig komma till Sverige (Europa), dÄ vi kommit fram till att den inte har nÄgot, förutom dÄ högre (LCD) upplösning, att erbjuda emot 4805.

Fredrik
InFocus

Men den kanske kan ge andra LCD-projjar en match och sprida glÀdje till RBE-kÀnsliga personer??

Verkar konstigt tÀnkt tÀnkt...

Postad 06 september 2004 - 20:04

Unregisteredf721f19d
  • Unregisteredf721f19d
  • Wannabe

• 20 inlĂ€gg
  • 0
Buuhu! Jag vill kunna se pÄ TV via projjen men fÄr det inte att funka. Fick hem denna tv-tuner tidigare i dag.

Och har testat med composit. Men det hÀnder inte. Det stÄr bara den söker efter efter bilden men det hÀnder inget mer. Vill ju kunna se Sverige- Tjeckien imorn.

Kan det ha nÄt att göra med att mitt antenn-uttag Àr draget via sladd frÄn TV i vardagsrummet och inte direkt i frÄn antennen pÄ taket?

Tacksam för alla tips pÄ vad jag kan göra!

Postad 06 september 2004 - 22:05

Unregistered0257a803
  • Unregistered0257a803
  • Rookie

• 7 inlĂ€gg
  • 0
Är det pĂ„ G nĂ„n ny projje frĂ„n Infocus eller hur lĂ€nge kommer SP4805 vara aktuell?

Postad 06 september 2004 - 22:08

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • MĂ€stare

• 3 247 inlĂ€gg
  • 0
InFocus ScreenPlay 4805 Àr högaktuell och kommer vara det ett bra tag framöver i sin prisklass (och Àven en bit upp). :)

Fredrik
InFocus

Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 07 september 2004 - 07:38.

Postad 06 september 2004 - 22:22

Unregistered06b8ab0b
  • Unregistered06b8ab0b
  • Wannabe

• 10 inlĂ€gg
  • 0

För att det skall var lÀtt att jÀmföra ange dukbredd i cm samt tittavstÄnd i cm , vi förutsÀtter vÀl att det Àr 16-9. 

MVH
Jensen

Hur upplever du bilden pĂ„ den avstĂ„ndet? Är det för stort eller Ă€r det normalt.
Jag ska sÀtta upp min 4805:an i veckan och jag har frÄn linsen till duken 410 cm.

För att fÄ bilden sÄ pass stor som jag har den mÄste projjen vara ca 450 cm frÄn lins till duk med max pÄ zoom. Har inte mÀtt upp exakt. Jag har aldrig tittat pÄ sÄ stor bild förut, men jag tycker den Àr helt ok. Jag skulle inte vilja ha den mindre nu nÀr jag har testat. Inte större heller för den delen. :)

MVH
Jensen

Postad 08 september 2004 - 08:26

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • MĂ€stare

• 3 247 inlĂ€gg
  • 0
En test till. :o

"This InFocus projector is boxy and gray. But it does its job exceptionally well and would be a great choice for anyone who wants a high-quality entry-level projector." :lol:

Fredrik
InFocus

Postad 08 september 2004 - 09:16

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlĂ€gg
  • 0
Om jag vore infocus-ingenjör skulle jag krÀva att fÄ utveckla en proj som Àr en infocus 4805 fast med 1024*576-chippet (som bla anvÀnds i nya NEC HT510) istÀllet, fÄ marknadsavdelningen att prissÀtta den till ~2000$ och kalla den 5205 eller nÄtt sÄnt. :o

Fredrik skÀll pÄ dina kollegor over-there nu. :lol:

Redigerat av pacman, 08 september 2004 - 09:18.

Postad 08 september 2004 - 09:51

tager
  • tager
  • Amatör

• 99 inlĂ€gg
  • 0
Hopp, dÄ var den bestÀlld. Var och tittade (och framförallt lyssnade) pÄ en igÄr och nÀr killen i butiken drog av en tusenlapp pÄ priset vad det kört, jag var förlorad till pryl-djÀvulen.. En inre röst sa "Men, det tar vi!"..

Hur projecerar den bilden i höjd i förhĂ„llande till projektorn om man inte vill köra keytstone? Är linsen i höjd med mitten av bilden? Det Ă€r ju dags att skaffa en hylla nu sĂ„ det kan vara bra att veta ungefĂ€r hur högt man ska skruva upp den, har rĂ€tt mycket vĂ€gg att sĂ€tta den pĂ„ sĂ„ det Ă€r inga problem att fĂ„ det keystone-fritt.. :o

Postad 08 september 2004 - 10:22

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • MĂ€stare

• 3 247 inlĂ€gg
  • 0

Om jag vore infocus-ingenjör skulle jag krĂ€va att fĂ„ utveckla en proj som Ă€r en infocus 4805 fast med 1024*576-chippet (som bla anvĂ€nds i nya NEC HT510) istĂ€llet, fĂ„ marknadsavdelningen att prissĂ€tta den till ~2000$ och kalla den 5205 eller nĂ„tt sĂ„nt.  :o

Fredrik skĂ€ll pĂ„ dina kollegor over-there nu.  :lol:

Jag skÀller alltid pÄ dem, :lol: och jo det Àr mycket man önskar man kunde göra overnight, men produktutveckling Àr lite mer komplext Àn sÄ. :lol:

Vad gÀller NEC HT510 (som vi för övrigt kan diskutera vidare i en annan trÄd), sÄ har den visserligen lens shift, men ingen imponerande kontrast och ljusstyrka för att vara en s.k. "ny produkt" och följa i spÄret av kontrastmonstret HT1100.
Och avsaknanden av digital video ingÄng Àr ju, som nÀmnt innan, lite ledsamt.
Och 5-segments fÀrghjul?
Fast visst. Priset verkar ju bra, men jag vill nog se denna bredvid en rutinerad 5700, och för all del 4805, innan jag uttalar mig slutligt. B)

Fredrik
InFocus

Postad 08 september 2004 - 10:26

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • MĂ€stare

• 3 247 inlĂ€gg
  • 0

Hopp, dÄ var den bestÀlld. Var och tittade (och framförallt lyssnade) pÄ en igÄr och nÀr killen i butiken drog av en tusenlapp pÄ priset vad det kört, jag var förlorad till pryl-djÀvulen.. En inre röst sa "Men, det tar vi!"..

Hur projecerar den bilden i höjd i förhĂ„llande till projektorn om man inte vill köra keytstone? Är linsen i höjd med mitten av bilden? Det Ă€r ju dags att skaffa en hylla nu sĂ„ det kan vara bra att veta ungefĂ€r hur högt man ska skruva upp den, har rĂ€tt mycket vĂ€gg att sĂ€tta den pĂ„ sĂ„ det Ă€r inga problem att fĂ„ det keystone-fritt.. :o

Finns mycket om detta i denna trÄd, men jag hjÀlper dig ÀndÄ. :lol:

Offset Àr 27.8 %, d v s bilden kommer 27.8 % av bildens höjd ovanför mitten av linsen om du utgÄr frÄn vinkelrÀt placering.

I taket sÄ blir det ju sÄ klart tvÀrtom. B)

Fredrik
InFocus

Postad 08 september 2004 - 10:44

tager
  • tager
  • Amatör

• 99 inlĂ€gg
  • 0

Finns mycket om detta i denna trÄd, men jag hjÀlper dig ÀndÄ. :lol:

Offset Àr 27.8 %, d v s bilden kommer 27.8 % av bildens höjd ovanför mitten av linsen om du utgÄr frÄn vinkelrÀt placering.

I taket sÄ blir det ju sÄ klart tvÀrtom. :lol:

Fredrik
InFocus

Inte tvÀrt om dÄ?

Som jag uppfattade det du skrev Àr att om jag har den stÄendes pÄ en hylla med fötterna ner ("rÀttvÀnd") sÄ kommer 28% vara ovanför projektorn och resten, dvs större delen av bilden, nedanför.

Som jag förstÄtt det sÀtter folk projektorerna i taket upp och ner, det betyder ju att man mÄste sÀtta den rÀtt nÀra marknivÄ om man vill slippa keystone, lÄter knas.. B)

Postad 08 september 2004 - 10:56

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • MĂ€stare

• 3 247 inlĂ€gg
  • 0

Inte tvÀrt om dÄ?

Som jag uppfattade det du skrev Àr att om jag har den stÄendes pÄ en hylla med fötterna ner ("rÀttvÀnd") sÄ kommer 28% vara ovanför projektorn och resten, dvs större delen av bilden, nedanför.

