Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd LG - RZ PY10X *

1420 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 december 2004 - 23:41

Unregistered6bf64893
  • Unregistered6bf64893
  • Lärjunge

• 483 inlägg
  • 0
Hej

Hoppas det är ok att jag postar här nu då, efter strulet med testtråden på Toshiba MT200??? B) Ok, jag provar iaf... och ja, testet är gratis och det ligger under "Övriga tester".

Varsågoda att läsa om LG:s splitternya plasma-TV med 5000:1 i kontrast och 1000 cd/m2 i ljusstyrka... GRYMT! :D ;) :)

BigScreen Entertainment

Bifogad fil(er)

Redigerat av Unregistered6bf64893, 25 juli 2006 - 11:32.

Postad 02 december 2004 - 02:27

kalvbräss
  • kalvbräss
  • Lärjunge

• 454 inlägg
  • 0
Håller med.....
Synd bara att man nu ska blanda in ytterligare en skärm i beslutsträsket.....
Hur tycker du att den står mot Pioneer 435 ?

Postad 02 december 2004 - 07:29

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1 509 inlägg
  • 0
Hoppas verkligen den testas med DVI. Såg den med komponent i början på veckan och den hade oacceptabelt mycket brus på bilden.

Postad 02 december 2004 - 08:49

Octopussy
  • Octopussy
  • Veteran

• 1 868 inlägg
  • 0
Mycket bra test, hoppas du kommer fortsätta att testa plasma skärmar, dessa är ju också "lite" bigscreen. Ja ett test av Pioneers nyaste hade varit kul.

Postad 02 december 2004 - 09:01

casshern
  • casshern
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Det var ett bra test.

Blir lite nervös när man läser om dvi-ingången bara. Men idag eller imorgon får vi se (har beställt en dvd med dvi (panasonic s97)).

Min plasma har beteckningen lg-42px12x och i testet stod att x-et (efter 10) skulle stå för den lyxigare varianten med svart glasram (dom som saknar x har svart plast).
Jag tror snarare att det står för xga-upplösning, dock bara en gissning.

Postad 02 december 2004 - 10:37

Grubbe666
  • Grubbe666
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0
Jag tror att du kommer att få kritik för ditt uttalande om att endast snuskigt rika idioter köpte plasma för ett par år sedan. Lågt.

Postad 02 december 2004 - 10:46

Unregistered44335
  • Unregistered44335
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

Hej

Hoppas det är ok att jag postar här nu då, efter strulet med testtråden på Toshiba MT200???  ;) Ok, jag provar iaf... och ja, testet är gratis och det ligger under "Övriga tester".

Varsågoda att läsa om LG:s splitternya plasma-TV med 5000:1 i kontrast och 1000 cd/m2 i ljusstyrka... GRYMT!  :)  :)  <_<

BigScreen Entertainment

Bra test! Väldigt glad att du gjorde det då jag stod i kvalet mellan två modeller. En av dem just denna, du kan ju gissa vilken jag valde B) :D

Dave

Postad 02 december 2004 - 11:00

Unregistered5d5ce8d0
  • Unregistered5d5ce8d0
  • Forumräv

• 786 inlägg
  • 0
I mitt tycke är ju tvn värdelös om den inte ens kan köras med dvi om den nu endå har ingången. Tvn är ju annars väldigt snygg och billig, men nog ska fan allt funka om man köper en ny tv!

Postad 02 december 2004 - 11:15

P2V
  • P2V
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0
Känns bra att få sin eget bedömning bekräftat när man bestämt sig för att skippa alla goda Panasonic och Pioneer "råd" och välja PY10:an.

Angående DVI problemet är jag övertygad om att nu när LG på allvar tar upp kampen i "prestige" segmentet så kommer det ett litet smidigt hanterad uppgraderings service till oss alla som redan är lyckliga ägare.

Postad 02 december 2004 - 11:39

dunders
  • dunders
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Ack,ack Nu hade jag precis bestämt mig för PW7 så fastnade mina ögon på denna recension så nu blev det svårt igen.ÄR den värd nästan 10.000 mer? Vad tror ni som är mer experter än jag skulle ni satsa på denna isället för PW7:an.Bortsett från att PW7 bara är en skärm vad kan fördelarna var med LGs.

Redigerat av dunders, 02 december 2004 - 11:57.

Postad 02 december 2004 - 12:57

modetime
  • modetime
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Ack,ack Nu hade jag precis bestämt mig för PW7 så fastnade mina ögon på denna recension så nu blev det svårt igen.ÄR den värd nästan 10.000 mer? Vad tror ni som är mer experter än jag skulle ni satsa på denna isället för PW7:an.Bortsett från att PW7 bara är en skärm vad kan fördelarna var med LGs.

Du kan ju alltid ta PX12x den har samma panel men annan design...kostar strax under 29.000 kr. Andra skillander är Kontrast 3000:1, fjärren och index disp.
Jag tror dock inte det är så stor skilland meelan PY10 och PX12 som LG vill göra gällande i kontrast..det är bara sälj knep...möjligen att de absolut bästa panlerna hamnar i PY10:an...men tror inte att PX12 ligger så långt som 3000:1 när min värde enligt spec är 3500:1..

Postad 02 december 2004 - 13:11

dunders
  • dunders
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Tack för detta svar .Jag får nog gå in i kolla Lg PX12 också.Fast designen är inte helt oviktig för mig och jag måste tillstå att jag gillade PY10.

Postad 02 december 2004 - 13:21

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1 509 inlägg
  • 0
Bra att man äntligen fick läsa en recension om skärmen. (även om den ibland var oseriös, ska recensenten vara rolig så skriv nåt annat än recensioner)

Jag är lite skeptisk ang skärmen.

Såg den här skärmen på Reference Audio i tisdags och jämförde en o samma scen med Pioneer 435-XDE som dom hade uppställd där. Dock inte med DVI då Max (den trevlige säljaren på REF) inte kunde få in DVI-kontakten då anslutningen var för lång. Eller var det för att PY10ans problem med DVI?
Hm. Min bullshitdetektor gick igång när jag läste recensionen på BigScreen tills jag såg bilden på baksidan. Det var verkligen för trångt för DVI-anslutningen.

Men! Såg den iaf med komponent och bilden var fin. Dock så var den väldigt brusig (Fixar man det genom att dra ner skärpan till minimum?) + att man såg ett mönster liknande det man fick genom kassa antellsladdar på 80-talet:
En hinna med mönster från andra kanaler som sakta flöt över tvns bild.
Den ska inte ha varit kopplad med nåt annat än komponent (Supra) så det låter väldigt märkligt.

Sen om recensionen:
"Bilden är rätt inställd full av rejäl dynamik, tryck och brusfri skärpa!"
(Med DVI)
Ok? Så hur såg det ut med komponent?
Brusfritt? Eftersom Skärpan var på "50" enligt BSs inställningar så undrar man...

Vidare:
"En annan observation var också att bilden låg för långt till höger i rutan när den väl syntes?"
Det var ungefär exakt samma sak som Max på Reference Audio påpekade om Philipsskärmen 9966 som var inkopplad digitalt.
Vad är det som händer?

Höll på glömma jämförelsen, Master and Commander. 4:e eller 5:e kapitlet, mycket dimma i dom scenerna. Övergången till mörkare alternativt ljusare toner i dimman såg helt överjävliga ut på komponent. Det var inte något snack om fina övergångar till en annan gråton utan det var en fullt synlig trappa av en grå färg. Stod o gapade medan Max sa att "så illa har det inte sett ut tidigare"
?
Testade samma scen med 435XDE och samma scen såg mycket bättre ut men ändå långt ifrån perfekt. Det var komponent i båda fallen. Första prio nu är att se bildkvalitén och gärna samma scen digitalt.

Kommer själv invänta vad som händer med DVI/PY10 innan jag bestämmer mig för en PY10 eller en 435HDE.

Postad 02 december 2004 - 15:30

Wall
  • Wall
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Hej

Hoppas det är ok att jag postar här nu då, efter strulet med testtråden på Toshiba MT200???  :) Ok, jag provar iaf... och ja, testet är gratis och det ligger under "Övriga tester".

Varsågoda att läsa om LG:s splitternya plasma-TV med 5000:1 i kontrast och 1000 cd/m2 i ljusstyrka... GRYMT!  :lol:  :lol:  :(

BigScreen Entertainment

Redigerat av Wall, 06 december 2004 - 08:16.

Postad 02 december 2004 - 15:39

P2V
  • P2V
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0
Du får klicka dig fram. ENTER - Tester - Arkiv övriga tester

Postad 02 december 2004 - 15:47

Unregistered6bf64893
  • Unregistered6bf64893
  • Lärjunge

• 483 inlägg
  • 0

Jag tror att du kommer att få kritik för ditt uttalande om att endast snuskigt rika idioter köpte plasma för ett par år sedan. Lågt.

Haha det kallas ironi killen! B) Fast du kanske tycker det är lugnt att betala 250 000 kronor för en dålig 42-tums bild bara för den är platt? :( Men ta det lugnt, detta är länge sedan nu o så dåliga skärmar finns ej längre... :)

Wall: Som det står "ÖVRIGA TESTER"! På testsidan... ? :lol: :D Tack P2V!

I övrigt vill jag påminne er om att läsa vår disclaimer! :lol: Åsikter, tycke o smak är fria o man måste inte tycka som vi. Gillar ni inte våra tester, eller om ni anser att vi saknar kompetens eller omdöme, eller som ColinZeal ovan som inte tycker att jag bör försöka vara rolig då det hör hemma ngn annan stans... så läs dem inte. Enkelt va? :D Så här jobbar jag/vi - take it or leave it! B)

Vi kommer att testa fler skärmar framöver om nu sidan kan överleva ekonomiskt och tidsmässigt. Allt hänger på hur den närmaste framtiden utvecklar sig...

Redigerat av Unregistered6bf64893, 02 december 2004 - 15:52.

Postad 02 december 2004 - 16:25

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0

I övrigt vill jag påminne er om att läsa vår disclaimer!  :lol: Åsikter, tycke o smak är fria o man måste inte tycka som vi. Gillar ni inte våra tester, eller om ni anser att vi saknar kompetens eller omdöme, eller som ColinZeal ovan som inte tycker att jag bör försöka vara rolig då det hör hemma ngn annan stans... så läs dem inte. Enkelt va?  :( Så här jobbar jag/vi - take it or leave it!  :D

Tycker ni är fantastiska och läser era tester med glädje. :lol:

Kommer att sakna era tester här på prisjakt men det är nog risk för att man kommer att betala för dem. :)

Keep up the good work!!!!

MVH Kribban

Postad 02 december 2004 - 16:33

Atariman
  • Atariman
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0
Lättare med direktlänk, kanske.

http://www.bigscreen...G_RZ42PY10x.htm

Postad 02 december 2004 - 17:03

callme911
  • callme911
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0
Så denna TVn i Danmark för några veckor sedan.. Finns i nästan alla Fona butiker jag har varit i.

Bilden va mycket bra när det visades Troja - samma med Sagan om Ringen och Björnbröder. I en annan butik visades det dock Monsters Inc., och där tycker jag att nyanserna hade en tendens att försvinna - blev stora ytor med samma färg istället... det problemet finns i och för sig även på Panasonic Viera och många andra - men tycker inte att jag sett det på Pioneer?

Att dimman så helt fel ut behöver inte bero på skärmen - det kan liga väl vara DVD-spelaren eller skivan! När jag kollade på Master and Commander härhemma fick jag samma problem - med samtliga tre spelare jag har! och det är på en CRT-TV! :) Så även samma problem på min kompis B&O-spelare och hans svindyra TV. Misstänker att mycket av det kan bero på skivan - och i så fall blir det absolut inte bättre av att visas på en stor plasma där fel syns ännu mer pga. storleken. Samma problem med färgnyanser ser man dessutom i början av Lejonkungen där man ser solen gå upp... hemskt!

En jag känner som jobbar på Fona i Danmark säger att det är den absolut mest prisvärda plasma de säljer just nu - och det är inte nått försäljningsskit - i vanliga fall jobbar han endast med B&O

Personligen tycker jag att Pioneer är snäppet bättre, men den kostar också en hel del mer... tycker INTE den är värt 10-15.000 extra.

Postad 03 december 2004 - 04:52

Grubbe666
  • Grubbe666
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0

Haha det kallas ironi killen! :lol: Fast du kanske tycker det är lugnt att betala 250 000 kronor för en dålig 42-tums bild bara för den är platt? :lol: Men ta det lugnt, detta är länge sedan nu o så dåliga skärmar finns ej längre... :)

[

Du säger alltså egentligen att alla som köper dyra produkter alltid är rika idioter? Utveklingen går hela tiden framåt. Den dyraste och maffigaste skärmen idag är jävligt dålig om fem år. Precis som den dyraste för fem år sedan är jävligt dålig idag. Så det är helt fel av dig att skriva att det bara är IDIOTER som köper det dyraste och senaste.

Dessutom har du fel. Idag finns bara dåliga plasma-skärmar, om du blickar framåt.

Redigerat av Grubbe666, 03 december 2004 - 04:52.

Postad 03 december 2004 - 09:24

P2V
  • P2V
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0
Har nu hunnit läsa igenom testen lite mer noggrannt och har hittat ett par små frågetecken som forumet förhoppningsvis kan reda ut:

1) Fjärren nämns i testen som en programmerbar multifjärr. Multifjärr är det förvisso men som jag uppfattar det endast förprogrammerad för LG's produkter och kan inte programmeras om för andra. Eller har jag missat något?

2) Manualen är som sagts tydlig och lättläst, men jag saknar en del info. Under "PICTURE" finns ett "Cinema" läge (av/på) Jag kan inte märka någon skillnad mellan lägena. Vad gör egentligen denna funktion?

Trevlig förresten med en personlig skriven testrapport som ändå verkar så väl underbyggd. Det är sällan man ser sådana.

Postad 03 december 2004 - 10:32

piddepan
  • piddepan
  • Lärjunge

• 283 inlägg
  • 0
[quote name='Grubbe666' date='Dec 3 2004, 04:52 '] [ [/QUOTE]
Du säger alltså egentligen att alla som köper dyra produkter alltid är rika idioter? Utveklingen går hela tiden framåt. Den dyraste och maffigaste skärmen idag är jävligt dålig om fem år. Precis som den dyraste för fem år sedan är jävligt dålig idag. Så det är helt fel av dig att skriva att det bara är IDIOTER som köper det dyraste och senaste.

Dessutom har du fel. Idag finns bara dåliga plasma-skärmar, om du blickar framåt. [/quote]
Tycker att din reaktion är ganska överdriven! Känner du dig träffad eller? Skulle gissa att det han menar att det är ju inte så många som hade råd att lägga 200-250k på en tv för ett par år sedan och därför bör man ju ha varit lite rik även om man kanske inte behövde vara idiot! ;o) ! Men det är ju bara min åsikt! :)

Postad 03 december 2004 - 10:34

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0
Mailade LG om DVI problemet och här är svaret...

Hej!
Det här testet gjordes och vart klart i slutet på förra veckan så det är inte löst ännu men det kommer att lösas, någonting skiljer sig för vi har kört det på vissa PY10 och det har fungerat utan problem så vi håller på att jämnföra dessa nu och se var skillnaden ligger, så lösning kommer att komma inom kort Jesper

Postad 03 december 2004 - 10:37

AdMan
  • AdMan
  • Lärjunge

• 319 inlägg
  • 0
Tack för ett jättebra test! Hoppas det kommer fler.
Bry dig inte om folk som hänger upp sig på sarkasmen om idioterna som köpte plasma för ett par år sen, eller att dom tycker du ska undvika humor. Skönt med någon som vågar vara lite nyanserad.

Jag har hört mycket om LGs problem med lipsynk (eller vad det nu heter) du förstår vad jag menar ändå. Var detta något som du noterade på ditt ex?

Postad 03 december 2004 - 10:55

casshern
  • casshern
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Jag kopplade in min dvd (panasonic s97) hdmi till dvi igår till min px12x.
Som i testet var bilden förskjuten till höger men den gick att justera in. Dock hade jag ganska mycket brus undrar om denna också har problem med dvi ingången.

Man får väl se vad LG kommer med för lösning.

Postad 03 december 2004 - 11:00

P2V
  • P2V
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0

Tack för ett jättebra test! Hoppas det kommer fler.

Instämmer. Tillåt mig kommentera din fråga angående lipsync problemet. Jag har inte märkt någonting alls på min PY10. Enlig en andrahands uppgift jag fått från LG har man ett nytt chip inbyggd som skall klara alla interna syncproblem. Jag förväntar mig dock problem när jag bygger ut med en reciever och skickar ljud direct från DVD etc. till denna. Alla plasmor har tydligen lite fördröjning i bild (tung bildprocessning?) vilket märks om man t.ex har 2 TV apparater påslagna samtidigt (en plasma och en vanlig). Bild/ljud kommer alltid först i den vanliga TV:n.

Motåtgärd är att skicka ljudet till TV:n och därifrån till recievern (funkar för en del men förmodligen på bekostnad av ljudkvalitén). Eller välja en reciever med inbyggd lipsync (audio delay)

Postad 03 december 2004 - 11:05

Unregistered5d5ce8d0
  • Unregistered5d5ce8d0
  • Forumräv

• 786 inlägg
  • 0
Är det bara jag som blir förundrad hur man kan släppa en plasma tv som inte är testad? Lipsync problem och en dvi ingång som inte alltid funkar?
Mycket synd för jag tycker att det annars var en plasma man kunde tänka sig äga.

edit: En sak jag undrat över: varför slänger man dit en dvi kontakt istället för en hdmi? Känns lite ouppdaterat?

Redigerat av Unregistered5d5ce8d0, 03 december 2004 - 11:16.

Postad 03 december 2004 - 11:08

P2V
  • P2V
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0
DVI kan jag hålla med om, men vem har klagat på lip sync problem på PY10:an

Postad 03 december 2004 - 14:15

kave
  • kave
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

Är det bara jag som blir förundrad hur man kan släppa en plasma tv som inte är testad? Lipsync problem och en dvi ingång som inte alltid funkar?
Mycket synd för jag tycker att det annars var en plasma man kunde tänka sig äga.

Va, var har du fått reda på att denna modell har lipsync problem?

Postad 03 december 2004 - 20:10

Unregistered5d5ce8d0
  • Unregistered5d5ce8d0
  • Forumräv

• 786 inlägg
  • 0
Det var bara nått som jag läste i någon tråd, dvs inte varit med om någe sånt själv. Hoppas ni inte vart för upparbetade nu :(

Postad 03 december 2004 - 20:12

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0
Har de någon 50" som är motsvarande kvalité??

Postad 03 december 2004 - 21:54

Überhacker
  • Überhacker
  • Lärjunge

• 378 inlägg
  • 0
Bra recension, men jag tycker den var lite bristfällig ibland. T ex så pratas det om hur bilden är via SCART, men det säger ju inte speciellt mycket... SCART är liksom en kontakt, inte en bildsignal. Var det RGB som användes? S-video? Komposit? Resultatet blir ju inte riktigt samma.

Vidare står det att VHS lagras i RGB-format och att man därför rekommenderas att ansluta videon via SCART. Det må vara hur det vill med den saken, men jag har hittils aldrig stött på en video som matar ut RGB-signaler (även om det kanske finns på maskiner för proffsbruk, om nu ett proffs skulle vilja använda VHS?). Oftast är det komposit eller RF som gäller, möjligen S-video om man har tur. Då är det ju smartare att använda någon av dessa anslutningar på TVn istället för att offra SCART:en, som förhoppningsvis stöder RGB (framgår inte av recensionen). Där ansluter man ju isåfall hellre TV-spelskonsoller, satellitmottagare eller liknande apparatur med RGB.

Bra recension i övrigt...

Postad 03 december 2004 - 22:47

Unregistered5d5ce8d0
  • Unregistered5d5ce8d0
  • Forumräv

• 786 inlägg
  • 0
Jag har en fråga, kanske inte rätt just i denna tråd, men jag lånar den endå.

Många plasmor har ju dvi men ej hdmi, är hmdi bättre på något sätt eller är det likvärdigt?

Postad 03 december 2004 - 23:45

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0
Hdmi innebär att den tar ljudet digitalt också inte bara bilden.

Postad 03 december 2004 - 23:47

Unregistered1739fb9a
  • Unregistered1739fb9a
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0
Det gäller dock bara HDMI 2 och det är väldigt få produkter som har det idag. En av dom är Arcams nya DV29.

Postad 04 december 2004 - 00:34

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

• 2 138 inlägg
  • 0
BIGSCREENS tester är gratis (än så länge) och väldigt lättillgängliga, så jag tycker det är fel att klaga på dessa och gillar man inte dom så är det bara till att låta bli att läsa dom, eller kanske starta en egen sida och göra lite egna tester.

jag håller med dom på bigscreen att för några år sedan så var priserna på en plasma skrattretande med tanke på vad man fick, det var ungefär som att betala 1 miljon för en bil med sämre prestanda än en för 200.000 och det ENDA som talande för dessa plasmor var att det var "platta" så visst är det lite starkt av bigscreen att säga att det bara var rika idioter som köpte dessa plasmor men jag tycker att lite så är det väl ändå om man köper nått för över 100.000 som ger sämre prestanda än något för ca 30.000 bara för att den är "platt" vi snackar priser på en bra ny bil för en 42" tv som är sämre än en vanlig tv.

jag ser alltid fram emot bigscreens tester (främst projektorer) och tycker att dom är bland dom bästa recentioner som går att få tag på både bland de som är gratis och de som kostar.

keep up the good work bigscreen

PS sorry för OT :(

Postad 04 december 2004 - 00:39

Unregistered5d5ce8d0
  • Unregistered5d5ce8d0
  • Forumräv

• 786 inlägg
  • 0

Hdmi innebär att den tar ljudet digitalt också inte bara bilden.

Så med andra ord så behöver man inte skaffa en plasma med hdmi, det blir lika bra bild med dvi?!

Postad 04 december 2004 - 23:28

Gäst_Viggen_*
  • Gäst_Viggen_*
  • 0
"Världens bästa plasma" enligt BigScreen Entertainment har nu letat sig in i LG's hemsida för PY10:an :) :

http://nordic.lge.co...=Select a model

Redigerat av Viggen, 03 januari 2006 - 15:32.

Postad 05 december 2004 - 18:29

Unregistered6bf64893
  • Unregistered6bf64893
  • Lärjunge

• 483 inlägg
  • 0
Hellu folks! :lol:

Jag märkte inte ngt problem med lip sync nej? Kanske kan det vara din DVD-spelare??? ;)

Ang RGB o SCART o allt sånt... SJÄLVKLART körde jag RGB via SCART:en under testet. Din kommentar om att en VHS-video inte sänder RGB via SCART utan komposit stämmer också - helt rätt - men principen som bilden visas i på skärmen är ju iaf RGB och inbland föröker jag att inte "krångla till det" alltför mycket, men det kanske är dumt. Detta var konstruktiv kritik o sådant tas tacksamt emot då jag vill att ni alla skall vara nöjda med våra tester... Jag ändrar lite på det stycket. Tack :unsure:

Och än en gång... jag kommer alltid försöka att "lätta upp" stora textstycken med lite personlighet och ironi. Om nu ngn har köpt en 1:a gen skärm för 250 000 så ber jag om ursäkt, jag menar inte att ni är idioter per sé, som man säger... jag menar bara som killen med bilexemplet sade att det är få förunnat att kunna betala så uppenbart mycket mer än vad varan är värd. Lighten up o läs med lite lätthet... :P

Nu skall jag pula vidare halva natten med PTAE700 så jag kan beta av Z3 direkt efter i en shoot out... Jag lovar att köra ut 2-3 tester till innan vi trycken på betalningskravet med 19 kr/mån... sedan är pengapungen tom tyvärr då mitt ordinarie jobb upphör nästa år (arbetsbrist) o allt hänger på BigScreen. Men skriv inget mer om det här för då blir det off topic. Jag kommer med en länk i veckan till en sida som förklarar ALLT! :)

Ang PY10x . Ja det är den bästa skärm jag sett körd med prog. komp. eller RGB från data (samt DVI när det funkade bortsett från förskjutningen). Kontrasten o upplösningen kommer tillsammans att mörda din tidigare uppfattning om bra bild. Or so help me god! Hehe... O ja just det, den finns som 50 tum med. Kostar under 50 000 om jag minns rätt nu. Kolla på LG:s sida...

Nu måste jag jobba...
C'ya

Postad 05 december 2004 - 18:55

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0
Tack Christer för en utmärkt recension!

Som vanligt är svenskan riktigt bra! Man läser aldrig en recension på bigscreen som är luddig eller konstigt formulerad.

Kul att du belyser problemet med dvi-ingången, kommer säkerligen göra att lgsweden tar sig samman och fixar hit firmware uppdateringen från korea så att också vi i sverige kan få njuta av en så skarp bild som möjligt.
Utmärkt att du nu också har börjat påpeka användandet av en PC tillsammans med projektorer och plasma skärmar. Signal kompatibliteten är aningen osidosatt hos många tillverkare och det är praktiskt taget omöjligt att få reda på information som;

*Funkar 720p/1080i i både 50 och 60Hz över dvi-ingången.

*Försvinner bilden plötsligt över dvi osv...

Förstår att sådant här tar eviga tider att gå igenom under recension men om nu betaltjänsten på bigscreen.se fungerar i framtiden(jag kommer iallafall def. vara med) så försök tänka på oss bredbandsuppkopplade htpc freaks som bara väntar på den där perfekta plasman eller projektorn....

hälsn,
bonzi..

Postad 05 december 2004 - 20:24

Installera
  • Installera
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
HDMI:Nej

???

Bra/Dåligt ?

Postad 05 december 2004 - 20:28

Gäst_Viggen_*
  • Gäst_Viggen_*
  • 0

HDMI:Nej

???

Bra/Dåligt ?

Se tobers svar lite längre upp:

"Det gäller dock bara HDMI 2 och det är väldigt få produkter som har det idag. En av dom är Arcams nya DV29."

Dvs blir väl lika bra med dvi- som hdmi-ingång!

Postad 06 december 2004 - 00:17

Unregisteredce21d3ea
  • Unregisteredce21d3ea
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Har någon fått något svar från LG angående problemet med att spela upp DVD via DVI ingången? Jobbar dom på problemet, är det löst?

Postad 06 december 2004 - 09:06

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0

Har någon fått något svar från LG angående problemet med att spela upp DVD via DVI ingången? Jobbar dom på problemet, är det löst?

Ser att du inte läst tråden ordenligt. B)

Kolla mitt inlägg på första sidan i den här tråden...

Postad 06 december 2004 - 11:15

Unregisteredce21d3ea
  • Unregisteredce21d3ea
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Tack ktd, jag måste missat just ditt inlägg.

Jag skickade ändå ett mail till LG för att få senaste status och fick följande svar :

"Hej Det har kommit hit personer från Korea som ska lösa problemt denna vecka. Så det kommer vara lösat inom kort, det som är att det fungerar på vissa men inte på andra PY10 or varför sk alltså lösas denna vecka. Jesper"

Postad 06 december 2004 - 14:04

Überhacker
  • Überhacker
  • Lärjunge

• 378 inlägg
  • 0

Ang RGB o SCART o allt sånt... SJÄLVKLART körde jag RGB via SCART:en under testet.

Ok, det var vad jag trodde men säker kan man ju aldrig vara B)

Ser fram emot fler tester av plasmor!

Postad 06 december 2004 - 14:57

Gäst_Viggen_*
  • Gäst_Viggen_*
  • 0

Tack ktd, jag måste missat just ditt inlägg.

Jag skickade ändå ett mail till LG för att få senaste status och fick följande svar :

"Hej Det har kommit hit personer från Korea som ska lösa problemt denna vecka. Så det kommer vara lösat inom kort, det som är att det fungerar på vissa men inte på andra PY10 or varför sk alltså lösas denna vecka. Jesper"

Låter bra det!

Postad 06 december 2004 - 15:21

Unregistered5d5ce8d0
  • Unregistered5d5ce8d0
  • Forumräv

• 786 inlägg
  • 0
mmmm så fort man betalt av slutsteget och förstärkaren blir det fasen en ny avbetalning på en sådanhär plasma. Gud så sugen man blir B)
Undra om man kan hoppas på att den ska sjuka i pris någe dem närmaste månaderna?

Postad 06 december 2004 - 17:20

Gäst_Viggen_*
  • Gäst_Viggen_*
  • 0

mmmm så fort man betalt av slutsteget och förstärkaren blir det fasen en ny avbetalning på en sådanhär plasma. Gud så sugen man blir B)
Undra om man kan hoppas på att den ska sjuka i pris någe dem närmaste månaderna?

Kommer den förmodligen att göra som deras tidigare modeller har gjort men uppgraderingstvånget gjorde att jag slog till på en PY10 nu :lol:

Redigerat av Viggen, 06 december 2004 - 20:25.

Postad 07 december 2004 - 09:17

jimler
  • jimler
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Hehe nu har jag beställt min lg rz42py10 hoppas jag har den innan helgen ....
Kommer ju tyvärr i början använda mig av scart ingångarna och komponent ingångarna är ju för boxer inkoppling=scart, xbox=scart, dvd-spelaren=komponent.

Finns det något sätt att kunna köra komponent på xbox också???

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.