Ursäkta att det kommer ytterligare en utav dessa jobbiga trådar där man bara tjatar om tips hit och dit, men jag har spenderat några timmar på detta forum nu för att läsa till mig informationen men det bara snurrar runt skallen ännu mer.
Jag har inte grejat med hemmabio eller musiklyssning något nämnvärt mycket på några år nu, men förr förra veckan pajjade min stärkare och jag var tvungen att köpa en ny. Jag fick tag i en Sherwood RD-8108 för 3995:- (tyckte den var mer detaljrik än H/K AVR130, samt att den har 6.1, dock inte lika snygg) vilket jag tror var ett hyffsat köp för pengarna?!? När jag nu fick smak för detta igen så känner jag att nya frontar och en ny center vore något att satsa på.
Jag har idag en Jamo SW410E subb som jag tänkte ha kvar en stund till.
Men nu till själva frågan, jag lyssnar mest på lugna akustiska låtar med fokus på sång och gitarr/piano/munspel (singer/songwriter) och en del jazz och slideblues, inte någon disco eller hårdrock, hårdaste rocken är väl Pearl Jam.
Jag har inte ett så stort behov av någon superbas som kastar mig ur soffan men den ska ändå vara nyttig vid filmtittande. Till centern vill jag ha en som är bra för dialoger (vilket iofs är vad den gör!) så jag vill inte ha något allt för enkelt.
Plus att pristaket ligger på runt 5000 för frontarna och ca 3000 för centern (+-1000kr totalt). Samt att det ska vara samma serie av samma tillverkare. Ska jag satsa på golvare eller stativare ? B&W har någon stativare som många pratar om är det något är det något att satsa på iom att jag har subben ? Eller vilka ska jag satsa på ?
Uppskattar och är väldigt tacksam om något kan hjälpa mig.
EDIT: Ändrade rubriken så att det ser ut som en fråga mer än ett påstående, sorry for that.
EDIT2: Jo, kom på, mitt vardagsrum är ca 23 kvadrat och 3,60 till tak.
Redigerat av GaylordFokker, 05 november 2004 - 16:45.