Som jag förstÄtt det sÀtter folk projektorerna i taket upp och ner, det betyder ju att man mÄste sÀtta den rÀtt nÀra marknivÄ om man vill slippa keystone, lÄter knas.. :o

Bilden kommer aldrig hamna under linsen (sÄvida du inte tiltar fram projektorn, och földaktligen behöver nyttja keystone för att kompensera), utan alltid 27.8 % av bildens höjd ovanför, om vi alltid rÀknar ovanför som utgÄende frÄn bordsplacering, bilden.

Fredrik
InFocus

Postad 08 september 2004 - 10:57

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlĂ€gg
  • 0
[quote name='FFrrEEddRRiiKK' date='Sep 8 2004, 12:22 '] Fredrik skÀll pÄ dina kollegor over-there nu.  :o[/QUOTE]
Jag skÀller alltid pÄ dem, B) och jo det Àr mycket man önskar man kunde göra overnight, men produktutveckling Àr lite mer komplext Àn sÄ. :lol:

Vad gÀller NEC HT510 (som vi för övrigt kan diskutera vidare i en annan trÄd), sÄ har den visserligen lens shift, men ingen imponerande kontrast och ljusstyrka för att vara en s.k. "ny produkt" och följa i spÄret av kontrastmonstret HT1100.
Och avsaknanden av digital video ingÄng Àr ju, som nÀmnt innan, lite ledsamt.
Och 5-segments fÀrghjul?
Fast visst. Priset verkar ju bra, men jag vill nog se denna bredvid en rutinerad 5700, och för all del 4805, innan jag uttalar mig slutligt. :lol:

Fredrik
InFocus [/quote]
Hehe, tro mig, som anstÀlld inom ett av Sveriges struligaste, dyraste och mest lÄngvariga projekt vet jag ett och annat komplexitet inom produktutveckling. :lol:

Ja pÄ pappret Àr inte nÀmda nec:n nÄn konkurrent. Men just dÀrför borde IF utnyttja ett tillfÀlle att fÄ större marknadsandelar för visst vore det ett förmodligen framgÄngsrikt alternativ i klassen precis över 4805:an? :huh:

Jajja, kanske back ontopic och back to the RL och 4805an...

Postad 09 september 2004 - 10:27

hanse1
  • hanse1
  • LĂ€rjunge

• 382 inlĂ€gg
  • 0
FFrrEEddRRiiKK:

Jag har mejlat till Supra för att frÄga om det gÄr att specialbestÀlla en 13 meter lÄng HDMI-kabel och fÄr dÄ detta svar:

" Infocus Àr branschens kÀnsligaste projektor. Kör inte över 8m."

Är det verkligen sĂ„?

I sÄ fall blir jag mycket bekymrad eftersom alla mina planer pÄ att köra digital faller.

Trots kanonbild Àr jag nu inne pÄ att begÀra att fÄ hÀva köpet. Det Àr mÀrkligt att ingen tagit upp detta pÄ forumet tidigare eftersom jag antar att de tidigare modellerna 4800 och X1 lider av samma kÀnslighet mot lÀngre digitalkablar.

Postad 09 september 2004 - 10:52

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • MĂ€stare

• 3 247 inlĂ€gg
  • 0
Att vi skulle vara kÀnsligast vill jag vÀl kanske inte hÄlla med om.
Problemet verkar vara nÀr man kör HDMI till DVI eller tvÀrtom över lÀngre lÀngder och med adaptrar emellan. DÄ gÄr det nÄgon slags smÀrtgrÀns vid 8 till 10 meter, och kan skija frÄn kabel till kabel. Framförallt beroende pÄ kvaliteten har jag förstÄtt.

Vi hÄller pÄ att titta pÄ att ta fram vÄra egna lÀngre kablar med HDMI > M1-D, eller DVI-D > M1-D i lÀngre lÀngder, men först skall vi rÀkna pÄ det och testa.

Med DVI kÀlla, sÄ vet jag att t ex att vÄr egen 10 meters DVI-D > M1-D fungerar klockrent Àven med 1080p signal, skalat till 720p.

Fredrik
InFocus

Postad 09 september 2004 - 11:11

hanse1
  • hanse1
  • LĂ€rjunge

• 382 inlĂ€gg
  • 0
Vad Àr bÀttre kabel? Vad jag förstÄr borde Supra rÀknas till de bÀttre kablarna. Du skriver Àven att signalen kan tappa kraft med adaptrar. Eftersom InFocus av nÄgon underlig anledning har en helt egen DVI-kontakt Àr jag ju tvungen att anvÀnda en adapter och pÄ sÄ sÀtt fÄ sÀmre signal. I vilka prisklass kommer era egna kablar att hamna?

