* Officiell tråd - Popcorn Hour A-100 *
Popcorn Hour A-100
(Mediaspelare)
|
5
|
(199)
|
Inga priser | |
Popcorn Hour A-110
(Mediaspelare)
|
5
|
(97)
|
Inga priser |
Postad 27 March 2008 - 20:18
Postad 27 March 2008 - 20:32
Nix, finns inte. Använd en Dreambox, Vantage elller annan Digitalbox med inspelningsmöjlighet. Dreamboxen kan spela in mot extern NAS-server, sen kan du streama med PCH.
Postad 27 March 2008 - 22:04
Postad 28 March 2008 - 00:10
Tänker inte sätta i någon hårddisk i lådan, bara lådan är tyst
Postad 28 March 2008 - 00:23
Det finns ett Auto-läge för bild-utgångarna, kör det inte själv, så vet inte hur bra det kan funka. Men det finns HDMI, Component-video och Composit (du kan köra Scart adapter dom du vill).
Trasan:
Nix, ingen fläkt i, så den är helt tyst...
Postad 28 March 2008 - 07:09
Du får bara bild på en av utgångarna i taget, så du får byta runt med fjärrkontrollen om du vill ha bild på "manöverpanelen".Jag inväntar min Popmaskin. Har tänkt köra 720P till min projektor via HDMI'n men undrar nu vad jag då får ut för bildsignal på s-videon och/eller composite video. Har planer på att sätta upp en liten 7-tums tft som får bli nån slags manöverpanel så att man slipper slå igång projektorn för varje liten operation.
Postad 28 March 2008 - 08:09
För att köra NAS-Server måste man ha en intern disk för att installera applikationen, det har jag förstått. Men kan man sedan ansluta en extern usb-disk och dela ut den, eller går bara interna disken dela ut?
Postad 28 March 2008 - 08:45
Orkar inte scanna igenom denna enorma tråd...då jag har ett par funderingar.
För att köra NAS-Server måste man ha en intern disk för att installera applikationen, det har jag förstått. Men kan man sedan ansluta en extern usb-disk och dela ut den, eller går bara interna disken dela ut?
bara den interna går att dela ut .... kanske att dom kanske fixa att dela ut tex. usb disk i kommande fw, hoppas kan man ju alltid göra
Snabb fråga, sitter det någon fläkt i från början ?
Tänker inte sätta i någon hårddisk i lådan, bara lådan är tyst
sitter ingen fläkt i nej ...
ingen som vet hur man fixa nya teman till nya myihome ?
Postad 28 March 2008 - 09:23
Redigerat av ijahman, 28 March 2008 - 09:23.
Postad 28 March 2008 - 09:39
Låter ju kanon, brukar det ta lång tid innan betan blir tillgänglig för alla?Senaste betan känns riktigt stabil. Undertexter, ljud, bild allt synkat när man kollar på mkv, xvid m.m.. Äntligen så har de fixat till </i> taggarna. Dessutom så kan man hoppa i filmerna utan att undertexterna flippar ut.
Postad 28 March 2008 - 10:08
Vilka tjänster har du igång på din PCH då?
Du måste ivf ha samba servern startad annars så fungerar det inte
Hej igen.
Jag har "kör" på alla tjänster, så dom e på. När jag försöker mappa V: så får jag detta felmeddelande. Systemfel 67 Det går inte att hitta nätverksnamnet !!
När jag kollar i utforskaren under mina microsofts network, så ligger min dator under "Hemma" nätverket, och A-100 ligger under Workgroup.....spelar detta nån roll ?? Har testat att ändra så att A-100 ligger under Hemma nätverket oxå, men med samma resultat ??
Måste man dela ut den interna disken på nått sätt, typ sätta rättigheter eller nått sånt i A-100 innan man försöker mappa den, och hur gör man isåfall ??
Finns det nån som kan förklara för mig ( dummy for popcorn)hur jag för över filer mm till den interna disken...har kollat genom denna tråd men när jag skriver net use v:\\ipadress\share så får jag bara ovanstående felmeddelande..
Tackar på förhand ...M
Redigerat av dvdmicke, 28 March 2008 - 10:09.
Postad 28 March 2008 - 10:24
Senaste betan känns riktigt stabil. Undertexter, ljud, bild allt synkat när man kollar på mkv, xvid m.m.. Äntligen så har de fixat till </i> taggarna. Dessutom så kan man hoppa i filmerna utan att undertexterna flippar ut.
Det kanske inte du vet, men hoppas dem har fixat till "frysproblemet" vid uppspelning från usb-disk.
Postad 28 March 2008 - 10:25
När jag kollar i utforskaren under mina microsofts network, så ligger min dator under "Hemma" nätverket, och A-100 ligger under Workgroup.....spelar detta nån roll ?? Har testat att ändra så att A-100 ligger under Hemma nätverket oxå, men med samma resultat ??
Från första posten i tråden:
Problem med att spela upp utdelade filer från PC?
Det viktiga är att PCH:n och PC/Mac tillhör samma workgroup/arbetsgrupp, på PC hittar du detta under: Kontrollpanelen>System>Datornamn där står det. I PCH hittas det under Network. Datorns gästkonto måste vara aktiverat, alla ska ha läsa. Har du fortfarande problem, testa att avaktiver Brandväggen tillfälligt. Testa en sak i sänder, det brukar ramla igång tämligen enkelt. Det finns även en guide för SMB/NFS, kolla här!!
Redigerat av Perran, 28 March 2008 - 10:28.
Postad 28 March 2008 - 10:32
Jag har inte heller aktiverat gästkontot men iom att det man kan ange namnn & lösen så funkar det fin fint...
Postad 28 March 2008 - 11:01
Packa upp den i rätt katalog så kan du välja det temat under preferences i myihome. Går även utmärkt att modda själv, provade lite och det var inga problem.
Postad 28 March 2008 - 11:10
Nästa officiella släpp av Firmware lär vara om ca 3 veckor skulle jag tro... beroende på hur mycket buggar som hittas längs vägen. Detta är ju om dom följer samma princip som tidigare, då har det varit en Officiell per månad. Den här gången tog det lite längre tid med Betan, antagligen för att det var mycket strul med den senaste Officiella.
Postad 28 March 2008 - 11:13
Och sen när man valde film på extendern så fick man upp miniatyrer av framsidorna i typ 3-3 rader på tv:n.
Blev lite små betuttad i den perversa funktionen, finns den på popcorn maskinen?
Postad 28 March 2008 - 11:30
Postad 28 March 2008 - 11:35
Luzer & axa56:
Nästa officiella släpp av Firmware lär vara om ca 3 veckor skulle jag tro... beroende på hur mycket buggar som hittas längs vägen. Detta är ju om dom följer samma princip som tidigare, då har det varit en Officiell per månad. Den här gången tog det lite längre tid med Betan, antagligen för att det var mycket strul med den senaste Officiella.
Jag hoppas iallafall att dem tar tag i problemet med "frysningen" vid uppspelning från usb-disk, ett problem som enligt NMT-forumet funnits ett tag.
Men, även om problem finns är jag rikitgt nöjd med Popcornen och tycker att de gör ett riktigt bra arbete med att lösa buggar och släppa FW.
Edit: Hittade nu en tråd på NMT att Syabas vet om problemet och försöker fixa det. Härligt att läsa.
Redigerat av axa56, 28 March 2008 - 11:41.
Postad 28 March 2008 - 12:31
Har inte orkat installera betan ännu. Har dom fixat undertext-taggarna genom att bara filtrera bort dom eller renderar en <i> tag faktiskt kursiv text ?Senaste betan känns riktigt stabil. Undertexter, ljud, bild allt synkat när man kollar på mkv, xvid m.m.. Äntligen så har de fixat till </i> taggarna. Dessutom så kan man hoppa i filmerna utan att undertexterna flippar ut.
Postad 28 March 2008 - 13:45
Jag använder aldrig subs så jag har inte testat själv men andra betatestare har rapporterat att det funkar nu.Har inte orkat installera betan ännu. Har dom fixat undertext-taggarna genom att bara filtrera bort dom eller renderar en <i> tag faktiskt kursiv text ?
Men jag kan kolla när jag kommer hem. Om ingen annan hinner bekräfta innan...
Postad 28 March 2008 - 13:47
Luzer & axa56:
Kan man få tag i BETAn?
Postad 28 March 2008 - 16:29
Postad 28 March 2008 - 17:34
Postad 28 March 2008 - 17:43
Hårddisken står inte och snurrar hela tiden om innan du "stänger av" stannar alla NMT tjänster först.Har man ordnat så att PCH går att stänga av nu eller har man samma problem med att hårddisken står och snurrar hela tiden ?
