* Officiell tråd - Popcorn Hour A-100 *
Popcorn Hour A-100
(Mediaspelare)
|
5
|
(199)
|
Inga priser | |
Popcorn Hour A-110
(Mediaspelare)
|
5
|
(97)
|
Inga priser |
Postad 07 April 2009 - 14:04
Postad 07 April 2009 - 15:43
Nu vart det bra många månader sedan ja läste på om popcorn hour, så detta kanske funkar fint fint nuförtiden.
Jag har idag en gammal G-Routerpå 108mbps, Vilket jag nu har testat o stream Hd filmer från datorn. och det funkar ju inget vidare.
Serier verkar funka, tex som lost 720p
Jag tänkte om jag köper denna
http://catalog.belki...oduct_Id=461090
Belkin N+ Router
Kommer det att funkar bätre då?
...
Har även testat o koppla en Extern HDD till popcorn, men det funkar inget vidare det heller. När filmen kommer till en action scen tex så börjar det hacka som fan. ... varför?
Kommer det att funka bätre om jag kopplar samma HDD till Belkin N+ Routern's USB kontakt?
tacksam för snabba svar..
Postad 07 April 2009 - 15:58
Trådlöst och HD-film är ingen bra kombo, det är nog det enda jag kan hjälpa till med.oki...
Nu vart det bra många månader sedan ja läste på om popcorn hour, så detta kanske funkar fint fint nuförtiden.
Jag har idag en gammal G-Routerpå 108mbps, Vilket jag nu har testat o stream Hd filmer från datorn. och det funkar ju inget vidare.
Serier verkar funka, tex som lost 720p
Jag tänkte om jag köper denna
http://catalog.belki...oduct_Id=461090
Belkin N+ Router
Kommer det att funkar bätre då?
...
Har även testat o koppla en Extern HDD till popcorn, men det funkar inget vidare det heller. När filmen kommer till en action scen tex så börjar det hacka som fan. ... varför?
Kommer det att funka bätre om jag kopplar samma HDD till Belkin N+ Routern's USB kontakt?
tacksam för snabba svar..
Postad 07 April 2009 - 16:24
Trådlöst och HD-film är ingen bra kombo, det är nog det enda jag kan hjälpa till med.
Då är ju frågan om det kommer att funkar bra o köpa USb via rutern o sedan kabel från routern till PCH.
För som sagt usb direkt in i PCH funkar ju inget vidare.
Testade nu att dra en kabel hela vägen från datorn till PCH o det funkade ju skit bra.. tyvärr kan jag inte ha det så..
Homeplugsdå?
Funkar dom bra? Dom ligger väll på 200Mbps...!?
http://www.jensensca...ts.asp?Search=4
Redigerat av PrimaryMaster, 07 April 2009 - 16:45.
Postad 08 April 2009 - 11:35
Frustrerande är ordet!
Någon som har tips om vad jag ev gjort fel??
/L
Postad 08 April 2009 - 12:03
Jag tror med 95% sannollikhet att det där handlar om "rättigheterna i Vista", du får helt enkelt kolla inställningarna ordentligt. Själv kör jag XP o där funkar det! Däremot är det ju ännu mer sånt i Vista!
Postad 08 April 2009 - 13:49
Hur kontrollerar jag ledigt/använt utrymme på hårddisken i PCH?
Med info knappen: tryck source och markera "harddisk" tryck på info
Postad 08 April 2009 - 14:32
Postad 08 April 2009 - 15:00
Med info knappen: tryck source och markera "harddisk" tryck på info
Tack så mycket
Postad 08 April 2009 - 16:50
Hur kan man bäst undvika det. Det är främst bilden när man spelar musik utan cover den bränner sig fast.
Tacksam för svar.
Postad 08 April 2009 - 18:12
Har precis fått hem min A-110 men PCHn hittar varken mina utdelade mappar eller mediaservers på min Vistamaskin. Däremot är det inga problem med min XP maskin. Likaså dyker PHCn upp i både på Vistamaskinen och XP maskinen.
Frustrerande är ordet!
Någon som har tips om vad jag ev gjort fel??
/L
liptonte:
Jag tror med 95% sannollikhet att det där handlar om "rättigheterna i Vista", du får helt enkelt kolla inställningarna ordentligt. Själv kör jag XP o där funkar det! Däremot är det ju ännu mer sånt i Vista!
Jag är inne på det, men det är skumt att mediaspelaren i min Samsung 866 utan problem hittar både Windows Mediaserver och WiseLinkPro (som körs på Vistamaskinen) men inte PCHn. Detta samtidigt som jag inte kan hitta myiHome som också rullar på Vistamaskinen. Dvs PCH hittar varken utdelade mappar eller de mediaservers som rullar i Vista men däremot fungerar det från Vistamaskinen till PCHn.
Som sagt, troligen något med rättigheterna i Vista..... men vad???
Fortfarande frustrerad......
/L
Postad 08 April 2009 - 18:35
Apropå nya Firmwaren:
KORT GUIDE FÖR ATT FÅ "FAVORITES" ATT FUNKA FÖR INTERNETRADION
I Nov/Dec så introducerades det en möjlighet att "logga in" i MSP-tjänsten (Web-tjänsten). Detta innebär att man kan "skräddarsy" sina MSP moduler (Youtube, Flikr osv). Detta gäller även favoritlistan för Internet-radion.
För att göra det, gå till MSP-tjänsten. Högst uppe på skärmen står "Log in", tryck där, välj "Join MSP", fyll i dialogrutan med fjärr eller USB-tangentbord. Du får sedan ett mejl till angiven mejladress som måste köras för att verifiera och slutföra MSP kontot. När detta är gjort kan du logga in, sedan kommer du automatiskt bli inloggad. Det står då "Hi XXX" högst upp till vänster.
Faktiskt ganska trevligt!
Kort bedömning av Internetradion
+ Sortering på ljudkvalitet, mycket bra. Man kan lätt hoppa över "junket". Tre nivåer
+ Favoriter
- Fixar inte MMS (Microsoft system för streaming), som de flesta komersiella Svenska stationer kör...
- Fixar inte WMA över HTTP-streaming (jag har inte fått det att funka), SR funkar inte...
- Så svenska kanaler finns det lagom många av...
Finns naturligtvis lite att önska angående gränssnitt osv, men överlag är det bra tycker jag!
Kan man inte regga sig via denna sida, borde ju vara enklare i så fall, och sen bara logga in via PCH. Eller har den inte med det att göra?
Postad 08 April 2009 - 18:44
Jag kör vista och hade samma problem som du när jag delade mappar, du måste dela rot oxå, tex om jag har en delad mapp i g:/ mapp/mapp/ film, så var jag tvungen att dela med g: oxå. jag kan inte förklara varför det är så men fungerar för mig. men du har kanske testat det?Jag är inne på det, men det är skumt att mediaspelaren i min Samsung 866 utan problem hittar både Windows Mediaserver och WiseLinkPro (som körs på Vistamaskinen) men inte PCHn. Detta samtidigt som jag inte kan hitta myiHome som också rullar på Vistamaskinen. Dvs PCH hittar varken utdelade mappar eller de mediaservers som rullar i Vista men däremot fungerar det från Vistamaskinen till PCHn.
/L
Postad 08 April 2009 - 20:32
Jag är inne på det, men det är skumt att mediaspelaren i min Samsung 866 utan problem hittar både Windows Mediaserver och WiseLinkPro (som körs på Vistamaskinen) men inte PCHn. Detta samtidigt som jag inte kan hitta myiHome som också rullar på Vistamaskinen. Dvs PCH hittar varken utdelade mappar eller de mediaservers som rullar i Vista men däremot fungerar det från Vistamaskinen till PCHn.
/L
Jag kör vista och hade samma problem som du när jag delade mappar, du måste dela rot oxå, tex om jag har en delad mapp i g:/ mapp/mapp/ film, så var jag tvungen att dela med g: oxå. jag kan inte förklara varför det är så men fungerar för mig. men du har kanske testat det?
Jo då, jag har provat att dela ut på olika nivåer.
Jag får upp Datorn i PCHn men inga utdelade enheter som jag då kan logga in på.
Detta problem är det bara anslutningen från PCHn som har. Från på XPmaskin och min MAC har jag inga som helst problem att komma åt de utdelade enheterna. Problemet verkar mao vara just mellan PCHn --> Vistamaskinen och bara i den riktningen.
Antar att det finns en enkel förklaring på detta men jag har inte hittat den ännu.
/L
Postad 08 April 2009 - 21:09
Nu har jag problem...
Jag tänkte jag skulle updatet min PCH vilket var grymt länge sedan jag gjorde.
Jag har (hade)
Firmware Version : 01-17-081023-15-POP-402
NMT Apps Version : 00-17-081023-15-POP-402
Det jag nu har gjort är att köra update som vanligt.. FW funkar jätte bra o updatera, men när den sen kommer till NMT så väljer jag att köra UTAN att ta bort filmer från HDD.
Sedan väljer jag att PCH ska hämta NMT updateringen från internet. Men då får jag felet "installations fel" eller nåogn liknanden. Då måste jag starta om PCH.
När jag efter det gå in under NMT-inställningar så står det "Din nuvarande FW & NMT ver. passar inte ihop"
Jag har alltså fått in den nya FW, men inte den nya NMT updateringen.
Det jag då har testat är o tanka ner:
Firmware Version : 01-17-090116-15-POP-402
NMT Apps Version : 00-17-090115-15-POP-402
Alltså när ver. direkt från PCH hemsidan (http://www.popcornho...mware-A100.html) o lagt den på ett usb minne. Men får samma j*vla fel...
Vad ska jag göra?
Ska jag testa o installera en äldre FW/NMT updatering? Typ:
Firmware Version : 01-17-080812-15-POP-402
NMT Apps Version : 00-17-080808-15-POP-402
Och sedan därifrån updatera?
Tacksam för snabbt svar...
Postad 09 April 2009 - 18:17
Har du provat att stänga av vistas brandvägg? ..... vänta nu lite, kom precis på att när du delar mappar i vista så måste du ange behörighetsnivå "alla" och "medägare" då fungerade det för mig.Jo då, jag har provat att dela ut på olika nivåer.
Detta problem är det bara anslutningen från PCHn som har. Från på XPmaskin och min MAC har jag inga som helst problem att komma åt de utdelade enheterna. Problemet verkar mao vara just mellan PCHn --> Vistamaskinen och bara i den riktningen.
Antar att det finns en enkel förklaring på detta men jag har inte hittat den ännu.
/L
Postad 09 April 2009 - 18:23
Jag har själv gått tilbaka till äldre firmware med hjälp av usbsticks för att sedan uppdatera till senaste med lyckat resultat, tänk bara på att du inte får ta äldre firmware än firmware 01-17-080612-15-POP-402 för denna är stepstone, lycka till********************************************************************************
Nu har jag problem...
Jag tänkte jag skulle updatet min PCH vilket var grymt länge sedan jag gjorde.
Jag har (hade)
Firmware Version : 01-17-081023-15-POP-402
NMT Apps Version : 00-17-081023-15-POP-402
Det jag nu har gjort är att köra update som vanligt.. FW funkar jätte bra o updatera, men när den sen kommer till NMT så väljer jag att köra UTAN att ta bort filmer från HDD.
Sedan väljer jag att PCH ska hämta NMT updateringen från internet. Men då får jag felet "installations fel" eller nåogn liknanden. Då måste jag starta om PCH.
När jag efter det gå in under NMT-inställningar så står det "Din nuvarande FW & NMT ver. passar inte ihop"
Jag har alltså fått in den nya FW, men inte den nya NMT updateringen.
Det jag då har testat är o tanka ner:
Firmware Version : 01-17-090116-15-POP-402
NMT Apps Version : 00-17-090115-15-POP-402
Alltså när ver. direkt från PCH hemsidan (http://www.popcornho...mware-A100.html) o lagt den på ett usb minne. Men får samma j*vla fel...
