Var och lyssnade på Primare SPA 21 idag
105 svar till detta ämne
Postad 16 november 2004 - 22:47
Unregistered93d1242d
-
Unregistered93d1242d
-
Beroende
-
-
1 021 inlägg
På lunchen idag passade jag på att gå in till den lokala hifi-butiken, som nu börjat med Primares grejer. Hade inte så lång tid på mig (10 min), så jag tänkte att jag skulle nöja mig med att bara titta på den. Utseendet är ju också en viktig bit. Tanken var så klart att jag skulle återvända när jag hade lite mer tid, för att lyssna på den. Gick ner till våningen under, och där stod den. SPA 21'an. Jesus vilken pjäs! Kontakterna på baksidan kändes ordentligt påkostade, och den var tung som en flodhäst. Den ser läcker ut på bilderna, men verkligheten är så mycket bättre! Efter att bara stått och dreglat några minuter och vridit lite på rattarna (som om möjligt förstärkte kvalitetsintrycket), kom en säljare fram och frågade om jag inte ville lyssna lite. Ja, gärna, sa jag. Men jag har lite ont om tid, så det får bli en kort stund. Kort stund, my ass!  Jag stod där och toknjöt i 30 minuter! Behöver jag säga att jag kom försent från till jobbet?  Hamnade lyckligtvis inte i onåd över det. Hur ska jag lyckas beskriva ljudet, tro? Det första som slog mig var hur otroligt rent, men ändå kraftfullt, basen lät. Ingen tendens till "buller", eller vad man nu ska säga. Vet inte vad låten hette, men det var bara basgitarr i början. Basen kom inte ur högtalarna, den snarare uppstod inne i min kropp. Underbar känsla! Efter några sekunder kom en bjällra och direkt därefter själva sången. Själva klangen från bjällran var extremt klar utan att vara påträngande vass. Låten i sig var en ganska lugn poplåt, vet inte vad den eller artisten hette, som sagt. Men bra var den. Och ljudet var varmt och otroligt tilltalande! Bas, diskant och mellanregister var väldigt samspelta och ljudet var mycket detaljerat och kändes rejält högupplöst. Sådan bas ihop med det mellanregistret och diskanten, och ändå kändes det att de hörde ihop. Vissa andra maskiner har haft bra bas och bra diskant, men inte passat ihop. Hmm... typ iaf. Skulle nog vilja säga att jag tidigare lyssnat på musik, men detta är första gången jag upplevt musik! Jag kom på mig själv ett par gånger med att ha glömt av att kritiskt lyssna, för att istället bara stå och mysa. Kringutrustningen var knappast något att skämmas över. ALR/Jordan Note 9 högtalare (77 lax paret), spelaren tror jag hette CD 21 (alltså inte nya DVD 26'an, de hade inte den än tyvärr) och Ixos kablar. Visst, det lär vara natt och dag mellan mina B&W och dessa referenshögtalare från ALR/Jordan. Men jag behöver iaf inte oroa mig för att förstärkaren skulle bli någon flaskhals. Och något extra steg behöver jag inte fundera på. Enligt säljaren var högtalarna inte speciellt trögdrivna, men ganska krävande. Jag fick lov att låna hem förstärkaren över en helg när jag hade lust, lovade han mig. Det ska jag göra efter årsskiftet, då inköpet kommer bli av. Jag borde inte lyssnat på den idag. Hur ska jag kunna vänta till feb/mars med att köpa den?! Avslutningsvis, som om det inte framgått, rekommenderar jag verkligen alla som har möjlighet, att lyssna på denna gudomliga pjäs. För min del ska jag unna mig att lyssna på Thule också, innan jag slår till. Men jag har svårt att se hur något i denna prisklassen ska kunna toppa SPA21. -- Patrik
Redigerat av Unregistered93d1242d, 17 november 2004 - 07:37.
Postad 17 november 2004 - 06:58
BioBanditen
-
BioBanditen
-
Beroende
-
-
1 281 inlägg
Hehe... Den låter riktigt fint det håller jag med om!
Lägger in en bild på SPA21 tillsammans med DVD30...
Postad 17 november 2004 - 08:28
Unregistered989
-
Unregistered989
-
Lärjunge
-
-
456 inlägg
nu är juh detta ett familjeforum så jag säger inte vad den ser ut som, men ja, det är väl också design.
tvivlar dock inte en sekund på att den låter bra.