Hårddisken kan spinnaupp en kort stund efter "avstängning" då får man "stänga av" PCH en gång till...det är en bugg som Syabas vet om och jobbar på,
Redigerat av K-E Larsson, 28 March 2008 - 17:53.
Postad 28 March 2008 - 17:52
Jag använder aldrig subs så jag har inte testat själv men andra betatestare har rapporterat att det funkar nu.Har inte orkat installera betan ännu. Har dom fixat undertext-taggarna genom att bara filtrera bort dom eller renderar en <i> tag faktiskt kursiv text ?
Man har filtrerat bort det. Men fortfarande bättre än att ha kvar taggarna...
Postad 28 March 2008 - 19:20
Vad är skillnaden att sätta ljudinställningarna på Digital (RAW) mot Analog (PCM)? Jag kör mot en Denom AVR-1905 som har stöd för diverse grejer som Dolby Digital, pro Logic, DTs etc.
När jag har PH inställd på Analog så lyser min receiver upp med Pro Logic II och Digital medan om jag har PH på Digital så lyser den upp Dolby Digital. Jag förstår att det är någon skillnad och när jag testar ett -m2ts klipp som har AC3-ljud så märker jag att med Digital (Raw) får jag ljud i bakhögtalarna medan jag med PCm inte får det. Men i ett annat klipp får jag ljud även där, om än inte i samma volym som när jag använder Digital (RAW).
Så vad är det som händer med de olika inställningarna? Jag vet, en liten korkad fråga
Ett problem jag märkt är att även om Digital (Raw) verkar bäst så hackar många av filerna jag testat över SMB medan de funkar från HDD. Kör jag PCm funkar de bra ...
Postad 28 March 2008 - 20:09
En PCH-ÅF jag talade med idag påstod att tidiga batchar av PCH har stora problem och att det är Version6 man bör ha för att undvika problem med hängningar osv som vissa hade problems med tidigare i denna tråd. Abtech ligger tydligen på ett lager med tidigare version(er?) av PCH som dom glatt säljer till intet ont anande ÅF:ar. Version6 var tydligen slut hos ABtech. Är det någon här som vet mer om detta. Har man otur får man en "dålig" PCH och hur vet man vilken version man har?
Märkligt rykte. Du kanske kan få din ÅF-kontakt att berätta vad han menar med "Version 6".
Är det firmwarerevision han menar så kommer uppgradering inom kort, någon vecka. Senaste betan som släpptes häromdagen är förtroendeingivande.
Och får man en enhet idag eller innan nästa officiella version släpps kan man enkelt göra en downgrade till tidigare version, tills den nya kommer.
Postad 28 March 2008 - 20:28
Postad 28 March 2008 - 20:32
Vad jag kan se efter en väldigt snabb-koll på några sek är att dom bara plockat bort <i> taggen, texten är dock ej kursiv. Men, detta i kombination med att renderingen av subtitles nu är fixad gör att man kanske kan börja använda subs på allvar nu, grymt!
Postad 28 March 2008 - 20:38
Du ska köra på Raw, pro logic är "fusk" surround som skapas från två kanaler (stereo), kör du pcm så skickas stereo ut från popcorn medans kör du raw så skickas signalen ut "rå"En liten fråga angående ljud. Jag insåg att jag inte helt har klart för mig vad jag får ut beroende på inställning så jag måste nog fråga (annars lär man sig ju inget
).
Vad är skillnaden att sätta ljudinställningarna på Digital (RAW) mot Analog (PCM)? Jag kör mot en Denom AVR-1905 som har stöd för diverse grejer som Dolby Digital, pro Logic, DTs etc.
När jag har PH inställd på Analog så lyser min receiver upp med Pro Logic II och Digital medan om jag har PH på Digital så lyser den upp Dolby Digital. Jag förstår att det är någon skillnad och när jag testar ett -m2ts klipp som har AC3-ljud så märker jag att med Digital (Raw) får jag ljud i bakhögtalarna medan jag med PCm inte får det. Men i ett annat klipp får jag ljud även där, om än inte i samma volym som när jag använder Digital (RAW).
Så vad är det som händer med de olika inställningarna? Jag vet, en liten korkad frågamen ljud har aldrig riktigt varit något jag hållt koll på förrän nu när man har en bra receiver och en bra mediaspelare
.
Ett problem jag märkt är att även om Digital (Raw) verkar bäst så hackar många av filerna jag testat över SMB medan de funkar från HDD. Kör jag PCm funkar de bra ...
När det gäller "hackningen" så kan det kanske bero på att överföringshastigheten över smb inte är lika bra, ska du streama är det bättre med Http eller Nfs.
Postad 28 March 2008 - 21:27
är det möjligt att accessa en usb-hdd ansluten till popcorn via nätverket (smb/nfs), eller är det enbart ide-hdd i popcorn som agerar nas?
seriöst ..du e precis som alla andra latmaskar, finns hur många posts som helst som talar om detta, sök i tråden lite .... jag postade detta senast igår :
"Orkar inte scanna igenom denna enorma tråd...då jag har ett par funderingar.
bara den interna går att dela ut .... kanske att dom kanske fixa att dela ut tex. usb disk i kommande fw, hoppas kan man ju alltid göra "
Någon frågade om teman till myihome. Finns ett carbon tema tillgängligt från en member på officiella forumet. http://www.networked...opic.php?t=2391
Packa upp den i rätt katalog så kan du välja det temat under preferences i myihome. Går även utmärkt att modda själv, provade lite och det var inga problem.
det var jag som fråga, tack så mkt !
Postad 28 March 2008 - 21:49
Du får anmäla dig genom att maila Popcorn Hour om att du vill vara med i Beta-teamet. Om dessa versioner sprids riskerar man att bli avstängd, så det är nog ingen som är med på det!!
magren:
Det där snacket om version6 av PCH låter som ett dåligt rykte... De har succesivt gått upp i tillverkningsvolymer på PCH:n och jag tycker inte man läser lika mycket om problem som i början av januari (tror jag det var). Så du ska nog sila det där ryktet!
Postad 28 March 2008 - 22:09
Nix. Pro Logic är riktig surround som är 4.0. Dock är den bakre kanalen rätt så hårt beskuren i frekvens uppåt (8kHz?).pro logic är "fusk" surround som skapas från två kanaler (stereo)
Postad 28 March 2008 - 22:40
roccster:
Du får anmäla dig genom att maila Popcorn Hour om att du vill vara med i Beta-teamet. Om dessa versioner sprids riskerar man att bli avstängd, så det är nog ingen som är med på det!!
DÅ vet jag. Menade givetvis inte att uppmana till någon illegal spridning av betan, utan var mest intresserad om den kanske fanns för nedladdning
Postad 28 March 2008 - 22:47
Har inte balandat mig i den här tråden på månader men det här är total bullsh*t. Min PCH är nr 150 (-ish) som skeppades i slutet på november. Har inte haft några som helst bekymmer.En PCH-ÅF jag talade med idag påstod att tidiga batchar av PCH har stora problem och att det är Version6 man bör ha för att undvika problem med hängningar osv som vissa hade problems med tidigare i denna tråd. Abtech ligger tydligen på ett lager med tidigare version(er?) av PCH som dom glatt säljer till intet ont anande ÅF:ar. Version6 var tydligen slut hos ABtech. Är det någon här som vet mer om detta. Har man otur får man en "dålig" PCH och hur vet man vilken version man har?
Over and out..
Postad 29 March 2008 - 00:19
Eftersom språkvalen är hårdkodade i MyiHome så har jag döpt mina svensköversatta filer till english.xml men jag har koperat orginalfilen och döpt till english.xml.org så vill du gå tillbaka till engelska är det bara ta bort english.xml-filerna och döpa om english.xml.org till english.xml...
Se till så inte MyiHome är igång när du skriver över filerna. Annars är det bara starta om MyiHome.
Alltså tjänsten, ikonen nere vid klockan...
Postad 29 March 2008 - 00:38
Ofasen, det visste jag inte. Men isåfall varför visar hans reciever pro logic när popcorn står på pcm?Nix. Pro Logic är riktig surround som är 4.0. Dock är den bakre kanalen rätt så hårt beskuren i frekvens uppåt (8kHz?).pro logic är "fusk" surround som skapas från två kanaler (stereo)
Och vilket format är det som är "fusk surround" för det finns nåt vet jag.
Postad 29 March 2008 - 04:38
Hittade en länk på Dolbys hemsida om det http://www.dolby.com...rologic_II.html
Postad 29 March 2008 - 07:22
sofiaakerskidor.mpg 9.91MB
57 Antal nerladdningarJag laddar upp ett 7 sekunders filmklipp på 10 mb i 1080i av min dotter som åker skidor.
Jag har filmat med min sony hc3 HDV camcorder och laddat över med HDVsplit.
filändelsen är ändrad från m2t till mpg.
I min laptop med intel dual core 1.66 MHz så blir det aningen ryckigt och man kan nästan se interlacingen när man spelar upp i mediaplayer classic. I VLC blir interlacingen väldigt störande.
Jag tror att det är mpeg2 och bland de tyngsta filmfiler som man kan köra på en dator.
någon som kan se hur PCH klarar det?
Postad 29 March 2008 - 07:53
Jag har översatt MyiHome 4.9 till svenska... Om nån är intresserad kan du ladda ner filerna HÄR.
Eftersom språkvalen är hårdkodade i MyiHome så har jag döpt mina svensköversatta filer till english.xml men jag har koperat orginalfilen och döpt till english.xml.org så vill du gå tillbaka till engelska är det bara ta bort english.xml-filerna och döpa om english.xml.org till english.xml...
Se till så inte MyiHome är igång när du skriver över filerna. Annars är det bara starta om MyiHome.
Alltså tjänsten, ikonen nere vid klockan...
Tack för filen.
Postad 29 March 2008 - 08:03
sofiaakerskidor.mpg 9.91MB 57 Antal nerladdningar
Jag laddar upp ett 7 sekunders filmklipp på 10 mb i 1080i av min dotter som åker skidor.
I min laptop med intel dual core 1.66 MHz så blir det aningen ryckigt och man kan nästan se interlacingen när man spelar upp i mediaplayer classic. I VLC blir interlacingen väldigt störande.
Jag tror att det är mpeg2 och bland de tyngsta filmfiler som man kan köra på en dator.
Testade din film och PCHn spelar upp den utan några problem. Dock är klippet bara 3 sekunder långt när jag spelar upp det.
Postad 29 March 2008 - 08:06
Du säger 7 sekunder... men vad jag såg var det bara 3....
Men allt "rann på" som det bör göra, det såg ut som det borde. Inget konstigt.
Antagligen ska du inte behöva konvertera från M2T till Mpeg... Det ska bara vara att åka.
Redigerat av Kanelbulle, 29 March 2008 - 08:09.
Postad 29 March 2008 - 08:12
Svårt att hinna se något på 7 sekunder men jag såg ingen interlacing men en liten champinjon
sofiaakerskidor.mpg 9.91MB 57 Antal nerladdningar
Jag laddar upp ett 7 sekunders filmklipp på 10 mb i 1080i av min dotter som åker skidor.
Får man fråga varför du undrar? Osäker på vad PCH klarar eller? Mitt råd är KÖP (om du tänker titta på HD-film, annars är det XBMC som gäller)
Postad 29 March 2008 - 08:13
nu blir det en PCH för mig också. Mitt homemovie biblitek blir lite mer lätttillgängligt då.
filmsnutten är 3 sekunder..sorry paralaxfel på morgonkvisten
undrar om det finns kallare och varmare hårdiskar? att stoppa i PCH
Postad 29 March 2008 - 10:22
annars är det XBMC som gäller)
XBMC är ju en ganska rejält mycket dyrare lösning om man bortser från mervärden.
Postad 29 March 2008 - 10:50
Hej,Tack!
nu blir det en PCH för mig också. Mitt homemovie biblitek blir lite mer lätttillgängligt då.
filmsnutten är 3 sekunder..sorry paralaxfel på morgonkvisten![]()
undrar om det finns kallare och varmare hårdiskar? att stoppa i PCH
efter det att jag har provat mig fram med olika hhd som jag satt in i PCh så har jag hittat en Samsung spinpoint 80gb, denna är förvånansvärt tyst och och har relativt låg temperatur, som jag är helnöjd med (vid start på morgonen ca 22 grader efter ca 1 timme 40 grader maxat 42,2 grader vid flera filmer och varit igång hela dagen, detta utan fläktar eller annan ombyggnad. temperaturen har jag mätt i PCH med locket på kontinueligt i flera dagars tid på varje hhd.
Jag har då testat med seagate 20gb , 40gb , 200gb. den hhd som är minst har varit lägst temperatur men har haft ett högt arbetsljud. 200gb fick en temperatur nära 60 grader.
Redigerat av Unregistered45bb8ac2, 29 March 2008 - 10:52.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5
* Officiell tråd - Popcorn Hour A-110/B-110 *
14 bilder
285 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?