Har ägarna till den senaste sändningen av PCH mer problem generellt med sina maskiner eller är de bara så fantastiskt lata att de inte orkar leta reda på den information som finns i första inlägget ? Eller ens titta 2 inlägg innan det man sitter och skriver på ?
Fulquotemode on:
"DonLuigi Postat Idag, 01:35
Hm. Hade samma problem där med att en film spelade utan ljud. Och testade starta om filmen med "0" och då funkade ljudet kanon men då blev de inte texten från .srt utan från mkv-filen. Irriterande men det kanske finns nån lösning på det? eller är det en bugg som finns?
Edit: Såg monodc's inlägg så där hitta jag svaret
steffe Postat Idag, 00:49
Citera(monodc @ Apr 14 2008, 23:34 )
Välkänd bugg i den senaste firmwaren. Tryck 0 på fjärren om filmen startas utan ljud, då brukar det komma tillbaka. Vad 0 gör är helt enkelt att "starta om" filmen.
Tack för svaret , det fungerade..
Har även problem med .srt filer..texten vill inte visas,,filerna heter exakt samma som filmfilen..men inget dyker upp,,samma sak här , bara på vissa filmer?...småbuggigt detta...
monodc Postat Idag, 00:34
Citera(steffe @ Apr 15 2008, 00:28 )
Haft min i ett par dagar nu, ett par frågor om det är ok..
Ofta när jag startar en MKV fil så får jag inget ljud, spolar jag fram en bit så kommer det, vad är det för bugg.
Välkänd bugg i den senaste firmwaren. Tryck 0 på fjärren om filmen startas utan ljud, då brukar det komma tillbaka. Vad 0 gör är helt enkelt att "starta om" filmen.
steffe Postat Idag, 00:28
Haft min i ett par dagar nu, ett par frågor om det är ok..
Ofta när jag startar en MKV fil så får jag inget ljud, spolar jag fram en bit så kommer det, vad är det för bugg?
Finns det något nätverksprogram eller vad man nu ska kalla det som klarar av MKV och ISO, förutom SMB. MYIHOME är ju bra,men det fixar ju inte ISO, SMB tar det sådan tid att buffra MKV filer på..
Tacksam för svar av ngn som är kunnig på denna maskin.."
Fulquotemode off:
Om man köper en av de 4 mest avancerade mediaspelarna på marknaden, som dessutom återförsäljaren varnar för att det är en ofärdig produkt (Inet) förväntar man sig då att allt skall funka "out of the box" och dessutom inte behöva ta reda på någon som helst information själv ?
En fråga JAG tycker trotsar all beskrivning är typ :
"Jag får inget ljud på min DTS.1080p.mkv fastän jag har kopplat HDMI direkt till TVn ?????? " Har ägaren till den setupen någonsin fått ut DTSljud ?
Jag är fullt medveten om att tråden är ofattbart lång, men bla fikabrödet har gjort en mycket seriös sammaställning i första inlägget som ger svar på alla dessa upprepade frågor.
Eller är idén med en officiell tråd förlegad ? Är det bättre att splitta upp alla frågeställningar i unika trådar ?
//Peter
Hej har precis samma problem som dig, kör med extern disk och img omdöpt till iso, hänger sig oxå vid olika tillfällen (bilden lixom fryser) har frågat om detta tidigare här men har ej fått svar ... nån som kanske vet ?!
Men seriöst; läs här
NMTforumets officiella bugglista för PCHEn välkänd, konfirmerad bugg. Bah.