Viewpia LC32IE21 / LC37IE11
4423 svar till detta ämne
#3701
Postad 18 januari 2006 - 09:19
HeaKes
-
HeaKes
-
Rookie
-
5 inlägg
Vi skickade tillbaka vår Viewpia 37" torsdagen efter nyår eftersom den var ljus i alla fyra hörnen. Jag måste säga att jag är besviken på hur Dustin och Infocare hanterar dessa ärenden. När man ringer till Dustin för att höra hur man ska gå tillväga när en tv inte fungerar som den ska så blir man direkt hänvisad till Infocare. Varför kan jag inte få de svar jag vill ha hos Dustin utan måste ringa till Infocare som för övrigt inte var så intresserade av att förklara heller utan hänvisade mig till deras webbformulär. Jag ville också fråga hur det gick till när tvn skulle bytas ut och om man i så fall kunde få byta till ett annat märke osv men då blev jag hänvisad tillbaka till Dustin för det visste inte Infocare något om, vilket jag iof kan förstå. När vi mailade Dustin fick vi bara ett kort svar om att de 14 ångerdagarna hade gått så det var Infocare som hade hand om ärendet nu.
Uppföljningen och informationen ifrån Infocare måste jag säga är usel. Det finns en webbsida där jag ska kunna följa mitt ärende och där står det fortfarande ett meddelande från 29 dec om att bekräftelse mottagen eller något sådant, och inget annat. Ingenting om att tvn hade anlänt eller något annat. Det är trots allt en ganska dyr pryl som vi har skickat in. Så jag ringde återigen till Infocare för att kolla att vår tv var hos dom och det var den, men jag fick besked på att det kunde dröja tills nästa vecka innan vi fick några besked. Bara att fortsätta vänta då...
Det som har fungerar väldigt bra är hur enkelt det var när vi äntligen fick våra frakthandlingar. Posten körde ut och hämtade tvn hos oss så vi behövde inte bekymmra oss om hur det skulle gå till.
Vi har beställt grejer ifrån Dustin flera gånger och det har fungerat utmärkt men jag som kund skulle önska mer information och hjälp ifrån er när en pryl inte fungerar som den ska och jag vill slippa bli hänvisad hit och dit.
#3702
Postad 18 januari 2006 - 10:24
Drontoo
-
Drontoo
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Intressant menu med undermenyer från Viewpia 32".....
Redigerat av Drontoo, 18 januari 2006 - 10:27.
#3703
Postad 18 januari 2006 - 10:27
Forsyth
-
Forsyth
-
Veteran
-
-
1 649 inlägg
Intressant menu med undermenyer från Viewpia 32"..... 
<{POST_SNAPBACK}>
Var hittade du dessa bilder alt. hur fick du fram dem på din tv? /Micke
#3704
Postad 18 januari 2006 - 10:41
OXYD
-
OXYD
-
Lärjunge
-
-
347 inlägg
Sicken kille slänger upp bilder på en meny som vi letat efter i ett halvår och utan att säga hur man kommer åt dem
Drontoo snälla säg hur man kommer åt den?
Redigerat av OXYD, 18 januari 2006 - 10:51.
#3705
Postad 18 januari 2006 - 11:00
Drontoo
-
Drontoo
-
Amatör
-
-
63 inlägg
OK, så här är det:
Jag tyckte det var hemskt omständigt att behöva trycka på source, stega ner till DVI och klicka OK för att byta till DVDn och tvärtom för att byta tillbaka till TV. Eftersom jag har en Oneforall så tänkte jag att det borde gå att hitta "Discrete Codes" för att med EN knapptryckning välja t ex DVI.
Det jag gjorde var att skapa en egen update med Viewpians protokol (NEC1) och device ID som innehöll alla 255 olika möjliga koder. Därefter så mappade jag de första 50 mot fjärrens 50 knappar, laddade upp till fjärren och testade sedan knapp för knapp mot TVn....fick göra det 6 gånger för att kunna kolla alla knappar! Jag har en kabel från datorn till fjärren vilket möjliggör att ladda fjärren med uppdateringar.
Tyvärr så hittade jag inga discrete codes för att byta källa direkt vilket var trist men däremot en service-meny....
Olyckligtvis så vet jag inte hur man ska göra för att aktivera denna meny via standard-fjärren
Jag har inte ändrat något i menyn eftersom jag tycker TVn är bra som den är
Redigerat av Drontoo, 18 januari 2006 - 12:26.
#3706
Postad 18 januari 2006 - 13:00
OXYD
-
OXYD
-
Lärjunge
-
-
347 inlägg
OK, så här är det:
Jag tyckte det var hemskt omständigt att behöva trycka på source, stega ner till DVI och klicka OK för att byta till DVDn och tvärtom för att byta tillbaka till TV. Eftersom jag har en Oneforall så tänkte jag att det borde gå att hitta "Discrete Codes" för att med EN knapptryckning välja t ex DVI.
Det jag gjorde var att skapa en egen update med Viewpians protokol (NEC1) och device ID som innehöll alla 255 olika möjliga koder. Därefter så mappade jag de första 50 mot fjärrens 50 knappar, laddade upp till fjärren och testade sedan knapp för knapp mot TVn....fick göra det 6 gånger för att kunna kolla alla knappar! Jag har en kabel från datorn till fjärren vilket möjliggör att ladda fjärren med uppdateringar.
Tyvärr så hittade jag inga discrete codes för att byta källa direkt vilket var trist men däremot en service-meny....
Olyckligtvis så vet jag inte hur man ska göra för att aktivera denna meny via standard-fjärren 
Jag har inte ändrat något i menyn eftersom jag tycker TVn är bra som den är 
<{POST_SNAPBACK}>
Tufft. Då kanske man kan få in device codes till Nevo i ppc. Någon som vet om det finns någon tillverkares koder till ir som kan funka med Viewpians?
Redigerat av OXYD, 18 januari 2006 - 13:30.
#3707
Postad 18 januari 2006 - 13:20
Unregistered8aa5872c
-
Unregistered8aa5872c
-
Användare
-
-
219 inlägg
Gah får krupp på den värdelösa sökfunktionen på det här forumet. Har iallafall fått hem min pia nu och är mkt nöjd såhär långt. Nu återstår bara att få till inställningarna via Powerstrip och jag vet att detta duskuterats på ett par ställen i tråden men det är ju hopplöst att hitta något.
Jag undrar också vilka forsyths inställningar är. Vet att jag sett dem ett par ggr också.
Hilfe
#3708
Postad 18 januari 2006 - 13:43
staffanw
-
staffanw
-
Beroende
-
-
1 145 inlägg
Tyvärr så hittade jag inga discrete codes för att byta källa direkt vilket var trist men däremot en service-meny....
