Efter att ha tagit mig ur en rejäl pengabristig situation har jag snart råd igen att köpa mig en Zanyo PLV-Z3 från Pipro (antagligen iallafall, inte fått svar via mail från dom nu på 3 dagar, så jag får se).
Dock så försvann hela min budget för själva hembio anläggningen som jag skulle köpa. Hade inte bestämt mig än för vad men nu sitter jag med MAX (och detta med lite tur) 5-6 papp att slänga på detta.
Illa, minst sagt.
Därför började jag spåna på om jag skulle köpa ett litet stormarknads sattelit paket eller om jag skulle bestämma mig för ett paket jag vill ha i slutändan och börja jobba på det, bit för bit.
Efter många om och men så har jag bestämt mig för att göra det sistnämnda, nämligen bestämma mig för en komplett anläggning som jag sedan köper bit för bit.
Det är här jag behöver er hjälp.
Att köra på och ta ett system för 80 papp känns väldigt onödigt samt orealistiskt då jag är en student (ja, inte ens det just nu, men efter sommaren) och inte har särskilt mycket pengar, även om jag drar ut på det hela och köper allt med stora tidsmellanrum.
Men det känns ju också tråkigt att kanske slita som ett djur för att få ihop till ett system som jag vill byta ut igen efter mindre än 6 månader, så det får ju ändå vara rejäla grejor.
Så, vad säger ni då?
Vad som behövs är reciever, frontar (golvare), surround (sattelit/golvare/stativ), center och sub.
DVD kör jag via vår dator i huset eller en Xbox, när jag har råd att köpa en sådan igen (fick sälja 3st konsoler, mer eller mindre alla mina spel samt min dator för att få pengar till bara projektorn).
Först och främst kanske man skall köpa frontar, reciever och center?
Men bara det i sig blir ju en jädra massa tusenlappar och då blir det inget för mina 5-6 papp.
Samtidigt kanske man kan hitta en lösning så att jag kan spara dessa 5-6 tusenlapparna och fortsätta spara fram till jul eller så och då köpa dessa delarna.
Krånglig situation.
Bestämt är iallafall att jag skall ha mig ett komplett system absolut senast i Mars, gärna i Januari/Februari.
Och det skall vara grejor som håller ett bra tag och av hög kvalité.
De skall enbart användas till film, visst, jag kommer nog spela lite musik med dom också men på den fronten har jag inga krav.
Jag vill ha så klart och skarpt ljud som möjligt, kanske sträva efter att kunna känna filmen så att man lever sig in i det hela lättare och riktigt njuter av att titta på DVD.
*pust* nu orkar jag inte skriva mer!
Håller tummarna nu att jag får en jädra massa svar!

Redigerat av chazz, 06 november 2004 - 17:27.