* Officiell tråd - Popcorn Hour A-100 *
8037 svar till detta ämne
Postad 19 October 2007 - 15:21
Unregistered342c205a
-
Unregistered342c205a
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Tjena pharphar!
Alla bara spekulerar om detta... så det finns verkligen ingen info alls.
Men de verkar ju ha det mesta på gång, men man vet aldrig... CE-märkning? tex...
Men jag tror några tippar någon månad senare, låter lite optimistiskt kan jag tycka. Men det beror väl på hur mycket dom tänkt till innan.
Så... tyvärr det är grymt svårt!! 
<{POST_SNAPBACK}>
Ser bra ut iaf. Det känns som att den här typen av produkter når en högre mognadsgrad med 8634. Jag har växlat från mediaspelare till HTPC tillbaka till mediaspelare. Nån gång måste man slå till också, men halva nöjet är letande och jämförandet...
Postad 19 October 2007 - 18:51
Unregistered083ee5bd
-
Unregistered083ee5bd
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
men halva nöjet är letande och jämförandet...
Där sa du dagens sanning
Postad 19 October 2007 - 19:47
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
Letandet är grymt spännande...
Jag kan tycka att första gången är det riktigt klurigt, det är inte lätt att haja skillnaderna... riktigt klurigt! Det gäller att undvika de fabrikat som inte har bra support, det är väl tricket tycker jag!!
Postad 20 October 2007 - 06:10
Unregistered342c205a
-
Unregistered342c205a
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Vad jag kan se på bilden av chassit så finns det ingen display på framsidan.
Känns grundläggande om man vill använda den för att spela musik utan att behöva slå på TV:n.
Har jag fel?
/Pharphar
Postad 20 October 2007 - 07:40
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
Tjena pharphar!!
Jag tror tyvärr inte att någon av de video-inriktade Mediaspelarna är speciellt bra på ljud-streaming. I alla fall inte användarvänlighet, de flesta kräver TV:n på osv, tyvärr!!
Min Transgear är ett typexempel, den stödjer de flesta format inkl OGG o FLAC, men displayen används inte till annat än tid... så sorry!
Jag kommer själv köra en Soundbridge mot min NAS för just ljudet. Så jag tror att det är bäst att separera det!
Har slängt upp en fråga på MPCclub för att se om någon har något tips!! Återkommer om jag får något!!
Postad 20 October 2007 - 07:46
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
Tjena!!
HiJack svarade att ingen är bra... Den som använder displayen bäst är MVix MX-760, men det är ingen bra spelare i sig...
Så han gav samma råd som jag, Soundbridge eller Squeezebox!
Postad 20 October 2007 - 09:05
TsUPeR
-
TsUPeR
-
Användare
-
-
212 inlägg
Säger precis samma sak,
en dedikerad mediaspelare för musik och en för bild/video är klart bäst
och så en 4TB NAS såklart  !!
Postad 20 October 2007 - 11:42
ZZzzMedia
-
ZZzzMedia
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Hej,
Fråga tror ni denna är bättre än TVIX 4100/5100?
Visst bättre CPU, men kanske buggig mjukvara i början? Visserligen billgare, om man får tag på en..
Hur resonerar ni?
Postad 20 October 2007 - 11:48
TsUPeR
-
TsUPeR
-
Användare
-
-
212 inlägg
Helt klart bättre!
Tvixen kommer hela tiden ligga på gränsen av vad den klarar med sitt chip.
Om du läst alpha tråden på mpcclub så ser du att mjukvaran verkar riktigt redo.
Postad 20 October 2007 - 12:10
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Vad jag kan se på bilden av chassit så finns det ingen display på framsidan. Känns grundläggande om man vill använda den för att spela musik utan att behöva slå på TV:n.
Har jag fel?
/Pharphar
<{POST_SNAPBACK}>
Hörde jag någon nämna en Squeezebox  Helt överlägset allt annat för musikuppspelning  Att använda en sån här eller en Tvix tex är helt värdelöst.
Postad 20 October 2007 - 14:36
Unregisteredc220c3eb
-
Unregisteredc220c3eb
-
Lärjunge
-
-
366 inlägg
Hej, Fråga tror ni denna är bättre än TVIX 4100/5100?
Visst bättre CPU, men kanske buggig mjukvara i början? Visserligen billgare, om man får tag på en..
Hur resonerar ni?
<{POST_SNAPBACK}>
Troligtvis kommer den i början att ha en del problem(finns det ngn spelare som inte haft det?) men det lär väl fixas med nya firmwares , frågan är bara hur snabbt dessa kommer fixas osv. Hur bra den är kan ingen här ännu säga då ingen ännu testat popcorn hour , processorn kommer nog ge spelaren övertaget ett litet tag tills övriga märken kommer med likadana i sina spelare. Pris i sverige för eu modellen vet vi ännu inte så om den blir billigare är svårt att säga men bör bli det då den t.ex saknar display.
Postad 20 October 2007 - 17:31
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
Tjena!!
Kan bara hålla med, det kommer säkert vara en del saker med Pocorn:en när den kommer. Men dels verkar Firmwaren ganska okey redan nu och samtidigt är det ett stort stabilt företag som ligger bakom den.
Men läser du Alpha-tråden på MPCclub.com så ser det rätt ljust ut. Den verkar klarar 1080p MKV alldeles utmärkt!
Jag tänker köra så det ryker, alla kanaler klara, så jag bara vänta på ordertillfälle!!
Postad 20 October 2007 - 22:20
TsUPeR
-
TsUPeR
-
Användare
-
-
212 inlägg
Jag väntar bara på att beställa. EU varianten skippar iaf jag och TVn är på g hem så nu ska jag bara "kopiera" mina blueray filmer i väntan på A-100...
Postad 20 October 2007 - 22:51
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
TsUPeR:
Härligt att vi är fler!! Har du oxå fixat någon "over there" som hjälper dig? Det ser ju ut som om det inte kommer att gå att beställa direkt... De kommer nog bara skeppa USA först i alla fall!
Ska oxå börja leta referensmaterial att kunna testa den med sen!!
Ska bli grymt spännande!!
Postad 20 October 2007 - 23:10
Unregistered342c205a
-
Unregistered342c205a
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Vad jag kan se på bilden av chassit så finns det ingen display på framsidan. Känns grundläggande om man vill använda den för att spela musik utan att behöva slå på TV:n.
Har jag fel?
/Pharphar
<{POST_SNAPBACK}> Hörde jag någon nämna en Squeezebox Helt överlägset allt annat för musikuppspelning  Att använda en sån här eller en Tvix tex är helt värdelöst.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag vägrar att ha flera maskiner för detta (även fast jag är prylgalen). Det känns inte som att det ska vara svårt att lägga till en display där aktuellt låt visas samt att man kan bläddra mellan artister, album och låtar. /p
Redigerat av Unregistered342c205a, 21 October 2007 - 08:07.
Postad 21 October 2007 - 08:20
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
Tjena pharphar:
Jag förstår dig! Men det är faktum att användarvänligheten går ner med musik med Sigma-baserade Mediaspelare, tyvärr! De kräver TV på osv, sen kan man köra någon Upnp-server som ger bättre gränssnitt osv, men de kommer aldrig upp i samma klass som Soundbridge eller Squeezebox.
Jag var helt inne på samma linje men fick inse att det inte gick (på ett bra sätt). Men samtidigt, varför har du en separat radio och stereo? Nånstans har man fler enheter, vad du kan göra är ju tex att dela NAS-server mellan dina enheter, då får du en bra o "enhetlig" lösning. Du har ju inte använt din gamla-VHS för att lyssna på musik?
Jag tror att problemet för tillverkarna att 98% köper dessa Mediaspelarna för video och därför lägger de krutet där... Tar du Soundbridge o Sqeezebox är det 100% musik, så även om de skulle sätta en display på din Sigma-baserade Mediaspelare skulle det ta lång tid för dem att få till så den blev "bra" o lättanvänd!
Men som jag förstår så ser du låttitel i en Tvix i displayen... men det gör den tyvärr inte bra ändå!
Postad 21 October 2007 - 08:31
Unregistered342c205a
-
Unregistered342c205a
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Tjena pharphar:
Jag förstår dig! Men det är faktum att användarvänligheten går ner med musik med Sigma-baserade Mediaspelare, tyvärr! De kräver TV på osv, sen kan man köra någon Upnp-server som ger bättre gränssnitt osv, men de kommer aldrig upp i samma klass som Soundbridge eller Squeezebox.
Jag var helt inne på samma linje men fick inse att det inte gick (på ett bra sätt). Men samtidigt, varför har du en separat radio och stereo? Nånstans har man fler enheter, vad du kan göra är ju tex att dela NAS-server mellan dina enheter, då får du en bra o "enhetlig" lösning. Du har ju inte använt din gamla-VHS för att lyssna på musik?
