Det skrev han väl tydligt: "Det är enormt störande (och inte särskilt bra för min plasmaskärm) att ha feta svarta borders på sidorna av bilden." så varför fråga ?Fast varför vill du göra det? Då får du ju allt för brett?
* Officiell tråd - Popcorn Hour A-100 *
Popcorn Hour A-100
(Mediaspelare)
|
5
|
(199)
|
Inga priser | |
Popcorn Hour A-110
(Mediaspelare)
|
5
|
(97)
|
Inga priser |
Postad 26 January 2010 - 19:16
Postad 26 January 2010 - 23:46
Postad 28 January 2010 - 18:01
har det här försvunnit med ngn firmware? (jag har uppdaterat både till den senaste firmwaren och senaste versionen av MyIhome)
finns det ngt annat alternativ till serverprogram om man vill ha mer kontroll över sin bildvisning, t.ex. bara visa bilder med en viss tagg
tack
Postad 07 February 2010 - 12:49
Helt plötsligt efter flera år så kunde jag inte se mina utdelade mappar i PC:n. Det visade sig att netmask samt ip inte föll inom samma område, varför DHCP inte valde ur ip inom samma område är för mig en gåta. Då jag konfig manuellt så kom jag åt med då försvann Internet på A-100 och vidare så frös bilden när jag spelade upp en film från PC:n detta efter ca: 10 min, har aldrig hänt förut.
Har bytt arbetsgrupp på anslutning och NMT samt provat fram o tillbaks utan framgång... jag har BBB modemet och inget annat, gjorde inga ändringar innan problemet uppstod och har alltid använt automatisk ip
Det var ett tag sen jag behövde hålla på med nätverk och jag känner mig nu novis, tex vilka inställningar behöver vara lika?
IP på PC där har jag 85.230.212.58 vid automatik så blir det på NMT 85.228.152.21 ?? ska väl bara var dom sista siffror som skilljer.
Netmask på PC 255.255.248.0 samma sak här på NMT vid auto 255.255.192.0
Standard gateway i PC:n 85.230.208.1 här har jag 85.228.128.1 på NMT vilket är DHCP server i PC:n ??
DNS i PC:n 81.26.228.3 och i NMT blir det 195.54.122.204 ??
Jag har kontrollerat tjänster och plingat startat om mm. mm men kommer ingen vart
uppgraderade till den senaste FW men den verkar inte bättre... faktum är att jag tror saker o ting blev sämre.
Skulle uppskatta fler tips... tack på förhand
Postad 08 February 2010 - 09:01
Postad 09 February 2010 - 09:47
Din genväg funkar inte och mitt tålamod att leta likasåHar inte kolla på alla nätverksinställningar, men jag hade ett liknande problem, se mitt tidigareinlägg, backa tillbaka på FW så kanske det funkar bättre...
Postad 09 February 2010 - 22:48
Skaffa en router och sätt den innanför BBB-modemet så hamnar både PC och PCH på samma subnet. Som det ser ut nu så går du ut på internet för att prata mellan PC och PCH. På samma gång så höjer du säkerheten för dina grejor betydligt.Håller på att bli tokig... (tokigare)
Helt plötsligt efter flera år så kunde jag inte se mina utdelade mappar i PC:n. Det visade sig att netmask samt ip inte föll inom samma område, varför DHCP inte valde ur ip inom samma område är för mig en gåta. Då jag konfig manuellt så kom jag åt med då försvann Internet på A-100 och vidare så frös bilden när jag spelade upp en film från PC:n detta efter ca: 10 min, har aldrig hänt förut.
Har bytt arbetsgrupp på anslutning och NMT samt provat fram o tillbaks utan framgång... jag har BBB modemet och inget annat, gjorde inga ändringar innan problemet uppstod och har alltid använt automatisk ip
Det var ett tag sen jag behövde hålla på med nätverk och jag känner mig nu novis, tex vilka inställningar behöver vara lika?
IP på PC där har jag 85.230.212.58 vid automatik så blir det på NMT 85.228.152.21 ?? ska väl bara var dom sista siffror som skilljer.
Netmask på PC 255.255.248.0 samma sak här på NMT vid auto 255.255.192.0
Standard gateway i PC:n 85.230.208.1 här har jag 85.228.128.1 på NMT vilket är DHCP server i PC:n ??
DNS i PC:n 81.26.228.3 och i NMT blir det 195.54.122.204 ??
Jag har kontrollerat tjänster och plingat startat om mm. mm men kommer ingen vart![]()
uppgraderade till den senaste FW men den verkar inte bättre... faktum är att jag tror saker o ting blev sämre.
Skulle uppskatta fler tips... tack på förhand
Postad 10 February 2010 - 13:44
Fungerar det problemfritt med NFS, eller ska man kanske titta på någon annan modell?
Postad 11 February 2010 - 10:23
Skaffa en router och sätt den innanför BBB-modemet så hamnar både PC och PCH på samma subnet. Som det ser ut nu så går du ut på internet för att prata mellan PC och PCH. På samma gång så höjer du säkerheten för dina grejor betydligt.
Precis vad jag gjorde och nu funkar det bättre än någonsin
Postad 11 February 2010 - 11:51
Jag vet att det finns wireless dongle att koppla in till A100, är det N standard? Och var kan man köpa det.
Postad 15 February 2010 - 11:06
Mvh
Postad 16 February 2010 - 00:22
Problemet är att jag nu har en 1tb IDE disk som sitter där o som låter ganska friskt... Så då har jag för mig att ja sett en del som sätter ditt en IDE til CompacFash adapter, för o så en tyst maskin. (Har ett SanDisk Ultra II 4gb 15mb/s)
Då till min fråga, Vilken Adapter ska man köpa?
Och vad förlorar ja om jag inte har någon disk i alls? torrent?
Det jag vill kunna gör är o köra "YAMJ", det kanske går o köra från ett usb? (blir ju inte lika snyggt)
tack för hjälpen!
Postad 16 February 2010 - 17:21
M.V.H Patrik
Postad 19 February 2010 - 11:48
Kolla posten på första sidan av denna tråd. Där finns massa bra info om att streama, t.ex. punkt 2:7 och 4:4. Samba är väl lättast att få igång men NFS skall väl vara lite snabbare. Dock har jag streamat 1080p film över Samba utan problem.Hej! Någon som vet hur jag kan göra för att streama filmer TILL A-100 över internet?
Jag har en server men jag vet inte riktigt vilket protokoll jag ska använda?
M.V.H Patrik
Postad 02 March 2010 - 00:24
Postad 02 March 2010 - 08:22
Hur får jag på enklast och billigast vis min popcorn spelare att fungera via ett trådlöst nätverk? Jag har hittat den trådlösa adaptern WN-150 men den verkar bara vara åt A-200? jag har en A-100. Behöver jag någon form av av brygga för att få detta att fungera och vilken brygga kan ni rekomendera issåfall? Jag kommer använda mig av en Dlink router.
En liknelse: "Att använda Popcorn med ett trådlöst nätverk är som att ha en Ferrari med cykelhjul"
Postad 02 March 2010 - 11:40
Postad 02 March 2010 - 17:03
Jag har en "gammal" Popcorn hour (a100) som ligger här, tänkte att jag skulle slänga in den i sovrummet.
Problemet är att jag nu har en 1tb IDE disk som sitter där o som låter ganska friskt... Så då har jag för mig att ja sett en del som sätter ditt en IDE til CompacFash adapter, för o så en tyst maskin. (Har ett SanDisk Ultra II 4gb 15mb/s)
Då till min fråga, Vilken Adapter ska man köpa?
Och vad förlorar ja om jag inte har någon disk i alls? torrent?
Det jag vill kunna gör är o köra "YAMJ", det kanske går o köra från ett usb? (blir ju inte lika snyggt)
tack för hjälpen!
Igen som kan svara mig?
Postad 05 March 2010 - 11:19
Postad 05 March 2010 - 13:16
Postad 30 March 2010 - 21:12
Postad 26 April 2010 - 20:01
Postad 30 April 2010 - 14:55
Postad 30 April 2010 - 18:18
Postad 01 May 2010 - 15:40
Postad 04 May 2010 - 08:27
Skriver igen, jag brukar använda min popcorn för att bl.a. kika på youtube men efter senaste uppgraderingen funkar det inte längre, jag har provat att tanka in den gamla versionen men det funkar inte iallafall, någon som vet vad felet kan vara? fungerar youtube i eran popcorn hour?????
Den funktionen är borttagen pga att YouTube protesterade. Kan inte hela historiken, men funktionen finns inte kvar.
Har problem med att jag inte får ngt. ljud när jag kör.x264. mkv filer . Har försökt köra alla firmware uppdat. som finns utan resultat. Någon som har en lösning?
Förmodligen har du DTS-ljud i de där filerna. PCH har som bekant inte stöd för det, utan du behöver en avkodare för det.
Postad 04 May 2010 - 12:28
från en nas? Eller någon annan typ av movie jukebox.
Postad 04 May 2010 - 13:22
Den funktionen är borttagen pga att YouTube protesterade. Kan inte hela historiken, men funktionen finns inte kvar.
På vilket sätt har de protesterat och emot exakt vad? PCH eller mediaspelare rent generellt?
Det finns ju andra spelare med den funktionen som går att använda fortfarande.
En länk till källan hade uppskattats.
Postad 06 May 2010 - 18:53
Jag kör YAMJ med filmer både på NAS och på intern hdd så vad är det du inte får att fungera ?Testar igen...är det någon som vet hur man får yamj att fungera om man streamar
från en nas? Eller någon annan typ av movie jukebox.
Postad 07 May 2010 - 06:33
Jag kör YAMJ med filmer både på NAS och på intern hdd så vad är det du inte får att fungera ?
Jag har inte fått något att fungera. Har försökt läsa mig till hur man ska göra via forum men ej lyckats.
Är ingen superman på just detta område men vill lära mig. Har du några tips om hur man gör eller ett
bra forum där det är lätt att läsa sig till hur man skulle jag vara tacksam.
Postad 07 May 2010 - 08:44
Jag har inte fått något att fungera. Har försökt läsa mig till hur man ska göra via forum men ej lyckats.
Är ingen superman på just detta område men vill lära mig. Har du några tips om hur man gör eller ett
bra forum där det är lätt att läsa sig till hur man skulle jag vara tacksam.
Kolla här först: http://www.networked...d.php?tid=35044
Den här forumdelen är bara till för Popcorn och YAMJ: http://www.networked...play.php?fid=70
Postad 09 May 2010 - 10:21
Jag har en PCH A-100 och hade nu tänkt använda en extern HDD via USB. Jag har en Samsung 320 gb som jag tänkt använda men när jag stoppar in den så får jag ett felmeddelande "usb-fel" och jag kan inte hitta den via PCHn.
Har lagt över några mappar med .mkv-filer och den är formaterad i NTFS.
Hur gör jag för att det ska fungera??
Postad 10 May 2010 - 08:26
Har du en USB-kabel med extra anslutning för ström?
Se bild...
Jag kör med både 3.5" med egen matning och 2.5" som får matningen via USB och har inte haft detta fel ngn gång.
Bifogad fil(er)
Postad 18 May 2010 - 20:01
Tacksam för svar:)
Postad 19 May 2010 - 09:37
Hej! Har problem med att mitt popcorn A-100 inte hittar min myihome servern. jag måste då gå och starta om servern på datorn och då dyker den först kanske upp på source. Nån mer som haft samma problem och löst det? Har förstått att det är många fler som har samma problem men har inte läst att nån hittat någon lösning.
Tacksam för svar:)
en vild chansning. kolla så inte nätverkortet blir inaktiverat för att spara ström då datorn inte används.
EDIT. jag kör iofs bara med samba utdelningar nu från en XP maskin men där tappas uppkopplingen ibland. får upp nått felmeddelande (den utdelade mappen/filen är inte tillgänglig..eller nått sånt) när jag ska se på nått men då räcker det att trycka back och sen på mappen jag vill in i och ev samma procedur igen så funkar det. har nån gång när jag sett klart det jag vill se testat att sätta på filmen ifen och trycka pause. då funkar det dagen efter igen. bara att trycka stopp och välja annan film.
Redigerat av PiZZaMaN, 19 May 2010 - 09:43.
Postad 20 May 2010 - 09:11
Postad 23 May 2010 - 22:00
/
Tyler
Postad 01 June 2010 - 20:45
Jag har sökt och sökt men ej funnit något svar. Nu till min fråga:
Jag har en popcorn hour a-200 och har kopplat in 2 st externa hårddiskar till den. Från min bärbara dator vill jag kunna lägga till/ta bort filer från hårddiskarna. Sen vore det guld om jag även kunde packa upp filerna. Är det någon som vet hur jag ska göra? Jag har lyckats koppla ihop PCH och datorn via ftp, men, det går inte att packa upp filerna via någon ftp-klient.
En annan lösning är väl att lira rar-filer via llink? Funkar det bra? Någon förlust av någonting där, gällande kvalitet?
En sista fråga: Vad är det bästa operativet till PCH a-200? Jag kör nu nmt med medföljande appar.
Tacksam för svar.
MVH
Postad 13 June 2010 - 12:47
Har lyckats tappa bort strömsladden i samband med flytt, vart kan man få tag på en ny?
/
Tyler
clas ohlson säljer strömadaptrar men tyvärr är sånt inte gratis. jag köpte en då jag tänkte flytta spelare mellan vardagsrummet och biorummet lite smidigare men fick det inte att funka med den. den startade inte upp helt. dom har ju öppet köp så det går ju att lämna tillbaka. jag lämnade tillbaka min efter nästan ett år och sa att den inte funkade. Den borde ha funkat för det ska ha varit tillräckligt stark men nått var knas. nu har jag förrutom popcornen skaffat en tvix 6500 av en polare som ska vara i biorummet (spelaren inte polaren=). den har vanlig strömsladd då omvandlaren sitter i maskinen.
kanske nån har en trasig spelare med fungerande strömsladd du kan köpa annars.
Postad 14 June 2010 - 20:33
Firmwaren borde väl funka??
för kan inte få tag i nån till Curantan..
tack för hjälp..
Postad 14 June 2010 - 21:05
Curantan finns i två versioner, den ena har runda specialkontakter (eGreat M31A) och den andra har "vanliga" kontakter (eGreat M31B). Skillnaden är att M31A=Popcorn A-100 och M31B=Popcorn A-110.
Här hittar du samtliga Firmware till eGreat/Curanta!!
Visst kan du trycka i den Popcorns firmware om du vill, då får du göra på ett annat sätt, men de befintliga finns ju och är helt okey. En unik sak med M31A är att den faktiskt har DTS downmix, det är den enda NMT maskinen som har det ifrån första generationen Mediaspelare!
Postad 19 June 2010 - 08:11
Har läst någonstans att man kan göra en DTS-downmix på A-100 med en
"ful-mix"...? Någon som vet mer om detta och hur man genomför det vore jag
tacksam.
/Woodyrocker
Postad 29 June 2010 - 08:46
Tjenare
Har läst någonstans att man kan göra en DTS-downmix på A-100 med en
"ful-mix"...? Någon som vet mer om detta och hur man genomför det vore jag
tacksam.
/Woodyrocker
Googla DTS downmix och popcorn så hittar du infon du söker. La in den själv för nån vecka sen, fungerar perfekt för mig.
Postad 02 July 2010 - 08:43
Googla DTS downmix och popcorn så hittar du infon du söker. La in den själv för nån vecka sen, fungerar perfekt för mig.
Tjenare
Tackar för tipset. Läste på en del sidor att NMT funktionerna slutade att fungera när man
installerat filen - stämmer det? Och kan man göra något åt det i så fall eller e' det take it or leave it...?
Postad 19 July 2010 - 19:38
Redigerat av Unregistered4d2c3681, 19 July 2010 - 21:48.
Postad 22 July 2010 - 09:32
Postad 26 July 2010 - 20:13
Jo har sålt min popcorn a100 och nu undrar killen som köpte den var strömkabeln för att köra internhårddisk på den var den är! Nu har jag bara kört externt och har flyttat ett par gånger så var kan jag hitta en sådan kabel?? Fanns den med i boxen till pocornen elelr fanns den innuti? Kan man köpa den på typ kjell och kompany? Såfall vad heter den??
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5
* Officiell tråd - Popcorn Hour A-110/B-110 *
39 bilder
89 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?