ATI9250 DVI -> Pioneer 435XDE HDMI?
34 svar till detta ämne
Postad 29 december 2004 - 11:25
eventuellt_pelle
-
eventuellt_pelle
-
Rookie
-
7 inlägg
Hej.
Kör ett ATI9250 i min HTPC och en Pioneer 435XDE plasma.
Fick för mig att jag borde få den bästa bildkvallen om jag körde ut DVI->HDMI på Pioneeren, men jag måste ha missat nåt...
Vad tror ni,- kan jag förvänta mig en bild som är lika bra, eller bättre än om jag kör den vanliga analoga VGA-porten?
Just nu får jag en bild som är vansinnigt mycket sämre... (!)
Vilka upplösningar borde jag kunne köra med ett schysst resultat?
Nån som har några tips,- jag är ju rookie...
/Pelle
Postad 29 december 2004 - 11:48
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14 158 inlägg
Kör ett ATI9250 i min HTPC och en Pioneer 435XDE plasma. Fick för mig att jag borde få den bästa bildkvallen om jag körde ut DVI->HDMI på Pioneeren, men jag måste ha missat nåt...
Intressant, med tanke på att Pioneer hävdar att det inte skall gå att köra via HDMI-porten. https://www.minhembi...showtopic=73269Vad tror ni,- kan jag förvänta mig en bild som är lika bra, eller bättre än om jag kör den vanliga analoga VGA-porten?
Personligen tycker jag bilden via VGA är väldigt bra ....
Postad 29 december 2004 - 12:10
Spunken_
-
Spunken_
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Var hävdar Pioneer att det inte ska gå att köra genom HDMI-porten? Ser inte det. Jag har kopplat min dator till min 435XDE genom både DVI och VGA. Hittills har jag inte fått till någon bra bild med DVI, har flimrat och varit mycket störningar. Tycker dock jag kan skönja att "grundbilden" är klart mjukare, lugnare och med bättre färger än VGA-koppling. Ska försöka ge mig på lite tweakande idag och se om jag kan få till det. Kör genom ett Radeon 9800 pro och sladden jag använder är en profigold på 5 meter från Onoff.
Postad 29 december 2004 - 13:05
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14 158 inlägg
Var hävdar Pioneer att det inte ska gå att köra genom HDMI-porten?
kanske missuppfattade tråden, med att det var PC-HDMI->HDMI som avsågs ....
Postad 29 december 2004 - 13:11
Spunken_
-
Spunken_
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Läste om den lite noggrannare och ser att du kanske hade rätt från början ändå, typ. =) Finns det grafikkort som har HDMI-ut ens? Verkar som att det kan vara en del problem med DVI (dator) -> HDMI (pio 435XDE/HDE). Jag har fått bild men den är inte bra än. Ska ta in datorn till vardagsrummet och prova mig fram lite. Återkommer med svar...
Postad 29 december 2004 - 13:46
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14 158 inlägg
Finns det grafikkort som har HDMI-ut ens?
Skall komma, om jag inte minns helt fel ....
Redigerat av frollic, 29 december 2004 - 13:48.
Postad 29 december 2004 - 14:46
Spunken_
-
Spunken_
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Nu körde jag igång igen men fick det inte mycket bättre. Ringde och snackade med både expert och pioneer men dom kunde inte hjälpa mig. Killen på pioneer kunde dock en del och jag skulle få snacka med deras datornörd nästa vecka när han kom tillbaka från sin ledighet. Är ett jäkla trixande med DVI till plasma...
Postad 29 december 2004 - 16:19
Max Erixon
-
Max Erixon
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
kanske lite sent nu för din del men annars kan jag varmt rekommendera pioneers mxe-1 skärm. Den har DVI in, grymt bra bild med mitt 9800pro kort!
Postad 29 december 2004 - 20:15
Spunken_
-
Spunken_
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Lite sent nu, ja. =) Sen används den till TV-tittande och "vanliga" saker också. Är inte tänkt som någon HTPC egentligen. Kommer nog införskaffa en Pioneer 868 efter nyår. Men vore ju inte dumt att kunna lira upp lite HD-material redan nu...
