![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 09 juli 2008 - 16:47
Jag fick detta svar från hififabrik.de
Total cost would be 818,00 EUR including shipping costs if you pay in advance (banktransfer orpaypal)
or 858,00 EUR if you pay cash on delivery.
Det låter ju bra

kan passa på att ställa en fråga till, är det någon som kan säga hur bra RC-L funkar ihop med Denons stereostärkare?
Postad 09 juli 2008 - 19:41
kan du separera försteg och slutsteg på denonen och vilken model är det det står säkert i manualen om det är byglatDet låter ju bra
kan passa på att ställa en fråga till, är det någon som kan säga hur bra RC-L funkar ihop med Denons stereostärkare?
Postad 09 juli 2008 - 21:46
Kör med Rotel RB-991 steg, funkar perfekt, vilken kraft det är nu....
Kommer aldrig sälja dessa högtalare.

Postad 10 juli 2008 - 00:30
kan du separera försteg och slutsteg på denonen och vilken model är det det står säkert i manualen om det är byglat
Jag tänkte mest på hur förstärkaren (PMA2000AE) fungerar ljudmässigt ihop med RC-L, boxen kommer jag få köra genom tape-Loop då försteget stängs av när man delar försteg-slutsteg på den

Postad 10 juli 2008 - 06:38
tja kan du dela försteget och slutsteget då skall du köra genom main på boxen och inte tape loopJag tänkte mest på hur förstärkaren (PMA2000AE) fungerar ljudmässigt ihop med RC-L, boxen kommer jag få köra genom tape-Loop då försteget stängs av när man delar försteg-slutsteg på den
Postad 28 augusti 2008 - 18:42
Det verkar som delningsfiltret har gått sönder i en av mina RC-L då mellanelementet spelar bas och diskanten för oväsen, kommer jag behöva skicka in hela högtalaren eller räcker det med att dom skickar ett nytt filter (och kanske en diskant) till mig?
(vet att det är bättre att maila hifi-fabrik men det skadar aldrig att lägga in ett inlägg här också)
Postad 28 augusti 2008 - 19:40
öppna den som låter okej och se hur filtren går till dom olika elementen basen har ett eget filter och diskant och bas har ett eget.har någon här erfarenhet av Hifi-fabrik.de när det gäller garantiärenden?
Det verkar som delningsfiltret har gått sönder i en av mina RC-L då mellanelementet spelar bas och diskanten för oväsen, kommer jag behöva skicka in hela högtalaren eller räcker det med att dom skickar ett nytt filter (och kanske en diskant) till mig?
(vet att det är bättre att maila hifi-fabrik men det skadar aldrig att lägga in ett inlägg här också)
Postad 29 augusti 2008 - 07:37
har någon här erfarenhet av Hifi-fabrik.de när det gäller garantiärenden?
De skickar nya delar har jag hört. Troligen är det dock ett problem med diskanten, som kan ha gått sönder. Om diskanten inte spelar som den ska kan mellanregistet verka dovare.
Mid tips är dock, som X-12, att öppna högtalaren först. Framför allt kan det vara värt att göra en visuell och mekanisk inspektion av diskanten. Det har hänt att det har hamnat skräp i en aludome och då låter det inte bra.
Redigerat av Unregistered1197, 29 augusti 2008 - 07:46.
Postad 16 september 2008 - 23:54

Postad 17 september 2008 - 00:15
Är precis på hifi-fabrik.de och ser att de höjt priset till 798 EURO
Känns lite surt...
Försök med electrowelt24.de. De var billigare än hifi-fabrik.de då jag köpte.
Postad 17 september 2008 - 07:41
Måste säga att de har mycket bra service på det stället. När man skickar mail så har man nästan svar direkt.
Så nu är det bara och vänta på att de ska höra av sig när högtalarna har kommit fram.
Priset på två st canton ergo rc-l inkl. frakt blev 900 Eur. Lite dyrare än vad vissa har gett här.
men just nu vill jag bara ha högtalarna..

Postad 17 september 2008 - 18:18
Har precis beställt från dem, 782 euro landade det på. Betalde via bank, hoppas de skickar högtalarna snabbtFörsök med electrowelt24.de. De var billigare än hifi-fabrik.de då jag köpte.

Postad 17 september 2008 - 21:20
Har precis beställt från dem, 782 euro landade det på. Betalde via bank, hoppas de skickar högtalarna snabbt
Snabb? Ayriem Weyrauch med firma electrowelt24 är inte klok! När min betalning inte syntes på kontot tre dagar efter vi hade bekräftat per e-mail, skickade han två påminnelsemail! Sedan när betalningen ägt rum, dröjde det två dar till jag fick två manshöga paket om 32 kg styck hem till dörren.
Maken till snabb internetleverantör har jag aldrig upplevt.
Postad 17 september 2008 - 21:57
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar