Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Panasonic V20 Plasma

75 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 14 May 2010 - 14:22

phat
  • phat
  • LĂ€rjunge

• 309 inlĂ€gg
  • 0
Undrar om det Àr nÄgon som köpt Panasonic V20 Àn? funderar nÀmligen pÄ o bestÀlla en via Hifi klubben (50 tum för 20.000) och undrar hur bra bilden Àr nÀr det kommer till o titta pÄ DVD filmer. Har kollat in ett par LED / LCD tvn och tycker att tekniken förstör filmen helt.

För och nackdelar med v20?

Redigerat av phat, 14 May 2010 - 14:23.

Postad 14 May 2010 - 16:34

Salmonboy
  • Salmonboy
  • ForumrĂ€v

• 907 inlĂ€gg
  • 0
Tror inte att det finns nÄgon som ens sett V20-modellen pÄ riktigt om jag ska vara Àrlig. Det Àr en modell som Panasonic verkar hÄlla pÄ tills de fÄtt dundra pÄ med sin VT20-modell, för att inte gÄ miste om kunder, just för att kunna hÄlla fortet mot andra aktörer nÀr det kommer till 3D-apparatur.

Bortsett frÄn detta Àr jag övertygad om att det kommer att vara Ärets bÀsta TV. SÄ hÄll ut :o

Postad 14 May 2010 - 20:31

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlĂ€gg
  • 0
Hej Àr 20 000kr priset du fÄtt av hifiklubben????

Postad 14 May 2010 - 20:45

AckeOfSweden
  • AckeOfSweden
  • AnvĂ€ndare

• 105 inlĂ€gg
  • 0
Vi fick hem 65VT20 och 50VT20 idag. Men vi har inte fÄtt V20 Ànnu.

Postad 14 May 2010 - 21:00

phat
  • phat
  • LĂ€rjunge

• 309 inlĂ€gg
  • 0

Hej Àr 20 000kr priset du fÄtt av hifiklubben????

Ja 50tum gÄr pÄ 20.000 enligt Hi-fi klubben

Är det nĂ„gon som vet vad skillnaden Ă€r mellan VT20 och VT20? förrutom 3D tekniken dĂ„

Postad 14 May 2010 - 21:03

AckeOfSweden
  • AckeOfSweden
  • AnvĂ€ndare

• 105 inlĂ€gg
  • 0

Ja 50tum gÄr pÄ 20.000 enligt Hi-fi klubben

Är det nĂ„gon som vet vad skillnaden Ă€r mellan VT20 och VT20? förrutom 3D tekniken dĂ„

DÅ hade jag bestĂ€llt den direkt. DĂ„ det Ă€r 3000:- under marknadspriset.

Postad 14 May 2010 - 22:21

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlĂ€gg
  • 0

DÅ hade jag bestĂ€llt den direkt. DĂ„ det Ă€r 3000:- under marknadspriset.

Ja det va det jag tyckte va konstigt.

Postad 14 May 2010 - 22:45

Flightcrank
  • Flightcrank
  • ForumrĂ€v

• 683 inlĂ€gg
  • 0
jag fick samma pris av HIFI-klubben för ungefÀr en mÄnad sedan sÄ priset bör nog stÀmma. Priserna som ligger pÄ prisjakt kommer nog att sjunka nÀr modellen vÀl kommer. Enligt vad jag förstÄtt sÄ ska den inte slÀppas förens i mÄnadsskiftet...

Postad 15 May 2010 - 06:19

Matelm
  • Matelm
  • Rookie

• 2 inlĂ€gg
  • 0
Har jag missförstÄtt det dÄ jag lÀste denna trÄden:
https://www.minhembi...howtopic=252973
Att bÄde V20 och VT20 har 3D eller Àr det bara VT som har 3D?

//Mattefjonkan

Postad 15 May 2010 - 18:52

oliven
  • oliven
  • Beroende

• 1347 inlĂ€gg
  • 0
Det Àr bara VT20 som har 3D.

Postad 16 May 2010 - 21:33

phat
  • phat
  • LĂ€rjunge

• 309 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon som vet om nÄgon sida har hunnit skriva nÄgon "review" pÄ V20 Àn?

Postad 11 June 2010 - 16:19

phat
  • phat
  • LĂ€rjunge

• 309 inlĂ€gg
  • 0
Fick min V20 idag och Àr jÀvligt nöjd! Sjukt bra bild!!

