* Officiell tråd - Popcorn Hour A-100 *
8037 svar till detta ämne
Postad 11 February 2008 - 15:07
fremar-7
-
fremar-7
-
Lärjunge
-
-
264 inlägg
fidde_heke:
När du installerar NMT-applikationerna (Torrent, NAS osv) så formateras den interna disken i Ext3.
Så du kan sova lugnt, den kommer inte spöka till dina USB-diskar!!

Skönt. Tack för svaret!
Och till ett väldigt roligt mail efter jag frågat om inet räknar med fler förseningar:
"Hej.
Sverigedisten har skickat dem till oss idag."
Weii, då får man hoppas de får den idag, och jag min imorgon/övermorgon!!! ;o)
Fan vad glad jag är nu, hoppas det får hålla!
Det låter ju bra, får hoppas att dustinhome får sina imorgon också. Har ju bara väntat sen jag beställde 16:e januari hehe.
Postad 11 February 2008 - 15:42
jvip
-
jvip
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
fidde_heke:
När du installerar NMT-applikationerna (Torrent, NAS osv) så formateras den interna disken i Ext3.
Så du kan sova lugnt, den kommer inte spöka till dina USB-diskar!!

Skönt. Tack för svaret!
Och till ett väldigt roligt mail efter jag frågat om inet räknar med fler förseningar:
"Hej.
Sverigedisten har skickat dem till oss idag."
Weii, då får man hoppas de får den idag, och jag min imorgon/övermorgon!!! ;o)
Fan vad glad jag är nu, hoppas det får hålla!
Fidde... Vilket datum beställde du din A-100 från Inet? Har oxo beställt där för nån vecka sedan... Hoppas man finns med på listan över folk som får en vid denna leveransen!
Postad 11 February 2008 - 15:46
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
mathiaslindqvist:Du väljer källa till vänster, har för mig det heter "sources" (samma ställe som Web-services), då kommer dina anslutna enheter upp tex MyIhome, USB disk1 osv. När du valt källan är det bara att trycka "video" som vanligt o trycka på valfri ISO och saken är biff!!
Postad 11 February 2008 - 16:16
Unregisteredd13b2286
-
Unregisteredd13b2286
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
[quote name='jvip' post='1780184' date='Feb 11 2008, 15:42 '][quote name='fidde_heke' post='1780099' date='Feb 11 2008, 15:45 '][quote name='Kanelbulle' post='1779678' Fidde... Vilket datum beställde du din A-100 från Inet? Har oxo beställt där för nån vecka sedan... Hoppas man finns med på listan över folk som får en vid denna leveransen!  [/quote] [/quote] Jag tror det var den 11/1 jag beställde, ev. +- ngn dag! Hoppas nu rackarn kommer, kan ju inte se ngn film alls utan min tvix då jag inte pallat koppla in datorn =/
Postad 11 February 2008 - 16:47
felldin
-
felldin
-
Användare
-
-
102 inlägg
Hur pass snabb är popcorn på att starta? hur lång tid tar det från att man startar spelaren tills man kan kolla på en film?
Postad 11 February 2008 - 17:41
ruhe
-
ruhe
-
Forumräv
-
-
659 inlägg
[quote name='fidde_heke' post='1780234' date='Feb 11 2008, 16:16 '][quote name='jvip' post='1780184' date='Feb 11 2008, 15:42 '][quote name='fidde_heke' post='1780099' date='Feb 11 2008, 15:45 '][quote name='Kanelbulle' post='1779678' Fidde... Vilket datum beställde du din A-100 från Inet? Har oxo beställt där för nån vecka sedan... Hoppas man finns med på listan över folk som får en vid denna leveransen!  [/quote] [/quote] Jag tror det var den 11/1 jag beställde, ev. +- ngn dag! Hoppas nu rackarn kommer, kan ju inte se ngn film alls utan min tvix då jag inte pallat koppla in datorn =/ [/quote] Ojdå, fanns bokningsikonen redan då? Jag kollade inte tillräckligt noga, men var å andra sidan inte helt bestämd på att skaffa någon redan då. Undrar just hur många de får in resp hur många som har bokat.
Postad 11 February 2008 - 17:52
Vtunabo
-
Vtunabo
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
Hur pass snabb är popcorn på att starta? hur lång tid tar det från att man startar spelaren tills man kan kolla på en film?
