Myihome startar inte heller, kommer inte upp någonting, bara en Myihome-menyrad som inte innehåller någonting. Någon som vet vad som är fel?
* Officiell tråd - Popcorn Hour A-100 *
Popcorn Hour A-100
(Mediaspelare)
|
5
|
(199)
|
Inga priser | |
Popcorn Hour A-110
(Mediaspelare)
|
5
|
(97)
|
Inga priser |
Postad 15 February 2008 - 12:14
Myihome startar inte heller, kommer inte upp någonting, bara en Myihome-menyrad som inte innehåller någonting. Någon som vet vad som är fel?
Postad 15 February 2008 - 12:17
We are getting popular requests from current A-100 user on interest in add-in wireless function in their current player. We will work with Wifi manufacturer and plan to release a draft-N Wifi USB dongle solution in late February pending on Wifi manufacturer's product delivery schedule. This solution will allow current player in market to enjoy the Wifi option.
Låter ju kanon.
/Daniel
Postad 15 February 2008 - 12:40
den officiella som jag inte får hem mjukvaran från
http://www.popcornho...are_update.html
Postad 15 February 2008 - 13:42
Postad 15 February 2008 - 14:16
Måste var ditt telia funkar kanon här om inte du får hem den via PH så kan du ta den här ifrån om du vill http://rapidshare.co...OP-402.zip.html
Nja vad det är för fel vet jag inte men tackar för filen. fina 500kb/s därifrån och fortfanade hopplöst frå officiella sidan. Tack ska du ha...
Postad 15 February 2008 - 16:33
Så här långt är mina synpunkter följande..
Den har spelat alla filmer oavsett vad jag kastat på den, den hackade en smula i en 1080, men högst tillfälligt.
Att kopiera filer till den interna HD:n från USB är oändligt långsamt, och krångligt i största allmänhet.
.
Värmen, det går ju att steka ägg på den efter någon halvtimme... Att man inte åtminstone använder locket som kylfläns är rätt billigt...Jag löste det med att ta hål i locket och montera en 40 mm fläkt (från Scythe) och det löste värmeproblemet. Den lär leva betydligt längre nu. Men fläkten är rätt högljudd, så det får nog bli en större, men tystare fläkt. Nackdelen är att den kommer att se en smula underlig ut med en 80mm fläkt fastskruvad på toppen av lådan...
En nackdel för mig är även att man inte kan köra stereo via HDMI samtidigt som man kör 5.1 via SPDIF, finns det något sätt att lösa det ?
/Thomas
Redigerat av Funkster, 15 February 2008 - 16:35.
Postad 15 February 2008 - 17:06
Postad 15 February 2008 - 17:42
Hur fick du dit filmen då?
Det är bara att mappa upp PCHn som en enhetsbokstav tex X:\ och flytta över den
Postad 15 February 2008 - 18:52
Den hittade min ena dator vid ETT tillfälle men nu säger han att han inte hittar någon server överhuvudtaget.
Jag kan pinga den
Mina shares fungerar lokalt mellan alla datorer
Datorerna är med i arbetsgruppen "workgroup"
någon som har en ide ?
Postad 15 February 2008 - 19:26
Nu fattar jag inte hur du menar !!
Hur fick du dit filmen då?
Det är bara att mappa upp PCHn som en enhetsbokstav tex X:\ och flytta över den
nej skit i det inlägget. det var bara ett uttryck för en grav förvirrig och frustration när jag inte lyckades. men nu är det löst. tack ändå!
Postad 15 February 2008 - 19:46
Har återgått till min gamla D-link DIR-614 och nu flyter allt mycke bättre.
En annan fråga. Med vilka metoder kan man få text och menyer på vob och iso filer?
Är det enbart via HD och usb detta funkar eller går det även att streama detta?
Postad 15 February 2008 - 20:40
Redigerat av Vtunabo, 15 February 2008 - 20:42.
Postad 15 February 2008 - 21:41
Är nybliven (o)lycklig ägare till en pch.
Har grymma problem med HDMI via marantz till plasma. Tar ca 10 försök innan jag får igenom bild. Så nu håller jag på med den research som jag borde ha gjort innan köpet.
1. Finns det någon riktig bruks eller är det bara "quick start guide" som finns?
2. Vad betyder dioderna och deras olika färger på fronten?
3. När gäller det som står på själva knappen på fjärren och när gäller det som står ovanför knappen?
ex BT/Suspent-knappen
4. Auto-läget för video output. Är det det som är "bäst" för skärmen eller är det video-filens upplösning som väljs?
5. Hur fungerar pch's power? On/off/viloläge mm? Tycker att jag trycker power som f*n men inget händer ,för att i nästa försök få grön diod direkt?
Postad 15 February 2008 - 22:13
Kan du utvecka detta?Då vart det bekräftat att det är något lurt men D-links nyare routrar och PH.
Är nyss hemkommen från USA med en D-Link-router (DIR-655) inköpt där (dvs, inget man byter direkt...).
Postad 15 February 2008 - 22:29
Kan du utvecka detta?Då vart det bekräftat att det är något lurt men D-links nyare routrar och PH.
Är nyss hemkommen från USA med en D-Link-router (DIR-655) inköpt där (dvs, inget man byter direkt...).
Kan inte förklara varför, men flera med mig har haft problem med att streama från DIR-635 och DIR-655.
Försökte med det mesta men lyckades inte få något flyt i filmerna. Gick liksom i slowmotion.
Vet minst en till som gått tillbaka till äldre d-link ock därmed lyckats bättre.
Hoppas du lyckas bättre och kan komma med en lösning.
Postad 15 February 2008 - 23:17
Har oxå läst om att det verkar vara problem generellt med Gigabit switchar... Så det kan nog vara där trubblet ligger, om jag inte är ute helt o cyklar tror jag även Tvix 6500 har problem med det, det kan vara något m Sigmas stöd. Men som en övergångslösning (till det funkar) skulle man ju kunna sätta en mindre 100Mb/switch mellan PCH o Gigabit switchen, skulle ju ev kunna funka???!? Visst ingen lösning, men en temporär sådan!
Magne:
Nix, ingen riktig brux! Har du kollat första tråden? Där hittar du mycket info, plus länkar till alla andra resurser! Wiki:n är grymt bra om du inte hittar infon här!
Snabba svar:
1. Nix, kolla första posten
2. Personligen så har jag faktiskt ingen koll. De verkar inte ha tänkt till med färgval osv
3. Det är bara ett fåtal knappar som har olika "symbol" kontra text, för det mesta är det förklarande texter.
4. Det går inte o svara på så enkelt. Beroende på vad du har för TV o material kan det skifta lite. Generellt sett finns det mer trubbel m 50Hz lägena (tex 1080p 50Hz) än med 60 Hz lägena, propotionerna blir bättre o aspect ration stämmer bättre. När det kommer till "24fps o 23,976fps" så har det att göra med vilket material du har o om din TV stödjer 24fps. Du får helt enkelt känna dig fram lite, testa lite fram o tillbaka m film o tex digitalbilder.
5. Står oxå beskrivet i första posten, de jobbar på en bättre "vilolägesfunktion", men är inte framme än!
Inga klara svar alla gånger, men hoppas det ger lite fingervisning!!
Redigerat av Kanelbulle, 15 February 2008 - 23:19.
Postad 16 February 2008 - 00:11
Kan inte förklara varför, men flera med mig har haft problem med att streama från DIR-635 och DIR-655.
Försökte med det mesta men lyckades inte få något flyt i filmerna. Gick liksom i slowmotion.
Vet minst en till som gått tillbaka till äldre d-link ock därmed lyckats bättre.
Hoppas du lyckas bättre och kan komma med en lösning.
Vad jag har sett när jag spanat på diverse forum:
- Vissa Gigabitswitchar verkar funka (några av Netgears) andra inte (Dlink DIR-655 t ex)
Speciellt NFS blir utsatt, SMB verkar inte påverkat på samma sätt, men räcker ändå inte till för det riktigt hög-bitratade materialet pga sina begränsningar.
- Det är inte säkert att det har med switcharna att göra alls: det kan vara en kass implementation av NFS-servern, på exempelvis ett NAS. Tydligen ska det ha kommit en fix för Qnap NAS som löste ett motsvarande problem med Gigabitswitch och en TViX.
Postad 16 February 2008 - 00:18
Det är tom som så att den beryktade fågelscenen funkar bättre strömmat från servern än från den inbyggda HDDn.
Till saken hör att det sitter likadana HDD i både PH och server...
//P
Postad 16 February 2008 - 00:33
Vad har du för server (OS)?
Off-topic: bra att det äntligen börjar komma ut nätverksutrustning med strömsparfunktioner. Jag undrar hur mycket ström som går i onödan runt om på kontor och datorhallar ute i världen...
Redigerat av dc11ab, 16 February 2008 - 00:37.
Postad 16 February 2008 - 00:42
Snabba svar:
3. Det är bara ett fåtal knappar som har olika "symbol" kontra text, för det mesta är det förklarande texter.
Tänkte mer på när den använder vilken av de olika funktionerna, eller finns det en shiftknapp för det ena läget?
4. Det går inte o svara på så enkelt. Beroende på vad du har för TV o material kan det skifta lite. Generellt sett finns det mer trubbel m 50Hz lägena (tex 1080p 50Hz) än med 60 Hz lägena, propotionerna blir bättre o aspect ration stämmer bättre. När det kommer till "24fps o 23,976fps" så har det att göra med vilket material du har o om din TV stödjer 24fps. Du får helt enkelt känna dig fram lite, testa lite fram o tillbaka m film o tex digitalbilder.
Var inte ute efter vad som ser bäst ut för mig, utan mer vad läget auto har för funktion rent tekniskt
5. Står oxå beskrivet i första posten, de jobbar på en bättre "vilolägesfunktion", men är inte framme än!
Vilka lägen finns? On, off och viloläge? Hur väljer man mellan dessa?
Eftersom jag inte får igenom bild med HDMI utan mycke problem och frustration så försöker jag hitta en lösning som fungerar för mig. Men då jag inte vet om det är för pch inte är på eller är i viloläge eller om autoläget stör kedjan för hdmi gemon förstärkaren så blir det svårt att felsöka. Därför jag skulle vilja veta ovanstående.
Får nog bli den jobbiga vägen i morgon, med omkoppling till komponent för att lära mig hur pch fungerar innan jag börjar trixa med hdmi.
BTW så har jag min kopplad direkt till en dir655 och när jag har bild verkar nätverksdelen funka. har visserligen bara kollat på en film ännu. (SMB och .ISO)
Postad 16 February 2008 - 00:46
Postade ett inlägg om problemet mrf fryst dvd iso .... du fråga hur fräch disken va o jag svarade att den var sprillans ny .. har inte sett fler kommentarer sedan från dig .. va har du o säga om detta ??? (att disken e ny asså hhehehe =)
Postad 16 February 2008 - 01:10
1. Rikigt bruksansvisning finns inte. Men det är inte mycket som saknas på wikin och NMTs forum.
T ex statusen på led, som var din fråga 2:
http://www.networked....php/LED_status
3. Knapparna aktiveras beroende på om du har NMT apps igång eller inte. Om du har en extern USB DVD-spelare inkopplad så funkar t ex eject-knappen.
På tal om knappar:
Om du trycker Power + Delete-knappen så stänger du av PHn. Du får ta ut och sticka in strömadaptern för att väcka den igen.
Power + Eject gör en "soft" reboot.
4. Minns inte! Heh, det kanske står i wikin eller detta forum. Sök och lägg gärna till i wikin om du hittar svaret
5. Finns egentligen bara on och off. Standby, dvs orange ljus, stänger inte ner så mycket. Det går t ex fortfarande att telnetta in på PH'n när den är i stand by, och de som har hårddiskar i har haft bekymmer med att de kan börja spinna mitt i natten, kanske pga torrentfunktionen. Detta kommer förbättras i en planerad "green firmware" som fokuserar på strömsparningsfunktioner.
Redigerat av dc11ab, 16 February 2008 - 01:11.
Postad 16 February 2008 - 01:22
emperor & Tabbe:
Har oxå läst om att det verkar vara problem generellt med Gigabit switchar... Så det kan nog vara där trubblet ligger, om jag inte är ute helt o cyklar tror jag även Tvix 6500 har problem med det, det kan vara något m Sigmas stöd. Men som en övergångslösning (till det funkar) skulle man ju kunna sätta en mindre 100Mb/switch mellan PCH o Gigabit switchen, skulle ju ev kunna funka???!? Visst ingen lösning, men en temporär sådan!
Sitter med en D-Link DIR 655 Gigabyte router och har inte fått min PCH. Undrar om nån som har en sån router kan prova med en 100 switch mellan routern och PCH och se om det hjälper. Har tänkt använda en sån i vilket fall som helst eftersom jag har förstärkaren kopplad till nätverket.