Olyckligtvis så vet jag inte hur man ska göra för att aktivera denna meny via standard-fjärren 
Jag har inte ändrat något i menyn eftersom jag tycker TVn är bra som den är 
<{POST_SNAPBACK}>
Drontoo, vilken code sekvens är det som tar fram service menyn ? Mvh/Staffan
#3709
Postad 18 januari 2006 - 14:43
Unregistered8aa5872c
-
Unregistered8aa5872c
-
Användare
-
-
219 inlägg
Suttit och pysslat med tvn ett tag nu o tänkte nämna ett par saker
+
*Svärtan är utan tvekan helt okej
*Bilden via VGA på pcn är helt underbar, och då har jag ändå inte testat HD-klipp än
*Den är långt mycket snyggare än vad som framgår av bilder man ser på internet
*Ljudet duger gott i mitt lilla ungdomsrum
-
*Fjärrkontrollen känns riktigt plastig och allmänt billig
*De medjöljande sladdarna är på tok för korta. För att VGA kabeln ska räcka måste ju datorn stå i princip bredvid tvn. Jag fick ta en annan kabel än den som följde med.
Inte kunnat testa något tv-tittande än då jag inte får mitt canal digital förrän om 1-2 veckor, så jag får hålla tillgodo med filmtittande genom datorn. Visste inte alls hur det fungerade att köra 2 skärmar förut men det är ju en riktigt positiv överraskning att jag kan dra exempelvis en filmruta in på den andra skärmen, samtidigt som jag kan göra vad som helst på andra skärmen! Alltid trott att skärmen splittas på hälften (Idiot  )
Mkt nöjd såhär långt, och tycker den här tvn står sig riktigt fint mot våran 42 plasma ute i tv-rummet. Visserligen har den 2-3 år på nacken, men priset på den var fan 60k (visserligen demo-ex som var nersatt till 40k). Tvn var precis lagom stor för mitt rum också.
Känsla: Underbart
Redigerat av Unregistered8aa5872c, 18 januari 2006 - 14:50.
#3710
Postad 18 januari 2006 - 15:08
Drontoo
-
Drontoo
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Drontoo, vilken code sekvens är det som tar fram service menyn ?
Mvh/Staffan
<{POST_SNAPBACK}>
EFC 100. En enda knapptryckning med en knapp med denna kod öppnar menyn. Protokol NEC1 men just nu minns jag inte device ID. Får kolla i kväll. Så som jag fick det att funka var att skapa en custom upgrade i RM.exe och lägg in den i IR.exe och därefter trycka upp den via JP1 kontakten på min fjärr (One for all 7562). EDIT: Länk som beskriver hur man gör med JP1 fjärrkontroller etc. http://www.hifi-remo...om/jp1/help/rm/
Redigerat av Drontoo, 18 januari 2006 - 15:46.
#3711
Postad 18 januari 2006 - 15:27
Anders Lindquist
-
Anders Lindquist
-
Användare
-
-
241 inlägg
Vi skickade tillbaka vår Viewpia 37" torsdagen efter nyår eftersom den var ljus i alla fyra hörnen. Jag måste säga att jag är besviken på hur Dustin och Infocare hanterar dessa ärenden. När man ringer till Dustin för att höra hur man ska gå tillväga när en tv inte fungerar som den ska så blir man direkt hänvisad till Infocare. Varför kan jag inte få de svar jag vill ha hos Dustin utan måste ringa till Infocare som för övrigt inte var så intresserade av att förklara heller utan hänvisade mig till deras webbformulär. Jag ville också fråga hur det gick till när tvn skulle bytas ut och om man i så fall kunde få byta till ett annat märke osv men då blev jag hänvisad tillbaka till Dustin för det visste inte Infocare något om, vilket jag iof kan förstå. När vi mailade Dustin fick vi bara ett kort svar om att de 14 ångerdagarna hade gått så det var Infocare som hade hand om ärendet nu.
Uppföljningen och informationen ifrån Infocare måste jag säga är usel. Det finns en webbsida där jag ska kunna följa mitt ärende och där står det fortfarande ett meddelande från 29 dec om att bekräftelse mottagen eller något sådant, och inget annat. Ingenting om att tvn hade anlänt eller något annat. Det är trots allt en ganska dyr pryl som vi har skickat in. Så jag ringde återigen till Infocare för att kolla att vår tv var hos dom och det var den, men jag fick besked på att det kunde dröja tills nästa vecka innan vi fick några besked. Bara att fortsätta vänta då...
Det som har fungerar väldigt bra är hur enkelt det var när vi äntligen fick våra frakthandlingar. Posten körde ut och hämtade tvn hos oss så vi behövde inte bekymmra oss om hur det skulle gå till.
Vi har beställt grejer ifrån Dustin flera gånger och det har fungerat utmärkt men jag som kund skulle önska mer information och hjälp ifrån er när en pryl inte fungerar som den ska och jag vill slippa bli hänvisad hit och dit.
<{POST_SNAPBACK}>
Hej, Förstår din kritik och tar med mig den inåt bolaget.. Självklart skall man bemötas på ett trevligt sätt.. Man ska också få tillräcklig information om olika regler och skeden i serviceledet.. Tillverkaren har ett avtal med en servicefirma. Vi som ÅF har oftast ingen direkt relation till servicefirman.. Så det kan ibland vara svårt för vår kundservice att ge ett bra svar.. Vår målsättning att hålla konkurrensmässiga priser på produkter och ge bättre kundservice än de flesta andra gör samt lösa de problem som vi orsakar eller som beror på vår hantering. Sen är det också så att Dustin Home AB är ganska nystartat.. Dustin AB som länge funnits har till 99% sålt till företag.. Det är en helt annan verklighet att sälja till privatpersoner.. Vi lär oss hela tiden vad kunderna vill och behöver.. Och vi försöker ändra på sånt som inte funkar.. Men det tar ett tag innan allt faller på plats.. mvh Anders
#3712
Postad 18 januari 2006 - 16:21
Skogga
-
Skogga
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Hej,
Förstår din kritik och tar med mig den inåt bolaget.. Självklart skall man bemötas på ett trevligt sätt.. Man ska också få tillräcklig information om olika regler och skeden i serviceledet..
Tillverkaren har ett avtal med en servicefirma. Vi som ÅF har oftast ingen direkt relation till servicefirman.. Så det kan ibland vara svårt för vår kundservice att ge ett bra svar..
Vår målsättning att hålla konkurrensmässiga priser på produkter och ge bättre kundservice än de flesta andra gör samt lösa de problem som vi orsakar eller som beror på vår hantering.
Sen är det också så att Dustin Home AB är ganska nystartat.. Dustin AB som länge funnits har till 99% sålt till företag.. Det är en helt annan verklighet att sälja till privatpersoner.. Vi lär oss hela tiden vad kunderna vill och behöver.. Och vi försöker ändra på sånt som inte funkar.. Men det tar ett tag innan allt faller på plats..
mvh
Anders
<{POST_SNAPBACK}>
Anders, detta är ju OT men någonting som kundservice måste bli informerade om är att jag som kund har ingått ett avtal med Dustinhome iom att jag handlat av er. När man har problem så blir man alltid hänvisad till tillverkaren av produkten eller en till en servicefirma oavsett vad man har för problem. Servicefirmorna har ingen support och tillverkarna hänvisar till inköpsstället. Om jag får en felaktig produkt så har jag ju rätt att få varan omlevererad eller att köpet hävs om felet är av stor betydelse för mig men kundservice försöker ändå påstå att de inte skall behöva ta hand om felet. Har som exempel en Lacie USB-disk som var menad som backup men som krashat 7ggr på 9 månader men blir aldrig fri den och Lacie är hopplösa att göra med men eran kundservice fortsätter bara hänvisa mig till Lacie.
Redigerat av Skogga, 18 januari 2006 - 16:32.
#3713
Postad 18 januari 2006 - 19:13
CastorFiber
-
CastorFiber
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Vi skickade tillbaka vår Viewpia 37" torsdagen efter nyår eftersom den var ljus i alla fyra hörnen. Jag måste säga att jag är besviken på hur Dustin och Infocare hanterar dessa ärenden. När man ringer till Dustin för att höra hur man ska gå tillväga när en tv inte fungerar som den ska så blir man direkt hänvisad till Infocare. Varför kan jag inte få de svar jag vill ha hos Dustin utan måste ringa till Infocare som för övrigt inte var så intresserade av att förklara heller utan hänvisade mig till deras webbformulär. Jag ville också fråga hur det gick till när tvn skulle bytas ut och om man i så fall kunde få byta till ett annat märke osv men då blev jag hänvisad tillbaka till Dustin för det visste inte Infocare något om, vilket jag iof kan förstå. När vi mailade Dustin fick vi bara ett kort svar om att de 14 ångerdagarna hade gått så det var Infocare som hade hand om ärendet nu.
Uppföljningen och informationen ifrån Infocare måste jag säga är usel. Det finns en webbsida där jag ska kunna följa mitt ärende och där står det fortfarande ett meddelande från 29 dec om att bekräftelse mottagen eller något sådant, och inget annat. Ingenting om att tvn hade anlänt eller något annat. Det är trots allt en ganska dyr pryl som vi har skickat in. Så jag ringde återigen till Infocare för att kolla att vår tv var hos dom och det var den, men jag fick besked på att det kunde dröja tills nästa vecka innan vi fick några besked. Bara att fortsätta vänta då...
Det som har fungerar väldigt bra är hur enkelt det var när vi äntligen fick våra frakthandlingar. Posten körde ut och hämtade tvn hos oss så vi behövde inte bekymmra oss om hur det skulle gå till.
Vi har beställt grejer ifrån Dustin flera gånger och det har fungerat utmärkt men jag som kund skulle önska mer information och hjälp ifrån er när en pryl inte fungerar som den ska och jag vill slippa bli hänvisad hit och dit.
<{POST_SNAPBACK}>
Med undantag för vad felet var på din tv så låter det precis som min upplevelse - jag har ringt flera gånger och mailat en del men jag får inga vettiga svar. Jag har frågat fyra gånger vad jag minns vad informationen på min "aktivitet" betyder men jag förstår den fortfarande inte. Det enda jag kan tänka mig är att datumet när jag felanmälde står där. Varför skulle jag vilja logga in och se det datumet? En tjej som svarade efter 25 minuters pipande i telefonen sade att det var då de skickat returfraktsedeln - det är ren lögn. Jag skrev av kolliid och har följt min retur på nätet och posten levererade tvn till infocare i fredags eftermiddag. De sade att de fick den idag. Lögn eller bristande rutiner? Jag bryr mig inte, jag vill bara ha vad jag betalat för... helst igår. Idag är det två veckor sedan jag felanmälde tv'n och än har ingen tittat på den. Jag funderar på att ringa dustin och se om jag kan få tillbaka pengarna så köper jag en över disk istället. Jag vet att dessa apparater är relativt billiga men 15500 (med frakten) är mycket pengar och det minsta de kan göra är att vara trevliga och tillmötesgående. (infocare alltså) Anders Lindqvist, vad har DustinHome för regler kring detta? ...eller snarare, vad säger lagen? De där 14 dagarna man har att ångra sig på, det måste ju vara dagar då jag har produkten i min ägo? Jag har inte ens sett den fullt ut ännu eftersom den inte startade... EDIT: Förtydliganden.
Redigerat av CastorFiber, 18 januari 2006 - 19:16.
#3714
Postad 18 januari 2006 - 19:58
Macjoel
-
Macjoel
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Jag skall köpa en 32" LCD och jag är inte villig att hosta upp mer än 10-tusen eftersom jag skall köpa den nya MacBook Pro så Viewpian var ett ganska säkert alternativ fram tills jag hittade detta forumet och denna tråden (fanns en länk hit från macforumet som jag besöker ofta). Det verkar som om detta märket har stora problem med att leverera en felfri produkt och det är synd för dom som har en felfri verkar vara mycket positiva till den.
Kanske dumt att fråga i en tråd dedikerad till Viewpia men skall man köpa en LC-32IE21 och hoppas på det bättre eller skall man köpa Andersson Y70 HD, V7 (Videoseven) LTV-32H eller DiBoss LT-32HLP? Ett annat alternativ kan ju vara att vänta en månad till den nya 32:an kommer, LC-32IEA2?
#3715
Postad 18 januari 2006 - 20:34
slowmove
-
slowmove
-
Veteran
-
-
1 691 inlägg
det verkar vara ungefär lika mycket "problem" med svärta och ljuslekage på alla apparaterna i 10.000 segmentet...
angående om du ska vänta så är det nog bara något du själv kan bestämma...nimp och utseende är väl istortsett enda skillnaderna
#3716
Postad 18 januari 2006 - 21:08
staffanw
-
staffanw
-
Beroende
-
-
1 145 inlägg
Drontoo, vilken code sekvens är det som tar fram service menyn ?
Mvh/Staffan
<{POST_SNAPBACK}>
EFC 100. En enda knapptryckning med en knapp med denna kod öppnar menyn. Protokol NEC1 men just nu minns jag inte device ID. Får kolla i kväll.
Så som jag fick det att funka var att skapa en custom upgrade i RM.exe och lägg in den i IR.exe och därefter trycka upp den via JP1 kontakten på min fjärr (One for all 7562).
EDIT: Länk som beskriver hur man gör med JP1 fjärrkontroller etc. http://www.hifi-remo...om/jp1/help/rm/
<{POST_SNAPBACK}>
Hej eftersom jag inte har en OneForAll så tänkte jag skicka kod-sekvensen från ir-porten på en Palm, så jag undrar om du kunde dokumentera vilka hex-koder som skickas för att få fram service menyn. /staffan
#3717
Postad 18 januari 2006 - 21:34
CastorFiber
-
CastorFiber
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Jag skall köpa en 32" LCD och jag är inte villig att hosta upp mer än 10-tusen eftersom jag skall köpa den nya MacBook Pro så Viewpian var ett ganska säkert alternativ fram tills jag hittade detta forumet och denna tråden (fanns en länk hit från macforumet som jag besöker ofta). Det verkar som om detta märket har stora problem med att leverera en felfri produkt och det är synd för dom som har en felfri verkar vara mycket positiva till den.
Kanske dumt att fråga i en tråd dedikerad till Viewpia men skall man köpa en LC-32IE21 och hoppas på det bättre eller skall man köpa Andersson Y70 HD, V7 (Videoseven) LTV-32H eller DiBoss LT-32HLP? Ett annat alternativ kan ju vara att vänta en månad till den nya 32:an kommer, LC-32IEA2?
<{POST_SNAPBACK}>
Om du rotar lite så skall du nog se att det är minst lika mycket strul med andra modeller i samma prisklass - det skall ju inte var mer fel på viewpia än andra märken - att så många med strul postar här beror nog som vi skrivit innan på att tråden dyker upp tydligt om man googlar efter viewpia...
#3718
Postad 18 januari 2006 - 22:05
Macjoel
-
Macjoel
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Om du rotar lite så skall du nog se att det är minst lika mycket strul med andra modeller i samma prisklass...
<{POST_SNAPBACK}>
Inte vad jag hittar och då har jag sökt grundligt på Andersson Y70 HD, V7 (Videoseven) LTV-32H och DiBoss LT-32HLP.
#3719
Postad 18 januari 2006 - 22:11
Drontoo
-
Drontoo
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Hej eftersom jag inte har en OneForAll så tänkte jag skicka kod-sekvensen från ir-porten på en Palm, så jag undrar om du kunde dokumentera vilka hex-koder som skickas för att få fram service menyn.
/staffan
Ok, Här är koden för Omniremote 2.13. Jag lärde knapp 0 i omniremote med koden och gjorde export. Category-TV Button name-0 0000 007E 0029 0000 0005 000A 0127 0091 0014 000F 0019 000F 0014 000F 0014 000F 0019 000F 0014 000F 0014 0037 0014 000F 0019 000A 0019 0032 0019 000F 0014 000F 0014 000F 0019 000F 0014 000F 0014 000F 0019 000F 0014 000F 0014 0037 0014 000F 0019 0032 0014 000F 0019 0032 0014 000F 0019 0032 0014 0037 0014 000F 0019 0032 0014 000F 0019 0032 0014 000F 0019 0032 0014 060E 012C 0046 0014 0C5D 012C 0046 0019 0C5D 012C 0046 0014 0000 Det är bara att importera i Omniremote så ska det funka...
#3720
Postad 18 januari 2006 - 22:25
OXYD
-
OXYD
-
Lärjunge
-
-
347 inlägg
Drontoo, vilken code sekvens är det som tar fram service menyn ?
Mvh/Staffan
<{POST_SNAPBACK}>
EFC 100. En enda knapptryckning med en knapp med denna kod öppnar menyn. Protokol NEC1 men just nu minns jag inte device ID. Får kolla i kväll.
Så som jag fick det att funka var att skapa en custom upgrade i RM.exe och lägg in den i IR.exe och därefter trycka upp den via JP1 kontakten på min fjärr (One for all 7562).
EDIT: Länk som beskriver hur man gör med JP1 fjärrkontroller etc. http://www.hifi-remo...om/jp1/help/rm/
<{POST_SNAPBACK}>
Hej eftersom jag inte har en OneForAll så tänkte jag skicka kod-sekvensen från ir-porten på en Palm, så jag undrar om du kunde dokumentera vilka hex-koder som skickas för att få fram service menyn.
/staffan
<{POST_SNAPBACK}>
HAr en palm och en ppc med hade varit kul att få fram dem.
#3721
Postad 19 januari 2006 - 08:55
HeaKes
-
HeaKes
-
Rookie
-
5 inlägg
Vi skickade tillbaka vår Viewpia 37" torsdagen efter nyår eftersom den var ljus i alla fyra hörnen. Jag måste säga att jag är besviken på hur Dustin och Infocare hanterar dessa ärenden. När man ringer till Dustin för att höra hur man ska gå tillväga när en tv inte fungerar som den ska så blir man direkt hänvisad till Infocare. Varför kan jag inte få de svar jag vill ha hos Dustin utan måste ringa till Infocare som för övrigt inte var så intresserade av att förklara heller utan hänvisade mig till deras webbformulär. Jag ville också fråga hur det gick till när tvn skulle bytas ut och om man i så fall kunde få byta till ett annat märke osv men då blev jag hänvisad tillbaka till Dustin för det visste inte Infocare något om, vilket jag iof kan förstå. När vi mailade Dustin fick vi bara ett kort svar om att de 14 ångerdagarna hade gått så det var Infocare som hade hand om ärendet nu.
Uppföljningen och informationen ifrån Infocare måste jag säga är usel. Det finns en webbsida där jag ska kunna följa mitt ärende och där står det fortfarande ett meddelande från 29 dec om att bekräftelse mottagen eller något sådant, och inget annat. Ingenting om att tvn hade anlänt eller något annat. Det är trots allt en ganska dyr pryl som vi har skickat in. Så jag ringde återigen till Infocare för att kolla att vår tv var hos dom och det var den, men jag fick besked på att det kunde dröja tills nästa vecka innan vi fick några besked. Bara att fortsätta vänta då...
Det som har fungerar väldigt bra är hur enkelt det var när vi äntligen fick våra frakthandlingar. Posten körde ut och hämtade tvn hos oss så vi behövde inte bekymmra oss om hur det skulle gå till.
Vi har beställt grejer ifrån Dustin flera gånger och det har fungerat utmärkt men jag som kund skulle önska mer information och hjälp ifrån er när en pryl inte fungerar som den ska och jag vill slippa bli hänvisad hit och dit.
<{POST_SNAPBACK}>
Hej,
Förstår din kritik och tar med mig den inåt bolaget.. Självklart skall man bemötas på ett trevligt sätt.. Man ska också få tillräcklig information om olika regler och skeden i serviceledet..
Tillverkaren har ett avtal med en servicefirma. Vi som ÅF har oftast ingen direkt relation till servicefirman.. Så det kan ibland vara svårt för vår kundservice att ge ett bra svar..
Vår målsättning att hålla konkurrensmässiga priser på produkter och ge bättre kundservice än de flesta andra gör samt lösa de problem som vi orsakar eller som beror på vår hantering.
Sen är det också så att Dustin Home AB är ganska nystartat.. Dustin AB som länge funnits har till 99% sålt till företag.. Det är en helt annan verklighet att sälja till privatpersoner.. Vi lär oss hela tiden vad kunderna vill och behöver.. Och vi försöker ändra på sånt som inte funkar.. Men det tar ett tag innan allt faller på plats..
mvh
Anders
<{POST_SNAPBACK}>
Goda nyheter, igår eftermiddag fick jag ett samtal rörande vår viewpia och den kommer idag vid lunch. Ser framemot att få prova den ikväll, hoppas nu att vi får ett ok exemplar. Anders - Tack för att du vidarebefordrar kritiken.
#3722
Postad 19 januari 2006 - 09:13
Anders Lindquist
-
Anders Lindquist
-
Användare
-
-
241 inlägg
Vi skickade tillbaka vår Viewpia 37" torsdagen efter nyår eftersom den var ljus i alla fyra hörnen. Jag måste säga att jag är besviken på hur Dustin och Infocare hanterar dessa ärenden. När man ringer till Dustin för att höra hur man ska gå tillväga när en tv inte fungerar som den ska så blir man direkt hänvisad till Infocare. Varför kan jag inte få de svar jag vill ha hos Dustin utan måste ringa till Infocare som för övrigt inte var så intresserade av att förklara heller utan hänvisade mig till deras webbformulär. Jag ville också fråga hur det gick till när tvn skulle bytas ut och om man i så fall kunde få byta till ett annat märke osv men då blev jag hänvisad tillbaka till Dustin för det visste inte Infocare något om, vilket jag iof kan förstå. När vi mailade Dustin fick vi bara ett kort svar om att de 14 ångerdagarna hade gått så det var Infocare som hade hand om ärendet nu.
Uppföljningen och informationen ifrån Infocare måste jag säga är usel. Det finns en webbsida där jag ska kunna följa mitt ärende och där står det fortfarande ett meddelande från 29 dec om att bekräftelse mottagen eller något sådant, och inget annat. Ingenting om att tvn hade anlänt eller något annat. Det är trots allt en ganska dyr pryl som vi har skickat in. Så jag ringde återigen till Infocare för att kolla att vår tv var hos dom och det var den, men jag fick besked på att det kunde dröja tills nästa vecka innan vi fick några besked. Bara att fortsätta vänta då...
Det som har fungerar väldigt bra är hur enkelt det var när vi äntligen fick våra frakthandlingar. Posten körde ut och hämtade tvn hos oss så vi behövde inte bekymmra oss om hur det skulle gå till.
Vi har beställt grejer ifrån Dustin flera gånger och det har fungerat utmärkt men jag som kund skulle önska mer information och hjälp ifrån er när en pryl inte fungerar som den ska och jag vill slippa bli hänvisad hit och dit.
<{POST_SNAPBACK}>
Med undantag för vad felet var på din tv så låter det precis som min upplevelse - jag har ringt flera gånger och mailat en del men jag får inga vettiga svar. Jag har frågat fyra gånger vad jag minns vad informationen på min "aktivitet" betyder men jag förstår den fortfarande inte. Det enda jag kan tänka mig är att datumet när jag felanmälde står där. Varför skulle jag vilja logga in och se det datumet? En tjej som svarade efter 25 minuters pipande i telefonen sade att det var då de skickat returfraktsedeln - det är ren lögn. Jag skrev av kolliid och har följt min retur på nätet och posten levererade tvn till infocare i fredags eftermiddag. De sade att de fick den idag. Lögn eller bristande rutiner? Jag bryr mig inte, jag vill bara ha vad jag betalat för... helst igår.
Idag är det två veckor sedan jag felanmälde tv'n och än har ingen tittat på den. Jag funderar på att ringa dustin och se om jag kan få tillbaka pengarna så köper jag en över disk istället. Jag vet att dessa apparater är relativt billiga men 15500 (med frakten) är mycket pengar och det minsta de kan göra är att vara trevliga och tillmötesgående. (infocare alltså)
Anders Lindqvist, vad har DustinHome för regler kring detta? ...eller snarare, vad säger lagen? De där 14 dagarna man har att ångra sig på, det måste ju vara dagar då jag har produkten i min ägo? Jag har inte ens sett den fullt ut ännu eftersom den inte startade...
EDIT: Förtydliganden.
<{POST_SNAPBACK}>
Hej, Blir mer och mer bortdribblad i dessa frågor.. Har inte kunskapen att svara på dem för att vara helt ärlig.. Är ju inköpare.. Men.. För att göra det lite mer proffesionellt kommer vår kundservicechef - Mikael Carinci - koppla upp sig mot den här tråden inom nån dag eller två.. Han kommer kunna besvara alla frågor som rör olika regler, lagar, utbyten mm.. Jag kommer försöka svar i den mån jag kan.. men är bättre på att svara på frågor om spec, nya modeller, prisbild, leveranstid mm.. Hoppas ni inte blir allt för besvikna på mig nu.. Men det finns så himla många regler och lagar som jag inte har koll på.. Och jag vill inte göra bort mig genom att svara fel.. mvh Anders
#3723
Postad 19 januari 2006 - 09:23
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3 680 inlägg
Edit: Rensade inlägget... blev lite galet.... sorry...!!
//Hylle
Redigerat av Unregistered36883, 19 januari 2006 - 09:27.
#3724
Postad 19 januari 2006 - 12:50
staffanw
-
staffanw
-
Beroende
-
-
1 145 inlägg
Men..
För att göra det lite mer proffesionellt kommer vår kundservicechef - Mikael Carinci - koppla upp sig mot den här tråden inom nån dag eller två.. Han kommer kunna besvara alla frågor som rör olika regler, lagar, utbyten mm..
Jag kommer försöka svar i den mån jag kan.. men är bättre på att svara på frågor om spec, nya modeller, prisbild, leveranstid mm..
Hoppas ni inte blir allt för besvikna på mig nu.. Men det finns så himla många regler och lagar som jag inte har koll på.. Och jag vill inte göra bort mig genom att svara fel..
mvh Anders
<{POST_SNAPBACK}>
Anders, det är helt ok att du håller dig till det du kan och det har uppskattats enormt mycket i detta forum. Också mycket bra är att du involverar de personer inom Dustin som kana svara på det du inte kan. Med vänlig hälsning /Staffan PS. nöjd Pia 37" ägare DS.
#3725
Postad 19 januari 2006 - 13:15
CastorFiber
-
CastorFiber
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Anders, det är helt ok att du håller dig till det du kan och det har uppskattats enormt mycket i detta forum. Också mycket bra är att du involverar de personer inom Dustin som kana svara på det du inte kan.
<{POST_SNAPBACK}>
Absolut! PS. nöjd Pia 37" ägare DS.
<{POST_SNAPBACK}>
Låter bra.
#3726
Postad 19 januari 2006 - 15:10
mikaelc
-
mikaelc
-
Användare
-
-
167 inlägg
Hej!
Anders sitter som sagt på inköp och kan svara på specar och leveranstider. Jag kan svara på frågor vad gäller eftermarknadsbitarna vilket är minst lika viktigt som själva försäljningen.
Jag kommer att kunna svara på frågor om våra policies, gällande lagstiftning, om rutiner kring returer och i viss mån individuella returärenden.
Tyvärr har jag inte möjlighet att läsa igenom hela tråden men jag kommer besvara frågor löpande... Hoppas ni kan ha överseende med att svaren inte alltid kommer blixtsnabbt och att jag inte har möjlighet att svara på supportfrågor eller frågor om specifikationer. Jag är övertygad om att större delen av dem som följer denna tråd har betydligt större kunnande när det gäller de bitarna än vad jag har.
Mvh
Mikael Carinci
#3727
Postad 19 januari 2006 - 15:15
Forsyth
-
Forsyth
-
Veteran
-
-
1 649 inlägg
Hej!
Anders sitter som sagt på inköp och kan svara på specar och leveranstider. Jag kan svara på frågor vad gäller eftermarknadsbitarna vilket är minst lika viktigt som själva försäljningen. Jag kommer att kunna svara på frågor om våra policies, gällande lagstiftning, om rutiner kring returer och i viss mån individuella returärenden.
Tyvärr har jag inte möjlighet att läsa igenom hela tråden men jag kommer besvara frågor löpande... Hoppas ni kan ha överseende med att svaren inte alltid kommer blixtsnabbt och att jag inte har möjlighet att svara på supportfrågor eller frågor om specifikationer. Jag är övertygad om att större delen av dem som följer denna tråd har betydligt större kunnande när det gäller de bitarna än vad jag har.
Mvh Mikael Carinci
<{POST_SNAPBACK}>
Hejsan Mikael och välkommen till detta forum och framförallt denna tråd. Ett tips som nämnts tidigare är att vi användare här rekommenderar Dustin att starta egna trådar (förslagsvis under Butikserbjudanden eller där behörig Administratör anser att tråden hör hemma) för att fler än vi Viewpiaägare/potentiella köpare kan ta del av Dustins kunskap/åsikter. Nu fokuserar vi på de frågor som berör Viewpia och eftermarknadsarbetet här så "SHOT" tiller där ute! Mvh Micke (som för att förtydliga INTE arbetar på Dustin )
#3728
Postad 19 januari 2006 - 15:28
Unregistered1b0c35d1
-
Unregistered1b0c35d1
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Micke (som för att förtydliga INTE arbetar på Dustin )
<{POST_SNAPBACK}>
Var det inte mer eller mindre bevisat att du jobbar på BTW??
#3729
Postad 19 januari 2006 - 15:31
Forsyth
-
Forsyth
-
Veteran
-
-
1 649 inlägg
Micke (som för att förtydliga INTE arbetar på Dustin )
<{POST_SNAPBACK}> Var det inte mer eller mindre bevisat att du jobbar på BTW?? 
<{POST_SNAPBACK}>
 ...isf så dels saknar jag ett antal lönebesked och dels tror jag att min VD skulle ha åsikter om det. Framförallt som jag övertalat honom att köpa en 37" Viewpia från Dustin Home
#3730
Postad 19 januari 2006 - 16:18
erikje
-
erikje
-
Rookie
-
1 inlägg
Micke (som för att förtydliga INTE arbetar på Dustin )
<{POST_SNAPBACK}> Var det inte mer eller mindre bevisat att du jobbar på BTW?? 
<{POST_SNAPBACK}>
Det finns en del klara bevis på att han inte jobbar på BTW om man snokar lite PS: Jag är imponerad av Forsyths brinnande intresse för denna tråd (eller TV rättare sagt), du har hjälpt många, inklusive mig, att bli klokare när det gäller en LCD-investering.
#3731
Postad 19 januari 2006 - 17:00
mikaelc
-
mikaelc
-
Användare
-
-
167 inlägg
Hej,
Forsyth: Tack för tipset, har PM:at Franz om vilken forumdel som är lämpligast för den typen av tråd. Så snart jag vet kommer det att komma en mer 'allmän' tråd där.
mvh
Mikael Carinci
#3732
Postad 19 januari 2006 - 18:25
Forsyth
-
Forsyth
-
Veteran
-
-
1 649 inlägg
Micke (som för att förtydliga INTE arbetar på Dustin )
<{POST_SNAPBACK}> Var det inte mer eller mindre bevisat att du jobbar på BTW?? 
<{POST_SNAPBACK}>
Det finns en del klara bevis på att han inte jobbar på BTW om man snokar lite
PS: Jag är imponerad av Forsyths brinnande intresse för denna tråd (eller TV rättare sagt), du har hjälpt många, inklusive mig, att bli klokare när det gäller en LCD-investering.
<{POST_SNAPBACK}>
*s*....jag råkar ha ett brinnande intresse för hemmabio och där är ju tvn/projektorn av intresse. Så man kan fråga mig om dvdspelare, högtalare eller förstärkare så kanske jag kan tillföra ngt där oxå  Skulle man veta mitt efternamn så skulle man nog kunna hitta mig på ett och annat ställe på nätet då jag råkar finnas med i några olika pressmeddelanden från kunder eller min arbetsgivare. /Micke PS. Klara bevis finns som sagt om man bara snokar runt lite  (Hade inte ens tänkt på det själv förrän nyss, smart där erikje!  ) DS.
Redigerat av Forsyth, 19 januari 2006 - 18:29.
#3733
Postad 19 januari 2006 - 18:30
lundvall
-
lundvall
-
Användare
-
-
239 inlägg
Micke (som för att förtydliga INTE arbetar på Dustin )
<{POST_SNAPBACK}> Var det inte mer eller mindre bevisat att du jobbar på BTW?? 
<{POST_SNAPBACK}>
Det finns en del klara bevis på att han inte jobbar på BTW om man snokar lite
PS: Jag är imponerad av Forsyths brinnande intresse för denna tråd (eller TV rättare sagt), du har hjälpt många, inklusive mig, att bli klokare när det gäller en LCD-investering.
<{POST_SNAPBACK}>
*s*....jag råkar ha ett brinnande intresse för hemmabio och där är ju tvn/projektorn av intresse. Så man kan fråga mig om dvdspelare, högtalare eller förstärkare så kanske jag kan tillföra ngt där oxå 
Skulle man veta mitt efternamn så skulle man nog kunna hitta mig på ett och annat ställe på nätet då jag råkar finnas med i några olika pressmeddelanden från kunder eller min arbetsgivare.
/Micke
PS. Klara bevis finns som sagt om man bara snokar runt lite (Hade inte ens tänkt på det själv förrän nyss, smart där erikje! ) DS.
<{POST_SNAPBACK}>
offt: är du möjligtvis med på förstasidan på webben för det företag du jobbar för?
#3734
Postad 19 januari 2006 - 18:33
Forsyth
-
Forsyth
-
Veteran
-
-
1 649 inlägg
Micke (som för att förtydliga INTE arbetar på Dustin )
<{POST_SNAPBACK}> Var det inte mer eller mindre bevisat att du jobbar på BTW?? 
<{POST_SNAPBACK}>
Det finns en del klara bevis på att han inte jobbar på BTW om man snokar lite
PS: Jag är imponerad av Forsyths brinnande intresse för denna tråd (eller TV rättare sagt), du har hjälpt många, inklusive mig, att bli klokare när det gäller en LCD-investering.
<{POST_SNAPBACK}>
*s*....jag råkar ha ett brinnande intresse för hemmabio och där är ju tvn/projektorn av intresse. Så man kan fråga mig om dvdspelare, högtalare eller förstärkare så kanske jag kan tillföra ngt där oxå 
Skulle man veta mitt efternamn så skulle man nog kunna hitta mig på ett och annat ställe på nätet då jag råkar finnas med i några olika pressmeddelanden från kunder eller min arbetsgivare.
/Micke
PS. Klara bevis finns som sagt om man bara snokar runt lite (Hade inte ens tänkt på det själv förrän nyss, smart där erikje! ) DS.
<{POST_SNAPBACK}>
offt: är du möjligtvis med på förstasidan på webben för det företag du jobbar för? 
<{POST_SNAPBACK}>
*ler*..Nope...vi måste ju tänka på företagets rykte!
#3735
Postad 19 januari 2006 - 18:49
Macjoel
-
Macjoel
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
*ler*..Nope...vi måste ju tänka på företagets rykte! 
<{POST_SNAPBACK}>
Du jobbar väl på pi.se Solutions?
#3736
Postad 19 januari 2006 - 19:16
Forsyth
-
Forsyth
-
Veteran
-
-
1 649 inlägg
*ler*..Nope...vi måste ju tänka på företagets rykte! 
<{POST_SNAPBACK}>
Du jobbar väl på pi.se Solutions?
<{POST_SNAPBACK}>
Åtminstone gjorde jag det innan vi skrev ut det här iaf  /Micke PS. Nu kan vi lämna det ämnet och återgå till våra älskade/hatade LCD-TV´s innan någon Administratör anser att vi är ute och cyklar. DS.
Redigerat av Forsyth, 19 januari 2006 - 19:17.
#3737
Postad 19 januari 2006 - 22:50
_Oskar_
-
_Oskar_
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Många sidor att läsa  . Står o väljer mellan denna LCD:n och 2000:- dyrare HyundaiQ321 https://www.prisjakt...ukt.php?e=72484. Är det någon som har upplevt några fel med viewpian, eller som har några syn punkter på mitt val?
#3738
Postad 20 januari 2006 - 08:26
Maximilian"
-
Maximilian"
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Många sidor att läsa . Står o väljer mellan denna LCD:n och 2000:- dyrare HyundaiQ321 https://www.prisjakt...ukt.php?e=72484.
Är det någon som har upplevt några fel med viewpian, eller som har några syn punkter på mitt val?
<{POST_SNAPBACK}>
Om det är en 32" du ska köpa och det är mellan Viewpian och Hyundai så hade jag rekommenderat dig att köpa Hyundai. Hade själv köpt en Hyundai om de hade funnits som 37", 32" är lite för litet. Ska man ha större en 37" så får det bli en plasma. Vet att Hyundai har en 40" men tycker inte man ska gå över 37" på LCD. /Max
#3739
Postad 20 januari 2006 - 08:38
slowmove
-
slowmove
-
Veteran
-
-
1 691 inlägg
på en fungerande viewpia (alltså som de ska vara) så är väl de "felen" att det är aningen stark bakgrundsbelysning och att ljudet försvinner någon sekund när man sätter på och av text-tv...
hyundaien i sin tur har sync-problem på inbyggda digital-tv'n, är väl det jag snappat upp
jag tror bilden är ganska lika på de flesta apparater i detta segmentet, så utan att ha sett hyundaien live så skulle jag vilja säga att gå på vilken du tycker är snyggast eller har "minst irriterande" problem...sen finns ju alltid öppet köp i värsta fall
#3740
Postad 20 januari 2006 - 13:46
Maximilian"
-
Maximilian"
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
på en fungerande viewpia (alltså som de ska vara) så är väl de "felen" att det är aningen stark bakgrundsbelysning och att ljudet försvinner någon sekund när man sätter på och av text-tv...
hyundaien i sin tur har sync-problem på inbyggda digital-tv'n, är väl det jag snappat upp
jag tror bilden är ganska lika på de flesta apparater i detta segmentet, så utan att ha sett hyundaien live så skulle jag vilja säga att gå på vilken du tycker är snyggast eller har "minst irriterande" problem...sen finns ju alltid öppet köp i värsta fall
<{POST_SNAPBACK}>
Som jag har förstått det så är sync problemet lite allmänt problem hos alla LCD med inbyggd DVB-T och att alla som äger Q321 inte märker något sync fel.
#3741
Postad 21 januari 2006 - 08:36
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Efter mailkontakt med en på megastyle så har jag beställt en Viewpia 32'a därifrån nu.
De har haft en turbulent tid och har nu gjort en del personalbyten inom företaget och de jobbar nu för att komma ikapp med alla ordrar så jag kände mig nöjd med detta så det blev en på räntefri avbetalning.Bara vänta och se om allt fung nu då..
Vill tacka alla seriösa som på den här tråden tagit upp allt som kan va bra och veta om denna LCD och LCD i allmänhet.
Ber till högre makter nu att man inte får något av de ökända måndagsexemplaren som beskrivits i tråden.
#3742
Postad 21 januari 2006 - 11:51
CastorFiber
-
CastorFiber
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Efter mailkontakt med en på megastyle så har jag beställt en Viewpia 32'a därifrån nu. De har haft en turbulent tid och har nu gjort en del personalbyten inom företaget och de jobbar nu för att komma ikapp med alla ordrar så jag kände mig nöjd med detta så det blev en på räntefri avbetalning.Bara vänta och se om allt fung nu då..
Vill tacka alla seriösa som på den här tråden tagit upp allt som kan va bra och veta om denna LCD och LCD i allmänhet.
Ber till högre makter nu att man inte får något av de ökända måndagsexemplaren som beskrivits i tråden.
<{POST_SNAPBACK}>
Du är i princip den modigaste snubbe jag träffat.
#3743
Postad 21 januari 2006 - 13:20
Ballybompa
-
Ballybompa
-
Lärjunge
-
-
384 inlägg
Efter mailkontakt med en på megastyle så har jag beställt en Viewpia 32'a därifrån nu. De har haft en turbulent tid och har nu gjort en del personalbyten inom företaget och de jobbar nu för att komma ikapp med alla ordrar så jag kände mig nöjd med detta så det blev en på räntefri avbetalning.Bara vänta och se om allt fung nu då..
Vill tacka alla seriösa som på den här tråden tagit upp allt som kan va bra och veta om denna LCD och LCD i allmänhet.
Ber till högre makter nu att man inte får något av de ökända måndagsexemplaren som beskrivits i tråden.
<{POST_SNAPBACK}>
Du är i princip den modigaste snubbe jag träffat. 
<{POST_SNAPBACK}>
det var inte länge sedan jag mailade dem och frågade om de hade någon förklaring till varför de hade fått så mycket kritik från alla håll och kanter, skrev att jag var intresserad av att köpa en tv av dem, men ville veta de hade skärpt sig och nu höll sina lev tider.. fick inget svar på det mailet. hoppas verkligen det är som du säger för din egen del, men jag hade aldrig skickat dem en krona i förskott.
#3744
Postad 21 januari 2006 - 13:55
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Kommer inte betala ett öre i förskott.. När de godkänt min avbetalning så skickas tv'n från dem.Första räkningen kommer vara på ca 750kr, resten på ca 450kr/mån..24mån. De svarade mitt mail efter 3timmar så jag testar beställa Efter mailkontakt med en på megastyle så har jag beställt en Viewpia 32'a därifrån nu. De har haft en turbulent tid och har nu gjort en del personalbyten inom företaget och de jobbar nu för att komma ikapp med alla ordrar så jag kände mig nöjd med detta så det blev en på räntefri avbetalning.Bara vänta och se om allt fung nu då..
Vill tacka alla seriösa som på den här tråden tagit upp allt som kan va bra och veta om denna LCD och LCD i allmänhet.
Ber till högre makter nu att man inte får något av de ökända måndagsexemplaren som beskrivits i tråden.
<{POST_SNAPBACK}>
Du är i princip den modigaste snubbe jag träffat. 
<{POST_SNAPBACK}>
det var inte länge sedan jag mailade dem och frågade om de hade någon förklaring till varför de hade fått så mycket kritik från alla håll och kanter, skrev att jag var intresserad av att köpa en tv av dem, men ville veta de hade skärpt sig och nu höll sina lev tider..
fick inget svar på det mailet. hoppas verkligen det är som du säger för din egen del, men jag hade aldrig skickat dem en krona i förskott.
<{POST_SNAPBACK}>
#3745
Postad 21 januari 2006 - 16:25
slowmove
-
slowmove
-
Veteran
-
-
1 691 inlägg
som sagt kan man alltid hoppas att de skärpt sig efter ägarbytet (eller vad det var)...
#3746
Postad 21 januari 2006 - 18:56
Maria51
-
Maria51
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Hjälp snälla!!!
Försöker koppla in en DVD med progresive scan via komponent kabler till min 32" pia men det funkar inte. När jag väljer källa component så säger den bara "no signal". Alla sex kontakterna sitter i ordentligt så jag vet int vad felet kan vara.
Försökte hitta om det är så att denna tv inte har stöd för progressive scan om det är det som är problemet man hittar ingenstan där det står vare sig ja eller nej så jag hoppas att någon vänlig själ här kan hjälpa mig med detta!!
stor kram till alla hjälpsamma  / Maria
#3747
Postad 21 januari 2006 - 20:01
Unregistered27fe5783
-
Unregistered27fe5783
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Hej
Skulle vilja veta lite om PIP/POP?
Hörde att den (37") kan visa 16 program,eller 1 stor ruta plus tre mindre?
Stämmer det?
mvh
Jonny
#3748
Postad 21 januari 2006 - 20:07
Forsyth
-
Forsyth
-
Veteran
-
-
1 649 inlägg
Hjälp snälla!!!
Försöker koppla in en DVD med progresive scan via komponent kabler till min 32" pia men det funkar inte. När jag väljer källa component så säger den bara "no signal". Alla sex kontakterna sitter i ordentligt så jag vet int vad felet kan vara.
Försökte hitta om det är så att denna tv inte har stöd för progressive scan om det är det som är problemet man hittar ingenstan där det står vare sig ja eller nej så jag hoppas att någon vänlig själ här kan hjälpa mig med detta!!
stor kram till alla hjälpsamma / Maria
<{POST_SNAPBACK}>
Hejsan, Enligt manualen så klarar den progessivt material, men däremot är inte 576p specificerat utan 480p och 720p (liksom 480i och 1080i) så det kanske är så att din spelare inte kan skala upp till 720p? Mvh Micke
#3749
Postad 21 januari 2006 - 22:14
Maria51
-
Maria51
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Hjälp snälla!!!
Försöker koppla in en DVD med progresive scan via komponent kabler till min 32" pia men det funkar inte. När jag väljer källa component så säger den bara "no signal". Alla sex kontakterna sitter i ordentligt så jag vet int vad felet kan vara.
Försökte hitta om det är så att denna tv inte har stöd för progressive scan om det är det som är problemet man hittar ingenstan där det står vare sig ja eller nej så jag hoppas att någon vänlig själ här kan hjälpa mig med detta!!
stor kram till alla hjälpsamma / Maria
<{POST_SNAPBACK}>
Hejsan,
Enligt manualen så klarar den progessivt material, men däremot är inte 576p specificerat utan 480p och 720p (liksom 480i och 1080i) så det kanske är så att din spelare inte kan skala upp till 720p?
Mvh
Micke
<{POST_SNAPBACK}>
Hmm det gör mig inte så mycket klokare då det inte står någonstans i DVD manualen om detta. MEN det står att man ska stänga av Tvns progressiva avsökningsläge eller slå på linjespårningsläget och det hittar jag inte någonstans i Pians manual hur man skall göra så....nåt tips på hur man gör det ?? /Maria
#3750
Postad 22 januari 2006 - 00:21
staffanw
-
staffanw
-
Beroende
-
-
1 145 inlägg
Maria,
är du säker på att du har satt om DVD:d till progressiv?
Det strulade för mig när jag skulle ansluta min LG RH7500 via komponent, som också har en knapp på baksidan för RGB eller Component.
Koppla in via scart till AV1.
Slå på Progressive ---> bilden slocknar på AV1
Ändra ev. switch på DVD spelaren.
Byt till Component på Pia:n.
Hoppas det går bra!
/staffan
4 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|