Kalibrering av PS-42Q7H
406 svar till detta ämne
Postad 03 februari 2007 - 12:42
Unregisteredfd02c471
-
Unregisteredfd02c471
-
Användare
-
-
178 inlägg
Lite OT...
Jag håller på att konfigurera en HTPC och tittar nu på grafikkort och blev lite osäker på HDMI och HTPC med Q7'an. Är det så att det inte funkar att koppla HTPC'n till HDMI'n på vår TV? Är vi tvingade till VGA kontakten alternativt DVI->VGA adapter i mellan? Någon som har provat. Vet att jag har läst om det men hittar inte det nu.
/ Dennis
Postad 03 februari 2007 - 19:01
Pexer
-
Pexer
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Lite OT...
Jag håller på att konfigurera en HTPC och tittar nu på grafikkort och blev lite osäker på HDMI och HTPC med Q7'an. Är det så att det inte funkar att koppla HTPC'n till HDMI'n på vår TV? Är vi tvingade till VGA kontakten alternativt DVI->VGA adapter i mellan? Någon som har provat. Vet att jag har läst om det men hittar inte det nu.
/ Dennis
<{POST_SNAPBACK}>
Med risk att ha missförstått din fråga: DVI och HDMI är ju fullt kompatibla vad jag förstått. Skillnaden ligger dels i kontakten men även i att HDMI även bär ljud, men DVI till HDMI kabel ska väl funka utan problem? Kolla denna tex... Allt förutsatt att kortet har DVI ut och stöder skärmens upplösning. Berätta gärna hur det går! Edit: En länk till lite mer info om DVI och HDMI
Redigerat av Pexer, 03 februari 2007 - 23:07.
Postad 03 februari 2007 - 23:14
Octopussy
-
Octopussy
-
Veteran
-
-
1 868 inlägg
Det är tyvärr inte så lett, skärmen måste ha stöd för inkopplande av dator via HDMI. Det är inte alla skärmar som har det. Utan man måste använda VGA kontakten för att få bra bild. Man får nog säkerligen bild via HDMI kontakten men det kan vara problem med overscan och oskärpa mm.
Jag vet inte om Q7'an har stöd för detta dock, det är mycket möjligt. Min kompis har en så jag kan kolla i hans manual.
Postad 03 februari 2007 - 23:32
Pexer
-
Pexer
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Det är tyvärr inte så lett, skärmen måste ha stöd för inkopplande av dator via HDMI. Det är inte alla skärmar som har det. Utan man måste använda VGA kontakten för att få bra bild. Man får nog säkerligen bild via HDMI kontakten men det kan vara problem med overscan och oskärpa mm.
Jag vet inte om Q7'an har stöd för detta dock, det är mycket möjligt. Min kompis har en så jag kan kolla i hans manual.
<{POST_SNAPBACK}>
Skumt! kikade i min manual för E7: Mycket riktigt: "Försök inte ansluta HDMI/DVI enheten till en PC..." Samtidigt är jag fundersam och ska ta reda på mer om detta - Jag menar oavsett vad som producerar en bild, DVD eller HTPC, borde ju formatet vara detsamma??? Är bilden 720p 50Hz borde den väl vara oberoende av källa? Vad missar jag?
Postad 04 februari 2007 - 17:29
Unregisteredfd02c471
-
Unregisteredfd02c471
-
Användare
-
-
178 inlägg
Ja, det var nog i manualen som jag läste det. Tycker oxå det verkar skumt. Därför jag ställde frågan, isf behöver jag inte lägga de extra $$ på ett grafikkort med HDMI om jag ändå bara kan utnyttja VGA. Därför står min fråga kvar. Någon som har testat? Borde ju vara någon med HDMI på sin HTPC och Q7'an alt E7'an...
Postad 05 februari 2007 - 21:46
Pexer
-
Pexer
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Här har du en tråd om Plasma och dator... Borde gälla våra Sammys också. Berätta gärna hur det går! Edit: Tråden i länken handlar Plasma och dator, och inget annat... Edit igen: Ännu bättre tråd som jag också tror besvarar våra frågor... Låg upplösning vid DVI-->HDMI-->Plasma
Redigerat av Pexer, 05 februari 2007 - 22:09.
Postad 06 februari 2007 - 21:59
Baccala
-
Baccala
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Har själv en q7h som surrar ganska kraftigt, men har nu varit in till expert butiken där jag köpte den och lämnade in den så den skulle iväg på "service" , det var tydligen så att när tvn tillverkas så lackas spolarna på kretskorten, och det görs ju såklart av maskiner. Men maskinerna kunde tydligen missa med lacket, och då uppkommer surret, så min tv skulle skickas iväg för att lackas manuellt på nån firma. när jag får tillbaka den så jag hoppas att den kommer bli tyst / tystare än förut iallafall.
förövrigt är det en riktigt bra tv och är mycket nöjd med den.! 
<{POST_SNAPBACK}>
Vart har du fått informationen att det är omålade spolar som avger surrandet??
Postad 07 februari 2007 - 22:14
Ziegler
-
Ziegler
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Jag köpte till slut en C7HDx och är verkligen supernöjd förutom en sak och det är surret. Jag blev förvarnad av Voxon där jag köpte skärmen att dom hade fått ta tillbaka flera stycken som hade surrat. Jag ställde in mig på att den skulle surra och förväntade mig inte en tyst skärm. Men surret var verkligen mer än jag förväntade mig. Jag vet med mig att jag är petig men när tjejen säger att "det här funkar inte" då surrar den för högt. Nu går den tillbaka och jag är SÅ ledsen för det för det är en kanon tv, verkligen en kanon tv. Plasma-tv surra så är det. Kompisens nya Pioneer surrar den oxå men inte lika mycket som mitt ex. Sedan är jag övertygande om att det finns tysta C7'or och Q7'or. TV'n rekommenderar jag till alla spekulanter men säkerställ att du får byta den om den surrar för mycket. Komponenterna i TVn kan variera från skeppning till skeppning av samma modell. Detta fick jag höra när jag ringde upp min lokala Samsung servicepartner och frågade om DNIe gick att stänga av. För mig blir det till att vänta på nya modeller. Jag vill ha inbyggd digitalbox och LG'n är inte något alternativ. Pioneer blir för dyr. Har köpt en beg Sony 29" CRT från kompisen som köpte en Pioneer. 300 spänn var den värd  . Bättre än den mikrovågsugns stora tv som vi hade tidigare. Kunde ju inte gå tillbaka till den efter att ha haft 42"
Väntan kommer bli lång på en ny Sammy men en plasma kommer det garanterat bli.
/Mats
Postad 09 februari 2007 - 06:26
Unregistered98f46898
-
Unregistered98f46898
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Hejsan har fick precis hem min 42q7h! När jag skulle titta på en dvd film så i syns det att bilden växlar mellan ljust och mörkt i vissa områden av bilden. Bilden ändras plötsligt enbart en sekund av mörkt sen åter till normal, inte helsvart men viss mättnad i bilden. Är det någon annan som har haft erfarenhet av att ljusstyrkan ändras på detta sätt hela tiden. Min första plasma vet inte om det är nått normalt eller ej!
Tacksam för svar
Redigerat av Unregistered98f46898, 09 februari 2007 - 09:32.
Postad 09 februari 2007 - 11:45
Unregisteredb0624c55
-
Unregisteredb0624c55
-
Lärjunge
-
-
446 inlägg
Hejsan har fick precis hem min 42q7h! När jag skulle titta på en dvd film så i syns det att bilden växlar mellan ljust och mörkt i vissa områden av bilden. Bilden ändras plötsligt enbart en sekund av mörkt sen åter till normal, inte helsvart men viss mättnad i bilden. Är det någon annan som har haft erfarenhet av att ljusstyrkan ändras på detta sätt hela tiden. Min första plasma vet inte om det är nått normalt eller ej!
Tacksam för svar
<{POST_SNAPBACK}>
Om du kan så gå in i servicemenyn. Knapptryckningarna som behövs står tidigare i tråden. Stäng av det som heter DnIe.
Postad 11 februari 2007 - 23:41
Audio123
-
Audio123
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
men jag har fått tillbaka tvn från "servicen" och dom har lackat spolarna, men den surrar lika mycket som innan ingreppet, så det var inte så mycket att hänga i granen...
Postad 12 februari 2007 - 02:33
Unregisteredf380a49e
-
Unregisteredf380a49e
-
Mästare
-
-
2 991 inlägg
Min tjock-TV gav upp tillslut och jag är nu ute efter en platt-TV och har därmed fått rekommendationen att titta närmare på C7H (eftersom jag är mer intresserad av den mattsvarta modellen), bl.a. p.g.a. att den presterar bra med analog TV-signal (analog Com Hem-signal, i mitt fall).
Men, efter att ha läst igenom denna tråden, så undrar jag ifall DNIe går att stänga av i SM på C7H som inhandlas i dagsläget? Eller är det avstängning av Full Bypass som gäller - som på Q7H (är detta i sådant fall bekräftat)?
Postad 12 februari 2007 - 10:50
Octopussy
-
Octopussy
-
Veteran
-
-
1 868 inlägg
Kan meddela att detta är den Plasma som jag tycker ser sämt ut med analoga signaler. Det enda jag har att jämföra med är dock Pionner och Panasonic. Ser man mycket på TV är Digitalt ett måste, om man är någorlunda kräsen med bilden.
Postad 14 februari 2007 - 11:00
Unregistered98f46898
-
Unregistered98f46898
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Jag får en väldigt ljus bild på scarten som inte har RGB, spela ingen roll med vad jag matar den med, eller vad jag har för inställningar i användarmenyn. Finns det nått annat än White Balance i service menyn som man kan ändra på just denna ingång, för ljuset.
Tacksam för alla svar!
Postad 14 februari 2007 - 11:03
Octopussy
-
Octopussy
-
Veteran
-
-
1 868 inlägg
Använd inte scart testa component eller HDMI
Postad 14 februari 2007 - 12:58
beeny
-
beeny
-
Användare
-
-
147 inlägg
Bra tipps!
ska tippsa min vän som äger denna tv.
Postad 16 februari 2007 - 23:23
Baily
-
Baily
-
Forumräv
-
-
504 inlägg
Fan också. Varför ska denna TV surra så jävligt. Imorgon åker denna TV tillbaka till återförsäljaren. Tyvärr måste jag dock säga.... är så fruktansvärt nöjd med allt förutom surrandet. Man kan ju tro att fördelarna väger över, men i detta fall är det ej så. Ska iofs få en ny Q7H i Mars men är nästan helt övertygad om att den kommer surra lika mycket. Tack å hej Sammy, välkommen Pioneer.
Postad 18 februari 2007 - 10:50
bjrck
-
bjrck
-
Amatör
-
-
57 inlägg
har en nyinköpt 42c7h men hittar inte DNIe i Service Menyn, hittar bara full bypass. kan dnie heta något annat eller vad är de frågan om?
PS: Jag tycker att elektronik tjutet är alldeles för högt på tv, när jag stänger av SMD så blir de mycket bättre men de låter fortfarande mycket, har köpt tv från tyskland så vill inte skicka tillbaka den, finns de någon mer bildförbättring jag kan testa att stänga av?
Postad 18 februari 2007 - 12:17
Henke26
-
Henke26
-
Rookie
-
5 inlägg
Hejsan!
Är surret verkligen så farligt på 42c7h??
Postad 18 februari 2007 - 14:27
bjrck
-
bjrck
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Hejsan!
Är surret verkligen så farligt på 42c7h??
<{POST_SNAPBACK}>
min är de störande ja, men kanske är något fel på min, alla andra som har köpt den verkar nöjda.
Postad 20 februari 2007 - 13:19
Unregistered98f46898
-
Unregistered98f46898
-
Amatör
-
-
55 inlägg
har en nyinköpt 42c7h men hittar inte DNIe i Service Menyn, hittar bara full bypass. kan dnie heta något annat eller vad är de frågan om?
PS: Jag tycker att elektronik tjutet är alldeles för högt på tv, när jag stänger av SMD så blir de mycket bättre men de låter fortfarande mycket, har köpt tv från tyskland så vill inte skicka tillbaka den, finns de någon mer bildförbättring jag kan testa att stänga av?
<{POST_SNAPBACK}>
Full bypass stänger av Dnie men det stänger även av SMD, Blåskärm, samt olika användarinställningar så som varm normal kall alternativen. Det är såhär på dom nya skärmarna, man kan inte enbart stänga av Dnie i SM. Jag har Samsung q7h. Har även en fråga om man går in i första alternativt i SM Calibration. Så står det att Hdmi Succes, har ni nått av alternativen Failure där istället?? Tacksam för svar!
Postad 20 februari 2007 - 14:01
Pexer
-
Pexer
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Har även en fråga om man går in i första alternativt i SM Calibration. Så står det att Hdmi Succes, har ni nått av alternativen Failure där istället??
Tacksam för svar!
<{POST_SNAPBACK}>
Inte på HDMI men på AV har jag Failure....  Vad jag förstått så är det där du går in med en kalibreringsbild på skärmen och då görs en autokalibrering. Något som görs innan TV:n lämnar fabrik. Det ska alltså vara Success där. Det är för enkelt att "råka" gå in där så var lite försiktig....
Postad 20 februari 2007 - 18:31
Unregistereda66c0452
-
Unregistereda66c0452
-
Rookie
-
1 inlägg
Postad 20 februari 2007 - 20:29
Baily
-
Baily
-
Forumräv
-
-
504 inlägg
Postad 21 februari 2007 - 00:47
Unregisteredd3dc347b
-
Unregisteredd3dc347b
-
Rookie
-
2 inlägg
Jag har en fråga, hoppas någon kan hjälpa mig...
När jag kopplar in datorn via VGA, får jag en tunn grön linje högst upp på skärmen som lyser väldigt starkt, den går horisontelt över hela skärmen. Väldigt störande när man tittar på film. Jag har provar med olika kablar och kopplat in datorn till annan skärm, men det funkar utan problem. Linjen dyker upp i alla upplösningar utom de lägsta. Jag har provar med alla möjliga inställningar på grafikkortet, men inget hjälper...
Någon som har någon idé om vad jag kan göra, eller är skärmen sönder?
Postad 21 februari 2007 - 05:58
Unregistered98f46898
-
Unregistered98f46898
-
Amatör
-
-
55 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Full bypass stänger av Dnie men det stänger även av SMD, Blåskärm, samt olika användarinställningar så som varm normal kall alternativen. Det är såhär på dom nya skärmarna, man kan inte enbart stänga av Dnie i SM. Jag har Samsung q7h.
Har även en fråga om man går in i första alternativt i SM Calibration. Så står det att Hdmi Succes, har ni nått av alternativen Failure där istället??
Tacksam för svar!
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har också Hdmi Succes, fast på av har jag Failure! Då är min fråga ska det vara det?? Isåfall hur ordnar man till detta??
Postad 22 februari 2007 - 09:02
robiz
-
robiz
-
Amatör
-
-
53 inlägg
När jag kopplar in datorn via VGA, får jag en tunn grön linje högst upp på skärmen som lyser väldigt starkt, den går horisontelt över hela skärmen. Väldigt störande när man tittar på film. Jag har provar med olika kablar och kopplat in datorn till annan skärm, men det funkar utan problem. Linjen dyker upp i alla upplösningar utom de lägsta. Jag har provar med alla möjliga inställningar på grafikkortet, men inget hjälper...
<{POST_SNAPBACK}>
Har precis samma problem på min skärm, det konstiga är att den har uppkommit nu på senare tid, funkade perfekt tidigare. Har oxå försökt med lite olika upplösningar och som du säger försvinner det när man kör låg upplösning. Hoppas nån har en lösning på detta, är ju så irriterande. Va kör du för graffe kort ATI eller NVIDIA?
Postad 22 februari 2007 - 10:05
nordan76
-
nordan76
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hej
Jag har en liten fråga. Jag köpte mig en Samsung PS-42Q7H för ca 1 månad sedan och jag kände mig jätte nöjd.
MEN nu börjar jag tvivla. Jag har en gammal COMHEM digitalbox (Sagem) som jag kör via SCART(Profigold) direkt in i TV:n och jag måste säga att bilden är inte den bästa dock blev den bättre när jag bytte SCART. Men jag upplever att den senaste tiden så har bilden blivit sämre. Det är som gröna prickar över hela bilden, detta ser man dock enbart om man står närmare, typ 1.5 m. Ok när jag sitter i soffan så ser jag det inte. Men det som retar mig är att bilden blir pixlad trots att jag sitter en bra bit ifrån speciellt på svarta partier. Sedan så köpte jag en ny DVD Pioneer DV-696AV som jag matar med HDMI direkt in i TV:n, hade räknat med en kanon bild men icke tycker att det ser ut som en påse skit om jag skall vara ärlig.
Är detta nåt ni upplever med eran Samsung eller är det jag som är för kräsen.
Postad 22 februari 2007 - 11:45
Unregisteredd3dc347b
-
Unregisteredd3dc347b
-
Rookie
-
2 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Har precis samma problem på min skärm, det konstiga är att den har uppkommit nu på senare tid, funkade perfekt tidigare. Har oxå försökt med lite olika upplösningar och som du säger försvinner det när man kör låg upplösning. Hoppas nån har en lösning på detta, är ju så irriterande. Va kör du för graffe kort ATI eller NVIDIA?
<{POST_SNAPBACK}>
Hmmm, du också...kör med NVIDIA 7600.
Postad 22 februari 2007 - 14:08
Unregisteredfd02c471
-
Unregisteredfd02c471
-
Användare
-
-
178 inlägg
Hej
Jag har en liten fråga. Jag köpte mig en Samsung PS-42Q7H för ca 1 månad sedan och jag kände mig jätte nöjd. MEN nu börjar jag tvivla. Jag har en gammal COMHEM digitalbox (Sagem) som jag kör via SCART(Profigold) direkt in i TV:n och jag måste säga att bilden är inte den bästa dock blev den bättre när jag bytte SCART. Men jag upplever att den senaste tiden så har bilden blivit sämre. Det är som gröna prickar över hela bilden, detta ser man dock enbart om man står närmare, typ 1.5 m. Ok när jag sitter i soffan så ser jag det inte. Men det som retar mig är att bilden blir pixlad trots att jag sitter en bra bit ifrån speciellt på svarta partier. Sedan så köpte jag en ny DVD Pioneer DV-696AV som jag matar med HDMI direkt in i TV:n, hade räknat med en kanon bild men icke tycker att det ser ut som en påse skit om jag skall vara ärlig.
Är detta nåt ni upplever med eran Samsung eller är det jag som är för kräsen.
<{POST_SNAPBACK}>
Så upplever jag oxå min ibland. Både de gröna små prickarna och pixligheten i mörka partier. Har du testat att kalibrera bort det? DVE är en riktigt bra skiva som guidar dig igenom processen kostar ca 150kr från www.axelmusic.com Om du inte vill köpa DVD'n kan du ju alltid försöka prova tipsen som gavs i början av denna tråden...
Redigerat av Unregisteredfd02c471, 22 februari 2007 - 14:10.
Postad 22 februari 2007 - 18:43
jskog
-
jskog
-
Amatör
-
-
88 inlägg
nordan76 några tips:
Har du stängt DNIe?
(om inte så testa - se tidigare i tråden hur man gör, det finns två alternativ beroende på när TV´n är gjord)
Vilka inställningar i användarmenyn har du?
(experimentera för bästa bild)
DVD´n kan du troligen konfigurera till ställa in olika signaler? Kolla i manualen.
Pröva och bytlåna med en annan digitalbox.
Lycka till
Postad 22 februari 2007 - 20:17
robiz
-
robiz
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Halloj igen!
Ingen som har nån idé gällande den gröna horisontella linjen när man kopplar till dator
Postad 24 februari 2007 - 18:10
Baily
-
Baily
-
Forumräv
-
-
504 inlägg
Vafan. Hur ändrar man ljuset på strömknappen på TVn.
Förut så lyste det blått runt omkring när TVn var på, men nu lyser den när den TVn är av och vise versa.
Postad 24 februari 2007 - 23:10
bjrck
-
bjrck
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Vafan. Hur ändrar man ljuset på strömknappen på TVn. Förut så lyste det blått runt omkring när TVn var på, men nu lyser den när den TVn är av och vise versa.
<{POST_SNAPBACK}>
i menyn under bildinställningar finns de nått som heter blue eye eller något sånt, den styr den blå lampan
Postad 25 februari 2007 - 12:43
Baily
-
Baily
-
Forumräv
-
-
504 inlägg
Vafan. Hur ändrar man ljuset på strömknappen på TVn. Förut så lyste det blått runt omkring när TVn var på, men nu lyser den när den TVn är av och vise versa.
<{POST_SNAPBACK}>
i menyn under bildinställningar finns de nått som heter blue eye eller något sånt, den styr den blå lampan
<{POST_SNAPBACK}>
Märkte det. Men nu när jag tog AV där, så lyser den aldrig. Har man den på så lyser den när tvn är av och inte på. Förut var det som sagt tvärtom
Postad 26 februari 2007 - 18:18
emil73
-
emil73
-
Amatör
-
-
97 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Märkte det. Men nu när jag tog AV där, så lyser den aldrig. Har man den på så lyser den när tvn är av och inte på. Förut var det som sagt tvärtom 
<{POST_SNAPBACK}>
Hmm, min har då bara lyst när tv´n är av och inte när den är på. Och glad för det är jag eftersom jag tror det skulle bli ganska irriterande med den blå lampan när man ser på tv... Har fullt upp med den lilla blå lampan från dvd-spelaren, men den står en bit bort som tur är...
Postad 26 februari 2007 - 18:22
bjrck
-
bjrck
-
Amatör
-
-
57 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Hmm, min har då bara lyst när tv´n är av och inte när den är på. Och glad för det är jag eftersom jag tror det skulle bli ganska irriterande med den blå lampan när man ser på tv... Har fullt upp med den lilla blå lampan från dvd-spelaren, men den står en bit bort som tur är...
<{POST_SNAPBACK}>
De är väll aldrig häftigt med små blåa lampor som lyser. stäng av den
Postad 26 februari 2007 - 19:05
SigSauer
-
SigSauer
-
Amatör
-
-
93 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Tack för det! Riktigt skönt att slippa eländet.
Postad 26 februari 2007 - 19:11
Baily
-
Baily
-
Forumräv
-
-
504 inlägg
Det verkar bara vara jag som tycker det är snyggt med det blåa ljuset 
Smaken är som baken.
OT. Är det någon som har en "ny" modell av denna tv. Altså inte från Augusti eller något liknande. Hur är dens surrande isf ?
Postad 26 februari 2007 - 19:35
SigSauer
-
SigSauer
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Det verkar bara vara jag som tycker det är snyggt med det blåa ljuset  Smaken är som baken. OT. Är det någon som har en "ny" modell av denna tv. Altså inte från Augusti eller något liknande. Hur är dens surrande isf ?
<{POST_SNAPBACK}>
Blåljus får jag nog av på jobbet... Vet inte när mitt ex. är tillverkat, men jag köpte TV:n i december. Har inte en tillstymmelse till surrande.
Postad 26 februari 2007 - 21:44
Baily
-
Baily
-
Forumräv
-
-
504 inlägg
Det verkar bara vara jag som tycker det är snyggt med det blåa ljuset  Smaken är som baken. OT. Är det någon som har en "ny" modell av denna tv. Altså inte från Augusti eller något liknande. Hur är dens surrande isf ?
<{POST_SNAPBACK}>
Blåljus får jag nog av på jobbet...
Vet inte när mitt ex. är tillverkat, men jag köpte TV:n i december. Har inte en tillstymmelse till surrande.
<{POST_SNAPBACK}>
Aha, brandman ?  Får se nu när min nya Q7H kommer. Den jag har nu är från Augusti enligt servicemenyn och den surrar nå för jävligt. Visserligen har jag 50"
Postad 02 mars 2007 - 23:20
masse_
-
masse_
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Hej
jag har inget som heter Dnie
under FRC -samsung
" genom att gå in i SM, Option block, FRC- samsung och sedan ändra värdet efter DNIe
från 00 till 01"
Och vad är orignalvärden för steg nr 2 med sub bright...sub cont..osv :/
Är de bara jag som läser fel?'
mvh
Redigerat av masse_, 02 mars 2007 - 23:27.
Postad 02 mars 2007 - 23:26
Baily
-
Baily
-
Forumräv
-
-
504 inlägg
Hej
jag har inget som heter Dnie under FRC -samsung
" genom att gå in i SM, Option block, FRC-samsung och sedan ändra värdet efter DNIe från 00 till 01"
mvh
<{POST_SNAPBACK}>
Hej masse. På de nyare modellerna av Q7H/C7H kan du ej stänga av DNIe i servicemenyn. Tyvärr har samsung tagit bort den funktionen.
Postad 02 mars 2007 - 23:29
masse_
-
masse_
-
Amatör
-
-
70 inlägg
tack
Redigerat av masse_, 02 mars 2007 - 23:56.
Postad 03 mars 2007 - 09:27
Unregistered98f46898
-
Unregistered98f46898
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Hej
jag har inget som heter Dnie under FRC -samsung
" genom att gå in i SM, Option block, FRC-samsung och sedan ändra värdet efter DNIe från 00 till 01"
Och vad är orignalvärden för steg nr 2 med sub bright...sub cont..osv :/
mvh
<{POST_SNAPBACK}>
Om du stänger av Full Bypass i service menyn så stänger du av DNIe, Men då stänger du av lite andra saker. Så du får trixa lite mera i menyerna för att få bra bild. Men det går på dom nya modellerna!
Postad 05 mars 2007 - 16:01
jackant
-
jackant
-
Rookie
-
9 inlägg
Hva mener du med at det går på de nye modellene. Har en P7 med software fra desember. På den må jeg slå av fully bypass.
Noen som vet om fully bypass avslått er skadelig for skjermen? Ser at bildet flyttes noe ned mot høyre hjørne når denne ikke er aktivert.
Postad 06 mars 2007 - 09:27
Fredrik4xxxx
-
Fredrik4xxxx
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Kommentar angående att "Film-läget" kopplar ur DNIe.
Jag är nu nästa övertygad om att så inte är fallet, oavsett vad Samsung själva säger. Har provat noggrannt med samma inställningar på standard-läge och film-läge, och zappat fram och tillbaka. Ett typiskt problem som kan uppstå med DNIe-funktionen, är att bilden rätt som det kan ändra ljusläge, dvs blir mörkare eller ljusare. Detta sker lika tydligt i både film- som standardläge.
Har jag rätt så är det otur för er som sitter på en ny apparat utan möjlighet att i servicemenyn stänga av DNIe.
Finns där någon som har något erfarenhet av det jag talar om?
Postad 06 mars 2007 - 10:50
jackant
-
jackant
-
Rookie
-
9 inlägg
Film slår ikke av DNIe. Kun full bypass i SM eller hvis du har DNIe som nr 9 i gammel software.
Noen som har problemer med tilkobling til PC. Har planer om å koble DVI - HDMI noen som har innvendinger om dette?
Postad 06 mars 2007 - 11:47
robiz
-
robiz
-
Amatör
-
-
53 inlägg
jackant, det funkar inte att koppla pc´n med DVI-HDMI, utan du skall köra VGA. Tyvärr så har jag en rad längst upp som lyser grönt, vilket är extremt irriterande när man kollar på film.
Och som sagt läget FILM stänger ej av DNIe, utan det som gäller är Full Bypass i SM.
mvh//robiz
Postad 06 mars 2007 - 16:55
jackant
-
jackant
-
Rookie
-
9 inlägg
robiz: Det var dumt at de inte gikk med hdmi:( har oxo den grønna linjen i øverste pixelrad. Mulig jeg får ny på DOA, men er det fler som har denne grønna linjen?
Provade du med 720p fra PC'n?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|