Postad 16 February 2008 - 02:22
Dock har jag fått problem med Youtube. Är det fler än jag som har stora problem med att spela upp filmer?
Jag kan söka och allting, när jag startar en film så buffrar den - sedan dyker den välkända blåa rutan upp och säger att den inte kan spela filmen.
Fungerade innan när jag lekte runt i början, märkligt att det slutat fungera nu - har inte ändrat någonting.
Postad 16 February 2008 - 07:58
emperor & Tabbe:
Sitter med en D-Link DIR 655 Gigabyte router och har inte fått min PCH. Undrar om nån som har en sån router kan prova med en 100 switch mellan routern och PCH och se om det hjälper. Har tänkt använda en sån i vilket fall som helst eftersom jag har förstärkaren kopplad till nätverket.
Min 635 har bara 100 switch och den funkar ändå inte. Kanske bara är en inställning men jag tycker jag provat allt.
Postad 16 February 2008 - 08:49
Jag har legat nerbäddad i feber i ca 48 timmar... så visst min svarsfrekvens har av naturliga skäl gått ner..!
Vad jag var ute efter var framförallt om disken behövde tex defragmenteras... men är den ny så... är ju detta knappast aktuellt!
Mathias, tyvärr är jag inte någon allseende gud däruppe! Så "Vad har du att säga..", att du inte som vissa andra hade problem med en gammal USB-disk. Vad är det för fabrikat, har du kollat att söka på det i NMT-forumet på det fabrikatet? Ibland kan ju vissa kompatibilitetsproblem finnas, vad vet jag?? Hur är den formaterad? Har du formaterat om den?
Magne:
Jag förstår att du inte fick alla svar du ville när jag svarade dig! Men du måste försöka leta själv oxå, som jag hänvisade finns massor av svar på dina frågor i första posten och ännu fler i någon av länkarna till de officiella.
När det gäller ditt HDMI problem, har du testat att koppla PCH:n direkt till din Plasma? Borde ju vara en bra start för att kunna utesluta lite vad som händer, jag hade testat det o testat olika lägen direkt mot Plasman, dokumenterat detta och sedan gjort ett nytt försök med din Marantz. Vad säger specen till Marantzen? På det sättet hittar du ju direkt vilken enhet som har problemet.
Redigerat av Kanelbulle, 16 February 2008 - 10:20.
Postad 16 February 2008 - 09:44
Jag har letat en del på forum/wiki mm utan framgång och det verkade som det fanns tillräckligt mycke/mest kompetens här inne.
Det är dessutom enklare att fråga här där jag sett att du levererar svar ganska snabbt och bra.
Det jag märkt på NMT och mpcclub är att HDMI inte är helt tillförlitligt ännu, speciellt genom förstärkare.
Ni som lyckas med HDMI genom förstärkare, vad har ni för inställningar?
Postad 16 February 2008 - 10:06
@kanelis.
Jag har letat en del på forum/wiki mm utan framgång och det verkade som det fanns tillräckligt mycke/mest kompetens här inne.
Det är dessutom enklare att fråga här där jag sett att du levererar svar ganska snabbt och bra.
Det jag märkt på NMT och mpcclub är att HDMI inte är helt tillförlitligt ännu, speciellt genom förstärkare.
HDMI fungerar i alla fall utmärkt utan några problem till min samsung Q96 plasma. Dock inte genom recievern, har aldrig riktigt förstått varför man vill köra video genom den, kan ju inte göra något annat än att försämra signalen.
Postad 16 February 2008 - 10:24
Har du testat att gå förbi förstärkaren först?? Som sagt, metodiskt testande är det bästa! Och som sagt, vad har Marantzen för krav på signalen? Det finns ju en del småsaker att gräva i, det bästa är definitivt att testa PCH:n direkt mot TV:n först för att se! Det skulle ju kunna vara så att du skulle kunna "finta" Marantzen (om strulet ligger där) med en HDMI-switch som exempel... men du måste gräva först...
Postad 16 February 2008 - 10:48
Har provat smb, llink och myiHome utan några problem (svcd, xvid,720-1080p mkv).
Enda strulet jag haft har varit llink:s stöd för rar, känns lite buggigt och hänger sig titt som tätt.
Har ej provat NFS. Kör firmware version 1.03 på d-linken.
