Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Pioneer DVR-520H*

274 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 december 2004 - 17:51

srna
  • srna
  • Lärjunge

• 322 inlägg
  • 0
hmm....kör själv en widescreen plasma..så det problemet borde inte uppstå. Men försämras bildkvalitén när du slår på 520 eller är det samma som när den är avstängd?

asså en multifjärr a lá pronto hade inte varit fel.....man har ju ett gäng nu..åtminstone 5. Men 4 papp för en pronto känns svettigt...finns det några billigare alternativ? gärna med touchscreen....

Redigerat av srna, 08 december 2004 - 17:53.

Postad 08 december 2004 - 17:57

Jukke
  • Jukke
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

hmm....kör själv en widescreen plasma..så det problemet borde inte uppstå. Men försämras bildkvalitén när du slår på 520 eller är det samma som när den är avstängd?

Så vitt jag kan se på min gamla 25" Philips TV blir inte bilden sämre av att ha 520 inkopplad mitt i signalkedjan.

Står själv i begrepp att skaffa en LG PY10 efter jul, så förhoppningsvis slipper jag också problemet framöver

Postad 08 december 2004 - 23:52

MrBFG
  • MrBFG
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
TACK! för all matnyttig information jag har kunnat läst till mig i detta forum!

Nu har jag nästa bestämt mig för en 720!!! Men jag har några frågor:

Kan man fixa så att spelaren blir regionsfri själv?

(Jag tycker att 1200kr är mycket pengar. Om man kan göra det själv?) Det var en kompis som hade läst "någon stans" att det räckte med att slå in någon kod med fjärrkontrollen.

Sedan till den eviga frågan har någon bytt hårddisk???

Känner någon till vilket filsystem som används på hårddisken?

Eller finns det några andra begränsningar?

Jag hade tänk "Ghosta" hdd'n och prova att sätta in en större hdd! :D (Jag har lessnat på kollegan som skryter att han har störst hårddisk i sin DVD-spelare. :rolleyes: )

Tack på förhand
Jocke

Postad 09 december 2004 - 01:33

srna
  • srna
  • Lärjunge

• 322 inlägg
  • 0

TACK!  för all matnyttig information jag har kunnat läst till mig i detta forum!

Nu har jag nästa bestämt mig för en 720!!! Men jag har några frågor:

(Jag tycker att 1200kr är mycket pengar. Om man kan göra det själv?) Det var en kompis som hade läst "någon stans" att det räckte med att slå in någon kod med fjärrkontrollen.

Sedan till den eviga frågan har någon bytt hårddisk???

Känner någon till vilket filsystem som används på hårddisken?

Eller finns det några andra begränsningar?

Jag hade tänk "Ghosta" hdd'n och prova att sätta in en större hdd!  :D (Jag har lessnat på kollegan som skryter att han har störst hårddisk i sin DVD-spelare. :rolleyes: )

Tack på förhand
Jocke

asså seriöst...behöver du större hårddisk?........80/160 gb klarar man sig ganska länge på....oftast spelar man ju in sånt som man ska se 1 gång för att sedan ta bort....sen har man ju både dvd-r och dvd-rw skivor som man kan lagra på. Du kan med den högsta kvalitén åtminstonde spela in 20 tim/ 40 tim.

Hade iof varit coolt om man kunde koppla in en extern hårddisk a lá 250/300 gb firewire.....bra att ha vid dv-inspelning.

Postad 10 december 2004 - 08:29

Jukke
  • Jukke
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Sedan till den eviga frågan har någon bytt hårddisk??? Känner någon till vilket filsystem som används på hårddisken? Eller finns det några andra begränsningar? Jag hade tänk "Ghosta" hdd'n...

Har läst både i trådar här och i det danska forumet http://www.recordere.dk att man fixar regionsfritt via en firmware-skiva som någon får ordna till dig. Det danska forumet har några trådar i ämnet om att byta disken, det verkar hittills inte varit någon som har fixat det, förekommer uppgifter att filsystemet skulle vara FreeBSD vilket ghost har problem med.

Postad 10 december 2004 - 10:26

Unregistered926eba62
  • Unregistered926eba62
  • Lärjunge

• 272 inlägg
  • 0
Det går att beställa en CD för regionsfritt här:

http://www.dvdchips.co.uk/

eller här:

http://www.multi-region.co.uk/

Priset, knappt 20 pund (260 kr), bör väl inte direkt avskräcka någon som har haft råd att slanta upp 5000 kronor eller mer på en DVD-recorder.

Postad 10 december 2004 - 22:00

MrBFG
  • MrBFG
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Efter lite mera efterfoskningar så har jag kommit fram till:

Angående hårddisk så ligger antagligen en firmware på hårddisken som "bara Pioneer har tillgång till". Så där finns där finns en nöt att knäcka innan man kan titta på en imageprogramvara :)

När jag hade "lyssnat lite" så var det en bekant som kunde fixa regionslåsningen. :)

Tack till srna, Jukke & Anders M Olsson för svaren!!!

Postad 10 december 2004 - 22:42

vg132
  • vg132
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Jag har en fråga om den här maskinen, om man spelar in två stycken 4 timmars inspelningar på HD'n och sedan vill lägga två timmar från första inspelningen och två timmar från andra inspelningen på en disk och sedan samma sak med de fyra timmar som är kvar, kan man göra det då? Altså kan man splitta inspelningen och spara båda delarna?

/Viktor

Postad 10 december 2004 - 22:56

Jukke
  • Jukke
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Jag har en fråga om den här maskinen, om man spelar in två stycken 4 timmars inspelningar på HD'n och sedan vill lägga två timmar från första inspelningen och två timmar från andra inspelningen på en disk och sedan samma sak med de fyra timmar som är kvar, kan man göra det då? Altså kan man splitta inspelningen och spara båda delarna?

Jepp, det är fullt möjligt. Använd Divide-funktionen i Disc Navigator för att splitta en titel.

Postad 13 december 2004 - 01:14

Peter33
  • Peter33
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0
Väljer mellan pioneer 520 och panasonic DMR-E85. Har i ett antal rescensioner sett vissa tveksamheter till bildkvaliteten vid uppspelning från Pioneer. Man verkar tycka att kvaliteten är bättre från Panasonics brännare. Ngn som har jämfört dessa och kan dementera eller bekräfta?

Pioneer skall bla ha vissa problem med "halos" vid snabba rörelser, stämmer detta?

Ni som har Pioneer vad tycker ni om bildkvaliteten vid dvd-uppspelning? Hur står den sig mot kvaliteten hos en vanlig dvd som t ex pioneer DV-575?

Postad 13 december 2004 - 10:42

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4 884 inlägg
  • 0
Bildkvaliteten står sig mycket bra, jag saknar inte min H/K DVD25 i.a.f.

Postad 13 december 2004 - 11:53

Unregistered5cd94002
  • Unregistered5cd94002
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Måste jag använda DVR-520 som kanalväljare?
Jag får bara ut ljud via recivern Pioneer VXS-711 om jag har DVR-520 påslagen.
Jag vill kunna använda tvn utan att behöva slå på DVR-520. Jag får bild, men inget ljud via recivern.

Mitt kopplingschema:

Humax CX-1201C -> RF och RGB -> DVR-520 -> Optisk samt analoga kablar -> VXS-711.
DVR-520 -> RF och RGB -> TV

Redigerat av Unregistered5cd94002, 13 december 2004 - 11:56.

Postad 13 december 2004 - 12:33

Unregistered5b74bf0f
  • Unregistered5b74bf0f
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Väljer mellan pioneer 520 och panasonic DMR-E85. Har i ett antal rescensioner sett vissa tveksamheter till bildkvaliteten vid uppspelning från Pioneer. Man verkar tycka att kvaliteten är bättre från Panasonics brännare. Ngn som har jämfört dessa och kan dementera eller bekräfta?

Pioneer skall bla ha vissa problem med "halos" vid snabba rörelser, stämmer detta?

Ni som har Pioneer vad tycker ni om bildkvaliteten vid dvd-uppspelning? Hur står den sig mot kvaliteten hos en vanlig dvd som t ex pioneer DV-575?

Jag med funderar på dessa, nu lutar det åt panasonicen, men det är ett grymt svårt val :blink:

Postad 13 december 2004 - 20:28

vg132
  • vg132
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
En fråga till alla er som har en 520, vilka skivor använder ni som fungerar? Man vill ju inte köpa 100 stycken och sedan fungerar de inte :)

/Viktor

Postad 13 december 2004 - 22:01

Jukke
  • Jukke
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

En fråga till alla er som har en 520, vilka skivor använder ni som fungerar? Man vill ju inte köpa 100 stycken och sedan fungerar de inte :)

Jag har testat Traxdata DVD-R (25 skivorsspindel, billig, kommer dock inte ihåg hur billig) från NetOnNet samt Traxdata DVD-RW (kostade 19 kr/st) från Claes Olsson med bra resultat, har använt High Speed Copy i bägge fallen

Postad 14 december 2004 - 10:24

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4 884 inlägg
  • 0
TDK DVD-R
Princo DVD-R
Traxdata DVD-R / -RW
Fortis DVD-R

...funkar alla bra.

Postad 15 december 2004 - 10:26

Unregistered0e3d5e34
  • Unregistered0e3d5e34
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

En dum grej är dock att man inte kan byta kanal medan inspelning pågår samt att min text tv inte funkar.

Jag har hade att beställa en 520H men fick för mig att läsa igenom den här tråden lite innan och då fastnade jag framför det här inlägget tidigt i tråden. Vad menas med det? Går det inte att kolla på en annan TV-kanal samtidigt som man spelar in något på en annan?? Har den ingen ibyggd tv-tuner?

Iofs kanske det är svårt att göra annat, det borde ju kräva 2st tuners....

Redigerat av Unregistered0e3d5e34, 15 december 2004 - 10:30.

Postad 15 december 2004 - 11:04

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4 884 inlägg
  • 0
Du kan ju alltid använda TV:ns inbyggda tuner när du spelar in en annan kanal. DVD-recorders har bara en tuner.

Postad 15 december 2004 - 11:13

Unregistered0e3d5e34
  • Unregistered0e3d5e34
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0
Jo jag kom på det, blir som med en vanlig video. Kan man kolla på en annan kanal samtidigt som man spelar in på en annan med någon dvd-recorder? man måste väll ha 2 tuners för detta och det låter konstigt att någon skulle ha det.

Postad 16 december 2004 - 10:56

Peter33
  • Peter33
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0
Har beställt en 520 från netonnet, å den ska vara skickad så borde ha den snart :P . Hur bör jag koppla in den för att få bäst bildkvalitet och så stor flexibilitet som möjligt :) . Det som skall kopplas ihop är förutom 520:an en tv med tre scartuttag (1 el 2 RGB), en digital satellitbox och en video.

Postad 16 december 2004 - 11:14

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4 884 inlägg
  • 0
BOX--->RGB SCART--->520--->RGB SCART--->TV

VIDEO--->COMPOSIT SCART--->TV

Postad 20 december 2004 - 17:23

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

• 2 153 inlägg
  • 0
Jag funderar starkt på att köpa denna eller 720Hn, fast det är nog inte värt skillnaden för det lilla man får för pengarna.

Går det å byta hårddisk själv?

hoppas på januari rean :( å göra ett klipp :D

Postad 21 december 2004 - 13:08

henke hifipower
  • henke hifipower
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
jag har ett problem med min spelare, får ingen bild när jag ska spela upp det som jag har spelat in på hd:n det blir bara svart.. har digitalbox kopplad med scart till spelaren och tv:n kopplad med scart oxå, gjorde automatisk kanalinstälning i början, vet inte vad som är fel någon inställning kanske

Postad 21 december 2004 - 15:12

Jukke
  • Jukke
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

jag har ett problem med min spelare, får ingen bild när jag ska spela upp det som jag har spelat in på hd:n det blir bara svart.. har digitalbox kopplad med scart till spelaren och tv:n kopplad med scart oxå, gjorde automatisk kanalinstälning i början, vet inte vad som är fel någon inställning kanske

Kan du se bild från spelarens tuner men inte från inspelat material? Har du valt önskat filmklipp från Disc Navigator? Lyser den blå lampan på fronten?

Postad 21 december 2004 - 19:35

srna
  • srna
  • Lärjunge

• 322 inlägg
  • 0

om du kör satboxen till 520 så måste du ha AV-1 eller AV-2 för att få bild från boxen, via scart. Kör du antenn via 520 så måste du få bild från "de vanliga kanalerna" i ditt tv-utbud.

Postad 22 december 2004 - 07:42

Unregistereda74fce79
  • Unregistereda74fce79
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Firmwareskivan finns att ladda ned från nätet.
Funkar, sök lite så hittar ni.
Lägger inte upp någon länk, fel forum för sådana länkar kanske?

Regionfree Pioneer 520-720

Image-fil för att göra Pioneer 520 och Pioneer 720 HDD/DVD-recorders regionfria.

Bränn ut på CD-skiva med Nero och följ instruktionerna (alla knapptryckningar sker på apparaten, EJ på fjärrkontrollen):

1. Sätt på spelaren
2. Tryck på Open/Close
3. Sätt i skivan (stäng ej släden)
4. Tryck och håll in STOP + DVD - släpp knapparna när släden åker in
5. När skican kommer ut, stäng EJ släden, avvakta tills all aktivitet upphör
6. Stäng av och sätt på spelaren

Postad 22 december 2004 - 12:57

Peter33
  • Peter33
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0

BOX--->RGB SCART--->520--->RGB SCART--->TV

VIDEO--->COMPOSIT SCART--->TV

Tackar. E som ett litet barn, kan knappt vänta till julafton för att få testa denna. :)

Postad 23 december 2004 - 15:48

zippa
  • zippa
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Går det att byta hårddisk på en 520h så den blir som en 720?

MvH Tobias

Postad 23 december 2004 - 16:15

Unregistered926eba62
  • Unregistered926eba62
  • Lärjunge

• 272 inlägg
  • 0

Går det att byta hårddisk på en 520h så den blir som en 720?

MvH Tobias

Nej, såvitt jag känner till är det ännu ingen som har lyckats med den manövern. Många har försökt utan framgång. Men om man är en riktigt duktig hacker så kanske man kan hitta det hemliga ställe där Pioneer har lagrat maskinens identitet... Jag kan bara önska lycka till!

Postad 25 december 2004 - 20:52

vg132
  • vg132
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Då var en Pioneer DVR-420 och 100 stycken Ridata skivor beställda. Nu är det bara den hämska väntan innan man får allt kvar :)

/Viktor

Postad 26 december 2004 - 12:37

fransson
  • fransson
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Om man bara har mottagning via marksänd digital-TV via en box: hur hanterar en Pioneer DVR-520H kanalbyte, om man har timerstyrd inspelning av olika kanaler? Kan den styra en digitalbox via scart-sladden?

Jag har en billig digitalbox som heter Smartbox T-10 - någon som vet om det funkar med denna?

Postad 26 december 2004 - 18:26

Jukke
  • Jukke
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Om man bara har mottagning via marksänd digital-TV via en box: hur hanterar en Pioneer DVR-520H kanalbyte, om man har timerstyrd inspelning av olika kanaler? Kan den styra en digitalbox via scart-sladden?

Jag har en billig digitalbox som heter Smartbox T-10 - någon som vet om det funkar med denna?

Jo, ställ in de timerstyrda programmen i digitalboxen, låt sedan boxen gå i Stand-By. Sätt din 520H att lyssna efter signal på L1-ingången med Auto Start Recording. När sedan boxen skickar signal till 520H så triggar detta inspelning på L1-ingången.

Så, det blir digitalboxen som styr 520H, och inte tvärtom...

Själv sitter jag på en Humax 1201 box med buggig scheduler (Comhem har bekräftat buggen), så jag har tyvärr bara lyckats med Auto Start Recording någon enstaka gång.

Se gärna sidan 57 i den svenska manualen till 520H :)

Postad 27 december 2004 - 09:10

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4 884 inlägg
  • 0
Nu har jag kompletterat min 520 med en 575 (regfri, 1995:-). Anledningen var främst att jag ville få DVD Audio och SACD, men det blev en otrolig bild- och ljudförbättring som extra krydda. Bildförbättringen beror ju på de finade Video-DAC:arna (12 bit 108 Mhz) och ljudförbättringen på att det är koaxialutgång i.s.f. optisk utgång. Dessutom hade jag en mkt finare koaxkabel (Supra Trico RCA 399:-) än optisk kabel (Avant Pro 79:-). :)

Så tänk på det, ni som är ute efter en riktigt bra bild - 520 har "bara" en OK bildkvalitet, skulle tro att den motsvarar Pioneer 370 ungefär, vilken man hittar för runt tusenlappen.

Redigerat av Audiovector, 27 december 2004 - 09:13.

Postad 28 december 2004 - 09:31

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

• 2 153 inlägg
  • 0
Lite OT men kanske ändå inte.
Att köpa en ny recorder nu känns lite osäkert med tanke på att det analoga tv-nätet kommer att börja släckas ned 2005. Och de recorders som finns idag har väl inga digitala tuners.

Så skall man köpa nu? och då få använda en digital-tv-box som tuner eller skall man vänta tills dom monterat in digital-TV turner i spelarna.

Redigerat av HkanW, 28 december 2004 - 09:32.

Postad 28 december 2004 - 11:22

Unregistered926eba62
  • Unregistered926eba62
  • Lärjunge

• 272 inlägg
  • 0

Lite OT men kanske ändå inte.
Att köpa en ny recorder nu känns lite osäkert med tanke på att det analoga tv-nätet kommer att börja släckas ned 2005. Och de recorders som finns idag har väl inga digitala tuners.

Så skall man köpa nu? och då få använda en digital-tv-box som tuner eller skall man vänta tills dom monterat in digital-TV turner i spelarna.

Ja, det väntar ju alltid läckra förbättringar och prissänkningar runt hörnet. Så hur man än gör, och när man än köper, är man "rökt" och sitter med en föråldrad produkt dagen efter köpet.

Dock är det ju många som bor i hus med kabel-TV eller centralantenn. Enligt experter på området kommer sådana installationer att fortsätta leverera basutbudet i analog form. I så fall bör det inte vara några problem, utan man kommer att kunna fortsätta använda alla apparater precis som man gör idag.

Om man däremot har egen antenn tål det naturligtvis att fundera på hur man bäst ska förbereda sig inför det kommande teknikskiftet.

Postad 28 december 2004 - 11:39

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

• 2 153 inlägg
  • 0

läckra förbättringar och prissänkningar runt hörnet.

Sånt kan man inte vänta på :) då får man ju aldrig köpt nåt.

Det får bli en 520, i värsta fall så får man väl köpa en till när den dan kommer.
Skall bara invänta det nya året, man vet ju aldrig vad som händer, kanske en prisänkning :D

Postad 28 december 2004 - 17:35

xrs99
  • xrs99
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Eftersom de olika sätten att distribuera digital-TV kräver olika mottagare, och krypteringssystemen dessutom har kortare livslängd än spelaren, så tror jag inte att det är nåt att vänta på. Digital-TV kommer att kräva en extern box inom överskådlig framtid.

/Xrs

Postad 29 december 2004 - 11:00

Unregistered926eba62
  • Unregistered926eba62
  • Lärjunge

• 272 inlägg
  • 0
Vi kan nog räkna med att de flesta nya tv-apparater, dvd-inspelare mm. kommer att ha inbyggd digitalmottagare inom ett par år. Men det blir enbart mottagare för det digitala marknätet som bara de som har egen (vanlig) antenn kan ta emot. För alla andra som tar emot tv på annat sätt (kabel-tv, satellit, centralantenn) kommer det inte att bli någon skillnad mot idag. Om man behöver digitalbox idag kommer man att behöva det i morgon också.

Postad 31 december 2004 - 03:04

Bjorns
  • Bjorns
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Är det någon som listat ut vad som gäller för Pioneers: PureCinema 2:3 Progressive Scan?

Informationen lyder som så här:

"The DVR-520H-S and DVR-320-S both happen to be killer playback machines as well. They both feature PureCinema 2:3 Progressive Scan for a more film-like presentation when watching movies. A full set of connections is provided, including a component video output for higher-quality signal transfer to your TV. Both models offer a JPEG photo viewer that’s compatible with Fuji*1 and Kodak*2 discs and CD-R/RWs burned from your computer."

http://www.pioneerel...4669751,00.html

http://www.pioneer.s...onomy_id=62-125

http://www.pioneer.s.../2004-05-10/dvr

http://www.pioneer.s...003-07-25/DV757

Frågan är om 520 fungerar med PAL eller bara med NTSC.
Visst vore det kanonbra om det vore så.....[QUOTE]

Postad 31 december 2004 - 12:02

vg132
  • vg132
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Fick min Pioneer DVR-420H igår och är än så länge väldigt nöjd med den, har inga problem med fläkten som flera i denna tråd har pratat om utan den är nästan ljudlös. Har ännu inte lärtmig alla menyer men det kommer nog.

/Viktor

Redigerat av vg132, 31 december 2004 - 12:02.

Postad 04 januari 2005 - 10:52

clabbefix
  • clabbefix
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag har inte hittat något i manualen om det går att kopiera mp3 till hårddisken...
Någon som vet om det går eller måste man spela dom från cd/dvd?
(Jag har inte fått min ännu så jag kan inte prova själv :-) )

/Claes

Postad 04 januari 2005 - 10:56

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4 884 inlägg
  • 0

Jag har inte hittat något i manualen om det går att kopiera mp3 till hårddisken...
Någon som vet om det går eller måste man spela dom från cd/dvd?
(Jag har inte fått min ännu så jag kan inte prova själv :-) )

/Claes

Det går inte att lägga in MP3z på HDD överhuvudtaget. Sorry!

Postad 04 januari 2005 - 10:58

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4 884 inlägg
  • 0

"The DVR-520H-S and DVR-320-S both happen to be killer playback machines as well. They both feature PureCinema 2:3 Progressive Scan for a more film-like presentation when watching movies. A full set of connections is provided, including a component video output for higher-quality signal transfer to your TV. Both models offer a JPEG photo viewer that’s compatible with Fuji*1 and Kodak*2 discs and CD-R/RWs burned from your computer."

I Europa har ingen av Pioneers DVD-brännare (DVR-220---720) komponentvideoutgångar. Bara i USA. Sorry!!!

Postad 05 januari 2005 - 02:21

whoami
  • whoami
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Angående hårddisk så ligger antagligen en firmware på hårddisken som "bara Pioneer har tillgång till". Så där finns där finns en nöt att knäcka innan man kan titta på en imageprogramvara ;)

När jag hade "lyssnat lite" så var det en bekant som kunde fixa regionslåsningen. :D

Det borde egentligen inte vara några problem att klona ursprungshårddisken till den nya större hårddisken.

