* Officiell tråd - Popcorn Hour A-100 *
8037 svar till detta ämne
Postad 19 September 2008 - 14:43
Nisken
-
Nisken
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
Det är ingen regel att alla med 5.1 profil inte funkar. Jag har ganska många som spelar fint, medans vissa med 4.1 ej spelar men då beror det ju på något annat. Men profilen kan vara EN orsak till att det ibland inte spelar. På hemsidan står det vilka format och profiler den officielt stöder. H.264 * BP@L3 * [email protected] * [email protected] * [email protected]
Det har nog ingen påstått heller. Typexempel är [email protected] som kan ge upp till 300Mb/s medan den korrekta inställningen 4.1 är begränsad till 50Mb/s då PCH:n klarar ungefär 40-45Mb/s från intern HDD inser du säkert att man måste räkna med hackande när buffern blir tom i PCH vid 5.1 profil. Minimum level 4 krävs för 1920x1080 upplösning. Men mer än 4.1 är enbart för proffsbruk, tex när man vill behålla max kvalité vid redigering av råmaterial.
Men det finns även andra inställningar som ger problem.
Däremot är det nog det vanligaste exemplet på felinställningar för rippning som orsak till hackande filmer.
Postad 19 September 2008 - 19:41
wmkehag
-
wmkehag
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Varför kan man inte bläddra i alla mappar under tiden man spelar en mp3-fil? Vad är problemet?
Postad 19 September 2008 - 20:40
volgo
-
volgo
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
PROBLEM 1:Alltså är det bara min popcorn eller har fler detta problem?, har för mig jag läst om fler... Börjar med att säga att jag tycker det är den funkar finfint med att spela upp alla möjliga svåra filer ända upp till 1080p osv utan problem, streamar t.o.m 1080p. MEN om man stänger av f*nskapet genom att rycka ut strömsladden eller måste rycka ut den p.g.a en hängning eller på annat stänga av den utan att använda fjärren så är det nästan omöjligt att få igång den igen  Teven får ingen signal hur många gånger jag än drar ut och stoppar tebax sladden?! Den startar och varvar upp HDD´n och så men ingen signal till teven, samt att fjärren inte funkar då så TV-mode+siffra funkar inte... Kommit på en grej som funkar ibland för mig: 1. Bort med locket. 2. Montera bort HDD´n. 3. Ström på/ström av. 4. Ändra HDD moden från ex.vis master till slave eller ta bort jumpern helt. 5. I med HDD´n och nytt startförsök efter varje ändring i punkt 4 Efter dem trixen så hoppar den (om jag har tur) förhoppningsvis igång efter 5-20 försök. (Btw, hade detta problem innan jag monterade HDD´n oxå så den är nog inte problemet) Alltså när den funkar är den klockren, men hur svårt kan det vara att för Popcorn crewet att fixa apparaten så den startar VARENDA gång man slår till strömmen? Det borde ju vara den enklaste och mest grundläggande funktionen?!?! Skulle DVD/TV/mobiltelefoni branscherna ha samma problem så skulle dem gå under! Ursäkta min kanske griniga tom men vart jäkligt less nu när den inte startat på nåra dagar Är den paj eller är den bara så ostabil i beteendet? Lönar det sig att lämna tebax/byta ut tror ni? PROBLEM 2.När den väl funkar så brukar jag streama via Myihome vilket har funkat klockrent! Men nu så har den börjat skumma sig, hittar alla filmer jag har på datorn via Poppen, när jag försöker spela upp så blir skärmen svart precis som att filmen ska starta, men då kastar den tillbaks mig till grundskärmen med alla filmer... Testat avinstallera och ominstallera Myihome utan resultat. (Testat flera olika filmer) Vilka av webtjänsterna eller vad dem hette behöver vara igång för att köra Myihome? Är jäkligt tacksam om jag kan få nån hjälp med mina problem!!! MVH och trevlig helg!
Postad 19 September 2008 - 23:31
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
volgo -> Låter som att det är fel på din pop, returnera säger jag.
Postad 20 September 2008 - 08:45
sister ray
-
sister ray
-
Forumräv
-
-
528 inlägg
har sökt lite inom tråden samt på nätet om hur man kan packa upp/spela rar på PCH. Har dock bara kommit fram till att man kan köra Ilink lokalt på pch men ingen info om hur man gör det. skulle vara super om någon känner för att ge en snabbförklaring!
har även ett litet problem när jag lirar filmer som ligger på en extern disk. när jag spolar och sedan trycker på play stoppar filmen och jag kommer ut till menyn... för att gå runt detta måste jag trycka på pause och sen play för att filmen inte ska avslutas. någon som upplever samma fel?
Postad 20 September 2008 - 08:58
typas
-
typas
-
Användare
-
-
200 inlägg
1 Hur gör man för att få ingång torrent-laddningen på PCH ?
2 Hr märkt att filerna på HD försvinner ibland, då måste man start om hela PCH genom att dra ut nätsladden. Finns det något bättre sätt att bli av med det här problemet ?
Postad 20 September 2008 - 09:06
Micke t
-
Micke t
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Volgo
Jag drar ut sladden varje gång jag stänger av min Popcorn och den har alltid startat utan problem.
Postad 20 September 2008 - 09:24
sister ray
-
sister ray
-
Forumräv
-
-
528 inlägg
1 Hur gör man för att få ingång torrent-laddningen på PCH ?
2 Hr märkt att filerna på HD försvinner ibland, då måste man start om hela PCH genom att dra ut nätsladden. Finns det något bättre sätt att bli av med det här problemet ?
torrentklienten hittar du på: http://<PCH IP>:8088/ Där finns två val varav den ena är torrent. i fönstret som finns där letar du upp din sparade torrentfil och trycker upload. så gör jag.
Postad 20 September 2008 - 10:33
Unregistered767f9480
-
Unregistered767f9480
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
har sökt lite inom tråden samt på nätet om hur man kan packa upp/spela rar på PCH. Har dock bara kommit fram till att man kan köra Ilink lokalt på pch men ingen info om hur man gör det. skulle vara super om någon känner för att ge en snabbförklaring! http://www.lundman.n...x.php/Llink:nmtHåll till godo!
Postad 20 September 2008 - 10:57
MrBurn
-
MrBurn
-
Lärjunge
-
-
376 inlägg
Vilket märke rekommenderar ni att man har på HDDn som man sätter in i sin popcorn hour?
Samt så vill man veta vilket märke som går kallast då man inet vill att PCN ska hänga sig direkt när man kollar på film från HDDN.
Är det 3,5" eller 2,5" storlek på HDDN som man ska ha?
Hade tänkt köpa en:
Hitachi Cinemastar 7K160 HCS721616PLAT80 8MB 160GB
men frågan är hur varm den blir om den fungerar bra i en PCN?
En snabb och bra hdd, och 160GB kommer man långt på om man tar bort saker efter man har kollat på det.
Redigerat av MrBurn, 20 September 2008 - 11:19.
Postad 20 September 2008 - 12:56
Nisken
-
Nisken
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
Vilket märke rekommenderar ni att man har på HDDn som man sätter in i sin popcorn hour? Samt så vill man veta vilket märke som går kallast då man inet vill att PCN ska hänga sig direkt när man kollar på film från HDDN. Är det 3,5" eller 2,5" storlek på HDDN som man ska ha?
Hade tänkt köpa en: Hitachi Cinemastar 7K160 HCS721616PLAT80 8MB 160GB
men frågan är hur varm den blir om den fungerar bra i en PCN?
En snabb och bra hdd, och 160GB kommer man långt på om man tar bort saker efter man har kollat på det.
Snarare vilket märke rekommenderas INTE...WesternDigital är det märke som återkommande har problem. Vad det beror på tror jag inte är utrett. Men jag skulle köpa ett annat märke. 3,5" PATA (som den du listar här) passar direkt, 2,5" PATA utvecklar mindre värme, men måste ha en adapter för anslutningen och passar inte i hålen i chassiet utan får fästas med dubbelhäftande tejp eller borra lite. Snabb behöver den inte vara PCH:n sväljer max 40-50Mb/s från en intern HDD, även en slö men modern PATA disk ger säkert 10+ ggr den farten (om den är defragmenterad). Själv har jag en äldre 60GB PATA och får plats med massor av foton, 20 CD album med mp3musik och ett tiotal filmer, som aldrig hackar. Så accepterar du att inte ha hela samlingen online på PCH:n räcker 160GB lååångt. Jag har inga problem med värmen i min PCH och har skrotat planerna på en fläkt. Men är du riktigt noga söker du på tomshardware.com efter svala diskar i deras tester på 3,5" PATA diskar. Tänk på att formattera disken med ext2/3 när du monterat den i PCH:n och att inte formattera den med NTFS om du har Win i PC:n, genom att montera den där först. PCH:n kan visserligen läsa NTFS - men INTE skriva till det formatet, så att byta filer blir svårt.....
Redigerat av Nisken, 20 September 2008 - 13:49.
Postad 20 September 2008 - 15:33
MrBurn
-
MrBurn
-
Lärjunge
-
-
376 inlägg
Snarare vilket märke rekommenderas INTE...WesternDigital är det märke som återkommande har problem. Vad det beror på tror jag inte är utrett. Men jag skulle köpa ett annat märke.
3,5" PATA (som den du listar här) passar direkt, 2,5" PATA utvecklar mindre värme, men måste ha en adapter för anslutningen och passar inte i hålen i chassiet utan får fästas med dubbelhäftande tejp eller borra lite.
Snabb behöver den inte vara PCH:n sväljer max 40-50Mb/s från en intern HDD, även en slö men modern PATA disk ger säkert 10+ ggr den farten (om den är defragmenterad). Själv har jag en äldre 60GB PATA och får plats med massor av foton, 20 CD album med mp3musik och ett tiotal filmer, som aldrig hackar. Så accepterar du att inte ha hela samlingen online på PCH:n räcker 160GB lååångt.
Jag har inga problem med värmen i min PCH och har skrotat planerna på en fläkt. Men är du riktigt noga söker du på tomshardware.com efter svala diskar i deras tester på 3,5" PATA diskar.
Tänk på att formattera disken med ext2/3 när du monterat den i PCH:n och att inte formattera den med NTFS om du har Win i PC:n, genom att montera den där först. PCH:n kan visserligen läsa NTFS - men INTE skriva till det formatet, så att byta filer blir svårt.....
Okej, får bli en Hitachi 80GB 7200RPM 8MB Cache. Lär ju duga utmärkt då jag bara kommer ha några filmer åt gången på den. 391kr för HDDn inte illa pinkat  Det är en 3,5" IDE som att den passade rakt av.
Redigerat av MrBurn, 20 September 2008 - 15:34.
Postad 20 September 2008 - 15:48
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Var inte lägga ett par kronor extra och köpa tex en sån här?
Eller om du nödvändigtvis måste ha en sån lite disk en sån här:
Postad 20 September 2008 - 16:02
sister ray
-
sister ray
-
Forumräv
-
-
528 inlägg
http://www.lundman.n...x.php/Llink:nmt
Håll till godo!
Där är du grym. tack så mycket!
Postad 20 September 2008 - 16:12
MrBurn
-
MrBurn
-
Lärjunge
-
-
376 inlägg
Läste något om trådlöst till PCN, hur fixar man det?
Skulle vara guld värt då man inte orkar dra nätverkskabeln ända in till sovrummet.
Och när man har satt i HDDn i PCN , hur formaterar man HDDn osv?
Kommer det upp en liten ruta osv så får man göra det på så vis?
Vad rekommenderar ni att man uppdaterar mjukvaran först och sedan efter man har uppdaterat till den nyaste mjukvaran så installerar man HDDn, eller rekommenderar ni att man installerar HDDn och uppdaterar mjukvaran sedan efter man har installerat HDDn?
Va det .iso eller vad det .img PCN kunde läsa?
Eller kan den läsa bägge nu?
Postad 20 September 2008 - 19:14
ananasen90
-
ananasen90
-
Rookie
-
7 inlägg
Skulle stolt visa upp min nya popcorn under en filmkväll med vännerna igår, chipsen o läsken var framme och projektorn igång.
Använde en något äldre extern hårddisk som jag laddat med två iso dvd.
Det började bra, tills en bit in i filmen då bilden började fryslagga. Efter ett par sekunder kom den igång igen men spelade nu upp filmen e dubbelfart tills han kommit ifatt det han missat. Detta hände på båda iso filerna och i bland med täta mellanrum.
Så är det externa disken som inte läser tillräckligt fort eller vad är problemet, kan vara bra att veta när jag ska invistera ett nytt tillbehör till popcornen.
O en fråga till, kan jag plugga in nätverkskort i form av usb-sticka och hitta nätverk eller måste man köra med kabel ?
Mvh
Hannes
Postad 20 September 2008 - 21:24
Unregistered55ace4d8
-
Unregistered55ace4d8
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Skulle stolt visa upp min nya popcorn under en filmkväll med vännerna igår, chipsen o läsken var framme och projektorn igång. Använde en något äldre extern hårddisk som jag laddat med två iso dvd. Det började bra, tills en bit in i filmen då bilden började fryslagga. Efter ett par sekunder kom den igång igen men spelade nu upp filmen e dubbelfart tills han kommit ifatt det han missat. Detta hände på båda iso filerna och i bland med täta mellanrum.
Så är det externa disken som inte läser tillräckligt fort eller vad är problemet, kan vara bra att veta när jag ska invistera ett nytt tillbehör till popcornen.
O en fråga till, kan jag plugga in nätverkskort i form av usb-sticka och hitta nätverk eller måste man köra med kabel ?
Mvh Hannes
DVD ISO frysningar är ett känt fel. Fixas i nästa firmware release, följ utvecklingen av nästa firmware på: http://www.networked...ad.php?tid=8159
Postad 21 September 2008 - 06:53
Nisken
-
Nisken
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
DVD ISO frysningar är ett känt fel. Fixas i nästa firmware release, följ utvecklingen av nästa firmware på: http://www.networked...ad.php?tid=8159
Har aldrig någonsin haft en hackande på en ISO film. Men jag kör intern HDD. Vad gäller USB wifi finns det bara support för en enda sticka i den firmware som finns nu. Du får söka i tråden efter vad den heter. Vill du ha trådlöst så använd en brygga istället och anslut den till PCH:n med ethernetkabel.
Postad 21 September 2008 - 09:14
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
ananasen90:Det låter som disken du körde behöver "Defragmenteras", detta kan du göra från Windows. Då kommer med 99% trubblet försvinna. Detta har att göra med att efter ett tags användande så "slängs data ut" lite ostrukturerat på disken, så din fina ISO ligger utspridd över större delar av disken... då kan denna typen av strul uppträda. TP-link har en USB-dongle baserad på Atheros (det som PCH stödjer). Här hittar du den!!
Postad 21 September 2008 - 09:41
peter.mor
-
peter.mor
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Jag får ingen bild med hdmi, ingen signal står det, har lämmnat in den på inet där jag köpte den fick tllbaka den dom hitta inget fel sa dom
fel bildkälla menar dom på, får bild med composit, har testat auto och alla hdmi varianterna funkar bara inte, testat annan hdmi kabel, allt börja strula efter den senaste firmwaren, har köpt ny tv och den har hdmi version 1,3 men funkade ju inte med den gammla tvn heller, vad ska jag göra, lämmna in den igen eller skrota den, köra komposit kan ju lika gärna vara.
Postad 21 September 2008 - 10:00
ijahman
-
ijahman
-
Användare
-
-
199 inlägg
ananasen90:
Det låter som disken du körde behöver "Defragmenteras", detta kan du göra från Windows. Då kommer med 99% trubblet försvinna. Detta har att göra med att efter ett tags användande så "slängs data ut" lite ostrukturerat på disken, så din fina ISO ligger utspridd över större delar av disken... då kan denna typen av strul uppträda.
Kan man defragmentera över samba/nfs??? Hur isf? Eller menar du att man ska ta ut disken och trycka in den i sin dator?
Postad 21 September 2008 - 12:11
TaubermaN
-
TaubermaN
-
Användare
-
-
134 inlägg
Ni som kan spela upp .iso filmer kan ni skriva vilken film ni testat?
Om ni inte vill skriva i tråden kan ni PMa hela release namnet, jag får nämligen inget ljud när jag spela upp det och jag har försökt att ändra ljud inställningarna
Postad 21 September 2008 - 12:30
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
ijahman:I "the Ananas case" så kördes ju Extern Disk (USB) o då är det ju normalt sett NTFS (eller ev Fat... vilket gud förbjude...). Så då är det ju inga problem. När det gäller Ext2/3 så vette sjutton, men det borde ju finnas Defragmenterings-verktyg där oxå... men jag är inte Linux-guru... så tyvärr inget bra svar! peter.mor:Har du kört korrekt upplösning för din TV?? Kör du tex 1080p o din TV inte klarar det så kan det bli så! Du verkar ju ha testat det mesta annat! Men testa olika upplösningar via HDMI så får du ju se om det är HDMI:n i sig som är problemet!
Postad 21 September 2008 - 12:41
MrBurn
-
MrBurn
-
Lärjunge
-
-
376 inlägg
ijahman:
I "the Ananas case" så kördes ju Extern Disk (USB) o då är det ju normalt sett NTFS (eller ev Fat... vilket gud förbjude...). Så då är det ju inga problem. När det gäller Ext2/3 så vette sjutton, men det borde ju finnas Defragmenterings-verktyg där oxå... men jag är inte Linux-guru... så tyvärr inget bra svar!
peter.mor:
Har du kört korrekt upplösning för din TV?? Kör du tex 1080p o din TV inte klarar det så kan det bli så! Du verkar ju ha testat det mesta annat! Men testa olika upplösningar via HDMI så får du ju se om det är HDMI:n i sig som är problemet!
Nope Ext2/3 behövs inte defraggas utom det filsystemet slänger inte runt datan som ntfs gör. Windows sucks and you know it. Edit: Hoppas jag får hem min PCN och min hdd nu ibörjan på vekcna beställde den i går dvs lördags.
Redigerat av MrBurn, 21 September 2008 - 12:44.
Postad 21 September 2008 - 12:53
ijahman
-
ijahman
-
Användare
-
-
199 inlägg
Nope Ext2/3 behövs inte defraggas utom det filsystemet slänger inte runt datan som ntfs gör. Windows sucks and you know it.
SWEET
Postad 21 September 2008 - 13:45
peter.mor
-
peter.mor
-
Amatör
-
-
55 inlägg
ijahman:
I "the Ananas case" så kördes ju Extern Disk (USB) o då är det ju normalt sett NTFS (eller ev Fat... vilket gud förbjude...). Så då är det ju inga problem. När det gäller Ext2/3 så vette sjutton, men det borde ju finnas Defragmenterings-verktyg där oxå... men jag är inte Linux-guru... så tyvärr inget bra svar!
peter.mor:
Har du kört korrekt upplösning för din TV?? Kör du tex 1080p o din TV inte klarar det så kan det bli så! Du verkar ju ha testat det mesta annat! Men testa olika upplösningar via HDMI så får du ju se om det är HDMI:n i sig som är problemet!
har testat alla varianterna på hdmi men får ingen signal på någon av dom, min nya tv har hdmi 1,3 kanske värt att testa med en sån hdmi kabel men felet var det samma med den gamla tv som har den vanliga hdmi, funkar ju med komposit signal men inte hdmi, allt strul började med den nya firmwaren, kan man återställa till juni firmwaren på något sätt, började med att jag fick en röd digital störning i bilden sen har det bara blivit värre och värre och nu får jag ingen bild alls på hdmi
Postad 21 September 2008 - 14:58
halle7
-
halle7
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Jag använder myihome för att kolla på filmer från datorn.
Problemet är att det inte har stöd för ISO-filer och jag använder det formatet lite då och då.
I dagsläget måste jag lägga över de på min externa hårddisk var gång o koppla in.
Finns det nåt smidigare sätt?
Om jag använder popcornen kopplad till datorn men utan myihome så hittas några standardmappar t.ex. mina videos (eller va de heter) men jag kan inte gå in i valfria mappar.
Postad 21 September 2008 - 15:01
Nisken
-
Nisken
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
Ni som kan spela upp .iso filmer kan ni skriva vilken film ni testat? Om ni inte vill skriva i tråden kan ni PMa hela release namnet, jag får nämligen inget ljud när jag spela upp det och jag har försökt att ändra ljud inställningarna
Nu senast en egen rippning från DVD "Smokies greatest hits 1975-1979" gick helt felfritt. Men värdet av den upplysningen förstår jag inte riktigt? Jag förutsätter att du har senaste firmware, samt att du ställt in DTS & DD5.1 till "raw" i PCH:n och att du kör ljudet genom en extern förstärkare/dekoder via ljudkoaxkabel från PCH:n A-100:an klarar inte att dekoda DTS och att skicka ut det ljudet, vare sig som analog 2ch eller via HDMI:n, om samma sak gäller DD5.1 minns jag inte (då jag kör ljudet via koax och extern förstärkare/dekoder)
Redigerat av Nisken, 21 September 2008 - 15:02.
Postad 21 September 2008 - 18:51
TaubermaN
-
TaubermaN
-
Användare
-
-
134 inlägg
Jag kör utan förstärkare/reciever utan direkt till tvn. Filmerna jag har testat har inte DTS ljud men borde inte spelaren klara av att spela uppDD 5.1?
Postad 21 September 2008 - 19:13
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
TaubermaN:Ja, om du har DD inställt på PCM så mixas ljudet ner till 2-kanaler! Men det får inte stå RAW om du inte har förstärkare!
Postad 21 September 2008 - 20:47
TaubermaN
-
TaubermaN
-
Användare
-
-
134 inlägg
så det ska finnas en DD meny? För mig står det bara DTS, AC3, ACC och WMA PRO. Allt förutom DTS är inställt på PCM. Får väl dra ner ett antal .iso filmer och testa för ingen av de jag har verkar fungera.
Postad 21 September 2008 - 21:11
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
TaubermaN:DD = AC3, sätt den till PCM, så håller vi tummarna! Edit: Jaha, du hade testat det... hm... Antingen skulle det ju kunna vara en bugg (men det borde man hört mycket om tycker jag). Om du skapat ISO:na själv skulle det ju kunna vara nåt kompatibilitets strul... Har du kollat på NMT-forumet?? Där finns ju oerhört mycket diskussioner att söka bland! Hoppas det löser sig!!
Redigerat av Kanelbulle, 21 September 2008 - 21:15.
Postad 22 September 2008 - 12:37
MrBurn
-
MrBurn
-
Lärjunge
-
-
376 inlägg
Så nu har jag fått min PCN med en 40GB Samsung HDD 16MB Cache 7200rpm.
När jag väljer att uppdatera den nu så uppdaterade den en gång.
Sedan testade jag att uppdatera igen och då kunde jag uppdatera igen.
Säger den aldrig till när man har nyaste FW?
Eller ska jag hålla på att uppdatera tills den säger till?
Postad 22 September 2008 - 13:03
MrBurn
-
MrBurn
-
Lärjunge
-
-
376 inlägg
Fan jag kommer inte åt min hdd via ftpn, vad fan är användarnamnet och lösenordet? jag skriver följande: ftp:\\192.168.0.102\ Jag hittar den via delade medior osv, så den finns i nätverket. Men jag kommer inte åt ftpn  Edit: ftpuser fungerar inte, hur fan ska jag komma åt min ftp server på PCN om inte lösen och användarnamnet fungerar som dom skriver i instruktionerna? Någon som vet? Försökte gå in i ftpn via FlashFXP och får detta felmedelande: [R] Connecting to 192.168.0.102 -> IP=192.168.0.102 PORT=21 [R] Connected to 192.168.0.102 [R] 220---------- Welcome to Pure-FTPd ---------- [R] 220-You are user number 1 of 10 allowed. [R] 220-Local time is now 12:22. Server port: 21. [R] 220 You will be disconnected after 1440 minutes of inactivity. [R] USER ftpuser [R] 331 User ftpuser OK. Password required [R] PASS (hidden) [R] 530 Login authentication failed [R] Connection failed
Det vill säga att jag har fel lösenord, men lösenordet är inte "ftpuser" som det ska vara, vad är det för lösen? Jag har försökt att installera om och formatera om HDDn men det fungerar inte ändå.
Redigerat av MrBurn, 22 September 2008 - 13:23.
Postad 22 September 2008 - 14:32
Nisken
-
Nisken
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
Fan jag kommer inte åt min hdd via ftpn, vad fan är användarnamnet och lösenordet? jag skriver följande: ftp:\\192.168.0.102\
Jag hittar den via delade medior osv, så den finns i nätverket. Men jag kommer inte åt ftpn 
Edit: ftpuser fungerar inte, hur fan ska jag komma åt min ftp server på PCN om inte lösen och användarnamnet fungerar som dom skriver i instruktionerna? Någon som vet?
Försökte gå in i ftpn via FlashFXP och får detta felmedelande:
Det vill säga att jag har fel lösenord, men lösenordet är inte "ftpuser" som det ska vara, vad är det för lösen? Jag har försökt att installera om och formatera om HDDn men det fungerar inte ändå.
Du är för otydlig i din beskrivning för att man ska veta vad det är för HDD du inte kommer åt. Om det är den interna HDD:n i PCH:n du inte kommer åt från LAN:et, gäller följande: Så här skriver kanelbullen i post nr#1 sida 1 2:5 Jag kommer inte åt min hårddisk över nätverket, den kräver lösenord? I de senaste Firmwaren (från ca Mars 2008) så har det lagts till Användarnamn o Lösenord för att komma åt den interna disken i Popcorn Hour. Användarnamnet är: nmt Lösenordet är: 1234. Första gången man gör det kan det vara lite krångligt (jag hade visst strul), starta om spelaren osv, så brukar det lösa sig! Är det någon särskild orsak till att du inte använder den inloggningen?
Redigerat av Nisken, 22 September 2008 - 14:39.
Postad 22 September 2008 - 14:42
MrBurn
-
MrBurn
-
Lärjunge
-
-
376 inlägg
Hittade lösningen, lösenordet va 1234 nu fungerar allt som det ska
Nu ska jag bara föra över DVE och kalibrerar TVn mot PCN enheten.
Just ja, har en fråga till.
Är det någon som har testat att kolla på 720P och 1080P filmer via en extern HDD?
Dvs via USB porten, tänkte fråga hur det fungerade för er?
Laggade det eller fungerade det bra?
Postad 22 September 2008 - 15:51
maresdyk
-
maresdyk
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Är det någon som vet när nästa FW kommer och vad den innehåller? Samt hur det ligger till med Betorna?
Johan
Postad 22 September 2008 - 17:45
banfield
-
banfield
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Sålde min Popcorn , den sög.
Halvfärdig produkt. Med massa problem
Postad 22 September 2008 - 17:50
rubik
-
rubik
-
Användare
-
-
132 inlägg
Har problem med ljudet när jag skall spela upp en mkv film. (1080p). Ljudet fungerar finfint i någon minut eller så men sedan blir det helt plötsligt tyst. Om man pausar och sedan spelar igen så funkar ljudet ytterligare någon minut och sedan samma sak igen. Vad beror detta på? Och vad kan man göra åt det?
Har popcorn inkopplad via hdmi till tv:n och sedan digital komponent till förstärkare.
Postad 22 September 2008 - 18:00
qwertansk
-
qwertansk
-
Användare
-
-
173 inlägg
Är det någon som vet när nästa FW kommer och vad den innehåller? Samt hur det ligger till med Betorna? Johan
Här finns masssa info om nästa firmware! http://www.networked...ad.php?tid=8159
Postad 22 September 2008 - 18:49
Nisken
-
Nisken
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
Sålde min Popcorn , den sög. Halvfärdig produkt. Med massa problem
Tråkigt att höra att den inte passade dig, men Inte så många här som upplevt samma sak som du - men några är det ju, så det finns en egen tråd där ni kan känna er hemma.
Redigerat av Nisken, 22 September 2008 - 19:07.
Postad 22 September 2008 - 20:10
Unregistered55ace4d8
-
Unregistered55ace4d8
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Sålde min Popcorn , den sög. Halvfärdig produkt. Med massa problem
Håller med om att den är halvfärdig, om inte nästa firmware löser de DVD ISO frysningar och andra instabilitets fenomen som jag har på min PCH så säljer jag min också. Jag kan inte förstå hur PCH kan få så höga användarbetyg, den funkar ju inte! Tänk om inte det går att lösa problemen pga att hårdvaran inte räcker till... Funderar på att bygga mig en HTPC istället, tråkigt för PCH konceptet är mycket tilltalande.
Postad 22 September 2008 - 23:36
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Alltid när man har pratat om poppen här så har det ju nämnts att det inte alltid bara är att plugga i och köra, man kan få strula endel innan man får det som man vill ha det. Att man kan få en HTPC att käka fler format och fungera bättre än poppen tror jag också, men till vilket pris och tid? Jag skulle tippa på att fixar man inte att få till nätverk etc så att poppen lirar någorlunda (om man har en HEL produkt vill säga) så sätter man inte ihop en HTPC i ett nafs som man får att rulla felfritt, det krävs om inte ännu mer kunskap och knåpande för att få en sådan att lira felfritt. Fast somsagt, när den väl lirar så slår den ju popcorn på fingrarna rätt hårt, men till det tredubbla priset då.
För att väga upp lite negativa åsikter så får väl jag säga att min popcorn har lirat perfekt, några småbuggar som krävt en omstart tidigare men detta verkat ha ordnat sig med senaste fw. Jag är helnöjd med tanke på priset.
Postad 23 September 2008 - 07:16
Nisken
-
Nisken
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
Håller med om att den är halvfärdig, om inte nästa firmware löser de DVD ISO frysningar och andra instabilitets fenomen som jag har på min PCH så säljer jag min också. Jag kan inte förstå hur PCH kan få så höga användarbetyg, den funkar ju inte! Tänk om inte det går att lösa problemen pga att hårdvaran inte räcker till...
Funderar på att bygga mig en HTPC istället, tråkigt för PCH konceptet är mycket tilltalande.
Visst om man har höga krav på tekniken som bitrates större än 40-45Mb/s, större frihet att välja grafiskt utseende på applikationer och leverantörer av dessa, samt inte minst större budget, är nog en PC som mediacenter ett bättre val. Halvfärdig? är Windows en halvfärdig produkt? Är OSX en halvfärdig produkt? För priset 1.500-1.800:- (ny A-100) är det nog många som anser att PCH är ett bra val. Att de jobbar hårt på att ge användarna det de sätter upp på önskelistan är väl helt klart. Vilken annan leverantör kommer med en funktionsuppdatering (inte bara buggfixar) var annan månad? Att HW inte kommer att räcka till för höga bitrates i lågkomprimerat HD material eller processorkapaciteten för att packa upp framtida högkomprimerade format är också klart. Men Sigma 8635 var och är processorn med den högsta pris/prestanda du hittar i detta prissegment. Nya processorer och chipset kommer, men det gör det väl alltid.... Många som upplever problem med PCH:n har antingen ett ex som behöver servas, går för varm, försöker köra felaktiga eller orimligt kodade filer eller har helt enkelt ställt in den fel. Sedan finns det ju användare som helt enkelt ska ha en mycket dyrare lösning istället
Postad 23 September 2008 - 07:33
Mr_Empa
-
Mr_Empa
-
Veteran
-
-
1742 inlägg
Sålde min Popcorn till grannen och då ingick installationshjälp i priset. Han hade en Seagate 320Gb hårddisk som vi stoppade i och den installerades utan problem.
När vi delade ut några mappar på hans dator för att mappa upp dem i Popcorn så gick det segt som sirap, på våningen ovanför (hos mig) gick det hur smidigt som helst.
Popcorn och dator har samma ip-range (192.168.0.X) och tillhör samma workgroup, så jag förstår inte vad som kan vara fel. Går man tex. i på en share så tar det kanske 20sek innan den kommer upp, hos mig så gick snurrade ikonen två varv innan jag kom in på den share jag ville åt.
Några förslag?
Postad 23 September 2008 - 07:44
Schluug
-
Schluug
-
Användare
-
-
164 inlägg
Håller helt med Nisken, tycker PCH är en otrolig maskin för vad den kostar. Den äter det mesta man matar den med, min spelar säkert 9/10 dvd-isos och mer än så av x264.
Sen kan jag hålla med om att det inte är plug 'n play direkt, men inget direkt avancerat man måste göra.
Om man har alla dessa problem som folk har, så tror jag ofta det är skit bakom spakarna snarare än att PCH bär skulden. Är instresserad av ni som säljer era PCH köper istället? Finns det någon enklare lösning?
Redigerat av Schluug, 23 September 2008 - 07:44.
Postad 23 September 2008 - 07:45
Unregistered55ace4d8
-
Unregistered55ace4d8
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Visst om man har höga krav på tekniken som bitrates större än 40-45Mb/s, större frihet att välja grafiskt utseende på applikationer och leverantörer av dessa, samt inte minst större budget, är nog en PC som mediacenter ett bättre val.
Halvfärdig? är Windows en halvfärdig produkt? Är OSX en halvfärdig produkt?
För priset 1.500-1.800:- (ny A-100) är det nog många som anser att PCH är ett bra val. Att de jobbar hårt på att ge användarna det de sätter upp på önskelistan är väl helt klart. Vilken annan leverantör kommer med en funktionsuppdatering (inte bara buggfixar) var annan månad?
Att HW inte kommer att räcka till för höga bitrates i lågkomprimerat HD material eller processorkapaciteten för att packa upp framtida högkomprimerade format är också klart. Men Sigma 8635 var och är processorn med den högsta pris/prestanda du hittar i detta prissegment. Nya processorer och chipset kommer, men det gör det väl alltid....
Många som upplever problem med PCH:n har antingen ett ex som behöver servas, går för varm, försöker köra felaktiga eller orimligt kodade filer eller har helt enkelt ställt in den fel.
Sedan finns det ju användare som helt enkelt ska ha en mycket dyrare lösning istället  Håller med om att priset på PCH är bra, om den fungerat till 100%, det gör den inte. Det är inte en robust produkt, jag kan inte lita på att jag kan se en DVD film utan frysningar/hang ups, det förtar en hel del av glädjen med filmtittande och användandet av PCH. Håller även med om att det finns många som försöker köra felaktiga filer etc, det går att göra fel som användare... även om man bortser från enstaka felaktiga exemplar och klantigt handhavande så finns det fortfarande efter snart ett år en alldeles för stor mängd fel. Se på tillverkarens egen bugglista; http://www.networked...ad.php?tid=8159Som sagt, gillar konceptet PCH, men börjar med all rätt bli kritisk.
Postad 23 September 2008 - 07:55
ebolasmurf
-
ebolasmurf
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Håller med om att priset på PCH är bra, om den fungerat till 100%, det gör den inte. Det är inte en robust produkt, jag kan inte lita på att jag kan se en DVD film utan frysningar/hang ups, det förtar en hel del av glädjen med filmtittande och användandet av PCH.
Håller även med om att det finns många som försöker köra felaktiga filer etc, det går att göra fel som användare... även om man bortser från enstaka felaktiga exemplar och klantigt handhavande så finns det fortfarande efter snart ett år en alldeles för stor mängd fel. Se på tillverkarens egen bugglista;
http://www.networked...ad.php?tid=8159
Som sagt, gillar konceptet PCH, men börjar med all rätt bli kritisk.
Har två st A100.. har fått strula lite för att få till det.. körde xbmc tidigare på min gamla xBox.. men jag vill kunna köra HD material. Om det nu är så viktigt att det ska fungera till 100% så finns det bara en lösning: Köp Bluerayspelare och vänta tills allt kommer ut på skiva och spela upp. Samma sak gällde ju DVD från början när divx började komma. var mycket strul med det också. HTPC i all ära, men kostar minimum 3 x popcorn A100 och kanske 6-10 gånger mer om man ska ha något vettigt med riktiga saker i. MythTV kanske vore något för dig.. kombinera det med en HTPC så kan du leka sedan. En sak att tänka på dock är att MythTV är INTE lätt för en vanligt svensson att sätta upp (säger inte att du är en vanligt svensson)
Postad 23 September 2008 - 08:06
snokez
-
snokez
-
Rookie
-
5 inlägg
Jag håller med Joemon till 100%. Jag tycker konceptet är riktigt bra men vilken dålig produkt. Min PCH har redan
(eft. 2 månader) börjat strula med HDMI samt fryser filmer från USB var 10 min, flimmer på komponentutgången mm.
Dessutom går det inte att skicka över filer till PCH interna HDD med mer än ca. 35 Mbit/sek. Det är ca. hälften av
vad man kan förvänta sig av en 100 Mbit anslutning. Det är inte kul att kolla på film längre.
Nu börjar jag ett dyrare HTPC projekt men jag tror att man får vad man betalar för. När det är klart ska jag ge bort min PCH.
Postad 23 September 2008 - 08:40
Unregistered55ace4d8
-
Unregistered55ace4d8
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Har två st A100.. har fått strula lite för att få till det.. körde xbmc tidigare på min gamla xBox.. men jag vill kunna köra HD material.
Om det nu är så viktigt att det ska fungera till 100% så finns det bara en lösning: Köp Bluerayspelare och vänta tills allt kommer ut på skiva och spela upp. Samma sak gällde ju DVD från början när divx började komma. var mycket strul med det också.
HTPC i all ära, men kostar minimum 3 x popcorn A100 och kanske 6-10 gånger mer om man ska ha något vettigt med riktiga saker i.
MythTV kanske vore något för dig.. kombinera det med en HTPC så kan du leka sedan. En sak att tänka på dock är att MythTV är INTE lätt för en vanligt svensson att sätta upp (säger inte att du är en vanligt svensson)
Jo jag kan ju alltid bränna ut mina filmer och stoppa i DVD-spelaren... men det var ju ett moment som jag ville slippa mha PCH. HTPC är ett dyrare och sannolikt ett mer komplext och tidskrävande projekt, och det hade jag inte lust med och köpte mig en PCH... jag kommer invänta nästa firmware release och hoppas verkligen att PCH därefter fungerar acceptabelt.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|