10 orsaker varför PS3 kommer bli ledande
1040 svar till detta ämne
Postad 13 juli 2007 - 19:30
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Nej, däremot måste man ibland läsa mer än en gång innan man förstår vad det står i någon annans inlägg. Läs om, läs rätt och låt bli att uttala dig om vad jag tycker och tänker tills du vet mer om den saken.
<{POST_SNAPBACK}>
Förklara vad du menar istället och lägg ner attityden. Jag är ingen tankeläsare och kan bara gå efter vad som skrivs på skärmen. Förklara nu. Edit: Obs, notera att du kan stryka mitt svarsinlägg om det inte var det du menade.
Redigerat av Zoiler, 13 juli 2007 - 19:32.
Postad 13 juli 2007 - 19:48
Bertilsson
-
Bertilsson
-
Beroende
-
-
1 058 inlägg
Kan förtydliga lite. Vill du ha en konsoll med analog bild, kablar till allt och allmänt sniken och snål så kan du köpa en 360 billigt
Vill du ha en konsoll med analog bild, kablar till allt och om du är allmänt sniken och snål så kan du köpa en 360 billigt
Du tolkade in beskrivningen av en sniken och snål xbox i köparen. Sen kunde jag självklart uttryckt saken på ett tydligare sätt precis som jag kunde kommenterat svaret på ett mindre otrevligt sätt. Avsikten var inte var att vara otrevlig utan enbart påtala att du läst fel och inte har tillräckliga kunskaper om vad jag tycker för att kunna kommentera trevlighetsgraden av mina tankesätt.  Tyvärr han jag trycka på svara-knappen innan jag insåg hur drygt det lät så det kan jag bara beklaga.
Postad 13 juli 2007 - 20:08
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Ok, no problem  Men jag är inte helt säker på att jag förstår fortfarande
Menar du att "Xboxpaketet" är snålt? Alltså att det är "basic" a k a inte lyxmodellen?
Edit: Jo så måste det vara. Du behöver inte svara  . Då ber jag om ursäkt för min förhastlighet.
Redigerat av Zoiler, 13 juli 2007 - 20:09.
Postad 13 juli 2007 - 23:47
Faceplant
-
Faceplant
-
Beroende
-
-
1 264 inlägg
- Du får headset med 360 (300 eftersom det är väl bara Buetooth som funkar?)
300 spänn, du tar då i så att byxorna spricker också, ett par musklick bort ( prisjakt) kan man snabbt konstatera att det t.o.m. finns 6 st. bluetooth headset för 99 kr bl.a. ett från Nokia. Sedan förstår jag inte varför Microsoft skickar med en trådlös kontroller men ett trådbundet headset, men som tur är så erbjuder Microsoft även ett trådlöst headset för 449 kr. Mycket omtänksamt av dem. Ett annat argument för 360 är ju annars att det som Sony slänmger in i varje uppdatering av sin Firmware till stor del redan finns till 360 i senaste dashupdaten vilket gör att man inte behöver vänta på varje julafton.
Åh verkligen! Det var en nyhet för mig, så man kan t.ex. få "location free" tillgång till alla filmer och musik som han på sin 360 eller PC(via 360;n) från vart som helst i världen. Via sin Zune då eller? Du kan glömma att Microsoft kommer att matcha alla firmware-updates som Sony gör av den enkla anledningen att 360:n inte har en hårddisk i alla sina modeller utan är begränsad till det flash-minne som finns på moderkortet.
Postad 14 juli 2007 - 15:42
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Åh verkligen! Det var en nyhet för mig, så man kan t.ex. få "location free" tillgång till alla filmer och musik som han på sin 360 eller PC(via 360;n) från vart som helst i världen. Via sin Zune då eller?
Du kan glömma att Microsoft kommer att matcha alla firmware-updates som Sony gör av den enkla anledningen att 360:n inte har en hårddisk i alla sina modeller utan är begränsad till det flash-minne som finns på moderkortet.
Men herregud, ja grattis du hittade en sak, ska jag ta upp allt som jag kan göra på Live men som inte funkar på PSN? Det är bara inse och acceptera fakta att Live och MS Dashboard just nu erbjuder mer än PSN. Jag tycker fortfarande att det mesta som kommit i uppdateringarna med PS3 har varit funktioner som de borde haft från början aka uppskalning, bakgrundsnerladdning Location free i all ära men fortfarande måste du stänga av spel för att komma åt PS3ans dashboard, friendslist som funkar i alla spel Live spel, inbjudningar till spel, msn m.m. Misstaget Sony gjorde var att inte bygga in dashboarden och psn helt i systemet, problemet blir då skiftande funktioner på online-spelen, kunna köpa arcade spelen direkt när man testar demot och då får det upplåst direkt m.m. Hur det blir i framtiden vill jag inte sia om men ja location free eller ej så ligger Sony efter i antalet funktioner och de stora funktioner som lagts till har trots allt varit oftast saker som 360n har haft sen senast hösten och framåt. Inget mot PS3an i sig och avsaknandet av vissa saker är inget som får mig att ångra mitt ps3 köp men efter att ha haft alla 3 konsolerna och testat deras bakgrundssystem så är fortfarande 360ns dashboard och Live det som känns bäst gjort.
Postad 14 juli 2007 - 16:41
Faceplant
-
Faceplant
-
Beroende
-
-
1 264 inlägg
Åh verkligen! Det var en nyhet för mig, så man kan t.ex. få "location free" tillgång till alla filmer och musik som han på sin 360 eller PC(via 360;n) från vart som helst i världen. Via sin Zune då eller?
Du kan glömma att Microsoft kommer att matcha alla firmware-updates som Sony gör av den enkla anledningen att 360:n inte har en hårddisk i alla sina modeller utan är begränsad till det flash-minne som finns på moderkortet.
Men herregud, ja grattis du hittade en sak, ska jag ta upp allt som jag kan göra på Live men som inte funkar på PSN? Det är bara inse och acceptera fakta att Live och MS Dashboard just nu erbjuder mer än PSN. Jag tycker fortfarande att det mesta som kommit i uppdateringarna med PS3 har varit funktioner som de borde haft från början aka uppskalning, bakgrundsnerladdning.
Det var en funktion som jag gav som exempel, det finns många, don´t get me going. Inte ens 360 hade bakgrundsnedladdning när den släpptes, så jag förstår inte varför PS3:an måste ha det och mycket annat när den släpptes förra hösten. När PS3:an väl släppt en firmware-version där man kan aktivera XMB från spelen, samt achievements i spel så finns det inte mycket kvar av värde som 360:n har som inte PS3.an har. Däremot så kommer Sony snart med funktioner som t.ex. att du kan ladda bilder direkt in i Home via en Home-klient i sin mobiltelefon och listan med funktioner kommer att bara bli längre så länge det finns plats på hårddisken Det är ju uppenbart att Sony inledningsvis lagt mycket mer resurser på att ta fram en hårdvara med lång livslängd och därefter bygga på med programfunktioner som Home mm. Microsoft har ju uppenbarligen prioriterat mjukvaran framför hårdvaran med de konsekvenser som det inneburit för kvaliteten på deras konsoller. Fördelen med Sonys approach med stabil hårdvara och hårddisk som standard är att programvaran kan man lägga till i och bygga på i efterhand. Vi får se vilken väg som var bäst om några år.
Postad 14 juli 2007 - 17:45
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Men herregud, ja grattis du hittade en sak, ska jag ta upp allt som jag kan göra på Live men som inte funkar på PSN? Det är bara inse och acceptera fakta att Live och MS Dashboard just nu erbjuder mer än PSN. Jag tycker fortfarande att det mesta som kommit i uppdateringarna med PS3 har varit funktioner som de borde haft från början aka uppskalning, bakgrundsnerladdning.
Det var en funktion som jag gav som exempel, det finns många, don´t get me going. Inte ens 360 hade bakgrundsnedladdning när den släpptes, så jag förstår inte varför PS3:an måste ha det och mycket annat när den släpptes förra hösten. När PS3:an väl släppt en firmware-version där man kan aktivera XMB från spelen, samt achievements i spel så finns det inte mycket kvar av värde som 360:n har som inte PS3.an har. Däremot så kommer Sony snart med funktioner som t.ex. att du kan ladda bilder direkt in i Home via en Home-klient i sin mobiltelefon och listan med funktioner kommer att bara bli längre så länge det finns plats på hårddisken
Det är ju uppenbart att Sony inledningsvis lagt mycket mer resurser på att ta fram en hårdvara med lång livslängd och därefter bygga på med programfunktioner som Home mm. Microsoft har ju uppenbarligen prioriterat mjukvaran framför hårdvaran med de konsekvenser som det inneburit för kvaliteten på deras konsoller. Fördelen med Sonys approach med stabil hårdvara och hårddisk som standard är att programvaran kan man lägga till i och bygga på i efterhand. Vi får se vilken väg som var bäst om några år.
<{POST_SNAPBACK}>
Ne jag vet mycket väl om att MS inte hade alla funktioner från start men allt jag sagt förutom msn fanns där iaf från Höstens uppdatering och än en gång så har alla de stora sakerna som kommit i 1.6, 1.7 och 1.8 varit saker som 360n har haft (till stor del). Båda har sina fördelar men som du själv säger har 360ns mjukvara varit genomgående bättre och därav mitt uttalande att det är julafton varje gång Sony kör en firmware uppdatering inte har bjudit på något extra utöver vad MS har givit. Sen som du säger, man kan ifrågasätta försprånget sen när XMB körs hela tiden m.m. Men på dig låter det som Microsoft bara kommer rulla tummarna vilket vi alla vet inte stämmer så lika mycket som Sony jobbar fram nytt gör ju MS det också. En av de stora skillnaderna är ju till trots är ju att Sony har för vana att berätta om sina uppdateringar låååååångt innan de släpps så som 2.0 firmwaret. Micorsoft är mer tysta och de funktioner de lägger till börjar först komma till ytan någon vecka innan och så. Sen blir det såklart spännande med Home men jag hoppas innerligt att man kan välja mellan Home och XMB och att de funktioner som de presenterat i Home kommer finns i den vanliga menyn på XMB för jag har lust att skutta runt i en virituell värld även om man såklart kommer prova. Dock vill jag också höja ett varnande finger för att Sony under PS2 hade en förmåga att lova en hel del tjänster som aldrig kom. Det kan ju sen alltid pratas om vilken väg som har varit rätt, jag vill ha en billig PS3 utan wifi och kortläsare smat 20gb hårddisk om priset hade kunnat körts ner då. Men visst hårddisk tycker jag absolut borde varit standard och jag har alltid sagt att det var ett misstag från MS sida. Plus att jag tror faktiskt Micorsoft snart kommer att köra mer med hårddisken oavsett core systemet då det faktiskt känns som ett måste.
Postad 14 juli 2007 - 18:26
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14 825 inlägg
Sony berättar inte alls om vad som kommer framöver, det är rykten och läckor som gör det till sanningar långt innan. Knappt de berättar om vad som finns i uppdateringen efter den släppts...
Att jämföra funktioner mellan maskinerna är svårt då de till största del är så olika approach på samma saker, och annan nivå på vissa. Ta uppskalning av DVD till exempel som bägge maskinerna gör. 360 skalar upp om du kör VGA av naturliga skäl, inte annars, och uppskalningen via VGA kommer inte i närheten av den i PS3an via HDMI.
Vi vet att HOME kommer, vi vet att ett gamescrore system kommer, vi vet att XMB in-game kommer, vi vet att video on demand kommer, vi vet att Game 3.0 med mods och annat är möjligt i större utsträckning än andra system vilket är stort, vi vet Sony satsar mer på fullfjädrade spel på PSN än vad MS gör med Live Arcade - om det är bättre eller inte är till var och en, men jag spelar hellre Warhawk eller WipeOut HD än ZooKeeper och Masterblaster som jag ivf kan spela på datorn.
I slutändan kommer systemen ha snarlika funktioner när det gäller online-spel och chat men ändå skilja sig åt en hel del.
För övrigt ska du kunna göra allt du gör i HOME via XMB när det gäller content och invites o dyl. Inget tvingande system mao.
Så just nu Xbox Live > PSN. Men det är bara en tidsfråga.
Postad 14 juli 2007 - 19:18
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Sony berättar inte alls om vad som kommer framöver, det är rykten och läckor som gör det till sanningar långt innan. Knappt de berättar om vad som finns i uppdateringen efter den släppts...
Att jämföra funktioner mellan maskinerna är svårt då de till största del är så olika approach på samma saker, och annan nivå på vissa. Ta uppskalning av DVD till exempel som bägge maskinerna gör. 360 skalar upp om du kör VGA av naturliga skäl, inte annars, och uppskalningen via VGA kommer inte i närheten av den i PS3an via HDMI.
Vi vet att HOME kommer, vi vet att ett gamescrore system kommer, vi vet att XMB in-game kommer, vi vet att video on demand kommer, vi vet att Game 3.0 med mods och annat är möjligt i större utsträckning än andra system vilket är stort, vi vet Sony satsar mer på fullfjädrade spel på PSN än vad MS gör med Live Arcade - om det är bättre eller inte är till var och en, men jag spelar hellre Warhawk eller WipeOut HD än ZooKeeper och Masterblaster som jag ivf kan spela på datorn.
I slutändan kommer systemen ha snarlika funktioner när det gäller online-spel och chat men ändå skilja sig åt en hel del.
För övrigt ska du kunna göra allt du gör i HOME via XMB när det gäller content och invites o dyl. Inget tvingande system mao.
Så just nu Xbox Live > PSN. Men det är bara en tidsfråga.
<{POST_SNAPBACK}>
ÖÖÖ 360 elite skalar också upp via HDMI så det där var rätt dåligt jämfört. Skillnaden mellan VGA uppskalning kontra HDMI uppskalning kan det ältas om men eftersom det bara är fråga om uppskalning så är skillnaden svinande liten jämfört en riktig HD bild mellan VGA och HDMI. Dessutokm ser uppskalning av gamla spel (Xbox 1) bättre ut än uppskalning ev PS2/PS1 spel gör på PS3. Så nej det är mer eller mindre ingen skillnad där där 4360 kan skala upp via HDMI, skillnaden är dock att PS3 helt saknar VGA stöd därav ingen uppskalning via VGA sen kan nog båda skala upp via komponent men dåinte vid uppspelning av DVD pga gällande "regler". Jag vet hur Home är när jag ser det på min PS3, som sagt så lovade Sony rätt mycket gröna skogar online under PS2 som aldrig kom. Är du 100 på att allt som sagts om Home kommer till XMB eller du bara antar? isf länk Jag vet att Sony läcker ut information också men de är också duktiga på att prata stort långt innan och så har de alltid varit. Ibland har de gjort det som de har lovat och ibland inte. Och det är samma där, ja Sony pratar varmt om Warhawk och Wipeout HD via PSN men bara för att MS är tysta så betyder inte det att kommande spel till Live arcade inte kommer vara av samma storlek, tekniskt sett är det möjligt och skillnaden mot ett demo är ju bara att där är en prislapp. Dock klart tummen upp på att man ska tillåta mods m.m i spel, dock samma där så vilja ha mer fakta om exkat hur innan jag hoppa runt allt för mycket. Kommer Sony själva att hosta servrar där modsen kommer ligga? Hur ska de tampas IP rättigheterna i modsen då det till skillnad från den öppna PC-standarn är Sony som har ansvaret vad som publiceras på PS3? Det är liksom ändå samma med som med Linux, man lovade mycket med andra OS men sålänge tillgången till RSX är låst så blir det inte mycket av det.
Postad 14 juli 2007 - 22:21
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14 825 inlägg
ÖÖÖ 360 elite skalar också upp via HDMI så det där var rätt dåligt jämfört. Skillnaden mellan VGA uppskalning kontra HDMI uppskalning kan det ältas om men eftersom det bara är fråga om uppskalning så är skillnaden svinande liten jämfört en riktig HD bild mellan VGA och HDMI. Dessutokm ser uppskalning av gamla spel (Xbox 1) bättre ut än uppskalning ev PS2/PS1 spel gör på PS3. Så nej det är mer eller mindre ingen skillnad där där 4360 kan skala upp via HDMI, skillnaden är dock att PS3 helt saknar VGA stöd därav ingen uppskalning via VGA sen kan nog båda skala upp via komponent men dåinte vid uppspelning av DVD pga gällande "regler".
Uppskalning != uppskalning. Tror knappast att den skalningen som sker i Elite kan jämföras på långa vägar med den i PS3, det är inte en standard bikubisk uppskalning som sker i PS3 nämligen och det har lagts ner mycket jobb med den. Uppskalning via VGA på 360 är mer en stretch än äkta uppskalning, right? Uppskalningen av PS2 sker efter renderingen på PS3 på grund av Graphics Syntesizer inte emuleras. Sen smoothas det också om man vill. Skillnaden sen av den anledningen är att i princip alla (efter senaste uppdateringen) PS2/PS1-spel är körbara medans endast utvalda Xbox1-spel är kompatbila. Jag vet hur Home är när jag ser det på min PS3, som sagt så lovade Sony rätt mycket gröna skogar online under PS2 som aldrig kom.
Kan du ta några exempel? Jag minns inget runt online på PS2, förmodligen för att ethernetadaptern kom flera år senare... och inget jag skaffade till min maskin. Är du 100 på att allt som sagts om Home kommer till XMB eller du bara antar?
All kontent som finns att hämta i HOME ska kunna hämtas utan HOME. Integrerade småspel (bowling) och annat som är specifikt för HOME såsom det i "lägenheten" är såklart enbart för HOME. Vissa av arkadmaskinerna kanske dock är spel som kan startas från Game-menyn, återstår att se. Annars har du alla bilder, musik, filmer etc på hårddisken och kommer åt detta via XMB liksom via HOME. Same shit, different UI. Och det är samma där, ja Sony pratar varmt om Warhawk och Wipeout HD via PSN men bara för att MS är tysta så betyder inte det att kommande spel till Live arcade inte kommer vara av samma storlek, tekniskt sett är det möjligt och skillnaden mot ett demo är ju bara att där är en prislapp.
Du har ju begränsningen på 150MB på XBLA. Så det får väl gå under demo-kategorin? Dock klart tummen upp på att man ska tillåta mods m.m i spel, dock samma där så vilja ha mer fakta om exkat hur innan jag hoppa runt allt för mycket. Kommer Sony själva att hosta servrar där modsen kommer ligga? Hur ska de tampas IP rättigheterna i modsen då det till skillnad från den öppna PC-standarn är Sony som har ansvaret vad som publiceras på PS3?
Om vi tar UT3 till exempel så kommer du kunna skapa moddar på PC, "cooka" dessa och flytta över dem till PS3 via USB eller skiva och köra. Alternativt ladda hem dem direkt via webbläsaren från diverse UT-sidor. Allt är dock inte klart runt detta enligt Epic, de vill även satsa så att det inte kommer behövas en PC öht. Editor i spelet med uploadfunktion ev. Spel som LBP och Singstar kommer säkert ha ett inbyggt system eftersom hela spelet bygger på det, dedikerad server mao.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 14 juli 2007 - 22:38.
Postad 14 juli 2007 - 22:52
Faceplant
-
Faceplant
-
Beroende
-
-
1 264 inlägg
Om vi tar UT3 till exempel så kommer du kunna skapa moddar på PC, "cooka" dessa och flytta över dem till PS3 via USB eller skiva och köra. Alternativt ladda hem dem direkt via webbläsaren från diverse UT-sidor. Allt är dock inte klart runt detta enligt Epic, de vill även satsa så att det inte kommer behövas en PC öht.
Angående UT3 och 360 ( länk): OXM: What about the 360 version?
Rein: To bring mods to 360, we're going to have to make some serious changes.
OXM: So you're not going to include them?
Rein: Oh, it's going to happen but 360 is a closed system so we have to work with Microsoft on that.
OXM: Can you tell me the reason why Unreal Tournament III became a timed exclusive for PlayStation3?
Rein: I just did.
Postad 14 juli 2007 - 23:10
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14 825 inlägg
Här attakerar Sonys Peter Dille Microsoft och Xbox (aftonbladiska  ) . http://www.2old2play....f_On_MicrosoftSony’s Senior Vice President of Marketing for Playstation, Peter Dille had a one on one interview with Gamaustra.com at E3. During the interview Dille went off on Microsoft calling them out on support and profitability.
Dille calls out Microsoft for their support on Xbox trying to draw contrast to how Playstation treats their customers. Dille says they have a 10 year plan for support and profitability for their consoles while Micrsoft ditched their customers after 4-5 years and never made it to profitability.
“They stopped the Xbox and I kind of feel for the guy that bought an Xbox the month before they said ‘we’re out of business, we’re moving on.’ The reason I get a little emotional about that is it’s in stark contrast to our approach. If we’ve got something that says PlayStation, we’re going to stand behind it for 10 years, and deliver games like God of War II in the 7th year of the cycle.”
Dille wasn’t done with that, he adds gas to the fire and goes into a rant about Xbox 360 quality control issues. He predicts the Xbox 360 can’t be a 10 year product due to it’s poor design and this will affect their ability to reach profitability despite Microsoft’s predictions of reaching the black in 2008. Just to fan the fire a little bit more Dille goes on to predict HD-DVD will be dead in a few months no doubt feeling confident from NDP numbers that consistently show BluRay destroying HD-DVD in sales of media and install base. Of course the install base is mostly made up of Playstation 3 consoles, Sony’s master plan is in full swing.
“With the Xbox 360 you’ve got an inconsistent design, some have a hard drive, some don’t, and none of them have Blu-Ray, and the HD-DVD will be out of business in a matter of months. Is this a 10 year product? And by the way, it doesn’t even work. Do they want to be selling it for 10 years and refurbishing them all for 10 more years? I don’t think that’s a 10 year product.”
Peter Dille certainly has a huge set of nads for someone who’s product is holding up the rear in console and software sales in the ‘next gen sales wars’.
Lär säkert komma ett svar på detta snart...
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 14 juli 2007 - 23:11.
Postad 14 juli 2007 - 23:20
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Tror det var längesen jag läst så mycket svammel sist 4-5 år är väl lagom..Vem vill ha en konsoll i 10 år ????? Å varför ska den inte kunna hålla 10 år? Är väl knappast så att Microsoft ligger på soffan å vilar i 10 år utan att göra ändringar på sånt som går att förbättra? Hmmm vem bryr sig om HD-DVD å Bluray så länge till?? Är det inte dags snart att ta nästa steg och sluta med dessa format och börja tanka hem istället(lagligt) Det enda alternativet enligt mig
Postad 14 juli 2007 - 23:35
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Jag gillar det här “They stopped the Xbox and I kind of feel for the guy that bought an Xbox the month before they said ‘we’re out of business, we’re moving on.’ The reason I get a little emotional ( ) about that is it’s in stark contrast to our approach. If we’ve got something that says PlayStation, we’re going to stand behind it for 10 years, and deliver games like God of War II in the 7th year of the cycle.”
Jag undrar jag om inte den killen som köpte xboxen för en tusenlapp eller under kommer ha tillräckligt att göra med hela biblioteket av spel som redan finns  . När han har spelat ut de spelen efter 2 år kan han sälja den till förlust på 3-400 spänn som max. Stackare
Postad 15 juli 2007 - 13:20
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Uppskalning != uppskalning.
Tror knappast att den skalningen som sker i Elite kan jämföras på långa vägar med den i PS3, det är inte en standard bikubisk uppskalning som sker i PS3 nämligen och det har lagts ner mycket jobb med den.
Uppskalning via VGA på 360 är mer en stretch än äkta uppskalning, right?
Uppskalningen av PS2 sker efter renderingen på PS3 på grund av Graphics Syntesizer inte emuleras. Sen smoothas det också om man vill. Skillnaden sen av den anledningen är att i princip alla (efter senaste uppdateringen) PS2/PS1-spel är körbara medans endast utvalda Xbox1-spel är kompatbila.
Kan du ta några exempel? Jag minns inget runt online på PS2, förmodligen för att ethernetadaptern kom flera år senare... och inget jag skaffade till min maskin.
All kontent som finns att hämta i HOME ska kunna hämtas utan HOME. Integrerade småspel (bowling) och annat som är specifikt för HOME såsom det i "lägenheten" är såklart enbart för HOME. Vissa av arkadmaskinerna kanske dock är spel som kan startas från Game-menyn, återstår att se. Annars har du alla bilder, musik, filmer etc på hårddisken och kommer åt detta via XMB liksom via HOME. Same shit, different UI.
Du har ju begränsningen på 150MB på XBLA. Så det får väl gå under demo-kategorin?
Om vi tar UT3 till exempel så kommer du kunna skapa moddar på PC, "cooka" dessa och flytta över dem till PS3 via USB eller skiva och köra. Alternativt ladda hem dem direkt via webbläsaren från diverse UT-sidor. Allt är dock inte klart runt detta enligt Epic, de vill även satsa så att det inte kommer behövas en PC öht. Editor i spelet med uploadfunktion ev. Spel som LBP och Singstar kommer säkert ha ett inbyggt system eftersom hela spelet bygger på det, dedikerad server mao.
<{POST_SNAPBACK}>
Nr. 1har du äns på allvar gått igenom hur skalningen sker av DVD sker på de olika systemen och äns jämfört det för det du säger nu är rent skitsnack. Uppskalningen som sker på 360 är ingen stretching utan "äkta" och efter att ha kört uppskalad dvd via VGA på 360 mot HDMI på PS3 kan jag kloart själv säga att skillnaden på de olika systemens bild vid uppskalning av DVD är mer eller mindre lika med noll. Vill du påstå annat eller tro att VGA bara töjer ut ja då får du ta och visa länkar på denna faktan. Så, som sagt vill du säga att PS3 skalar DVD bättre ja då är det upp till bevis. Jag vet att de inte är speciellt många Xbox spel som går att lira på 360, typ 300st, men uppskalningen som 360 gör av dessa spel är betydligt bättre än på PS3 av PS1/Ps2 spel. Sen så emulras visst då PS1/PS2 spel på PS3, iaf på de maskiner som sålts i Europa där man tagit bort PS2 hårdvaran och gått över till mjukvaruemulering. Du kan själv se skillnaden mellan Uppskalning av Xbox 1 spel mot uppskalning av PS2: http://blog.thebackb...ation-3-vs.htmlJa idag vet vi att där finns begränsningar i XBLA, men jag menar vad man kan göra tekniskt. Gränsen på XBLA är det Micorosft soim har satt och inte tekniken så eftersom de redan har flyttat gränsen en gång så kan de absolut göra det igen. Som sagt, rent tekniskt är den enda skillnaden mot ett demo att man tar ut en avgift. Här har du vad Sony lovade om PS2 online (2001): http://www.gamespot....ws/2761045.html
Redigerat av PalmiNio, 15 juli 2007 - 13:27.
Postad 15 juli 2007 - 13:36
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Jag vet att de inte är speciellt många Xbox spel som går att lira på 360, typ 300st
Runt 400, men vem är petig =P
Postad 15 juli 2007 - 13:45
Unregisteredbc517f93
-
Unregisteredbc517f93
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Jag vet att de inte är speciellt många Xbox spel som går att lira på 360, typ 300st Runt 400, men vem är petig =P
<{POST_SNAPBACK}>
Officiellt, ja. Vissa spel är dock så buggiga att man helst undviker dom.
Postad 15 juli 2007 - 17:06
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14 825 inlägg
Så, som sagt vill du säga att PS3 skalar DVD bättre ja då är det upp till bevis.
Det finns jättemånga olika sätt att skala upp en bild. Och den i PS3 är mer avancerad än den i Elite, eller via VGA. Det finns en del tester. Bara att söka. Men du får gärna bevisa att de gör jobbet lika. Jag vet att de inte är speciellt många Xbox spel som går att lira på 360, typ 300st, men uppskalningen som 360 gör av dessa spel är betydligt bättre än på PS3 av PS1/Ps2 spel. Sen så emulras visst då PS1/PS2 spel på PS3, iaf på de maskiner som sålts i Europa där man tagit bort PS2 hårdvaran och gått över till mjukvaruemulering.
Du läser inte vad jag skriver. EE har tagits bort för att ersättas med mjukvaruemulering, men GS sitter kvar, och av den anledningen sker uppskalningen efter renderingen. PS1-spel emuleras förmodligen 100% av mjukvara. Du kan själv se skillnaden mellan Uppskalning av Xbox 1 spel mot uppskalning av PS2: http://blog.thebackb...ation-3-vs.html Här har du massor med jämförelser av PS2-spel, innan och efter behandling av diverse forumiter. Uppskalningen gör stor skillnad på PS2. Jämförelsen du kom med var väldigt nåk måste jag säga. Ja idag vet vi att där finns begränsningar i XBLA, men jag menar vad man kan göra tekniskt. Gränsen på XBLA är det Micorosft soim har satt och inte tekniken så eftersom de redan har flyttat gränsen en gång så kan de absolut göra det igen. Som sagt, rent tekniskt är den enda skillnaden mot ett demo att man tar ut en avgift.
Det är både bra och dåligt med spel enbart för PSN/Live, det bra är att det är bekvämt att köpa och spela dem. Det dåliga är att man plockar bort handlarna från kedjan. I dagsläget finns är MS nöjda med hur deras nedladdningsbara spel-modell ser ut. länkHär har du vad Sony lovade om PS2 online (2001): http://www.gamespot....ws/2761045.html
<{POST_SNAPBACK}>
Vad var det som aldrig fungerade med adaptern? Jag använde den aldrig...
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 15 juli 2007 - 17:07.
Postad 15 juli 2007 - 17:52
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3 024 inlägg
Jag tycker alla PS2 spel som är uppskalade ser suddiga ut och så är det på varende test/spel man ser. omgivningen och karaktären man spelar är mer suddiga än orginalen till PS2 och suddigare än vad xbox spelen är på 360. Vilket är en klar nackdel.
Postad 16 juli 2007 - 20:45
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
SCEE presidenten David Reeves tror att PS3 kommer ta en jordskredsseger redan till Mars nästa år Sony Computer Entertainment Europe president David Reeves has told GamesIndustry.biz that PlayStation 3 will be the clear leader in the next-gen console market within the next nine months.
"PlayStation 3, you will see, will be far and away the winner when you look at it by March '08. They really, really will," he predicted.
"It's something that is going to be a slow burner, and suddenly it's like a tsunami; it will just overtake you."
Reeves said he does not agree that Xbox 360 will dominate during the competitive Christmas season, despite recent comments to the contrary from Microsoft's Peter Moore.
"I know it's nice to focus on one year, but he said the same last year - 'We're going to win the holiday season.' But they didn't; they missed that opportunity," stated Reeves.
"I honestly don't think that just having the games on Xbox 360 is enough."
His comments came following the announcement that SCEE is introducing a new PS3 bundle which will retail for the same price as the standalone console did previously.
When asked if he thought GBP 425 / GBP 599 was still a high price to ask consumers to pay Reeves replied, "It is, but surprisingly, people are paying that amount of money for it. Now they'll get two games and an extra controller as well."
Optimistiskt iallafall.
Postad 16 juli 2007 - 21:12
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Det finns jättemånga olika sätt att skala upp en bild. Och den i PS3 är mer avancerad än den i Elite, eller via VGA. Det finns en --URL::e382c8e3e27ff215449107c8c823e9f3-- del tester. Bara att söka. Men du får gärna bevisa att de gör jobbet lika.
Du läser inte vad jag skriver. EE har tagits bort för att ersättas med mjukvaruemulering, men GS sitter kvar, och av den anledningen sker uppskalningen efter renderingen. PS1-spel emuleras förmodligen 100% av mjukvara.
har du massor med jämförelser av PS2-spel, innan och efter behandling av diverse forumiter. Uppskalningen gör stor skillnad på PS2. Jämförelsen du kom med var väldigt nåk måste jag säga.
Det är både bra och dåligt med spel enbart för PSN/Live, det bra är att det är bekvämt att köpa och spela dem. Det dåliga är att man plockar bort handlarna från kedjan. I dagsläget finns är MS nöjda med hur deras nedladdningsbara spel-modell ser ut. länk
Vad var det som aldrig fungerade med adaptern? Jag använde den aldrig...
1. Ja jag lägger mig på den punkten, PS3 skalar filmer bättre men fortfarande skalar 360 även på HDMI och VGA och bilden blir bättre mot 480p. 2. Fortfarande så är uppskalningen av gamla spel bättre på Xbox 360 än på PS2, det var bara det jag ville säga innan. Sen att där är en skillnad på PS2 vet jag, men jag tycker inte om att bilden suddas så mycket. 3. Han säger inte att de inte kommer visa större spel på Live, dessutom ska ju Tom Raider Anniversary komma som nerladdning till Arcade och det visar ju att lite större spel kommer. Dock är jag glad att Sony tar in stora spel på PSN då jag själv gillar att spel kan köras från HDD. Det absolut bästa är ju att göra som Sony gör nu med WarHawk och släpper både på skiva och PSN, det är verkligen att erbjuda konsumenten valmöjlighet och jag är en av dem som kommer plocka hem det på PSN. 4. Läs vad som står i länken om Sonys PS2 satsning online: "Through previously announced agreements with AOL, Sony will provide AOL channels through the PlayStation 2, letting users access various features such as instant messaging" "The Netscape browser will be available for PlayStation 2 as well." "In related news, Sony announced an alliance with RealNetworks to imbed RealPlayer 8 and other RealNetworks technologies into the PlayStation 2 to allow the system to display streaming audio and video content." "Keeping to the online topic, Sony also revealed that Cisco Systems has created new Internet Protocol (IP) software to allow PlayStation 2 users access to the Internet and let game developers create broadband-enabled content for games. " "Lastly, Sony Computer Entertainment announced a partnership with Macromedia to bring the Macromedia Flash Player to the PlayStation 2. Sony will be previewing the Macromedia Flash Player's enhanced Web presentations on the PlayStation 2 later this week during the E3 convention. " Du kan ju själv snabbt räkna på vilka av ovanstående ord från Sony 2001 som blev verklighet på PS2. Som sagt de är duktiga på att lova gröna skogar och det är därför jag väntar med att hoppa av glädje när de presenterar godis som ska komma.
Postad 16 juli 2007 - 21:18
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14 825 inlägg
Nätverksadapter och online ÖHT på PS2 floppade ju, och inte så konstigt med tanke på när det kom och hur vanligt modem var då. Men det är bra att vara restriktiv till lovord och tjänster som lovas så man slipper bli bevsiken när de inte infrias, eller överraskad när de gör det. 1. Ja jag lägger mig på den punkten, PS3 skalar filmer bättre men fortfarande skalar 360 även på HDMI och VGA och bilden blir bättre mot 480p.
Absolut blir det det. Ville bara säga att en skalning inte är samma sak som en annan skalning, nästan som att säga att det här 3D-spelet måste ju se lika bra ut som det där 3D-spelet för att bägge spelen jobbar med 3D-grafik, grundstenarna och metoderna är snarlika med resultatet olika. Såhär säger utvecklarna av skalningen på PS3. » Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... « Q. Upconversion was added half a year after the release. Please discribe the process leading up top it.
Kanehide (K2) Sorry to keep you waiting for half a year.
Kawanishi (K1) I said this in past interviews, but if we did a normal bilinear upconversion, then the picture quality would just be the same as what is normally done by TVs and computers. Since we had the Cell, we thought we had to do better than that.
Taste factors greatly in the quality of upconversion, so we had to have various critics analyze the picture quality. That is why we couldn't get the feature out in time of the release.
K2 I think we finally got it to a level that is not enbarassing as a product. We have gotten good reviews from critics, but it was tough considering the critics work with AV equipment that cost the same as 100 PS3s.
We have gotten feedback from them regarding several failure patters for upconverting, but we are getting closer to the goal. I think we can improve another 30 to 40%.
K1 And there's still power left in the cell processor.
Q I have heard that the upconversion was specifically designed with anime in mind. Why is that? K2 The upconversion is not specifically tuned for anime contents. It works just as well with CG, real life pictures and movies. The misconception probably came from the fact that we used anime contents often to check for IP conversion errors. Upconversion quality does not improve without IP conversion tuning, which is a lot easier to do with anime then natural pictures.
Its more acurate to say that tuning was done extensively with anime for our convienience, but quality analysis was done with various kinds of content. Upconversion works better with content with high SN ratio. Anime is a good example of such content, but it varies with bitrate, and also if the content was created digitally or from old film cells.
The quality increase that will come from now on will probably depend more on the application of noise reduction than the quality of upconverison.
Q An example of content with bad SN ratio is TV recording on DVD recorders. It seems the upconverion doesn't work as well on these contents.
K2 I agree. Quality for normal DVD recorder content with 4Mbps Mpeg2 will depent greatly on the quality of noise reduction. Ofcourse, it cannot be perfect. The problem is how much noise to remove. Currently, the NR parameter has 3 levels, so a stronger NR on such contents may get better results.
The most difficult part of programming the upconverion was the routine for NR judgement to distiguish between noise and detail.
Q What is the benefit of NR using the cell processor.
K2 The benefit is that NR can be melded into the entire process of picture processing, as opposed to it being a separate process within it. For example, if we judge that a certain part of the picture is noise or artifact, we can choose not to upconvert that part. With dedicated chips, this is hard to do.
Also, we have put in the NR at various points for the processing, instead of applying it all at the end. For example, NR for common DVD players is applied AFTER the subtitles are inserted. We have have the NR applied before the subtitle, so that it appears clearer.
PS3 also contains many dedicated chips as well, but its application can be changed with flexibility. Higher picture quality can be achieved by tweaking the usage.
Q. What improvements can we expect?
K2 I think we are currently making improvements that is easy to see. I expect much of the upcoming work to be a lot less visible, but never the less important. Improvement in the NR process is one such improvement.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 16 juli 2007 - 21:26.
Postad 16 juli 2007 - 22:23
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Nätverksadapter och online ÖHT på PS2 floppade ju, och inte så konstigt med tanke på när det kom och hur vanligt modem var då. Men det är bra att vara restriktiv till lovord och tjänster som lovas så man slipper bli bevsiken när de inte infrias, eller överraskad när de gör det.
Nu behöver du inte bortförklara vad Sony gjorde, PS2 slim fick adaptern inbyggd och inget av det som de sa skulle varit omöjligt på PS2 rent tekniskt. Kanske inte hade floppa så kraftigt om man hade förverkligat löftena, normalt sätt ska man ju ge konsumenterna något för att de ska vilja ha det och inte vänta och se om den saken man förösker sälja kan sälja utan.
Postad 16 juli 2007 - 22:28
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14 825 inlägg
PS2 slim fick adaptern inbyggd
Men de tog bort hårddisken och fortsatte enbart med online-spelandet.
Postad 16 juli 2007 - 22:36
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
PS2 slim fick adaptern inbyggd Men de tog bort hårddisken och fortsatte enbart med online-spelandet.
<{POST_SNAPBACK}>
Oavsett vad, hade de velat hade de kunnat. Varför floppade adaptern? för att det fanns ingen anledning att ha den.
Postad 19 juli 2007 - 03:40
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14 825 inlägg
Intervju med Jack Tretton. Q: How would you describe each current game console if you had to describe it as a meal or food? JT: I probably couldn't do it objectively.
Q: You don't need to be objective!
A: I think the PS3 is the Surf 'n Turf. You want the lobster and steak and you're going to give yourself the treat of getting the best thing on the menu. The PS2 is your favorite burger restaurant -- you go there for comfort food and it's just always good and is a good value.
[As for the other two consoles], one [Wii] is a lollipop, and I'm too old for lollipops. The other one [Xbox 360] I get sick from once in a while because the cook isn't always reliable.
LAUGHTER
Q: Concerning Microsoft's hardware failure, does that show that they don't have the experience in the hardware sector that Sony does?
JT: We stand by the product quality in the PS3. We think we built a tremendous device that stands the test of time. I think they way it's holding up in the consumers hands is proof that we built a great machine.
http://gamepro.com/g...es/122948.shtml
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 19 juli 2007 - 03:41.
Postad 19 juli 2007 - 07:50
Unregistered0650da58
-
Unregistered0650da58
-
Beroende
-
-
1 220 inlägg
Intervju med Jack Tretton.
Q: How would you describe each current game console if you had to describe it as a meal or food? JT: I probably couldn't do it objectively.
Q: You don't need to be objective!
A: I think the PS3 is the Surf 'n Turf. You want the lobster and steak and you're going to give yourself the treat of getting the best thing on the menu. The PS2 is your favorite burger restaurant -- you go there for comfort food and it's just always good and is a good value.
[As for the other two consoles], one [Wii] is a lollipop, and I'm too old for lollipops. The other one [Xbox 360] I get sick from once in a while because the cook isn't always reliable.
LAUGHTER
Q: Concerning Microsoft's hardware failure, does that show that they don't have the experience in the hardware sector that Sony does?
JT: We stand by the product quality in the PS3. We think we built a tremendous device that stands the test of time. I think they way it's holding up in the consumers hands is proof that we built a great machine.
http://gamepro.com/g...es/122948.shtml

<{POST_SNAPBACK}>
Hur kommer man på liknelsen att jämföra spelkonsoller med mat? Och att sen ställa den i en intervju!!! Hur kul som helst, själv tänker jag på rostat bröd när jag ser en PS3...
Postad 19 juli 2007 - 13:30
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Hur kommer man på liknelsen att jämföra spelkonsoller med mat? Och att sen ställa den i en intervju!!! Hur kul som helst, själv tänker jag på rostat bröd när jag ser en PS3... 
<{POST_SNAPBACK}>
Det var Hideo Kojima (?) som först började med liknelsen så intervjuaren har bara stulit det från honom. Frågan är hur Tretton kommer på svaren så snabbt. Han måste ha tänkt på det innan intervjun, säkert diskuterat och skrattat med sina kollegor åt det
Postad 22 juli 2007 - 19:19
letmefly
-
letmefly
-
Veteran
-
-
2 247 inlägg
A: I think the PS3 is the Surf 'n Turf. You want the lobster and steak and you're going to give yourself the treat of getting the best thing on the menu.
Var det bara jag som tyckte att detta var bland det töntigaste jag läst under 2007?
Postad 22 juli 2007 - 19:55
Bertilsson
-
Bertilsson
-
Beroende
-
-
1 058 inlägg
Vad hade du förväntat dig att han skulle säga egentligen?
- Vår konsoll är ingen lyxmåltid utan mer att jämföra med överkokt potatis och segt kött?
Postad 23 juli 2007 - 08:47
Unregistered3ece8f6f
-
Unregistered3ece8f6f
-
Beroende
-
-
1 069 inlägg
- Vår konsoll är ingen lyxmåltid utan mer att jämföra med överkokt potatis och segt kött?
Fan vad bra skrivet.....Skrattar mig harmynt
Postad 29 juli 2007 - 16:20
LeTheMan
-
LeTheMan
-
Beroende
-
-
1 014 inlägg
Tio orsaker varför PSN kommer vara lika bra som Live eller bättre! Top 10 Reasons PSN will be Xbox LIVE’s Equal or Superior 1. Playstation HOME. Home offers a rich avatar graphical interface for player interaction, activities, and trophies. Oh and can’t forget the posh apartments.
2. Downloadable retro Playstation content (i.e. PS1 games).
3. FREE, FREE, FREE! The PSN is completely free unlike Xbox LIVE.
3. Introduced downloadable multitasking/background downloading.
4. Integrated web browser with the PSN store set up similarly for a layout that most internet gamers are familiar with. PSN thereby branches out from its own system to the world wide web (gosh, that’s so 1995).
5. Future integration of Video On Demand, Music on Demand, Singstar.
6. Easier and cheaper access to the network for Wi-fiers. All PS3s come standard with wireless capability, whereas it costs $99 for a 360 (yes I shelled out the cash for my xbox)
7. Folding@Home. Using the power of the PS3 and the PSN users can contribute to the understanding and possible cure of diseases such as cancer, diabetes, and MS. Come on, PSN should win hands down for this humanitarian effort.
8. Frequent firmware updates. Some might gawk at frequency and like only the large chunky and infrequent updates from MSoft. But the slow yet steady addition of new bits and bobs is fun.
9. PSN has already accomplished much of what LIVE has done/has in 9 months. LIVE has existed for nearly 5 years (circa 2002).
10. Free. Oh wait I already said that… oh well, it’s a biggy.
http://gamingmirror.com/?p=17
Postad 29 juli 2007 - 16:45
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Tycker ingenting av det kommer att göra psn bättre förutom att det är gratis(så länge det varar)
Mycket svammel i den där listan enligt mig
Postad 29 juli 2007 - 18:01
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3 024 inlägg
"3. FREE, FREE, FREE! The PSN is completely free unlike Xbox LIVE."Med det lilla problemet att flera spel saknar onlinedel, vilket helt klart är värt 40kr/månaden. "3. Introduced downloadable multitasking/background downloading."Ja det är en trevli punkt som 360 haft ett tag nu  Sedan HOME är säkert jättekul..... i fem minuter. Hade inte använt det något mer än första gången bara för att kolla hur det fungerar. Punkt 9 var ju lite kass också, inga exempel? 10:an se första svaret. Fattar inte hur man kan tycka PSN är så kanon för att det är gratis när många spel inte ens kan spelas onine. punkt 6 var ju mest skrattretande  8:an spela roll om det kommer 2ggr om året eller 10 ggr när innehållet ungefär är det samma  4:an är bra men fub´ngerar bättre poå datorn. Nä helt ärligt det var nog den sämsta listan ever och det säger jag intea bara för att jag är en Ms-lover
Postad 30 juli 2007 - 16:19
Unregistered6fb5a100
-
Unregistered6fb5a100
-
Mästare
-
-
2 517 inlägg
"3. FREE, FREE, FREE! The PSN is completely free unlike Xbox LIVE." Med det lilla problemet att flera spel saknar onlinedel, vilket helt klart är värt 40kr/månaden.
"3. Introduced downloadable multitasking/background downloading." Ja det är en trevli punkt som 360 haft ett tag nu 
Sedan HOME är säkert jättekul..... i fem minuter. Hade inte använt det något mer än första gången bara för att kolla hur det fungerar.
Punkt 9 var ju lite kass också, inga exempel?
10:an se första svaret. Fattar inte hur man kan tycka PSN är så kanon för att det är gratis när många spel inte ens kan spelas onine.
punkt 6 var ju mest skrattretande 
8:an spela roll om det kommer 2ggr om året eller 10 ggr när innehållet ungefär är det samma 
4:an är bra men fub´ngerar bättre poå datorn.
Nä helt ärligt det var nog den sämsta listan ever och det säger jag intea bara för att jag är en Ms-lover 
<{POST_SNAPBACK}>
Håller med dig, det jag tror kommer gynna PSN är hur öppet det är. Att man ska kunna använda PCmods för UT3 på PS3 t.ex. Större fördel än allt som nämdes där. Tror dock home blir grymt nice faktiskt! Hade också kunnat tänka mig betala en liten slant för att alla spel ska ha online. Men vem vet, Sony kanske ser problemet här och hjälper de utvecklare som är ovilliga.
Postad 30 juli 2007 - 18:40
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14 825 inlägg
Dags att spä på BD vs DVD-biten... Såg en intervju med Factor 5, där de stackarna blev tvungna att komprimera extramaterialet extra hårt för att få plats med allt de ville få med på en skiva. Sen läser jag detta om PGR4. Juste lösning i slutänden, men det verkar som fler börjar få platsbrist minst sagt. You won’t see different times of day per city because this involves recreating all the textures again (one for day and one for night). Whilst this wasn’t a problem for our dev team, it was a problem fitting all this data onto a single DVD. So we’ve worked around the problem by providing different lighting models per city. For example, Macau is always in the daytime, but if you play it during a storm everything looks darker and more foreboding. If you play during a blizzard then things are slightly tinged blue and everything seems more frozen. Of course, playing this track in sunshine will make everything appear bright and yellowy.
http://www.bizarrecr...f=30&t=14802&p=
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 30 juli 2007 - 18:45.
Postad 30 juli 2007 - 18:51
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Jag tror att PS3 bluray kommer att visa sig vara en fördel inom sin tid.. Nästa FF eller GT kanske..Bör vara något exklusivt spel iaf.Vad tror ni ? Killzone 2 drar väl fördel av bluray men frågan är ju om det hade gått att lösa på annat sätt om det gjordes till 360 ?
Postad 30 juli 2007 - 18:55
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14 825 inlägg
Jag tror att PS3 bluray kommer att visa sig vara en fördel inom sin tid..
Nästa FF eller GT kanske..Bör vara något exklusivt spel iaf.Vad tror ni ?
Killzone 2 drar väl fördel av bluray men frågan är ju om det hade gått att lösa på annat sätt om det gjordes till 360 ?
--URL::304f2e7307c0df9a6d531cf10f5d7474-- <{POST_SNAPBACK}>
Kan tänka mig att Heavenly Swrod drar fördel av det också med tanke på alla språk det dubbas till på en och samma skiva. Kan ju lösas med 17 versioner av samma spel också... Spela in mellansekvenserna och spela upp dessa för att kunna ladda nästa bana under tiden är inte heller ett dumt sätt att slösa bort gigabytes.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 30 juli 2007 - 18:56.
Postad 30 juli 2007 - 19:06
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Nästan alla spel på PS3 drar säkert nytta av det på ett sätt eller annat. Att det är en fördel är självklart. Om det påverkar hur kul spelet är är det som betyder något.
Postad 30 juli 2007 - 20:54
Bertilsson
-
Bertilsson
-
Beroende
-
-
1 058 inlägg
Kortare väntetid på laddning av nya banor samt fler språk än t ex engelska, tyska och franska är väl helt klart sådant som kan ha positiv inverkan på spelupplevelsen?
Postad 30 juli 2007 - 21:52
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6 963 inlägg
Kortare väntetid? DVD-läsaren i 360 läser ju mer per tidsenhet än vad läsare i PS3 gör, så där förstår jag inte riktigt hur du menar?
Andra fördelar kan naturligtvis finnas, men en del tas ju bort av att det finns mindre tillgängligt minne i PS3 (och det som finns mer i 360 skulle ju knappast räcka långt heller, det är inte mycket minne i någon av dem).
Postad 30 juli 2007 - 21:58
LeTheMan
-
LeTheMan
-
Beroende
-
-
1 014 inlägg
Kortare väntetid? DVD-läsaren i 360 läser ju mer per tidsenhet än vad läsare i PS3 gör, så där förstår jag inte riktigt hur du menar?
Det är inte hela sanningen. I de yttre delen av skivan är den snabbare (dvd), det är iallafall vad jag läst.
Postad 30 juli 2007 - 22:14
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Kortare väntetid på laddning av nya banor samt fler språk än t ex engelska, tyska och franska är väl helt klart sådant som kan ha positiv inverkan på spelupplevelsen?
<{POST_SNAPBACK}>
Ja... Kortare? Det är olika från spel till spel på 360. Emedan Quake 4 har enormt långa laddningstider så laddas Splinter Cell Double Agent på direkten. Är det mycket kortare laddningstider på multiplattformspelen? Det vore ju kanon i vissa spel, men det har väl mer att göra med att man laddar in spelet på HDDn innan än BD? GTA4 t ex skulle nog inte ha några laddningstider alls när man väl börjat spelet har jag för mig.
Postad 30 juli 2007 - 22:18
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Vist drar säkert de flesta spel nytta av bluray men jag tänker på när man verkligen ser nyttan av det...
Typ ett FF som är så stort och har supersnygg grafik..Bra fysik och underbart soundtrack där man bara sitter med hakan i golvet och tänker för sig själv efter 10 minuter att detta skulle aldrig gå att fixa på en 360...Är ni med
Postad 30 juli 2007 - 23:21
Unregistered0650da58
-
Unregistered0650da58
-
Beroende
-
-
1 220 inlägg
Vist drar säkert de flesta spel nytta av bluray men jag tänker på när man verkligen ser nyttan av det...
Typ ett FF som är så stort och har supersnygg grafik..Bra fysik och underbart soundtrack där man bara sitter med hakan i golvet och tänker för sig själv efter 10 minuter att detta skulle aldrig gå att fixa på en 360...Är ni med 
<{POST_SNAPBACK}>
Vi är med! Som du säger är det precis vad PS3 behöver, spel där man verkligen upplever att PS3 är en bättre maskin, där man känner att WOW vad mycket bättre detta är en X360. Den som lever får se om PS3 kommer leva upp till detta löfte med tanke på prisläge men den har trots allt bara varit ute i drygt ett halvår och nu verkar det som att SONY's support avdelning börjar vakna upp och ge mer support till spelutvecklarna. Men som sagt den som lever får se och jag tror säkert den behöver ett price drop till så den kommer under 5000kr, X-360 kommer iallafall att ge den en tuff match!
Postad 30 juli 2007 - 23:23
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6 963 inlägg
Tja, när det gäller grafik är det andra saker (såsom t.ex. minne) som sätter hårdare gränser än DVD-läsare. Däremot skulle ju spel kunna bli större och med mer mellansekvenser.
Finns det fortfarande någon som inbillar sig att PS3:an är överlägsen rent grafiskt?
Postad 30 juli 2007 - 23:34
Unregisterede418bca2
-
Unregisterede418bca2
-
Användare
-
-
106 inlägg
ja, nu verkar ju xbox 360 starkare, men läs intervjun med denna spelutvecklare och ni lär genast komma på andra tankar: http://biz.gamedaily...id=15611&page=1PS3ans standard kommer att hålla mycket längre än en Xbox, HD-DVD mot Blu-ray, blu-ray har ju redan vunnit kriget. Sen rymmer man mer information på skivorna till PS3an, så i slutändan kommer det större och snyggare spel. enkelt val när prisskillnaderna sjunkit.
Postad 30 juli 2007 - 23:38
Unregistered0650da58
-
Unregistered0650da58
-
Beroende
-
-
1 220 inlägg
ja, nu verkar ju xbox 360 starkare, men läs intervjun med denna spelutvecklare och ni lär genast komma på andra tankar:
http://biz.gamedaily...id=15611&page=1
PS3ans standard kommer att hålla mycket längre än en Xbox, HD-DVD mot Blu-ray, blu-ray har ju redan vunnit kriget. Sen rymmer man mer information på skivorna till PS3an, så i slutändan kommer det större och snyggare spel. enkelt val när prisskillnaderna sjunkit.
<{POST_SNAPBACK}>
Intressant artikel som det finns en hel tråd skapad till här på forumet, read and enjoy --URL::e62725d2e90fc34ce1 1016fc54342f4e-- 10 anledningar varför PS3 kommer bli ledande
Postad 31 juli 2007 - 00:23
smellymarq
-
smellymarq
-
Beroende
-
-
1 040 inlägg
ja, nu verkar ju xbox 360 starkare, men läs intervjun med denna spelutvecklare och ni lär genast komma på andra tankar:
PS3ans standard kommer att hålla mycket längre än en Xbox, HD-DVD mot Blu-ray, blu-ray har ju redan vunnit kriget. Sen rymmer man mer information på skivorna till PS3an, så i slutändan kommer det större och snyggare spel. enkelt val när prisskillnaderna sjunkit.
<{POST_SNAPBACK}>
Blu-Ray vunnit kriget? Så länge det fortfarande säljs HD DVD filmer så kan väl Blu-Ray knappast ha vunnit kriget? Du kanske inte visste att HD-DVD säljer som smör i USA för tillfället...
Postad 31 juli 2007 - 06:11
Unregistered0650da58
-
Unregistered0650da58
-
Beroende
-
-
1 220 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Blu-Ray vunnit kriget? Så länge det fortfarande säljs HD DVD filmer så kan väl Blu-Ray knappast ha vunnit kriget? Du kanske inte visste att HD-DVD säljer som smör i USA för tillfället...
<{POST_SNAPBACK}>
Gör det? Hade för mig att dom hade störst procentuell ökning just nu vilket EJ är detsamma som största volymer, BLUE-RAY är fortfarande störst men att kriget är vunnet är väll klart att ta i.
Redigerat av Unregistered0650da58, 31 juli 2007 - 06:13.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|