Postad 17 november 2004 - 09:56
Unregisteredc76d9563
-
Unregisteredc76d9563
-
Beroende
-
-
1 048 inlägg
nu är juh detta ett familjeforum så jag säger inte vad den ser ut som, men ja, det är väl också design.
tvivlar dock inte en sekund på att den låter bra.
OT:  ...förstår vad du menar. Poopster: Trevlig läsning, men självklart ska du lyssna på Thulen också.
Postad 17 november 2004 - 11:17
Unregistered93d1242d
-
Unregistered93d1242d
-
Beroende
-
-
1 021 inlägg
Ni gillar inte dess utseende? Hmm... smaken är som baken, så klart. Vissa föredrar ju när en förstärkare ser ut som en julgran, med massa lampor och knappar.  Själv gillar jag strikt och ren design. Thule och Primare är ögongodis.
-- Patrik
PS. Jodå, så klart jag ska lyssna på Thulen också!
Redigerat av Unregistered93d1242d, 17 november 2004 - 11:48.
Postad 17 november 2004 - 12:00
Unregistered93d1242d
-
Unregistered93d1242d
-
Beroende
-
-
1 021 inlägg
Ska försöka lura med sambon till stan ikväll, så hon får lyssna på den också. Får väl säga att vi ska fika eller något, och sedan "råkar" vi gå vägen förbi hifi butiken. Och när vi ändå är där, kan hon ju följa med in och lyssna.
-- Patrik
Postad 17 november 2004 - 12:03
Myllerman
-
Myllerman
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Ska försöka lura med sambon till stan ikväll, så hon får lyssna på den också. Får väl säga att vi ska fika eller något, och sedan "råkar" vi gå vägen förbi hifi butiken. Och när vi ändå är där, kan hon ju följa med in och lyssna.
-- Patrik
Gör det ! Skriv sen hur det gick
Postad 17 november 2004 - 12:39
Unregistered02d75cbb
-
Unregistered02d75cbb
-
Lärjunge
-
-
262 inlägg
trevlit läsning, man blir ju sugen
Sånt där med flickvänner brukar inte allt för sällan vara ett problem för hifisnubbar.
Primare är jävligt fin. jag har inte lyssnat på den än men det kommer.
Postad 17 november 2004 - 13:15
MikoSad
-
MikoSad
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
Jag är oxo inne på att skaffa en SPA21a, undrar om den spelar bättre än mitt nuvarande Vincent SP331?! Att försteget i den är bättre än min nuvarande Denon 3802a är det inga tvivel om, men om stegen spelar bättre än 331an?!!
Frågan är om inte den "vanliga" Primare-desigen är snyggare än Titan iaf?!
Titanen verkar vara så mörk?!
Postad 17 november 2004 - 14:02
Grubbe666
-
Grubbe666
-
Lärjunge
-
-
294 inlägg
Ujujujj, den är allt bra läcker i titan-finishen. Själv står man men det gamla liket SPA20 och trånar efter 21:an. Dock ska det väl inte skilja speciellt mycket dem emellan, eller har jag fått felaktig info nu?
By the way... DVD30 suger inte heller.
Postad 17 november 2004 - 14:41
KalleAnka
-
KalleAnka
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Är själv en lycklig ägare till en SPA21 sedan ett par veckor. Hara bara en sak att säga; Mmmm... Värd varje krona.
Skillnaderna mellan 20 och 21 ska vara enligt Hasse på Audioactive, at 21an har mjukvaruuppgradering, lite fler rumsinställningar, och en ny front. alltså i stort sett samma maskin, jag har dock inga erfarenheter utav 20an så jag kan ej jämföra.
Har ni inte lyssnat på Primare, så är det hög tid nu!
/Kalle
Postad 17 november 2004 - 14:55
Unregistered78e0ed10
-
Unregistered78e0ed10
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Ruskigt vackra de där Primare, trots "nipple-rattarna". Poopster, schysst att du får låna hem den en helg, mkt farligt att lyssna i butik ju, särskilt med stoora rum och grymmare kringutrustning än man själv har. Vissa föredrar ju när en förstärkare ser ut som en julgran, med massa lampor och knappar. 
För mkt knappar är ingen höjdare, men lampor och sånt kan ju va mysigt i dessa mörka tider.  Dock inte för hembio.. Att försteget i den är bättre än min nuvarande Denon 3802a är det inga tvivel om, men om stegen spelar bättre än 331an?!!
Hur vet du det? Har du testat/provlyssnat specifikt förstegen mot varandra?
Postad 17 november 2004 - 15:05
Unregistered8ee75b8b
-
Unregistered8ee75b8b
-
Mästare
-
-
3 283 inlägg
Se bara till att ge Thulen en ärlig chans sen....de där ALR Jordan högtalarna är ruskigt fina, så matcha ihop Thulen med nått motsvarande på HiFi Klubben...typ Nautilus 802.
Om du inte har möjlighet att låna hem den och testa hemma också vill säga...det är ju givetvis det bästa.
Postad 17 november 2004 - 15:30
radiuz
-
radiuz
-
Lärjunge
-
-
412 inlägg
Poopster : Jag själv ska köpa en SPA21 efter nyårsskiftet.  Kommer bli en svår till att vänta men den som väntar på något gott  Fan vad sugen jag blir nu, inte vill jag sälja min Rega för att skaffa denna nån månad tidigare. Men tanken är ju inte dum, DVD30 är ju för läcker också.
Har fastnat för designen på SPA21, den är nog det läckraste jag sett i Primare's sortiment. Visst A30.2 stegen är grymma och SP31 men denna är klockren. Dessutom ser det ut som SPA21's dioder lyser starkare än DVD30.
Har själv lyssnat på SPA20 och har redan fastnat för ljudet, denna lär ju inte vara sämre direkt.
Postad 17 november 2004 - 16:16
MikoSad
-
MikoSad
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
Hur vet du det? Har du testat/provlyssnat specifikt förstegen mot varandra?
Nepp, men jag kan inte tänka mig annat!
Postad 17 november 2004 - 18:44
BioBanditen
-
BioBanditen
-
Beroende
-
-
1 281 inlägg
Har fastnat för designen på SPA21, den är nog det läckraste jag sett i Primare's sortiment. Visst A30.2 stegen är grymma och SP31 men denna är klockren. Dessutom ser det ut som SPA21's dioder lyser starkare än DVD30.
SPA21 lyser något starkare än dvd30. Korrekt observerat!
Postad 17 november 2004 - 18:45
BioBanditen
-
BioBanditen
-
Beroende
-
-
1 281 inlägg
Frågan är om inte den "vanliga" Primare-desigen är snyggare än Titan iaf?! Titanen verkar vara så mörk?!
? Den vanliga designen är ju svart på primare. Titan är ju aluminiumaktigt. Mina bilder ger inte en korrekt färg riktigt...
Postad 17 november 2004 - 19:54
DrunkenMaster
-
DrunkenMaster
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Intressant läsning.
Men är det någon som vet om slutstegen kommer att finnas i Titan finish?
Tänker närmast på A30.1 (den med 2x100w).
Onekligen vacker pjäs den där SPA 21 (i Titan), men om någon är intresserad av 7 identiska kanaler (den är ju 7.1 förbered) eller bara en Bi-Amping av frontarna (Jag mao, tänkte satsa på B&W703), då blir man ju låst till att köpa en svart.
Vad göra?
/Jim
Edit: Kan säga att jag blev mer sugen på en SPA 21, än Arcam AVR300, efter denna läsning. Har dock ingen i min stad som tar in Primare.  Får väl åka söderut, till Malmö eller Lund.
Redigerat av DrunkenMaster, 17 november 2004 - 19:57.
Postad 17 november 2004 - 20:05
Converge
-
Converge
-
Användare
-
-
119 inlägg
Jag är rätt säker på att du kan få hela deras sortiment i titan numera, dock med 1200 spänn i prispålägg. A30.2 finns som visas nedan att fås i titan iaf, släng på ett sådant på SPA21'an, så har du en musikbiceps som nog inte ska ha några problem med att tygla dina 703'or.
Postad 17 november 2004 - 20:14
BioBanditen
-
BioBanditen
-
Beroende
-
-
1 281 inlägg
Stämmer. Allt från Primare går att få i titanfinish... Kan vara lite leveranstid på varorna då dock.
Postad 17 november 2004 - 20:23
DrunkenMaster
-
DrunkenMaster
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
 Så bra. Då ska man bara hitta en butik som har Primare i sitt sortiment, så att man kan lyssna alt. låna hem  .
Är det inte bättre med identiska kanaler när man Bi-Ampar? A30.2 ligger ju på 2x120w. Visserligen kan man ju inte få för mycket effekt och allt det där, men ändå.
Tanken känns bra med 4x100w till frontarna. Symmetri på något vis.
Blir visserligen inget köp före ny år, men planera kan man ju.
/Jim
Postad 17 november 2004 - 20:42
BioBanditen
-
BioBanditen
-
Beroende
-
-
1 281 inlägg
Har du vägarna förbi Karlstad så kan du lyssna så länge du vill.
Postad 17 november 2004 - 21:13
Unregistered93d1242d
-
Unregistered93d1242d
-
Beroende
-
-
1 021 inlägg
Jag misslyckades med min diaboliska plan (lura in sambon i hifi butiken) den här gången. Vi kom inte i väg till stan ens, för hon hade andra planer. Dessvärre gjorde jag felet att berätta att jag ville att hon skulle provlyssna. Hon tycker inte att det är någon idé, eftersom hon ändå aldrig hör någon skillnad, enligt egen utsago.
Jag säger bara lyckost de som inte hör skillnad! Tänk vad pengar man skulle sparat in då, och kunna lagt på film istället.
Jaja, hon är inte emot mitt köp iaf. Hon har bara svårt att se varför jag hetsar upp mig så mycket över det, speciellt eftersom jag inte kommer kunna slå till förrän i feb/mars.
-- Patrik
PS. Radiuz, glöm nu inte bort att skriva dina intryck direkt när du köpt den! Det vore kul att läsa.
Postad 17 november 2004 - 23:12
radiuz
-
radiuz
-
Lärjunge
-
-
412 inlägg
Elias : Precis som jag trodde då  Att SPA21 lyser lite starkare.
Poopster : Ska försöka komma ihåg
Hmm, nu när jag ser bilden på A30.2, SP31, PRE30, DVD30 i titan blir man lite tveksam på finishen. Då är svarta finare på dom produkterna! Men antar att det är svårt att få en rättvis bild på titan finishen. Visst är svart mäktigt men SPA21 i titan är "lyxigare", får helt enkelt besöka pause här i stockholm och se om dom har en SPA21 i titan inne eller en svart.
Redigerat av radiuz, 17 november 2004 - 23:19.
Postad 18 november 2004 - 00:29
Unregistered93d1242d
-
Unregistered93d1242d
-
Beroende
-
-
1 021 inlägg
Elias : Precis som jag trodde då Att SPA21 lyser lite starkare.
Poopster : Ska försöka komma ihåg 
Hmm, nu när jag ser bilden på A30.2, SP31, PRE30, DVD30 i titan blir man lite tveksam på finishen. Då är svarta finare på dom produkterna! Men antar att det är svårt att få en rättvis bild på titan finishen. Visst är svart mäktigt men SPA21 i titan är "lyxigare", får helt enkelt besöka pause här i stockholm och se om dom har en SPA21 i titan inne eller en svart. 
Själv har jag bara sett DVD30 och SPA21 i titan, och de var verkligen lyxiga. DVD-spelaren är ruskigt fin i svart, vilket jag inte kan säga om SPA21. Så för min del blir det titan för hela slanten. -- Patrik
Postad 18 november 2004 - 06:41
BioBanditen
-
BioBanditen
-
Beroende
-
-
1 281 inlägg
Tycker att finishen på den bilden ser lite konstig ut. Det ser nästan grått ut och inte aluminiumblankt som det är i verkligheten....
Postad 18 november 2004 - 06:43
BioBanditen
-
BioBanditen
-
Beroende
-
-
1 281 inlägg
Lägger in en till dålig och flottig bild...
Postad 18 november 2004 - 09:30
radiuz
-
radiuz
-
Lärjunge
-
-
412 inlägg
Riktigt fin!  Lägger in denna bild också så folk ser hur finishen ser ut som den ska vara. Somsakt, titan kan man inte kalla det utan snarare "aluminium" färg.  En svart SPA21 blir det knappast.
Redigerat av radiuz, 18 november 2004 - 09:38.
Postad 18 november 2004 - 09:52
Unregistered8834a7e0
-
Unregistered8834a7e0
-
Användare
-
-
147 inlägg
Visst är de fina i titan. Dock hör jag till dem som föredrar dem i svart...
Postad 18 november 2004 - 19:03
Unregistered93d1242d
-
Unregistered93d1242d
-
Beroende
-
-
1 021 inlägg
Asså, jag börjar tycka att den svarta är snyggare och snyggare för varje gång jag tittar på den... men än så länge leder titan utförandet. DVDn är iaf snyggare i svart än titan, om än med små marginaler.
Alla bilder på den svart Primare utrustning, ser nästan lite grå/svart ut. Är den så i verkligheten, eller är bilderna för ljusa? Snyggast hade ju varit helt kolsvart... Någon som sett den live? Har bara sett den i titan, och tycker iofs att bilderna här inte är i närheten då heller.
-- Patrik
Redigerat av Unregistered93d1242d, 18 november 2004 - 19:07.
Postad 18 november 2004 - 19:21
radiuz
-
radiuz
-
Lärjunge
-
-
412 inlägg
DVD30 är helt klart snyggare i svart, men SPA21 är ett undantag. Den gamla SPA20 i svart är ruskigt fin med "vit stämpel" bak uppepå chassit. Dom nya har ingraverad loggo utan någon färg, inte hela världen men tyckte det var snyggt på dom gamla.
Gillar SPA21 i titan och det är nog den ända i Primare's sortiment som riktigt passar i titan, även deras I21 och nya CD21 passar i titan. Annars är svart finare på alla andra Primare's produkter enligt mig (får inte glömma DVD26 heller).
Du har så rätt så, själva fronten "plåten" är kolsvart medans själva "chassit" runt om är lite mer grå-aktig i färg. Är en smaksak helt enkelt!
Redigerat av radiuz, 18 november 2004 - 19:52.
Postad 18 november 2004 - 19:57
Donmeta
-
Donmeta
-
Veteran
-
-
1 705 inlägg
Kan nog inflika lite här. "Trodde" att jag gillade silver utförande på stereo grejer ändå tills jag fick hem min Nad reciver. Nu blir det svart för hela slanten i framtiden
Postad 18 november 2004 - 20:09
radiuz
-
radiuz
-
Lärjunge
-
-
412 inlägg
NAD's silver receivers är inte samma färg som Primare's "titan". Färgen är matt och lite "blästrad". Primare's finish i titan ser mer ut som äkta rostfritt stål/metall.
Nu menar jag inte deras NAD Silverline serie utan deras "budget" förstärkare som man kan välja i silver.
Redigerat av radiuz, 18 november 2004 - 20:10.
Postad 18 november 2004 - 20:26
Donmeta
-
Donmeta
-
Veteran
-
-
1 705 inlägg
Aha hoppas jag får tillfälle att se en i verkligheten så småningom.
Borstad aluminium brukar ju vara rätt schysst faktiskt, men som jag sa, jag blev överraskad hur väl det passade i mitt lilla hem med en mörk reciver. (de försvinner ju lättare i biomörkret då oxå..hehe).
Men alltid bra när det finns alternativ såklart så man kan välja!
Postad 18 november 2004 - 22:09
radiuz
-
radiuz
-
Lärjunge
-
-
412 inlägg
För den som inte sett SPA21 i svart. Finishen är mörkare IRL men kan vara värt att jämföra mot titan iaf.  
Redigerat av radiuz, 18 november 2004 - 22:12.
Postad 18 november 2004 - 23:30
Unregistered93d1242d
-
Unregistered93d1242d
-
Beroende
-
-
1 021 inlägg
Oooooooh!  Sådär ja! De andra bilderna jag sett har varit mycket ljusare svart. Och de är ännu mörkare irl, säger du?
-- Patrik
Postad 18 november 2004 - 23:33
radiuz
-
radiuz
-
Lärjunge
-
-
412 inlägg
Jo vissa bilder är tagna med blixt ser det ut som och dom helt klart mörkare irl. Kolsvart frontplatta och en aning ljusare "hölje" runt om. Annars helt svart!
Redigerat av radiuz, 18 november 2004 - 23:34.
Postad 21 november 2004 - 12:35
Unregistered93d1242d
-
Unregistered93d1242d
-
Beroende
-
-
1 021 inlägg
Snudd på off topic, men ändå: Hur uttalas ni Primare? Jag har hört några olika, så helt plötsligt vet jag inte vad som gäller. Primär? Pre-mare? Preemar?
-- Patrik
Postad 21 november 2004 - 15:13
Converge
-
Converge
-
Användare
-
-
119 inlägg
"prajmäär"säger jag iaf
har för mig att jag läste nånstans att det ska uttalas som prime-air eller nåt sånt.
Postad 21 november 2004 - 16:14
BioBanditen
-
BioBanditen
-
Beroende
-
-
1 281 inlägg
Det uttalas primär kort och gott...
Postad 21 november 2004 - 16:17
nurfen
-
nurfen
-
Veteran
-
-
2 031 inlägg
Alla säger olika. Jag säger "prime-air" (prajmär), många säger "primaaare" och andra säger "primär".
Postad 21 november 2004 - 17:32
BioBanditen
-
BioBanditen
-
Beroende
-
-
1 281 inlägg
Oavsett om alla säger olika så är det primär-utalet som gäller om man vill säga korrekt...
Postad 21 november 2004 - 22:40
Unregistered93d1242d
-
Unregistered93d1242d
-
Beroende
-
-
1 021 inlägg
Oavsett om alla säger olika så är det primär-utalet som gäller om man vill säga korrekt...
Synd, för det är nog det fulaste av förslagen.  Pre-Mare (som i Mare Nostrum) tycker jag låter bättre. Men är det Primär så får det väl vara Primär. Undrar bara hur Engelsmännen uttalar det? -- Patrik
Postad 21 november 2004 - 22:58
BioBanditen
-
BioBanditen
-
Beroende
-
-
1 281 inlägg
Dom bör väl uttala det på samma vis. Kan dom säga "air" så kan dom nog säg "är". Då har dom goda förutsättningar att säga även "primär" vill jag påstå...
Postad 21 november 2004 - 23:51
Unregistered93d1242d
-
Unregistered93d1242d
-
Beroende
-
-
1 021 inlägg
Dom bör väl uttala det på samma vis. Kan dom säga "air" så kan dom nog säg "är". Då har dom goda förutsättningar att säga även "primär" vill jag påstå...
Kanske det, men det är väl knappast så de lär uttala det när de ser det i text (om de inte redan vet "rätt" uttal då)? Are uttalas inte likadant som air. -- Patrik
Redigerat av Unregistered93d1242d, 21 november 2004 - 23:54.
Postad 22 november 2004 - 06:59
BioBanditen
-
BioBanditen
-
Beroende
-
-
1 281 inlägg
Nej men i care tex uttalas -are som air så det ska säkert gå alldeles utmärkt...
Åter till ämnet SPA21 kanske?
Postad 22 november 2004 - 09:24
Grubbe666
-
Grubbe666
-
Lärjunge
-
-
294 inlägg
Själv säger jag Primär.
Angående finishen så valde jag själv svart då det passade bättre hemma hos mig. Jag tycker nästan att svart ger ett aningens mer gediget och hi-end utseende. Titan-silver-borstad aluminium kan lätt förväxlas med billiga lifestyle-paket ifrån Onoff och Netonet, och vem vill att någon ska tro att man kör med komponenter ifrån OnOff?
Postad 22 november 2004 - 09:32
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
För att få slut på denna debatten så har jag mailat Primare Systems AB.
Återkommer med hur det uttalas under dagen förhoppningsvis
Postad 22 november 2004 - 15:54
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Hej på er alla nu är det slut på debatten. Hej Martin! Enkelt svar - det ska uttalas "prajmär". Hoppas du hade rätt! Hälsningar Marie på Prajmär Systems AB
Hon snitsade till det på slutet där med haha såg det nu, kul  Grattis till Converge och nurfen
Redigerat av Martin.M, 22 november 2004 - 16:22.
Postad 22 november 2004 - 16:37
Unregistered93d1242d
-
Unregistered93d1242d
-
Beroende
-
-
1 021 inlägg
Hej Martin! Enkelt svar - det ska uttalas "prajmär". Hoppas du hade rätt! Hälsningar Marie på Prajmär Systems AB
NU kan vi återgå till att snacka SPA21, BioBanditen.  Alltid lika kul när någon är tvärsäker och sedan visar sig ha fel.  Prajmär låter inte alls lika illa som Primär, så det var ju goda nyheter. -- Patrik
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Förstärkare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Baffelväggen
Globe
2025-04-28 19:31:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|