ngn som vet vad det kostar i frakt och tull från hifi fabrik....hade tänkt beställa canton LE-103 och LE-102.
mvh//Dan
Redigerat av _Psycho_Tribe_, 30 juni 2004 - 09:53.
Postad 30 juni 2004 - 09:29 ngn som vet vad det kostar i frakt och tull från hifi fabrik....hade tänkt beställa canton LE-103 och LE-102. mvh//Dan Redigerat av _Psycho_Tribe_, 30 juni 2004 - 09:53. Postad 30 juni 2004 - 11:40 Hifi-fabrik ligger annars i tyskland som är EU vilket betyder att det inte är någon tull alls. /H Postad 30 juni 2004 - 12:01 ja just d...d tänkte inte jag på...jaja... Postad 04 juli 2004 - 21:56 Postad 04 juli 2004 - 22:20 Postad 09 juli 2004 - 10:14 Frakten kan bli dyr, för ett par Canton RC-L skulle de ha 150 € till Gävleborg. Postad 14 juli 2004 - 07:09 märkligt.. nu vet jag inte hur stora dom är men jag betalade 15€ i frakt för Canton Movie 22-X II systemet som vägde runt 25 kg.. Detta till Sthml. Postad 14 juli 2004 - 07:21 Fraktpriset för mig skulle blie 50€ för ett par canton ergo 900 Postad 05 augusti 2004 - 20:49 ![]() Jag beställde en hel del grejor från dem, och trots de låga priserna de har på Canton RC-L och andra Canton-högtalare så tänkte jag att pröva det de skriver: "Günstige Paketpreise erhalten Sie auf Anfrage!" (Ni får bra paketpriser om ni frågar efter det). Så jag frågade efter extra paketrabatt, och eftersom jag t.ex. inte bestämt mig vilken sub-woofer jag skulle ha så fick jag ett väldigt flexibelt paketrabattsystem av dem. Under förutsättning att jag skulel köpa i den omfattning jag från början angivit ungefärligen, så fick jag ett totalpris per artkel, inklusive frakt. Svar på emailen kom efter ungefär en halv dag, och de har en person där som är bra på engelska. Just själva RC-L:erna har ju mycket pressade priser, men t.ex. så köpte jag en Canton AS 50 SC sub-woofer. Deras från början hyfsade pris 599€+frakt (Hembiobutiken tar 6495:-) sänktes då till 530€ inklusive frakt. Liknande var det för centern CM 500 och surroundarna (300). Jag förde över pengar till deras konto måndag em i förra veckan, Skandiabanken angav att pengarna skulle vara framme ungefär på torsdagen. Vid torsdag lunch fick jag mail från Hifi-Fabrik att pengarna var inne på deras konto. På kvällen fick jag fyra mail från UPS att fyra kollin hade transport beställd för nästa dag, med tracking-möjlighet. I tisdags ringde UPS och på eftermiddagen kom grejorna. Killen som körde ut var i ungefär samma storlek som min fru, så jag fick bära in det mesta. Subben var inte med, så jag mailade dem. Svaret kom snabbt, de hade inte haft den i butiiken utan tagit från ett annat ställe och den hade då gått med DFD istället (som är långsammare än UPS). Jag beställde också ett "Canton CD Komplettenpaket 1" till en kompis (Ett högtalarpaket CD-! + en Yamaha 450 för 579€ inklusive frakt). När jag packade upp den så var där en Kenwood 7070 istället! Jag fick inte tag i kompisen som var på jobbet, men mailade Hifi-Fabrik och sa att det inte var det vi beställt. Ett par timmar senare kom svar, att deras packnings-kille gjort fel eftersom de precis bytt innehåll i paketet från Kenwood till Yamaha två dagar innan. De skulle direkt skicka bud med en Yamaha, och budfirman skulle hämta Kenwooden. När kompisen ringde berättade jag vad som hänt, och han var lite ledsen över att få vänta några dagar till på grejorna. Jag kollade på Internet och jämförde recievrarna, och för honom skulle det inte vara någon skillnad. Hifi-Fabrik tar samma pris för dem, och i Sverige är Kenwood t.om. lite dyrare. De finesser som Kenwood:en saknade uppvägdes bl.a. av en bättre fjärrkontroll. Jag ringde då för att stoppa att de skulle skicka en Yamaha, och sa ett de istället kunde ge oss lite rabatt på nästa beställning, vilket de lovade. Första killen jag pratade med kunde ingen engelska, och han tyckte inte att jag kunde någon tyska - han ville att hans engelskspråkige "kollega" skulle ringa upp när denne blev ledig. Precis när jag tyckte min skoltyska började återvända och samtalet flyta på bra ![]() ![]() Idag låg det en talong från DFD/Posten i brevlådan, subben skulle hämtas ut på Vivo... ![]() ![]() Kom på att jag behövde 6*RCA-kablar mellan DVD:n och förstärkaren, och Hifi-Fabrik har "Oehlbach blue Magic 5.1 Set" för 55€ + frakt. Skrev då till dem att jag ville beställa ett sådant, och undrade vilket rabatterat pris de kunde ge mig. Svaret kom ett par timmar senare - 30€ inklusive frakt! Plus ytterligare en gång ursäkter för att de klantat sig. För övrigt, telefonsamtalet till Tyskland blev inte speciellt dyrt. Frugan har ett sådant där lite krångligt, men urbilligt, telefonkort - "Globalphone Star". Kostnaden blev avgiften för lokalsamtal + 10-12 öre/minut... ![]() En solskenshistoria - kan vara bra nu i värmen ![]() Postad 05 augusti 2004 - 22:12 Nu kom mina högtalare fram i mint-condition men hade de inte gjort det så fungerar reklamationer tydligen väldigt bra. Stort plus för det! Postad 06 augusti 2004 - 06:59 bra affär med superb service! Frontgallret på en av mina RC-L hade fått en kyss under transporten. Tog ett kort på detta och mailade hififabrik, som då pratade med Canton och en vecka senare hade jag ett nytt galler. Kalas! Redigerat av Unregistered9f9cad7e, 06 augusti 2004 - 07:00. Postad 06 augusti 2004 - 11:27
Postad 07 augusti 2004 - 20:18
https://www.prisjakt...o.php?ftgid=176) - den sidan fann jag via Google. Men i Prisjakts lista över butiker finns inte Hifi-Fabrik med. Varför?
Tidigare kunde man tydligen ge omdömen om Hifi-Fabrik här på Prisjakt (
Postad 07 augusti 2004 - 20:38 "ehem. UVP: 970.- Euro " Vad betyder detta ![]() Postad 07 augusti 2004 - 21:35 dom har kostat. Eller "rekommenderat utpris" om du vill det ![]() Lite OT: Priset på dom nu är snuskbra!! Tror inte du får bättre högtalare för dom pengarna. Skulle själv köpa sådana men "tanten" tyckte inte om färgen ![]() ![]() Redigerat av Unregistered6dda665b, 07 augusti 2004 - 21:38. Postad 07 augusti 2004 - 21:38 Stackare ![]() Ska inskaffa dessa högtalare väldigt snart,, tyvärr ska dom bara drivas av en Denon 1804 sålänge tills jag har råd att byta till en bättre receiver. Postad 07 augusti 2004 - 21:42
Ja, dom behöver lite kraft har jag förstått. Läste lite recensioner när jag skulle köpa och testarna varnade för att ha för klen stärkare. Det blev inte rättvist för högtalarna med en klen stärkare. Men det kan man ju alltid uppgradera ![]() ![]() ![]() ![]() Postad 07 augusti 2004 - 22:25 Det gäller att välja rätt fru ![]() Min tyckte att de svarta RC-L var snygga - och det finns ju mer färger... Postad 07 augusti 2004 - 22:33 Från en annan site... "UVP = Unverbindliche Preisempfehlung des Herstellers: Bei dieser Angabe handelt es sich um die unverbindliche Preisempfehlung des Herstellers zu dem Zeitpunkt, als wir diesen Artikel in unseren Online-Shop aufgenommen haben. Wir sind stets bemüht, alle Artikel aktuell zu halten. Sollte sich die unverbindliche Preisempfehlung des Herstellers inzwischen einmal geändert haben, so handelt es sich bei unserer Angabe um die ehemalige unverbindliche Preisempfehlung des Herstellers. Informieren Sie uns in solch einem Fall bitte sofort." På engelska brukar man skriva "noncommittal price recommendation" - "Icke bindande prisrekommendation". Postad 20 augusti 2004 - 22:33 Jag skickade en förfrågan i torsdags kväll om frakt för Canton Movie 25 XL till stockholm. Fredag morgon hade jag svar att det skulle kosta 55 EUR och om jag ville ha med grejjer på en sändning till stockholm nu på söndag skulle jag beställa senast fredag em. Jag mailade då tillbaka och sa att jag ville beställa ett paket... De ringde upp nån timme senare och kollade om jag skulle vara hemma på söndag, eftersom grejjerna skulle levereras då. Sen sa han att jag skulle betala kontant vid leverans i EUR, så jag var tvungen att växla in pengar. 