https://www.minhembi.../marknad/271568
Redigerat av Unregistereda73534df, 04 April 2010 - 21:38.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Begagnat bra eller bull?
Startad av
Unregistereda73534df
, Apr 04 2010 21:29
16 svar till detta ämne
25 relaterade trådar
Postad 04 April 2010 - 21:29
Håller på och spanar in en projektor och en duk till min stora lägenhet. Hittade en kille som säljer en Optoma HD65 + 90" duk i min närheten för 4500 kr. Vad tror ni om detta? Prisvärt? är 200h någon fara för lampan? Något annat man ska tänka på? Är helt grön på området så var snälla
https://www.minhembi.../marknad/271568 Redigerat av Unregistereda73534df, 04 April 2010 - 21:38. Postad 04 April 2010 - 22:06
200h ska inte vara nån fara då lampan ska fungera 2000h i normalt läge och 3000h i eco läget.......sedan beror de alltid på skicket på sakerna och hur gamla dom är........6190 kr för projektorn ny på netonnet och 3490 kr för duken på elgiganten är nypriserna på detta idag.
så är allt i bra skick och max 1 år så ligger priset på en hyffsad nivå tycker ja iallafall. vet inte hur andra hands värdet är på dessa saker riktigt. Postad 04 April 2010 - 22:50 Tack för svar. Ska prata med honom imorgon och se vilket skick det. Prutning är ju givet! Någon annan som har några bra tips? Hur är HD65? Svår att ställa in? Har väldigt mycket plats så att hitta ett ställe där den kan hänga borde inte vara några problem. Postad 05 April 2010 - 08:33
HD65 är en helt OK projektor. Lite inställningssvårigheter finns det ju eftersom att den saknar all form av lensshift, och zoom-omfånget är inte särskilt bra. Men det är ju bara att vara noggrann med mätningarna innan så blir det rätt. Bildmässigt är den bra, dock så saknar den en hel del när det kommer till svärta. Priset är bra om du vill ha just den duken.
Postad 05 April 2010 - 09:00 Den blev såld idag så det det blev inget med detta. Vilken projektor ska man man kika på i budgetklassen? Är det HD65 eller börjar den bli gammal? Redigerat av Unregistereda73534df, 05 April 2010 - 09:00. Postad 05 April 2010 - 09:06
Jag skulle hellre lägga pengarna på HD200 eller HD20 i dagsläget för att få FullHD. Men om du nöjer dig med 720p så är det nog fortfarande HD65 som gäller. Alternativt Benq W600 som är nyare än HD65. Allra helst HC3800 men då kostar den dubbelt upp från HD65.
Postad 05 April 2010 - 17:54 Vad är det som skiljer mellan HD200 och HD20? Ser väldigt lika ut, både pris och utseendemässigt. Den enda jag egentligen funderar över är om lens shift är ett måste eller inte. Verkar ju smidigt att ha det helt klart men annars är det väl bara att göra noggrannare beräkningar med avståndet? Hur är det annars med duken? Hade tänkt mig en 90" då det känns lagom i lägenheten. Ska man tänka på något speciellt när man väljer storlek på duken förutom avståndet och rummet i sig? Postad 06 April 2010 - 07:14
Skillnaden är inte så stor til en början skiljer lite på kontrast och ljusstyrka bara marginellt: kontrast hd20 500:1 i ansi kontrast, hd200x kontrast 350:1 i ansi kontrast. ANSI Lumens 1700 på Hd20 1500 På hd200x samt att hd200x tydligen har en scart ingång vilket inte hd20 har enligt prisjakt.se Det är nästan samma projektor bara att hd200x är en bantad hd20. Lens shift kan säkert vara bra men för en som är nogrann och har huvudet på axlen så är det inte livsviktigt se till att få så bra bild för pengarna istället för att kolla efter finnesser Den sista lämnar jag till någon mer erfaren här på minhembio.com men önskar dig all lycka i framtiden... Redigerat av Unregistered1839, 06 April 2010 - 07:16. Postad 06 April 2010 - 19:50 Tack för svaret, göra en något klokare på vägen till den första projektorn. Någon annan som har tips och trix? Postad 09 April 2010 - 05:01
Jag har nyss köpt en HD200 och är sjukt nöjd!
Men... vad ska du ha den till??? hur mycket får det kosta??? utöver projektor kommer EN HEL DEL övriga utgifter ska du veta. kablage, duk, takfäste?, kabelkanaler?, nytt grafikkort?, bluerayspelare?, ( man är iofs dum i huvet om man köper bluerayfilmer och en bluerayspelare ist för att ladda ner och se från en kraftfull dator=) ) mm.. Hur långt från duken tänkte du sitta/eller stå ;P jag har 100" på 3.6m avstånd, det är lagom tycker jag.. iaf MAFFIGT! skulle inte vilja gå ner en endaste tum! Postad 12 April 2010 - 18:59 Har lagt ut annons och håller koll på marknaden dagligen. Tack för tipset ändå. Vet inte riktigt vad jag hade tänkt mig att lägga ut. Håller på och kikar mellan 90-100" projektor eller en 50" plasma. Båda har sina fördelar men det känns att man får slita väldigt mycket för att få det bra med en projektor. Blir att fundera vidare. Fler tips mottages gärna! Postad 12 April 2010 - 22:45
Så man är dum i huvudet för att man följer lagen? Var glad för att det finns folk som gör det, annars hade du inte haft många blu-rayfilmer att ladda ner. Du bryter för övrigt mot forumets regler med ditt inlägg, då det är ganska uppenbart att du inte syftar på eventuella lagliga nedladdningsalternativ av BD. On topic:
Det största jobbet är väl i så fall mörkläggningen, annars är det väl inte sååå mycket mer som ska till för att få det bra med projektor? Eller? Kablar, kabelkanalker och bluray-spelare bör ju inhandlas i vilket fall som helst. Upphängning behöver ju inte vara krångligare med projektor än med plasma (om den nu inte ska stå på ett bord), osv osv. Mörkläggning däremot blir ju klart viktigare... Postad 14 April 2010 - 01:24
Gör dig själv en tjänst och köp för f**n ingen tv vad du än gör (om du inte bor i en liten studentlya vill säga). Mycket mera "tum-för-pengarna" med projektor! 100" är 4x större än 50" Nackdelar med projje: Lite förberedelser Montering Det bör/ska vara mörklagt. Det kan vara ett skitjobb att dra kablar snyggt. själv har jag 5st på 10m till den. (men det var inte så kul att dra till suroundljudet heller). Ev. fruga och barn brukar tydligen inte vara så förtjusta i så pass mycket teknisk utrustning Lampbyte. Något mer?? Men trots nackdelarna är projjen självklara valet! Att se en film eller spela tv-spel hos en polare som (tycker han alltså) har en "stor" bild på sin nya platt-tv är INTE roligt när man vant sig vid projektor.. "Vi garanterar att om du en gång sett en blurayrulle på en modern projektor i ett hyfsat mörklagt rum är det inte roligt att gå tillbaka till tv." /M3 Borde väl säga allt. Postad 17 April 2010 - 10:41 Tack för svar! Det lutar mer och mer åt en projektor. Är lite inne på Benq W600 ifrån Tyskland för 5500 kr, känns prisvärt Redigerat av Unregistereda73534df, 17 April 2010 - 10:50. Postad 17 April 2010 - 12:08
Hej jag har en Benq w5oo och är nöjd med den ,men kolla också på lampgaranti på dom olika modellerna.
Min lampa gick sönder efter endast 100h (ca 8 mån), och dom hade bara lampgaranti i 6 mån ,ett tips från mig bara. Lycka till med ditt köp , du kommer inte att ångra dig med valet av projektor i stället för en 50 tummare. Postad 19 April 2010 - 09:23 Låter lovade. Var inne på Elgiganten idag och fick ett mycket bra pris på Benq W600 + Kingpin CES210 90" + Kingpin Screens Vertical. Nu hoppas vi bara att takfästet fungerar bra med projektorn. Uppdatering: Det blev en begagnad Sony VPL-VW50 istället! Slår Benq W600 med hästlängden i allt. Redigerat av Unregistereda73534df, 24 April 2010 - 11:30. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |