B&W 700 serien vs Audiovector Mi3 Signature serien
31 svar till detta ämne
Postad 26 December 2004 - 12:01
Unregistered9f972b61
-
Unregistered9f972b61
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Saxar mitt inlägg från ett annat forum här, vill gärna ha svar från så många olika typer av ljudintresserade människor som möjligt. För er som besöker båda forumen ber jag djupt om ursäkt! Ska som sagt köpa en ny komplett ljudanläggning snart, allt från reciever via surroundhögtalare till subwoofer. Recievern är så gott som spikad till Denon 3805: ( http://www.hifiklubb...ver.htm?id=4424 ) om ingen har några drastiska invändningar mot denna i kombination med tilltänka högtalare, och baslådan blir en SVS PB10-ISD: ( http://www.svsubwoof...bs_pb10_isd.htm) Nu är frågan om jag ska satsa på högtalare ifrån B&Ws 700 serie eller från Audiovectors Mi3 Signature serie. Jag tänker använda stativare som frontar oavsett vilken serie det blir samt omkopplingsbara dipolhögtalare från en lite sämre serie men fortfarande samma märke oavsett vilket märke jag väljer. Här kommer alternativen! B&W= Front: http://www.hifiklubb...lare.htm?id=833Center: http://www.hifiklubb...lare.htm?id=862Surround: http://www.hifiklubb...are.htm?id=3610Audiovector= Front: http://www.ljudmakar...a...D319&menu=1Center: http://www.ljudmakar...a...D319&menu=1Surround: http://www.ljudmakar...a...3D50&menu=1(eller finns det andra alternativ till surrar ungefär i samma prisklass?) Jag är väldigt oerfaren vad gäller högtalare i denna prisklass samt att jag har ingen aning om karaktären på ljudet från dessa två märken. Jag ska använda anläggningen till 70% film och 30% musik. Jag har ett litet rum på 12,25 kvadrat (ca 28 kubik). Ljudet jag är ute efter ska vara detaljerat och upplöst samt ha fin dynamik. Det ska bli bra fart i rummet när matrix eller sagan om ringen körs i dvdn men samtidigt ska detaljerna och finliret finnas på plats. Det är inga Cerwin högtalare jag är ute efter, men heller inga renodlade jazzhögtalare för akustisk musik. Hoppas någon förstår vad jag menar ungefär, försökte utrycka mig så gott jag kunde smile.gif Musiken jag lyssnar på är typ rock, trance, psytrance och hårdrock. Om någon lyssnat på Within Temptations nya album så äre det ungefär den typen av musik jag prioriterar ska låta bäst. Alltså alla instrument ska separeras fint och ljudet ska vara detaljerat. Att basen i dem ska vara superkraftig är absolut inget jag räknar med eller strävar efter, basen under 80 Hz får subban ta hand om. Så, åt vilken karaktär drar ljudet för dessa olika högtalare och tror ni att de mår bra av att paras ihop med Denon 3805? Är den ena serien mer svårdriven än den andra? Vill ju få ut bra ljud även med denna lite klenare förstärkare, tar nog ett år minst innan jag köper ett separat stereoslutsteg till frontarna och/eller centern. Snälla ge mig lite åsikter och tips!
Redigerat av Unregistered9f972b61, 26 December 2004 - 12:43.
Postad 26 December 2004 - 12:26
Ta med några CD och provlyssna, enda rätta sättet att avgöra ditt högtalarval på!
Postad 26 December 2004 - 12:42
Unregistered9f972b61
-
Unregistered9f972b61
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Hehe jupp, såklart ska jag göra det. Men jag vill även ha lite hjälp från de som är lite mer erfarna och har hört båda högtalarmärkena i olika uppsättningar.
Eftersom jag har så lite erfarenhet samt att det är svårt att lyssna i butikens olika lyssningsrum utan att kunna jämföra båda sida vid sida, så vill jag gärna ha en vink om karaktären på dem.
Men självklart ska jag lyssna på båda oxå innan jag bestämmer mig. Det tråkiga är att jag har 38 mil till dessa två butiker.
Postad 26 December 2004 - 19:33
matte76
-
matte76
-
Forumräv
-
-
929 inlägg
Jag har Audiovector Mi3 Avantgarde och de är i mitt tycke kompletta; rent klart ljud, otrolig detaljrikedom tack vare banddiskanten och suveränt mellanregister, samt snabb punchig bas. Men så kostar de också 40.000 riksdaler...Signature har jag också hört, och den är nästan lika bra...
Postad 27 December 2004 - 21:14
avancerar
-
avancerar
-
Beroende
-
-
1054 inlägg
nht super audio serien-är grymt bäst för priset.(sb3:or och sc2:an plus subb)
nht evolution-ÄR BÄST.(m6:or runt om plus subb(u2:or)du kommer att jubla)
snälla-varför snöa in på dessa märken???(b&w & audiovector)
Redigerat av avancerar, 27 December 2004 - 21:19.
Postad 27 December 2004 - 21:26
Crille99
-
Crille99
-
Forumräv
-
-
801 inlägg
Recievern är så gott som spikad till Denon 3805: ( http://www.hifiklubb...ver.htm?id=4424 ) om ingen har några drastiska invändningar mot denna i kombination med tilltänka
Innan du riktigt bestämmer dig för Denon 3805 så tycker jag att du ska lyssna på NAD 763v2, jag har själv jämfört bägge på plats och jag tycker själv att NAD är mycket bättre. Lycka till med valet av högtalare, du blir nog nöjd vilket som.
Redigerat av Crille99, 27 December 2004 - 21:27.
Postad 15 January 2005 - 15:11
JML2005
-
JML2005
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Nej Nej Nej!! NAD och Denon är burkar!!! Hifi-klubben är hifi-branchens motsvarighet till OnOff och siba. Visst de säljer B&W-högtalare som är hyffsade och Cambridge förstärkare/spelare. Om du verkligen ska köpa denon så köp ifrån Tyskland. www.technikdirekt.de, www.medianess.de, www.electronica24.de mfl. B&W 700 serien vs audiovector Mi3: audiovector segrar. Mest bara för att Hifi-klubben säljer B&W. Hatar hifi-klubben!!! högtalartips: http://www.stridbeck.comSjälvklart också Mårten Design: http://www.martendesign.com/
Postad 15 January 2005 - 15:30
Unregistered8ee75b8b
-
Unregistered8ee75b8b
-
Mästare
-
-
3283 inlägg
Nej Nej Nej!!
NAD och Denon är burkar!!!
Hifi-klubben är hifi-branchens motsvarighet till OnOff och siba. Visst de säljer B&W-högtalare som är hyffsade och Cambridge förstärkare/spelare. Om du verkligen ska köpa denon så köp ifrån Tyskland. www.technikdirekt.de, www.medianess.de, www.electronica24.de mfl.
B&W 700 serien vs audiovector Mi3: audiovector segrar. Mest bara för att Hifi-klubben säljer B&W. Hatar hifi-klubben!!!
högtalartips: http://www.stridbeck.com
Självklart också Mårten Design: http://www.martendesign.com/
Rätt dåligt argument det där.... Förresten, blir Denon bättre om man köper dom från Tyskland alltså? Spännande....
Postad 15 January 2005 - 15:49
nox
-
nox
-
Forumräv
-
-
949 inlägg
Angående B&W vs Audiovector så har jag aldrig hört Audiovector låta riktigt bra.
Väldigt lustigt ljud som jag inte förknippar speciellt mycket med verkligheten även om det låter väldigt kul och 3D-aktigt.
B&W är enligt mig en av de bättre högtalartillverkarna av högtalare med "korrekt" ljudåtergivning frekvensmässigt, men vad jag anser är överdriven instrumentseparation gör ljudet litet tråkigt för musiklyssning.
Dock så varierar det från person till person. B&W gör ju erkänt högtalare i världsklass, gillar man bara ljudkaraktären så är det underbart.