När den står i stand by så är den egentligen inte avstängd utan den stänger bara utsignalen, så det tar väl ett par sekunder innan du är "inne"
Postad 11 February 2008 - 18:10
emperor
-
emperor
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Någon här som kopplat in en SATA-disk?
Tänkte följa nedanstående inlägg på www.networkedmediatank.com, men kan inte hitta en IDE hane-hane i någon webbutik! Någon som vet var man kan hitta en sådan (eller någon som är bättre på att söka...)?
-------------------------------------------------------------------
Finally got this to work without soldering.
Here's the recipe:
2 - Male to Male (M|M) 40 pin IDE connectors
1 - 40 pin non-keyed (all 40 pins connected) IDE cable. Not 80 pin. 80 pin does not 100% passthough. I used a short cable off of an old external HDD enclosure.
1 - Female IDE->SATA (FI2S) adapter
1 - Molex power splitter
1 - Molex to SATA power adapter.
1 - SATA data cable.
Instructions:
1. Plug a M|M into the NMT.
2. Plug the other end into the MB side (Blue) of the IDE cable. Align pin 2 of the cable with pin 1 of the NMT. The red line indicates pin 1 on the cable. The square solder point indicates pin 1 on the NMT.
3. Plug the master end of the cable (Black) into another M|M
4. Plug the M|M into the FI2S.
5. Plug the power splitter into the Molex power adapter suplied with the NMT.
6. Plug the Molex to SATA Power into one end of the splitter
7. Plug the FI2S into the other.
8. Plug the SATA Power into the drive
9. Connect the SATA cable from the FI2S adapter to the HDD
10. Power it up!
There's no room from the drive internally. I'll leave it sitting on top, or put it in the external enclosure I trashed for the 40 pin IDE.
-------------------------------------------------------------------
Postad 11 February 2008 - 22:42
Unregisteredc2273ee1
-
Unregisteredc2273ee1
-
Användare
-
-
117 inlägg
tjena:
Ja, det var långsökt... En vanlig box kör Mpeg2, en HD-box kör Mpeg4 (H.264). Dagens Dreamboxar kör Mpeg2 och den kommande DM8000 är gjord för HD-sädningar. Så du är lite före din tid än så länge!! Men med rätt box kanske det skulle kunna gå, men jag har bara läst om vanliga SD-boxar som folk testat med!!

Borde inte Dreamboxen strema vidare h.264 .ts strömmen och Popcornen decoda av den ? Dekodningen av mpeg2 strömmen sker väl ändå i popcornen när man streamar SD-matrial? Borde iaf. fungera att plocka ut .ts strömmen från en HD-kanal på en gammal Dreambox och dekoda av den i en vanlig PC. /Magnus
Postad 11 February 2008 - 22:49
Hans_af_Klas
-
Hans_af_Klas
-
Rookie
-
1 inlägg
okej vad ja nu har gjort o kodat om AAC ljudet på sample från I robot till AC3.. o fått det o funka.. tog inte lång tid. ska nu göra samma sak med hela filmer till "shooter" ska ta ca: 10-15 min
men är ledig imorgon så ska kolla lite på förstärkare..tip på en bra kanske? runt 4000-5000kr typ Vill ha den som bild växel .. så om ja kör in Svideo så vill ja kunna få ut det i HDMI..
Hur kodade du om AAC ljudet till AC3? Vilket program använde du dig av? MVH Hasse
Postad 11 February 2008 - 22:53
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
yps:Nu är vi inne på djupt vatten... om jag har fel får någon rätta mig!! Folk har ju testat att "live-streama" från DM med ett playlist-trick, så det går. Om det går med H.264 vågar jag inte säga, har inte sett att nån testat det, men rent teoretiskt bordet det inte finnas nåt hinder, men jag har för mig att det finns lite andra "container-format" i alla fall till vissa HD-sat boxar. Vet någon vad DM8000 kommer spara som?? Jag läste om Vantage som sparade som nåt skumt. Men SD-strömmar ska inte vara några problem som jag läst det. Sen går ju självklart det mesta om man tar ut materialet och kodar om det... Men vitsen är ju att slippa det! Det är sä dumt att jag har en DM-500T själv, just nu står den o dammar. Grejade som tusan med den innan jag insåg att min NAS (Freecom FSG-3 saknade NFS...) så jag kunde inte få igång inspelningen... Men det ska finnas ett ett Hack till den nu, så jag ska ta mig samman, jag lovar...
Postad 12 February 2008 - 06:40
Unregisteredb4184b66
-
Unregisteredb4184b66
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Tänkte följa nedanstående inlägg på www.networkedmediatank.com, men kan inte hitta en IDE hane-hane i någon webbutik! Någon som vet var man kan hitta en sådan (eller någon som är bättre på att söka...)?
------------------------------------------------------------------- Finally got this to work without soldering.
Here's the recipe:
2 - Male to Male (M|M) 40 pin IDE connectors 1 - 40 pin non-keyed (all 40 pins connected) IDE cable. Not 80 pin. 80 pin does not 100% passthough. I used a short cable off of an old external HDD enclosure. 1 - Female IDE->SATA (FI2S) adapter 1 - Molex power splitter 1 - Molex to SATA power adapter. 1 - SATA data cable.
Instructions:
1. Plug a M|M into the NMT. 2. Plug the other end into the MB side (Blue) of the IDE cable. Align pin 2 of the cable with pin 1 of the NMT. The red line indicates pin 1 on the cable. The square solder point indicates pin 1 on the NMT. 3. Plug the master end of the cable (Black) into another M|M 4. Plug the M|M into the FI2S. 5. Plug the power splitter into the Molex power adapter suplied with the NMT. 6. Plug the Molex to SATA Power into one end of the splitter 7. Plug the FI2S into the other. 8. Plug the SATA Power into the drive 9. Connect the SATA cable from the FI2S adapter to the HDD 10. Power it up!
There's no room from the drive internally. I'll leave it sitting on top, or put it in the external enclosure I trashed for the 40 pin IDE. -------------------------------------------------------------------
40pin hane hane är väl bara och använda en vanlig stiftlist.. kolla elfa om du inte vet vad det är (kan länka efter jobbet tror den kan hjälpa dig.. då blir det alltså nästan hona hona direkt mot varann med hjälp av stiftlisten)
Postad 12 February 2008 - 07:57
Unregistered45bb8ac2
-
Unregistered45bb8ac2
-
Användare
-
-
123 inlägg
------------------------------------------------------------------- Finally got this to work without soldering.
Here's the recipe:
2 - Male to Male (M|M) 40 pin IDE connectors 1 - 40 pin non-keyed (all 40 pins connected) IDE cable. Not 80 pin. 80 pin does not 100% passthough. I used a short cable off of an old external HDD enclosure. 1 - Female IDE->SATA (FI2S) adapter 1 - Molex power splitter 1 - Molex to SATA power adapter. 1 - SATA data cable.
Instructions:
1. Plug a M|M into the NMT. 2. Plug the other end into the MB side (Blue) of the IDE cable. Align pin 2 of the cable with pin 1 of the NMT. The red line indicates pin 1 on the cable. The square solder point indicates pin 1 on the NMT. 3. Plug the master end of the cable (Black) into another M|M 4. Plug the M|M into the FI2S. 5. Plug the power splitter into the Molex power adapter suplied with the NMT. 6. Plug the Molex to SATA Power into one end of the splitter 7. Plug the FI2S into the other. 8. Plug the SATA Power into the drive 9. Connect the SATA cable from the FI2S adapter to the HDD 10. Power it up!
There's no room from the drive internally. I'll leave it sitting on top, or put it in the external enclosure I trashed for the 40 pin IDE. -------------------------------------------------------------------
40pin hane hane är väl bara och använda en vanlig stiftlist.. kolla elfa om du inte vet vad det är (kan länka efter jobbet tror den kan hjälpa dig.. då blir det alltså nästan hona hona direkt mot varann med hjälp av stiftlisten)
Hej, något sådant här har jag sökt efter, så jag är oxå väldigt intresserad av en länk till elfa...
