Jag har tidigare haft några olika kompakta digitalkameror, såsom; FujiFilm FinePix 2600 Zoom, Casio Exilim EX-Z3, men även testat Canon's olika Ixus-modeller, likaså Pentax Optio-modeller, men tyckte inte att de två-tre senare modellerna levde upp till mina förväntningar - kanske har jag alldeles för högt ställda förväntningar på kompaktkameror (åtminstone vad gäller bildkvalitet, så stämmer det nog), samt att systemkamerorna (i alla fall tidigare) har legat helt fel i pris (läs: för högt), samt att jag numera inte vet ifall en kompaktkamerorna i dagsläget kan leverera det jag är ute efter (trots att jag försökt läsa mig till recensioner och tittat på de bilder som tagits vid dessa tillfällen)...?
Som jag ser och upplever det, så har mitt intresse för fotografering ökat ganska mycket senaste åren/tiden, likaså medvetenheten om bildkvalitet, men att begränsningen gällande handhavandet helt klart ligger i den dagsaktuella kameran, vilket dessvärre medfört att jag t.o.m. drar mig för att använda min kamera såsom den presterar. Så nu får det vara nog - nu är det hög tid att skaffa mig en ny digitalkamera!
Kontentan kan jag väl sammanfatta till att; kameran ska självklart prestera så bra kvalitet på bilderna som bara går (finns bildkvalitetsegenskaperna från en systemkamera i en kompaktkamera?), och som även är strömsnål (om det begreppet nu kan kombineras med digitalkameror?), samt vara snabb vid uppstart, autofokus och vid avtryckningstillfället. Och slutligen, så billig som möjligt...
Jag kan tänka mig inhandla en ultrazoom-kamera eller en systemkamera, ifall inte kompaktkamerorna kan leverera "helhetskvalitet" (men jag prioriterar inte på något sätt en kompaktkamera i dagsläget)...
Budgeten har jag inte riktigt fastställt än, eftersom jag inte är helt säker på vad man får för pengarna idag, men kameran bör kanske ligga någonstans runt 5 000 kr-strecket, kanske, eventuellt, möjligen - jag är inte helt omöjlig på den här punkten (skatteåterbäringen kommer ju nästa nästa månad)...
All hjälp uppskattas...
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Allt om Fujifilm FinePix F30, F31, F40 & F50
6 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?