Postad 09 september 2004 - 21:18

Unregistered755e55da
  • Unregistered755e55da
  • Amatör

• 90 inlĂ€gg
  • 0

För att det skall var lĂ€tt att jĂ€mföra ange dukbredd  i cm samt tittavstĂ„nd i cm , vi förutsĂ€tter vĂ€l att det Ă€r 16-9.

Jag citerar mig sjÀlv :huh:

Jag har nu fÄtt min 4805:a och provat den pÄ en duk (vit masonitskiva) med stl.
168 x 95 cm , tittavstÄnd 310 cm och det funkar mycket bra.

Jag har bestÀllt en Projecta Pro Cinema High Contrast 16:9 168x95 cm av HembioConsult som jag fÄr imorgon.

Postad 10 september 2004 - 07:41

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1 741 inlĂ€gg
  • 0

För att det skall var lÀtt att jÀmföra ange dukbredd  i cm samt tittavstÄnd i cm , vi förutsÀtter vÀl att det Àr 16-9.

Jag citerar mig sjÀlv :huh:

Jag har nu fÄtt min 4805:a och provat den pÄ en duk (vit masonitskiva) med stl.
168 x 95 cm , tittavstÄnd 310 cm och det funkar mycket bra.

Jag har bestÀllt en Projecta Pro Cinema High Contrast 16:9 168x95 cm av HembioConsult som jag fÄr imorgon.

Jag har en Pro Cinema 168x95 och 3.2m tittavstÄnd. Blir helt perfekt. Men jag skulle absolut inte vilja sitta nÀrmre Àn sÄ. ~3m Àr verkligen grÀnsen pÄ denna storlek av duk, annars sÄ blir det pixelerat enligt mig.

Postad 10 september 2004 - 12:44

tager
  • tager
  • Amatör

• 99 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon som takmonterat en 4805a utan takmonteringskit?
Anledningen till att jag undrar Àr att jag köpt en bokhylla (Journalist pÄ IKEA) och tÀnkte sÀtta fast projektorn pÄ undersidan av ett hyllplan (37x50cm, typ 2-3cm tjock).
NÄgon som har tips pÄ hur man gör det enklast?..

Postad 10 september 2004 - 12:55

Unregistered06b8ab0b
  • Unregistered06b8ab0b
  • Wannabe

• 10 inlĂ€gg
  • 0

Anledningen till att jag undrar Àr att jag köpt en bokhylla (Journalist pÄ IKEA) och tÀnkte sÀtta fast projektorn pÄ undersidan av ett hyllplan (37x50cm, typ 2-3cm tjock).

Det Àr tre gÀngade hÄl under projjen som du kan skruva fast den under hyllplanet med. Nackdelen Àr ju dÄ att du har tre fula hÄl i hyllan efterÄt.

MVH
Jensen

Edit stavfel

Redigerat av Unregistered06b8ab0b, 10 september 2004 - 12:58.

Postad 10 september 2004 - 12:57

tager
  • tager
  • Amatör

• 99 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr tre gÀngade hÄl under projjen som du kan skruva fast den under hyllplanet med. Nakdelen Àr ju dÄ att du har tre fula hÄl i hyllan efterÄt.

MVH
Jensen

Perfekt :huh:
Hyllplanen kostar 80kr styck sÄ tÀnkte köpa ett extra och ha som reserv om jag skulle fÄ för mig att nÄgongÄng inte vilja ha projektorn dÀr.. ;)

Postad 11 september 2004 - 09:52

Unregistered755e55da
  • Unregistered755e55da
  • Amatör

• 90 inlĂ€gg
  • 0
Ang. anvÀndning av keystone , hur har ni utnyttjat det , om jag placerar projektorn pÄ den höjden dÀr jag tÀnkt ha den sÄ blir bilden 3 cm mindre pÄ varje sida (duken Àr 168x95) , Àr det för mycket att justera - jag behöver stÀlla keystone pÄ 30 för att fÄ bilden rak.

/Anders

Postad 11 september 2004 - 11:23

Unregistereddd9ce42b
  • Unregistereddd9ce42b
  • AnvĂ€ndare

• 101 inlĂ€gg
  • 0
Din installation pÄminer mycket om min gÀlland dukstorlek och Keystone. Jag upplever det som omöjligt att kunna fokusera projektorn jÀmnt över bilden med den mÀngd Keystone du beskriver.

Funderar pÄ att sÀnka min projektor, tror att detta kommer rÄda bot pÄ fokusproblemet. Nu förstÄr jag fördelen med Lens Shift ;) .

Postad 11 september 2004 - 13:17

Unregistered0bc846ae
  • Unregistered0bc846ae
  • AnvĂ€ndare

• 180 inlĂ€gg
  • 0

FFrrEEddRRiiKK:

Jag har mejlat till Supra för att frÄga om det gÄr att specialbestÀlla en 13 meter lÄng HDMI-kabel och fÄr dÄ detta svar:

" Infocus Àr branschens kÀnsligaste projektor. Kör inte över 8m."

Är det verkligen sĂ„?

I sÄ fall blir jag mycket bekymrad eftersom alla mina planer pÄ att köra digital faller.

Trots kanonbild  Ă€r jag nu inne pĂ„ att begĂ€ra att fĂ„ hĂ€va köpet. Det Ă€r mĂ€rkligt att ingen tagit upp detta pĂ„ forumet tidigare eftersom jag antar att de tidigare modellerna 4800 och X1 lider av samma kĂ€nslighet mot lĂ€ngre digitalkablar.

Kan man inte tillverka en egen kabel

Postad 11 september 2004 - 14:05

hanse1
  • hanse1
  • LĂ€rjunge

• 382 inlĂ€gg
  • 0
Det gÄr sÀkert att tillverka en egen kabel. Det borde inte vara nÄgot hokus-pokus. FrÄgan Àr vem som sÀljer lösa HDMI alt DVI-kontakter och lÀmpliga kablar. Jag har Ànnu inte sett nÄgot schema över hur en HDMI-kabel kopplas.

Marcuscable har fÄtt mejl frÄn mig dÀr jag frÄgar vilka DVD-spelare som har en digital bildutgÄng med tillrÀcklig signal för lÀngre kablar. TyvÀrr har jag Ànnu inte fÄtt nÄgot svar. Enligt Marcus finns Ànnu ingen standardisering vad gÀller HDMI och DVI:s signalstyrka. Av den anledningen kan det variera mycket mellan olika DVD-tillverkare enligt honom.

Min lycka just nu Àr att jag Ànnu inte köpt en DVD-spelare med digital bildutgÄng.
MÄste erkÀnna att jag sneglat pÄ Denons nya serie och dÄ frÀmst 2910 och 3910.

Hoppas dessa spelare klarar lÀngre kablar till min 4805. Jag hoppas Àven att InFocus tar fram lÀngre kablar och visar att deras projjar inte Àr kÀnsliga för just lÄnga kablar som Supra pÄstÄr. Det skulle ge bra PR för InFocus.

Redigerat av hanse1, 11 september 2004 - 14:06.

Postad 11 september 2004 - 16:21

Unregistered0bc846ae
  • Unregistered0bc846ae
  • AnvĂ€ndare

• 180 inlĂ€gg
  • 0

Det gÄr sÀkert att tillverka en egen kabel. Det borde inte vara nÄgot hokus-pokus. FrÄgan Àr vem som sÀljer lösa HDMI alt DVI-kontakter och lÀmpliga kablar. Jag har Ànnu inte sett nÄgot schema över hur en HDMI-kabel kopplas.

Marcuscable har fÄtt mejl frÄn mig dÀr jag frÄgar vilka DVD-spelare som har en digital bildutgÄng med tillrÀcklig signal för lÀngre kablar. TyvÀrr har jag Ànnu inte fÄtt nÄgot svar. Enligt Marcus finns Ànnu ingen standardisering vad gÀller HDMI och DVI:s signalstyrka. Av den anledningen kan det variera mycket mellan olika DVD-tillverkare enligt honom.

Min lycka just nu Àr att jag Ànnu inte köpt en DVD-spelare med digital bildutgÄng.
MÄste erkÀnna att jag sneglat pÄ Denons nya serie och dÄ frÀmst 2910 och 3910.

Hoppas dessa spelare klarar lÀngre kablar till min 4805. Jag hoppas Àven att InFocus tar fram lÀngre kablar och visar att deras projjar inte Àr kÀnsliga för just lÄnga kablar som Supra pÄstÄr. Det skulle ge bra PR för InFocus.

okey jag som har varit inne pÄ att skaffa en 4805;a men jag som behöver ca 10 m kabel kanske borde tÀnka om och leta en annan projektor.

Postad 12 september 2004 - 18:46

tager
  • tager
  • Amatör

• 99 inlĂ€gg
  • 0

Ang. anvĂ€ndning av keystone , hur har ni utnyttjat det , om jag placerar projektorn pĂ„ den höjden dĂ€r jag tĂ€nkt ha den sĂ„ blir bilden 3 cm mindre pĂ„ varje sida  (duken Ă€r 168x95) , Ă€r det för mycket att justera - jag behöver stĂ€lla keystone pĂ„ 30 för att fĂ„ bilden rak.

/Anders

Lite nyfiken pÄ detsamma.. Jag har ca 3.90 mellan lins och duk..

Kopplade in min 4805a och försökte sÀtta den i sÄ horizontellt lÀge som möjligt.
Sedan nÀr jag slog pÄ den och fick upp setup-bilden sÄ var den vÀldigt rak och fin, toppen tÀnkte jag och trodde jag hade lyckats placera projektorn sÄ jag slapp köra med keystone.

NÀr jag sedan matade den med svhs sÄ blev bilden rÀtt ordentligt sned, krÀvdes ungefÀr 50 i keystone för att fÄ den rak..

Ska det vara skillnad i setupbilden och matad data? Borde man istÀllet kalibrera den efter en bild man fÄr med matad data? Hur mycket ska projektorn luta i höjd för att bilden ska projeceras rakt?

Dessutom Àr min VGA-bild röd.. kÀnns nÀstan som nÄgon pinne i sladden/projektorn Àr pajj, eller Àr det nÄgon som sett samma fenomen?

NÀr vi ÀndÄ Àr igÄng och frÄgar, om jag förstÄtt det rÀtt ska man köra 854x480 för att fÄ native, men resten av instÀllningar som uppdateringsfrekvens och sÄnt?.. (Kort och gott, vad ska man köra för instÀllningar i powerstrip?)

Postad 12 september 2004 - 21:32

Unregistered9f972b61
  • Unregistered9f972b61
  • LĂ€rjunge

• 259 inlĂ€gg
  • 0
Öhm, Ă€r inte 50 standrardvĂ€rdet för keystone ? AlltsĂ„ ingen keystone alls :(

Postad 12 september 2004 - 22:43

tager
  • tager
  • Amatör

• 99 inlĂ€gg
  • 0

Öhm, Ă€r inte 50 standrardvĂ€rdet för keystone ?  AlltsĂ„ ingen keystone alls  :(

Det vore ju inte helt fel iofs, men förklarar inte varför setup-bilden inte har samma lutning som svhs-bilden..

Postad 13 september 2004 - 07:17

Unregistered9f972b61
  • Unregistered9f972b61
  • LĂ€rjunge

• 259 inlĂ€gg
  • 0

QUOTE (Xenod @ Sep 12 2004, 22:32 )
Öhm, Ă€r inte 50 standrardvĂ€rdet för keystone ? AlltsĂ„ ingen keystone alls tongue.gif

Det vore ju inte helt fel iofs, men förklarar inte varför setup-bilden inte har samma lutning som svhs-bilden..

Hur menar du, Àr din setup-bild vinklad nu eller? Skulle annars kunna tÀnka mig att keystonevÀrdet var fel nÀr du fick din projektor, och att SVHS-bilden dÀrför var sned. SÄ nu nÀr den Àr pÄ 50 (ingen keystone) borde alla bilder projiceras helt rakt?

Eller?

Postad 13 september 2004 - 08:37

tager
  • tager
  • Amatör

• 99 inlĂ€gg
  • 0

Öhm, Ă€r inte 50 standrardvĂ€rdet för keystone ? AlltsĂ„ ingen keystone alls tongue.gif

Hur menar du, Àr din setup-bild vinklad nu eller? Skulle annars kunna tÀnka mig att keystonevÀrdet var fel nÀr du fick din projektor, och att SVHS-bilden dÀrför var sned. SÄ nu nÀr den Àr pÄ 50 (ingen keystone) borde alla bilder projiceras helt rakt?

Eller?

Det har jag inte tÀnkt pÄ, den kanske inte Àr lutad nu heller.. uhmm..