Postad bild

Har dock hÀnt ibland att att tvn ghostar vid snabba scener. Vet dock inte om det Àr min media spelare som orsakar detta eller tvn (filmen körs i 1080p)

Postad 11 June 2010 - 16:42

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlĂ€gg
  • 0

Har dock hÀnt ibland att att tvn ghostar vid snabba scener. Vet dock inte om det Àr min media spelare som orsakar detta eller tvn (filmen körs i 1080p)

Kalibrera! G20 ghostar 0%.

Redigerat av Unregistered6df60672, 11 June 2010 - 16:47.

Postad 11 June 2010 - 18:32

phat
  • phat
  • LĂ€rjunge

• 309 inlĂ€gg
  • 0
Hur Kalibrera man tvn dÄ?

Förresten, kollade pÄ en film nyss o mÀrkte att TVn surrar jÀvligt mycket. Det Àr inte flÀkten utan en komponent i tvn. NÄgon som vet om det ska vara sÄhÀr? Detta hÀnder speceillt nÀr det Àr vit / ljust bakgrund

Redigerat av phat, 11 June 2010 - 18:32.

Postad 11 June 2010 - 18:44

Supernaut77
  • Supernaut77
  • Guru

• 4148 inlĂ€gg
  • 0

Postad bild

Min första (oerhört korta) reaktion var "jÀklar vad den skÀrmen reflekterar". :wub:

Postad 11 June 2010 - 18:44

phat
  • phat
  • LĂ€rjunge

• 309 inlĂ€gg
  • 0
??

har knappt nÄgon reflektion

Redigerat av phat, 11 June 2010 - 19:04.

Postad 11 June 2010 - 19:02

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1973 inlĂ€gg
  • 0
Reflektioner lÀr den inte ha jÀmfört med en tv som har glasskiva över skÀrmen som sagt g20 hÄller bra i ljusa miljöer.
NĂ„gon som har ett gediget test att lĂ€nka till v20 ?Är den nĂ€ra en vt20 i bildkvalitet sĂ„ Ă€r det mumma, har sett vt20 i hyffsat ljuskontrollerat rum och den pĂ„minner om pioneer G9 :wub:
Synd att det skiljer 10k jÀmfört med en LG plasma...Blir dock mer och mer sugen pÄ det dÀr lilla extra :lol:
Grattis till en fin TV!

Postad 11 June 2010 - 19:08

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlĂ€gg
  • 0

Förresten, kollade pÄ en film nyss o mÀrkte att TVn surrar jÀvligt mycket. Det Àr inte flÀkten utan en komponent i tvn. NÄgon som vet om det ska vara sÄhÀr? Detta hÀnder speceillt nÀr det Àr vit / ljust bakgrund

Det Àr precis sÄ plasma gör.

Postad 11 June 2010 - 19:11

phat
  • phat
  • LĂ€rjunge

• 309 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr precis sÄ plasma gör.

jaha ok, knas :wub:

min förra plasma var jÀvligt tyst jÀmfört med den hÀr!

Postad 11 June 2010 - 19:39

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlĂ€gg
  • 0
Ahh.

Nu har jag ingen aning om vad som Àr normalt..
Bara att det brukar lÄta lite nÀr man visar vit/ljus bild.

BÀst Àr vÀl om nÄn annan som Àger en likadan kan ge sin Äsikt.

Eller sÄ lÀser du pÄ www.avsforum.com och ser vad som verkar va normalt..

Eller sÄ skiter du i det och njuter av tv och undviker att visa vit bild nattetid utan ljud :wub:

Postad 11 June 2010 - 19:59

rosenlorden
  • rosenlorden
  • ForumrĂ€v

• 598 inlĂ€gg
  • 0
Oj, trodde bara Samsung Buzzade, tjii fick alla Panna Àlskare dÄ som aldrig har haft ngt buzz, men det kanske Àr kuro tekniken som krupit över i denna modell lite dÄ :wub: Dessa drogs ju med ganska kraftig buzzing.

Sen Àr det nog svÄrt med plasma att frÄnkomma buzz dÄ man gÄr upp i sÄpass stora storlekar (50"+). Om man inte vÀnjer sig fÄr man gÄ över till lcd/led!

Postad 11 June 2010 - 20:02

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlĂ€gg
  • 0

Transformatorn.

Postad 11 June 2010 - 20:04

Huddingebo
  • Huddingebo
  • MĂ€stare

• 2526 inlĂ€gg
  • 0

Reklamera TV:n. Den skall inte höras alls, enbart det ljud som programmet sÀnder.