Angående Denon och NAD så har jag själv NAD och är inte sådär jätteimponerad av deras integrerade receivers, dock är jag väl inte heller direkt imponerad av Denons heller så
Angående Hifi-klubben är det väl inget fel på dom? De är ju faktiskt en av dom distributörer av hifi i sverige som lägger på minst.
Även om du återfinner många högtalarmärken på olika affärer så är det fortfarande nästan alltid en enda distributör som har monopolen på märket, och lägger på mer.
Kort och gott: Köp inte HiFi i Sverige över huvudtaget.
Ett tips är att om du ska köpa ett par golvhögtalare ur 700-serien är att köpa 703orna då jag anser att dessa låter mycket bättre än 704orna inte bara pga ett till baselement och trevägskonstruktion utan för att de använder samma mellanregister som i 800-serien, dvs, FST-elementet med "fri" upphängning som inte är fastskruvad i baffeln.
MvH /nox
Redigerat av nox, 15 January 2005 - 15:54.
Postad 15 January 2005 - 15:49
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11286 inlägg
Nej Nej Nej!!
NAD och Denon är burkar!!!
Hifi-klubben är hifi-branchens motsvarighet till OnOff och siba. Visst de säljer B&W-högtalare som är hyffsade och Cambridge förstärkare/spelare. Om du verkligen ska köpa denon så köp ifrån Tyskland. www.technikdirekt.de, www.medianess.de, www.electronica24.de mfl.
B&W 700 serien vs audiovector Mi3: audiovector segrar. Mest bara för att Hifi-klubben säljer B&W. Hatar hifi-klubben!!!
högtalartips: http://www.stridbeck.com
Självklart också Mårten Design: http://www.martendesign.com/
Ja inte tror jag det finns en bättre Denon 3805 i Tyskland Tycka vad man vill om hifiklubben
Postad 15 January 2005 - 16:02
JML2005
-
JML2005
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Nej, men billigare!
Denon hör inte hemma bland hifi-produkter!
Denon är skit skit skit skit skit!!!!
Köp exempelvis istället Onkyo eller Marantz. brukar ligga i samma prisklass.
Postad 15 January 2005 - 16:05
Unregistered685983cc
-
Unregistered685983cc
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Denon är väl knappast märkbart sämre än Onkyo och Marantz? Jag tycker nog att de alla spelar i samma liga där tillälliga prissänkningar samt personlig smak avgör vilken som är bäst för tillfället.
Postad 15 January 2005 - 16:12
fx
-
fx
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Nej, men billigare!
Köp exempelvis istället Onkyo eller Marantz. brukar ligga i samma prisklass.
Har lyssnat en hel del på olika recivers och jag kan inte riktigt hålla med dig. Om nu Denon skulle vara citat "skit skit skit skit skit!!!!" så skulle de nog inte alla de utmärkelser och bra recentioner de fått. Va själv i samma situation för nått år sen och det slutade med en Arcam AVR200 så jag sitter mkt nöjd med. Om du väljer Audiovector så tycker jag att du ska prova dessa tillsammans med en AVR300 och någon H/K för att jämföra. En av anledningarna till att valet föll på just arcamen var hur den presterade i 2-kanal; outstanding! Hoppas du hittar en kombination du blir nöjd med,
Postad 15 January 2005 - 16:49
JML2005
-
JML2005
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Självklart spelar Marantz Onkyo och Denon i samma klass. Själv föredrar jag Arcam när det gäller prisvärdhet/pristanda, visserligen en helt annan prisklass än Onkyo och Denon. Min åsikt om hifiklubben står fast! En butik för OnOff siba-folk. Riktiga Hifibutiker säljer inte skräp som Dali och Gale.
Hifiklubbens produkter köper man till lägre pris i tyskland, förutom Cambridge. Det enda man kan köpa från hifi-klubben. Ok då B&W också. (Har inte jämfört B&W:s prislapp i sverige mot tyskland).
Denon är en burk!!
Postad 15 January 2005 - 18:58
Unregistered3b921b47
-
Unregistered3b921b47
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Har precis köpt både B&W högtalare och Denon reciever + DVD från HIFI-klubben. Om jag inte är helt felinformerad används modellen jag köpte som referens i en tysk tidning, fått jätte bra kritik runt om i världen och jag själv kände att den var den jag ville ha.
Sen om du tycker Denon gör skit ... varför inte lyfta fram argument för att förklara varför du tycker en produkt är bra/bättre istället? Eller konkreta argument varför något är mindre bra.
Tack för mig. Upp med humöret.
Postad 15 January 2005 - 20:13
JML2005
-
JML2005
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Har haft en del garantiärenden med Denon. Test ska man inte gå efter. Man ska försöka blida sig en egen uppfattning först. Arcam används som ref för audiovector. Denon av en tysk tidning som du säger. Håkan Mattsson när han testar bilar: sina egna fördomar.
Min kritik grundar sig i ett missnöje med hifiklubben, garantiärenden mm. Plus egna erfarenheter av Denon. Självklart tar jag i när jag kallar Denon = burk.
Varför säljes bara Denon hos hifiklubben, netonnet och en massa tyska lågprisbutiker?
Kan det bero på att de inte platsar hos andra hifihandlare eller beror det på att de nämda återförsäljarna har ensamrätten att sälja detta avgudade hifi-märke.
Postad 15 January 2005 - 22:21
nox
-
nox
-
Forumräv
-
-
949 inlägg
Varför sålde Siba Onky och Yamaha förut? Kan det vara för att dom märkena också är råkassa, fram tills dom nu bara säljs av skojarbutiker så som Pause?
MvH /nox
Postad 16 January 2005 - 00:05
Unregistered168c8572
-
Unregistered168c8572
-
Lärjunge
-
-
472 inlägg
Nej, men billigare!
Köp exempelvis istället Onkyo eller Marantz. brukar ligga i samma prisklass
Ja det är verkligen sånna här inlägg som får forumet att bli så bra som det är... eller inte ? Självklart spelar Marantz Onkyo och Denon i samma klass. Själv föredrar jag Arcam när det gäller prisvärdhet/pristanda, visserligen en helt annan prisklass än Onkyo och Denon. Min åsikt om hifiklubben står fast! En butik för OnOff siba-folk. Riktiga Hifibutiker säljer inte skräp som Dali och Gale.
Hifiklubbens produkter köper man till lägre pris i tyskland, förutom Cambridge. Det enda man kan köpa från hifi-klubben. Ok då B&W också. (Har inte jämfört B&W:s prislapp i sverige mot tyskland).
Denon är en burk!!
Vadå arcam spelar i en annan klass det finns väl denon recirer / förstärkare för samma prisklass eller vad är det du jämför för något... vadå klass ???? Sen en riktig HiFi butik säljer grejer som alla har råd med att köpa... enlig va jag tycker... va anser du vara hifi... för mig är det komponenter med inga som helst kompromiser va avser pris eller prestanda.... en riktig sånbutik vill gärna jag se här i svergie... Sen skulle dalis finare högtalare var skit... har du ens lyssnat på dem... ? Antagligen inte! Okej köp du dina produkter i tyskland om du vill det, men jag ger mig fan på att du går och lyssnar på högtalarna i en butik först här i svergie... skulle jag aldrig kunna med att göra, betalar hällre 10% mer och får lite servis och lite personlig kontakt med butiken jag köper ifrån. Om alla skulle köpa från tyskland om det var så billigt var skulle man då kunna lysan på högtalare nånstanns. Man ska försöka blida sig en egen uppfattning först. Arcam används som ref för audiovector.
Ja det är väl inte så konstigt när dom utveklar sina saker / produkter tillsammans... eller ? Varför säljes bara Denon hos hifiklubben, netonnet och en massa tyska lågprisbutiker? Kan det bero på att de inte platsar hos andra hifihandlare eller beror det på att de nämda återförsäljarna har ensamrätten att sälja detta avgudade hifi-märke. tongue.gif
Är inte HiFi-klubben general agenter av Denono i svergie, och har "typ" ensammrätt på denon? Kan ju bero på olika skatte regle / moms regler kanske som gör priserna billigare i tyskland ? Sen hur netonnet får tag på grejerna det vet jag inte, kanske köper de stora partier från tyskland ? Nä fan va trött jag blev... ha det gött nu alla hemmabio freaks... Go Natt!!!
Postad 16 January 2005 - 09:53
nox
-
nox
-
Forumräv
-
-
949 inlägg
Nej, men billigare!
Köp exempelvis istället Onkyo eller Marantz. brukar ligga i samma prisklass
Ja det är verkligen sånna här inlägg som får forumet att bli så bra som det är... eller inte ?
Självklart spelar Marantz Onkyo och Denon i samma klass. Själv föredrar jag Arcam när det gäller prisvärdhet/pristanda, visserligen en helt annan prisklass än Onkyo och Denon. Min åsikt om hifiklubben står fast! En butik för OnOff siba-folk. Riktiga Hifibutiker säljer inte skräp som Dali och Gale.
Denon är en burk!!
Vadå arcam spelar i en annan klass det finns väl denon recirer / förstärkare för samma prisklass eller vad är det du jämför för något... vadå klass ????
Sen en riktig HiFi butik säljer grejer som alla har råd med att köpa... enlig va jag tycker... va anser du vara hifi... för mig är det komponenter med inga som helst kompromiser va avser pris eller prestanda.... en riktig sånbutik vill gärna jag se här i svergie...
Sen skulle dalis finare högtalare var skit... har du ens lyssnat på dem... ? Antagligen inte!
Okej köp du dina produkter i tyskland om du vill det, men jag ger mig fan på att du går och lyssnar på högtalarna i en butik först här i svergie... skulle jag aldrig kunna med att göra, betalar hällre 10% mer och får lite servis och lite personlig kontakt med butiken jag köper ifrån. Om alla skulle köpa från tyskland om det var så billigt var skulle man då kunna lysan på högtalare nånstanns.
Man ska försöka blida sig en egen uppfattning först. Arcam används som ref för audiovector. Ja det är väl inte så konstigt när dom utveklar sina saker / produkter tillsammans... eller ?
Varför säljes bara Denon hos hifiklubben, netonnet och en massa tyska lågprisbutiker? Kan det bero på att de inte platsar hos andra hifihandlare eller beror det på att de nämda återförsäljarna har ensamrätten att sälja detta avgudade hifi-märke. tongue.gif
Är inte HiFi-klubben general agenter av Denono i svergie, och har "typ" ensammrätt på denon? Kan ju bero på olika skatte regle / moms regler kanske som gör priserna billigare i tyskland ?
Sen hur netonnet får tag på grejerna det vet jag inte, kanske köper de stora partier från tyskland ?
Nä fan va trött jag blev... ha det gött nu alla hemmabio freaks...
Go Natt!!!
Jag håller med om det mesta du säger, dock så måste jag bara säga det att dessa 10% som du pratar om oftast är närmare 100% när vi pratar om 10-20kkr klassen. Inte bara hos hifiklubben, utan på HiFi rent allmänt i Sverige då de flesta hifi-märken säljs av distributörer som har ensamrätt i Sverige på märket (I.e. monopol, även fast dom säljer till flera butiker så blir det ingen priskonkurrens.) Några fina exempel är väl Audio Concept's Reference 3A MM-De Capo I som dom tar 30.000kr för medans dom kostar drygt 17.000kr i Canada och USA. Eller deras kablage där alla kablar från 2000kr och uppåt har drygt 90% påslag. Eller ska vi ta Krell som säljs av flera butiker, audionord distributören som har monopol på krell, lägger på 100% på praktiskt taget alla produkter. Krell Showcase Processor kostar strax över 60.000kr i Sverige, och strax under 30.000kr i USA. MvH /nox
Postad 16 January 2005 - 10:17
matte76
-
matte76
-
Forumräv
-
-
929 inlägg
Jag kan varmt rekommendera Audiovector Mi3 -serien. Jag har Avantgarde, men har även lyssnat på Signature, och den är mkt bra även den. Har ej jämfört med B&W 700-serien, men Audiov Mi3-serien har fått väldigt bra kritik av både tidningar och privatpersoner. Sen det där om att en tyckte de hade lustigt ljud får stå för honom. Jag tycker de är väldigt korrekta och neutrala.
Postad 16 January 2005 - 13:27
nox
-
nox
-
Forumräv
-
-
949 inlägg
Jag kan varmt rekommendera Audiovector Mi3 -serien. Jag har Avantgarde, men har även lyssnat på Signature, och den är mkt bra även den. Har ej jämfört med B&W 700-serien, men Audiov Mi3-serien har fått väldigt bra kritik av både tidningar och privatpersoner. Sen det där om att en tyckte de hade lustigt ljud får stå för honom. Jag tycker de är väldigt korrekta och neutrala.
Du tycker inte att ljudperspektivets 3d-känsla är "något" i överkant? MvH /nox
Postad 16 January 2005 - 13:27
JML2005
-
JML2005
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Oj Oj vilket liv det blev i här forumet!!
Lite förtydligande om vad jag tycker:
Dali under 10000kr och framför allt under 5000kr tycker jag är mindre bra.
Jag har aldrig pratat om dyrare Dali!
Denon under 10000kr tycker jag mindre om pga kvalitetsproblem (egna erfarenheter)
Högtalare köper man bäst i Sverige. Skillnaden mot tyskland är vad jag vet inte betydande om man räknar med transportkostnaden. Däremot vad gäller förstärkare etc finns det tusenlappar att tjäna.
Jämför hifiklubben mot
www.technikdirekt.de
Resonemanget om att:
"Okej köp du dina produkter i tyskland om du vill det, men jag ger mig fan på att du går och lyssnar på högtalarna i en butik först här i svergie... skulle jag aldrig kunna med att göra, betalar hällre 10% mer och får lite servis och lite personlig kontakt med butiken jag köper ifrån. Om alla skulle köpa från tyskland om det var så billigt var skulle man då kunna lysan på högtalare nånstanns."
Begriper jag inte alls. Varför köpa till ockerpriser!! Det största problemet i det har landet är alla d###### monopol och brist på riktigt fungerande konkurrens! Jag som sann eu-medborgare anser att genom att köpa från tyskland ökar vi konkurrensen och pressar sossarna att sänka skatten. Sen vill jag tillägga att jag med gott samvete kan gå in på hifiklubben och lyssna för att sedan köpa från tyskland!!
Postad 16 January 2005 - 13:39
matte76
-
matte76
-
Forumräv
-
-
929 inlägg
"Du tycker inte att ljudperspektivets 3d-känsla är "något" i överkant?"
Nej, och det har jag aldrig hört någon annan än dig tycka heller...visst har dem bra 3D-känsla, men sådan är ju musik...det ska ju inte låta som om det är en korridor av ljud. Jag tycker Audiovector har ett naturligt ljud som kan sägas vara neutralt.
Sen "överdriven instrumentseparation " hos B&W? Vad exakt innebär det? Hur vet du att det är överdrivet??
Redigerat av matte76, 16 January 2005 - 13:43.
Postad 16 January 2005 - 22:30
Mr Muskel
-
Mr Muskel
-
Beroende
-
-
1342 inlägg
Jag skulle föredra audiovector serien. På förra årets HIFI mässa i göteborg blev jag extremt imponerad av just denna serie. Har lyssnat mest på musik men ett par tillfällen tittade jag på film med audiovector M3. Uppfattade center ifs en smula vasst men medlem på forumet påstod iallafall att den låter bättre ju mer den är inspelad. När det gäller priserna på högtalarna är inte lika positivt.
Lycka till!
Postad 16 January 2005 - 23:54
nox
-
nox
-
Forumräv
-
-
949 inlägg
"Du tycker inte att ljudperspektivets 3d-känsla är "något" i överkant?"
Nej, och det har jag aldrig hört någon annan än dig tycka heller...visst har dem bra 3D-känsla, men sådan är ju musik...det ska ju inte låta som om det är en korridor av ljud. Jag tycker Audiovector har ett naturligt ljud som kan sägas vara neutralt.
Sen "överdriven instrumentseparation " hos B&W? Vad exakt innebär det? Hur vet du att det är överdrivet?? 
Du kanske menar det fullständiga citatet? men vad jag anser är överdriven instrumentseparation gör ljudet litet tråkigt för musiklyssning.Angående Audiovector så är det väl kanske något som bara jag tycker, min referens perspektivmässigt är B&W 800 med Brystonelektronik. MvH /nox
Postad 17 January 2005 - 07:22
JohnnyMann
-
JohnnyMann
-
Forumräv
-
-
843 inlägg
Begriper jag inte alls. Varför köpa till ockerpriser!! Det största problemet i det har landet är alla d###### monopol och brist på riktigt fungerande konkurrens! Jag som sann eu-medborgare anser att genom att köpa från tyskland ökar vi konkurrensen och pressar sossarna att sänka skatten. Sen vill jag tillägga att jag med gott samvete kan gå in på hifiklubben och lyssna för att sedan köpa från tyskland!! 
Kanske lite OT, men vart och hur ska du lyssna på högtalare om det inte finns några affärer? Det blir nämnligen resultatet om alla handlar via internet, då får vanliga affärer slå igen, det måste väl tom du förstå?
Postad 17 January 2005 - 07:49
matte76
-
matte76
-
Forumräv
-
-
929 inlägg
Ok Nox, har man det som referens så...den kostar ju liite mer också. Men jämför man med andra högtalare i samma prisklass så är Audiovectors perspektiv alldeles utmärkt. Tycker jag.
Postad 17 January 2005 - 15:21
fx
-
fx
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Ok Nox, har man det som referens så...den kostar ju liite mer också. Men jämför man med andra högtalare i samma prisklass så är Audiovectors perspektiv alldeles utmärkt. Tycker jag.
Kan inget annat än hålla med. När de är korrekt placerade så är ljudbilden mkt väldefinierad. Det ända nackdelen jag har hittat är just placeringen. De är paceringkänsliga. Har flyttat runt mina ganska mkt för att hitta den possition de har nu. Har inte riktigt bestämt mig för hur jag vill ha min toe-in. Ljudmässigt så kan jag hålla med om att den gammla serien drog lite åt det ljusa hållet, men Mi har mer botten och, enligt mina öron, en något varmare karaktär. Vilket passar mkt bra in på mina ljudideal.
Postad 17 January 2005 - 15:29
matte76
-
matte76
-
Forumräv
-
-
929 inlägg
Så kanske det är, hörde aldrig den gamla M3-serien. De låter ganska neutralt, med lite värme som låter mkt bra! De är nog ganska placeringskänsliga, men det är ju rätt kul att laborera å andra sidan!
Postad 17 January 2005 - 15:44
fx
-
fx
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Så kanske det är, hörde aldrig den gamla M3-serien. De låter ganska neutralt, med lite värme som låter mkt bra! De är nog ganska placeringskänsliga, men det är ju rätt kul att laborera å andra sidan! 
Jag har iofs inte testat de sida vid sida men enligt mig så är det så. Dessutom har Mi1orna få en mkt bättre botten än tidigare serie. Visst är det kul att labba med placering men jag har börjat tröttna på spikes och heltäckningsmatta.
Postad 17 January 2005 - 15:44
Unregistered1b6f8dd6
-
Unregistered1b6f8dd6
-
Lärjunge
-
-
323 inlägg
snälla-varför snöa in på dessa märken???(b&w & audiovector)
Undra vem det är som har snöat in på ett visst märke  ......
Postad 17 January 2005 - 20:35
Rochard
-
Rochard
-
Forumräv
-
-
581 inlägg
snälla-varför snöa in på dessa märken???(b&w & audiovector) Undra vem det är som har snöat in på ett visst märke ......
Du kör ju bara Canton. Är du tysk då?
Redigerat av Syntheslizer, 17 January 2005 - 20:42.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Högtalare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|