* Officiell tråd - Popcorn Hour A-100 *
8037 svar till detta ämne
Postad 21 August 2008 - 06:20
morta
-
morta
-
Rookie
-
2 inlägg
Öh? Popcornen kan naturligtvis INTE VISA film över internet, den är inte heller mitt första val för att dela med mig av mina filer till familjen på annan ort över Internet. Det skulle jag använda nån av mina PC till.
PCH:n kan dela filer, men det är som sagt inte mitt första val, jag vill använda dess CPU till filmvisning, inte splitta det på fildelning och annat sekundärt.
tack för svaret ,då har jag helt missförstått funktionen av popcorn hour  . jag får väl nöja mig med att den fungerar toppen i hemmanätverket. mvh pelle
Postad 21 August 2008 - 07:02
erlis
-
erlis
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Har precis köpt mig ett:
för att jag ska kunna åtnjuta mitt hd material från min PCH i sourround..
DTS funkar klockrent men när jag sätter AC3 till Raw så får jag inget ljud på förstärkaren utan min DD ikon (indikator lampa eller vad man nu ska kalla det) blinkar bara. Blinket är ett ojämt blinkande typ lyser i 1 sek borta 0.5 sek lyser 1.5 sek borta 0.7 sek lyser 0.8 sek osv. Men jag får definitivt inget ljud. Förstärkaren funkar bra med AC3 ljud från min mac i vlc (DD indikeras och ljudet kommer ut där det förväntas) så jag misstänker att det är min PCH som beter sig underligt.
Är det någon annan som sett liknande beteende (har sökt både i NMT's forum samt här, men inte hittat något)?
Postad 21 August 2008 - 08:06
Barsk
-
Barsk
-
Lärjunge
-
-
493 inlägg
tack för svaret ,då har jag helt missförstått funktionen av popcorn hour . jag får väl nöja mig med att den fungerar toppen i hemmanätverket. mvh pelle
PCH'n kan fungera som NAS om du installerar intern HD. Då aktiveras SMB server m.fl. Men en nackdel är att överföringshastigheten är ganska dålig, så det blir ingen bra prestanda. Men testa och se, det beror på VAD du ska dela ut. MKV'er med 1080p och hög bitrate lär lira dåligt, xvid-filmer i lägre upplösning kan gå finfint. Har inte testat själv, så jag kanske är ute och cyklar... Det finns ju annars specialanpassade NAS'ar på marknaden med bra prestanda som knapp kostar nåt.
Postad 21 August 2008 - 13:48
Unregistered55ace4d8
-
Unregistered55ace4d8
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Senaste firmvaren finns tillgänglig, iaf i förmiddags och det stod att man inte skulle ladda ner den för att den fanns där enbart för test... jag laddade ner den. ISO DVD funkar fint numera, filmerna fryser inte längre, gött! .IMG går också fint att spela. Har inte hunnit testa mycket mer.
Edit: har fortsatt kolla på DVD iso:s och frysningarna är tillbaka trots allt.... någon annan med samma fel?
Redigerat av Unregistered55ace4d8, 23 August 2008 - 22:50.
Postad 21 August 2008 - 14:33
FreddP
-
FreddP
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Senaste firmvaren finns tillgänglig, iaf i förmiddags och det stod att man inte skulle ladda ner den för att den fanns där enbart för test... jag laddade ner den. ISO DVD funkar fint numera, filmerna fryser inte längre, gött! .IMG går också fint att spela. Har inte hunnit testa mycket mer.
Va?! den har inte jag fått.! Vill ha! Sitter å försöker kolla på .iso här men det laggar sönder!!!! Åhhh det är fan bara problem med den här J****A skiten
Postad 21 August 2008 - 14:47
jvip
-
jvip
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Vart kan jag hämta hem den nya firmwaren? Popcornen hittar inte någon ny uppdateringen om man kör en koll under Underhåll iaf.... Och om jag ska ladda hem via en hemsida, hur får jag in firmwaren på maskinen då? Jag har bara gjort det via spelaren i sig tidigare. Tacksam för svar! Mvh Jocke
Postad 21 August 2008 - 15:06
Unregistered55ace4d8
-
Unregistered55ace4d8
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Vart kan jag hämta hem den nya firmwaren? Popcornen hittar inte någon ny uppdateringen om man kör en koll under Underhåll iaf.... Och om jag ska ladda hem via en hemsida, hur får jag in firmwaren på maskinen då? Jag har bara gjort det via spelaren i sig tidigare.
Tacksam för svar!
Mvh Jocke
Det var min Popcorn som hittade firmwaren. Misstänkte att det kunde vara tillfälligt då det stod test... försök igen, annars kommer den nog officiellt vilket dag som helst nu.
Postad 21 August 2008 - 15:24
Nisken
-
Nisken
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
Va?! den har inte jag fått.! Vill ha! Sitter å försöker kolla på .iso här men det laggar sönder!!!! Åhhh det är fan bara problem med den här J****A skiten
Tjena FreddP! har du fortfarande bekymmer med dina filer? Trodde du sorterat bort de värsta i väntan på en firmware som skulle ge såpass mycket bättre prestanda än den förra. Den nya verkar onekligen i faggorna och Matruschka ska ju bli bättre med en ny dekoder.
Redigerat av Nisken, 21 August 2008 - 15:24.
Postad 21 August 2008 - 15:31
fremar-7
-
fremar-7
-
Lärjunge
-
-
264 inlägg
Det med förbättrad SMB prestanda verkar ju lysande så att man kan köra 1080p utan att behöva köra in nåt för nfs eller de där http skitprogrammen
Postad 21 August 2008 - 15:45
-TM-
-
-TM-
-
Amatör
-
-
59 inlägg
dump
Redigerat av -TM-, 21 August 2008 - 15:46.
Postad 21 August 2008 - 17:19
FreddP
-
FreddP
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Tjena FreddP! har du fortfarande bekymmer med dina filer? Trodde du sorterat bort de värsta i väntan på en firmware som skulle ge såpass mycket bättre prestanda än den förra.
Den nya verkar onekligen i faggorna och Matruschka ska ju bli bättre med en ny dekoder. 
Hehe ja, jag har inte kollar på PCHn något alls i väntan på den nya firmwaren. Men nu ville jag kolla på lite serier via DVDR. Men icke.. Hoppas den kommer upp snart då
Postad 21 August 2008 - 17:28
Unregistered1156
-
Unregistered1156
-
Veteran
-
-
1852 inlägg
Det här med att det ska vara problem med dvd-ISO's. Är det nåt som blivit tillagt i en nyare fw? Jag har inte uppgraderat min Popcorn sen köpet för ett år sedan och har aldrig haft problem med dvd-ISO's.
Postad 21 August 2008 - 18:22
Nisken
-
Nisken
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
Hehe ja, jag har inte kollar på PCHn något alls i väntan på den nya firmwaren. Men nu ville jag kolla på lite serier via DVDR. Men icke.. Hoppas den kommer upp snart då
Nu kommer ju iofs fw:n snart (får man hoppas) men annars kan du väl rippa om dina DVD:er till TS istället, så blir filerna även lite mindre än ISO:n om du väljer bort t.ex. extramaterial, ljudspår du inte vill ha, textspår du inte vill ha och tråkiga copyright kapitel du vill slippa tvingas titta på i en minut varje gång du ser DIN film.
Redigerat av Nisken, 21 August 2008 - 18:22.
Postad 21 August 2008 - 18:33
whiking
-
whiking
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Godmiddag Forum-Rävar och resterande hembiofanatiker. Har precis insett att jag skulle behöva mig en till trafo / nätadapter extra till Popcorn'en. Har sökt med ljus o lykta på forumet, google och så vidare. Tänkte höra om det är någon som, eventuellt vet om någon trafo ifrån tillexempel Clasa eller Kjell & Company eller dylikt som skulle kunna fungera. Vore Synnerligen tacknämligt med fartiga funderingar, förslag. //w ---------------- Now playing: The Real Group - Följ Med Mig Bortåt Vägenvia FoxyTunes
Postad 21 August 2008 - 19:03
Foffe
-
Foffe
-
Användare
-
-
229 inlägg
Det här med att det ska vara problem med dvd-ISO's. Är det nåt som blivit tillagt i en nyare fw? Jag har inte uppgraderat min Popcorn sen köpet för ett år sedan och har aldrig haft problem med dvd-ISO's.
Precis vad jag satt o funderade på. Köpte min för 3 månader sedan och har inte haft några problem. Godmiddag Forum-Rävar och resterande hembiofanatiker.
Har precis insett att jag skulle behöva mig en till trafo / nätadapter extra till Popcorn'en. Har sökt med ljus o lykta på forumet, google och så vidare. Tänkte höra om det är någon som, eventuellt vet om någon trafo ifrån tillexempel Clasa eller Kjell & Company eller dylikt som skulle kunna fungera.
Vore Synnerligen tacknämligt med fartiga funderingar, förslag.
//w
---------------- Now playing: The Real Group - Följ Med Mig Bortåt Vägen via FoxyTunes
36-1169 på classe borde funka, den klarar 5.0 A på 12V. Orginal från popcorn är specad till 3.0 A. http://www.clasohlso...spx?id=45649847
Postad 21 August 2008 - 19:33
PiZZaMaN
-
PiZZaMaN
-
Forumräv
-
-
614 inlägg
Precis vad jag satt o funderade på. Köpte min för 3 månader sedan och har inte haft några problem.
36-1169 på classe borde funka, den klarar 5.0 A på 12V. Orginal från popcorn är specad till 3.0 A. http://www.clasohlso...spx?id=45649847
Jag köpte 50w versonen men fick det inte att funka. orkade inte att testa mera sen och sen blev för sent att lämna tillbaka den. Det skulle leverara 3.8A men den fastnade vid loading bilden hela tiden. Skrev om det här https://www.minhembi...s...497&st=3690 (inlägget långt ned med bild) Den kanske var för klen trots allt. Får du det att funka låt oss veta. Lite synd bara att den ska kosta nästan som 1/3 del av en popcorn till. Kanske inte den som är dyr utan popcornen som blivit billig men känns som lite mkt pengar ändå. ca 1000kr till så behöver man inte flytta runt den, ev 600+ för en beg... men helst vill jag ha den nya modellen vid tv:n å den gamla i biorummet =)
Redigerat av PiZZaMaN, 21 August 2008 - 19:33.
Postad 21 August 2008 - 19:55
whiking
-
whiking
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Precis vad jag satt o funderade på. Köpte min för 3 månader sedan och har inte haft några problem.
Tackar så mycket för tippset, men finns det fler spänningar o välja på är jag rädd att jag kommer att elda upp min stackars popcorn. Elektriker mottot, friskt kopplat hälften brunnet.. Så blir till o flytta med skräpet vart man än ska. Suck =) Tack endå
Postad 21 August 2008 - 21:25
PiZZaMaN
-
PiZZaMaN
-
Forumräv
-
-
614 inlägg
Tackar så mycket för tippset, men finns det fler spänningar o välja på är jag rädd att jag kommer att elda upp min stackars popcorn. Elektriker mottot, friskt kopplat hälften brunnet.. Så blir till o flytta med skräpet vart man än ska. Suck =) Tack endå
Ingen fara, är det exakt samm modell men starkare så är den en påse med motståndspluggar typ . bara att sätta i 12v pluggen å köra. (inte 21v =)
Postad 21 August 2008 - 23:08
jugend
-
jugend
-
Rookie
-
7 inlägg
Jag gick in å ändrade bild kvalitén från 720p 50Hz till 1080p 50Hz, tv bilden blev då blå och verkar också förbli så, kan man återställa pch på något sett 'norsk åter start' ?
Är inte riktigt 100 på om tvn pallar 1080p kan det bli någon konflikt?
Har försökt med recover 080612.zip med det händer ingenting, jag la in ny firmware 01-17-080612-15-POP-402 innan jag ändrade bilden. Någon som vet eller har haft samma problem?
Redigerat av jugend, 21 August 2008 - 23:44.
Postad 21 August 2008 - 23:46
baffs
-
baffs
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Tryck tvmode och noll samtidigt så ska den gå över i nåt automode.
Så gjorde jag igår när jag hade mixtrat för mycket med upplösningen..
Postad 22 August 2008 - 00:15
FreddP
-
FreddP
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Nu kommer ju iofs fw:n snart (får man hoppas) men annars kan du väl rippa om dina DVD:er till TS istället, så blir filerna även lite mindre än ISO:n om du väljer bort t.ex. extramaterial, ljudspår du inte vill ha, textspår du inte vill ha och tråkiga copyright kapitel du vill slippa tvingas titta på i en minut varje gång du ser DIN film.
Hehe, eller så kan jag åka ner till stan och hyra dvd filmen istället, går nog fortare ; ) Nä skämtosido. Det finns många sätt att lösa det på, men varför jag valde denna mediaspelaren var i första hand för att det skulle gå snabbt och lätt att kolla film, bara det att inte ens behöva packa upp rar filerna. Men ska man mixtra och ha sig så går det fortare att bara packa upp på datorn och titta här. 200 sidor på mindre än ett år i denna forumstråden, måste vara ett rekord ; )
Redigerat av FreddP, 22 August 2008 - 00:17.
Postad 22 August 2008 - 00:40
jugend
-
jugend
-
Rookie
-
7 inlägg
tv mode lyckades efet ett par ggr. tack.
Ännu en fråga. pch kan inte läsa mina .img filer hur ska jag kunna spela upp dem?
Postad 22 August 2008 - 00:59
Unregistered82c4c0a2
-
Unregistered82c4c0a2
-
Rookie
-
7 inlägg
tv mode lyckades efet ett par ggr. tack.
Ännu en fråga. pch kan inte läsa mina .img filer hur ska jag kunna spela upp dem?
Döp om dina img filer till iso filer i stället, eller vänta på ny firmware, den klarar img filer... //semlan41
Postad 22 August 2008 - 12:24
oscar_lkpg
-
oscar_lkpg
-
Användare
-
-
207 inlägg
Idag upptäckte jag att min Popcorn inte längre kan koppla upp sig mot internet. Jag har testat starta om den och dragit ut sladden men den vägrar komma ut på internet. Den kommer åt mitt nätverk och kan spela filmer både från hårddisken och från andra platser. Jag har inte ändrat några inställningar eller installerat något nytt, utan jag vet inte vad felet kan vara. Jag har ingen brandvägg påslagen i routern heller. Har även testat starta om routern.
Någon som vet vad det kan vara???
Redigerat av oscar_lkpg, 22 August 2008 - 12:44.
Postad 22 August 2008 - 14:46
stefan-s
-
stefan-s
-
Lärjunge
-
-
355 inlägg
Nu är den nya mjukvaran ute!
//Stefan
Postad 22 August 2008 - 14:47
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
Nu ska den nya Firmwaren gå att uppdatera via Online-tjänsten i era spelare!!
Allt enligt MPCclub.com
Kör hårt!!
Postad 22 August 2008 - 15:06
badass
-
badass
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Jag laddade hem den nya firmwaret men jag har fortfarande problem med wmv hd och vissa mkw 1080p ( hackar). En mkw startar inte alls, den funkar på datorn. Kan det vara så att det är min externa hårddisk som är problemet? Synd jag som trodde mina problem skulle lösa sig med den nya firmwaret
Postad 22 August 2008 - 15:19
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Jag fegar och väntar på att höra hur nyaste fw funkar (som vanligt  ) så ni som dragit ner den å kört endel får gärna meddela eventuella saker som funka bättre eller sämre.
Postad 22 August 2008 - 15:24
qwertansk
-
qwertansk
-
Användare
-
-
173 inlägg
har dragit ner den nya firmwaren nu å testat några mkv filmer!
två 720p filmer som ej gått att starta tidigare fungerar nu iaf.
men en 1080 film som tidigare har hängt sej efter en sekund går att spela men det hackar å har sej förskläckligt.
men nu blir det att testa lite mer!
Postad 22 August 2008 - 16:18
-TM-
-
-TM-
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Den nya firmware'n finns ute på Popcorn Hours Firmware sida: http://www.popcornho...mware-A100.html
Postad 22 August 2008 - 16:33
Unregistered45bb8ac2
-
Unregistered45bb8ac2
-
Användare
-
-
123 inlägg
Jag har laddat ned den nya firmwaren, Jisses att det kan bli sådan skillnad. Alla filmer som inte fungerade innan fungerar nu. Så sammantaget med några få tester så är jag nöjd. Tycker att bilden har blivit bättre när man tittar på .mkv filer, popen laddar nog lite snabbare på hd material som iso filer även img fungerar.
Redigerat av Unregistered45bb8ac2, 22 August 2008 - 16:35.
Postad 22 August 2008 - 16:42
-TM-
-
-TM-
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Jag har laddat ned den nya firmwaren, Jisses att det kan bli sådan skillnad. Alla filmer som inte fungerade innan fungerar nu. Så sammantaget med några få tester så är jag nöjd. Tycker att bilden har blivit bättre när man tittar på .mkv filer, popen laddar nog lite snabbare på hd material som iso filer även img fungerar.
Gött att höra
Postad 22 August 2008 - 16:42
Civpol
-
Civpol
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Två frågor på två problem som jag inte hittar svar på i tråden men som kanske kan vara av intresse även för andra.
1. Jag har skickat en 34 GB stor fil till PHC via FTP (Fyra band från en HD-kamera). Filen går aldrig klart utan startar om sig med resultatet att det bildas en mängd ".pureftpd-upload.??.????.????" vilka var och en är ca 35 GB styck. Jag har förstått att dessa är temporära-filer men de tar grymt mycket plats på disken.
-Nåt bra förslag på hur man får bort dem???
-Någon som vet om det finns en övre gräns på hur stora filer man kan ladda upp till PHC med anledning av ovan? Eller vad som annars kan vara problemet med överföringen. Normalstora filer funkar hur bra som helst......
2. Om jag inte får bort ovan filer så måste jag formatera om HD:n i PHC. Jag provade att göra detta via NMT-fönstret men eftersom det inte fanns några uppdateringar så gick inte det. Hur formaterar jag disken (ext2)?? Om jag flyttar disken till en PC så hittar datorn inte disken, den är i fel format för att windows skall kunna hitta och formatera den....
Den som FTP:ar mest vinner
Postad 22 August 2008 - 16:45
xnorpx
-
xnorpx
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Jag laddade hem den nya firmwaret men jag har fortfarande problem med wmv hd och vissa mkw 1080p ( hackar). En mkw startar inte alls, den funkar på datorn. Kan det vara så att det är min externa hårddisk som är problemet? Synd jag som trodde mina problem skulle lösa sig med den nya firmwaret
Testa med intern och se hur det går, dock så lär det aldrig bli 100% kompatibilitet utan då får du nog satsa på en htpc istället eller hitta andra versioner av de filmer du har problem med. Jag själv har bara haft problem med en film och resten har min pch svalt utan problem.
Postad 22 August 2008 - 16:50
xnorpx
-
xnorpx
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Två frågor på två problem som jag inte hittar svar på i tråden men som kanske kan vara av intresse även för andra.
1. Jag har skickat en 34 GB stor fil till PHC via FTP (Fyra band från en HD-kamera). Filen går aldrig klart utan startar om sig med resultatet att det bildas en mängd ".pureftpd-upload.??.????.????" vilka var och en är ca 35 GB styck. Jag har förstått att dessa är temporära-filer men de tar grymt mycket plats på disken. -Nåt bra förslag på hur man får bort dem??? -Någon som vet om det finns en övre gräns på hur stora filer man kan ladda upp till PHC med anledning av ovan? Eller vad som annars kan vara problemet med överföringen. Normalstora filer funkar hur bra som helst......
2. Om jag inte får bort ovan filer så måste jag formatera om HD:n i PHC. Jag provade att göra detta via NMT-fönstret men eftersom det inte fanns några uppdateringar så gick inte det. Hur formaterar jag disken (ext2)?? Om jag flyttar disken till en PC så hittar datorn inte disken, den är i fel format för att windows skall kunna hitta och formatera den....
Den som FTP:ar mest vinner
Vet inte om jag kommer ihåg rätt men tror det är en gräns på typ 2GB storlek som FTP klarar av. Använd SMB/NFS eller koppla disken direkt till datorn istället. Inget fel på pch'n utan att när FTP protokollet skapades så var det inte gjort för 34GB  . Du kan hitta din disk i windows även fast den inte syns direkt. Högerklicka på den här datorn ta Manage/Hantera Gå in under storage sedan Disk management Där borde du hitta din disk, ta bort alla partionerna och skapa en ny. Sedan kan du installera den i pch igen. Du kan testa ta bort filerna via SMB efter du startat om pch det har funkat för mig några gånger då FTP har krånglat.
Postad 22 August 2008 - 17:03
Civpol
-
Civpol
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Tack för snabbt svar. Men gränsen för filstorlekar kan inte vara 2 GB. Jag har kört över många filer från dator till PHC som varit upp mot 12 GB stora, inga problem med det.
Jag har provat att ta bort filerna via FTP, smb mm mm men de vägrar försvinna. När jag försöker ta bort dem via delete på fjärrkontrollen så står det att "åkomst nekas" till aktuell mapp. Går jag in i mappen på PHC så visas inte filerna..... Men jag får testa att koppla den till datorn och gå det hållet....
Tack för hjälpen (återkommer kanske)
Postad 22 August 2008 - 17:07
Civpol
-
Civpol
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Förresten, SMB har jag nog inte testat. Jag har senaste Firmware och där har dykt upp något som heter Browse network. Om jag försöker ansluta till PHC det håller så vill den ha user och password...... Vart hittar man de login uppgifterna??
Postad 22 August 2008 - 17:10
xnorpx
-
xnorpx
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Förresten, SMB har jag nog inte testat. Jag har senaste Firmware och där har dykt upp något som heter Browse network. Om jag försöker ansluta till PHC det håller så vill den ha user och password...... Vart hittar man de login uppgifterna??
Starta Samba i pch sedan ansluter du till din pch Samba share genom att gå in på den här datorn. Verktyg - > Anslut nätverkdrive etc. Login är: nmt pass: 1234 default
Postad 22 August 2008 - 17:15
Civpol
-
Civpol
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Starta Samba i pch sedan ansluter du till din pch Samba share genom att gå in på den här datorn. Verktyg - > Anslut nätverkdrive etc.
Login är: nmt pass: 1234
Är inte riktigt med på var du är när du skriver "på den här datorn". Menar du kontrollpanelen och i så fall hittar jag inget med "vertyg" där...
Postad 22 August 2008 - 17:18
xnorpx
-
xnorpx
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Är inte riktigt med på var du är när du skriver "på den här datorn". Menar du kontrollpanelen och i så fall hittar jag inget med "vertyg" där...
Om du använder XP så finns det en icon som heter "Den här datorn"/"My Computer" dubbelklicka på den så kommer du se dina diskar/cd rommar etc. Gå upp i menyn där och välj Verktyg/Tools. Om du har Vista har jag ingen koll.
Postad 22 August 2008 - 17:25
Civpol
-
Civpol
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Jag kör Vista. Jag gick in under "visa datorer och enheter" och där kom jag in på den.... OCH DET FUNGERADE. Filer och mappar är borta (Cuteftpd........ alltså) Du e ett Geni...... Nu återstår bara frågan: Hur stora filer kan man skicka över??? Du skrev 2 GB men menade kanske 20 GB??? För ca 12 GB har funkat för mig många gånger.
Redigerat av Civpol, 22 August 2008 - 17:28.
Postad 22 August 2008 - 17:29
xnorpx
-
xnorpx
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Jag kör Vista. Jag gick in under "visa datorer och enheter" och där kom jag in på den.... OCH DET FUNGERADE. Filer och mappar är borta (Cuteftpd........ alltså) Du e ett Geni...... Nu återstår bara frågan: Hur stora filer kan man skicka över??? Du skrev 2 GB men menade kanske 20 GB??? För ca 12 GB har funkat för mig många gånger.
Ingen aning men större filer än 2GB har krånglat för mig tidigare med FTP. Testa att föra över dem via SAMBA och se om det funkar. EXT2 och EXT3 ska ha stöd för 2TB stora filer så det borde inte vara något problem.
Postad 22 August 2008 - 17:36
Civpol
-
Civpol
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Det skulle jag kunna testa. Kopiera via Samba så får jag ju svar på om det är PHC eller FTP som strular.....
Postad 22 August 2008 - 22:48
Unregistered071ed45b
-
Unregistered071ed45b
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
YES! Vorbis ljud i mkv! Äntligen, var najs att dom fixade det till denna relle =)
Postad 22 August 2008 - 22:59
Yoshi2000
-
Yoshi2000
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Har nyss köpt en Popcorn och uppdaterat till nya firmwaren som släpptes idag.
När jag kör en img film som jag har så mitt i filmen så fryses bilden i 10 sek ungefär och sedan börjar den spela upp den igen fast snabbspola som att den vill komma igen det den missade de 10 sekunderna, detta gjorde den ungefär 5 ggr under en hel film. Någon som varit med om detta? Någon som har några tips hur man löser problemet?
MVH
Yoshi
Postad 23 August 2008 - 06:22
maseman
-
maseman
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Hej,
Någon som testat att titta på jpg med nya firmware? är det snabbare nu? hur upplever ni det?
Tacksam för svar.
Postad 23 August 2008 - 08:47
badass
-
badass
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Har nyss köpt en Popcorn och uppdaterat till nya firmwaren som släpptes idag. När jag kör en img film som jag har så mitt i filmen så fryses bilden i 10 sek ungefär och sedan börjar den spela upp den igen fast snabbspola som att den vill komma igen det den missade de 10 sekunderna, detta gjorde den ungefär 5 ggr under en hel film. Någon som varit med om detta? Någon som har några tips hur man löser problemet?
MVH Yoshi
Så gör den för mig med. Jag kör med extern hårddisk. Många rekommenderar intern istället. Vad kör du med?
Postad 23 August 2008 - 08:56
Unregistered8e483304
-
Unregistered8e483304
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Hej,
Någon som testat att titta på jpg med nya firmware? är det snabbare nu? hur upplever ni det?
Tacksam för svar.
Mina synpunkter ur lekmannaperspektiv: * Snabbare buffring innan laddning av film (SMB) * Om man hoppar framåt genom att trycka [höger] så drar filmen igång mycket snabbare än innan, det tog ganska lång tid innan den "hittade rätt" innan * Snabbare bläddring, vet inte om det bara är inbillning men jag får för mig att den bläddrar något snabbare faktiskt i menyerna
Postad 23 August 2008 - 09:25
börni
-
börni
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Äntligen kan jag slänga sladden !!!! Nya f/w har haft en välgörande effekt på Wifi. Som jag nämnt i tidigare inlägg har jag haft väldiga problem att få min TL-WN821N USB-sticka att funka. Endast fast IP har gått överhuvudtaget, det har inte gått att automatiskt återansluta nätverket efter avstängning (PCH har inte hittat några nätverk utan manuell scanning och ibland inte ens då) och PCH har ofta låst sig när man försökt få igång nätverket. WiFi funkar nu utan problem med automatisk IP och WPA kryptering. (WEP-kryptering sägs dock fortfarande inte funka).
Jag har ett annat lite speciellt problem som jag undrar om någon vet något om. I avvaktan på att PCH ska få möjlighet att direkt surfa till SVT Play har jag försökt hitta en indirekt väg. Jag sparar ner Play-strömmen på datorn (jag använder ett program som heter WM Recorder) och så fort filen syns i datorn plockar jag upp den i Popcorn och spelar upp den där. Det funkar utom i ett avseende – jag får inget ljud. SVT Play använder ju lite olika tekniker men dom program jag testat att hämta har ASX-format vilket innebär att det sparas på hårddisken som wmv-filer med wma-ljud (fråga mig inte hur det går till, det bara blir så). Wmv-filen kan jag sedan spela upp i datorn med ljud men i PCH kommer inget ljud. I listan över fixar i nya f/w står det ”- Fixed some WMA and WMV+WMA not able to switch audio channel” och jag hoppades att det skulle lösa problemet men det det gjorde det tyvärr inte.
Är det någon som vet något om detta?
Redigerat av börni, 23 August 2008 - 09:28.
Postad 23 August 2008 - 10:07
FreddP
-
FreddP
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Äntligen kan jag slänga sladden !!!! Nya f/w har haft en välgörande effekt på Wifi. Som jag nämnt i tidigare inlägg har jag haft väldiga problem att få min TL-WN821N USB-sticka att funka. Endast fast IP har gått överhuvudtaget, det har inte gått att automatiskt återansluta nätverket efter avstängning (PCH har inte hittat några nätverk utan manuell scanning och ibland inte ens då) och PCH har ofta låst sig när man försökt få igång nätverket. WiFi funkar nu utan problem med automatisk IP och WPA kryptering. (WEP-kryptering sägs dock fortfarande inte funka).
Jag har ett annat lite speciellt problem som jag undrar om någon vet något om. I avvaktan på att PCH ska få möjlighet att direkt surfa till SVT Play har jag försökt hitta en indirekt väg. Jag sparar ner Play-strömmen på datorn (jag använder ett program som heter WM Recorder) och så fort filen syns i datorn plockar jag upp den i Popcorn och spelar upp den där. Det funkar utom i ett avseende – jag får inget ljud. SVT Play använder ju lite olika tekniker men dom program jag testat att hämta har ASX-format vilket innebär att det sparas på hårddisken som wmv-filer med wma-ljud (fråga mig inte hur det går till, det bara blir så). Wmv-filen kan jag sedan spela upp i datorn med ljud men i PCH kommer inget ljud. I listan över fixar i nya f/w står det ”- Fixed some WMA and WMV+WMA not able to switch audio channel” och jag hoppades att det skulle lösa problemet men det det gjorde det tyvärr inte.
Är det någon som vet något om detta?
Jag har med problem med nästan samma sak. När jag går in och använder den inbyggda youtube tjänsten får jag inget ljud. Vet att jag fått detta innan, men inte längre. Kanske var endast de 2 filmer som jag testade igår som hade fel codec. Vet ej.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|