Men det Àr sÀkert att just 50 i keystone Àr noll?
SÄ 0 i keystone Àr -20 grader och 100 Àr +20 grader?

Postad 13 september 2004 - 09:20

tager
  • tager
  • Amatör

• 99 inlĂ€gg
  • 0

Eller?

Det har jag inte tÀnkt pÄ, den kanske inte Àr lutad nu heller.. uhmm..

Men det Àr sÀkert att just 50 i keystone Àr noll?
SÄ 0 i keystone Àr -20 grader och 100 Àr +20 grader?

Jepp, det var visst sÄ. DÄ ska man vÀl vara rÀtt nöjd :(

Fast, ingen som vet vilka instÀllningar man ska ha i powerstrip för att fÄ native?

Postad 13 september 2004 - 13:03

Unregisteredd0c261b6
  • Unregisteredd0c261b6
  • Amatör

• 51 inlĂ€gg
  • 0
Hejsan jag har varit sugen pÄ att köpa en projektor lÀnge men ekonomin och kvaliteten/priset har inte varit rÀtt förrÀns nu. Mina funderaringar stÄr mellan en Infocus Screenplay 4805 vs. Panasonic Pt-AE300. Jag skulle vilja ha lite fördelar nackdelar, kommentarer mellan dessa tvÄ olika teknologier och projektorer. MIna anvÀndnings omrÄden Àr mesta dels dvd tittande. Har lÀst pÄ denna trÄden att om man har ett litet rum sÄ ska man akta sig för 4805:an. Jag har cirka 2.9 m frÄn lins till duk/vÀgg, lagom för lite?

Mvh Anders.

Postad 14 september 2004 - 07:38

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • MĂ€stare

• 3 247 inlĂ€gg
  • 0

Hejsan jag har varit sugen pÄ att köpa en projektor lÀnge men ekonomin och kvaliteten/priset har inte varit rÀtt förrÀns nu. Mina funderaringar stÄr mellan en Infocus Screenplay 4805 vs. Panasonic Pt-AE300. Jag skulle vilja ha lite fördelar nackdelar, kommentarer mellan dessa tvÄ olika teknologier och projektorer. MIna anvÀndnings omrÄden Àr mesta dels dvd tittande. Har lÀst pÄ denna trÄden att om man har ett litet rum sÄ ska man akta sig för 4805:an. Jag har cirka 2.9 m frÄn lins till duk/vÀgg, lagom för lite?

Mvh Anders.

4805 Àr DLP. Behöver jag sÀga mer? :P

Du fÄr 1.36 - 1.64 meter bred bild med denna pÄ 2.9 meters avstÄnd (lins > duk).

Finns mycket i denna trÄden om fördelarna med DLP kontra LCD.

Fredrik
InFocus

Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 14 september 2004 - 12:42.

Postad 14 september 2004 - 09:29

Saim
  • Saim
  • AnvĂ€ndare

• 215 inlĂ€gg
  • 0
Tjenare,
jag funderar pĂ„ att köpa en 4805 (ikvĂ€ll tom kanske), men tĂ€nkte köra den i ett litet rum pĂ„ 3m x 3m. Är detta för litet, sĂ„ att bilden blir för ljus Ă€ven i eco-mode?

TÀnkte mig en bild pÄ ca 140-150cm bred dÄ huvudet kommer att va ca 280cm ifrÄn duken. Kanske borde köra med en grÄ duk dÄ eller? Eller med filterlins?

Med denna dukstorlek, gain 1.0 och 300 AnsiLumen (som det tydligen var enligt uppmÀtning i eco-mode) sÄ blir det 21-25 foot-lamberts, Àr det för ljust?

Tacksam för snabbt svar :P

Mvh / Simon

Postad 14 september 2004 - 10:00

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • MĂ€stare

• 3 247 inlĂ€gg
  • 0
BetraktningsavstÄndet för en sÄdan bildstorlek Àr nog inga problem.

Visst kommer bilden bli lite ljusare, men dÄ skall du testa med ett ND 2X filter.

Undvik grÄa dukar, sÄvida du inte gÄr upp pÄ en Stewart FireHawk, som jag tycker Àr den bÀsta duken i vÀrlden, till DLP och LCD projektorer.

Fredrik
InFocus

Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 14 september 2004 - 10:26.

Postad 14 september 2004 - 10:14

Saim
  • Saim
  • AnvĂ€ndare

• 215 inlĂ€gg
  • 0
Tack för ett snabbt svar :P ..otÄlig som man Àr sÄ vill jag köpa ikvÀll, och det finns ju fortfarande nÄgra frÄgetecken... :D

Bör jag mao köra med en duk med gain 1.0, och eventuellt skaffa ett ND 2X filter om jag tycker det Àr för ljust?

Mvh / Simon

Postad 14 september 2004 - 10:16

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1 741 inlĂ€gg
  • 0

Tack för ett snabbt svar  :P  ..otĂ„lig som man Ă€r sĂ„ vill jag köpa ikvĂ€ll, och det finns ju fortfarande nĂ„gra frĂ„getecken... :D

Bör jag mao köra med en duk med gain 1.0, och eventuellt skaffa ett ND 2X filter om jag tycker det Àr för ljust?

Mvh / Simon

Kör pÄ en vanlig vitduk (gain ~1.0). Men jag kan sÀga pÄ en gÄng att du kommer att vilja ha ett ND2 filter. Jag har en 160cm bred duk och bilden Àr _alldeles_ för ljusstark.

Postad 14 september 2004 - 10:17

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1 741 inlĂ€gg
  • 0
Fredrik: Vet du nÄtt mer om nÀr firmwareuppdateringen kommer? Handlar det om 1 vecka, 1 mÄnad, 1 kvartal?

Redigerat av Jonas__W, 14 september 2004 - 10:18.

Postad 14 september 2004 - 10:21

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • MĂ€stare

• 3 247 inlĂ€gg
  • 0
En mÄnad eller sÄ skulle jag tro.

Fredrik
InFocus

Postad 14 september 2004 - 10:24

Saim
  • Saim
  • AnvĂ€ndare

• 215 inlĂ€gg
  • 0
NiGhT: Kör du med ND 2X filter?

Vilken diameter, vilket mÀrke och varifrÄn köpte du isf?

Mvh / Simon

Postad 14 september 2004 - 12:06

Unregisteredd0c261b6
  • Unregisteredd0c261b6
  • Amatör

• 51 inlĂ€gg
  • 0
Tjenare tack för svaret Infocus Fredrik var och kollade pÄ den idag och jag mÄste stÀlla mig i skaran som tycker denna projektorn Àr sjukt bra.....f* f*n vilken fÀrgÄtergivning...ja nu Àr man helt sÄld pÄ en sÄdan ....bra gjort Infocus!!!

Postad 14 september 2004 - 12:46

BosnianX
  • BosnianX
  • LĂ€rjunge

• 294 inlĂ€gg
  • 0
FFrrEEddRRiiKK: Har en frÄga till dig eller till nÄgon annan som vet.

Jag har köpt 4805:an och allt Àr uppe och jag Àr kanon nöjd nÀr det gÀller bilden men den Àr lite konstig nÀr det gÀller geometrin.

Jag bifogar bild som exempel. Jag har inte Àndrat nÄt i den utan den Àr direkt frÄn kartongen. Keystone har jag kollat och den Àr pÄ 50

den ser ut sÄ hÀr:

Postad bild

Vad Àr det som gör att den den drar Ät det hÄllet. Tycker det jÀttestörande :P

Postad 14 september 2004 - 14:14

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • MĂ€stare

• 3 247 inlĂ€gg
  • 0
Ingen aning vad detta kan vara. :P

Är den sĂ„ alltsĂ„ utan kĂ€lla inkopplad, bara sjĂ€lva startbilden?

Vad hÀnder om du flyttar lÀge till "Rear" och "Ceiling" i system menyn. Flyttar sig fenomenet dÄ till vÀnster (vid bordsplaceringslÀge)?

Fredrik
InFocus

Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 14 september 2004 - 14:56.

Postad 14 september 2004 - 14:55

BosnianX
  • BosnianX
  • LĂ€rjunge

• 294 inlĂ€gg
  • 0

Ingen aning vad deta kan vara. :P

Är den sĂ„ alltsĂ„ utan kĂ€lla inkopplad, bara sjĂ€lva startbilden?

Vad hÀnder om du flyttar lÀge till "Rear" och "Ceiling" i system menyn.
Flyttar sig fenomenet dÄ till vÀnster (vid bordsplaceringslÀge)?

Fredrik
InFocus

Jag Àr inte hemma just nu men ska testa detta ikvÀll mer ingÄende och Äterkomma till dig.

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.