Har du fått till dina uppkopplingar?
Vad har du för utgångar på din dekoder du vill använda. Vill du ha bra bild till båda får du väl överge antenn kablarna och skaffa nån extender eller liknande...
/Anders
<{POST_SNAPBACK}>
Tack för ditt svar! Jag har kopplat in dekodern direkt med en scart nu. Tyvärr fanns ingen component eller liknande så det får bli scart. Bilden är väl acceptabel iaf. Vad är en extender?
"Jag har ju komponentkablar till båda enheterna men bara en ingång på TV:n. Skulle ni köpa en komponentswitch eller köpa en vga-kabel för 360:n och kör den på vga-ingången och köra Wii:n på"
Har inte TVn delad VGA/Komponent? Isåfall kan du ju bara använda en av dom i taget ändå.
Men måste man välja tar man givetvis Xbox360 i komponent före en Wii. Däremot stöder ju Wii progressive scan så det missar du ju om du kör den genom RGB Scart.
Finns billiga komponentswitchar för 150kr om du importerar från t ex www.play-asia.com
<{POST_SNAPBACK}>
Jo det var jag som inte tittat ordentligt. TV:n har bara en VGA-ingång. Man fick med en converter för component->VGA. Så min tanke är väl nu att köpa en componentswitch och köra i 360n och Wiin, ev dekoder om man köper en ny sådan och sedan koppla in den med omkopplaren till VGA-porten. Det spelar liksom ingen roll att man bara kan använda en enhet åt gången för jag kan ju ändå inte utnyttja det samtidigt ändå även om det är kopplat på olika portar. Visst slipper jag en switch att reglera men det är inte så farligt.
Dock har jag ett nytt problem. Har ju en Xbox jag streamar film genom. Började kolla på Black Sheep (ja jag vet men jag hade ingen annan

). Då vid de mörka scenerna så släcker skärmen liksom ner lite grann. Ungefär som en bärbar dator för att spara på batteriet. Detta renderar i att den liksom släcker/tänder, släcker/tänder konstant. Fruktansvärt irriterande då man blir helt groggy i kolan. Man ser det lätt med tanke på att undertexten normalt sett är gul och nu blir mörkgul. Switchar fram och tillbaka hela tiden.
Fenomenet finns även när man byter kanal och det blir svart nån sekund, då släcker den ner och tänds upp när bilden kommer fram på den nya kanaler.
Jag har gått igenom hela manualen/menyn efter nåt med ljusstyrka men hittar inget som verkar stämma. Jag kan ju inte öka den vanliga ljusstyrkan för då blir det ju konstant.
Har ni tips?

edit: Ändrade nu från dynamisk till användare på "av"-knappen och då försvann troligtvis problemet. Nåogon som vet vilken inställning som gör detta?
Redigerat av dacore84, 02 oktober 2007 - 21:10.