Hej o tack för svaren hittils!
Här kommer lite kommentarer till era förslag o svar..
Ckytep:
Det jag tror hade varit den bästa lösningen det är nån lösning så att du ändå kan koppla in digitalboxen med hjälp av komponent. S-video och komposit hör inte hemma i projektorvärlden. Egentligen inte någon typ av analog överföring överhuvudtaget, men det är en annan historia.
Men komponent är väl också en anlog signal, eller kanske det du menade? Och då är det väl bara dvi som återstår som alternativ. Visserligen har jag dvi-in på projektorn, men inte nån dvd som skickar det, och en sån är väl ganska mycket dyrare än en vanlig spelare.
Ditt problem låter lite konstigt faktiskt. Har du möjlighet att kolla om boxen verkligen skickar ut bra information via S-video? Du kan testa att koppla in den i nån TV med S-video ingång och se om samma fenomen uppstår där också? Du kan även testa att köra med nån annan kabel? Jag är medveten om att det ska vara bra kvalitet på dina kablar, men testa och se vad som händer. Testa lite hit och dit.
Har inte haft möjlighet att testa att koppla in boxen till nån tv via s-video. Men jag vet att boxen skickar s-video eftersom man kan ställa in både tv- och video-scarten på det i boxens inställningar. Sen om den skickar "bra information" är en annan fråga =) Testade även med en annan kabel, en billigare förvisso, men det blev varken sämre eller bättre då.
Men jag vet att sladden är felfri eftersom det blir bra om jag kör s-video från dvd till projektor. Möjligen är det nåt fel på scart-adaptern, men jag ska byta den idag så jag får se om det hjälper. Annars kanske det helt enkelt är boxen som strular, ett måndagsex månne?
Det kan inte vara nån inställning i projektorn som gör detta problemet?
Har provat att ställa om i princip allt här också, utan resultat.
AAKEE:
Kanske får du börja med att kolla att projjens svideoingång är frisk.
Det går antagligen köra svideo från din dvdspelare? ...iallafall en av min advdspelare kan skicka svideo igenom scarten, kan du det så får du scart-svideoomvandlaren och kabeln testad samtidigt.
Projjens svideoingång är frisk för det funkar om jag kör s-video från dvd'n. Körde iofs direkt på dvd's s-video ut så jag vet fortfarande inte om scart-svideoomvandlaren är okej. Men den ska ändå bytas idag så vi får se efter det.
Sen får du nog kolla så du vet säkert vilken scartutgång på boxen som ger svideo, så inte felet ligger där.
Båda kan ge s-video enligt iställningarna på boxen.
Vet inte om jag blev mycket klokare av det här egentligen, men är i alla fall tacksam för hjälpen! Ska trixa lite mer ikväll så jag återkommer.
Redigerat av Biggelo, 04 July 2005 - 15:37.