Joytech Control Center 2
Joytech AV Control Center 2
(Övrigt)
|
0
|
(3)
|
Inga priser |
Postad 21 March 2005 - 20:57
Postad 24 March 2005 - 08:31
Postad 02 April 2005 - 07:58
Synd att dom verkar köra på composite och inte komponent, vem f*n kör med composite ??
ibland undrar jag hur ni tänker... composit är helt vanliga RCA kontakter... såååå vad innebär det.... Oj! vänta lite... OM man nu skulle VÅGA koppla in den gröna till den gula, blåa till vita och röda till.... just det röda, och vidare likadant på utgången... vad händer då? JUSTE! man har "lurat apparaten" och den nu skickar vidare en komponentsignal!!!
skämt åsido.. jag använder joytechs första center till att kopla 4 x YPbPr (PS2, GC, XBOX, DVD) till min projektor (PTAE500) genom att koppla som jag beksrev däruppe, funkar helt perfekt... det gäller att inte låsa in sig på allt för mycket "specs"
Postad 02 April 2005 - 18:25
Postad 02 April 2005 - 19:05
En switch konverterar ju knappast mellan videoformat, inte heller komponent --> komposit...Nu har jag inte tittat alls på hur Joytech burken ser ut men om du har en gul, en röd och en grön RCA hona bak på burken, torde det röra sig om komposit + höger och vänster kanal audio. Så kopplar du din komponentkabel där så borde resultatet ändå vara komposit?
Den switchar mellan de olika alternativ som finns, och kopplar man in komponent i komposit+stereoljud så skickas komponent vidare. Problemet är att switchen inte är specad för att hantera den bandbredd som progressiv komponent har, så det kan fungera hyfsat på en del och inte alls på andra. Eller fungerar det hyfsat på alla, men Joytech vågar inte lova det...
Postad 03 April 2005 - 16:10
Postad 05 April 2005 - 10:39
Postad 06 April 2005 - 14:26
Postad 11 April 2005 - 17:22
Postad 18 April 2005 - 21:45
haha, jag kör komponent via min control center (första versionen alltså) från XBOXen, PS2an, Gamecuben, och DVD spelaren, och då kör jag även t.ex. GT4 NTSC/US i 1080i utan NÅRA SOM HELST PROBLEM. har två till polare som kör komponent via den utan problem... kul att jag och mina polare har sån lycka
Ja man kanske ska våga på sig denna apparat ändå om det funkar bra för flera. Frågan är om ni får någon kvalitetsförsämring jämfört med att koppla direkt från proje till Xbox, men det verkar ju funka för bra er. Fast jag tycker det känns fel att koppla på svideo ingångar när man använder komponent, men är det ingen skillnad så kvittar det antar jag.
Postad 19 April 2005 - 17:58
Postad 10 May 2005 - 22:08
Postad 16 May 2005 - 07:09
Men ... jag tror vi missade den stora frågan... Vad är ethernet-portarna till för i den här och är dom användbara till nåt ... eller är det bara en dålig manuell ethernet-switch????
Tyvärr är det bara en dålig manuell ethernet-switch...
Postad 31 May 2005 - 21:09
Så oerhört meningslöst!Tyvärr är det bara en dålig manuell ethernet-switch...
Ang komponenthistorian ovan:
Hur påverkas impedans? Komponent/komposit skall ligga på 75 Ohm och vanlig analog lågnivå ligger 35-50 Ohm. Är detta data som är helt ointressant i sammanhanget? Jag har dålig koll på vad impedans egentligen är...
Postad 13 August 2005 - 22:03
Var tvungen att prova på jobbet där vi säljer joytech och jag måste säga att de tre exemplaren av control center jag provade funkade rätt illa med komponentvideosignaler. Brusigt, luddigt och oskarpt var det. När jag switchade till en progressiv källa så blev det ingenting.
Det finns faktiskt ett sätt, kör komponentvideosignalen via composite + svideo-ingångarna..
Köp svideo->2xRCA på clas ohlson (tror att dom fortfarande har dessa), sedan kopplar du in Y på compositvideo, Pb på den ena 2xRCA->Svideogrejen och Pr på den andra, eftersom dessa ingångar är anpassade för video funkar detta tyligen rätt bra, inte alls lika kass som om man skulle kopplat Pb och Pr på ljudingångarna.
Postad 18 September 2005 - 19:47
Jag hade den första Control Centern och förutom att fjärrkontrollen va VÄRDELÖS och inte gick att programera från HK-AVR 430 kontrollern så drog den ALLTID ihop bilden till widescreen på tvn när jag bytte källa. Störande som fan!
Såg mer folk som hade detta problem. Nån som vet om de har fixat detta till den nya?
Postad 24 October 2005 - 19:08
"Output Channel for connection to your TV
Connections for HDTV ready Component Video, Digital Optical, Thernet, S-Video, Composite AV and RF. "
/Magnus
Postad 23 November 2005 - 17:09
Har hört av mig till Webhallen för frågor om ev. lanseringsdatum och fick då svaret att den förmodligen kommer komma strax efter nyår samt att priset inte är känt än.
Någon på forumet som läst om den någon annanstans? Kunde inte riktigt utläsa om den är släppt i någon del av världen.
För mer info:
Joytech AV Control Center 240 Series
Redigerat av hofwing, 25 November 2005 - 23:32.
Postad 24 March 2006 - 18:59
Postad 15 June 2006 - 02:00
Tycker det är rätt smigit med inbyggd ethernetswitch eftersom jag annars måste stoppa in en i mitt "konsolskåp", den klarar även 4 toslink vilket är fint för det har jag problem att hitta.
Postad 15 June 2006 - 17:52
Postad 24 June 2006 - 18:05
Ska även passa på att köpa Logitech Harmony 885 fjärrkontrollen, någon här som testat den?
Postad 21 July 2006 - 18:25

Joytech Xbox 360 AV Control Component Center Specs
- Customizable Backlit LCD Display allows user to name individual Inputs for simple navigation
- Electronic Switching and Remote Control allow for effortless operation
- Bespoke Xbox 360 connection carries all console video and audio through one simple lead
- 4 HDTV ready component Video inputs, 5 Composite Video and Stereo Audio inputs, 4 Digital Optical Audio inputs and 5 S-Video inputs
- Built in 6 port 10/100 Ethernet Switch provides reliable connection to PC, Xbox Live and other Network devices
- Remote Control provided for simple navigation of inputs
där har ni lite info om joytechs nya controlcenter. denna ska släppas nu i augusti.
webhallen, cdon är några som kommer sälja denna.
Postad 12 September 2006 - 08:37
Postad 12 September 2006 - 13:21
We have actually upgraded this unit now to the AV Control Center 245C,
this unit is on the sea at the moment and will be with us in late
October, meaning it will be in store around early November. I have
attached a sales sheet for it so you can see the specification.
FEATURES
Bring order to the HD-era with the AV Control Center 245C. State-of-the-art
technology allows you to organize and customize your AV universe supporting up
to seven AV or game console devices. Fully programmable LCD Display and connections
for component video, S-video, composite video, stereo audio, digital optical with a 3
port Ethernet LAN Hub provide all the control you need and integrated AS-HD™
technology maintains optimum signal clarity at all times.
• Connect up to seven AV or game console devices to your TV
• AS-HD™ technology maintains optimum signal clarity
• 6 component video inputs
• 7 composite video, S-video and stereo audio inputs
• 4 digital optical inputs
• 3 port Ethernet LAN Hub
• Front panel inputs for quick AV connection
• Fully programmable LCD Display
• Remote Control and Cables included
Redigerat av Thorgil, 12 September 2006 - 13:22.
Postad 28 September 2006 - 10:27
Denna 245c apparat låter verkligen intresant men hur är det med scart ingångar? Finns det på denna och om inte så är fallet, hur löser man enklast detta. Kolla även på control center 2 men den har ju inga komponent/hdmi/dvi varken in eller ut.
Eller finns det några andra alternativ som har scart , komponent/hdmi/dvi in och component/dvi/hdmi ut ?
även optisk ljud viktigt!
Postad 15 November 2006 - 13:27
Postad 20 November 2006 - 11:55
Jag beställde nyss en 540C men jag har kollat på 245C också den har dock inte kommit än så jag vet inget exakt pris.
Började skriva lite om skillnaderna men det är ju lättare att länka biulder till baksidorna så ser man själv.
http://www.joytech.n...r_245c_rear.pdf
http://www.joytech.n...center_540c.pdf
Det uppenbara är att 245c verkar ha en ingång mer (ingång 1 på 540c är en dedikerad X360 ingång) så mao 2 mer om man inte kör xbox360.
De har båda 4 toslink och lite annat gemensamt, krasst sett tycker jag det verkar vettigare med 540C om man har en xbox360 och vettigare med 245c om man inte har det, det är väl hela deras tanke antar jag. Om den funkar som jag tror o hoppas så har man ju faktiskt 5 optiska ingångar då. Läste i User guide och så är det, kabel till 360 ingår i paketet.
Scart finns ju inte som egen ingång men det finns vanlig RCA för video och L/R audio på samtliga ingångar utom då speicalaren på port 1 på 540C
540c finns att tillgå nu medan jag tro tror 245C kommer inom kort 1-2v max, den finns redan i england. Priset verkar vara ungefär detsamma på modellerna
Kan återkomma när jag fått den senare i veckan.
Postad 22 November 2006 - 17:24
Postad 11 December 2006 - 10:51
Om den kan omvandla och skicka ut RGB och s-video samtidigt vore det ju toppen. TV'n är bara en 29" tjocktv som bara blir glad om den får s-video (det blir inte synbart bättre med RGB).
Postad 12 December 2006 - 09:28
Postad 02 January 2007 - 15:24
https://www.minhembi...t=0&searchtime=
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
0
2 bilder
640 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler