Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dynavoice M-65 Recension

153 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Dynavoice Challenger M-65 (Golvhögtalare) 1 8,94 (159) Inga priser
30 relaterade trådar
Omfoliering/Omlackering.... (1 inlägg) 3 år sedan
* Officiell Tråd - Dynavoice * (3407 inlägg) 7 år sedan
Byta ut M-65 från Dynavoice till "små" men bättre högtalare (7 inlägg) 13 år sedan
Dynavoice f-6 vs Audiopro black diamond v.2 (21 inlägg) 13 år sedan
Dynavoice M65, vad slår det? (84 inlägg) 13 år sedan
dynavoice M-65, hur kopplar jag för 4ohm / 8ohm? (17 inlägg) 15 år sedan
Recension - Dynavoice Challenger M-65 (80 inlägg) 15 år sedan
Slimmad förstärkare att ha på skrivbordet? (7 inlägg) 16 år sedan
Dynavoice m65 vs Proson Reality 63 MK2 (11 inlägg) 16 år sedan
Lyssningsrunda, Nya frontar och center (12 inlägg) 16 år sedan
Dynavoice Magic + Yamaha RX-V463, värt det? (17 inlägg) 16 år sedan
Alternativ till Argon (1 inlägg) 17 år sedan
Vad tror ni om detta paket? (8 inlägg) 17 år sedan
Dynavoice Challenger M-65 (2 inlägg) 17 år sedan
XTZ Class A-100 D II ? (10 inlägg) 17 år sedan
Vilka högtalare ska jag köpa? (1 inlägg) 17 år sedan
Lite pengar att förbruka men på vilket märke/model (22 inlägg) 17 år sedan
Dynavoice M65 vs. Infinity Primus 250 (38 inlägg) 18 år sedan
Vilka högtalare för 2000kr? (6 inlägg) 18 år sedan
Högtalarstativ & Centerupphängning! (0 inlägg) 18 år sedan
Kablar för Dynavoice M-65 (0 inlägg) 18 år sedan
Högtalarfunderingar (6 inlägg) 18 år sedan
Infinity Primus 250 vs. Dynavoice M65?! (24 inlägg) 19 år sedan
Första intrycket av Dynavoice M 6.5 (11 inlägg) 19 år sedan
Dynavoice M-6.5 - Recension (21 inlägg) 20 år sedan
DynavoiceM65+sub eller XTZ99? (34 inlägg) 20 år sedan
H/K 670 och Dynavoice M-65? (17 inlägg) 20 år sedan
Dynavoice M-6.5 - Recension (55 inlägg) 20 år sedan
Högtalare/Paket för 2000.kr billigt och bra (16 inlägg) 20 år sedan
Dynavoice har återuppstått! finns hos fynda.se (20 inlägg) 20 år sedan

Postad 18 november 2004 - 21:34

Toby
  • Toby
  • Beroende

• 1 091 inlägg
  • 0
Väl talat graniz!

Postad 19 november 2004 - 13:19

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0
Hej på er allihopa :( :D

Tog en sväng på lunchen till Falkenberg och Fynda.

Fick tag på en trevlig kille på Fynda som kunde dema Dynavoice M-65.

Kringutrustning:

Proson Mature förstärkare (dunderklumpen :D )
Pioneer DV 565 (tror jag det var)

Första intrycket:

WOW ;) .

Det var helt klart över förväntan. De spelade väl kontrollerat,luftigt, detaljerat och det lät fantastiskt bra. För de pengarna så måste det bara vara ett kap.
Tyvärr så han jag bara lyssna 15-20 min så jag kan inte bedömma hur det låter efter ett tag (om man tröttnar). Sist jag hade en sådan här upplevelse var när jag lyssnade på JM Lab:s Chorus 706 i GBG men det var 1 år sedan nu. Får nog lyssna på dem igen. ;)

Gjorde ett knacktest mellan M-65 och en Proson som stod bredvid (6020 tror jag)
M-65 helt stum, Proson som en burk.

Det strålar helt klart byggkvalitet om dem!!!

Det framkom även att dessa högtalare utvecklas i Falkenberg och byggs i Kina men det visste ni nog redan.

Kommer det bara en center och stativare snart så kommer jag att ta ett paket på öppet köp för att testa hemma men det verkar som om man får vänta till våren :) .

Sammanfattningsvis så är jag imponerad av dessa, mycket mer imponerad än vad jag blev utav XTZ.

/Kribban

Postad 19 november 2004 - 13:36

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3 254 inlägg
  • 0
Ja men detta är ju helt underbart ;) . Bara du nu inte är mutad av Fynda ;) . Jag har iaf inte tröttnat på mina än :) .

Edit: Tog bort citatet (onödigt).

Redigerat av Unregistered1013, 19 november 2004 - 13:37.

Postad 19 november 2004 - 13:46

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0
Nej mutad är jag inte :(

Jag är tillhör nog den där skaran som är skeptisk till det mesta som kommer från JWS international. Får nog ändra uppfattning snart då de verkar vara på g nu när det gäller högtalare och tillhörande elektronik. Vi får inte glömma att de låga priserna beror en stor del på att det inte finns några mellanhänder som ska ha sin del av kakan.
Sedan så väntar jag bara på att de kommer att bli klara med sin utbyggnad på Fynda i Falkenberg då butiken idag bara är rörig och ej lyssningsvänlig.

Såg även ett par Genexxa, typ 1.80 höga för 995:-, måste ju bara vara ett kap för en audiofil :D ;) :D ;) :ph34r: :) .

MVH Kribban

Postad 19 november 2004 - 16:25

elk
  • elk
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Kribban du frågade inte när Proson Mature skall börja säljas i sverige ?

Postad 20 november 2004 - 11:51

graniz
  • graniz
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Nu är vi tillbaka i gammal fin form igen :P trevligt att se.

Har låtit mina M65 gått på högvarv i ganska exakt en vecka nu. Vad ska man säga... jag tycker bara det låter bättre och bättre. Det ska mycket til om man ska trötta på dessa högtalare skulle jag tro <_<.

//graniz

Postad 21 november 2004 - 01:54

Hembio_Aron
  • Hembio_Aron
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Hej!
Är intresserad av dessa högtalare.
Hur är de att lyssna musik i stereo?
Lyssnar på ganska bas-tung musik (techno/trance/rock/radio/osv) <_<
Passar de dit?
Vad driver ni dem med? :P
Jag har en pioneer 2x85w hemma som skall driva de, räcker det?
Kan nån förklarar snabbt vad bi-wire innebär? <_<

//Andreas

Postad 21 november 2004 - 15:35

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3 254 inlägg
  • 0
Enligt H&M så är dem allround och klarar sig bra oavsett musiktyp. Kan inte vara några problem för din 2*85 att driva dem. Då det gäller bi-wire så kan du använda sökfuntionen upptill.

Postad 21 november 2004 - 16:30

Unregistered1cf0517b
  • Unregistered1cf0517b
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Det jag menade på med min lilla fråga var bara det att ifall man har en skala så är det som tidigare talare redan sagt viktigt att man berättar vad som är en 1a och vad som är en 5a i betyget. Alltså vilken referensram man använder. Det blir på det sättet mycket enklare för den som läser å bilda sig en uppfattning om hur bra produkten är. :)
I ditt test jämförde du med AR och jag känner bara att ifall man gör en inbördes skala så måste ju en vara bäst å det är 5/5. Sen är den andra 4.3.2 eller 1 /5 i förhållande till testens referens. Har du däremot en wilson x1 som refesens i ditt test så kasnke AR var 1.2/5 och dynavoice 1.4/5
Sen utöver den fasta referensskalan kan man ha en för prisvärdhet som tar med pris i beräkningen.
Till syvende å sist är trots allt ord en bättre beskrivning än en skala i dessa sammanhang och det tyckte jag du förmedlade bra :rolleyes:

Postad 21 november 2004 - 19:55

Unregistered46a10d28
  • Unregistered46a10d28
  • Beroende

• 1 229 inlägg
  • 0
var själv och lyssnade på dynavocie och proson 6030mk2 idag :o , dynavoice spelar helt klart väldigt bra! det var svårt att höra nån jätteskillnad på dem och 6030 men tyckte det var lite bättre mellanregister i 6030, fast å andra sidan var det olika stärkare också, anywho så köpte jag 6030MK2 :) ... och de spelar på fint här hemma nu,
hade jag haft max 2000kr skulle jag köpt dynavoice utan o tveka, nu blev det dubbelt så dyra fast inte dubbelt så bra kanske :rolleyes:

Postad 21 november 2004 - 20:48

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3 254 inlägg
  • 0

fast å andra sidan var det olika stärkare också

Vad var det för stärkare och varför olika?

Edit: 6030 mk2 var en av de högtalare jag siktade på innan jag köpte dynavoice m65. Då jag hade svarta surround innan och då m65 testades positivt i H&M så valde jag dessa. Annars ser ju 6030/6020 klart snyggare ut. Trevligt med lite nytt :) .

Redigerat av Unregistered1013, 22 november 2004 - 10:58.

Postad 22 november 2004 - 10:40

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0

Kribban du frågade inte när Proson Mature skall börja säljas i sverige ?

Nej tyvärr men det är ju bara att ringa dem.

/Kribban

Postad 22 november 2004 - 11:52

Kalle_K
  • Kalle_K
  • Lärjunge

• 432 inlägg
  • 0
Jag har följt denna diskussionen med stort nöje. Tycker det är patetiskt att Fynda går in och försvarar "sina" produkter. Jag ser inte att H/K, Yamma eller alla andra aktörer gör detta! Vad beror det på? Klarar inte ni på fynda att folk inte tycker som ni? Jag har nu hört dessa Dynavoice M65 och förstår inte allt rabalder. Dom spelar inte i samma klass som tex F30 - F30 som jag tycker saknar botten har nu fått det om man jämför med Dynavoice M65 (Hur man kan kalla dom musikaliska med mangelfaktor har jag svårt att ta till mig då dom saknar allt i vad botten heter)!

Edit: Min bror har ett par 6030 MKII - det verkar som om calvadossidorna är pålimmade på högtalarna! Min bror och jag är helt säkra på att så är fallet - skrattretande!

Edit: Det som är inom det röda området är fastlimmet enligt oss. Det som är inom det blåa området är den riktiga lådan!

Edit 2: Där pilen visar ser man ner i "sprickan" 3-4 cm :)

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  jytfd.gif   56,38K   2 Antal nerladdningar

Redigerat av Kalle_K, 22 november 2004 - 12:01.

Postad 22 november 2004 - 12:32

Ljudfokus
  • Ljudfokus
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0
Hejsan Kalle_K!
Denna diskusionen är rätt gammal nu.
Snälla, ring oss istället, så kan vi prata.
Tel. 0346-49937

PS. Du kan få bra svar angående 6030 MK2 också. DS.

Postad 22 november 2004 - 12:34

Kalle_K
  • Kalle_K
  • Lärjunge

• 432 inlägg
  • 0

Hejsan Kalle_K!
Denna diskusionen är rätt gammal nu.
Snälla, ring oss istället, så kan vi prata.
Tel. 0346-49937

PS. Du kan få bra svar angående 6030 MK2 också. DS.

Vill ta det i tråden så alla ser svaret! Varför sluta diskussionen på forumet nu?

Postad 22 november 2004 - 12:35

Ljudfokus
  • Ljudfokus
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0
Hej igen.
För att det endast kommer att förstöra tråden.
Pratar vi i telefon först, så får du skriva vad du vill sen, ok?

MVH

Postad 22 november 2004 - 12:41

Kalle_K
  • Kalle_K
  • Lärjunge

• 432 inlägg
  • 0

Hej igen.
För att det endast kommer att förstöra tråden.
Pratar vi i telefon först, så får du skriva vad du vill sen, ok?

MVH

Har startat en egen tråd om ämnet här!

Redigerat av Kalle_K, 22 november 2004 - 12:41.

Postad 22 november 2004 - 12:48

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0

Dom spelar inte i samma klass som tex F30 - F30 som jag tycker saknar botten har nu fått det om man jämför med Dynavoice M65 (Hur man kan kalla dom musikaliska med mangelfaktor har jag svårt att ta till mig då dom saknar allt i vad botten heter)!

OffTopic, jovisst, men det är sånna här inlägg som gör att man tror att man gjorde ett bra val :)

Postad 22 november 2004 - 13:30

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3 254 inlägg
  • 0

OffTopic, jovisst, men det är sånna här inlägg som gör att man tror att man gjorde ett bra val :)

Eller ett lite mindre dåligt. Sedan får vi inte glömma att smaken är som... Jag har väldigt svårt för säkra och arga inlägg. Jag tillhör dem som tror att det inte alltid är så självklart som vissa lätt kan få för sig. Som jag sagt tidgare - att värdera högtalare är ingen exakt matematik.

Postad 22 november 2004 - 13:47

Kalle_K
  • Kalle_K
  • Lärjunge

• 432 inlägg
  • 0

OT: Du har gjort ett mycket bra val!

Postad 22 november 2004 - 14:13

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0

Eller ett lite mindre dåligt. Sedan får vi inte glömma att smaken är som... Jag har väldigt svårt för säkra och arga inlägg. Jag tillhör dem som tror att det inte alltid är så självklart som vissa lätt kan få för sig. Som jag sagt tidgare - att värdera högtalare är ingen exakt matematik.

Hoppas det inte uppfattades för fel...
Var inte tänkt som särskilt "säkert", och absolut inte som argt

Postad 22 november 2004 - 14:18

Unregisteredbe4a4c9c
  • Unregisteredbe4a4c9c
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0

Jag har följt denna diskussionen med stort nöje. Tycker det är patetiskt att Fynda går in och försvarar "sina" produkter.

Tycker absolut inte det är konstigt att de intresserar sig vad som skrivs, med tanke på att fynda lånat ut högtalare för recension.
Har H/K någonsin skickat ut sin nya förstärkarline för test? Njääääeh...

Postad 22 november 2004 - 14:21

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0

Jag har följt denna diskussionen med stort nöje. Tycker det är patetiskt att Fynda går in och försvarar "sina" produkter.

Tycker absolut inte det är konstigt att de intresserar sig vad som skrivs, med tanke på att fynda lånat ut högtalare för recension.

och därmed basta :)

Postad 22 november 2004 - 14:21

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3 254 inlägg
  • 0

Var inte tänkt som särskilt "säkert", och absolut inte som argt

Oj, oj vad fel det kan bli JaQob. Hade inte alls dig i tankarna när jag skrev detta :) . Sorry!

Postad 22 november 2004 - 14:29

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0
Okey, ingen fara då :)

Blev bara lite konfundersam över vad som var argt i inlägget :)

Postad 22 november 2004 - 14:30

Kalle_K
  • Kalle_K
  • Lärjunge

• 432 inlägg
  • 0

Jag har inget emot att dom är intresserade av vad testpersonerna tyckte om högtalarna - däremot så stör det mig att dom (Fynda) alltid hänvisar till ett test i en tidning så fort någon inte tycker att högtalarna låter bra. Tycker personen att högtalarna låter bra så skriver Fynda inget, skriver personen att högtalarna inte låter bra så kommer fynda in och skriver spaltmeter om hur prisvärda och välljudande dom är - och refererar till testet i tidningen! Detta är patetiskt tycker jag!

Postad 22 november 2004 - 14:35

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0
På deras hemsida finns det privata och tidningrecensioner upplagda. Det är bara att kolla där.

/Kribban

Postad 22 november 2004 - 14:54

Kalle_K
  • Kalle_K
  • Lärjunge

• 432 inlägg
  • 0

På deras hemsida finns det privata och tidningrecensioner upplagda. Det är bara att kolla där.

/Kribban

Kan likaväl vara Fynda som själva skrivit dom!

Edit: Var ser du tidningrecensioner av 6030 MKII?

Postad 22 november 2004 - 15:05

Ljudfokus
  • Ljudfokus
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0

Vid alla recensionerna skrivs personernas riktiga namn ut (alltså inget
alias eller liknande) och för att skriva en recension så måste man registrera
sig hos oss. Detta innebär att vi även har telenummer och kontaktuppgifter på
varje enskilld person som skrivit sin recension. Alltså, det finns en riktigt person
bakom varje recension.

Självklart så skriver vi inga inlägg själva.

MVH

Edit: Vi försöker att endast skriver något är när någon behöver fakta eller
påstår felaktiga uppgifter. Vi skriver ibland även när folk uttalar sig om högtalare
som de ej ens hört. De flesta verkar uppskatta detta, men är den allmäna
uppfattningen att det är störande att vi skriver, så slutar vi givetvis.

Än så länge verkar det dock vara mest folk som är glada att vi skriver ibland.
Skriv gärna ett PM om vad ni tycker, så kan vi utvärdera läget.

Redigerat av Ljudfokus, 22 november 2004 - 15:11.

Postad 22 november 2004 - 15:21

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0

/Kribban

Edit: Var ser du tidningrecensioner av 6030 MKII?

Okej inga tidningrecensioner av 6030 men däremot av andra högtalare.

/Kribban

Tror nog inte att FYNDA är så oseriösa så att de skulle skriva egna recensioner på sin hemsida. Det skulle slå väldigt hårt mot deras försäljning om det kom fram att det skulle vara så. :)

Det är ju även så att om man inte kan lita på H&M recensioner så ska man ju definitivt inte handla hos Hemmabiobutiken som citerar HB tidningens (systertidning till H&M)recensioner på sin sida. :D

Detta är inget angrepp på Hemmabiobutiken eftersom jag som kund hos dem bara har bra erfarenheter. :)

/Kribban

Postad 22 november 2004 - 16:05

Unregistereda2499477
  • Unregistereda2499477
  • Beroende

• 1 053 inlägg
  • 0

De flesta verkar uppskatta detta, men är den allmäna

1 person kan ju inte svara för vad vi andra tycker. Självklart skall ni fortsätta att deltaga. Det ÄR uppskattat, och glädjande av många, inklusive mig.
Det vore trist om 1 missnöjd kund, kunde jaga bort er.

Till : Kalle_K

Fynda.se lägger definitivt inte upp några recensioner överhuvudtaget, utan att ens fråga om lov. Jag tillfrågades att recensera högtalare från Fynda. Därfter frågade man mig om lov, om de fick lägga upp recensionen på sin sida. Det ÄR seriöst.

Du vräker ur dig en massa som inte är sant, samtidigt som du ondgör dig för petitesser (i en annan tråd) som att de inte skulle svara i telefon ?! Har du provat att ringa mer än 1gång? Jag har säkert ringt till Fynda ett 10-tal gånger, och det är ALLTID någon som svarar (under de tider "man kan ringa", och som står tydligt angivna på deras hemsida) - Det arbetar vanliga människor på fynda som också har ett liv, och därmed skall hem till sina familjer, så om dom inte svarar beror det nog på att du ringt efter den tiden som står på deras sida.

Postad 22 november 2004 - 16:25

Kalle_K
  • Kalle_K
  • Lärjunge

• 432 inlägg
  • 0

De flesta verkar uppskatta detta, men är den allmäna

1 person kan ju inte svara för vad vi andra tycker. Självklart skall ni fortsätta att deltaga. Det ÄR uppskattat, och glädjande av många, inklusive mig.
Det vore trist om 1 missnöjd kund, kunde jaga bort er.

Till : Kalle_K

Fynda.se lägger definitivt inte upp några recensioner överhuvudtaget, utan att ens fråga om lov. Jag tillfrågades att recensera högtalare från Fynda. Därfter frågade man mig om lov, om de fick lägga upp recensionen på sin sida. Det ÄR seriöst.

Du vräker ur dig en massa som inte är sant, samtidigt som du ondgör dig för petitesser (i en annan tråd) som att de inte skulle svara i telefon ?! Har du provat att ringa mer än 1gång? Jag har säkert ringt till Fynda ett 10-tal gånger, och det är ALLTID någon som svarar (under de tider "man kan ringa", och som står tydligt angivna på deras hemsida) - Det arbetar vanliga människor på fynda som också har ett liv, och därmed skall hem till sina familjer, så om dom inte svarar beror det nog på att du ringt efter den tiden som står på deras sida.

Försök inte vara en besserwisser - självklart ringer både jag och min bror under öppetiderna! Löjligt att folk som inte skall bli berörda blir det - dom som borde klaga över mina inlägg borde bara vara fynda/proson för det är bara dom jag vänder mig till!

Postad 22 november 2004 - 16:32

Unregistered0917eae3
  • Unregistered0917eae3
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Skriver man i ett öppet forum så är det klart att flera personer
vill yttra sig.
Ville du bara skriva/prata med Fynda eller Proson
så var detta helt fel ställe, tror jag i varje fall.

Postad 22 november 2004 - 16:38

Unregistereda2499477
  • Unregistereda2499477
  • Beroende

• 1 053 inlägg
  • 0
Alltså Kalle. Nu skall jag lära dig nått som kallas sunt förnuft. Först tar man i kontakt med "källan" och pratar sansat och lugnt. Kommer överrens med dom etc. I stället har du valt den hårdare linjen, och försöker svartmåla Fynda som oseriösa i ett antal trådar nu. Detta med rena spekulationer och gissningar som bara leder till en hemskt tråkig stämning.

Sluta upp med sånt - genast!

Sedan hjälper det om man är "hövlig" <- slå upp det ordet är du snäll, för det verkar helt ha gått förbi dig.

Jag ber trådstartaren om ursäkt för att det nu blivit alldeles offtopic - förlåt.

Edit: Massa stavfel fixade.

Redigerat av Unregistereda2499477, 22 november 2004 - 16:44.

Postad 22 november 2004 - 16:38

Ljudfokus
  • Ljudfokus
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0
Hej Kalle_K!
Vi ber om ursäkt för att vi inte kunnat svara när du ringt, vi strävar givetvis
efter att kunna ta alla samtal.
Du får hemskt gärna försöka att ringa igen, eller skicka ditt telenummer på
PM eller mail, så ringer vi gärna upp dig istället.

Detta gäller även alla andra som inte lyckas få sin samtal besvarade.
Skicka mail med nummer(gärna vilka tider vi kan ringa), så ringer vi upp.

MVH

Postad 22 november 2004 - 16:50

Kalle_K
  • Kalle_K
  • Lärjunge

• 432 inlägg
  • 0

Alltså Kalle. Nu skall jag lära dig nått som kallas sunt förnuft. Först tar man i kontakt med "källan" och pratar sansat och lugnt. Kommer överrens med dom etc. I stället har du valt den hårdare linjen, och försöker svartmåla Fynda som oseriösa i ett antal trådar nu. Detta med rena spekulationer och gissningar som bara leder till en hemskt tråkig stämning.

Sluta upp med sånt - genast!

Sedan hjälper det om man är "hövlig" <- slå upp det ordet är du snäll, för det verkar helt ha gått förbi dig.

Jag ber trådstartaren om ursäkt för att det nu blivit alldeles offtopic - förlåt.

Edit: Massa stavfel fixade.

Var fick du luft ifrån. Det var du som började beklaga dig över vad jag skrev till fynda/proson! Kamma dig!

Postad 22 november 2004 - 16:50

Unregistered6ed05d64
  • Unregistered6ed05d64
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0

Det är lugnt :)

Tycker bara att det är tråkit när det blev ett sånt argsint skrivande i tråden.
Hoppas att allt löser sig på ett smidigt sätt för Kalle_K, hans bror och Fynda.

Och med detta har jag sagt mitt i denna diskussion :)

Mvh

Igge

Postad 22 november 2004 - 17:07

jonasbonde
  • jonasbonde
  • Master of Who?

• 1 832 inlägg
  • 0
Kalle_k har fått en varning.
Personangrepp tillåts inte.

//Jonas

Postad 22 november 2004 - 17:13

graniz
  • graniz
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen:
Denna tråd har gjort sitt, stäng, kasta bort, arkivera i papperskorgen så att säga :)

//graniz

Postad 22 november 2004 - 18:07

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0

Denna tråd har gjort sitt, stäng, kasta bort, arkivera i papperskorgen så att säga :)

//graniz

Instämmer :)

Postad 22 november 2004 - 20:07

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3 254 inlägg
  • 0

//graniz

Instämmer :)

Instämmer inte alls :D . Möjligtvis om Igge själv tycker så. Däremot så kanske den mår bra av att rensas på skitsnacket och inläggen med otrevlig ton som känns så onödiga och för mig även oförståeliga.

Postad 22 november 2004 - 20:13

Unregistered6ed05d64
  • Unregistered6ed05d64
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0
Tycker att man inte behöver gå så långt som att låsa denna tråd. Känns som en lite väl drastisk åtgärd.

Alla inlägg angående Kalle_K och hans dilemma tycker jag ska förpassas till hans egen tråd.

Mvh

Igge

Postad 22 november 2004 - 22:03

Toby
  • Toby
  • Beroende

• 1 091 inlägg
  • 0
Håller med Igge.
Hur sjutton hamnade denna diskussion om Proson i denna tråd
om Dynavoice?

Postad 23 november 2004 - 01:05

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

• 3 956 inlägg
  • 0
AnteKa, det räcker med med inlägget du gjorde i andra tråden. Som jag har förstått det så har du PM:at jonasbonde men inte fått svar. Jag gissar på att det beror på tiden på dygnet, de flesta gör kväll vid 22:00. Ha tålamod, jag är säker på att alla svar kommer så småningom.

För övrigt så får moderatorerna för denna forumdel ta ställning till hurvida vi ska göra en rensning i denna tråd eller inte, men enligt mig börjar det bli dags nu snart.

(Inlägget som AnteKa skrev ovanför mig är visst raderat, så därför blir en del av mitt inlägg inaktuellt).

Redigerat av Joakim, 23 november 2004 - 16:09.

Postad 23 november 2004 - 08:01

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0
Är det någon som tror att det finns en chans att vi kan vända denna tråden till att handla om Dynavoice M-65 och inte FYNDA eller Proson???

Jag undrar om det skulle vara möjligt att köpa 3 st M-65 och modda 1 st av dem till en center? Om man inte orkar vänta på center och surrar till våran så skulle det vara ett alternativ, framför allt ett spännade projekt.

MVH Kribban

Redigerat av kribban, 23 november 2004 - 08:02.

Postad 23 november 2004 - 08:36

Toby
  • Toby
  • Beroende

• 1 091 inlägg
  • 0
Intressant ide´ helt klart, men det blir ju rätt så knöligt att ha den centern på TV:n
om du inte hade tänkt att skruva ur tre element och sätta in i en mindre låda...

Men annars får man helt enkelt vänta några månader tills center och surrar
kommer. Det kommer ju garanterat göras fler recensioner av högtalare som
kommer att få stor uppmärksamhet och börja köpas hej vilt. :)

OT: Spana in denna butik i Polen som säljer Hi-Fi. Nån som kan Polska?

http://www.polonusag...pln,6109,0.html

Eller kanske vet exakt var Zlottyn står i? Sorry för OT.

Hade´

Postad 23 november 2004 - 08:52

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3 254 inlägg
  • 0

Är det någon som tror att det finns en chans att vi kan vända denna tråden till att handla om Dynavoice M-65 och inte FYNDA eller Proson???

Jag hoppas det! Är absolut av uppfattningen att tråden skall rensas på flera ovidkommande och otrevliga inlägg. Att göra om M65 till center låter som ett projekt som absolut inte skulle vara något för mig iaf :). Kan du vidareutveckla tanken?

Toby: Läste du recensionen om Eltac högtalarna på den site du länkade till? Överraskande positiv :) .

Edit: Lite formatering.

Redigerat av Unregistered1013, 23 november 2004 - 08:53.

Postad 23 november 2004 - 09:01

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0

Intressant ide´ helt klart, men det blir ju rätt så knöligt att ha den centern på TV:n
om du inte hade tänkt att skruva ur tre element och sätta in i en mindre låda...

Men annars får man helt enkelt vänta några månader tills center och surrar
kommer. Det kommer ju garanterat göras fler recensioner av högtalare som
kommer att få stor uppmärksamhet och börja köpas hej vilt. :)

Tanken var väl inte att lägga en hel M-65 på Tv:en :) utan att bygga om i en mindre låda. Vet inte hur man skulle lösa det med beräkningar av låda och basreflexportar men det borde bli en perfekt klangmatchning.

Jag bävar för den dagen det skapas trådar för recencioner om center och sat från Dynavoice med tanke på hur denna tråden spårade ur innan. Däremot ser jag i fram emot det då man kan ta ett helt pkt på öppet köp och testa det hemma.

FYNDA:

Har ni något besked om när center och sat kommer??

Slängde bara ut frågan för skojs skull och samtidigt försöka få tråden till att handla om Dynavoice igen. :D

MVH Kribban

P.S nu börjar man närma sig 100 inlägg :lol: D.S

Postad 23 november 2004 - 09:01

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3 254 inlägg
  • 0
Movieman: Det finns en annan tråd som handlar om detta fel på en Proson 6030 mk2. Det blev lite fel i denna tråd i går.

Postad 23 november 2004 - 09:05

Unregistered0917eae3
  • Unregistered0917eae3
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Nu när tråden är på rätt köl igen så har jag en fråga till Fynda.
Har ni fått någon närmare info om när
center och surrar kommer ut ?
Vill veta hur länge man måste våndas.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.