* Officiell tråd - Popcorn Hour A-100 *
8037 svar till detta ämne
Postad 07 October 2008 - 00:06
frozen_ice
-
frozen_ice
-
Rookie
-
5 inlägg
Kör du ISO eller från en VIDEO_TS mapp? Streamar du via SMB?
Tanken är ju att köra från .iso för det är de ja har filmerna i men ja har testat från video_ts också å de blir typ samma, går lite bättre på iso. Ja de står "smb" innan sökvägen på min pch men ja har egentligen ingen aning rent tekniskt va som menas hehe. Är det begränsat på nåt sätt?
Postad 07 October 2008 - 00:46
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
Verkligen sådan skillnad? Nån med popcorn som kan verifiera? Är en A-110 snabbare eller är det som jag tror precis samma muskler i en A-100?
Jag har en A-100 och en Tvix 5100 hemma (med gamla slöare processorn, samma som 4100 i testet). Kan stämma in i att Tvixen känns och är snabbare i allt trots den "sämre" processorn, men några 23 sekunder att starta en mkv-film på PCH stämmer inte. Åtminstone inte med den nyaste firmwaren och testet gjordes med 080612-versionen. Ska se om jag orkar göra en mätning för den goda sakens skull... återkommer.
Postad 07 October 2008 - 07:34
_hb_
-
_hb_
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Jag har en A-100 och en Tvix 5100 hemma (med gamla slöare processorn, samma som 4100 i testet). Kan stämma in i att Tvixen känns och är snabbare i allt trots den "sämre" processorn, men några 23 sekunder att starta en mkv-film på PCH stämmer inte. Åtminstone inte med den nyaste firmwaren och testet gjordes med 080612-versionen. Ska se om jag orkar göra en mätning för den goda sakens skull... återkommer.
A-100 med firmware ifrån slutet av sommaren (tror det är senaste?) Har mina mkv-filer på en iomega nätdisk och kör SMB mot den med en par switchar på vägen, det brukar ta någon sekund att starta en uppspelning. Att hoppa i filen går ofta blixtsnabbt, men ibland tar det någon sekund. Och sedan brukar det ta ytterligare kanske en sekund innan 5.1-ljudet kommit igång. Ger inte mycket för "testet"
Postad 07 October 2008 - 09:25
mr_Look2
-
mr_Look2
-
Lärjunge
-
-
362 inlägg
Kanelbulle:
I typ allaa rescensioner så står det ju att musik delan inte är något vidare. Det är väl det som är mitt största frgetecken just nu. Det är aldrig nån som skriver vad som inte är bra. Är den helt obrukbar, eller vad är det som skulle kunna göras bätte?
Men om man skulle välja mellan en tvix 6500, det skilljer ju ganska mkt i pris, och det som jag tycker verkar skilja mest är designen, men jag kommer att ha den i ett skåp så den kommer iallafall inte att synas så det känns som att det inte spelar så stor roll hur den ser ut...
Postad 07 October 2008 - 09:28
Ka11e
-
Ka11e
-
Amatör
-
-
85 inlägg
A-100 med firmware ifrån slutet av sommaren (tror det är senaste?) Har mina mkv-filer på en iomega nätdisk och kör SMB mot den med en par switchar på vägen, det brukar ta någon sekund att starta en uppspelning. Att hoppa i filen går ofta blixtsnabbt, men ibland tar det någon sekund. Och sedan brukar det ta ytterligare kanske en sekund innan 5.1-ljudet kommit igång.
Ger inte mycket för "testet"
Samma här, 12gb 1080p mkver startar inom 3 sek. Kör allt via nät mot MyIhome. Funkar klockrent!
Postad 07 October 2008 - 09:52
Unregisteredd13b2286
-
Unregisteredd13b2286
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Tänkte slå till på en Popcorn A-110 men blev lite fundersam när man läste detta svenska test på http://www.dvdforum....t=shoart&id=543
Är det verkligen så illa med accesstiderna på en Popcorn som han beskriver, läs längst ner för tabelljämförelse.
Tex. Uppstart av mkv-fil: Tvix 6500A 4 sek Popcorn A-100 sek 23 sek !!!
Söktid för att hoppa in två minuter i mkv-fil: Tvix 6500A 2 sek Popcorn A-100 28 sek !!!
Verkligen sådan skillnad? Nån med popcorn som kan verifiera? Är en A-110 snabbare eller är det som jag tror precis samma muskler i en A-100?
Inte en chans! Brorsan har en tvix M-6500 och den är inte snabbare än min pch alls, snarare tvärt om. Hade själv en hd-4000 innan, och den var betydligt segare (inte samma processor dock) men när jag skulle in i mp3-mappen på ca 7-8 gig tog det LÅNG tid för tvixen, blinkar bara till på pch så är man inne. Tror inte heller på det där testet!
Postad 07 October 2008 - 11:32
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
Jag är inte ute efter pajkastning, men här är mina halvt vetenskapliga "tester":
Start av mkv-fil: A-100 = 6 sek. / Tvix5100 = 6 sek.
Start av iso-fil: A-100 = 9 , 11 , 16 , 23 sek. / Tvix5100 = 2 , 3 , 7 , 9 sek. (4st. olika)
Start av mpeg2 1080i 18,5 Mbit/s: A-100 = 6 sek. / Tvix5100 = 3 sek.
Att hoppa i filer upplevde jag som onödigt att sitta och klocka eftersom det flyter på
bra på båda burkarna. Något minus till A-100 som hoppar snabbt, men fryser bilden någon
sekund innan filmen startar igen.
Vad jag menar med segare är mest hanteringen i menyer och inte bara uppstarter.
För mig är det lite konstigt att denna äldre burk presterar bättre, men i menyerna
(som ser bättre ut på både PCH och Tvix6500) är det nog upplösningen som segar GUI't.
Kan också säga att jag har upprepat de testen som tog ovanligt lång tid, för att utesluta
tillfälligheter. Har också senaste programvaran i båda burkarna och alla tester gjordes
över 100Mbit nätverk med SMB på PCH och Netshare på Tvixen (NFS).
Givetvis testades samma filer på båda burkarna.
Vad det gäller Selstam på DVDForum så har jag aldrig upplevt honom som slarvig, okunnig
eller naiv. Firmware eller testexemplaret har inte varit i bästa form.
Hur Tvix 6500 presterar... får någon annan fixa.
Postad 07 October 2008 - 11:42
svanbo
-
svanbo
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Kanelbulle: I typ allaa rescensioner så står det ju att musik delan inte är något vidare. Det är väl det som är mitt största frgetecken just nu. Det är aldrig nån som skriver vad som inte är bra. Är den helt obrukbar, eller vad är det som skulle kunna göras bätte?
Min uppfattning efter en kort tids användning av PCH är att det finns främst 3 problem vad gäller PCH som musikspelare: 1. Navigeringen i mappar är alldeles för långsam och dålig för att det ska bli hanterbart i stora kataloger. För min del, jag har ca 1000 musikmappar, att scrolla till en katalog i mitten, typ en artist som börjar på "O", skulle ta flera minuter. Du kan bara se en "sida" med kataloger åt gången, sen tar det flera sekunder att byta "sida" d.v.s. ingen mjuk scrollning är möjlig. 2. Du kan inte snabbspola i låtar. 3. Det finns ingen display utan du måste ha tv:n igång. Sen är det också nackdelar som att du inte kan söka efter musik, du kan inte dela upp den efter ID3-taggar eller vad det heter utan måste ha ordning på filerna själv (vilket jag iofs har), du kan inte göra spellistor, du kan inte spela random o.s.v. men för min del är det mindre problem i sammanhanget.
Postad 07 October 2008 - 13:17
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Kanelbulle:
I typ allaa rescensioner så står det ju att musik delan inte är något vidare. Det är väl det som är mitt största frgetecken just nu. Det är aldrig nån som skriver vad som inte är bra. Är den helt obrukbar, eller vad är det som skulle kunna göras bätte? Men om man skulle välja mellan en tvix 6500, det skilljer ju ganska mkt i pris, och det som jag tycker verkar skilja mest är designen, men jag kommer att ha den i ett skåp så den kommer iallafall inte att synas så det känns som att det inte spelar så stor roll hur den ser ut...
Musikdelen kommer förhoppningsvis blir bättre. Men som det ser ut nu så kan du tex inte spela en låt samtidigt som du bläddrar i arkivet, du kan inte göra spellistor lite snabbt och lätt (tror inte du kan göra det alls i poppen faktiskt), sedan är det väldigt segt att bläddra i stora arkiv då man som snabbast kan hoppa en sida fram i taget. Edit: Jag tar å uppdaterar sidan nästa gång innan jag svarar då...
Redigerat av Luzer, 07 October 2008 - 13:18.
Postad 07 October 2008 - 13:25
Gerber
-
Gerber
-
Rookie
-
8 inlägg
Tänkte att jag också ska tillföra lite mer problem för alla problemlösare
För en tid sen så hängde sig min Popcorn fullständigt, svarde inte på nåt sätt, och som den "veteran" gör är så gjorde jag det enda jag visste hjälpte: drog ur strömmen. Men sen dess har den betett sig skitkonstigt, ibland hittar den inte datorerna i nätverket, ibland hittar den inte filer i en mapp som har funkat innan, ibland så måste jag trycka igång en iso-fil tio gånger innan filmen startar korrekt. Kan det finnas nåt samband? Hjälper det med en fabriksåterställning?
Jag kör senaste firmwiren om nån undrar
Ett litet problem till: Finns det någon uppdatering till Myihome så att den kan spela iso-filer? Otroligt irriterande att man inte kan ha alla sina mediafiler i samma "bibliotek".
Tack på förhand
Postad 07 October 2008 - 13:31
EgonFisk
-
EgonFisk
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Tänkte slå till på en Popcorn A-110 men blev lite fundersam när man läste detta svenska test på http://www.dvdforum....t=shoart&id=543
Är det verkligen så illa med accesstiderna på en Popcorn som han beskriver, läs längst ner för tabelljämförelse.
Tex. Uppstart av mkv-fil: Tvix 6500A 4 sek Popcorn A-100 sek 23 sek !!!
Söktid för att hoppa in två minuter i mkv-fil: Tvix 6500A 2 sek Popcorn A-100 28 sek !!!
Om man kör från hårdisken så startar filmen direkt. Över nätverk tar det ett par sekunder pga buffring. Men några 23 sekunder tror inte jag stämmer. Snarare under 10 sek.
Postad 07 October 2008 - 19:47
Björnaskim
-
Björnaskim
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Tänkte att jag också ska tillföra lite mer problem för alla problemlösare 
För en tid sen så hängde sig min Popcorn fullständigt, svarde inte på nåt sätt, och som den "veteran" gör är så gjorde jag det enda jag visste hjälpte: drog ur strömmen. Men sen dess har den betett sig skitkonstigt, ibland hittar den inte datorerna i nätverket, ibland hittar den inte filer i en mapp som har funkat innan, ibland så måste jag trycka igång en iso-fil tio gånger innan filmen startar korrekt. Kan det finnas nåt samband? Hjälper det med en fabriksåterställning? Jag kör senaste firmwiren om nån undrar
Ett litet problem till: Finns det någon uppdatering till Myihome så att den kan spela iso-filer? Otroligt irriterande att man inte kan ha alla sina mediafiler i samma "bibliotek".
Tack på förhand
Lider av samma problem och håller med angående iso hade ju vart "perffa" ifal man kunde haft det i samma biblitek för att under lätta för övriga familjen. edit 081010 PROBLEMET LÖST Hade delat ut hela usb hdd ( H:\), lade mina mediafiler i en mapp och döpte den till Media delade ut den och och lade till gästkontot. Nu funkar det underbart, förmodligen hade det räckt att bara lägga till gästkontot.
Redigerat av Björnaskim, 09 October 2008 - 23:44.
Postad 07 October 2008 - 19:51
fremar-7
-
fremar-7
-
Lärjunge
-
-
264 inlägg
Lider av samma problem och håller med angående iso hade ju vart "perffa" ifal man kunde haft det i samma biblitek för att under lätta för övriga familjen
Kör med vanlig smb share då så funkar ju allt? Är väl ingen fördel med att köra myihome nu när smb prestandan har ökats?
Postad 07 October 2008 - 23:03
K-E Larsson
-
K-E Larsson
-
Användare
-
-
186 inlägg
Tanken är ju att köra från .iso för det är de ja har filmerna i men ja har testat från video_ts också å de blir typ samma, går lite bättre på iso. Ja de står "smb" innan sökvägen på min pch men ja har egentligen ingen aning rent tekniskt va som menas hehe. Är det begränsat på nåt sätt?
Med SMB så menar man windows vanliga fildelning...en mapp/katalog som du delatut på nätverket. ISO skall gå att köra utan problem via SMB. Det verkar konstigt att det inte funkar för dej och att Divx funkar men inte ISO. VIDEO_TS däremot funkar inget vidare via SMB om det inte är fixat i senaste betan. Ett sätt att kringgå problemet som inte skall vara något problem är att istallera Myihome och packaupp en ISO fil med t.ex. Winrar och köra den via Myihome för att testa om det är något med nätverket som krånglar.
Postad 08 October 2008 - 06:39
Gerber
-
Gerber
-
Rookie
-
8 inlägg
Kör med vanlig smb share då så funkar ju allt? Är väl ingen fördel med att köra myihome nu när smb prestandan har ökats?
Det hade funkat perfa om alla filmer låg i samma mapp, men jag har filmer i olika mappar på olika ställen i nätverket och måste en form av bibliotek. Sitter och pillar lite med en Linux/GNU-databas, men det funkar inte så smärtfritt som man kan önska:(
Postad 08 October 2008 - 16:50
Björnaskim
-
Björnaskim
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Funkar inte pga PCH, inget funnet står det numer när jag kör netbrowser men myiHome fungerar. Dock funkar inte bilderna i myIhome testat samtliga instellning. BLIR TOKIG
Postad 08 October 2008 - 17:09
Unregistered7dfbb742
-
Unregistered7dfbb742
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Jag har precis packat upp och installerat min PCH A-110 och det vill inte fungera. Jag startar den och får upp "Popcorn Hour Loading" på min TV, sedan försvinner signalen till TVn och inget mer händer. Den reagerar inte på något jag gör på fjärrkontrollen.
Jag har kopplat in den via HDMI som följer med. Har även bytt batterier i fjärren för säkerhets skull. Har även testat att resetta den utan resultat. Jag funderade på om en uppdatering av firmware skulle lösa problemet men enl deras hemsida så ska man browsa till en html-fil i sin PCH som finns på det USB-minne man lagt ny firmware, vilket inte är möjligt för mig.
Några tips och idéer ?
Postad 08 October 2008 - 17:30
frozen_ice
-
frozen_ice
-
Rookie
-
5 inlägg
Med SMB så menar man windows vanliga fildelning...en mapp/katalog som du delatut på nätverket. ISO skall gå att köra utan problem via SMB. Det verkar konstigt att det inte funkar för dej och att Divx funkar men inte ISO. VIDEO_TS däremot funkar inget vidare via SMB om det inte är fixat i senaste betan. Ett sätt att kringgå problemet som inte skall vara något problem är att istallera Myihome och packaupp en ISO fil med t.ex. Winrar och köra den via Myihome för att testa om det är något med nätverket som krånglar.
Jag köpte en kabel nu och kopplade lite snabbt till routern, kör ju trådlöst mellan dator/router för den står lite dumt just nu, och då fungerade det, blev bara nåt enstaka hack under en hel film. Men borde den inte klara en vanlig 4,7gb iso ändå via trådlöst? Jag har full "signalstyrka" och när ja körde bredbandkollen hade jag 7.2 MBit/s med kabel och 7.1 MBit/s trådlöst (på 8 Mbits ADSL), dvs i stort sett samma så de verkar ju inte sinka nåt större... Men är den så känslig? Kan ju testa med Myihome och se! Tack för tipset
Postad 08 October 2008 - 17:34
Ampa69
-
Ampa69
-
Användare
-
-
123 inlägg
Jag har precis packat upp och installerat min PCH A-110 och det vill inte fungera. Jag startar den och får upp "Popcorn Hour Loading" på min TV, sedan försvinner signalen till TVn och inget mer händer. Den reagerar inte på något jag gör på fjärrkontrollen.
Jag har kopplat in den via HDMI som följer med. Har även bytt batterier i fjärren för säkerhets skull. Har även testat att resetta den utan resultat. Jag funderade på om en uppdatering av firmware skulle lösa problemet men enl deras hemsida så ska man browsa till en html-fil i sin PCH som finns på det USB-minne man lagt ny firmware, vilket inte är möjligt för mig.
Några tips och idéer ?
har du testat det som står i först inlägget i denna tråd??? 2:2 Får du ingen bild första gången? Testa att trycka "TV-mode + 0" på fjärrkontrollen, då aktiveras Auto-mode för video-out. Annars är TV-Mode lägena följande: TV-mode + 1=Component/Composite NTSC480i, 2=Component/Composite PAL 576i, 4=HDMI/Component720p50, 5=HDMI/Component1080i50, 6=HDMI/Component 1080p50, 7=HDMI/Component 720p60, 8=HDMI/Component 1080i60, 9=HDMI/Component 1080p60. Du kan även skifta mellan 50/60 Hz genom att trycka "TV-mode + Caps/Num" den svarar efter några sekunder!
Postad 08 October 2008 - 18:40
Unregistered7dfbb742
-
Unregistered7dfbb742
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Det löste sig genom att jag letade reda på en s-video-kabel. När jag bootade med den så fungerade det och kunde sedan ställa in HDMI och sedan fungerade det.
Postad 08 October 2008 - 19:01
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
så nu har jag fått allt att funka med min PCH och är riktigt nöjd inga hängningar inget fel alls. satte i min 80gig disk ska inhandla en 750gig då jag får lite mer pengar i fickan..
körde Varg som är 1080p utan problem och även testat De omutbara 720p och lite andra filmer.
Nån som vet om man kan använda 360 hd-dvd läsare på PCHn? eller en bluray i tex en usb box vad tror ni går det? kan man i sånna falla spela köp hd-dvd eller bluray i PCHn?
Redigerat av Duckface21, 08 October 2008 - 19:17.
Postad 08 October 2008 - 20:04
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Nån som vet om man kan använda 360 hd-dvd läsare på PCHn? eller en bluray i tex en usb box vad tror ni går det? kan man i sånna falla spela köp hd-dvd eller bluray i PCHn?
Nej köpefilmer funkar inte, är krypterade.
Postad 08 October 2008 - 21:19
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Nej köpefilmer funkar inte, är krypterade.
övriga filmer då som inte e kryterade
Postad 08 October 2008 - 21:32
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
övriga filmer då som inte e kryterade
Det är nog inga problem, som att läsa från vanlig usb-media misstänker jag. Har för mig att det är åtminstone en här i tråden som har en och provat.
Postad 08 October 2008 - 23:40
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Det är nog inga problem, som att läsa från vanlig usb-media misstänker jag. Har för mig att det är åtminstone en här i tråden som har en och provat.
låter bra det... man får hoppas på en fw update som gör att man kan spela köpta bluray filmer
Postad 09 October 2008 - 00:21
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
låter bra det... man får hoppas på en fw update som gör att man kan spela köpta bluray filmer
Du får fortsätta hoppas. En modell som redan har börjat säljas lär inte få stöd för macrovision eftersom det är kunderna som får betala för licenser och annan byråkrati. Ett rejält uppsving i pris ungefär som med A-110 vs. A-100 p.g.a. DTS-licensen.
Postad 09 October 2008 - 06:54
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
Duckface21:Det kommer inte komma stöd för komersiella BD-filmer till någon befintlig modell. Det kräver ganska tunga licenser som kostar ganska duktigt. Det kommer komma en spelare som heter DuneHD som kommer klara detta. Den kommer inom ca 2 månader o kommer testas av MPCclub.com så där kan du/vi/alla följa detta med spänning! Men under nästa år kommer det säkert komma försök från både Tvix o PCH med BD stöd, men det kommer nog ta sin lilla tid! Tror inte Sony/Philips vill släppa såna saker för billigt o enkelt till våra goa "bastardspelare"... du vet kopierngsspöket o allt annat, det är nog trögt!
Postad 09 October 2008 - 12:35
Eidman
-
Eidman
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Tänkte kolla om någon har koll på följande.
Jag flyttade i helgen. Igår hade jag fått upp all ny teknik och tänkte att jag skulle prova hur en film såg ut på nya teven. Sagt och gjort, alla sladdar in och jag kör igång. myIhome på datorn och popcorn har inga problem att hitta min share. Går in i filmarkivet och sätter på en film. Men efter 1 sekunds buffring blir jag utslängd till filmmappen igen.
Skumt. Provar igen, samma sak. Provar annan film, samma sak. Provar divx istället, samma sak.
Provar musik, det funkar!
Så nu står jag lite villrådig här. Allt är kopplat rätt (uppenbarligen eftersom musik funkar och popcorn hittar min share), så vad kan det vara för fel? Jag provade att reseta popcorn till fabriksinställningar utan lycka. Det enda som skiljer mot mitt tidigare boende är att jag inaktiverat DHCP-stödet i routern och nu använder den som en accesspunkt istället. Men det borde ju knappast påverka buffringen av filmer..
Några tips?
Postad 09 October 2008 - 12:55
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Jag flyttade i helgen. Igår hade jag fått upp all ny teknik och tänkte att jag skulle prova hur en film såg ut på nya teven. Sagt och gjort, alla sladdar in och jag kör igång. myIhome på datorn och popcorn har inga problem att hitta min share. Går in i filmarkivet och sätter på en film. Men efter 1 sekunds buffring blir jag utslängd till filmmappen igen.
Skumt. Provar igen, samma sak. Provar annan film, samma sak. Provar divx istället, samma sak. Provar musik, det funkar!
Så nu står jag lite villrådig här. Allt är kopplat rätt (uppenbarligen eftersom musik funkar och popcorn hittar min share), så vad kan det vara för fel? Jag provade att reseta popcorn till fabriksinställningar utan lycka. Det enda som skiljer mot mitt tidigare boende är att jag inaktiverat DHCP-stödet i routern och nu använder den som en accesspunkt istället. Men det borde ju knappast påverka buffringen av filmer..
Några tips?
Efter att en film inte funkat så är ett hett tips att göra en kallstart, ryck sladden. Innan man provar någon annan fil då den dåliga filen kan ha satt geriller i huvudet på poppen så att inget funkar efter det. Nu gjorde du ju en reset på allt så kanske inte hade hjälpt med kallstart i det här fallet. Fast jag hade nog provat lite andra grejer innan jag resettat burken
Postad 09 October 2008 - 13:00
Nisken
-
Nisken
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
Skumt. Provar igen, samma sak. Provar annan film, samma sak. Provar divx istället, samma sak. Provar musik, det funkar!
Några tips?
Beskriv gärna lite mer. Musik via koax till förstärkare eller via HDMI till TVförstärkareochhögtalare? Film via HDMI till TV? Samma sladdar och koppling som "förra TV:n"? (när underförstått allt funkade) Några andra medvetna förändringar än ny TV? Eidmann? skridskoåkaren från Åkersberga?
Redigerat av Nisken, 09 October 2008 - 13:02.
Postad 09 October 2008 - 13:25
Eidman
-
Eidman
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Efter att en film inte funkat så är ett hett tips att göra en kallstart, ryck sladden. Innan man provar någon annan fil då den dåliga filen kan ha satt geriller i huvudet på poppen så att inget funkar efter det. Nu gjorde du ju en reset på allt så kanske inte hade hjälpt med kallstart i det här fallet. Fast jag hade nog provat lite andra grejer innan jag resettat burken 
Skall prova med "kallstart". Tycker dock att fabriksåterställningen av popcorn borde ge samma försök, men det är ju värt att ge det hela en chans. Beskriv gärna lite mer. Musik via koax till förstärkare eller via HDMI till TVförstärkareochhögtalare? Film via HDMI till TV? Samma sladdar och koppling som "förra TV:n"? (när underförstått allt funkade) Några andra medvetna förändringar än ny TV?
Eidmann? skridskoåkaren från Åkersberga?
Allt ljud via koax till förstärkare, både för film & musik. All film via HDMI. Exakt samma sladdar, kopplingen är väl "samma" för den går ju till HDMI 1 på teven. Ser inte att något annat än TV eller nätverk skulle kunna vara problemet, även om hela hemmabion är utbytt. Kör en DIR-655 och UTP CAT6 kablage. En idé ploppade dock upp i mitt huvud nu. Kan det vara så att min nya TV bara klarar 1080/24p (vilket jag matar) på en viss HDMI-ingång? Fast nä, den visar ju 1080/24p även i menyerna.
Postad 09 October 2008 - 13:56
typas
-
typas
-
Användare
-
-
200 inlägg
Hur skapar man playlists (mp3) i PCH ?
Postad 09 October 2008 - 14:24
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Hur skapar man playlists (mp3) i PCH ?
Det gör man inte.
Postad 09 October 2008 - 14:36
Unregisteredd13b2286
-
Unregisteredd13b2286
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Det gör man inte.
Haha, älskar svaret! lol! Kanske ska utveckla det lite, Det kan man inte!?
Postad 09 October 2008 - 14:52
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Haha, älskar svaret! lol!
Kanske ska utveckla det lite, Det kan man inte!?
Ja ja, men erkänn att mitt svar lät mycket roligare
Postad 09 October 2008 - 15:56
Unregisteredd13b2286
-
Unregisteredd13b2286
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Ja ja, men erkänn att mitt svar lät mycket roligare 
Absolut! haha!!!
Postad 09 October 2008 - 17:30
typas
-
typas
-
Användare
-
-
200 inlägg
Inte bra, Hur fan gör ni då om ni ska spela lite olika mp3:or ?
Postad 09 October 2008 - 17:44
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Inte bra, Hur fan gör ni då om ni ska spela lite olika mp3:or ?
gå till en mapp med fler mp3or i och tryck bara play inte enter. (enter spelar bara en låt). (play spelar alla) om du vill tex spela en grupp med egna mp3 låtar så lägger du de låtarna tillsammans i en mapp det går även i den mappen du skapat numrera låtarna tex (1 det är skit utan playlist.mp3) (2 hoppas de löser det snart.mp3) så kommer de att spelas den ordningen
Redigerat av Duckface21, 09 October 2008 - 17:50.
Postad 09 October 2008 - 18:19
typas
-
typas
-
Användare
-
-
200 inlägg
Postad 09 October 2008 - 18:37
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
låter väldigt omständigt
vist men har man en bättre lösning så är de välkommet
Postad 09 October 2008 - 18:49
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
De jobbar ju på musikuppspelningen så den kommer säkerligen bli bättre. Jag är dock tveksam till att den någonsin kommer bli lika bra som xbmc tex. Men som den ser ut nu är den inge vidare, så vill man ha en riktigt bra musikplayer så är det nog inte poppen man ska satsa på.
Postad 09 October 2008 - 19:04
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
De jobbar ju på musikuppspelningen så den kommer säkerligen bli bättre. Jag är dock tveksam till att den någonsin kommer bli lika bra som xbmc tex. Men som den ser ut nu är den inge vidare, så vill man ha en riktigt bra musikplayer så är det nog inte poppen man ska satsa på.
personligen tycker jag den funkar bra redan nu har aldrig använt mig av playlists då jag nästan bara lyssnar på hela album o de ligger i sina egna mappar så trycker jag play på första låten så spelas endå alla i den mappen upp... det skulle ju inte va helt fel med att de införde playlist för de som använder det xbox med xbmc har jag men har aldrig kört film eller musik på den då jag inte fattat tycke direkt (popen är bättre) tyckte det va mer svårare att tex slå igång xbmc för o kolla en film typ xboxen är inte presis snygg heller att ha vi tv så den plockades bort varje gång man inte använde den
Redigerat av Duckface21, 09 October 2008 - 19:24.
Postad 10 October 2008 - 08:05
Nisken
-
Nisken
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
personligen tycker jag den funkar bra redan nu har aldrig använt mig av playlists då jag nästan bara lyssnar på hela album o de ligger i sina egna mappar så trycker jag play på första låten så spelas endå alla i den mappen upp... det skulle ju inte va helt fel med att de införde playlist för de som använder det
xbox med xbmc har jag men har aldrig kört film eller musik på den då jag inte fattat tycke direkt (popen är bättre) tyckte det va mer svårare att tex slå igång xbmc för o kolla en film typ xboxen är inte presis snygg heller att ha vi tv så den plockades bort varje gång man inte använde den
Håller med dig "ducken", men bläddringsprestanda i mappar kunde vara bättre. Vi får se vad nästa firmware (gissat ankomstdatum 25 okt) klarar. öööh duh....vem tusan har du som tandläkare??
Postad 10 October 2008 - 10:39
Unregistered3a41c294
-
Unregistered3a41c294
-
Rookie
-
9 inlägg
Hej! Finns det någon som vet hur man lägger in P3 eller P3 Rockster på spelaren.
Postad 10 October 2008 - 11:53
nemnok
-
nemnok
-
Lärjunge
-
-
467 inlägg
Ni som betatestar, det är ingen FW på G snart?
Postad 10 October 2008 - 11:58
Eidman
-
Eidman
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Ni som betatestar, det är ingen FW på G snart?
Slutat på Oktober är vad som annonserats hittills. Inget exakt datum släppt. FYI: Löste mitt problem beskrivet ovan. En "kallstart" (d.v.s rycka strömsladden ett par minuter) löste biffen. Tack för tipsen!
Postad 10 October 2008 - 14:53
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
sitter o försöker lägga till lite radio kanaler men tycks inte gå nån som vet om den kan spela ASF försöker lägga till bandit rock med denna adress. http://bandit.str.mt...t/?MSWMExt=.asf
Postad 10 October 2008 - 16:10
simonsimonsson
-
simonsimonsson
-
Användare
-
-
113 inlägg
sitter o försöker lägga till lite radio kanaler men tycks inte gå nån som vet om den kan spela ASF försöker lägga till bandit rock med denna adress. http://bandit.str.mt...t/?MSWMExt=.asf
Har ställt frågan några ggr förr.. men det verkar glest på svarsfronten, när det gäller tilläggs-applikationerna. Sitter du inne på svaret SÅ SVARA GÄRNA! vi är fler som undrar hur man får till appsen.
Postad 10 October 2008 - 16:14
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Har ställt frågan några ggr förr.. men det verkar glest på svarsfronten, när det gäller tilläggs-applikationerna. Sitter du inne på svaret SÅ SVARA GÄRNA! vi är fler som undrar hur man får till appsen.
tycker nån måste veta nått eller itter inne med nån info
Postad 10 October 2008 - 20:04
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
enu en skrivelse från mig hehe..
försöker ladda upp en Torrent fil via PCHn webb page jag trycker bläddra och väljer en fil men problemet är att det inte kommer in nått trycker jag Upload så finns inget att ladda upp, Är detta en känd bugg eller?
väldigt frustrerande för att jag ska få han att börja ladda ner nått så måste jag ladda upp filen via nätverket och gå sen in i PCHn via tv och välja filen för att den ska börja få in det i Torrent clienten
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|