Postad 30 december 2004 - 00:06
Bonzichrille
-
Bonzichrille
-
Forumräv
-
-
825 inlägg
Självklart ska det gå att koppla ihop en dator och plasma via dvi. Tilverkarna idag har lite svårt att ge tillräckligt upplösningsstöd över dvi, många gånger stöds inte hdtv formaten och oftast struntas det helt i något 50hz stöd. Dessutom är det omöjligt att få tag på informationen från tillverkarna, huruvida den nya dvi-dvdspelaren fungerar eller inte upptäcks först när man köpt hem produkten. Som tur är har hdmi kommit på bred front!
Först lite grundfakta:
1. En dator fungerar idag som en bra och billig scaler, i kombination med bättre och stabilare mjukvara blir pc:n ett roligt inslag i vardagsrummet. Man är alltså ute efter ungefär samma effekt som med hdmi baserade dvd-spelare, genom att i den digitala fasen uppkonvertera en lågupplöst signal till 720p/1080i framstår bilden som skarpare och mer "detaljrik". Om bilden är bättre än över vga-ingången är väl upp till debatt, men den ska ju vara det i teorin iallafall!
2. Utöver att man ska ha rätt upplösning krävs även rätt uppdateringsfrekvens av bilden, 50hz för PAL material och 60hz för NTSC. Detta är inga problem att ställa in i en dator.
Problemet med plasmor fram tills idag har varit deras dåliga stöd för 50Hz över 720p/1080i upplösningar över dvi-ingången. Med hdmi är detta irriterande inslag borta då det ingår i standarden för hdmi följande upplösningar:
720*480 60Hz
720*576 50Hz
1280*720 50/60Hz
1920*1080i 50/60Hz
Tyvärr krävs det en del tålamod för att få det att fungera. När med en dator letar efter upplösningar som fungerar på en hdtv ska man först hitta en grundupplösning som "ska funka". I dessa lägen är det bäst att hålla sig till 60hz då det allmänt stöds bättre av tillverkare, dvs kör med t.ex 1024*768 60Hz och inte någon annan skumt datorläge. Sedan testar man sig fram, antingen med ati's senaste drivisar där man kan "force 720p/1080i" eller laddar ner programmet powerstrip. Med pioneers 435 klarar ju bara hdmi ingången hdtv format och inga vanliga data upplösningar vilket helt klart gör fipplandet svårare med just powerstrip.
Postad 30 december 2004 - 01:00
Spunken_
-
Spunken_
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Fråga: Har du fått DVI -> Pio 435 att funka? =) Ska testa med lite olika Hz imorrn igen, men annars känns det som jag testat allt som går mer eller mindre. Förutom byta kabel då.
Postad 30 december 2004 - 03:32
Unregistered6b4d299e
-
Unregistered6b4d299e
-
Amatör
-
-
58 inlägg
SUCK!!! hoppas det är ok med liknande problem ...
har prövat till 3:30 idag! och kan inte få min Pioneer 505-HDE att ta en DVI->HDMI signal från mitt 9800 radeon pro kort.
Har kört med pwerstrip, etc. och försökt nästan alla kombinationer...
men jag körde alltså två stycken skärmar i XP, men detta skall väl inte spela roll? annats kan det ju vara svårt att se något, så jag kopplade Dsub (VGA) till PC ingången på min plasma, och körde dvi->hdmi med en Monster 400 DVI pc till HDMI hona och så en monster HDMI-HDMI kabel till själva pioneer media lådan..
suck,,, kan det vara adaptern det är fel på?
datorn känner av att något är ikopplat, och det står att det är en pioneer med max 1920x540 linjer etc. så det verkar kommunicera på någon nivå, men vad skulle ni rådgiva? får alltså bara en svart bild när jag trycker på input 3 (HDMI)
snälla hjälp
Postad 30 december 2004 - 11:45
Spunken_
-
Spunken_
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Jag får bild lättast om jag kopplar in både DVI-kabeln och min VGA-kabel i tunern. Sen när jag får bild genom VGA så rycker jag den, varpå DVI "tar över". Och visst, adaptern kan mycket väl vara problemet.
Postad 30 december 2004 - 11:56
eventuellt_pelle
-
eventuellt_pelle
-
Rookie
-
7 inlägg
Hej.
När din DVI "tar över",- blir det då en bättre bild, än om du kör analog VGA?
Kör du Powerstrip eller nåt annat för att få till det?
/Pelle
Postad 30 december 2004 - 12:15
Unregistered6b4d299e
-
Unregistered6b4d299e
-
Amatör
-
-
58 inlägg
tack för svaret spunken
vilken kabel använder du? en med separat adapter eller en färdig kabel med dvi-hdmi?
Vilken upplösning, samt HZ skalla jag ställa in före "rycket" så att säga?
och ja, snälla hehe, är det värt besväret?
Jag tackar igen för hjälpen, hoppas få det att lira
HZ
Postad 30 december 2004 - 14:00
Spunken_
-
Spunken_
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Finns en tråd om precis det här på tv-apparater-kategorin. Jag använder en DVI -> HDMI-kabel från profigold. Jag har använt både powerstrip och ATI:s egna settings för att försöka få till bilden. Finns en massa inställningar att göra. Bilden blir bättre med DVI än med VGA, det är jag 100% på. Men jag har störningar i min bild som jag måste bli av med på något sätt. Kan vara min kabel som strular.
Angående hz och upplösning är det bara att köra något som TV:n klarar. 1024x768 t.ex. i 60 eller 75 hz. Jag får bild lite hur jag än gör nu, men störningarna ligger kvar.
Postad 30 december 2004 - 16:36
Unregistered1008
-
Unregistered1008
-
Veteran
-
-
1 703 inlägg
har prövat till 3:30 idag! och kan inte få min Pioneer 505-HDE att ta en DVI->HDMI signal från mitt 9800 radeon pro kort.
posta gärna OM du får det att fungera. jag är nämligen grymt sugen på att skaffa en Pioneer 505HDE i vår nångång och då kommer jag troligen köra samma konfig som du med ett Radeon 9800 pro. vore bra om man vet vad som gäller innan
Postad 30 december 2004 - 17:35
Unregistered6b4d299e
-
Unregistered6b4d299e
-
Amatör
-
-
58 inlägg
tack skall käka middag, och jobba igen på det hela
Köpte en ny dvi-hdmi kabel, och skall pröva...
och tack spunken, läser vidare och postar efter mer tester,
har kollat manualen, och hdmi ingången skall ta 1920x1080 etc. så jag skall testa..
jag hoppas att min 505 inte är "sämre" på att ta dvi-hdmi än 504an? kanske nyare modellerna har mer struliga eller har någon "block" mot PCn?
Postad 31 december 2004 - 01:58
Unregistered6b4d299e
-
Unregistered6b4d299e
-
Amatör
-
-
58 inlägg
FUNKADE!!! YEAHHHH
Ok, för trött för att berätta men det gick, och resultaten var bra som den!!
Det är helt enkelt fel med min "dyra" adapter och dyra hdmi-hdmi kabel...SUCK..
köpte en från en dator affär fär 250 spänn och det funkar perfekt
Hur som helst, skall förklara mer sedan, tack alla för hjälpen.. tills senare.
Postad 31 december 2004 - 09:34
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14 158 inlägg
FUNKADE!!! YEAHHHH Ok, för trött för att berätta men det gick, och resultaten var bra som den!! köpte en från en dator affär fär 250 spänn och det funkar perfekt 
man får gratulera, skall bli intressant att läsa hur du gjorde. Kan vara intressant för en massa folk, däribland undertecknad .....
Postad 31 december 2004 - 11:01
Unregistered1008
-
Unregistered1008
-
Veteran
-
-
1 703 inlägg
FUNKADE!!! YEAHHHH
Grattis! då kan man vara lugn då  har du testat nåt HDTV material? det måste väl ändå se gudomligt ut på 505an  ? hires: en annan fråga. jag har inte sett varken 435 eller 505 i verkligheten men jag antar att du har jämfört dom båda? är det stor skillnad mellan 43 tummaren och 50 tummaren du har i bildkvalitet? båda har ju lika många vertikala pixlar men pixlarna borde ju vara större på 505an och då kanske lysa starkare och ge en bättre bild..ljus/kontrast?
Postad 31 december 2004 - 18:18
Spunken_
-
Spunken_
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Jag har jämfört dom bredvid varandra med samma material matat genom HDMI. Tyckte bilderna var likadana då, men att 435 kändes bra jäkla liten bredvid storebrorsan. Mitt tips är att köpa så stort som möjligt direkt, ingen chans att man ångrar sig då. =)
Postad 01 januari 2005 - 14:14
Unregistered1008
-
Unregistered1008
-
Veteran
-
-
1 703 inlägg
Jag har jämfört dom bredvid varandra med samma material matat genom HDMI. Tyckte bilderna var likadana då, men att 435 kändes bra jäkla liten bredvid storebrorsan. Mitt tips är att köpa så stort som möjligt direkt, ingen chans att man ångrar sig då. =)
tackar för infon. iom att jag redan har en 42 tummare så kanske det är lika bra att slå till på en 50  frågan är om dom kommer gå ner till strax under 50000 tills i vår,då är det ett givet köp:) Spunken: har du nån digital kamera så ta lite bilder från din skärm. ju mer ju bättre
Postad 02 januari 2005 - 01:44
Unregistered6b4d299e
-
Unregistered6b4d299e
-
Amatör
-
-
58 inlägg
okej då..
då har jag lite tid att berätta vad jag gjorde med min dvi-Hdmi lösning.
som sagt, köpte en relativt billig kabel men som hade DVI till HDMI.
Sedan installerade jag powerstrip på datorn (vet ej om det är 100% alltid, men bra innan man lär sig exakt)
Hur som helst, sedan hade jag en skärm kopplad till "normala" VGA utgången, samt plasman med DVI-Hdmi sladden.
Sedan högerklicka på desktopen och välj under egenskaper att du har två skärmar. Detta gjorde jag genom att trycka på den blåa lilla skärmen och sedan bockade jag "extend my desktop onto this monitor" Men jag ändrade den till 1280x720 i 50 hz genom powerstrip.
Så fort jag kopplade in plasman så kände den av lät mig konfigurera TVÅ skärmar alltså, medan jag forftarande bevarade min normala desktop kunde jag alltså prova mig fram med plasman utan att förlora bild.
Hur som helst, i powerstrip lekte jag runt tills jag hittade flera upplösningar som gick bra, bland annat 1920X1080 i 30 hz (har inte prövat 1920x540 etc. men jag tror inte det spelar större roll..)
Enligt mina anteckningar gick det följande:
1920x1080 i 30 hz --> plasman säger att det är 1125i
720x576 50hz --> 525p
1280X720 50 hz -->750p
720x480 60hz -->525p
Om det finns något jag skulle pröva mer, får ni gärna säga till..
men jag märkte att bilden blev i min åsikt Mycket stadigare än med VGA anslutningen där framme. Känslan när man kör med vga är att bilden uppdateras inte fort nog, eller som man säger på engelska "video Tearing". alltså bilden är hänger inte alltid med, inte att det går ryckigt utan att den uppdateras bitar i taget..
bäst är att använda reclock och helt enkelt trycka på "video tearing test" och så får ni se HUR stabilt och synkad bilden är. Jag kunde inte få den bättre med vilken HZ jag än använde med vga, men med DVIn så var det lika bra som en värsting DVD spelare.
Postad 02 januari 2005 - 02:10
Unregistered6b4d299e
-
Unregistered6b4d299e
-
Amatör
-
-
58 inlägg
ps.
Jag använde ett passivt kylt Radeon 8500 LE (yep inte ens så bra kort)
1 gig ram, P4 3hz.
oj skrev mycket men skall fortfarande svara på flera frågor som jag missade:
Först, skillnaden mellan 43an och 50.. JO det är en stor skillnad.
Jag måste säga att 50 och 61 verkar inte lika stor som 43 och 50..
OCH det viktigaste:
från manualen:
PDP-435PE
1024X768
(28kg)
PDP-505PE
1280X768
(32.8kg)
Det är alltså INTE samma upplösning, se upp, jag var nära att köpa 43an och Fan vad arg jag skulle blivit  för uppkommande HD material, hjälper varje steg upp.
Jag skulle alltså lätt ta den större, tom. vänta ett halvt år längre.. de faller snabbt tyvärr
Okej, och nu till kvaliten:
Jag körde AVi filed som var både högupplösta och "normala" tv rippar, samt DVD skivor, och TS HD material.
Jag körde 720P material, samt 1080i material i både 1280X720 och 1920X1080.
Pulp fiction prov som jag körde såg Bättre ut i 1920x1080. väldigt liten skillnad, men den tog bort några väldigt små block i mörka partier (nu pratar vi om 1.3 meter framför plasman som det hela syns) men i vilket fall som helst, det blev bäst.
5th element såg bättre ut i 1280X720. i min åsikt var det några HÅRfina vertikala ränder i 1920X1080. (något att göra med uppskalningen>nerskalningen tillbaka?)
HD material i tex. 1080 ser ruskigt bra ut... som ett stort foto på väggen... fast det börjar röra på sig.. underbart.. skulle gärna se mer i Europe.
sedan körde jag TV rips med ffdshow som skalade upp bilden. Och jag måste väl säga att förutom lite blockighet ibland, så är en tv rip på 350 mb, väldigt bra faktiskt. Från soffan är det nästan som att kolla på DVD om inte bättre i vissa fall.
Sedan tittade jag på olika dvd skivor, och detaljerna är bättre och skarpare än med min relativt nya och bra sony dvd spelare.
Att titta på en dvd genom datorn förefall mig som att titta på något "HD" material.. visst är en TS stream på tripla storleken bra, men fan en dvd på 4 gig kan man alltså göra mycket med, och då hade jag inte ens lyckats få ffdshow att skala up, utan använde bara Power dvd och Cinemaster vilket båda gav bra resultat (cinemaster codec var snäppet bättre IMÅ)
jaa.. och då var vi där, kopplade ur allt, och planerar nu ett sätt att koppla datorn permanent till plasman.
Om ni har några frågor hjälper jag gärna till, för det är värt besväret att testa
HZ
Redigerat av Unregistered6b4d299e, 02 januari 2005 - 02:13.
Postad 02 januari 2005 - 14:23
Unregistered1008
-
Unregistered1008
-
Veteran
-
-
1 703 inlägg
jo jag håller med.
att köra DVD genom DVI från datorn ger ett fantastiskt resultat.
jag provade en samsung HD935 dvd spelare för 3000 precis när jag köpte plasman men den var helt överflödig så jag bytte tillbaka den när den gav klart sämre bild än vad man får ut från datorn.
jag kör nästan allt i 1080i på plasman,tycker att den upplösningen skalas ner bäst och ger bäst detaljer jämfört med att köra i 1280*720.
det man bör tänka på om man kör genom datorn är att
det även skiljer mellan olika decoders vilken bildkvalitet man får.
jag kör Powerdvd6 genom "Hardware decoding" och får en enormt bra svärta med knappt nåt pixelbrus och hög skärpa.
så den uppspelaren kan jag rekomendera!
jag har testat Nvidia forceware deocodern genom WMP10/WINDVD 6 platinum/Elecard MPEG player/VLC/Media player Classic.
alla dom spelarna har en felinstalld svartnivå (borde gå att ändra men jag vet inte hur) det som är svart är mörkblått istället.
Power DVD6 har en korrekt svartnivå.
Hires: ta gärna lite bilder på 505an!! gärna med DVD eller HDTV material visandes
Redigerat av Unregistered1008, 02 januari 2005 - 14:24.
Postad 02 januari 2005 - 15:50
Spunken_
-
Spunken_
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Ja som sagt 50 är det ju som gäller egentligen. Kanske kan få byta upp min 43:a, vem vet... Problemet för mig har aldrig varit att jag inte får bild, utan att bilden är grynig med massa gröna "fläckar/prickar" i. Har dock beställt en ny kabel som jag hoppas ska ge bättre resultat.
Och ja, jag kommer att försöka mig på att ta lite bilder på HD-material sen om jag får DVI:n att funka. Har en splitter ny pentax på 5 MP som borde kunna återge bilden på TV:n rätt okej. Hoppas bara marcuscables är hyfsat snabba på att skicka hit min kabel!
Postad 02 januari 2005 - 15:55
Unregistered6b4d299e
-
Unregistered6b4d299e
-
Amatör
-
-
58 inlägg
hehe, tänkte lägga till lite bilder till mitt galleri, men allt är så nytt och tiden knapp..
men snart så.. jag kommer nog in här ganska ofta, kul att höra att det finns fler personer som uppskattar bra bild och ljud..
Det här är väl det rätta forumet har varit på komponent.se men verkade lite tystare
hur som helst,
Jag kollade på den NYASTE pionner dvd spelare för runt 19 lakan.. ouch...
visst bilder var enormt bra, men möjligheterna med datorn slår den lätt, och skillnaden är minimal, (om det är någon ens..)
Postad 02 januari 2005 - 16:15
Spunken_
-
Spunken_
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Ja möjligheterna med en dator spöar ju lätt vilken stationär dvd-spelare som helst i princip. För 19 k får du en grymt bra dator och möjligheten att spela upp vilka format som helst, plus allt annat du kan göra med en dator. Är i princip inga spelare som lirar WM9 t.ex. men det gör du med datorn utan problem. Enda problemet är att folk inte är så haj på datorer och att man måste lösa problem med ljud från datorn och var den ska stå och så. Inte vidare najs med en stor ful dator som står och surrar på vardagsrumsgolvet.
Postad 02 januari 2005 - 16:29
Unregistered1008
-
Unregistered1008
-
Veteran
-
-
1 703 inlägg
Inte vidare najs med en stor ful dator som står och surrar på vardagsrumsgolvet.
stor och ful kan jag hålla med om men den här är absolut inte högljudd   vattenkylning på CPUn/Nordbryggan/Grafikkortet inget behov av chassi fläktar heller iom att tempen inne i datorn är bra mycket lägre än om man skulle köra med fläktar Radiatorn(kylaren) står utanför burken. klart smidigt med vattenkylning,och mindre strul än vad många tror
Redigerat av Unregistered1008, 02 januari 2005 - 16:32.
Postad 04 januari 2005 - 15:13
eventuellt_pelle
-
eventuellt_pelle
-
Rookie
-
7 inlägg
Hej igen.
Kul att du fått ett lyckat resultat Hirez!
Jag har ju 43-tummaren, och börjar fundera på om det är det som är problemet...
Jag vet inte riktigt vad jag kan förvänta mig,- borde jag inte kunna få en bra bild på min Windows desktop på min 453XDE som har 1024X768 upplösning, fast man matar den med en 1280X720?
Det kanske SKA se taskigt ut(?).
Jag är lite ny, som ni säkert förstår, men vad innebär egentligen 720p?
Betyder inte det att skärmen bara vill ha 720 rader på höjden, progressivt?
Eftersom skärmen är i 16:9, borde 720 på höjden betyda 1280 på bredden...
Är jag dum eller BÖR det funka?
/Pelle
Postad 04 januari 2005 - 21:36
Unregistered6b4d299e
-
Unregistered6b4d299e
-
Amatör
-
-
58 inlägg
det låter rätt, men får du dålig bild genom fronten VGA kabeln alltså?
Jag skulle testa olika upplösningar och se hur det går.
Postad 18 januari 2005 - 10:35
Unregisteredc0be16a0
-
Unregisteredc0be16a0
-
Användare
-
-
120 inlägg
Är det möjligt att ha en 15" TFT (max 1024x768) inkopplad på VGA utgången samtidigt som man har DVI ugången kopplad till 435'an via DVI>HDMI ?
Upplösningen som jag har fattat det för att fylla hela bilden är 1280x720.
Alltså att man kan få ut vå olika upplösningar samtidigt? Vill få ut samma bild på båda skärmarna.
Har testat under flera timmar men får det inte att funka bra alls.
Senaste problemet efter att ha inst de senaste ATI drivrutinerna (med force 720i) är att det inte går att få någon bild på VGA när DVI-kabeln är ansluten.
Måste hotswappa i DVI-kabeln för att få igång det hjälpligt.
GFXkortet är ett noname R8500.
Är det några begränsningar på detta kort (äldre) än om man köper ett nyare ?
pust, många frågor vart det....
Tycker faktiskt att det är dåligt att inte 435'an kan scala om valfri upplösning så att den fyller bilden.
Postad 18 januari 2005 - 21:15
Unregistered6b4d299e
-
Unregistered6b4d299e
-
Amatör
-
-
58 inlägg
hmm var skall man börja?
Jag fick mitt gfx att både använda VGA och DVI ut.. MEN, kanske det är för att jag lät min Desktop splittras över två skärmar där en av de är VGA och skärm upplösning tex. 1024 och den andra (dvi) går till plasman med tex 1920x1080.
mitt kort är ett Radeon 8500SE (dåligt och gammalt
Postad 17 december 2007 - 19:58
Peter B
-
Peter B
-
Lärjunge
-
-
283 inlägg
Återupplivar tråden. Har Pioneer plasma 435XDE. Funkar det att att koppla min Delldator DVI-->HDMI på plasman. Grafikkort NIVIDA GeForce 7800GTX
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|