Funderar på att skaffa projektor och i anslutning till det lär det bli en ny dvd-spelare som har mer än scart eller komposit att välja på. Jag kommer att ha en attans bit mellan spelaren och projjen, typ 8-10 meter (inte fågelvägen, men väl kabelvägen), och jag vet inte vad jag ska satsa på för kablage. DVI ska ju ge bäst bild (eller?), men hur funkar den om det rör sig om längre kabel? Det lär ju finnas alternativ som klarar avståndet (har sett det i andra trådar), men vad kostar de i så fall kontra komponentkablage? Rör det sig om så stora skillnader i kvalitet mellan DVI kontra komponent+progressiv signal från dvd-spelaren att det är värt större summor? (Den projektor det kommer röra sig om är troligen en Panasonic 700E eller en Sanyo Z3.)
Det hela har betydelse för vad jag ska satsa på för dvd-spelare, om den ska ha DVI-utgång eller inte...
(Jag hoppas att frågan hamnade i rätt kabelforum nu, annars får väl nån vänlig mod (en tautologi, moddar är väl vänliga per definition
) flytta tråden...)
Det hela har betydelse för vad jag ska satsa på för dvd-spelare, om den ska ha DVI-utgång eller inte...
(Jag hoppas att frågan hamnade i rätt kabelforum nu, annars får väl nån vänlig mod (en tautologi, moddar är väl vänliga per definition
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Detta ämne är stängt
3 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?