Har testat den sedan den sedan den 1:a Nov.
Skicket när den kom: Volymkontrollen lite stukad (satt lite snett) men det är inget man ser om man inte tittar noga. Går kanske att trycka tillbaka den så den sitter rakt.
Förövrigt perfekt skick utvändigt!
Intryck:
Kopplade in allt och blev lite besviken då jag hade ett brummande ljud (jordbrum) ifrån frontarna (slutsteget). De högtalarna som SAD'n styrde fungerade klanderfritt.
Efter att ha påpekat detta för personen som höll i gruppköpet hittade jag felet och det berodde på s-video-kablarna (både från dvd'n och till tv'n). När dessa drogs ur var brummet borta.
Bryr mig inte om att lösa problemet då man inte behöver koppla in dessa iom att SAD'n inte har någon OSD-meny.
Låter rätt bra men har egentligen inte så mycket att jämföra med. Min senaste hembio har varit ickefungerande sedan 1 1/2 år tillbaka.
Har kopplat den till min SAT Amplifix och jag blev lite förvånad då jag skulle ställa in ljudvolymen på SAD'n kontra SAT'en. Jag måste sänka högtalarna som SAD'n styr till -6 (på en skala från -10 -> +10). Gissar dock att tillverkaren satt ner preout så att den även ska kunna passa till "monsterslutsteg" (SAT'en är på 110W).
Fjärrkontrollen är inte direkt snygg om man så säger men har programerat in de viktigaste funktionerna på en annan.
...lite illa också att en så "äcklig" knapp som "reset" (ställer om allt till grundinställning) finns så lätt tillgänglig.
Är lite irriterad på ett kraftigt blått sken ifrån spelaren då den står i standby. Man blir bländad om man råkar titta direkt i ljuset. Är för tillfället löst med maskeringstejp

Annars är jag väldigt nöjd och den har de funktioner som jag sökte.
Länkar:
Bilder 1Bilder 2/OlaBero
Redigerat av Unregisteredbd57f672, 10 November 2004 - 23:49.