Postad 12 February 2008 - 08:03
nemnok
-
nemnok
-
Lärjunge
-
-
467 inlägg
Here's the recipe:
Instructions:
Får göra ett litet inlägg till. Det är inte bara att använda en stiftlist, man får även tänka på att polvändningen blir rätt. Flatkabel med 40pin Hane i båda ändar är så gott som hopplöst. Men tidigare i tråden så länkas det till http://www.partman.s...?...s=0&sssss=0 och då kan man pressa egen kabel. Men tänk på att polvändningen blir rätt.... OBS! nu kan alla olika namn på samma saker röra till det så det är inte alls säkert att jag uppfattat dig rätt. Fick ett PM från Kanelbulle där han hittat en CF adapter hos Kjell & Co med bl.a Hane kontakt. Jag tror liknande adapter varit med i tråden tidigare, men nackdelen är att kontakten inte är vinklad och placerad ovanpå kortet, vilket gör att man får byta kontakt eller köra utan lock. Men det är bra sätt att se om det verkligen går att köra. Dock hade Kanebulle sett något om DMA på denna CF-adapter som kan spöka till det. Tyvärr har jag inte nära till Kjell o Co så jag kan inte få tag i den. Jag kan dock säga att jag ska testa CF-adapter, men att bo lite avsides kan göra det svårt att få tag i rätt grejer och ha leverantörer som har det mesta men kanske inte lika mycket udda saker som faktiskt en 40-pins Hane för flatkabel är. När jag har satt sista spiken ska jag köra och jag har även Kjells adapter i minne för en ev. omlödning.
Postad 12 February 2008 - 08:05
Micke_L
-
Micke_L
-
Beroende
-
-
1199 inlägg
Hej, tänkte prova dela ut dvd-iso med nfs eftersom jag inte får till någon bra uppspelning över smb. Har installerat nfsaxe och angett mappen jag ska dela ut och angett PCHn´s ip som användare. Windowsbrandväggen har jag stängt av blockeringen på för nfsaxe.
Men PCH hittar inte någon nfs share. Är det nåt uppenbart jag missat? Har aldrig gjort en nfs-share förr
Postad 12 February 2008 - 08:57
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
Tjena!!Som nemnok skrev hittade jag CF till IDE adapter hos Kjell för 119 spänn... överkommligt. Men i katalogen står det "Inga drivrutiner behövs. Utan modifikation stöds inte DMA". Jag är inte rå-tekniker så mig säger det inte jättemycket förutom att man känner en varningssignal i ryggraden... För den som kan detta bättre kan ni kolla här: CF adapter m haneCF adapter m honaProducentlänk Speeddragon, CF m haneI ärlighetens namn borde man ju kunna kör en lite bananböj på en flatkabel, så är man i land! Några kommentarer angående detta DMA snack, dödar det produkter för oss?? Micke_L:Har du ställt in PCH:n för din NFS-share?? Det ska ju göras i maskinen oxå??... Har du sett guiden som finns i första posten, annars har du den här!!!!Hoppas det löser sig!!
Redigerat av Kanelbulle, 12 February 2008 - 09:01.
Postad 12 February 2008 - 09:18
dc11ab
-
dc11ab
-
Lärjunge
-
-
274 inlägg
Hej, tänkte prova dela ut dvd-iso med nfs eftersom jag inte får till någon bra uppspelning över smb. Har installerat nfsaxe och angett mappen jag ska dela ut och angett PCHn´s ip som användare. Windowsbrandväggen har jag stängt av blockeringen på för nfsaxe. Men PCH hittar inte någon nfs share. Är det nåt uppenbart jag missat? Har aldrig gjort en nfs-share förr 
Sök efter HiJacks guide på MPCclubs sida, finns även guider på NMT's forum.
Postad 12 February 2008 - 09:36
Micke_L
-
Micke_L
-
Beroende
-
-
1199 inlägg
Tack för länkarna!! Letade en liten stund på popcorn-forumet bara.
Postad 12 February 2008 - 09:37
Kurben
-
Kurben
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
yps:
Nu är vi inne på djupt vatten... om jag har fel får någon rätta mig!!
Folk har ju testat att "live-streama" från DM med ett playlist-trick, så det går. Om det går med H.264 vågar jag inte säga, har inte sett att nån testat det, men rent teoretiskt bordet det inte finnas nåt hinder, men jag har för mig att det finns lite andra "container-format" i alla fall till vissa HD-sat boxar. Vet någon vad DM8000 kommer spara som?? Jag läste om Vantage som sparade som nåt skumt.
Men SD-strömmar ska inte vara några problem som jag läst det. Sen går ju självklart det mesta om man tar ut materialet och kodar om det... Men vitsen är ju att slippa det!
Det är sä dumt att jag har en DM-500T själv, just nu står den o dammar. Grejade som tusan med den innan jag insåg att min NAS (Freecom FSG-3 saknade NFS...) så jag kunde inte få igång inspelningen... Men det ska finnas ett ett Hack till den nu, så jag ska ta mig samman, jag lovar...

Jo dreamboxen sparar även SVTHD som en vanlig .ts stream med den enda skillnaden att det ligger en h.264 stream istället för en mpeg2 för bilden. När jag får min Popcorn så ska jag testa att spela upp SVTHD, som beskrevs tidigare i tråden så ska det gå att streama från dreambox direkt till popcorn genom att spara playlist filen ifrån dreambox ner till en katalog på popcorn och spela upp denna. Jag kommer även att använda min popcorn som NAS till min dreambox och spela in på den.
Postad 12 February 2008 - 09:40
Mr_Empa
-
Mr_Empa
-
Veteran
-
-
1742 inlägg
En fråga som jag inte hittat så mycket om, jag kan se att A-100 har DTS passthrogh, vad händer med ljudet om jag kopplar ljudet via de två RCA utgångarna till min 2-kanals förstärkare och spelar upp en film med DTS ljud?
Blir det bara brus?
Postad 12 February 2008 - 09:46
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
Mr_Empa:Det blir en ljuvlig tystnad!!...  Det krävs en licens för att göra "downmix" av DTS till 2 kanaler som jag förstått det. Så DTS kräver surroundförstärkare. Kurben:Då pratar vi alltså DM8000?? Eller...? För en vanlig får väl inte in SVTHD?? Men en sak förstår jag inte... om HD-sändningar sänds i TS-container varför sparar Vantage dom i tror det var TRP (formatet ska stödjas enligt PCH hemsida), det verkar corny?? dc11ab:I princip alla länkar finns numera upplagda i första inlägget, så vi slipper hänvisa överallt. Kom gärna med förslag/tips om jag missat någon!!
Postad 12 February 2008 - 10:13
Mr_Empa
-
Mr_Empa
-
Veteran
-
-
1742 inlägg
Mr_Empa:
Det blir en ljuvlig tystnad!!... Det krävs en licens för att göra "downmix" av DTS till 2 kanaler som jag förstått det. Så DTS kräver surroundförstärkare.
Det var inte bra.. blir dyrt detta.. men AC3 blir inga problem va?
Postad 12 February 2008 - 10:25
Kurben
-
Kurben
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
Kurben:
Då pratar vi alltså DM8000?? Eller...? För en vanlig får väl inte in SVTHD?? Men en sak förstår jag inte... om HD-sändningar sänds i TS-container varför sparar Vantage dom i tror det var TRP (formatet ska stödjas enligt PCH hemsida), det verkar corny??
Jodå, min vanliga DM500T tar in SVTHD alldeles utmärkt och sparar ner den till disk, man kan alltså spela in men givetvis så kan man inte titta på det genom dreamboxen. Men om man spelar in på disk och spelar upp det via datorn (Eller Popcorn) så funkar det utmärkt. Och jo den spara i vanliga .ts formatet. Man kan även streama SVTHD direkt till datorn. Kräver dock 100mbit och riktig lina. Däremot så är det annorlunda på DM500S för där sänder alla HD kanaler i DVB-S2 och det går inte ens att få in på en DM500S eller ens 7025/7020 utan där måste man vänta till DM8000 som har stöd för DVB-S2. Men som sagt marksänt funkar fin fint med en gammal 500T...
Postad 12 February 2008 - 10:55
Varre
-
Varre
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Jag funderar på att överge min HTPC och köra på Popcorn Hour, jag måste dock kunna köra med dubbla utgångar. Dvs, går det att t.ex köra komponent ut till min plasma och HDMI till min projektor, utan att måsta göra någon inställning varje gång jag ska byta från TV till projektor?
Postad 12 February 2008 - 11:00
Unregistereda8f82565
-
Unregistereda8f82565
-
Forumräv
-
-
660 inlägg
Empa!
Det är inte alltför krångligt att byta dts mot AC3:
1. demuxa med mkvextractgui .mkv --> .h264 + .dts
2. tranzcode kommandoprompten: tranzcode xx.dts /16 (ger 16 bitars ljud) --> 6 wav-spår
3. wavtoac3 6 wav-spår --> .ac3 Ordning: FL-C-FR-SL-SR-LFE
4. Mkvmerge .264 + .ac3 --> .mkv (ev. ställa in 23.796 fps för att rätta till synkfel)
(5.) Omvandla ev. rippade .ass till .srt med Subtitle Workshop.
HS
Postad 12 February 2008 - 11:12
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
Mr_Empa:AC3 är inga problem, det finns ju beg. förstärkare för nästan inga pengar idag... så det behöver inte vara dyrt! Annars får du väl följa Hari Seldons tips!! Kurben:Wow, det visste jag inte...  Verkligen grymt!! Har ju själv min DM500T som jag ska köra igång igen, men här på västkusten (framsidan ni vet  ) så finns det ju ingen HD-provsändning än vad jag vet... Varre:Har för mig att det ska vara så, men har faktiskt inte testat. Skulle kunna kolla det ikväll om ingen annan har svaret!
Postad 12 February 2008 - 11:23
holyhansen
-
holyhansen
-
Användare
-
-
159 inlägg
Jag funderar på att överge min HTPC och köra på Popcorn Hour, jag måste dock kunna köra med dubbla utgångar. Dvs, går det att t.ex köra komponent ut till min plasma och HDMI till min projektor, utan att måsta göra någon inställning varje gång jag ska byta från TV till projektor?
Du måste isåf. ha en hdmi splitter, eftersom popcorn bara har hdmi 1.1 blir det ganska billigt. Slår man på HDMI så släcks signalen till component och vice versa.
Postad 12 February 2008 - 12:40
ruhe
-
ruhe
-
Forumräv
-
-
659 inlägg
Goda nyheter från Inet:
OBS! Samtliga PCH som ska landa hos oss idag (12/2) är förbokade nästa sändning kommer i mars. Alla ordrar lagda före 12/2 10:00 kommer få leverans.
Postad 12 February 2008 - 12:45
mathiaslindqvist
-
mathiaslindqvist
-
Användare
-
-
138 inlägg
Har nu fixat en USB 500 gb hdd för att kunna lägga ISO på för myihome klarar ju som bekant inte detta .... då dyker det såklart upp problem !!!
Stoppar i USB kabel i popcorn, den hittar usb device och jag kan browsa innehållet på den ... när jag sedan går in i en mapp som innehåller iso fil (ja iso, inte img, detta är omdöpt) så säger den bara no content found
kör med senaste firware och disken är ntfs formaterad ..... varför får inte jag detta att funka ?? hemskt tacksam för svar .....
Postad 12 February 2008 - 12:53
discomega
-
discomega
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Goda nyheter från Inet: OBS! Samtliga PCH som ska landa hos oss idag (12/2) är förbokade nästa sändning kommer i mars. Alla ordrar lagda före 12/2 10:00 kommer få leverans.
Hehe, bokade min kl 08.30 imorse. Ska bli spännande och se om den går igenom...
Postad 12 February 2008 - 12:58
holyhansen
-
holyhansen
-
Användare
-
-
159 inlägg
Har nu fixat en USB 500 gb hdd för att kunna lägga ISO på för myihome klarar ju som bekant inte detta .... då dyker det såklart upp problem !!!
Stoppar i USB kabel i popcorn, den hittar usb device och jag kan browsa innehållet på den ... när jag sedan går in i en mapp som innehåller iso fil (ja iso, inte img, detta är omdöpt) så säger den bara no content found kör med senaste firware och disken är ntfs formaterad ..... varför får inte jag detta att funka ?? hemskt tacksam för svar .....
Har du tittat i samma mapp tidigare med din popcorn? Av nån anledning verkar den cacha, eller iaf på något sätt "komma ihåg" tidigare filnamn och så på filer. Jag har råkat ut för samma sak och har då döpt om mappen jag satt och rotade i, detta har avhjälpt problemet.
Postad 12 February 2008 - 14:11
Fowler
-
Fowler
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Såg precis att Dusin rapporerar på sin webbplats att den finns i lager. Hoppas att den skickas idag alt. imorgon och för guds skull till rätt adress
Postad 12 February 2008 - 14:17
fremar-7
-
fremar-7
-
Lärjunge
-
-
264 inlägg
Såg precis att Dusin rapporerar på sin webbplats att den finns i lager. Hoppas att den skickas idag alt. imorgon och för guds skull till rätt adress 
Yes, då blir det att titta på 720p serier i helgen hehe: Artikelnr. Benämning Best. antal Bekr. antal Restn. antal à pris Radtotal 5010124770 POPCORN HOUR A100 1 1 0 1 990,00 1 990,00 Borde gå iväg med posten från dustin idag då.
Postad 12 February 2008 - 14:24
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Har också beställt från dustin, men man vill ju ha ett mail snart där det står att de skickat ordern  komsi komsi...
Postad 12 February 2008 - 14:27
Unregistered977e6882
-
Unregistered977e6882
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Vafan! Medan jag höll på att fylla i namn, address osv. så ändrades lagerstatusen till ej i lager! Surt!
Postad 12 February 2008 - 14:35
fremar-7
-
fremar-7
-
Lärjunge
-
-
264 inlägg
Har också beställt från dustin, men man vill ju ha ett mail snart där det står att de skickat ordern komsi komsi...
Ok, hade din order ändrats från restnoterad till bekräftad då? Har inte fått nåt mail ännu själv iaf, beställde 16:e januari. Vafan! Medan jag höll på att fylla i namn, address osv. så ändrades lagerstatusen till ej i lager! Surt!
De kanske inte fick in fler än vad de redan hade beställningar på då?
Postad 12 February 2008 - 14:38
asbra
-
asbra
-
Forumräv
-
-
680 inlägg
Hoppas denna funkar, min andra dog efter ett dygn, har surt fått vänta nu fan sen 10e januari
Postad 12 February 2008 - 14:43
Fowler
-
Fowler
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Har också beställt från dustin, men man vill ju ha ett mail snart där det står att de skickat ordern komsi komsi...
"Din order är på väg!" Tack Dustin  Beställde 10 januari för övrigt. När beställde du?
Postad 12 February 2008 - 14:48
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Ok, hade din order ändrats från restnoterad till bekräftad då? Har inte fått nåt mail ännu själv iaf, beställde 16:e januari.
Neeeej, när jag beställde stod det uppskattat leveransdatum 14 februari, då tror man ju att man är med på denna månads leveranser, men icke. Fick precis mail om ändrat leveransdatum, till 26 mars !!! Det är ju en evighet Gaahhh. Jag hinner ju ångra mig tills dess  Får väl ställa mig snällt i kön då, beställde ju förra veckan  Fowler...kan jag inte få komma hem till dig å titta
Redigerat av Luzer, 12 February 2008 - 14:50.
Postad 12 February 2008 - 14:51
Unregisteredd13b2286
-
Unregisteredd13b2286
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Själv hoppas jag på min imorgonr, de lär ju hinna skicka idag hoppas jag!
Namn Pris Beställt Packat Skickat Summa
Popcorn Hour A-100 1 995 kr 1 st 1 st 0 st 1 995 kr
Beställde den 11/1, kollade datum nu
FAAAN, nu vill jag ha den!
Postad 12 February 2008 - 15:29
mathiaslindqvist
-
mathiaslindqvist
-
Användare
-
-
138 inlägg
Stoppar i USB kabel i popcorn, den hittar usb device och jag kan browsa innehållet på den ... när jag sedan går in i en mapp som innehåller iso fil (ja iso, inte img, detta är omdöpt) så säger den bara no content found kör med senaste firware och disken är ntfs formaterad ..... varför får inte jag detta att funka ?? hemskt tacksam för svar .....
Har du tittat i samma mapp tidigare med din popcorn?
Av nån anledning verkar den cacha, eller iaf på något sätt "komma ihåg" tidigare filnamn och så på filer.
Jag har råkat ut för samma sak och har då döpt om mappen jag satt och rotade i, detta har avhjälpt problemet.
nej den är helt ny disken ... första gången jag kopplar in i popcorn ..... vet du , eller någon annan varför jag kan kan få fram mina iso filer ??? köpte disken för att ha just till iso ..........
