Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Byta hs50 mot något annat

18 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 maj 2005 - 22:38

djjuha
  • djjuha
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Tja!
Har en sony hs50 med alla dess fel och eftersom det tydligen inte går att fiksa felen ska jag lämna tillbaka projektorn och köpa en ny. :unsure:
Vad tycker ni att jag ska köpa?
Det ska vara i ungefär samma prisklass.

Postad 03 maj 2005 - 23:00

Rochard
  • Rochard
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0
Benq 7700. Har själv kört LCD men är bra mycket mer imponerad av DLP och just Benq 7700 är riktigt lovande.

Postad 03 maj 2005 - 23:31

djjuha
  • djjuha
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
ok. Det blir nog en dlp projje iaf. Har bara sett benq 7800 hos en polare o bilden är väl sisådär på den. :unsure: Skulle vara kul o se 7700 också.

Postad 03 maj 2005 - 23:43

B8
  • B8
  • Guru

• 4 536 inlägg
  • 0
sisådär? Den måste ha varit dåligt inställd. Personligen gillar jag 7800 bra mycket bättre än Sony HS50, men det beror väl lite på vad man värdesätter :unsure:

Jag hade nog också kollat in 7700, eller kanske Toshiba 700.

Postad 04 maj 2005 - 11:16

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1 770 inlägg
  • 0

Tja!
Har en sony hs50 med alla dess fel och eftersom det tydligen inte går att fiksa felen ska jag lämna tillbaka projektorn och köpa en ny.  :unsure:

<{POST_SNAPBACK}>

Är lite intresserad av HS50 och skulle uppskatta om du kunde lista upp de fel du syftar på?

Postad 04 maj 2005 - 11:17

djjuha
  • djjuha
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
toshiba 700 verkar ju vara en bra projje. Ska försöka hitta någon som kan ha en sådan för demo.
Någon som vet?
:unsure:

Postad 04 maj 2005 - 11:22

djjuha
  • djjuha
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Tja!
Har en sony hs50 med alla dess fel och eftersom det tydligen inte går att fiksa felen ska jag lämna tillbaka projektorn och köpa en ny.  :unsure:

<{POST_SNAPBACK}>

Är lite intresserad av HS50 och skulle uppskatta om du kunde lista upp de fel du syftar på?

<{POST_SNAPBACK}>

Om du läser den officiella tråden för hs50 så ser du vilka fel det finns på dom. :)

https://www.minhembi...showtopic=89435

Postad 04 maj 2005 - 17:02

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1 770 inlägg
  • 0

Tja!

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Om du läser den officiella tråden för hs50 så ser du vilka fel det finns på dom. :)

https://www.minhembi...showtopic=89435

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för tipset. Jag hoppades dock på att du skulle kort sammanfatta felen du syftar på så jag slapp leta igenom 42 sidor i den officiella tråden :(

Tillägg: Hittade info om aligment-felet, men det gick tydligen att fixa?

Redigerat av Unregistered7fb84d09, 04 maj 2005 - 17:07.

Postad 04 maj 2005 - 19:07

djjuha
  • djjuha
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Tack för tipset. Jag hoppades dock på att du skulle kort sammanfatta felen du syftar på så jag slapp leta igenom 42 sidor i den officiella tråden :)

Tillägg: Hittade info om aligment-felet, men det gick tydligen att fixa?

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Vem har sagt att det går att fiksa? Vad jag vet så är det ingen som har lämnat in sin fått det fiksat till 100% :unsure:
tror att det inte går att fiksa. därför ska jag lämna tillbaka min o ha en annan projje

Postad 04 maj 2005 - 19:13

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1 770 inlägg
  • 0

Vem har sagt att det går att fiksa? Vad jag vet så är det ingen som har lämnat in sin fått det fiksat till 100%  :unsure:
tror att det inte går att fiksa. därför ska jag lämna tillbaka min o ha en annan projje

<{POST_SNAPBACK}>

Antog att det hade fixat sig för en viss andy76q efter service enligt hans inlägg (se här >>)

Postad 04 maj 2005 - 22:13

djjuha
  • djjuha
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Vem har sagt att det går att fiksa? Vad jag vet så är det ingen som har lämnat in sin fått det fiksat till 100%  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Antog att det hade fixat sig för en viss andy76q efter service enligt hans inlägg (se här >>)

<{POST_SNAPBACK}>

andy76q:s projje är fiksad men fortfarande inte bra. om du läser här i hs50 forumet så ser du. (Apr 25 2005, 18:23 ). Den är ju bättre men forfarande inte riktigt bra tyvärr :huh:

Postad 05 maj 2005 - 09:47

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

• 3 439 inlägg
  • 0
andy76q:s HS50 är numera så bra "alignad" att det är få LCDer som är bättre kan jag säga. Man kan se detta fel på de flesta LCDer. Har en PT-AE700 på jobbet som man ser att den röda panelen är förskjuten på och den har ju Smooth-screen-teknik. Tror inte att det är den enda 700an man kan se detta problem på. Trots att det inte snackats ett dugg om detta i Panasonicdelen av forumet vad jag har märkt.

Sen att Sony "glömde" att lägga in den nyare mjukvaran beror nog på att önskemål om det kom till i efterhand om jag kommer ihåg det hela rätt(?). Har man missat det i felbeskrivningsdokumentet så kan man nog glömma att ett stort företag som Sony skriver upp det så att alla led vet om det. Speciellt då den gick utomlands för att få panelerna fixade. I detta fall skulle jag skriva två exakt lika dokument. Ett på svenska och ett på engelska och skicka med projektorn.

Man får vara ÖVERtydlig när man beskriver fel vid service på projektorer. Rita gärna bilder osv så servicepersonalen vet EXAKT vad det handlar om och vad som skall göras. Får inte vara några oklarheter. Ta gärna kort på felen om det går osv.
Detta gäller inte bara Sony utan alla serviceverkstäder när det gäller projektorer. Man ska inte ta givet att teknikerna ser samma fel som en själv.

Redigerat av Unregistereda0ef723f, 05 maj 2005 - 09:48.

Postad 05 maj 2005 - 11:12

djjuha
  • djjuha
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Ringde o prata med butiken där jag köpte projjen. Dom skulle ha möte med sony i slutet av nästa vecka o diskutera vad dom skulle göra med hs50 projjarna. får se vad dom kommer fram till. men jag tror nog att jag byter till något annat. antagligen en dlp.

Postad 06 maj 2005 - 10:39

habel
  • habel
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
För mig så var det givet!....köp Sharp xvz 2000...slår det mesta enl mig!..jag är mkt nöjd!

Postad 06 maj 2005 - 15:07

djjuha
  • djjuha
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

För mig så var det givet!....köp Sharp xvz 2000...slår det mesta enl mig!..jag är mkt nöjd!

<{POST_SNAPBACK}>

Kompisen terry har en sådan. Inget fel på den projjen förutom fläcktljudet :) Plus att den är lite för dyr för min plånbok. :D

Postad 06 maj 2005 - 16:32

Messiah
  • Messiah
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0
Z2000 mycket fin projje, men som sagt håller med om att priset är lite högt för den ändå. Ljudet vet jag inget om, inte lagt märke till det direkt, men sen har ja ju inte provat den i ett helt tyst rum.

Postad 06 maj 2005 - 20:14

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

• 3 439 inlägg
  • 0
Såg både Sharp Z2000 och BenQ PE7700 idag hos Biobanditen. Tack för titten Viktor! Toppenbemötande av dig! :D Dock så tror jag att jag behåller min HS50. Sharpen var vass som tusan, men de punkter jag värdesätter mest är bättre hos Sonyn. Te.x. svärta, mindre bildbrus, ljudnivå, kalibreringsmöjligheter.

Dock kanske jag får en annan uppfattning om jag får komma på Components projektorshootout i slutet av månaden(?), men HS50an är bäst enligt mina bildpreferenser. Nu gäller det bara att få panelerna rätt alignade av Sony så blir den svår att slå. :(

BenQ kollades det inte så mycket på då den gick bort ganska fort för min del pga den liknar min förra PE8700+ fast bättre på några punkter så som design och ljudnivå. I övrigt ganska lik tycker jag.

BenQPE7700
+ Snygg design
+ Lågt fläktljud
+ Bra tryck i bilden
+ Bättre fjärr än Sharpen

- Dithering som jag inte kan leva med. Mer än på Sharpen.
- RBE. Såg det ganska tydligt på denna projektor
- Gränsen till för stor i formatet

Sharp Z2000
+ Hyffsat liten i formatet
+ Grymt bra optisk skärpa över hela bilden! Texten i FOTR var kniiiivskarp. Här ligger Sonyn i lä.
+ Riktigt bra motoriserad zoom och fokus.
+ STORT zoomomfång
+ Mycket lite RBE. Härligt!
+ Bra bild överlag

- Ljudnivån är på gränsen till för hög i lågläget IMO. Dock ganska lågmält brum.
- Fjärren som inte ens är bakgrundbelyst
- Dithering(!). Trodde inte jag skulle se detta på denna projektor. När gråskalan var inställt syntes det ännu mer. Dock mindre dithering än på BenQn. Sharp Z-201 är bättre på denna punkt av vad jag kan minnas.
- Svärtan och shadow detail. Bättre på HS50an. Dock lekte vi inte så mycket med gamma osv utan vi körde mest på BigScreens värden plus att jag körde lite DVE.
- En parentes, men infästningen under projektorn vid takmontering är helt av banan! Vem har ett sådant fäste!? :) Kolla i manualen så förstår ni vad jag menar.

Ska bli kul att se vad colorfacts osv kan göra för dessa kombatanter, men just nu håller jag på min Sony.

Detta är bara vad JAG tycker som sagt och jag är ganska petig då det kommer till projektorer. På vissa punkter slår både BenQn och Sharpen min Sony, men det hela beror på vad man värdesätter. Skulle jag köpa en DLP-projektor idag så skulle det helt klart bli en Sharp Z2000.....om nu inte S4an går ner i pris(?). :)

Redigerat av Unregistereda0ef723f, 06 maj 2005 - 21:59.

Postad 06 maj 2005 - 22:45

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

• 2 138 inlägg
  • 0
peter vilken tyckte du hadde den högsta upplevda kontrasten och djup i bilden mellan XV2000 och din HS50

Postad 08 maj 2005 - 11:13

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

• 3 439 inlägg
  • 0
ZoomAir: HS50. Den går ner djupare. Dock bättre "sting" i bilden på Sharpen i ljusa scener. Rummet och duken spelar in ganska mycket här. Det var en ramspännd Stewart Studitek 130 som Sharpen och BenQn demades på. I slutet av demon körde vi Sharpen på en mindre XUS-duk.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.