Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gruppköp av container från Kina (med PRYLAR :P )

71 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 23 november 2004 - 09:19

Unregisteredd960be9a
  • Unregisteredd960be9a
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Inga nyheter ??

Postad 23 november 2004 - 12:11

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

en fundering nu..
om man beställer till en adress i Kina för att sedan skicka hem grejerna till Sverige så borde man alltså kunna köpa exempelvis Shengya och andra märken som normalt inte går att exportera hit? eller? i sådana fall så kan man ju handla just Shengya som många verkar vara intresserade av och andra märken som normalt sett inte skeppas hit längre för att på så vis kringgå export stoppet.

bara en fundering som sagt men det kanske kunde vara en möjlighet i sådana fall att just skicka först till en adress för att sedan ändå packa in prylarna i en kontainer som ska häråt.

nåja vet inte riktigt vad jag ville med mitt inlägg längre men det tål ju att fundera på kanske?

Daniel

d@niel: Smart idé. Vore ju kanon om det gick, bara att välja och vraka ur
sortimentet isf.

Postad 23 november 2004 - 12:32

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

• 2 792 inlägg
  • 0

en fundering nu..
om man beställer till en adress i Kina för att sedan skicka hem grejerna till Sverige så borde man alltså kunna köpa exempelvis Shengya och andra märken som normalt inte går att exportera hit? eller? i sådana fall så kan man ju handla just Shengya som många verkar vara intresserade av och andra märken som normalt sett inte skeppas hit längre för att på så vis kringgå export stoppet.

bara en fundering som sagt men det kanske kunde vara en möjlighet i sådana fall att just skicka först till en adress för att sedan ändå packa in prylarna i en kontainer som ska häråt.

nåja vet inte riktigt vad jag ville med mitt inlägg längre men det tål ju att fundera på kanske?

Daniel

d@niel: Smart idé. Vore ju kanon om det gick, bara att välja och vraka ur
sortimentet isf.

Skitsmart ju... Bara att hitta en frivillig bulvan!!! :D

Postad 23 november 2004 - 19:42

Unregistered55e17f65
  • Unregistered55e17f65
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
jo det hade varit trevligt att kunna välja på hela utbudet av kinahifi, och tanken är väl god om man bara hade någon med en adress att skicka grejorna till där. kanske kontakten som var aktuell för detta gruppköpet har någon möjlighet att uppbåda en adress för detta syfte?

Daniel

Postad 23 november 2004 - 20:28

Lyckman
  • Lyckman
  • Beroende

• 1 141 inlägg
  • 0

jo det hade varit trevligt att kunna välja på hela utbudet av kinahifi, och tanken är väl god om man bara hade någon med en adress att skicka grejorna till där.  kanske kontakten som var aktuell för detta gruppköpet har någon möjlighet att uppbåda en adress för detta syfte?

Daniel

Jo. Det var faktiskt ett av de förslagen han gav mig när jag diskuterade detta med honom. Att han endast sörjde för transport-delen. Men han vill fortfarande ha pröjs...

// Lyckman

Postad 23 november 2004 - 20:52

Unregistered6dda665b
  • Unregistered6dda665b
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

Skitsmart ju... Bara att hitta en frivillig bulvan!!!

Borde väl inte vara så svårt :D :lol: :lol: .
Har för mig att jag läst att Sony/Ericsons kontor ligger typ
300 meter därifrån. Borde väl finnas en och annan svensk!
Dom borde väl ha rätt bra fraktavtal också :D B) .

Postad 26 november 2004 - 18:11

Unregistered55e17f65
  • Unregistered55e17f65
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0

jo det hade varit trevligt att kunna välja på hela utbudet av kinahifi, och tanken är väl god om man bara hade någon med en adress att skicka grejorna till där.  kanske kontakten som var aktuell för detta gruppköpet har någon möjlighet att uppbåda en adress för detta syfte?

Daniel

Jo. Det var faktiskt ett av de förslagen han gav mig när jag diskuterade detta med honom. Att han endast sörjde för transport-delen. Men han vill fortfarande ha pröjs...

// Lyckman

ja kan man få välja på hela utbudet så kan jag tycka att det kan vara värt en procentsats i pröjs, man tjänar ju ändå in detta på frakten sedan plus att man då som sagt kan få köpa vilka grejer som helst.

daniel

Postad 26 november 2004 - 21:29

mr huhta
  • mr huhta
  • Veteran

• 2 218 inlägg
  • 0
Timaudio har ju int egått ut och sagt att det är några av hans produkter som INTE får köpas. Så varför vi skulle blanda in en part till har jag svårt att se?

Postad 26 november 2004 - 22:03

kalenen
  • kalenen
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

Timaudio har ju int egått ut och sagt att det är några av hans produkter som INTE får köpas. Så varför vi skulle blanda in en part till har jag svårt att se?

Jag tror de syftar på Shengya lr liknande...

Har själv ändrat åsikt så jag håller med dig Mr Huhta, vi kan lika gärna fixa
detta köp själva.
Tror inte det blir nå större problem, samtidigt är det ju smidigt att alla
hämtar sina grejer direkt i Göteborg.
Men nån måste ju hålla i ekonomin vilket innebär mycket ansvar o kanske tidskrävande.

//Rickard

Redigerat av kalenen, 26 november 2004 - 22:13.

Postad 26 november 2004 - 23:14

mr huhta
  • mr huhta
  • Veteran

• 2 218 inlägg
  • 0
Jag och Lyckman kommer att styra upp detta köp vad gäller beställnning/betalning osv.
Jag antog också att de menade Shegya, men Tim har ju faktiskt inte sagt att han inte kan leverera dem? Det är väl knappast så att ShengYa frågar handlarna om varför dom vill sälja just deras produkter :wub: ..Om det sedan i efterhand kommer fram till ShengYa att det har sålts utanför Kina är väl inte något problem för oss..Tror iofs inte att ShengYa heller är speciellt upprörda över detta, dom får ju sina produkter sålda. Men kan förstå att Vincent inte tycker att det är så kul, när dom förösker sälja sin logga med en 3 dubbling av priset :D ..SÅ snygg är faktiskt inte VIncent&TAC loggan :D , kanske hade de samma designers som SVT:s miljardlogga :lol: .
Tycker ni att jag skall maila och fråga?
Faran som jag ser det är ju att han(timaudio) kanske frågar och får ett NEJ, men om vi bara beställer helt ovetandes så kanske det går utan att noteras?

Postad 27 november 2004 - 09:34

Nedomkull
  • Nedomkull
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Hur blir det med moms och tull? Betalar man det till rederiet, eller anmäler man det själv till myndigheterna?

Om det görs på plats, är det en klumpsumma för allt då?

Sorry om dessa frågor besvarats förut, men jag hittar det inte.

/Daniel

Postad 27 november 2004 - 18:23

Unregistered35d0fa0b
  • Unregistered35d0fa0b
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Man blir inte klok av att gå in på Swans:s hemsida. Det finns två olika varianter av Swans 6.1. Den ena har beteckningen Swans Dulcet Diva 6.1 SEF med 33Hz-20kHz Frequency Response och den andra har beteckningen Swans 6.1F med 35Hz-20kHz. Den första väger dessutom mindre men tål högre watt. De har dock samma element. Har någon annan kollat på det?

mr huhta: En annan sak skulle jag också gärna veta om den prisuppgift vi fick om F3 gäller för golvaren Swans F3F eller handlar det om en center.
Det finns en annan högtalare som också låter intressant, nämligen Swans 2.5F. Den går djupare i basen och går aldrig under 6 ohm. Kan du fråga priset på den också i ditt nästa brev till Tim?
Här är en bild av den:

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  2.5f.jpg   6,68K   0 Antal nerladdningar

Postad 28 november 2004 - 13:26

jimmy ax1
  • jimmy ax1
  • Forumräv

• 658 inlägg
  • 0
När är det tänkt att beställningarna ska göras?

Postad 28 november 2004 - 13:40

kalenen
  • kalenen
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

När är det tänkt att beställningarna ska göras?

Runt löning i Januari :(

Postad 28 november 2004 - 14:29

mr huhta
  • mr huhta
  • Veteran

• 2 218 inlägg
  • 0
Nedomkull: Moms/tull betalas nog till rederiet i en klumpsumma.

Proceed: Dulcet och Swan är två olika serier..Hade ganska mycket huvudbry med dem också :( .
Dina frågor skall noteras och skickas med vid nästa mail.

Som tanken är nu så skall denna beställning verkställas i slutet av Januari, början av Februari.

Postad 28 november 2004 - 19:57

Unregisteredd0c261b6
  • Unregisteredd0c261b6
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Hejsan jag har följt denna tråden en stund och har dessutom sett att Mr huhta har köpt en sak som jag skulle vilja ha. Så jag undrar Mr huhta eller någon annan som vet vad en Seeker AI-70 kommer att kosta om man går med i detta köpet?

Mvh Kyling

Postad 28 november 2004 - 21:02

mr huhta
  • mr huhta
  • Veteran

• 2 218 inlägg
  • 0
Jag har faktiskt inte kollat men tror inte att Seekern var med i prislistan?
jag kan ta med detta på nästa mail till Tim.

Postad 29 november 2004 - 09:42

Unregisteredd960be9a
  • Unregisteredd960be9a
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Jag är oxå itresserad av Seekern.

Postad 01 december 2004 - 12:15

Unregistered4be98f4b
  • Unregistered4be98f4b
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
om det blir av så beställer jag en Zell zd-120. har tyvärr inte råd med den större zd-200mkII :P
om vi skippar mellanhand fixar Tim med container och frakt då?

Postad 01 december 2004 - 14:20

mr huhta
  • mr huhta
  • Veteran

• 2 218 inlägg
  • 0
Japp Tim fixar kontainerfrakten..Det var så det började.

Postad 02 december 2004 - 12:42

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0

Som tanken är nu så skall denna beställning verkställas i slutet av Januari, början av Februari.

Vette fan hur jag ska klara mig utan ljud så lång tid :D
Har redan varit utan ett bra tag nu och det är inge vidare B)

Postad 03 december 2004 - 06:38

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

• 3 956 inlägg
  • 0

Jag får varje dag hålla koll på båda för att samla ihop frågor till Timaudio..
Kanske en moderator skulle kunna låsa den ena?

Din önskan är min lag Postad bild

Tråd låst

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.