Jag tror att problemet för tillverkarna att 98% köper dessa Mediaspelarna för video och därför lägger de krutet där... Tar du Soundbridge o Sqeezebox är det 100% musik, så även om de skulle sätta en display på din Sigma-baserade Mediaspelare skulle det ta lång tid för dem att få till så den blev "bra" o lättanvänd!
Men som jag förstår så ser du låttitel i en Tvix i displayen... men det gör den tyvärr inte bra ändå!
<{POST_SNAPBACK}>
Jag förstår vad du menar, men jag köper inte resonemanget fullt ut. Nu pratar vi digitala media vilket inte går att jämföra med att vi tidigare hade VHS för video och cd för musik tex. Jaja, jag får ju helt enkelt välja en produkt som passar mig /p
Postad 21 October 2007 - 10:51
mixmax
-
mixmax
-
Rookie
-
4 inlägg
Vilken underbar tråd, blev medlem på forumet enbart för denna 
Detta verkar ju verkligen vara den ultimata mediaspelare. Hoppas verkligen att man kommer att kunna beställa den hit till sverige när den släpps, även om det inte verkar som det. Annars måste du lova att skriva några rader om den när du får den kanelbulle 
Hade ju varit perfekt om några stycken härifrån hade köpt den så vi kunde hjälpas åt med problemlösning m.m...
Postad 21 October 2007 - 15:48
slicken
-
slicken
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Tjena!!
HiJack svarade att ingen är bra... Den som använder displayen bäst är MVix MX-760, men det är ingen bra spelare i sig...
Så han gav samma råd som jag, Soundbridge eller Squeezebox! 
<{POST_SNAPBACK}>
Men hur är det om man tittar ljudmässigt då? Skiljer sig spelare som klarar att spela både ljud och bild mot de som bara har ljuduppspelning kvalitetsmessigt?
Postad 21 October 2007 - 16:17
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
Tjena slicken!
Allt beror på vilka krav du har! Min Transgear som jag kör med idag gör ett bra jobb ljudmässigt oxå, inget snack. Men kräver att TV:n är igång vid manövrerandet osv.
Så är du mycket ljudintresserad så är den absolut bästa lösningen en Squeezebox med separat DA-omvandlare, den kan i så fall tävla med CD-spelare i typ 10000 kr klassen. Då krävs det lite kulor, men det ska visst bli otroligt bra.¨
Men är ljud väldigt viktigt så är det nog en separat mediaspelare för musik som gäller!!
Men, nu får vi gå tillbaka till grundtråden, så ska du har mer info så leta upp Soundbridge o Squeezebox trådarna, så hittar du mycket info!!
Postad 21 October 2007 - 17:09
mixmax
-
mixmax
-
Rookie
-
4 inlägg
http://www.mpcclub.c...ewtopic&t=13818Enligt dem går det altså att beställa direkt från popcorn hit till sverige? Vad tror ni? kan det stämma? perfekt isåfall ju
Redigerat av mixmax, 21 October 2007 - 17:20.
Postad 21 October 2007 - 18:32
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
Tjena!!
Jag har läst bägge delarna... Skicka ett mejl till PopcornHour o fråga, när jag gjorde det precis när de öppnat var det "ja", men sen läste jag "nej" på andra ställen. Det har vart lite olika turer.
Men skicka ett mejl till säljavdelning o fråga, så avrapporterar du hit igen!!
Redigerat av Kanelbulle, 21 October 2007 - 18:36.
Postad 22 October 2007 - 16:18
mixmax
-
mixmax
-
Rookie
-
4 inlägg
Hi Max, We will ship internationally, it costs USD $45 to ship from California to Sweden. Regards, Popcorn Hour sales team
Postad 22 October 2007 - 17:29
whopp
-
whopp
-
Lärjunge
-
-
450 inlägg
annars finns det ju mängder av företag som detta: http://www.usa2me.co...te/default.aspxbör ju inte vara omöjligt att hitta nått sånt att göra en one-time-deal med om man är ett par stycken.. frågan är bara hur kostnadseffektivt det blir... sen kommer man ju till den vanliga frågan, hur blir det med tull/moms/etc när man tar in grejor i sverige? edit: haha hade inte orkat trycka på "send" knappen på några timmar så missade inlägget ovan. men frågan kvarstår, moms/tull etc
Redigerat av whopp, 22 October 2007 - 17:29.
Postad 22 October 2007 - 17:58
mixmax
-
mixmax
-
Rookie
-
4 inlägg
momsen ligger på 25% har jag för mig, tullavgiften vet jag inte...
Men sen är det ju inte alla paket som kollas i tullen.
Redigerat av mixmax, 22 October 2007 - 18:04.
Postad 22 October 2007 - 19:33
Unregisteredc220c3eb
-
Unregisteredc220c3eb
-
Lärjunge
-
-
366 inlägg
Vissa snälla företag är också villiga att skriva ner värdet på paketets innehåll och därmed blir moms o tull billigare , värt att fråga!
Postad 22 October 2007 - 19:35
ttxx
-
ttxx
-
Användare
-
-
169 inlägg
momsen ligger på 25% har jag för mig, tullavgiften vet jag inte... Men sen är det ju inte alla paket som kollas i tullen.
<{POST_SNAPBACK}>
Det mesta kollas som kommer in från USA idag utav budfirman i Sverige som tar uppgifterna från adresslappen (där allt skall deklareras innan det skickas från USA) och gör schablonmässiga påslag av moms och tullavgifter. Man kan via tullens hemsida se de olika tullavgifterna för olika typer av varor. Tror MP3 spelare är tullfria? Dock så är gåvor under 500SEK avgiftsfria så de går in utan moms/avgifter medans gåvor över 500SEK så skall moms och tullavgifter betalas. Jag misstänker att om inget värde är deklarerat på paketet så kan man hamna i ett läge att tullen öppnar paketet. Så be den som skickar sakerna att deklarera det som gåva med ett värde under 100USD så brukar det gå bra.
Redigerat av ttxx, 22 October 2007 - 19:38.
Postad 22 October 2007 - 21:08
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
Tjena!!
Den enda osäkerheten som finns angående direktbeställningar nu är ju om dom bara vill skicka EU-modeller till Europa... är det på det sättet så blir ju leveranserna försenade! Det ska skilja ca 2 veckor på tillgängligheten om det stämmer!!
För jag vill ju vara snabb o först.... Och så ska min packas om... hm, tål att tänkas på!!
PS: Jag skickade en fråga om EU vs US modeller till Popcorn Hour, så vi får utrett en gång för alla hur dom gör!!
Postad 22 October 2007 - 21:36
TsUPeR
-
TsUPeR
-
Användare
-
-
212 inlägg
Som jag har läst alla trådar på mpcclub och popcornhour forum så kommer som att skicka US varianten till Europa. Problem är bara att dom inte har EU-sladdar (sån som man har till sitt nätt-agg i datorn). Strömlådan (eller vad den nu heter) fixar 50-60Hz 110-240V så det ska inte vara några probs. Vi får väl se vad dom svarar dig Kanelbulle.
Postad 22 October 2007 - 21:57
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
TsUPeR:
Jag tror och hoppas att det är precis som du säger! Man vet dock inte, ska dom göra en seriös Online-handels satsning så vet jag inte om dom får sälja i större ska utan CE-märkning?!?
Jag kan inte detta helt, men det finns ju en förbannat massa regler om sånt... Visst "Nisses hemelektronik" kan ju säkert importera o sälja hur som helst...
Det kan ju sluta med att dom fattar nåt korkat principbeslut "endast EU-modeller" till Europa, inte vet jag!
Hoppas jag har fel!!
Postad 22 October 2007 - 22:05
TsUPeR
-
TsUPeR
-
Användare
-
-
212 inlägg
Själva strömomvandlaren är ju CE märkt (enl de bilder jag sett) så dom kan ju bara "glömma" skicka med stickproppsladdar
Postad 23 October 2007 - 21:13
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
Tjena!! Nu finns det ute bilder på Popcorn Hours fjärrkontroll... Håll i hatten, den ser ut som... en fjärrkontroll!!!... Här snackar vi riktigt nördvarning, ladda hem Zippen och nörda lite!! Här hitter du den!!
Postad 23 October 2007 - 21:35
HTPC_Zalman
-
HTPC_Zalman
-
Användare
-
-
135 inlägg
lite är det "Grisen i säcken", men jag har vant mig faktiskt. Saken är att spelarna som kommer ut är funktionsdugliga. Det är inte direkt att de är totalt ostabila att man inte ens kan se färdigt sin film.
Likna det med datorspel - där är det rentav värre. Spelen releasas tidigt för att vinna mark och släcka entusiasternas törst. Efterhand som så börjar man täppa igen buggarna osv.
Troligtvis kommer den i början att ha en del problem(finns det ngn spelare som inte haft det?) men det lär väl fixas med nya firmwares , frågan är bara hur snabbt dessa kommer fixas osv.
Det börjar bli farligt om folk accepterar att de släpper ofärdiga prylar med skräp till mjukvara som måste upgraderas. Jag tycker gott att det ska vara FÄRDIGT innan de börjar sälja grejerna. Det är egentligen helt sjukt med updateringar nuförtiden, det finns företag som använder användarna som betatestare och släpper grejer som inte fungerar för fem öre i början. Jag tycker att om det ska behövas nya firmwares så ska det vara mer undantag än regel. En polare köpte en ny mobiltelefon (för att ta ett exempel) och den gick inte ens att ringa med innan han laddade ner program till sin PC, kopplade in telefonen och upgraderade mjukvaran i telefonen. Det är helt sjukt. Om alla användare bestämde sig för att grejerna ska fungera när man köper dem så skulle företagen få mer press på sig att utveckla klart. Ju fler det är som "blir veka" och accepterar buggar och fel som något som är standard desto tidigare kommer de att släppa grejerna i framtiden och desto mindre färdigutvecklade kommer grejerna att vara när de släppt till kunderna i framtiden. Snart får vi väl en drös lösa elektronikprylar i kartongerna, som sedan ska "upgraderas" till en färdig produkt. Mummel, mummel... (ja, jag är less på firmwares/produkter som inte är färdiga).
Postad 23 October 2007 - 21:39
TsUPeR
-
TsUPeR
-
Användare
-
-
212 inlägg
Du slipper köpa om du inte vill
Jag håller till grunden med dig men i det här fallet är det inte särskilt otydligt att produkten inte är 100% klar men väl fungerande iaf
Postad 23 October 2007 - 21:47
HTPC_Zalman
-
HTPC_Zalman
-
Användare
-
-
135 inlägg
i det här fallet är det inte särskilt otydligt att produkten inte är 100% klar men väl fungerande iaf
All heder åt dem för att de går ut med det i så fall! Det som är crap är när det ser ut som färdiga produkter men det de lagt ner mest tid på är förpackningen iställer för innehållet. För att förtydliga, mina inlägg handlar inte om Popcorn apparaten alls, utan lite allmänt om upgraderingsträsket som allt som kan stavas e-l-e-k-t-r-o-n-i-k verkar lida av idag. Inte ens en TV kan man köpa idag utan att behöva fundera på om den behöver flashas om elller updateras...  (det var för övrigt skälet till att jag inte köpte Samsungs M86 serie, det blev en Sharp Aquos istället. Lite sämre men 7000:- billigare).
Postad 24 October 2007 - 20:37
TsUPeR
-
TsUPeR
-
Användare
-
-
212 inlägg
För att göra det hela ännu lite mera spännande så släppte DiVCO idag en pressrelase om TViX M-6500AVad ska man nu satsa på..
Redigerat av TsUPeR, 24 October 2007 - 20:38.
Postad 24 October 2007 - 20:49
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
Tjenare!!
Tvixen kommer vara i en heeeelt annan prisklass! Visst den kommer nog vara grym, men vad som skrivits tidigare kommer det vara 6-8000 kr, så det beror ju på vilket problem man har med överskott!!
Postad 24 October 2007 - 21:10
TsUPeR
-
TsUPeR
-
Användare
-
-
212 inlägg
6-8000 låter faktiskt helt sinnessjukt...
Det får bli en A-100 då mitt "överskott" går till en Sony X3500 tv...
Postad 24 October 2007 - 21:28
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
Tjena TsUPeR!!
När tråden började så kom det fram ett pris som ska ha läckt ut från Dvico... 800 Euro... Månne den vara guldpläterad lite här o där...
Antagligen är det så att Dvico valt att gå på High-End linjen lite, om någon skulle klara det är det ju dom! Men antagligen blev dom lite stressade över Popcorn Hours snabba release! Det var nog några Koreaner på Dvico som blev lite lätt skitnödiga..
Det ska bli mycket intressant att kunna läsa tester av dom sida vid sida! Vi kommer ju ha råd att köpa någon annan NMT-spelare med HDMI 1.3 för mellanskillnaden!
Postad 24 October 2007 - 21:52
TsUPeR
-
TsUPeR
-
Användare
-
-
212 inlägg
Yo Kanelbullen!
Med specen för DiVCO's 6500 så undrar jag verkligen hur dom kommer upp i 800€.
300Mhz processor och lite ram. För 800 får du en rätt ok laptop. Skulle vara om dom har lite HD-tv tuner, trådlöst n nätverk, massor med guld och en 500G hdd...
Postad 24 October 2007 - 22:09
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
Hej igen!!
Ta det med en nypa salt, dom har väl siktat uppåt lite! Det kan ju vara så att det kommer DVB-T tuner med inspelning, kortplats osv osv...
Men antagligen blev Dvico lite tagna på sängen av Popcorn Hour och var tvungen att gå ut så snabbt som möjligt, kolla in hur lite spec dom har med...
Men antagligen är det så att Syabas med flit har hoppat över Sigma 8622/3 som finns i Tvix 4100/5100 och kanske tidigare börjat arbetet med Sigma 8634/5... då kan dom faktiskt bli ett hot för Dvico! Spännande är vad det är!!
Den enda riktigt stora fördelen Dvico/Tvix har är ju HDMI 1.3, dvs framförallt stöd för DD+ o DTS Master Audio osv. Återstår att se hur Popcorn Hour/Syabas har löst det... det lär bli någon omvandlinge till PCM i flerkanal som går över HDMI:n på spelaren... Men personligen är inte ljudet det viktigaste och någon vettig lösning lär dom ju komma med!
Postad 25 October 2007 - 05:42
Andreas81a
-
Andreas81a
-
Forumräv
-
-
620 inlägg
Fler som inte kommer åt pressreleasen?
Postad 25 October 2007 - 08:09
galactus
-
galactus
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Fler som inte kommer åt pressreleasen?
<{POST_SNAPBACK}>
Japp! Undrar om de tagit bort den, för det står inget här heller
Postad 26 October 2007 - 06:21
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
Tjena!! Nu har det kommit "skarpa" bilder på produktionsbilder på A-100... så ähum... den har bytt utseende lite grann, inte mycket men ändå... snyggare, fulare, bedöm själva:
Postad 26 October 2007 - 08:31
OwLOwL
-
OwLOwL
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
med lite meckande.... Add to cart....Dock .... Out of stock.... //R
Postad 26 October 2007 - 08:54
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
OwlOwl!
Grymt... men jag hittade ingen "Add to Chart" på den... Out of stock, men handla gick ju inte!?! Eller är jag inte läskunnig??
Postad 26 October 2007 - 08:57
OwLOwL
-
OwLOwL
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
OwlOwl!
Grymt... men jag hittade ingen "Add to Chart" på den... Out of stock, men handla gick ju inte!?! Eller är jag inte läskunnig??

Hehe.. nee... går inte å handla.... har inte undersökt det närmre, men man kanske kan forcera fram ett köp av något som är out of stock med lite mer meckande.....  så kan man hävda att man betalt och de är tvungna att skicka hem en..  fast... etiskt riktigt.... naaa..  har inte tid å pilla med det.... väntar tills den finns officiellt.... //R
Postad 26 October 2007 - 09:24
athos
-
athos
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Från siten MPCClub så kan man förboka spelare (US versionen, men med EU garanti och CE godkänd) så man får den för €199 inkl frakt och tull etc: http://www.mpcclub.c...o...pic&t=13902
Postad 26 October 2007 - 09:39
OwLOwL
-
OwLOwL
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Från siten MPCClub så kan man förboka spelare (US versionen, men med EU garanti och CE godkänd) så man får den för €199 inkl frakt och tull etc: http://www.mpcclub.c...o...pic&t=13902
Yess.. har signat mig! :-) //R
Postad 26 October 2007 - 11:27
PrimaryMaster
-
PrimaryMaster
-
Användare
-
-
166 inlägg
har nu läst igen hela tråden. (hade ingen anning av vad popcorn var innan ja började)
O nu är ju sugen på o köpa en =) kör idags lägget med XBMC, men vill nu har HD grejer =)
Så ja kommer ju jämför mycket med xbmc.
vad är det för interface dom kör med? eget eller?
199us dollar = 1 299,37 SEK
är ju inte dyrt... =)
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|