Postad 11 June 2010 - 22:36

Supernaut77
  • Supernaut77
  • Guru

• 4148 inlĂ€gg
  • 0

??

har knappt nÄgon reflektion

Reflektioner lÀr den inte ha jÀmfört med en tv som har glasskiva över skÀrmen som sagt g20 hÄller bra i ljusa miljöer.

Om ni inte snappade upp skÀmtet sÄ fÄr det vara.

Postad 11 June 2010 - 22:51

phat
  • phat
  • LĂ€rjunge

• 309 inlĂ€gg
  • 0

Ahh.

Eller sÄ skiter du i det och njuter av tv och undviker att visa vit bild nattetid utan ljud :wub:

Enda grejen Àr att TVN lÄter som en bi som surrar nÄgra cm frÄn örat :lol:

dvs jag hör tvn ÄVEN med ljud pĂ„ :D Detta kommer o gĂ„r dock. Kollade nyss pĂ„ en en film och den va rĂ€tt tyst men filmen innan den fick tvn o lĂ„ta som fan..

Att det alltid ska vara nÄgot som förstör glÀdjen med en ny tv B)

aj, my bad :)

Postad 11 June 2010 - 22:59

Unregistered2a850725
  • Unregistered2a850725
  • LĂ€rjunge

• 291 inlĂ€gg
  • 0
Jag skulle skickat tillbaks den, haft min V20 sen i mÄndags, knÀpptyst, inget buzz, bara den bÀsta jÀkla bild jag sett:)

Postad 11 June 2010 - 23:01

phat
  • phat
  • LĂ€rjunge

• 309 inlĂ€gg
  • 0
kan det vara sÄ att TVn Àr sÄ pass ny? kanske försvinner om nÄgra dagar?

Postad 11 June 2010 - 23:05

Unregistered2a850725
  • Unregistered2a850725
  • LĂ€rjunge

• 291 inlĂ€gg
  • 0
Man kan ju hoppas, har du kollat med ÄterförsÀljaren, vad sÀger dom om det?

Postad 11 June 2010 - 23:06

phat
  • phat
  • LĂ€rjunge

• 309 inlĂ€gg
  • 0

Man kan ju hoppas, har du kollat med ÄterförsÀljaren, vad sÀger dom om det?

har inte kollat, fick ju tvn för ca 7 timmar sedan :wub:

annars sÄ Àr jag sjukt nöjd med tvn! men kÀnns som att surrandet kommer att störa mig i framtiden :lol:

Postad 11 June 2010 - 23:08

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1973 inlĂ€gg
  • 0

Jag tyckte det var lite mÀrkligt.... med tanke pÄ att det inte fanns nÄgra reflektioner :wub: Ironi kan vara lurigt pÄ forum!

Redigerat av Unregistered1df9a6f7, 11 June 2010 - 23:09.

Postad 11 June 2010 - 23:10

Unregistered2a850725
  • Unregistered2a850725
  • LĂ€rjunge

• 291 inlĂ€gg
  • 0
Du kan ju ge den helgen att lugna ner sig annars hade jag kollat om det gÄr att byta den, betalar man 23 tusen för en TV ska den fan inte surra, tycker jag i alla fall:)

Postad 11 June 2010 - 23:11

Supernaut77
  • Supernaut77
  • Guru

• 4148 inlĂ€gg
  • 0

Jag tyckte det var lite mÀrkligt.... med tanke pÄ att det inte fanns nÄgra reflektioner :wub: Ironi kan vara lurigt pÄ forum!

Trodde den skulle tas pÄ 10-poÀngsnivÄn med den bilden :lol:
(kanske bara jag som tycker det ser ut som nÄn gÄr i en korridor mot tvn)

Postad 11 June 2010 - 23:13

phat
  • phat
  • LĂ€rjunge

• 309 inlĂ€gg
  • 0

Ahh.

Eller sÄ lÀser du pÄ www.avsforum.com och ser vad som verkar va normalt..

hmm har du nÄgot URL till artikeln? vet inte vad jag ska leta efter :wub:

Postad 11 June 2010 - 23:17

Unregistered2a850725
  • Unregistered2a850725
  • LĂ€rjunge

• 291 inlĂ€gg
  • 0

hmm har du nÄgot URL till artikeln? vet inte vad jag ska leta efter :wub:

HÀr Àr en recension

http://www.avforums....sma-Review.html

Och hÀr officiella trÄden

http://www.avforums....ers-thread.html

http://www.avforums....d-part-2-a.html

Finns en som har liknande ditt problem dÀr.

Postad 11 June 2010 - 23:33

phat
  • phat
  • LĂ€rjunge

• 309 inlĂ€gg
  • 0

HÀr Àr en recension

http://www.avforums....sma-Review.html

Och hÀr officiella trÄden

http://www.avforums....ers-thread.html

http://www.avforums....d-part-2-a.html

Finns en som har liknande ditt problem dÀr.

tackar o bockar, verkar som att jag inte Àr den enda som har problem med surrandet!

Postad 12 June 2010 - 09:00

phat
  • phat
  • LĂ€rjunge

• 309 inlĂ€gg
  • 0
förresten, fick tips om att anvÀnda en Strömfilter mot surrandet, tror ni att det kan hjÀlpa?

"Vid ljusa scener drar tydligen mer ström som pÄverkar trafon negativt. Filtret renar sinuskurvan in till trafon sÄ strömmen blir "ren", kan fungera

Postad 12 June 2010 - 12:43

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlĂ€gg
  • 0

har inte kollat, fick ju tvn för ca 7 timmar sedan :wub:

annars sÄ Àr jag sjukt nöjd med tvn! men kÀnns som att surrandet kommer att störa mig i framtiden :lol:

Kör du jordat, överspÀnningsskydd och galvanisk avskiljare?

Postad 12 June 2010 - 13:51

phat
  • phat
  • LĂ€rjunge

• 309 inlĂ€gg
  • 0

Kör du jordat, överspÀnningsskydd och galvanisk avskiljare?

hmm tvn kabeln Àr kopplad till en billig jordad grenuttag (ni vet, dom dÀr vita frÄn clas ohlsson) som i sin tur Àr kopplad till vÀgguttaget :wub:

Postad 12 June 2010 - 14:06

Gallimatias
  • Gallimatias
  • Wannabe

• 20 inlĂ€gg
  • 0

hmm tvn kabeln Àr kopplad till en billig jordad grenuttag (ni vet, dom dÀr vita frÄn clas ohlsson) som i sin tur Àr kopplad till vÀgguttaget :wub:

Är vĂ€gguttaget jordat? Om inte gör det varken till eller frĂ„n att grenuttaget Ă€r det. I sĂ„ fall har du sĂ€msta tĂ€nkbara situation pĂ„ elfronten, ojordat och helt utan korrigeringsjox (galvanisk avskjiljare och allt vad det nu heter).

Det du beskriver Àr dock samma problem som mÄnga haft med G20 och vad jag hört har ingen varit behjÀlpt av att byta till jordade uttag eller nÄgot sÄdant dÀr. Det verkar som att Panasonics apparater pÄ individnivÄ lÄter olika mycket (och att en del lÄter mycket/vÀldigt mycket) och att ingen lösning stÄr att finna annat Àn mödosamma byten.

Postad 12 June 2010 - 14:30

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlĂ€gg
  • 0
Jag har en mkt tyst G20. Sen skulle den kanske ha varit det Àven utan mina grejer( jordade uttag, galv avskiljare, översp. skydd)

Postad 12 June 2010 - 14:32

simba2
  • simba2
  • Wannabe

• 13 inlĂ€gg
  • 0
Jag fick hem min 50V20 i tisdags och det Àr verkligen en grym TV! Jag har gÄtt direkt frÄn en panna tjock-TV till denna och jag kan bara sÀga det var vÀrt att vÀnta in en TV som har riktigt bra kontrast. Jag kör TVn i hemma lÀge men upplever Ànda att fÀrgerna Àr lite vÀl starka (nÄgot överdrivna) Hur lÀnge bör man anvÀnda TVn innan man ger sig pÄ att försöka kalibrera den?

Postad 12 June 2010 - 14:34

phat
  • phat
  • LĂ€rjunge

• 309 inlĂ€gg
  • 0

Jag fick hem min 50V20 i tisdags och det Àr verkligen en grym TV! Jag har gÄtt direkt frÄn en panna tjock-TV till denna och jag kan bara sÀga det var vÀrt att vÀnta in en TV som har riktigt bra kontrast. Jag kör TVn i hemma lÀge men upplever Ànda att fÀrgerna Àr lite vÀl starka (nÄgot överdrivna) Hur lÀnge bör man anvÀnda TVn innan man ger sig pÄ att försöka kalibrera den?

Har du ocksÄ problem med att din V20 surrar högt?

Redigerat av phat, 12 June 2010 - 14:34.

Postad 12 June 2010 - 14:37

oliven
  • oliven
  • Beroende

• 1347 inlĂ€gg
  • 0
MÄnga som försökt att lösa detta med jordning o.s.v och vad jag vet sÄ har ingen lyckats. Felet sitter i tvn om jag fÄr gissa. Eftersom buzzing varierar sÄ mkt pÄ samma modeller sÄ handlar det nog om byggkvalitet (mÄndagsex eller inte). Prova kÀnn pÄ lite skruvar pÄ bakstycket sÄ allt Àr draget. Tryck Àven med handen pÄ bakplÄten och lyssna om det minskar sÄ kan du komma fram till vart de kommer ifrÄn och e.v. dÀmpa det pÄ nÄgot vis.

Postad 12 June 2010 - 15:06

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlĂ€gg
  • 0

Men skÀrp dig. Klart att du kan dra ner fÀrgerna under inkörning. :wub: Jag vet inte hur lÀnge man kör in innan kalibrering. Det finns sÄ mÄnga olika timangivelser. Men en gissning Àr vÀl att man kör in över hundra timmar, vilket gÄr rÀtt snabbt. Orkar du vÀnta sÄ kör i trehundra timmar.

Sedan sĂ„ vet jag inte vad du menar med kalibrering. En kalibrering som sĂ€tter teven till vissa standarder, eller en vanlig justering i din bildmeny? Är det en vanlig justering sĂ„ kan du börja redan idag. En kalibrering som krĂ€ver instrument att mĂ€ta fĂ€rger och kontrast och gamma, den Ă€r nog bra att ha kört in teven pĂ„.

Men du kan börja idag med att sÀtta teven pÄ filmlÀge(fÀrgtemperatur), och dra ner kontrasten som i default nÀstan alltid Àr för hög.

Kör inga sÄdana dÀr fjompdiagram som ska "brÀnna" in teven. Det Àr bara att ha helbild pÄ teven i ett par hundra timmar.

Postad 12 June 2010 - 15:51

simba2
  • simba2
  • Wannabe

• 13 inlĂ€gg
  • 0

Det sitter flÀktar i TVn och de lÄter och om jag sÀtter örat mot baksidan pÄ TVn sÄ hör jag tydligt surret. Detta Àr inget jag mÀrker av nÀr jag tittar pÄ TV frÄn min sittposition 3m+ dÀr hörs inte TVn alls. Vilken grym TV det Àr, kör nu i bildlÀge THX och det Àr imponerande fÀrger och svÀrta rÀtt ur lÄdan utan kalibrering!!! Jag Àr supernöjd! :wub:

Postad 12 June 2010 - 15:59

simba2
  • simba2
  • Wannabe

• 13 inlĂ€gg
  • 0

Men skÀrp dig. Klart att du kan dra ner fÀrgerna under inkörning. :wub: Jag vet inte hur lÀnge man kör in innan kalibrering. Det finns sÄ mÄnga olika timangivelser. Men en gissning Àr vÀl att man kör in över hundra timmar, vilket gÄr rÀtt snabbt. Orkar du vÀnta sÄ kör i trehundra timmar.

Sedan sĂ„ vet jag inte vad du menar med kalibrering. En kalibrering som sĂ€tter teven till vissa standarder, eller en vanlig justering i din bildmeny? Är det en vanlig justering sĂ„ kan du börja redan idag. En kalibrering som krĂ€ver instrument att mĂ€ta fĂ€rger och kontrast och gamma, den Ă€r nog bra att ha kört in teven pĂ„.

Men du kan börja idag med att sÀtta teven pÄ filmlÀge(fÀrgtemperatur), och dra ner kontrasten som i default nÀstan alltid Àr för hög.

Kör inga sÄdana dÀr fjompdiagram som ska "brÀnna" in teven. Det Àr bara att ha helbild pÄ teven i ett par hundra timmar.