Postad 12 February 2008 - 15:49
holyhansen
-
holyhansen
-
Användare
-
-
159 inlägg
Av nån anledning verkar den cacha, eller iaf på något sätt "komma ihåg" tidigare filnamn och så på filer.
Jag har råkat ut för samma sak och har då döpt om mappen jag satt och rotade i, detta har avhjälpt problemet.
nej den är helt ny disken ... första gången jag kopplar in i popcorn ..... vet du , eller någon annan varför jag kan kan få fram mina iso filer ??? köpte disken för att ha just till iso ..........
Mkt märkligt detta, vad har du för firmware i maskinen? Inte för att jag känner till nån firmware som inte tar iso, men det kanske kan vara på sin plats att uppdatera om du inte gjort det. Här hittar du firmware: http://www.popcornho...are_update.htmlGrävde lite på www.networkedmediatank.com hittade dock inget, men kolla lite på forumet där så lär du hitta nåt om detta är ett känt fel.
Redigerat av holyhansen, 12 February 2008 - 16:08.
Postad 12 February 2008 - 16:18
cerbero
-
cerbero
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Jag beställde 10 jan från Dustin, och min står som bekräftad på order-sidan, men jag har inte fått nåt mail ännu… Hoppas den skickas idag.
Redigerat av cerbero, 12 February 2008 - 16:20.
Postad 12 February 2008 - 16:23
sister ray
-
sister ray
-
Forumräv
-
-
528 inlägg
Nu är min med på väg  . Bäst att sätta sig och sträckläsa tråden så man slipper sitta här och fråga om allt imon!
Postad 12 February 2008 - 16:24
mathiaslindqvist
-
mathiaslindqvist
-
Användare
-
-
138 inlägg
Mkt märkligt detta, vad har du för firmware i maskinen?
Inte för att jag känner till nån firmware som inte tar iso, men det kanske kan vara på sin plats att uppdatera om du inte gjort det.
Här hittar du firmware: http://www.popcornho...are_update.html
Grävde lite på www.networkedmediatank.com hittade dock inget, men kolla lite på forumet där så lär du hitta nåt om detta är ett känt fel.
Har senaste firmware ..fattar fan inte varför det inte funkar, blir så jäkla förbannad, köpte disken endast till detta avseende ..........
Postad 12 February 2008 - 16:32
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Inte för att jag känner till nån firmware som inte tar iso, men det kanske kan vara på sin plats att uppdatera om du inte gjort det.
Grävde lite på www.networkedmediatank.com hittade dock inget, men kolla lite på forumet där så lär du hitta nåt om detta är ett känt fel.
Har senaste firmware ..fattar fan inte varför det inte funkar, blir så jäkla förbannad, köpte disken endast till detta avseende ..........
Kan du felsöka på något annat sätt, prova med en annan disk eller en annan iso-fil för att se om det funkar. Kan du köra ison när du delar ut den från pcn (med samba?).
Postad 12 February 2008 - 16:42
mathiaslindqvist
-
mathiaslindqvist
-
Användare
-
-
138 inlägg
Kan du felsöka på något annat sätt, prova med en annan disk eller en annan iso-fil för att se om det funkar. Kan du köra ison när du delar ut den från pcn (med samba?).
Testade bara 1 st, ska felsöka o gå in i flera mappar, och även testa att accessa från smb .. vill du ja ska koppla usb disken till datorn och dela ut den o försöka komma åt mapparna på det viset ?? kan inte testa annan disk då jag bara har en usb hdd e på jobbet nu så ja får prova när ja kommer hem ....
Redigerat av mathiaslindqvist, 12 February 2008 - 16:45.
Postad 12 February 2008 - 17:12
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
mathiaslindqvist -> Jag tänkte mest om du kunde försöka säkert få reda på att det är just disken eller usb kopplingen det är något vajsing på, så det inte är själva isofilen.
Postad 12 February 2008 - 17:21
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
mathiaslindqvist: har du slagit på visningen av kända filtypstillägg, så att inte filen egentligen heter tex "minfinafil.iso.txt". Kan vara läge att kolla. Annars: släng in fler iso-filer, om ingen syns är det ju något skumt på gång. Om några syns, ja, då är det också skumt
Postad 12 February 2008 - 17:57
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Tänk lite på citeringen killar, det räcker bra att citera föregående inlägg enbart och inte 6-5-7-8-9 inlägg bakåt
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|