Tjoa till om jag ska göra några tester, räkna dock inte med jättesnabb respons då jag har lite å göra i helgen
Postad 16 February 2008 - 10:57
Jag kör 1080p60 genom min Sony DTR-910 (eller vad den heter). Jag har inte haft några som helst problem med det, trots att jag har 12 meter billig (Kjell&Co) HDMI-kabel mellan förstärkaren och PCHn. Det gick även bra att köra direkt från PCHn till projektorn över samma kabel. Jag har en PLV-Z2000-projektor.
Postad 16 February 2008 - 11:47
Någon annan som stött på detta?
Postad 16 February 2008 - 12:25
dvd, hd-dvd, popcorn, blu-ray, htpc, xbox, ps3 osv osv .. det är väl knappt någon som bara har en eller två saker att koppla in?Dock inte genom recievern, har aldrig riktigt förstått varför man vill köra video genom den, kan ju inte göra något annat än att försämra signalen.
Och hur ska du annars få högupplöst 7.1 ljud i 24/96.
Kvaliten blir inte heller sämre med hdmi om du kör den genom stärkaren, i sådana fall är något trasigt.
Redigerat av Martin, 16 February 2008 - 12:26.
Postad 16 February 2008 - 12:45
Har en DIR-655.
Har provat smb, llink och myiHome utan några problem (svcd, xvid,720-1080p mkv).
Enda strulet jag haft har varit llink:s stöd för rar, känns lite buggigt och hänger sig titt som tätt.
Tjoa till om jag ska göra några tester, räkna dock inte med jättesnabb respons då jag har lite å göra i helgen
Tack Givemeabreak, nu vart jag lite lugnare
Om du hinner får du gärna prova NFS under helgen. Du har inga problem med samba och mkv-filer? Tänkte att det krävs lite högre överföringshastighet för just såna filmer.
Tänkte själv köra med NFS och myiHome när jag för min PCH
Postad 16 February 2008 - 12:51
Enligt deras review tar det ca 30 minuter att föra över en 8gb-fil från datorn till PCH via nätverk, vilket är rätt mycket. Enda lösningen för att få bort denna tid är väl att streama från datorn (vilket inte är ett alternativ för mig) eller att köra med en USB-disk som man proppar in allt i från datorn. Finns det något annat sätt som kan fungera?
"The cheap price partially comes from not having connections like USB Slave so the PopCorn Hour A100 can’t be used as external USB drive to fill up the HDD with content."
Detta skulle vara ett perfekt alternativ för mig, borde skynda på överföringshastigheten också, men jag antar att det inte stöds hårdvarumässigt och därför inte kommer komma/har kommit i firmware updates?
Som sagt, finns det något annat sätt som låter lite vettigare för att föra över filer till Popcorn Hour? Jag vill gärna slippa vänta en halvtimme på att föra över en stor mkv-fil innan jag kan se på den.
Postad 16 February 2008 - 12:59
mathiaslindqvist:
Jag har legat nerbäddad i feber i ca 48 timmar... så visst min svarsfrekvens har av naturliga skäl gått ner..!![]()
Vad jag var ute efter var framförallt om disken behövde tex defragmenteras... men är den ny så... är ju detta knappast aktuellt!
Mathias, tyvärr är jag inte någon allseende gud däruppe! Så "Vad har du att säga..", att du inte som vissa andra hade problem med en gammal USB-disk. Vad är det för fabrikat, har du kollat att söka på det i NMT-forumet på det fabrikatet? Ibland kan ju vissa kompatibilitetsproblem finnas, vad vet jag?? Hur är den formaterad? Har du formaterat om den?
Magne:
Jag förstår att du inte fick alla svar du ville när jag svarade dig! Men du måste försöka leta själv oxå, som jag hänvisade finns massor av svar på dina frågor i första posten och ännu fler i någon av länkarna till de officiella.
När det gäller ditt HDMI problem, har du testat att koppla PCH:n direkt till din Plasma? Borde ju vara en bra start för att kunna utesluta lite vad som händer, jag hade testat det o testat olika lägen direkt mot Plasman, dokumenterat detta och sedan gjort ett nytt försök med din Marantz. Vad säger specen till Marantzen? På det sättet hittar du ju direkt vilken enhet som har problemet.
lungt att du e sjuk ... hehe nä jag ville mer ha råd o tips från dig .... det e en flong ny LACIE 500 gb, formaterad med ntfs ... att streama dvd iso från den via smb i xbox/xbmc funkar utan bekymmer ... men som sagt så frsyer den i popcorn efter ett tag, antar popcorn spelaren inte är bättre .. att denna funktion inte fungerar gör mig otroligt besviken .... vill helt köra dvd iso där med så jag slipper höra den jobbiga fläkten i xboxen ...
Postad 16 February 2008 - 13:31
Enligt deras review tar det ca 30 minuter att föra över en 8gb-fil från datorn till PCH via nätverk, vilket är rätt mycket. Enda lösningen för att få bort denna tid är väl att streama från datorn (vilket inte är ett alternativ för mig) eller att köra med en USB-disk som man proppar in allt i från datorn. Finns det något annat sätt som kan fungera?
Som sagt, finns det något annat sätt som låter lite vettigare för att föra över filer till Popcorn Hour? Jag vill gärna slippa vänta en halvtimme på att föra över en stor mkv-fil innan jag kan se på den.
Du får gärna förklara varför streaming från din PC (eller varför inte ett NAS!) inte är ett alternativ för dig.
Att streama är det klart mest intressanta sättet att se film på din PH; den blir ljudlös och du får liten risk för överhettning av en inbyggd hårddisk, och som du själv nämner slipper vänta på att se film - ens några minuter - eller flytta en USB-disk fram och tillbaka.
Om du vill ha hårddisk, då tar det de där 20-30 minutrarna att föra över första filmen (och då snackar vi en rätt stor film) så det blir väntetid. Eller så passar du på att testa lite inställningar, kolla på några YouTubeklipp, ta en kaffe eller vad du vill. Men sen, medan du sen ser den filmen hinner du tanka över ytterligare fyra filmer i motsvarande storlek. Och när du ser du dessa fyra filmer hinner du tanka över ytterligare 16 osv. Du kommer alltid ha mer film i den än vad du hinner se förutom första gången. Det förutsätter förstås att du har ett nätverk till din PH.
Eller så låter du den stå över natten och tanka fullt vid något tillfälle.
Och om du kunde tänka dig tanka över via USB-kabel (vilket som bekant inte går) kan du lika gärna använda en twisted pair kabel över ethernet och direktkoppla till din pc den vägen.
Mitt råd är: skaffa nätverkskoppling till din PH, din mediatillvaro kommer bli mycket ljusare
Postad 16 February 2008 - 13:42
Om jag köper en så blir det väl troligtvis att bita i äpplet och leva med överföringstiderna via nätverk, eftersom det inte verkar finnas några andra lösningar
Skulle ju kunna fungera med en NAS, men måste kika upp var prislappen på såna ligger först!
**Uppdatering!
https://www.prisjakt...kt.php?p=167338
Den borde ju fungera, och då får jag överföringshastigheten från USB genom att ansluta den datorn med detta och sen även till nätverket för att nå den när datorn är avstängd och jag ska se på film.
Frågan är bara om PH:n och den där disken är kompatibla med varandra, skulle inte förvåna mig ett dugg om de inte är det.
Redigerat av blinken, 16 February 2008 - 13:48.
Postad 16 February 2008 - 13:54
Såg ditt inlägg på NMT-forumet, skulle det kunna vara så att dina ISO-filer inte gillas av PCH?? Är ju en möjlighet, du har döpt om IMG-filer som jag förstått det. Du skulle testa att komma åt dom på olika sätt för att testa, kör dom via SMB från din dator, funkar dom då? Har du möjlighet att köra från USB-sticka eller annat, kanske låna en polares USB-disk. Vad jag vet är ju ISO-IMG identiska i 99% av fallen, men den där procenten finns ju oxå... Kan vara värt att undersöka. Har du gjort filerna själv, eller fått/hämtat dessa? Hittar du att det är detta som spökar så kanske du bara behöver göra någon enklare konvertering... men det krävs lite pill o test för att bli mer säker!!
Lycka till!
Redigerat av Kanelbulle, 16 February 2008 - 13:57.
Postad 16 February 2008 - 13:55
Har kommit fram till att det nog är nått fel på min pch.Magne:
Har du testat att gå förbi förstärkaren först?? Som sagt, metodiskt testande är det bästa! Och som sagt, vad har Marantzen för krav på signalen? Det finns ju en del småsaker att gräva i, det bästa är definitivt att testa PCH:n direkt mot TV:n först för att se! Det skulle ju kunna vara så att du skulle kunna "finta" Marantzen (om strulet ligger där) med en HDMI-switch som exempel... men du måste gräva först...
Har gått ner till direktkopplad komposit och får fortfarande inte bild. (varken tv-mode + 0 , 1 eller 2). Ska klättra bakom och trycka i en komponentkabel också innan jag ger upp helt.
Responsen från on/off -knappen verkar också klart godtycklig. Ibland ser man att det händer nått med dioderna men för det mesta ändras inte status på dom.
Postad 16 February 2008 - 13:58
Om jag köper en så blir det väl troligtvis att bita i äpplet och leva med överföringstiderna via nätverk, eftersom det inte verkar finnas några andra lösningar
Men då får jag ändå "problemet" med varma diskar, men det får jag väl också ta
Detta med varma diskar beror ju på att folk stoppar in sådana som är avsedda för lådor med fläktar, exv stationära pc. Jag köpte denna https://www.prisjakt...kt.php?p=175459 och den funkar utmärkt. "WD AV"-serien (ej Caviar!) är avsedd för just hdd-spelare och liknande apparater utan fläktar. Förutom att de är tysta (min hörs knappt) så skall de ej avge så mycket värme och de skall själva vara värmetåliga. Tänk på att en skiva i hårddisken låter mindre än 2 som låter mindre än 3. Kolla in WD's produktsida för mer info: http://www.wdc.com/e...asp?driveid=290
/Håkan
Postad 16 February 2008 - 14:05
Jo det låter ju som att det är streaming den är till för, men eftersom jag har datorn i vardagsrummet (bor i en liten tvåa), så är enda anledningen till varför jag ska köpa en Popcorn pga att jag inte vill ha datorn igång när jag ser på film då den låter för mycket.
Det är en god anledning till att skippa överföring från din PC. Om du måste ha PCn i det rummet är det såklart på det sättet som du beskriver.
Har ingen aning om Freecom-nas:et funkar eller inte, men jag skulle tro att den funkar bra.
Samsungs SpinPoint ska visst också vara anpassade för att vara tysta och inte ge så mycket värme ifrån sig om du vill köra med intern disk.
Man behöver inte ha terabytestora högspinnsdiskar i PHn, det blir ingen prestandaförsämring med en lågspinns när du kikar på film. Disken har förstås lite mindre utrymme, typ "bara" 250 eller 500 Gb, men de har mindre risk för att bli heta och föra oljud.
På NMT's forum (och även detta) finns en uppsjö av varianter på interna diskar: folk har kopplat in 2.5"-diskar, CF-adapters (dock blir det förhållandevis små diskar då) och annat skoj.
Redigerat av dc11ab, 16 February 2008 - 14:11.
Postad 16 February 2008 - 14:07
Finns det uttag för en fläkt på moderkortet?
Jag inser att man måste kapa uppe i toppen på den, men hur har ni som sagt gjort med strömmen till fläkten?
Redigerat av Poka64, 16 February 2008 - 14:21.
Postad 16 February 2008 - 14:08
emperor & Tabbe:
Min 635 har bara 100 switch och den funkar ändå inte. Kanske bara är en inställning men jag tycker jag provat allt.
Jag har också en 635:a och den funkar klockrent. Men för mig var det när jag satte fast ip i PCH som det började rulla som det ska.... Vilken skillnad. Kör för övrigt via myiHome.
Postad 16 February 2008 - 14:29
Postad 16 February 2008 - 14:29
Kolla bara upp att Freecom Network Drive klarar NFS, om du ska köra mycket tyngre material (MKV m 1080p osv). Gjrode en snabbkoll, men hittade inget om detta, tyvärr! Då faller den för tyngre grejer! Men jag har själv en Freecom FSG-3 (äldre modell). Den har inte heller NFS, men det kan ibland finnas Linux-hack eller möjlighet att installera på det, beroende på... Men kolla det om du ska köra lite mer krävande material!
Magne:
Har du testat HDMI direkt PCH till TV?? Du måste uttömma de olika möjligheterna. Det finns många som haft lite strul att få till bilden första gångerna innan du dödförklarar det! Testa alla varianter med direktkoppling via HDMI o andra portar! Det kan vara lite tuggmotstånd i början, kan krävas lite tålamod!
typas:
Idagsläges så stängs inte hårddisk ner i något läge, tyärr! Men det ska jobbas på detta!