Vad ska jag göra?
Ska jag testa o installera en äldre FW/NMT updatering? Typ:
Firmware Version : 01-17-080812-15-POP-402
NMT Apps Version : 00-17-080808-15-POP-402
Och sedan därifrån updatera?
Tacksam för snabbt svar...
Postad 09 April 2009 - 21:41
Jag är ute efter ett sätt att ändra aspect ratio på min A-110. Det går bra när jag tittar på .avi-filer, men får inte rätt på det när jag använder mig av .img-filer.
I båda fallen använder jag ZOOM-knappen. På .avi-filer kan jag ändra mellan 16:9, 3:4 osv, men trycker jag på den knappen när jag tittar på en .img-fil så kan jag endast zooma in i bilden.
Jag har nämligen en film som visas som 4:3, men vill få ut den i 16:9 så att den fyller hela skärmen. Startar jag samma fil via datorn i t.ex. VLC Media Player kan jag gå in och ändra "Bildförhållande" och bilden blir perfekt.
Mycket tacksam för svar!
Postad 09 April 2009 - 22:06
Jag har en a-110 som alltid har fungerat klockrent men inte längre..
Helt plötsligt så kan jag inte längre gå in i den
utdelade mappen det kommer det bara upp "Unnable to resolv host name".
Jag kör trådat direkt till min router och har provat kabeln till min xbox men det funkar så kabeln är hel..
Jag inte heller ändrat något på datorn. Det enda som jag gjort är att installera winscp som jag skulle använda
till min iphone men det fungerade aldrig så jag har tagit bort det.
Har provat att resetta pch samt dra ur strömmen men inget fungerar..
Har provat att pinga.. "Paket skickade = 4, paket mottagna = 4"
Någon som har en aning om vad detta kan bero på och har lust att hjälpa en förvirrad själ..??
Tack på förhand.
Redigerat av alx847, 09 April 2009 - 23:27.
Postad 10 April 2009 - 13:38
Jo då, jag har provat att dela ut på olika nivåer.
/L
Har du provat att stänga av vistas brandvägg? ..... vänta nu lite, kom precis på att när du delar mappar i vista så måste du ange behörighetsnivå "alla" och "medägare" då fungerade det för mig.
Mapparna är även utdelade till "Alla" men bara med läsbehörighet.. skall prova att ge mer behörighet som du föreslår. Har även provat att slå av brandvägg mm utan resultat. Tack för tipsen!
-Men, jag har fått det att funfera genom att skriva in sökvägarna för hand för de delade mapparna på PCHn och då kommer jag åt datan i Vistamaskinen. Så långt bra att jag kan se filmerna på min Vistamaskin men jag borde ju kunna komma åt dem via nätverks browswern i PCHn också.
/L
Postad 11 April 2009 - 10:59
Datorn hittar den men man måste ha ett specielt program installerat. (BelkinStorageManager)
Popcorn hittar ja disken men när ja navigerar in till den står det" ingen arbetsgrupp funnen"
vad gör jag för fel?
EDIT: kollar jag vad länken är i Popcorn hour så är det "SMB://BELKIN N+/USB/"
EDIT2: skriver jag "\\192.168.2.1\usb" i Exploere så hittar han disken...
Då borde det väll bara SMB://192.168.2.1/USB/ som gäller i PCH ?
Ps. Nu sitter det bara ett usb minne i routern, men det ska väll inte spela någon roll ?
Redigerat av PrimaryMaster, 11 April 2009 - 11:23.
Postad 11 April 2009 - 12:47
Jag har en PCH A-100 som jag haft i nåt år, den har alltid fungerat utan problem (bortsett från allt krångel och buggar). Nu vill den plötsligt inte starta längre. Jag kommer så långt som till första bildrutan som säger "Popcorn Hour Loading" men sen blir bilden helt svart och jag står helt maktlös. Vad kan ha gått snett och hur åtgärdar jag problemet? Tack på förhand!
Postad 11 April 2009 - 13:19
Vet inte vad jag ska göra längre.. har letat efter ett sätt att lösa mitt problem men hittar inget. Kan ni hjälpa mig?
Jag har en PCH A-100 som jag haft i nåt år, den har alltid fungerat utan problem (bortsett från allt krångel och buggar). Nu vill den plötsligt inte starta längre. Jag kommer så långt som till första bildrutan som säger "Popcorn Hour Loading" men sen blir bilden helt svart och jag står helt maktlös. Vad kan ha gått snett och hur åtgärdar jag problemet? Tack på förhand!
Har du provat den klassiska lösningen enligt Kanelbullens "första hjälpen" 2:2 på första sidan i denna tråden.
Ifall den har tappat inställningen av någon anledning...
Postad 11 April 2009 - 17:54
jag är säker super trög, men hur connectar jag popcorn med en USB disk som är inkopplad i min router?
Datorn hittar den men man måste ha ett specielt program installerat. (BelkinStorageManager)
Popcorn hittar ja disken men när ja navigerar in till den står det" ingen arbetsgrupp funnen"
vad gör jag för fel?
Ps. Nu sitter det bara ett usb minne i routern, men det ska väll inte spela någon roll ?
Snälla hjälp mig....
Postad 11 April 2009 - 20:18
Postad 12 April 2009 - 09:44
mitt tips är: Oberoende vad du har för kabel inkopplat till bildvisningen nu så borde du byta till en annan tex conponet istället för hdmi etc, just för att se ifall din pop är trasig, det finns i första tråden en användaranvisning vilken knappar du ska trycka på fjärren beroende vilka kablar du har inkopplat. arbeta lungt och metodiskt, låt popen jobba en tid innan du testa med nästa kabel. Vad som gått snett med popen är svårt att säga men som du vet så är allt möjligt.Vet inte vad jag ska göra längre.. har letat efter ett sätt att lösa mitt problem men hittar inget. Kan ni hjälpa mig?
Postad 12 April 2009 - 09:51
Det tar lång tid att flytta filer, mellan 20 -30 minuter för 4gb, och jag kör oxå trådat, hur det är med trådlöst vet jag inte men det går säkert inte fortare med det. jag testade med att pressa in 8 filer samtidigt, och det skulle som snabbast ta nästan 8 timmar, så kontentan av det hela är att det går saktare ju fler filer man pressar samtidigt,Hejsan! Jag har lyckats sätta i en 2.5 WD ide disk i min a-100, nu till mitt problem det tar evigheter att packa upp en film till den runt en 30min vill den iaf ha. Den är kopplad via kabel. disken ser jag som share i den här datorn. vad har jag inte gjort rätt eller ska de va så här?
Postad 12 April 2009 - 10:01
Som jag ser det, så hittar popen inte arbetsnamnet på belkin/usbdisken. Om du har arbetsnamnet "workshop" eller "mshome" eller ett eget namn på ditt nätverk så måste du ha lika på belkin eller usbdisken, eftersom den klassas som en motsvarande nas eller nätverk. om det går att ändra på kan jag inte svara på men troligen så står det förklarat i användarhandboken till belkin. lycka tilljag är säker super trög, men hur connectar jag popcorn med en USB disk som är inkopplad i min router?
vad gör jag för fel?
Postad 12 April 2009 - 10:39
Det är nätverkstrafiken som tar tid, om du kör winrar från din PC så skall den först läsa allt data och sen skriva tillbaka det, så det tar tid.Hejsan! Jag har lyckats sätta i en 2.5 WD ide disk i min a-100, nu till mitt problem det tar evigheter att packa upp en film till den runt en 30min vill den iaf ha. Den är kopplad via kabel. disken ser jag som share i den här datorn. vad har jag inte gjort rätt eller ska de va så här?
Postad 12 April 2009 - 11:10
Som jag ser det, så hittar popen inte arbetsnamnet på belkin/usbdisken. Om du har arbetsnamnet "workshop" eller "mshome" eller ett eget namn på ditt nätverk så måste du ha lika på belkin eller usbdisken, eftersom den klassas som en motsvarande nas eller nätverk. om det går att ändra på kan jag inte svara på men troligen så står det förklarat i användarhandboken till belkin. lycka till
eller så tycker man ju att det borde funkar jag bytter popcorn hourns workgroup till samma som usbdisken, alltså BELKIN, men funkar ändå inte...
Postad 12 April 2009 - 13:19
Postad 12 April 2009 - 23:28
det tar lika lång tid att flytta över en upp packad film från pc till pch disken, varför ska de ta 10ggr så lång tid att gå över routern?
Du får nog börja om från början och förklara hur du gör. Jag fattar inte vad du menar.
Lika lång tid som vad? När går du INTE via router? Är det en trådlös router? Etc.... Beskriv allt. Beskriv hur det ska vara och sedan på vilket sätt det strular.
Postad 13 April 2009 - 09:06
Kanske därför många andra tillverkare skippat nätverk och intern hdd.
Postad 13 April 2009 - 10:25
Vet inte vad jag ska göra längre.. har letat efter ett sätt att lösa mitt problem men hittar inget. Kan ni hjälpa mig?
Hade liknande problem som dig och då var det HDMI-kabeln som följde med som gått sönder, köpte en ny kabel och allt fungerade klockrent igen.
Redigerat av boegas, 13 April 2009 - 10:27.
Postad 13 April 2009 - 15:48
Jag förstår inte heller riktigt, Är det så att du haft en hårddisk i pch och laddat till den men det gick för långsamt, och/ eller bli kvitt kabeln, så du köpte en 2,5 wd disk(nas)?? extern usbdisk?? som du kopplat direkt till din router. som du sedan tänkt att överföra till pch via ? trådlöst eller trådat från routern? Har jag uppfattat det rätt så? Om det är rätt, så blir inte överföringshastigheten så himla mycket lägre om du har en hårddisk i pch eller har en nas som du spara över filerna på för att det finns vissa begränsningar i processorhastigheter, nätverkshastigheter, eller om du använder de olika serverprotokoll som finns tex, smb, ....jag komer inte i håg alla nu, du kan tex gå in i första tråden och se vad de olika protokollen har för hastighet. Jag själv har provat med G, N, trådade och trådlösa routrar, provat med separata rena servrar, trådat och trådlöst, med nas dock endast trådat via router till pch, kontentat av det hela är att det har tagit mellan 20- 30 minuter för att överföra en fil i hd (ca 4,5gb) oavsett vilket alternativ jag använde. som jag har nu så använder jag en tyst vanlig dator som är kopplat tråd via router och tråd till pch, när jag laddat ned filen så får den ligga där , och sedan streama över till pch utan att behöva lägga tid för att flytta runt stora filer. det tycker jag är smidigast.Jo så här är de
Tidigare hade jag PCH kopplad via nätverkskabel och strömmade via PCn. Men vill kunna slippa kabel så jag köpte en 2.5 WD disk och packar nu upp till den via en G router. Det känns inte som ett alternativ eftersom det tar 20min att flytta över ett TV avsnitt i HD och disken slutar inte snurra förrens jag drar ut kontakten. Hade jag velat fylla en TB disk så skulle de ta en vecka vilket känns helt galet.
Kanske därför många andra tillverkare skippat nätverk och intern hdd.
Postad 13 April 2009 - 16:28
Postad 13 April 2009 - 17:43
oki tack för svaret. Får återgå till mitt ursprungliga läge precis som du... alltså trådat.
Ja, vill man att det ska gå fort ska man alltid köra trådat. Att köra trådlöst innebär alltid att det går BETYDLIGT långsammare.
För det första är trådlös kommunikation halv-duplex, dvs bara en nod kan sända åt gången (med trådat kan båda skicka och ta emot samtidigt). För det andra kan inte trådlöst koma upp i samma hastighet som trådat. För det tredje kan det finnas microvågsugnar, grannar med trådlösa högtalare och vfsh som kan störa den trådlösa förbindelsen vilket innebär att paket tappas och måste sändas om.
Nej, trådlöst ska man bara använda av bekvämlighetsskäl, typ att kunna slösurfa och maila från soffan, inte utföra nätverksprestandakrävande aktiviteter.
Postad 15 April 2009 - 22:52
Problemet löstes genom att jag följde punkt 2:14:
Hjälp!! Min maskin funkar inte alls, något har gått fel vid Firmware-uppgradering!
Har du Firmware 080612 eller senare finns möjlighet för Firmware-Recovery. Har strömmen gått eller liknande kan det iblan hända (ovanligt!) att maskinen låser sig fullständigt!! Har du detta?? Kolla här på Popcorn Hour!! (http://support.popco...le.aspx?id=1047)
Nu startar min maskin som vanligt. Låter den uppdatera firmware över natten, verkar som den behöver lite tid. Får hoppas att det inte knasar sig igen
Postad 19 April 2009 - 21:04
Ska nog tillägga att jag kör det som ett plugin i myihome., och varken "regenerate" ellre klicka i och ur pluginet fungerar.
Postad 20 April 2009 - 12:14
Själv deletar jag "jukebox" mappen där html och bilder ligger, och uppdatterar bara som vanligt.
Tar förvisso lite tid för den att köra igenom alla filmer en gång till men det funkar ju, utan om installering.
Postad 20 April 2009 - 12:21
Har märkt att vissa filmer får osynk på ljud och bild i Popcornen, inte alla men vissa.
Samma filmer har inte osynk när man kör i datorn.
Vet sedan tidigare när jag kört genom datorn att felaktiga codec har gett denna effekt, men i popcornen så styr man ju inte det själva.
Finns det någon ljud delay-funktion som jag inte funnit, om inte vore det inte bra om de kunde lägga dit en sådan, precis som för undertexterna.
Någon som har någon lösning?
Redigerat av Unregistered30b080d6, 20 April 2009 - 12:22.
Postad 20 April 2009 - 14:04
Postad 22 April 2009 - 21:11
Iom att jag kör lensshiften i botten på projektorn (för att projen ska kunna vara så nära taket som möjligt)kan jag bara zooma så att bilden blir större neråt och åt sidorna. Då hade det varit guld värt att kunna göra det på poppen.
Postad 23 April 2009 - 07:19
Gå in i "zoom"-läget, det finns 3 olika lägen som växlas med zoom-knappen.
Size, Zoom och Pan&Scan (tror jag de heter), sitter på jobbet just nu...
Växla mellan dem med vänster-höger knapparna.
I Size växlar man mellan Actual, Fit och Full
I Zoom kan man zooma in/ut
I Pan&Scan kan man flytta bilden up/ner/vänster/höger
Prova...
Edit: YES, såg just att jag "fyller 500 inlägg", det tog sin lilla tid...
Redigerat av klp, 23 April 2009 - 07:21.
Postad 23 April 2009 - 08:56
Det går att "lens-shifta" PCHn.
![]()
Gå in i "zoom"-läget, det finns 3 olika lägen som växlas med zoom-knappen.
Size, Zoom och Pan&Scan (tror jag de heter), sitter på jobbet just nu...
Växla mellan dem med vänster-höger knapparna.
I Size växlar man mellan Actual, Fit och Full
I Zoom kan man zooma in/ut
I Pan&Scan kan man flytta bilden up/ner/vänster/höger
Prova...
Edit: YES, såg just att jag "fyller 500 inlägg", det tog sin lilla tid...
Är du säker? På .avi-filer kan jag trixa med det där, aspect ratio och rubbet. När jag däremot kollar en .img-fil så är det stört omöjligt. Då kan man endast zooma 100%, 200% eller 500% in i bilden.
Om du har en lösning så är jag idel öra!
Postad 23 April 2009 - 13:38
Själv kör jag nästan enbart på mkv eller avi.
Kan ju vara så att det inte heller fungerar på "uppackade" img, men jag skulle provat att RARa upp dem om funktionsbehovet överglänser platskravet
Postad 26 April 2009 - 09:10
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5
* Officiell tråd - Popcorn Hour A-110/B-110 *
6 bilder
30 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?