D/A-omvandlaren förbättrar ju signalen från dvd:n avsevärt men nu till förstärkaren:
Den spelar enligt mig väldigt neutralt, musiken låter så som det gör vid inspelningen.
Ett exempel är plattan Mental jewelry med bandet Live. Det stycket på plattan där man för första gången hör sångaren har på min tidigare hemmabioförstärkare varit, i brist på ord, det som lät grymmast

Tidigare var sången det som framträdde mest men musiken i allmänhet lät ganska platt, ingen atmosfär alls (och detta från en reciever med nypris på 16000:-). Nu så hör man att killarna står i en liten studio, ett litet fyrkantigt rum och sången är istället väldigt dämpad, så som kan väntas av en debutplatta från ett band som inte har miljoner bakom sig.
Detta kanske inte låter så bra men tänk er en bra liveplatta som Nils Lofgren eller Counting crows, detta är underbart att höra. Dock är det lite synd att man nu märker sämre inspelningar i större grad än tidigare men det är väl oundvikligt.
Dock så är Loreenas skivor något av det mest possitiva hittills.
Hoppas eventuella läsare får ut något vettigt av detta, jag har alltid haft svårt att fatta de olika hifi-uttrycken som mjukt, kallt, varmt, skarpt osv. Forhoppningsvis kommer det en fortsättning från Köpare nr 2.