Redigerat av Kanelbulle, 16 February 2008 - 14:31.
Postad 16 February 2008 - 14:55
Jag kanske inte hänger med ordentligt, men är det inte bättre att koppla den med USB till PCH och med nätverkskabel till router-dator?**Uppdatering!
https://www.prisjakt...kt.php?p=167338
Den borde ju fungera, och då får jag överföringshastigheten från USB genom att ansluta den datorn med detta och sen även till nätverket för att nå den när datorn är avstängd och jag ska se på film.
Frågan är bara om PH:n och den där disken är kompatibla med varandra, skulle inte förvåna mig ett dugg om de inte är det.
Själv kör jag ( och har så gjort till min Snazio ) med en USB-förlängningssladd som dinglar under datorbordet. Den använder jag för att koppla in MP3-spelare, digitalkamera o s v för övertankning, men även för USB-hårddisken. Sen när jag tankat över får jag koppla om USB-hårddiskens USB-kabel från denna sladds klyka till PCH:n. En "förflyttning" på en halvmeter som man gör emellanåt och som inte stör mig så mycket.
Det är klart med din tänkta lösning slipper man då detta lilla i-landsproblem också.
Redigerat av ruhe, 16 February 2008 - 14:56.
Postad 16 February 2008 - 15:09
Har en DIR-655.
Tack Givemeabreak, nu vart jag lite lugnare![]()
Om du hinner får du gärna prova NFS under helgen. Du har inga problem med samba och mkv-filer? Tänkte att det krävs lite högre överföringshastighet för just såna filmer.
Tänkte själv köra med NFS och myiHome när jag för min PCH
Samba och mkv har jag faktiskt inte provat utav den enkla anledning att alla avråder från det, men med myiHome så lirar det utan problem. Blev lite nyfiken på att testa nu iofs...
Har en massa å göra idag så det får bli lite tester under morgondagen lr sent ikväll.
Redigerat av Givemeabreak, 16 February 2008 - 15:11.
Postad 16 February 2008 - 15:18
Njae, jag vill så snabbt som möjligt kunna stänga av datorn och påbörja filmtittandet, och eftersom överföringshastigheten är högre på USB så är det bättre för mig att ansluta disken till datorn via USB, då den blir klar snabbare då. Sen streama från disken till PH:n via nätverk.Själv kör jag ( och har så gjort till min Snazio ) med en USB-förlängningssladd som dinglar under datorbordet. Den använder jag för att koppla in MP3-spelare, digitalkamera o s v för övertankning, men även för USB-hårddisken. Sen när jag tankat över får jag koppla om USB-hårddiskens USB-kabel från denna sladds klyka till PCH:n. En "förflyttning" på en halvmeter som man gör emellanåt och som inte stör mig så mycket.
Om jag skulle göra som du gör blir det lite mycket krångel för mig, eftersom en extern disk kräver strömförsörjning och min dator och TV står rätt långt ifrån varandra, vilket betyder att jag måste flytta denna och koppla in varje gång vilket jag egentligen inte orkar.
I vilket fall som helst tror jag inte att jag kommer köra med en nätverksdisk. Troligen blir det till att köpa en intern disk, men det är väldigt svårt att hitta en återförsäljare av WD AV-serien till IDE. Samma sak gäller för SpinPoint.
Är det fortfarande en begränsning i PH:n som gör att man inte kan köra iso-filer från den interna disken? Läste det på MPC-reviewen, men det kanske dom har fixat?
Postad 16 February 2008 - 15:28
OK, ja det beror som du skriver på hur mycket man vill flytta över, hur ofta man gör det och om man har brått när man gör det. Du kan ha en USB-förlängningssladd fr NätverksHD:n till TV:n från där datorn står och då har du bara "problemet" med nätverksöverföring dator-disk, eller plugg-ut-plugg-in om du kör med en vanlig USB-disk och min metod.....
Om jag skulle göra som du gör blir det lite mycket krångel för mig, eftersom en extern disk kräver strömförsörjning och min dator och TV står rätt långt ifrån varandra, vilket betyder att jag måste flytta denna och koppla in varje gång vilket jag egentligen inte orkar.
...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5
* Officiell tråd - Popcorn Hour A-110/B-110 *
7 bilder
58 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?