Den säger hela tiden att det är fel användarnamn eller lösenord, använder "ftpuser" som det står.
Har någon en lösning på detta?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell tråd - Popcorn Hour A-100 *
Startad av
Kanelbulle
, Oct 01 2007 18:53
8037 svar till detta ämne
34 relaterade trådar
Postad 14 February 2008 - 00:30
Har problem att komma åt pch via ftp..
Den säger hela tiden att det är fel användarnamn eller lösenord, använder "ftpuser" som det står. Har någon en lösning på detta? Postad 14 February 2008 - 00:47
De flesta har kanske inte köpt sina mediaspelare för att använda som barnvakt. Hur som helst så tror jag att PAL funkar bättre med 60Hz än vad NTSC gör med 50Hz. Ställ in det så ni blir nöjda och allt är frid och fröjd. Postad 14 February 2008 - 00:49 Har du funderat på vilken typ av trådlöst nätverk som krävs för att köra 1080p action med DTS-ljud? Hint: Det är rätt mycket data som ska skyfflas per sekund, och då vill du inte ha några buffringsproblem, interferens med annan radio eller något annat som stör signalerna. Du KAN köra med trådlöst om du vill, men det har sina begränsningar oavsett vilken mediaspelare du kör med. Sök i tråden för mer info. Svaret finns bland annat på NMTs forum (förmodligen även detta): 1234 Postad 14 February 2008 - 07:20
Seriöst, klarar inte dyngan att accessa SMB / NFS shares med lösenord? Har någon testat/lyckats med detta? Jag kastar hellre PCHn än att enabla guestkontot.
Redigerat av Unregistered309202bf, 14 February 2008 - 07:20. Postad 14 February 2008 - 08:16
Funkar ju fint med usename/password förutom att man måste skriva in det varje gång. Jag tog och enablade guestkontot tills vidare i alla fall. Spelar inte så stor roll när jag ändå har en firewall som blockerar allt utifrån. Postad 14 February 2008 - 08:17 Senaste firmware ska ha stöd för användarnamn&lösen i SMB. Senaste betan ska även kunna spara dessa uppgifter, men den kan ju inte vi vanliga dödliga köra (NFS har inte användarnamn&lösen normalt sett, då använder man bara IP i export för någon slags authentisering) Postad 14 February 2008 - 08:51
Sådär, har testat lite nu. Kört både NFS via ubuntu och Llink. Llink verkar vara ganska ostabilt. Iaf på min vista64 maskin. Ibland dyker den upp och ibland inte.
NFS via ubuntu fungerar..nu. Igår så lade jag till PCHns ip till foldern jag ville dela ut. Skrev in sökvägen i PCHn och fick hela tiden "No content found". Slet mitt hår men gav upp. Imofse fick jag den briljanta idén (doh) att starta om servern. Vips så kunde jag browsa min NFS share. Lycka! Testade lite mkv med dts, iso filer, mp4 filer, xvid, divx, wmvHD. Inga problem! Nu är pappa nöjd Postad 14 February 2008 - 08:52 Det sa ingen, det var därför jag började inlägget med "Om det är". Men oavsett om du köpt och rippat dina egna filmer så gäller samma princip, de är en väldigt liten del av det totala utbudet av MKV filer som jag utgår ifrån att Gabbe syftade på. Om du är så busig att du valt att dela ut dem till andra på internet vill säga, annars är de inte ens en del av det. Detta leder ingen vart, ville bara ha sagt att du var minst lika dum som den du dumförklarade. Hoppas du fått ordning på visningen av dina PAL filmer iaf, tack och hej.Om det är nerladdade filmer du snackar om så kan det kan ju vara så att filmerna din dotter tittar på är svenska barnfilmer? En ganska snäv nisch som i princip bara svenska grupper ägnar sig åt att rippa och då från svenska original som är i PAL. Medans majoriteten av icke svenska filmer är rippade av internationella grupper från original som kan tänkas vara i NTSC. Så om man ser lite vidare än din dotters filmkatalog så ligger det kanske något i det Gabbe säger. Föresten du vet väl att det är fult att ladda ner filmer på internet.Vadå merparten, alla mina barn filmer jag har till dottern är pal format så det va det dumaste jag hört Redigerat av nipe, 14 February 2008 - 08:53. Postad 14 February 2008 - 09:59
Kollade nmt forumet och postade en fråga där angående mitt problem och fick svar att disken kanske inte helt är kompatiblelt med popcorn
Min disk: 500GB Western Digital Caviar SE, ATA100, 7200rpm, 8MB, IDE (WD5000AAKB) SUrt i så fall. Kanske ska jag ge mig ut och köpa en Samsung SpinPoint istället? Lär vara tystare också. Samt passa i hålen Redigerat av Wiiconsole, 14 February 2008 - 10:00. Postad 14 February 2008 - 10:02 Jag får samma fel på min NFS share på min NAS (DLINK DNS-323), jag kör dnfs på den men får "No content found" hur ska guest kontot se ut, jag har default en user som heter nobody utan password, är det allt som behövs? Måste han vara i samma grupp som ägaren till filerna eller räcker det med chmod 777 på alla filer? Postad 14 February 2008 - 10:19
Jag vet nu att min Western Digital inte passar in. Jag testade stoppa in en annan disk Samsung 250GB och då kom wizard valet upp direkt.
Får byta till den istället och stoppa in WD i datorn som extra utrymme. P Postad 14 February 2008 - 10:33
jag upplever samma sak. Det låter en del. Dock står det på ett antal ställen i tråden att en av de stora nackdelarna med PCH är att det inte finns något standby-läge, den stänger bara av bilden. Jag antar att detta kommer att lösas med en framtida firmware-uppdatering. Postad 14 February 2008 - 10:49
ja det får man verkligen hoppas. Jag kollade på PCHs forum men hittade bara ett par inlägg som undrade vad som var fel. Men de uppmanades bara att byta hårddisk. Men det känns ändå inte som att det kommer att hjälpa helt. Jag har aldrig upplevt en sån stor skillnad mellan hårddiskar, men det kanske ni andra har gjort? Ska pröva med en annan disk i eftermiddag så får vi se. Men det bästa vore ju om man kunde stänga av den när den inte arbetar.. Som det är nu är det ju som att sänka volymen på cdn när man inte använder den men fortfarande låta skivan snurra. Postad 14 February 2008 - 11:02
Hmm, jag är tyvärr ingen linuxguru. Jag behövde iaf inte lägga till någon speciell user för att det skull fungera. Postad 14 February 2008 - 11:19
Är det något som vet hur mycket el/ström PCH drar i standby/fullt tittande ? Kan man ha det som inköpsargument att den är mycket bättre för miljön än min gamla HTPC?
Postad 14 February 2008 - 11:31
Någon som är sugen på att låna och testa en PCH i 3 månader? M3 lånar ut en, hör av dig här om det låter intressant:
http://m3forum.idg.s...r...&rootid=292 Postad 14 February 2008 - 11:32
den är helt NY .... något annat tips !? Postad 14 February 2008 - 12:14
Här ska ni få höra en rolig sak, efter att jag uppdaterat till den senate betan så drog jag igån den ökända "Bird Scene", tagen från 1080p AJP releasen.
Inga hack, inget trassel med ljudet, jag var helt säker på att detta berodde på att dom fixat detta problem, mao blev jag ju happy som en grävling. Jag rapporterade detta i betafirmware sektionen som behandlar senaste betan. Syabas dementerade att dom fixat detta och att dom fortfarande håller på att lösa det, han trodde att jag hade en extremt snabb disk i, saken är den att jag har samma disk nu som när det inte funkade som det skulle, en Seagate Barracuda 7200.10 500gb. Det bröjade med andra ord att funka bara sådär, helt utan att jag gjort nåt mer än att uppdatera firmware. Jag begriper inte hur, men nu har jag testat ungefär halva serien i 1080p, allt flyter som det ska. Skulle vara kul om nån annan kunde testa denna fil och se om ni får samma resultat som mig, jag kan ju rimligen inte vara ensam om det. Jag har väl haft tur, men det är väldigt besynnerligt, särskilt som jag uppfattat det som att det är mjukvaruuppackningen av .mkv som inte orkar med. Jag är glad som en apa på ett bananberg dock. Disken verkar ju iaf lämpa sig bra för spelaren och billig är den oxå. Tro't eller ej, men detta är sant. Vissa har tur, jag kan bara säga att jag tackar och tar emot Tål att påpekas att jag inte har nån extra kylning och aldrig haft värmeproblem. Redigerat av holyhansen, 14 February 2008 - 12:16. Postad 14 February 2008 - 12:22
Fungerar jätte bra. Men du kan inte "browsa" dig in till din dator och till de delade mapparna utan du måste skriva sökvägen direkt: smb:\\dator-namn\SHARE Postad 14 February 2008 - 13:22
Jag provade att skriva in manuellt, men fick inte till det. gör jag helt fel eller är det smb://username:password@winserver/share som gäller. Någon skrev att man inte kan spara user/lösen. Är det enbart smb://server/share som fungerar. Får hoppas de lägger till att man kan spara lösen, samt domän. Det är ju ett måste. Speciellt om man inte har keyb inkopplat. Tror jag läste att domänkonton inte fungerar, men vanliga "lokala" ska fungera. Någon som har bra koll på detta. Postad 14 February 2008 - 13:38
Som jag trodde.
Jag har nu bytt till en Seagate 250GB och nu funkar det utan problem. WD inget att rekommendera mao... Postad 14 February 2008 - 14:03
Nätadaptern är på 36W, kan mäta när jag kommer hem
Vad är AJP, Bird Scene? Postad 14 February 2008 - 14:13 Ska bli kul att läsa om resultaten om vad den drar i fullt tryck respektive stand-by. Det ryktas om en "green firmware" där tillverkarna kommer fokusera på att göra maskinen strömsnålare och smartare, så det här är bra att ha som referens till kommande firmwaresläpp. "Bird Scene" är en scen ur BBC Planet Earth då hela skärmen fylls av en megaflock med fåglar som skränar och flyger runt. Det är en slags inofficiell referensscen för hur bra output man har; hackar scenen så finns det någon flaskhals (nätverk, maskinprestanda osv.) http://en.wikipedia....rth_(TV_series) Googlar du på AJP och Planet Earth så kan du säkert hitta den Postad 14 February 2008 - 14:39
Här kan du läsa om birdscene, den mest extrema peaken i bitrate som är känd hittills: http://www.networked...highlight=birds FIXAR din PH den så behöver du knappast oroa dig för matningen av 1080p material överhuvudtaget, (förmodligen) den mest krävande scenen som finns på mkv/h264 i dagsläget. varför min klarar denna numera är obegripligt iom att syabas fortfarande jobbar på en lösning angående detta. Svaret från syabas när jag gladdes över att dom fixat problemet lyder som såhär: "Glad that it works for your setup, maybe you have a fast HDD Wink Unfortunately our own testing still shows up jerky at the Pole-to-Pole "bird scene". Analysing the MKV file shows that it peaks around 42Mbps at that scene, although the average bitrate is around 12Mbps. Still need some headroom to support these occasional peaks." Skumt att min maskin fixar detta, eller hur? Det är helt sant att min maskin fixar denna fil till 100% Redigerat av holyhansen, 14 February 2008 - 14:51. Postad 14 February 2008 - 18:07
Hittat en film som popcorn inte lirar med, får bara ljud. Är LOTR Return of the king 1080p. Det var THOR som skakade fram den till mig...
Postad 14 February 2008 - 18:56
Klarar inte popcorn hourn av att spara inställningarna om man bryter strömmen till den? Fick ju den igår och ställde in allt och uppdaterade firmware å provkörde lite över smb som funkade fint och llink som inte fungerade speciellt bra. Nu när jag startade upp den ikväll så var alla inställningar nollade, fick ställa in ip och allt annat igen efter att ha haft strömmen bruten sen igår.
Postad 14 February 2008 - 18:59
Om du kör den i AVnaptic, Mediainfo eller liknande kanske du får fram att den har [email protected] och över 8 reference frames. Är det så kommer du få problem med den filmen på andra spelare också, men på datorn kanske den spelar fint i VLC. Jag har inte samma film själv så jag kan inte verifiera. Har du tur räcker det med att remuxa den så kan det funka fint. Sök på NMTs forum och wiki om du vill ha mer info. Postad 14 February 2008 - 19:02
Fick min PH i dag, så lång allt väl. Har fått igång den och uppdaterat fimware.
Problemet är att jag inte får något flyt i filmerna. Kör från datorn med myiHome via en D-link 635 till PH. Tv:n är en tjocktv så jag kör via komponent ut och användet 576i . Frågan är vad som kan vara fel? Körde tidigare till en D-link DSM-520 och det funkade i stort sett felfritt. Har testat både vob, divx och mkv och allt laggar. Postad 14 February 2008 - 19:16
Är förmodligen antalet frames/sek på filmen jämfört med antalet hz på din TV som gör det. Jag kan få lite hackit på TVn, men kör jag den på 100Hz så fungerar det utmärkt. Är filmerna dåligt encodade så lär de lagga vad du än gör. Postad 14 February 2008 - 19:54
Tabbe: prova att växla mellan PAL och NTSC, låter som att det kan vara det som strular.
EDIT: om materialet är NTSC så kanske det är så att din tjock-tv är så gammal att den inte klarar NTSC? I så fall är det bättre att PCH omvandlar till PAL (50Hz). Men om din tv å andra sidan klarar NTSC så ska det skickas ut som det (60Hz). Prova dig fram. Redigerat av distortion2, 14 February 2008 - 19:56. Postad 14 February 2008 - 20:10
Det har nog inte med PAL eller NTSC att göra. Har provar material med båda och allt beter sig lika illa.
Bilden blir bra men allt går liksom i slowmotion. Hittade nu att PH även klarar 576P 50hz men även det ger samma tröghet. Som sagt min gamla mediaspelare spelar samma filer utan problem?? Postad 14 February 2008 - 20:49
Då har jag mätt med min el mätare hur mycket effekt Popcorn Hour drar. I stand by ligger den på 12W och efter 20min med Spiderman 3 trailern i 1080P mkv ligger den på 15W Som referens visar elmätaren 38W på en 40W lampa. Edit: Jag har ingen hårddisk i min. Redigerat av Mr_Empa, 14 February 2008 - 20:49. Postad 14 February 2008 - 21:47
För att utesluta att det är ett nätverksproblem, försök koppla förbi din router och se hur det funkar då. Med exakt samma inställningar men olika routers kan man börja misstänka bekymmer relaterat till D-link 635... Dlink DIR-655 har det tidigare rapporterats problem med (bl a i den här tråden). Postad 14 February 2008 - 22:02
På varje sida i inställningarna så har du en "spara" knapp, om den inte används så blir inställningarna bara tillfälliga Postad 14 February 2008 - 22:10
Den hade jag använt, inställningarna var kvar på morgonen när jag testade, men ikväll så var de nollade. Testade med att bryta strömmen i lite olika lägen och kunde inte få den att tappa dem igen så den kanske hade hängt sig på nåt sätt. Postad 14 February 2008 - 22:15
Har haft min PH i ett par dagar nu. Hittils är jag nöjd, även om den har sina brister men jag tvivlar inte att dessa kommer rättas till förr eller senare.
Är de någon som har changelog:en över senaste beta firmwaren? Har för mig att jag läste den här men hittar den inte igen. Postad 14 February 2008 - 22:47
Jag har kommit lite längre, tydligen är det bara filer den kan se med NFS, inte kataloger, om jag mountar från min mac kan jag se bägge? Någon med förslag på vad som kan vara fel? Postad 14 February 2008 - 23:51
Ska testa direkt från datorn i morgon. Testade köra samma vob från usb-minne och det funkade klockrent med menyer och text. Postad 15 February 2008 - 00:10
Har du hittat någon lösning på problemet? Som du beskriver problemet låter det exakt som min PH med D-link DIR-635 beter sig. Redigerat av Tabbe, 15 February 2008 - 00:26. Postad 15 February 2008 - 07:33
Vart har du läst detta? Har du någom länk? Postad 15 February 2008 - 08:11
"hur får man till subsen? Har döpt dem till samma sak (bortsätt från filändelsen) och lagt dem i samma mapp, men den läser dem inte? (inte iso, prisonbreak xvid.xor )"
Subsen funkade inte för mig heller först. Sen tryckte jag på "1" för att hoppa 10% i filmen. Plötsligt dök subsen upp. Då tryckte jag på "0" och började om från början. Då hade jag subs från start. Postad 15 February 2008 - 09:33
Ja kan ingen berätta hur man gör med subsen? Postad 15 February 2008 - 10:09
Man måste ställa in det i "inställningarna"
Det går inte att välja svenska men ställ den på engelska så fungerar det Postad 15 February 2008 - 10:10 ni måste ställa in i inställningarna på PCH att använda subs, ta ex engelska eftersom inte svenska finns med där än tror jag ... Postad 15 February 2008 - 10:13
Det står någonstans på NMTs forum Postad 15 February 2008 - 10:14
ni måste ställa in i inställningarna på PCH att använda subs, ta ex engelska eftersom inte svenska finns med där än tror jag ... Och sen döpa subfilen till samma namn som filmen och lägga i samma mapp. eller? Postad 15 February 2008 - 10:59
www.networkedmediatank.com Postad 15 February 2008 - 11:28
15 W vid full load är ju hur bra som helst! Min HTPC drar ju ca 90W i idle ... 12W vid standby kunde ju vara bättre, speciellt om det verkligen är så att du förlorar dina inställningar när du bryter strömmen... 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |