* Officiell tråd - Popcorn Hour A-100 *
Popcorn Hour A-100
(Mediaspelare)
|
5
|
(199)
|
Inga priser | |
Popcorn Hour A-110
(Mediaspelare)
|
5
|
(97)
|
Inga priser |
Postad 16 April 2008 - 17:14
Postad 16 April 2008 - 18:07
Nya firmware funkar perfekt. Min hårddisk spinner ner nu och Popcorn svarar bra nu fastän man streamar från Youtube.
Postad 16 April 2008 - 18:11
Det kanske har nämnts innan, men 117 sidor är rätt mycket att kötta sig igenom...
Postad 16 April 2008 - 18:12
HS
Postad 16 April 2008 - 18:24
Postad 16 April 2008 - 18:42
Innan jag gav mig på att köra via CF kortet så stoppade jag in en ny IDE hårdisk för att kolla att allt funkade som det ska.
Hur talar jag om för PCH att mounta och formatera hårdisken? Utöver att jag hör lite knäpp från den precis när jag bootar och sedan fläkten, så ser jag inget nytt.
Jag trodde att PCH skulle hitta hårdisken automatiskt och utöka huvudmenyn med lite nya alternativ, alternativt ge mig en dialog rörande formatering.
Måste jag formatera hårdisken innan jag monterar den i PCH ?
Hörni, vad behövde ni göra för att PCH skulle se hårdisken? Oroar mig för att min unit inte är frisk. Hittar ingen speciell info på det heller..
Postad 16 April 2008 - 19:02
Postad 16 April 2008 - 19:32
Yes.. nu har man lagt in den nyaste FW.. men skärmen är bara svart. Hur långt ska det ta innan det startar upp igen efter en uppdatering??
Problem solved by myself.
Nån som har provat Llink... jag försöker men fattar ingenting. Nån som har fått igång det och kan hjälpa mig?
Postad 16 April 2008 - 19:40
Postad 16 April 2008 - 19:47
Låter som han har fått ett måndags exemplarHar en kompis som fick en pop ifrån senaste dustinsändningen.Men när man kopplar in strömmen så lyser det bara till en sekund sen stendöd kan även pipa lite innifrån lådan.Är det nån mer med detta problem
Har inte hört detta förut så något fel är det med den.
Postad 16 April 2008 - 19:51
Ja det är nog så.Är nog bara att skicka tillbaka och vänta på nästa leveransLåter som han har fått ett måndags exemplar
Har inte hört detta förut så något fel är det med den.
Såg att dom fanns på hyllan
Redigerat av vanos, 16 April 2008 - 19:56.
Postad 16 April 2008 - 20:10
någon som vet vaför det är så
Postad 16 April 2008 - 20:18
Jag har aldrig använt en nas förr men fick för mig att det är typ så dom funkar, och vill kunna göra så med pch
Postad 16 April 2008 - 21:18
Hörni, vad behövde ni göra för att PCH skulle se hårdisken? Oroar mig för att min unit inte är frisk. Hittar ingen speciell info på det heller..
Du måste formatera den först.
Kör inställnings assistenten
Postad 16 April 2008 - 21:57
Vilket är grundlösenordet när man skall mappa upp disken, när man nu har uppgraderat?
Det mest verkar lira som förut eller bättre, som jag upplever det i allafall.
B-G
Redigerat av Bernst-Gunnar, 16 April 2008 - 22:00.
Postad 16 April 2008 - 22:06
efter nya uppdateringen så blir menyerna ljusade går ej att göra ändringar då under nätverk m.m
Har för mig att det var någon annan som lyckats bocka i antingen föräldralåset eller låset för uppdateringar.
Kolla hur det ser ut för dig.
Postad 16 April 2008 - 22:15
Vtunabo inte säker på om det är samma problem jag hade men jag fick köra setup wizard igen för att installera Popcorn programmen (behöver ej formatera HDDn)
Redigerat av DonLuigi, 16 April 2008 - 22:17.
Postad 16 April 2008 - 22:18
Hur som helst funkade det för mej.
Tack
B-G
Postad 16 April 2008 - 23:28
Körde lite youtube men efter det så ville poppen inte spela andra videofiler, mkv, svcd, xvid, från nätverket. Krävdes kallstart för att den skulle vara med igen. Möjligt att det var likadant i tidigare versioner och inte hunnit blivit fixat än men, fler får gärna bekräfta
Postad 17 April 2008 - 05:57
Du måste formatera den först.
Kör inställnings assistenten
Tack för info:n!
Ah ja, hittade alternativet för att installera NWT programmen sent igår, var för trött att logga på här och editera.
Vore nog najs att lägga det här till sammanfattningen i första poten
Efter att ha uppdaterat till senaste firmware och installerat om NMT programmen (för att stödja senate firmwaren ) så verkar det mesta rulla. Det enda jag kan klaga på är att den hårdisk jag köpte låter väldigt mycket (men så är jag ljudkänslig), även efter att jag placerat PCH:n på en gummimatta.
Postad 17 April 2008 - 07:34
Köpte min PCH för ca en månad sedan och är i stort sett nöjd förutom en detalj som jag inte sett någon beskriva i något tidigare inlägg.
Är det någon som har problem med att det i mörka partier i filmer syns grå "eftersläpningar"? Vissa filmer är värre än andra oavsett vilket format(mkv,avi,wmv,ts) de är i. Tydligast brukar det vara precis när man startar en film, då syns gråa horisontella streck över skärmen. Först funderade jag på om jag hade fått en defekt PCH men efter att jag uppgraderade till firmwaret som släpptes i januari blev det mycket bättre. Eftersläpningarna syns nu endast(på de flesta filmerna, vissa ser fortfarande riktigt illa ut) om man sitter ca 20 cm från TV'n vilket man ju i normala fall inte gör. När jag så igår uppgraderade till det nya firmwaret blev det värre än någonsin. Nedgraderade firmwaret igen och det blev bättre. Har testat med HDMI och komponent och det ser likadant ut på bägge.
Någon som känner igen sig?
Postad 17 April 2008 - 08:02
Har för mig att det var någon annan som lyckats bocka i antingen föräldralåset eller låset för uppdateringar.
lite lustigt men går man tillbaka till januari uppdateringen så finns ej låset för uppdateringar
efter januari finns dom där dock låsta? nägon som vet hur man löser det?
Postad 17 April 2008 - 08:05
...har någon annan "hört" det och i så fall varifrån, och går det att ta reda på hur "snart" det är?
Tänkte iofs. beställa min typ om fem minuter och antar att det inte hinner komma en ny tills dells.
Postad 17 April 2008 - 08:31
Postad 17 April 2008 - 08:54
Nae för närvarande är ju hastigheten från den interna disken inte mer än 42Mbit/s och det är ju väldigt mycket lägre än vad en PATA disk klarar såJag kanske är helt ute och cyklar nu men spelar det verkligen någon roll om man kör pata eller sata i poppen? Det är ju knappast där flaskhalsen sitter.
Är väl snarare att det kommer bli lättare och lättare att få tag på billigare större SATA diskar, sen slipper man ju fete ide-kontakten också
Postad 17 April 2008 - 11:54
En fråga om LLink samtidigt. När man streamar från RAR-arkiv och vill ha undertexter så har det ju tidigare varit lite problem. Som jag förstått det så är det problemet löst genom att man nu istället kan peka ut en "redirect"-mapp som subdir men jag hittar ingen bra dokumentation omkring det. Är det bara att ställa in i confen, döpa till samma namn som filen man ska spela upp (ja utom filändelse naturligtvis) eller hur fungerar det? Någon som testat det och fått det att fungera?
Postad 17 April 2008 - 12:50
Jag har inte direkt märkt att filmerna "hackar" tidigare men hela tiden tyckt att det är segt att starta MKV filer och framför allt att hoppa runt i dem. De problemen är som bortblåsta nu. Känns som en helt annan maskin nu efter ny FW och NFS.
Postad 17 April 2008 - 12:57
Vad är haneNFS?Kan meddela att jag samtidigt som jag uppgraderade till senaste FW (som funkar klockrent för mig) även drog igång en haneNFS server på PC'n... grym skillnad säger jag.
Jag har inte direkt märkt att filmerna "hackar" tidigare men hela tiden tyckt att det är segt att starta MKV filer och framför allt att hoppa runt i dem. De problemen är som bortblåsta nu. Känns som en helt annan maskin nu efter ny FW och NFS.
Postad 17 April 2008 - 13:13
Bryr mig inte om att strömma, men vill dumpa filer på den från mina andra datorer via det trådlösa nätverket i huset.
Postad 17 April 2008 - 13:15
Vad körde du tidigare och jämför mellan?Kan meddela att jag samtidigt som jag uppgraderade till senaste FW (som funkar klockrent för mig) även drog igång en haneNFS server på PC'n... grym skillnad säger jag.
Jag kör MyiHome och tycker det funkar, men det kanske är idé att prova haneNFS om det flyter bättre.
Postad 17 April 2008 - 13:15
Om jag istället visar bilderna med PCH inställd på 1080@60 så blir det rätt ratio.
alltså ...fortfarande så är det problem med 50hz..... fel aspect ratio både på film och med foto.
Postad 17 April 2008 - 13:19
Jag körde vanliga windowsshares tidigare (SMB). Har inte testat MyIHome så om det är bättre eller sämre kan jag inte uttala mig om.
Postad 17 April 2008 - 14:58
30. TV mode changes
- added new TV mode - HDMI_1080i59
- added TV mode frequency toggle (50Hz/60Hz), press "TV Mode" followed by "Caps/Num" to toggle
23. Fixed aspect ratio issues (Eg: 1440x1080 with 16:9, tested on MPEG2TS)
vid 1080@50 är det fortfarande problem
Man måste använda "fullskärm" för att få rätt AR
"Actual size" ger hoptryckt bild likt letterbox ..........vilket är helt fel det är ju 1080 på höjden även vid 50hz
Redigerat av Biggles2002, 17 April 2008 - 15:37.
Postad 17 April 2008 - 17:31
En fråga om LLink samtidigt. När man streamar från RAR-arkiv och vill ha undertexter så har det ju tidigare varit lite problem. Som jag förstått det så är det problemet löst genom att man nu istället kan peka ut en "redirect"-mapp som subdir men jag hittar ingen bra dokumentation omkring det. Är det bara att ställa in i confen, döpa till samma namn som filen man ska spela upp (ja utom filändelse naturligtvis) eller hur fungerar det? Någon som testat det och fått det att fungera?
Jap helt korrekt.
Peka ut en mapp i konfen. Lägga dina subs där med samma namn som filen du ska spela upp, precis som du beskrev.
Funkar klockrent för mig.
Köpte boxen igår, in med nya FW, in med llink på datorn, konfade lite, och sen bara funkade det
mkt trevlig leksak.
//Magnus
Postad 17 April 2008 - 18:41
kanske, beror på vad du har för problem...
//Magnus
Har laddat ner det men fattar inte ur man får igång det? Måste man göra nåt med Popcorn Hour'n? eller sker allt på datorn man ska streama ifrån.
Postad 17 April 2008 - 18:59
efter nya uppdateringen så blir menyerna ljusade går ej att göra ändringar då under nätverk m.m
lite lustigt men går man tillbaka till januari uppdateringen så finns ej låset för uppdateringar
efter januari finns dom där dock låsta? nägon som vet hur man löser det?
Postad 17 April 2008 - 19:11
Har laddat ner det men fattar inte ur man får igång det? Måste man göra nåt med Popcorn Hour'n? eller sker allt på datorn man ska streama ifrån.
Hej.
Ladda ner llink till datorn.
När du packat upp programmet till en katalog, finns där finns en fil som heter llink.conf.
Öppna den och pilla lite där, dels kanske du måste ändra port om nu den som är default (8000) redan är upptagen av något annat program. men du kan ju prova utan att ändra först
Sen scrollar du ner til slutet på filen tills du hittar något likande det här
#ROOT|path=/tmp/|FLAGS=-la
Här lägger du upp dina egna kataloger du vill komma åt, typ
ROOT|path=L:/Dwn/filmer/|FLAGS=-WCND
Kommentera bort de "ROOT|path=/tmp/|FLAGS=-la " som du inte behöver genom att sätta ett # före
Spara filen.
Starta llink.exe
starta om din pch (kanske inte behövs) klicka på home eller vad knappen nu heter och där kanske du nu hittar llink
så funkade det för mig i alla fall.
Postad 17 April 2008 - 19:26
Det kanske bara är jag som har problem, men har backat FW nu och allt fungerar som det ska igen.
Postad 17 April 2008 - 19:33
Postad 17 April 2008 - 19:40
Hej.
Ladda ner llink till datorn.
När du packat upp programmet till en katalog, finns där finns en fil som heter llink.conf.
Öppna den och pilla lite där, dels kanske du måste ändra port om nu den som är default (8000) redan är upptagen av något annat program. men du kan ju prova utan att ändra först
Sen scrollar du ner til slutet på filen tills du hittar något likande det här
#ROOT|path=/tmp/|FLAGS=-la
Här lägger du upp dina egna kataloger du vill komma åt, typ
ROOT|path=L:/Dwn/filmer/|FLAGS=-WCND
Kommentera bort de "ROOT|path=/tmp/|FLAGS=-la " som du inte behöver genom att sätta ett # före
Spara filen.
Starta llink.exe
starta om din pch (kanske inte behövs) klicka på home eller vad knappen nu heter och där kanske du nu hittar llink
så funkade det för mig i alla fall.
Nu hittar jag den på pch'n.... men när jag ska välja den så står den bara och tuggar och tuggar. Inget händer
Postad 17 April 2008 - 19:51
Postad 17 April 2008 - 20:01
Jag har lagt till min pch som nätverks disk genom ftp, funkar det på samma sätt med nfs? är det någon skillnad i hastighet? Jag ville packa upp från pc till pch direkt men det gick inte som jag har det nu, går det att göra det om man kör med nfs, eller ska man göra på något annat sätt. Jag vill ha den interna hdd som en enhet som jag kan packa upp till och flytta av och till grejor som jag vill, vilket är det bästa sättet då?
1.. se till att din dator och din PCH tillhör samma arbetgrupp
2.. Öppna utforskaren
3.. Högerklicka på "mina nätverksplatser" och välj "anslut nätverksenhet.."
4.. Tryck på bläddra.. och du skall nu se din PCH i arbetsgruppen, ställ dig på share och bekräfta med OK
5.. Välj enhetsbokstav och se till att bocken för återanslut är ifylld
6.. Klart
Postad 17 April 2008 - 19:59
Den är igång och rullar. Står följande:hmm, kolla så att inte llink kraschat på din dator (det har den gjort för mig några gånger)
WinSock version 2.2 Max 0
[main] ready!
Postad 17 April 2008 - 20:09
http://localhost:8000/
eller vilken port du nu valt.
Då borde det komma upp ett llink-gui
gör det inte det, då är något knasigt (kanske prova att byta port)
Postad 17 April 2008 - 20:16
Prova att skriva följande ien browser (typ Internet Explorer)
En link-gui kommer upp. Ser även den mappen som jag la efter ROOT i llink.conf
Men detta får jag inte upp på pch'n... jag körde myihome med port 8000, men nu stängde jag ner det.
Prova att skriva följande ien browser (typ Internet Explorer)
Ska det se ut såhär? (kopierat från hemsidan)
C:\Program Files\llink-1.9.9-win32\llink>llink.exe
llink.exe - Jorgen Lundman v1.9.9 [email protected] build 499 (Tue Jan 15 16:18:25 2008)
'./unrar.exe'
'-c-'
'-p-'
'-y'
'-cfg-'
'--'
[main] ready!
Postad 17 April 2008 - 20:19
llink.exe - Jorgen Lundman v2.0.2 [email protected] build 660 (Sat Apr 12 10:01:36 2008)
[main] ready!
Hjälpte det inte när du stängde ab myihome?
Har du startat om llink efter det?
prova att köra llink.exe -v 255
då kan man få en del felmeddelanden som kanske kan vara mattnyttigt.
Redigerat av Manke, 17 April 2008 - 20:21.
Postad 17 April 2008 - 20:23
Klarar llink att rara upp serier som ligger i 50 rar arkiv och sedan spela upp det, för mig händer ingenting, men om jag packar upp avsnitt i samma mapp så funkar det direkt.
Måste man ha llink i samma map som winrar? Samma disk?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5
* Officiell tråd - Popcorn Hour A-110/B-110 *
2 filmer
5 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?