- Frågan är vilket filsystem som hårddisken är formaterad i?

- Andra frågan är om kontrollern stödjer större hårddiskar än 120Gb vilket man rimligtvis borde anta att den gör efetrsom 720 gör det. Men man kanske måste ha firmware från 720 modellen för att få det att fungera?

Angående regionsfritt så finns det ett program att "ladda ner" för att låsa upp både 520 och 720 modellerna. hur "laglig" den där filen är vet jag dock inte.

Är det någon som vet om det dyker upp någon ny modell snart som även klarar DivX, Xvid mfl?

Postad 05 januari 2005 - 11:31

jonterally
  • jonterally
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Jag har precis köpt en 520. Den gjordes regionfri i butiken där jag köpte den.

Men när jag stoppar i en skiva som skall vara "region ALL" (aldrig sett tidigare) så blir bilden flimrig, som om tre bilder blandas typ... Ljudet är bra dock.

Den skivan fungerade perfekt i min gamla 499 kronors spelare, som också är regionfri.

Nån som vet var det kan bero på?

Jag har inga skivor från andra regioner att testa med, så jag vet inte om det funkat att göra den regionfri..

Postad 05 januari 2005 - 11:44

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4 884 inlägg
  • 0
Det är inte regiontyp "ALL" som orsakar felet, det beror säkert på hur skivan är tillverkad. Alla spelare tar inte alla skivor, tyvärr... ;)

Postad 05 januari 2005 - 15:01

JanneB
  • JanneB
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Köpte en Pioneer 520H för några dar sen och tyckte det var en toppenmaskin med ett undantag och det var fläkt- eller hårddiskljudet, är osäker på var ljudet kom från. Efter att man slagit på den och börjat spela från hårddisken så kom det där ljudet. Tyvärr helt oacceptabelt för mig men det satt långt inne innan jag bestämde mig för att returnera den, men det ljudet hade gjort mig tokig i längden. Synd efersom den i övrigt hade nästan allt jag behövde möjligtvis med undantag för möjligheten att bränna DVD+. Satt och slog på och av den säkert 30 ggr för att höra skillnaden i ljudnivå i rummet (kul grej att den samtigt även satte på TV'n via Scarten) och det slutade med att jag tog farväl av den.

Min fråga till er är om ni andra har samma problem med oljudet?
Jag hade min stående på min Sony-TV's glasunderrede som i sin tur står under ett glasbord som står ca 2 m från soffan och där upplevde jag ljudet som klart störande.
Eller var det så att jag fick ett "måndagsexemplar"? I så fall tror jag att jag köper den igen för den var så pass bra.

Postad 05 januari 2005 - 15:28

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4 884 inlägg
  • 0
Min första Pioneer 520 brummade som tusan. Helt outhärdligt... Bytte den mot en ny, den var knäpptyst. Nu är jag jättenöjd, det är en fin maskin med bra ljud och bild. Köp en ny och håll tummarna!!!

Postad 06 januari 2005 - 16:53

JanneB
  • JanneB
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Det blev en ny Pioneer 520H idag och den var tystare.
Eftersom det var (o)ljudet som jag sett som enda nackdel med den förut så är jag (och hoppas fortsätta vara) helnöjd. :rolleyes:
Hittade ytterligare en kul finess när jag installerade den och det var att jag kunde ladda ner kanalinställningarna från min Sony-TV till den så slapp man ödsla bort 10 minuter av sitt liv på en kanalsökning.

Postad 12 januari 2005 - 15:45

clabbefix
  • clabbefix
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej,

Finns det någon som har anslutit pc till fire-wire porten och fört över film?
Enligt ett tidigare inlägg skall det vara möljigt...
Vilket program bör man ha på pcn?

Jag har en laptop med XP-home.
Kanske 520:en dyker upp som en extern disk?

/Claes

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.