Jag slog nyss över till bildlÀget THX och vips sÄ var mina kalibreringsönskningar bortblÄsta, klart trovÀrdiga fÀrger och avgrundsdjup svÀrta, WoW sÀger jag bara! Jag har en kaliberingsutrustning som heter ColorMunki frÄn Xrite som jag kalibrerar mina datorskÀrmar för fotoredigering, den skall gÄ att anvÀnda för korrekt instÀllning av bilden pÄ andra bildvisare sÄ som TV och projektor men detta har jag inte anvÀnt den till Ànnu. Min frÄga om hur lÀnge man behöver vÀnta innan man kalibrerar grundade sig pÄ att jag förstÄtt att TVns bild kan förÀndras nÄgot under den första drifttiden och skall man göra sig besvÀret att kalibrera bilden vill man att resultatet skall vara nÄgorlunda stabilt över tiden. Jag vill ogÀrna kalibrera om och om igen. Men som jag nÀmde tidigare i detta inlÀgg sÄ Àr jag sÄÄÄ nöjd just nu! :lol:

Postad 12 June 2010 - 17:08

phat
  • phat
  • LĂ€rjunge

• 309 inlĂ€gg
  • 0

Det sitter flÀktar i TVn och de lÄter och om jag sÀtter örat mot baksidan pÄ TVn sÄ hör jag tydligt surret. Detta Àr inget jag mÀrker av nÀr jag tittar pÄ TV frÄn min sittposition 3m+ dÀr hörs inte TVn alls. Vilken grym TV det Àr, kör nu i bildlÀge THX och det Àr imponerande fÀrger och svÀrta rÀtt ur lÄdan utan kalibrering!!! Jag Àr supernöjd! :lol:

oj! jag kan sÀtta pÄ ettan och dra TVn volymen till 20-25 och sitta 4m bort och fortfarande höra surret. LÄter som att man har en bi som flyger precis en decimeter frÄn örat. JÀvligt irriterande :wub:

Postad 12 June 2010 - 17:40

simba2
  • simba2
  • Wannabe

• 13 inlĂ€gg
  • 0

oj! jag kan sÀtta pÄ ettan och dra TVn volymen till 20-25 och sitta 4m bort och fortfarande höra surret. LÄter som att man har en bi som flyger precis en decimeter frÄn örat. JÀvligt irriterande :)

vad hÀnder om du drar ut antennsladden och kör en fim via blurayspelaren eller dvdn? Om det hjÀlper behöver du en jordavskiljare till antennsladden, prova det.

Postad 12 June 2010 - 18:16

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlĂ€gg
  • 0

oj! jag kan sÀtta pÄ ettan och dra TVn volymen till 20-25 och sitta 4m bort och fortfarande höra surret. LÄter som att man har en bi som flyger precis en decimeter frÄn örat. JÀvligt irriterande :)

Nej sÄ ska det inte vara. Jag mÄste dra ner volymen pÄ 0 och dra fram TV:n - sÀtta örat en 5 cm frÄn baksidan och först dÄ kan jag höra ett svagt ljud fast dÄ pÄ min G20.

Reklamera Àr min rek om du inte fÄr nÄn ordning pÄ det inom kort.

TV:n Àr ju super i övrigt och du har bara rÄkat fÄ ett mÄndagsex.

Redigerat av Unregistered6df60672, 12 June 2010 - 18:18.

Postad 12 June 2010 - 19:01

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlĂ€gg
  • 0
Vid det hÀr laget mÄste ni vÀl ÀndÄ veta att det Àr transformatorn som surrar. Spelar ingen roll vad ni gör med strömmen. Det kommer alltid att lÄta extra nÀr det visas ljusa bilder. NÄgot som kan hjÀlpa Àr att sÀtta nÄgon sorts dÀmpare pÄ baksidan av teven. Ljudabsorbenten mÄste dÄ vara tillrÀckligt bred för att inte surret ska smita förbi teven och reflektera ut pÄ andra vÀggar. Det kan funka rÀtt sÄ tillfredstÀllande.

Surret betyder inte att det Ă€r fel pĂ„ teven. Det betyder att tillverkaren inte bryr sig om att utveckla en transformator som Ă€r fri frĂ„n ljud VILKET DE SKULLE KUNNA GÖRA TYP NU::!!!

Jag Ă€r sjĂ€lv trött pĂ„ surret som min Kuro ger ifrĂ„n sig. Än vĂ€rre Ă€r att surret kommer frĂ„n frontglaset vilket andra sĂ€ger beror pĂ„ att tvĂ„ glas kan stoppa detta surr bĂ€ttre. Men jag vill aldrig mera ha en teve med dubbla glas dĂ„ texten blir dubbel. Skitfult. SĂ„ jag stĂ„r ut.

Den STORA frÄgan Àr: Var kan man hitta brum-och-surrfria transformatorer. Det mÄste ju bara finnas.

Redigerat av Unregistered1fef72f3, 12 June 2010 - 19:01.

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.