Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hifi fabrik

64 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 30 juni 2004 - 09:29

_Psycho_Tribe_
  • _Psycho_Tribe_
  • Lärjunge

  • 404 inlägg
  • 0
Hejsan!!
ngn som vet vad det kostar i frakt och tull från hifi fabrik....hade tänkt beställa canton LE-103 och LE-102.
mvh//Dan

Redigerat av _Psycho_Tribe_, 30 juni 2004 - 09:53.


#2

Postad 30 juni 2004 - 11:40

Unregistered3ecb30f4
  • Unregistered3ecb30f4
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0
Prova att maila eller ringa dem så får du garanterna ett mycket mera korrekt svar än att fråga här.

Hifi-fabrik ligger annars i tyskland som är EU vilket betyder att det inte är någon tull alls.

/H

#3

Postad 30 juni 2004 - 12:01

_Psycho_Tribe_
  • _Psycho_Tribe_
  • Lärjunge

  • 404 inlägg
  • 0
oki...får vell skicka till dem...

ja just d...d tänkte inte jag på...jaja...

#4

Postad 04 juli 2004 - 21:56

Krumeluren
  • Krumeluren
  • Forumräv

  • 776 inlägg
  • 0
Lätt att ha att göra med. Är duktiga på engelska och snabba leveranser...

#5

Postad 04 juli 2004 - 22:20

_Psycho_Tribe_
  • _Psycho_Tribe_
  • Lärjunge

  • 404 inlägg
  • 0
oki...de e ju bra...men betalar man med euro lr kr när dem kommer o levererar sakerna?

#6

Postad 09 juli 2004 - 10:14

t93pan
  • t93pan
  • Beroende

  • 1 117 inlägg
  • 0
Tror nog du får betala i förväg till dessa.

Frakten kan bli dyr, för ett par Canton RC-L skulle de ha 150 € till Gävleborg.

#7

Postad 14 juli 2004 - 07:09

Toobster
  • Toobster
  • Användare

  • 133 inlägg
  • 0

Tror nog du får betala i förväg till dessa.

Frakten kan bli dyr, för ett par Canton RC-L skulle de ha 150 € till Gävleborg.

märkligt.. nu vet jag inte hur stora dom är men jag betalade 15€ i frakt för Canton Movie 22-X II systemet som vägde runt 25 kg..

Detta till Sthml.

#8

Postad 14 juli 2004 - 07:21

olbotrek
  • olbotrek
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
hur lång tid tar det att få grejerna från Hifi Fabrik ?
Fraktpriset för mig skulle blie 50€ för ett par canton ergo 900

#9

Postad 05 augusti 2004 - 20:49

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

  • 2 279 inlägg
  • 0
Med tanke på allt negativt som kommer fram i tråden om Braskens så är det kul att kunna skriva lite om Hifi-Fabrik. De är inte perfekta, men de är mycket bra på att rätta till de misstag de gör :P

Jag beställde en hel del grejor från dem, och trots de låga priserna de har på Canton RC-L och andra Canton-högtalare så tänkte jag att pröva det de skriver: "Günstige Paketpreise erhalten Sie auf Anfrage!" (Ni får bra paketpriser om ni frågar efter det).

Så jag frågade efter extra paketrabatt, och eftersom jag t.ex. inte bestämt mig vilken sub-woofer jag skulle ha så fick jag ett väldigt flexibelt paketrabattsystem av dem. Under förutsättning att jag skulel köpa i den omfattning jag från början angivit ungefärligen, så fick jag ett totalpris per artkel, inklusive frakt. Svar på emailen kom efter ungefär en halv dag, och de har en person där som är bra på engelska.

Just själva RC-L:erna har ju mycket pressade priser, men t.ex. så köpte jag en Canton AS 50 SC sub-woofer. Deras från början hyfsade pris 599€+frakt (Hembiobutiken tar 6495:-) sänktes då till 530€ inklusive frakt. Liknande var det för centern CM 500 och surroundarna (300).

Jag förde över pengar till deras konto måndag em i förra veckan, Skandiabanken angav att pengarna skulle vara framme ungefär på torsdagen. Vid torsdag lunch fick jag mail från Hifi-Fabrik att pengarna var inne på deras konto. På kvällen fick jag fyra mail från UPS att fyra kollin hade transport beställd för nästa dag, med tracking-möjlighet.

I tisdags ringde UPS och på eftermiddagen kom grejorna. Killen som körde ut var i ungefär samma storlek som min fru, så jag fick bära in det mesta. Subben var inte med, så jag mailade dem. Svaret kom snabbt, de hade inte haft den i butiiken utan tagit från ett annat ställe och den hade då gått med DFD istället (som är långsammare än UPS).

Jag beställde också ett "Canton CD Komplettenpaket 1" till en kompis (Ett högtalarpaket CD-! + en Yamaha 450 för 579€ inklusive frakt). När jag packade upp den så var där en Kenwood 7070 istället! Jag fick inte tag i kompisen som var på jobbet, men mailade Hifi-Fabrik och sa att det inte var det vi beställt. Ett par timmar senare kom svar, att deras packnings-kille gjort fel eftersom de precis bytt innehåll i paketet från Kenwood till Yamaha två dagar innan. De skulle direkt skicka bud med en Yamaha, och budfirman skulle hämta Kenwooden.

När kompisen ringde berättade jag vad som hänt, och han var lite ledsen över att få vänta några dagar till på grejorna. Jag kollade på Internet och jämförde recievrarna, och för honom skulle det inte vara någon skillnad. Hifi-Fabrik tar samma pris för dem, och i Sverige är Kenwood t.om. lite dyrare. De finesser som Kenwood:en saknade uppvägdes bl.a. av en bättre fjärrkontroll.

Jag ringde då för att stoppa att de skulle skicka en Yamaha, och sa ett de istället kunde ge oss lite rabatt på nästa beställning, vilket de lovade. Första killen jag pratade med kunde ingen engelska, och han tyckte inte att jag kunde någon tyska - han ville att hans engelskspråkige "kollega" skulle ringa upp när denne blev ledig. Precis när jag tyckte min skoltyska började återvända och samtalet flyta på bra :P De hade lite svårt att förstå att vi tyckte det var onödigt att de betalade för två reciever-frakter i onödan, när det var deras fel :D - bra inställning!

Idag låg det en talong från DFD/Posten i brevlådan, subben skulle hämtas ut på Vivo... :huh: Stod inte klart på talongen om jag kunde kontakta dem och få den hemkörd i morgon - kanske det skulle funka - men jag åkte och hämtade den istället. Kvinnan i butiken fick ta ett par unga män till hjälp för att få fram den till mig :D Lite jobbigt var det att få ut den till bilen, men nu står den hemma.

Kom på att jag behövde 6*RCA-kablar mellan DVD:n och förstärkaren, och Hifi-Fabrik har "Oehlbach blue Magic 5.1 Set" för 55€ + frakt. Skrev då till dem att jag ville beställa ett sådant, och undrade vilket rabatterat pris de kunde ge mig. Svaret kom ett par timmar senare - 30€ inklusive frakt! Plus ytterligare en gång ursäkter för att de klantat sig.

För övrigt, telefonsamtalet till Tyskland blev inte speciellt dyrt. Frugan har ett sådant där lite krångligt, men urbilligt, telefonkort - "Globalphone Star". Kostnaden blev avgiften för lokalsamtal + 10-12 öre/minut... :huh:

En solskenshistoria - kan vara bra nu i värmen ;)

#10

Postad 05 augusti 2004 - 22:12

Mordecai
  • Mordecai
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Fick hem mina RC-L i tisdags och hela affären har flutit på väldigt smidigt.
Nu kom mina högtalare fram i mint-condition men hade de inte gjort det så fungerar reklamationer tydligen väldigt bra. Stort plus för det!

#11

Postad 06 augusti 2004 - 06:59

Unregistered9f9cad7e
  • Unregistered9f9cad7e
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
Köpte mina RC-L samt en CM 500 DC från hififabrik. Helt klart en
bra affär med superb service!

Frontgallret på en av mina RC-L hade fått en kyss under transporten.
Tog ett kort på detta och mailade hififabrik, som då pratade med Canton och
en vecka senare hade jag ett nytt galler. Kalas!

Redigerat av Unregistered9f9cad7e, 06 augusti 2004 - 07:00.


#12

Postad 06 augusti 2004 - 11:27

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

  • 2 279 inlägg
  • 0
Och sådana här meddelanden får man från Hifi-Fabrik, inte hotfulla alls. Efter att vi snabbt rett ut Yamahan som blev en Kenwood:

Hello Tommy,

thank you, for your cooperation. You're a very good purchaser.
Your Oehlbach set is outgoing to you today.
It would be nice to hear from you again anytime.
Have a nice time,

--
with kind regards,
Andreas Ressl



#13

Postad 07 augusti 2004 - 20:18

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

  • 2 279 inlägg
  • 0
Tidigare kunde man tydligen ge omdömen om Hifi-Fabrik här på Prisjakt (https://www.prisjakt...o.php?ftgid=176) - den sidan fann jag via Google. Men i Prisjakts lista över butiker finns inte Hifi-Fabrik med. Varför?

#14

Postad 07 augusti 2004 - 20:38

Crille99
  • Crille99
  • Forumräv

  • 801 inlägg
  • 0
Om man går in på Info om RC-L(hififabrik.de) finns där längst ner nåt som heter:

"ehem. UVP: 970.- Euro "

Vad betyder detta ;) ???????

#15

Postad 07 augusti 2004 - 21:35

Unregistered6dda665b
  • Unregistered6dda665b
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0
Det är vad vi i Sverige kallar "ordinariepris". Dvs vad
dom har kostat. Eller "rekommenderat utpris" om du vill
det :D .

Lite OT:
Priset på dom nu är snuskbra!! Tror inte du får bättre högtalare
för dom pengarna. Skulle själv köpa sådana men "tanten" tyckte
inte om färgen ;) :o . Blev Infinitys Beta istället.

Redigerat av Unregistered6dda665b, 07 augusti 2004 - 21:38.


#16

Postad 07 augusti 2004 - 21:38

Crille99
  • Crille99
  • Forumräv

  • 801 inlägg
  • 0

Det är vad vi i Sverige kallar "ordinariepris". Dvs vad
dom har kostat. Eller "rekommenderat utpris" om du vill
det :D .

Priset på dom nu är snuskbra!! Tror inte du får bättre högtalare
för dom pengarna. Skulle själv köpa sådana men "tanten" tyckte
inte om färgen ;)  :o . Blev Infinitys Beta istället.

Stackare B)

Ska inskaffa dessa högtalare väldigt snart,, tyvärr ska dom bara drivas av en Denon 1804 sålänge tills jag har råd att byta till en bättre receiver.

#17

Postad 07 augusti 2004 - 21:42

Unregistered6dda665b
  • Unregistered6dda665b
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0

tyvärr ska dom bara drivas av en Denon 1804 sålänge tills jag har råd att byta till en bättre receiver.


Ja, dom behöver lite kraft har jag förstått. Läste lite recensioner när
jag skulle köpa och testarna varnade för att ha för klen stärkare.
Det blev inte rättvist för högtalarna med en klen stärkare.
Men det kan man ju alltid uppgradera ;) :o :D B) !

#18

Postad 07 augusti 2004 - 22:25

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

  • 2 279 inlägg
  • 0

Lite OT:
Priset på dom nu är snuskbra!! Tror inte du får bättre högtalare
för dom pengarna. Skulle själv köpa sådana men "tanten" tyckte
inte om färgen :(  :( . Blev Infinitys Beta istället.

Det gäller att välja rätt fru :P

Min tyckte att de svarta RC-L var snygga - och det finns ju mer färger...

#19

Postad 07 augusti 2004 - 22:33

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

  • 2 279 inlägg
  • 0

Om man går in på Info om RC-L(hififabrik.de) finns där längst ner nåt som heter:
"ehem. UVP:  970.- Euro  "
Vad betyder detta  :P ???????

Från en annan site...

"UVP = Unverbindliche Preisempfehlung des Herstellers:
Bei dieser Angabe handelt es sich um die unverbindliche Preisempfehlung des Herstellers zu dem Zeitpunkt, als wir diesen Artikel in unseren Online-Shop aufgenommen haben. Wir sind stets bemüht, alle Artikel aktuell zu halten. Sollte sich die unverbindliche Preisempfehlung des Herstellers inzwischen einmal geändert haben, so handelt es sich bei unserer Angabe um die ehemalige unverbindliche Preisempfehlung des Herstellers. Informieren Sie uns in solch einem Fall bitte sofort."

På engelska brukar man skriva "noncommittal price recommendation" - "Icke bindande prisrekommendation".

#20

Postad 20 augusti 2004 - 22:33

Unregistered07782ce9
  • Unregistered07782ce9
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Kontant betalning??

Jag skickade en förfrågan i torsdags kväll om frakt för Canton Movie 25 XL till stockholm. Fredag morgon hade jag svar att det skulle kosta 55 EUR och om jag ville ha med grejjer på en sändning till stockholm nu på söndag skulle jag beställa senast fredag em. Jag mailade då tillbaka och sa att jag ville beställa ett paket...

De ringde upp nån timme senare och kollade om jag skulle vara hemma på söndag, eftersom grejjerna skulle levereras då. Sen sa han att jag skulle betala kontant vid leverans i EUR, så jag var tvungen att växla in pengar. 500 EUR totalt skulle det bli för mitt nya system!! En bra affär låter det som och snabbt!!

Men...
Har ju bara hört bra saker om Hifi-fabrik, men jag tycker att det låter lite konstigt med den kontanta betalningen?
Någon mer som gjort på detta sätt?

Eller kan det vara för att det gick så snabbt??
Får väl se vad som händer på söndag...

#21

Postad 20 augusti 2004 - 23:40

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

  • 2 279 inlägg
  • 0
Hittills har jag enbart hört förskottsbetalning utanför Tyskland, men nu hade de kanske en körning med DHL - som ju kan ta emot betalning - med flera kunder samtidigt. Hifi-Fabrik är i alla fall väldigt pålitliga.

#22

Postad 23 augusti 2004 - 15:54

Unregistered07782ce9
  • Unregistered07782ce9
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
I söndags levererades mina högtalare (Canton Movie 25 XL) utan problem! HiFi-fabrik ringde på förmiddagen och meddelade vilken tid de skulle komma. Ringde igen lite senare för att säga att de blivit lite sena och en ny tid bestämdes. När de kom bar de up lådorna, sen hjälptes vi åt att packa upp lådorna för att inspektera innehållet.

Därefter betalade jag kontant och de skrev på kvittot - inga problem alls!
Snabbt gick det också, beställde grejjerna fredag em och hade de hemma hos mig söndag kväll!! Bra service var det också! Jag hade väl antaglien lite tur med leveransen då de redan hade en bil som skulle åka skulle till sverige fredag kväll. Skulle gissa på att det var därför jag fick betala kontant.

I vilket fall som helst så kan jag verkligen rekommendera Hifi-fabrik.de!

(Kan även tipsa om att samma paket finns hos www.hirsch-ille.de för 395 EUR. Jag mailade dem och frågade om frakt till Sockholm och fick svar dagen efter att det skulle kosta 80 EUR. Har dock ingen erfarenhet av dem...)

#23

Postad 23 augusti 2004 - 18:54

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0
Det är väl som så att de tillämpar COD vilket betyder Cash On Delivery som då blir på svenska Betalning Vid Leverans.
Finns ett antal tyska firmor som har detta och personligen så tycker jag att detta sätt är att föredra för då är man ju säker på att man verkligen får det man beställt och inget annat. Ett kanonsätt att betala på helt enkelt i mina ögon.

#24

Postad 23 augusti 2004 - 22:59

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

  • 2 279 inlägg
  • 0
Jo - men Hifi-Fabrik har normalt bara COD inom Tyskland. Men de är väl glada efter senaste tidens myckna handlande från Sverige, och så var ju inte det här paketet så dyrt.

Det är väl en del som är intresserade av lyssningsintryck - finns ju ett par i Högtalar-forumet som funderar lite på det här paketet.

#25

Postad 25 augusti 2004 - 20:10

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

  • 1 742 inlägg
  • 0
Har beställt Canton Movie 25XL nu från hifi fabrik.
Fått bekräftelse mail att jag ska föra över pengar, någon som vet om detta går att göra på nordea på nätet eller jag måste gå till banken och göra det.

Det är en IBAN kod, vilket jag fattat som en internationell kod till deras bank.
Så är det en BIC (swift) kod.
Men nu hur vet hifi fabrik att pengarana är från mig? är det swift koden som som är typ som ett ocr nummer då ?
;)

Edit: Flimmer är du nöjd med högtalarna?

Redigerat av Mr_Empa, 25 augusti 2004 - 20:37.


#26

Postad 25 augusti 2004 - 21:10

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

  • 2 279 inlägg
  • 0
IBAN-koden är deras kontonummer, BIC-koden är bank (kontor). Vid inbetalning brukar det finnas möjlighet till cirka 25 teckens meddelandetext, Hifi-Fabrik och jag kom i email innan överens om att jag skulle skriva "Ergo, TP" eller något liknande. Du kan ju skriva vad du vill och sedan maila dem vad du skrivit, pengarna tar ju ett par dagar på sig att komma fram.

#27

Postad 26 augusti 2004 - 16:40

Unregistered07782ce9
  • Unregistered07782ce9
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Har beställt Canton Movie 25XL nu från hifi fabrik.
---
Edit: Flimmer är du nöjd med högtalarna?

Har tyvärr inte hunnit koppla upp dem än, men de *ser* fina ut... ;)
Ska utomlands ett par dagar så det blir ingen riktigt provlyssning förren om två veckor... ;)

Sen är inte jag rätt person att ge ett betyg, jag är bara en glad amatör.

...men, allt som Canton gör är väl bra... :D

#28

Postad 26 augusti 2004 - 17:40

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

  • 2 279 inlägg
  • 0
Då blir du säkert nöjd, eftersom det enda negativa jag kunde hitta med Plus XL-högtalarna var att de inte ser lika bra ut som de mindre CD-1 eller de stora RC-L/RC-A. Ljudet är en riktig höjdare.

#29

Postad 27 augusti 2004 - 12:01

shogo9
  • shogo9
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
:wub: Har idag beställt högtalare från HiFi-Fabrik (EU-betalning till deras bank), har haft en del korrenspondans via mail med dem för att komma fram till vilka högtalare jag skulle köpa och de har varit väldigt hjälpsamma, de svarar bra på engelska.
Tar väl 2-3 bankdagar innan de har pengarna sedan hoppas jag att det går undan.

Var även i kontakt med www.hirschille.de, de hade bättre priser men inte lika stort utbud och de skulle ha över 200 Euro för frakt + att det tog 3 dagar innan jag fick något svar från dem, HiFi-Fabrik har ofta svarat inom någon timme efter jag mailat dem.

HiFi-Fabriks priser
2 * Canton Ergo 900 DC, 758.- Euro
3 * Canton Ergo CM 500 651.- Euro
Dessa priser är inklusive frakt, kanon tycker jag, i Sverige så skulle jag ha fått betala ca 27000:- SEK ( detta kostar "bara" ca 13000:- SEK)

Tänkte köra med Ergo 900 som frontar och Ergo 500 som center och bakhögtalare.
Har en Denon 1802 som jag hoppas skall orka med högtalarna.
Sub få jag vänta med tills ekonomin tillåter.

Redigerat av shogo9, 01 september 2004 - 21:31.


#30

Postad 28 augusti 2004 - 11:37

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

  • 2 279 inlägg
  • 0
Ja, Ergo CM 500 blir nog bra som bakhögtalare - men ruskigt stora för att vara "surroundar"... När jag fick hem min CM 500 - som jag först tänkt ha på TV:n - så började jag fundera på om man skulle ställa TV:n på den istället...

#31

Postad 29 augusti 2004 - 09:57

_Psycho_Tribe_
  • _Psycho_Tribe_
  • Lärjunge

  • 404 inlägg
  • 0
Hejsan!!
någon som vet vad dem skulle ta i frakt för att skicka canton Le-103 och le-102 till skåne?
på deras sida står där 10-20kg 13 euro i frakt, men gäller det priset till sverige också?
mvh//dan

#32

Postad 29 augusti 2004 - 10:04

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

  • 2 279 inlägg
  • 0
Nej, jag tror det är priserna inom Tyskland - men det kan kanske räcka med 20€ till Sverige. På en del artiklar står fraktpriserna till olika länder i Europa.

#33

Postad 29 augusti 2004 - 10:15

_Psycho_Tribe_
  • _Psycho_Tribe_
  • Lärjunge

  • 404 inlägg
  • 0
oki doki...e du säker på att det skulle räcka med 20€?

#34

Postad 29 augusti 2004 - 16:46

solid studio
  • solid studio
  • Användare

  • 138 inlägg
  • 0
hur betalar man till hififabrik via nätet med nordea? vilken betalningsvariant ska jag ta? någon som betalat med nordea? man vill ju göra allt rätt när det gäller 15tusen.

tycks aldrig få svar på denna fråga. i värsta fall får jag väl ta och trampa till nordea och fylla papper och grejer. stenålder.

#35

Postad 29 augusti 2004 - 17:01

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

  • 2 279 inlägg
  • 0

oki doki...e du säker på att det skulle räcka med 20€?

Nej - då hade jag inte skrivit "kanske"... :o

Enligt deras site så ska man fråga dem hur mycket frakten kostar i varje enskilt fall, när jag tänker efter igen så blir nog frakten dyrare.




När det gäller betalning via Nordea så får du väl beskriva vilka alternativ du har att välja mellan, så kanske även vi som inte har Nordea kan hjälpa dig. Ta INTE expressbetalning i alla fall, det är bortkastade pengar.

#36

Postad 30 augusti 2004 - 00:25

solid studio
  • solid studio
  • Användare

  • 138 inlägg
  • 0

När det gäller betalning via Nordea så får du väl beskriva vilka alternativ du har att välja mellan, så kanske även vi som inte har Nordea kan hjälpa dig. Ta INTE expressbetalning i alla fall, det är bortkastade pengar.

kollade lite, tydligen fanns det inga alternativ. enda som skulle kunna gälla är betalning till post/bankgiro. men funkar detta? ... eller måste jag gå till banken? fans inget särskild sätt att betala till utlandet.
har inte ens expressbetalning. kanske bra det =P.

#37

Postad 30 augusti 2004 - 08:54

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

  • 2 279 inlägg
  • 0
De kanske inte har betalning till utlandet då, men det brukar ju de flesta ha. Det kanske inte finns under "betalning", utan under t.ex. "beställning av utlandsbetalning"? Sök på Nordea på forumet, kanske ger någon info.

#38

Postad 31 augusti 2004 - 13:34

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

  • 1 742 inlägg
  • 0
Jag tog det säkra före det osäkra och trampade ner till Nordea banken, lika bra om man inte nu har 5mil till närmaste bank. Va lite siffror och bokstäver att fylla i på det där utlandsbetalnings pappret.

#39

Postad 31 augusti 2004 - 14:18

Unregisteredec382824
  • Unregisteredec382824
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
HJELP!

JEG SKAL FØRE OVER PENGER TIL HIFI FABRIK, MEN FÅR IKKE GODKJENT SWIFT KODEN HOS SKANDIA. ER DET NOEN SOM HAR HATT SAMME PROBLEM.

#40

Postad 01 september 2004 - 23:23

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

  • 2 279 inlägg
  • 0

HJELP!

JEG SKAL FØRE OVER PENGER TIL HIFI FABRIK, MEN FÅR IKKE GODKJENT SWIFT KODEN HOS SKANDIA.  ER DET NOEN  SOM HAR HATT SAMME PROBLEM.

Ja, man kan byta ut den mot en annan BIC-kod. Jag skrev in den i tråden med "Konsten att köpa Canton Ergo RC-L": https://www.minhembi...8086&hl=solades

Land: Tyskland
Belopp: ****,** EUR
Betalningsmottagande bank:
BIC-adress: SOLADESTXXX
Bankens namn: LANDESBANK BADEN-WUERTTEMBERG
Bankens adress: 2, AM HAUPTBAHNHOF
Bankens postadress: 70173 STUTTGART
Betalningsmottagare:
Kontonummer: DE45 6725 0020 0055 5074 49
Namn: Hifi-Fabrik, Fa. Rudi Witzke
Adress: Kirrlacher Str. 12a
Postadress: 68789 St. Leon



#41

Postad 03 september 2004 - 09:10

Unregistered35751
  • Unregistered35751
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
Tror ni att jag skulle kunna få lite rabatt om jag beställde ett 5.1 högtalarsystem
från Hififabrik dvs jag plockar ihop golvare, center och bakhögtalare.
Är väldigt sugen på Karatarna B)

#42

Postad 03 september 2004 - 10:49

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

  • 2 279 inlägg
  • 0

Tror ni att jag skulle kunna få lite rabatt om jag beställde ett 5.1 högtalarsystem
från Hififabrik dvs jag plockar ihop golvare, center och bakhögtalare.
Är väldigt sugen på Karatarna  B)

Ja, så gjorde jag + beställde lite till. Åtminstone 5% rabatt borde du få om du hänvisar till vad de skriver (på tyska): "Fråga oss om förmånliga paketrabatter". Be dem ge dig totalpris, inklusive frakt.

#43

Postad 05 september 2004 - 08:43

shogo9
  • shogo9
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Gjorde EU betalning till HiFi-Fabrik 27/8 och 1/9 skickade de grejorna, däremot meddelade de ej att leveransen gått iväg utan jag fick själv maila och fråga.
De verkar även bytt fraktbolag, skickas nu med www.dpd.de och leveransen beräknas ta 5-7 dagar.

#44

Postad 05 september 2004 - 16:17

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

  • 1 742 inlägg
  • 0
OK då borde mina grejer komma mellan tisdag till torsdag då.
Någon som vet om det följer med laktris snören till subben? Så man kan koppla in den och testa vart den ska stå och sen beställa bättre kabel.

#45

Postad 05 september 2004 - 21:08

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

  • 2 279 inlägg
  • 0

OK då borde mina grejer komma mellan tisdag till torsdag då.
Någon som vet om det följer med laktris snören till subben? Så man kan koppla in den och testa vart den ska stå och sen beställa bättre kabel.

Till CD1-paketet följde det med lakrits till alla högtalarna, antagligen gör det även det till Plus XL-paketet.

#46

Postad 06 september 2004 - 14:14

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

  • 1 821 inlägg
  • 0

oki doki...e du säker på att det skulle räcka med 20€?

För böveln!!!

Gör något själv!! ring o kolla vad prist blir, det kan ju verkligen inte vara svårt. Tror du prisjakt är undercover Hifi frabrik?

Det intressanta att veta är om andra har gjort affärer och om det har gått smärtfritt vilket verkar vara fallet.

MVH
Jimmy

#47

Postad 07 september 2004 - 06:24

Unregistered573423b7
  • Unregistered573423b7
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0
Nu har även undertecknad beställt ifrån Hifi fabrik: Ett par
Canton Ergo RC-L, för 858 euro inkl. frakt (8000:-)! :)

Redigerat av Unregistered573423b7, 10 september 2004 - 13:38.


#48

Postad 10 september 2004 - 10:56

shogo9
  • shogo9
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Gjorde EU-Betalningen HiFi-Fabrik 27/8, högtalarna levererades hem till mig av posten 7/9, så det gick väl hyfsat snabbt.
Högtalarna var helt ok och affären lyckligt avslutad!

#49

Postad 11 september 2004 - 09:44

Unregistered63a0c03d
  • Unregistered63a0c03d
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Hej !
Står i begrepp att införskaffa 2st Ergo RC-L
för att uppgradera min hemmabio-anläggning.
Har skickat förfrågan till Hirsch-Ille, HiFi-edition och
HiFi-fabrik.
Har fått svar från Hirsch-Ille 2x349=698+250(frakt)=948Euro
Har fått svar från HiFi-Edition 2x379=758+150(frakt)=908Euro
Väntar på svar från HiFi-fabrik (399 enligt websajten)
Förfrågan skickad (3st) den 8 september

Önskar kommentarer till priserna både HÖGTALARE och FRAKT ?
Går det att pressa priserna på högtalarna?
Undrar också angående Moms/Mwst.
Det förefaller som man betalar tysk moms, finns det någon risk
att man kan bli avkrävd svensk moms också? Någon som blivit
drabbad?
Tacksam för kommentarer
MVH Åke
P.S. Bor nära Göteborg ;)

#50

Postad 11 september 2004 - 11:32

Unregistered573423b7
  • Unregistered573423b7
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0
Nej, du betalar bara tysk moms. Begär ett par RCL för 860 euro, inkl. frakt, från Hifi Fabrik!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.