500 EUR totalt skulle det bli för mitt nya system!! En bra affär låter det som och snabbt!! Men... Har ju bara hört bra saker om Hifi-fabrik, men jag tycker att det låter lite konstigt med den kontanta betalningen? Någon mer som gjort på detta sätt? Eller kan det vara för att det gick så snabbt?? Får väl se vad som händer på söndag... Postad 20 augusti 2004 - 23:40 Postad 23 augusti 2004 - 15:54 Därefter betalade jag kontant och de skrev på kvittot - inga problem alls! Snabbt gick det också, beställde grejjerna fredag em och hade de hemma hos mig söndag kväll!! Bra service var det också! Jag hade väl antaglien lite tur med leveransen då de redan hade en bil som skulle åka skulle till sverige fredag kväll. Skulle gissa på att det var därför jag fick betala kontant. I vilket fall som helst så kan jag verkligen rekommendera Hifi-fabrik.de! (Kan även tipsa om att samma paket finns hos www.hirsch-ille.de för 395 EUR. Jag mailade dem och frågade om frakt till Sockholm och fick svar dagen efter att det skulle kosta 80 EUR. Har dock ingen erfarenhet av dem...) Postad 23 augusti 2004 - 18:54 Finns ett antal tyska firmor som har detta och personligen så tycker jag att detta sätt är att föredra för då är man ju säker på att man verkligen får det man beställt och inget annat. Ett kanonsätt att betala på helt enkelt i mina ögon. Postad 23 augusti 2004 - 22:59 Det är väl en del som är intresserade av lyssningsintryck - finns ju ett par i Högtalar-forumet som funderar lite på det här paketet. Postad 25 augusti 2004 - 20:10 Fått bekräftelse mail att jag ska föra över pengar, någon som vet om detta går att göra på nordea på nätet eller jag måste gå till banken och göra det. Det är en IBAN kod, vilket jag fattat som en internationell kod till deras bank. Så är det en BIC (swift) kod. Men nu hur vet hifi fabrik att pengarana är från mig? är det swift koden som som är typ som ett ocr nummer då ? ![]() Edit: Flimmer är du nöjd med högtalarna? Redigerat av Mr_Empa, 25 augusti 2004 - 20:37. Postad 25 augusti 2004 - 21:10 Postad 26 augusti 2004 - 16:40 Har tyvärr inte hunnit koppla upp dem än, men de *ser* fina ut... ![]() Ska utomlands ett par dagar så det blir ingen riktigt provlyssning förren om två veckor... ![]() Sen är inte jag rätt person att ge ett betyg, jag är bara en glad amatör. ...men, allt som Canton gör är väl bra... ![]() Postad 26 augusti 2004 - 17:40 Postad 27 augusti 2004 - 12:01 ![]() Tar väl 2-3 bankdagar innan de har pengarna sedan hoppas jag att det går undan. Var även i kontakt med www.hirschille.de, de hade bättre priser men inte lika stort utbud och de skulle ha över 200 Euro för frakt + att det tog 3 dagar innan jag fick något svar från dem, HiFi-Fabrik har ofta svarat inom någon timme efter jag mailat dem. HiFi-Fabriks priser 2 * Canton Ergo 900 DC, 758.- Euro 3 * Canton Ergo CM 500 651.- Euro Dessa priser är inklusive frakt, kanon tycker jag, i Sverige så skulle jag ha fått betala ca 27000:- SEK ( detta kostar "bara" ca 13000:- SEK) Tänkte köra med Ergo 900 som frontar och Ergo 500 som center och bakhögtalare. Har en Denon 1802 som jag hoppas skall orka med högtalarna. Sub få jag vänta med tills ekonomin tillåter. Redigerat av shogo9, 01 september 2004 - 21:31. Postad 28 augusti 2004 - 11:37 Postad 29 augusti 2004 - 09:57 någon som vet vad dem skulle ta i frakt för att skicka canton Le-103 och le-102 till skåne? på deras sida står där 10-20kg 13 euro i frakt, men gäller det priset till sverige också? mvh//dan Postad 29 augusti 2004 - 10:04 Postad 29 augusti 2004 - 16:46 tycks aldrig få svar på denna fråga. i värsta fall får jag väl ta och trampa till nordea och fylla papper och grejer. stenålder. Postad 29 augusti 2004 - 17:01 Nej - då hade jag inte skrivit "kanske"... ![]() Enligt deras site så ska man fråga dem hur mycket frakten kostar i varje enskilt fall, när jag tänker efter igen så blir nog frakten dyrare. När det gäller betalning via Nordea så får du väl beskriva vilka alternativ du har att välja mellan, så kanske även vi som inte har Nordea kan hjälpa dig. Ta INTE expressbetalning i alla fall, det är bortkastade pengar. Postad 30 augusti 2004 - 00:25 kollade lite, tydligen fanns det inga alternativ. enda som skulle kunna gälla är betalning till post/bankgiro. men funkar detta? ... eller måste jag gå till banken? fans inget särskild sätt att betala till utlandet. har inte ens expressbetalning. kanske bra det =P. Postad 30 augusti 2004 - 08:54 Postad 31 augusti 2004 - 13:34 Postad 31 augusti 2004 - 14:18 JEG SKAL FØRE OVER PENGER TIL HIFI FABRIK, MEN FÅR IKKE GODKJENT SWIFT KODEN HOS SKANDIA. ER DET NOEN SOM HAR HATT SAMME PROBLEM. Postad 01 september 2004 - 23:23 Ja, man kan byta ut den mot en annan BIC-kod. Jag skrev in den i tråden med "Konsten att köpa Canton Ergo RC-L": https://www.minhembi...8086&hl=solades
Postad 03 september 2004 - 09:10 från Hififabrik dvs jag plockar ihop golvare, center och bakhögtalare. Är väldigt sugen på Karatarna ![]() Postad 03 september 2004 - 10:49 Ja, så gjorde jag + beställde lite till. Åtminstone 5% rabatt borde du få om du hänvisar till vad de skriver (på tyska): "Fråga oss om förmånliga paketrabatter". Be dem ge dig totalpris, inklusive frakt. Postad 05 september 2004 - 08:43 De verkar även bytt fraktbolag, skickas nu med www.dpd.de och leveransen beräknas ta 5-7 dagar. Postad 05 september 2004 - 16:17 Någon som vet om det följer med laktris snören till subben? Så man kan koppla in den och testa vart den ska stå och sen beställa bättre kabel. Postad 05 september 2004 - 21:08 Till CD1-paketet följde det med lakrits till alla högtalarna, antagligen gör det även det till Plus XL-paketet. Postad 06 september 2004 - 14:14 För böveln!!! Gör något själv!! ring o kolla vad prist blir, det kan ju verkligen inte vara svårt. Tror du prisjakt är undercover Hifi frabrik? Det intressanta att veta är om andra har gjort affärer och om det har gått smärtfritt vilket verkar vara fallet. MVH Jimmy Postad 07 september 2004 - 06:24 Canton Ergo RC-L, för 858 euro inkl. frakt (8000:-)! ![]() Redigerat av Unregistered573423b7, 10 september 2004 - 13:38. Postad 10 september 2004 - 10:56 Högtalarna var helt ok och affären lyckligt avslutad! Postad 11 september 2004 - 09:44 Står i begrepp att införskaffa 2st Ergo RC-L för att uppgradera min hemmabio-anläggning. Har skickat förfrågan till Hirsch-Ille, HiFi-edition och HiFi-fabrik. Har fått svar från Hirsch-Ille 2x349=698+250(frakt)=948Euro Har fått svar från HiFi-Edition 2x379=758+150(frakt)=908Euro Väntar på svar från HiFi-fabrik (399 enligt websajten) Förfrågan skickad (3st) den 8 september Önskar kommentarer till priserna både HÖGTALARE och FRAKT ? Går det att pressa priserna på högtalarna? Undrar också angående Moms/Mwst. Det förefaller som man betalar tysk moms, finns det någon risk att man kan bli avkrävd svensk moms också? Någon som blivit drabbad? Tacksam för kommentarer MVH Åke P.S. Bor nära Göteborg ![]() Postad 11 september 2004 - 11:32 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |