* Officiell tråd - Popcorn Hour A-100 *
8037 svar till detta ämne
Postad 02 November 2008 - 13:09
Nisken
-
Nisken
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
Hur är det när man provar massa olika upplösningar på popcornen, hoppar den tillbaka till den upplösningen man hade om inte tv:n klarar den upplösningen. Man vill ju inte få en svart bild och inte kunna ändra tillbaka
Bra att du frågar INNAN du prövar, klok kille Du kan byta upplösning med fjärren "blint utan att bläddra i menyer" Läs om hur i kanelbullens inlägg #1 på sidan 1 Sedan testar du självklart först att det funkar med den nya firmwaren och att juste dessa knappar funkar på just din fjärr. ...om fler tänkte efter före, slapp vi peter dalle på patentkontoret....men fick avskeda hälften av alla politiker. Lycka till nu!
Postad 02 November 2008 - 13:20
Nisken
-
Nisken
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
Det mest intressanta är om överföringshastigheten klarar filer med 1080p o dts-ljud med WN-100
Jag uppepar med en dåres envishet att frågan/ämnet är meningslöst. du kommer upp i kanske 30Mb/s med USB wifistickan (WN-100) det räcker bra för en del 1080P + dts filer. men inte alla. Det beror på hur hårt packad rippningen är, det beror på massor av andra kvalitetsinställningar hos rippningen - många gjorda helt utan tanke på de bandbreddsbegränsningar du får över en wifi. wifi är ju dessutom mer störningsbenäget än kabel via en switch. Hackningarna kommer när bufferten i PCH:n (lär vara större nu än tidigare) blir tom och risken för det att det händer någon gång är ju större ju större spridningen av bandbredden är runt medelvärdet - som hos wifi då. 1080p + dts kräver naturligtvis mer och är närmare gränsen för vad som går utan hackningar jämfört med 720p och 576i + DD ljud, men fortfarande funkar det för en hel del film - med vettiga rippningsinställningar. Tyvärr har de som rippar vanligen inte en susning om detta, de är nöjda att de klarar att rippa alls.
Redigerat av Nisken, 03 November 2008 - 09:19.
Postad 02 November 2008 - 14:39
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Okej, bra för dig... har du lust att förklara vad du exakt gjorde? Det ända sättet jag får det att fungera på är att avinstallera virtuella nätverkskopplingar såsom Hamachi.
då jag lade till utdelade mappar i pchn så i stället för datornamnet lade jag in ip funkar bra nu
Postad 02 November 2008 - 15:49
fremar-7
-
fremar-7
-
Lärjunge
-
-
264 inlägg
Japp, jag hade precis samma problem men det löste sig när jag bytte colorspace.
Aha det får jag testa, var finns den inställningen och vad fick du ställa in den på för att få det svart igen?
Postad 02 November 2008 - 16:54
hotroa
-
hotroa
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
då jag lade till utdelade mappar i pchn så i stället för datornamnet lade jag in ip funkar bra nu
Japp, försökte det oxå utan resultat... nåväl jag får överleva utan viruell enhet, dock känns det som en liten nergradering.
Postad 03 November 2008 - 02:14
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Japp, försökte det oxå utan resultat... nåväl jag får överleva utan viruell enhet, dock känns det som en liten nergradering.
finns andra som raporterar samma fel om man har vmware installerat. de funka att ta bort de virtuela nät drivarna du kan läsa mer om det i tråden jag la ut tidigare OBS! nya inlägg som förklarar det finns där nu
Redigerat av Duckface21, 03 November 2008 - 09:37.
Postad 03 November 2008 - 11:15
Unregistered6cc2d963
-
Unregistered6cc2d963
-
Användare
-
-
114 inlägg
Edit: bättre beskrivning. Stäng av Myihome. Tanka ner YAMJ version *.12, extracta den i MYihome\plugin. Byt därefter namn på mappen MYihome\plugin\Moviejukebox1.0.1.1.2betanånting till MYihome\plugin\Moviejukebox. Starta Myihome och aktivera plugin. Har du gjort rätt kommer den inte gnälla om att den vill ladda ner något. Tryck därefter på plustecknet och markera dimm mediebibliotek. Tryck ok. Det kommer att komma upp ett dosfönster som är själva scanningen och inhämtnmingen av imdb-info etc. LÅT DETTA FÖNSTER GÅ KLART. Det står nånting i stil med "process terminated" när den är klar. Du behöver inte pilla med libraries etc om du gör såhär (om du inte vill såklart).
Lycka till. P.S Det är grymt smidigt och WAFen ökar typ 3000%.D.S //Peter
Vart hittar man YAMJ version *.12? och kan man bara använda Moviejukebox om man streamar från dator till PCH eller går det att använda på nått sätt om man kollar filmer från HDD som sitter i PCH?
Postad 03 November 2008 - 12:42
Unregistered7f605233
-
Unregistered7f605233
-
Användare
-
-
177 inlägg
Bra att man kan döpa om, kopiera, och flytta filer nu med fjärrkontrollen.
Men hur matar man in svenska tecken (åäö)? Går det?
/Daniel
Postad 03 November 2008 - 13:04
Foffe
-
Foffe
-
Användare
-
-
229 inlägg
Har ett problem med min popcorn...
Jag startar upp PH'n, dvs pluggar i strömkabeln, försöker starta en film, men sedan står det bara "buffering" i ett par sekunder sedan hoppar det tillbaka till menyn. Detta gäller .mkv filer streamat från en dator i nätverket. Tror det är samma med .iso filer (var länge sedan jag körde en lågupplöst film.  )
Jag rycker brutalt ur strömkabeln och sätter i den igen, efter det så fungerar det perfekt att starta filmen.
Vad kan vara fel? Nån som har samma problem?
Jag förstår inte vad skillnaden kan vara när jag starta upp PH'n den andra gången. Det är ju precis samma förfarande som när jag startar upp den första gången..? Den enda skillnaden är att PH'n varit avslagen (strömkabel ur) ett längre tag innan uppstart (flera dygn i vissa fall). Detta händer varje gång jag ska starta en film.
Jag har inte installerat nyaste mjukvaran ännu, men den näst nyaste är installerad.
Postad 03 November 2008 - 13:20
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Har ett problem med min popcorn...
Jag startar upp PH'n, dvs pluggar i strömkabeln, försöker starta en film, men sedan står det bara "buffering" i ett par sekunder sedan hoppar det tillbaka till menyn. Detta gäller .mkv filer streamat från en dator i nätverket. Tror det är samma med .iso filer (var länge sedan jag körde en lågupplöst film. )
Jag rycker brutalt ur strömkabeln och sätter i den igen, efter det så fungerar det perfekt att starta filmen.
Vad kan vara fel? Nån som har samma problem?
Jag förstår inte vad skillnaden kan vara när jag starta upp PH'n den andra gången. Det är ju precis samma förfarande som när jag startar upp den första gången..? Den enda skillnaden är att PH'n varit avslagen (strömkabel ur) ett längre tag innan uppstart (flera dygn i vissa fall). Detta händer varje gång jag ska starta en film.
Jag har inte installerat nyaste mjukvaran ännu, men den näst nyaste är installerad.
låter som nätvärksproblem kolla allt med nätvärket... updatera till nya firmware o testa om de funkar då du kan alltid rolla tillbaka till gammla firmwaren om de inte funkar bra
Postad 03 November 2008 - 15:54
Unregistered45bb8ac2
-
Unregistered45bb8ac2
-
Användare
-
-
123 inlägg
Jag har Tankat ner YAMJ version *.12, Och det fungerar finfint, de flesta covers laddas ned automatiskt men tyvärr så hittar den inte allt och i bland så blir det fel, tex ironman, då får jag någon japanskt som heter just ironman från 19** någoting, nåväl frågan är dock den om någon vet, om man manuellt kan lägga in "egna" covers i YAMJ version *.12. Och hur gör man då?
Mvh Micke
Postad 03 November 2008 - 16:40
zhango
-
zhango
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Aha det får jag testa, var finns den inställningen och vad fick du ställa in den på för att få det svart igen?
Har inte tillgång till min PCH just nu men i Setup->Audio/Video finns det en ny inställning som heter någonting med colorspace. Jag ändrade från 65-255 till 0-253(Tror det var så valen hette).
Postad 03 November 2008 - 17:28
PiZZaMaN
-
PiZZaMaN
-
Forumräv
-
-
614 inlägg
Jag har Tankat ner YAMJ version *.12, Och det fungerar finfint, de flesta covers laddas ned automatiskt men tyvärr så hittar den inte allt och i bland så blir det fel, tex ironman, då får jag någon japanskt som heter just ironman från 19** någoting, nåväl frågan är dock den om någon vet, om man manuellt kan lägga in "egna" covers i YAMJ version *.12. Och hur gör man då? Mvh Micke
Har för mig att jag läst att man lägger en .nfo fil i mappen med filmen som innehåller länk till rätt film på imdb. vet dock inte om den ska vara döpt på nått sätt eller om den kan heta vadsomhels.nfo men misstänker det min popcorn är inkopplad till projjen i biorummer så jag kan inte testa EDIT: hittade detta: http://code.google.c.../wiki/NFO_FilesEDIT2: det funkade men man måste komma ihåg att ta bort alla filer till den felaktiga filmen från C:\Program Files\myiHome\webapps\ROOT\feature\myiHome-moviejukebox\data Går det inte att uppdatera på annat sätt än att klicka ur och i rutan för pluginet i myiHome?
Redigerat av PiZZaMaN, 03 November 2008 - 17:41.
Postad 03 November 2008 - 18:08
hotroa
-
hotroa
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
låter som nätvärksproblem kolla allt med nätvärket... updatera till nya firmware o testa om de funkar då du kan alltid rolla tillbaka till gammla firmwaren om de inte funkar bra
Det kan hända mig oxå... då brukar jag stänga av samt edjekt. dvs omstart så brukar det lösa sig... det händer med mkv o iso (img) filer dock inte xvid osv.
Postad 03 November 2008 - 19:16
Unregistered45bb8ac2
-
Unregistered45bb8ac2
-
Användare
-
-
123 inlägg
Tack för svaret, jag ska kolla lite närmre senare i kväll. När det gäller uppdateringen så fungerar det så tillvidare att tex, om jag sätter namnet på filen till tex. journey to the center of the earth, så får jag originalfilmen från 1966, men om jag skriver 2008 i slutet så får jag rätt cover. tyvärr fungerar det inte på allt, kanske för att det inte alltid finns covers på imdb, då skulle jag vilja lägga en själv som jag har på min dator. ett annat exempel är den svenska filmen Varg, då får jag in bilden på cevin costner, dances with wolfes, inte så bra, jag har en covers på min dator på just den filmen, vore kanon om man kunde använda det istället. Edit: Jag har kollat nu men jag hittar inte: C:\Program Files\myiHome\webapps\ROOT\feature\myiHome-moviejukebox\data, Fram till root finns men feature och där efter finns inte alls, verkligen odd. hjälp! Har för mig att jag läst att man lägger en .nfo fil i mappen med filmen som innehåller länk till rätt film på imdb. vet dock inte om den ska vara döpt på nått sätt eller om den kan heta vadsomhels.nfo men misstänker det
min popcorn är inkopplad till projjen i biorummer så jag kan inte testa
EDIT: hittade detta: http://code.google.c.../wiki/NFO_Files
EDIT2: det funkade men man måste komma ihåg att ta bort alla filer till den felaktiga filmen från C:\Program Files\myiHome\webapps\ROOT\feature\myiHome-moviejukebox\data
Går det inte att uppdatera på annat sätt än att klicka ur och i rutan för pluginet i myiHome?
Redigerat av Unregistered45bb8ac2, 03 November 2008 - 19:29.
Postad 03 November 2008 - 19:44
araldit
-
araldit
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Problem med POPPEN i torrent klienten
När jag försöker stoppa starta eller radera en torrent fil får jag ett medelande INVALID ACTION REQUEST
är det någom som kan hjälpa mig att fixa det
Postad 03 November 2008 - 22:08
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Problem med POPPEN i torrent klienten
När jag försöker stoppa starta eller radera en torrent fil får jag ett medelande INVALID ACTION REQUEST är det någom som kan hjälpa mig att fixa det
har inte sett det tidigare
Postad 04 November 2008 - 11:23
Unregistered6cc2d963
-
Unregistered6cc2d963
-
Användare
-
-
114 inlägg
Är det ingen som kan/vill svara på detta?
Vart kan man ladda ner YAMJ version *.12? och kan man bara använda Moviejukebox om man streamar från dator till PCH eller går det att använda på nått sätt om man kollar filmer från HDD som sitter i PCH?
Postad 04 November 2008 - 12:00
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
Är det ingen som kan/vill svara på detta?
Vart kan man ladda ner YAMJ version *.12? och kan man bara använda Moviejukebox om man streamar från dator till PCH eller går det att använda på nått sätt om man kollar filmer från HDD som sitter i PCH?
Google och en minut är allt som krävs. http://omertron.com/pch/YAMJ_LatestVerkar vara *.13 nu förstås...
Postad 04 November 2008 - 15:44
Unregistered6cc2d963
-
Unregistered6cc2d963
-
Användare
-
-
114 inlägg
Har läst på http://www.networked...ad.php?tid=9862 om YAMJ men jag förstår inte om man kan lägga detta på den hdd som sitter i PCH och filmerna där eller om man måste ha datorn igång för att kunna använda moviejukeboxen, som jag förstår det i länken ovan så kan man lägga det på vilken hdd som helst och scana filmerna så får man bilderna men det jag inte förstår är om man kan lägga YAMJ på HDDn i PCH och scana filmerna där så får man bilderna direkt på HDDN i PCH. Tack för svaret Gabbe.
Postad 04 November 2008 - 21:30
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Det verkar va ganska dött i svar fronten i denna tråd för dem som behöver hjälp,
har kollat bakåt i tiden många som frågar men som varken får hjälp eller svar på sina frågor kan ni inte anstränga er mer på den fronten tack!!!
Postad 04 November 2008 - 22:59
staffanw
-
staffanw
-
Beroende
-
-
1145 inlägg
Har läst på http://www.networked...ad.php?tid=9862 om YAMJ men jag förstår inte om man kan lägga detta på den hdd som sitter i PCH och filmerna där eller om man måste ha datorn igång för att kunna använda moviejukeboxen, som jag förstår det i länken ovan så kan man lägga det på vilken hdd som helst och scana filmerna så får man bilderna men det jag inte förstår är om man kan lägga YAMJ på HDDn i PCH och scana filmerna där så får man bilderna direkt på HDDN i PCH.
Tack för svaret Gabbe.
Nja, det bästa är nog att köra YAMJ på en PC. De genererade filerna lägger du med fördel på HDD i PCH:n. I version .11 så tog det en evinnerlig tid att skriva alla index-filerna över nätet så de flesta skrev till PC:n's disk och kopierade till PCH efteråt. /staffan
Postad 04 November 2008 - 23:33
froven
-
froven
-
Användare
-
-
137 inlägg
Nja, det bästa är nog att köra YAMJ på en PC. De genererade filerna lägger du med fördel på HDD i PCH:n. I version .11 så tog det en evinnerlig tid att skriva alla index-filerna över nätet så de flesta skrev till PC:n's disk och kopierade till PCH efteråt. /staffan
Som Staffan skrev, tror man måste köra YAMJ från en PC, men det går alldeles ypperligt att lägga indexfilerna på pchn. Jag kör så med mina iso-filer, och alla andra kör jag över myihome. Dvs jag har 2 olika YAMJ på två olika ställen. Detta enbart eftersom Myihome inte stödjer iso.... //P
Postad 05 November 2008 - 00:59
jvip
-
jvip
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Någon som vet om .sub-undertextfiler fungerar på Popcornen? Till xvid/divx och MKV-filmer?
För mig funkar det dock ej...
Postad 05 November 2008 - 09:18
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Någon som vet om .sub-undertextfiler fungerar på Popcornen? Till xvid/divx och MKV-filmer?
för mig funkar det att byta fil ändelsen till srt
Redigerat av Duckface21, 05 November 2008 - 09:19.
Postad 05 November 2008 - 12:07
Unregistered6cc2d963
-
Unregistered6cc2d963
-
Användare
-
-
114 inlägg
Som Staffan skrev, tror man måste köra YAMJ från en PC, men det går alldeles ypperligt att lägga indexfilerna på pchn. Jag kör så med mina iso-filer, och alla andra kör jag över myihome. Dvs jag har 2 olika YAMJ på två olika ställen. Detta enbart eftersom Myihome inte stödjer iso....
//P
Tack för båda svaren, Man kör alltså YAMJ på PCn och scanar dom filer man vill ha bilder till och sen flyttar man dom till PCHs HDD och när man då browsar filmmappen på PCH så får man upp bilder för varje film istället för dom tråkiga mapparna? Eller måste man ha PCn igång och myihome igång på PCn för att kunna se bilderna på PCHn?
Postad 05 November 2008 - 12:11
Unregistered6cc2d963
-
Unregistered6cc2d963
-
Användare
-
-
114 inlägg
Det jag vill är att det ska se ut som på bilden när jag bläddrar bland filmerna på PCHn HDD utan att ha PCn igång, går det att göra så med YAMJ?
ScreenShot.MainIndex.jpg 64.54K
3 Antal nerladdningar
Redigerat av Unregistered6cc2d963, 05 November 2008 - 12:11.
Postad 05 November 2008 - 12:16
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
sub + idx funkar inte, vet inte om det är någon skillnad i nyaste fw. Endast sub (alltså inte grafik) ska inte vara några problem dock.
Postad 05 November 2008 - 13:06
Johan_J
-
Johan_J
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Det jag vill är att det ska se ut som på bilden när jag bläddrar bland filmerna på PCHn HDD utan att ha PCn igång, går det att göra så med YAMJ?
3 Antal nerladdningar
Det är klart att det går att göra det. Det beror ju på vart du har alla filer placerade. tex index.html Leta upp den filen sen välj den så kommer det att bli som på bilden
Redigerat av Johan_J, 05 November 2008 - 13:07.
Postad 05 November 2008 - 14:03
froven
-
froven
-
Användare
-
-
137 inlägg
3 Antal nerladdningar
JA. Du installerar YAMJ på din PC, skriver i dosfönstret vart den skall leta och vart den skall skriva indexfilen hän. Alltså i princip C:\Program\Yamj\Mmoviejukebox movielib Z:\Video Detta är min setup ur huvudet, där PCH är mappad som Z. När väl YAMJprogrammet scannat igenom videomappen genererar den en mapp på PCHn som heter Jukebox (Z.\Video\Jukebox) där alla covers och info ligger och en indexfil (Z.\Video\index.html) i videomappen. När detta är gjort kan du stänga av din PC och köra YAMJ direkt från PCH. Varje gång du uppdaterar ditt bibliotek får du sparka igång PCn med YAMJ och göra om proceduren. //Peter Det verkar va ganska dött i svar fronten i denna tråd för dem som behöver hjälp, har kollat bakåt i tiden många som frågar men som varken får hjälp eller svar på sina frågor kan ni inte anstränga er mer på den fronten tack!!!
Och du syftar på ?
Postad 05 November 2008 - 14:11
Unregistered6cc2d963
-
Unregistered6cc2d963
-
Användare
-
-
114 inlägg
Tack tack froven, ska prova och se om jag får till det. Det jag har laddat hem är detta http://omertron.com/pch/YAMJ_Latest Jag extractar det men hur ska jag göra när jag instalerar det? eller behöver man inte göra nåt mer än att extracta det till tex c: på datorn och sen öppna ett dos fönster?
Redigerat av Unregistered6cc2d963, 05 November 2008 - 14:29.
Postad 05 November 2008 - 16:00
froven
-
froven
-
Användare
-
-
137 inlägg
Tack tack froven, ska prova och se om jag får till det. Det jag har laddat hem är detta http://omertron.com/pch/YAMJ_Latest Jag extractar det men hur ska jag göra när jag instalerar det? eller behöver man inte göra nåt mer än att extracta det till tex c: på datorn och sen öppna ett dos fönster?
Den "officiella" releasen ligger här YAMJ och den aktuella releasen slutar på .12 (beta). Kanske är samma fil på omertrons sida. Öppna readmefilen och en dosprompt and off you go. //Peter
Postad 05 November 2008 - 16:51
Unregistered6cc2d963
-
Unregistered6cc2d963
-
Användare
-
-
114 inlägg
Den "officiella" releasen ligger här YAMJ och den aktuella releasen slutar på .12 (beta). Kanske är samma fil på omertrons sida. Öppna readmefilen och en dosprompt and off you go.
//Peter
En fråga bara innan jag ska testa detta, står att man ska ladda ner Install MediaInfo CLI (not full version, only command line version) från http://sourceforge.n...ackage_id=90612 och där finns ju några att välja på, är det nått man måste och vilken version ska man välja?
Postad 05 November 2008 - 19:42
froven
-
froven
-
Användare
-
-
137 inlägg
En fråga bara innan jag ska testa detta, står att man ska ladda ner Install MediaInfo CLI (not full version, only command line version) från http://sourceforge.n...ackage_id=90612 och där finns ju några att välja på, är det nått man måste och vilken version ska man välja?
Pedagogmode on: Lilla vännen, du vet vilket operativsystem du kör på din dator eller ??? Pedagogmode off. Alltså välj den fil som passar till det os du kör på din dator. //P
Postad 05 November 2008 - 21:29
Unregistered6cc2d963
-
Unregistered6cc2d963
-
Användare
-
-
114 inlägg
Pedagogmode on: Lilla vännen, du vet vilket operativsystem du kör på din dator eller ??? Pedagogmode off.
Alltså välj den fil som passar till det os du kör på din dator.
//P
Tror det ska va nått som heter XP. Skämt å sidå, tack ska du ha Peter för dina svar, självklart vet jag vilken av filerna jag ska dra hem, har bara haft en riktigt lång dag på jobbet. Ska nog få igång skiten nu.
Postad 05 November 2008 - 22:49
Unregistered6cc2d963
-
Unregistered6cc2d963
-
Användare
-
-
114 inlägg
Den "officiella" releasen ligger här YAMJ och den aktuella releasen slutar på .12 (beta). Kanske är samma fil på omertrons sida. Öppna readmefilen och en dosprompt and off you go.
//Peter
Jag får det inte att fungera hur jag än gör, hur fan ska man göra?
Postad 06 November 2008 - 08:10
froven
-
froven
-
Användare
-
-
137 inlägg
Jag får det inte att fungera hur jag än gör, hur fan ska man göra?
Är på jobbet nu så detta blir ur huvudet: Öppna dosprompten. I dosprompten (hädanefter kallad CMD) gå till den katalog där du har YAMJ. (Det bör se ut typ såhär C:\Program\Yamj\) naturligtvis beroende på vart du lagt YAMJ. Läs nu Readmefilen i ett annant fönster och ha den öppen "bredvid". Om din "path" är som jag skrev ovan och du mappat upp din PCH som Z skall du skriva något sånt här i CMD. C.\Program\Yamj\ Moviejukebox medielib Z:\Video där det feta är det du skall skriva. När detta funkar kommer CMDfönstret börja jobba och det skriver att det indexerar och söker och bygger. När det står "process terminated" kan du gå till PCH. Välj HDD och den fjärde ikonen (den med ett papper på) i första menyn, alltså välj inte video utan pappersikonen. Leta upp index.htm i videomappen. Tryck ok.Voila. Vad är det som inte funkar ? Får du inte något vettigt att hända när du kör CMD ? Svarar inte PCHn på indexfilen ? Beskriv. //P
Postad 06 November 2008 - 08:45
Unregistered6cc2d963
-
Unregistered6cc2d963
-
Användare
-
-
114 inlägg
Är på jobbet nu så detta blir ur huvudet: Öppna dosprompten. I dosprompten (hädanefter kallad CMD) gå till den katalog där du har YAMJ. (Det bör se ut typ såhär C:\Program\Yamj\) naturligtvis beroende på vart du lagt YAMJ. Läs nu Readmefilen i ett annant fönster och ha den öppen "bredvid". Om din "path" är som jag skrev ovan och du mappat upp din PCH som Z skall du skriva något sånt här i CMD. C.\Program\Yamj\Moviejukebox medielib Z:\Video där det feta är det du skall skriva.
När detta funkar kommer CMDfönstret börja jobba och det skriver att det indexerar och söker och bygger. När det står "process terminated" kan du gå till PCH. Välj HDD och den fjärde ikonen (den med ett papper på) i första menyn, alltså välj inte video utan pappersikonen. Leta upp index.htm i videomappen. Tryck ok.Voila.
Vad är det som inte funkar ? Får du inte något vettigt att hända när du kör CMD ? Svarar inte PCHn på indexfilen ? Beskriv.
//P
Det är precis som du skriver jag gör, enda skillnaden är att jag har min PCH mappad som V men det ska väl inte spela nån roll (jag skriver självklart V istället för Z) Det som händer är att det kommer flera rader i DOS fönstret där det står nått med olika Java saker, tror det va ca 5-6 rader (och jag har rätt Java instalerad) och att den inte hittar nått, kommer inte riktigt ihåg nu (är på Jobbet) Har suttit och läst på wikin där jag ladda ner YAMJ och oxå gjort som det står där men jag måste ha missat nått. Med risk flr att bli dumförklarad igen  Med att mappa PCH menar du väl att den finns med som en disk när man öppnar DEN HÄR DATORN.
Postad 06 November 2008 - 09:16
froven
-
froven
-
Användare
-
-
137 inlägg
Med risk flr att bli dumförklarad igen Med att mappa PCH menar du väl att den finns med som en disk när man öppnar DEN HÄR DATORN.
JA. Skall försöka komma ihåg att copy pastea mina rader ur dosfönstret på något sätt här ikväll. Det är alltså själva cmdfönstret som bråkar för dig?
Postad 06 November 2008 - 10:39
Unregistered6cc2d963
-
Unregistered6cc2d963
-
Användare
-
-
114 inlägg
JA.
Skall försöka komma ihåg att copy pastea mina rader ur dosfönstret på något sätt här ikväll.
Det är alltså själva cmdfönstret som bråkar för dig?
Precis, det verkar vara nått som spökar där, ska prova ikväll igen och se vad det står för nått, Kan ju va så att jag skrivit fel sökväg men jag är ganska säker på att jag inte gjort de. Har provat många många gånger.
Postad 06 November 2008 - 19:44
froven
-
froven
-
Användare
-
-
137 inlägg
Precis, det verkar vara nått som spökar där, ska prova ikväll igen och se vad det står för nått, Kan ju va så att jag skrivit fel sökväg men jag är ganska säker på att jag inte gjort de. Har provat många många gånger.
C:\Local\YAMJ>moviejukebox movielib z:\Video är den strängen jag använder. I mitt fall Local\YAMJ så skriver jag moviejukebox och då börjar det hända saker. Efter det skriver jag moviejukebox movielib z:\Video och allt funkar. Lycka till. //P
Postad 06 November 2008 - 21:39
repan
-
repan
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Är det någon annan än jag som försöker ladda ner direkt på PCH interna HDD? Anledningen till att jag gör det är att jag endast har en bärbar dator som jag plockar med till jobbet och vill att ner/uppladdningen skall vara aktiverad dygnet runt.
Första dagen då jag installerat PCH så lyckades jag få hem en 4+GB film på mindre än 2h vilket jag tycker är ok. Men nu händer nästan ingenting. De tre filmer jag försöker ladda ner nu är nere i 16KB/s, 11,8KB/s och 2KB/s vilket är riktigt långsamt. Jag får också en popup titt som tätt med "Connection Failed, Could not connect to the server. You may need to reload the page to reconnect." Jag har startat om datorn, PCH, routern, modemet men utan resultat. Någon som känner igen detta eller vet vad jag sakll göra? Är enda alternativet att införskaffa en stationär dator för medialagring? Jag är medveten om att alla filer inte går lika snabbt beroende på vem som delar ut men jag laddar från två säkra källor med vanligtvis bra speed på.
Mycket tacksam för svar
Postad 06 November 2008 - 22:03
Unregisteredb1b428d9
-
Unregisteredb1b428d9
-
Mästare
-
-
2714 inlägg
Sätt pch som dmz i routern. Alltså det fasta ip du gett pch.
Postad 07 November 2008 - 08:31
blader_se
-
blader_se
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Det som händer är att det kommer flera rader i DOS fönstret där det står nått med olika Java saker, tror det va ca 5-6 rader (och jag har rätt Java instalerad) och att den inte hittar nått, kommer inte riktigt ihåg nu (är på Jobbet)
Det är möjligtvis inte så enkelt som att den säger att den inte kommer åt nätet pga brandväggen? Så är det för mig, jag måste stänga av brandväggen (Norton) för att den skall kunna hämta saker från imdb...
Postad 07 November 2008 - 08:43
zhango
-
zhango
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Blir lite fundersam när jag läser alla inlägg om problemen ni har med MovieJukebox. Varför kör ni inte swisscenter istället? Den har ju inbyggt stöd för hämtning av covers,synopsis och skådisar från imdb. Jag har använt mig av swisscenter det senaste halvåret och det funkar kanon. Dessutom är utvecklarna snabba på att svara i forum och att göra fixar om man skulle upptäcka nåt fel. SwissCenter, try it and you might like it! http://www.swisscenter.co.uk/
Postad 07 November 2008 - 08:53
whiking
-
whiking
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Blir lite fundersam när jag läser alla inlägg om problemen ni har med MovieJukebox. Varför kör ni inte swisscenter istället? Den har ju inbyggt stöd för hämtning av covers,synopsis och skådisar från imdb. Jag har använt mig av swisscenter det senaste halvåret och det funkar kanon. Dessutom är utvecklarna snabba på att svara i forum och att göra fixar om man skulle upptäcka nåt fel.
SwissCenter, try it and you might like it!
http://www.swisscenter.co.uk/
Alltid kul med tipps och läsa att andra hittat fiffiga lösningar. Jag skulle gärna testa detta, du som har fått det att funka, kanske kan posta en liten guide / tutorial på hur just DU gjorde för att sätta upp det från ax till limpa så att säga? Tror det skulle uppskattas av många. //w
Postad 07 November 2008 - 08:58
Dobermann8
-
Dobermann8
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Hur kan jag se ISO och IMG på min Popcorn Hour a-100?
Har Vista Home. Använder Miihome för att streama allt annat.
Har läst lite om hanewin, hur funkar det och är det någon speciell version jag ska använda? Eller finns det något annat sätt än Hanewin för att få det att fungera??
Har noll koll. Tacksam för hjälp.
Postad 07 November 2008 - 10:18
Unregistered6cc2d963
-
Unregistered6cc2d963
-
Användare
-
-
114 inlägg
C:\Local\YAMJ>moviejukebox movielib z:\Video är den strängen jag använder.
I mitt fall Local\YAMJ så skriver jag moviejukebox och då börjar det hända saker. Efter det skriver jag moviejukebox movielib z:\Video och allt funkar. Lycka till. //P
Ok, ska prova idag, han inte igår, i mitt fall skulle det alltså bli C:\Program\YAMJ>moviejukebox movielib V:\Video och sen enter. Det är möjligtvis inte så enkelt som att den säger att den inte kommer åt nätet pga brandväggen?
Så är det för mig, jag måste stänga av brandväggen (Norton) för att den skall kunna hämta saker från imdb...
Tack så mycke för tipset men jag har provat det redan oxå
Postad 07 November 2008 - 10:47
froven
-
froven
-
Användare
-
-
137 inlägg
Ok, ska prova idag, han inte igår, i mitt fall skulle det alltså bli C:\Program\YAMJ>moviejukebox movielib V:\Video och sen enter.
Testa först att ställa dig i C:\Program\YAMJ i cmdfönstret och skriva moviejukebox. Kommer det upp massa text då så skriv (fortfarande i C:\Program\YAMJ) moviejukebox movielib V:\Video så skall det börja hända massa saker. OBS. I början kommer det upp en eller två rader i cmdfönstret "ganska" lång tid, sedan börjar man se att den scannar. Lycka till. @zhango. Swisscenter kostar väl pengar ? YAMJ är ett legalt gratisalternativ....
Postad 07 November 2008 - 10:58
zhango
-
zhango
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Testa först att ställa dig i C:\Program\YAMJ i cmdfönstret och skriva moviejukebox. Kommer det upp massa text då så skriv (fortfarande i C:\Program\YAMJ) moviejukebox movielib V:\Video så skall det börja hända massa saker. OBS. I början kommer det upp en eller två rader i cmdfönstret "ganska" lång tid, sedan börjar man se att den scannar.
Lycka till.
@zhango. Swisscenter kostar väl pengar ? YAMJ är ett legalt gratisalternativ....
Vad jag vet så är det gratis. Jag har laddat ner det från deras egen hemsida och där finns inga krav på betalning. Citerar deras FAQ "SwissCenter is a free replacement for the software provided with a variety of Network Media Players (NMPs) manufacturers such as Netgear, Pinnacle, Buffalo, Lite-On, etc. The goal of the SwissCenter software is to provide a powerful user interface that can cope with large media collections whilst remaining simple to use. Using SwissCenter involves installing the SwissCenter software on a PC running Windows, MacOS or Linux. The software then provides the user interface for your NMP, and serves media for it to play. Note this means you need to keep your PC running in order to use your NMP. " Alltid kul med tipps och läsa att andra hittat fiffiga lösningar. Jag skulle gärna testa detta, du som har fått det att funka, kanske kan posta en liten guide / tutorial på hur just DU gjorde för att sätta upp det från ax till limpa så att säga?
Tror det skulle uppskattas av många.
//w
Ska försöka skriva ihop en liten guide när jag har tid men vad jag minns så är det bara att installera det, gå in på http-serverns config-sida och lägga till sina mediakataloger och välja att man vill hämta info från imdb. Sen väljer man bara "Search for new media" så görs allt automagiskt.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|