Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Någon med Sony KDL-XXW4000 som kan se Canal Digital via CA-modul?

53 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Bravia KDL-40W4000 (TV) 3 9.536584 (40) Inga priser
32 relaterade trådar
Sony 32/40/46/52 W4000 (1184 inlägg) 7 år sedan
HDMI CEC/Bravia Sync kabelberoende? (1 inlägg) 8 år sedan
Vore det värt att köpa ny TV? (1 inlägg) 11 år sedan
Köpa ny TV? Hur mycket har kvalitèn utvecklats sedan 2008? (1 inlägg) 11 år sedan
När man spelar Ps3, Xbox, Wii etc - Bildfördröjningsproblemet (input lag) (249 inlägg) 13 år sedan
HDMI CEC/Bravia Sync hjälp (1 inlägg) 13 år sedan
Sony 32/40/46/52 W4000/W42X0/W4500 dina problem. (157 inlägg) 14 år sedan
Sony 32/40/46/52 W4000/W42X0/W4500 Inställningar & Tips. (108 inlägg) 16 år sedan
Sony Bravia KDL-40W4000 vs. KDL-40V5500 (7 inlägg) 16 år sedan
Sony Bravia Bildinställningar (4 inlägg) 16 år sedan
Samsung LE-40A656 eller Sony KDL-40W4000 (Omröstning) (172 inlägg) 16 år sedan
Vilken borde man välja (ca 12k) (11 inlägg) 16 år sedan
DVI -> HDMI. Vad gör man med ljudet? (50 inlägg) 16 år sedan
Tips på en LCD-TV som fungerar bra ihop med dator (18 inlägg) 17 år sedan
Hjälp med lcd (6 inlägg) 17 år sedan
Ny tv till spel max 10.000:- (13 inlägg) 17 år sedan
TV sökes! (0 inlägg) 17 år sedan
Plasma/LCD som ska fungara bra med dator! Pris cirka 10k (8 inlägg) 17 år sedan
Nintendo Wii på platt-tv (71 inlägg) 17 år sedan
Sony & samsung - phille och Lars-Göran (4 inlägg) 17 år sedan
Bra 40-42" LCD (3 inlägg) 17 år sedan
CA-modul till Sony för ComHem digital-tv (13 inlägg) 17 år sedan
Inställningar Sony 32/40/46/52 W4000 (11 inlägg) 17 år sedan
Ny Tv! (10 inlägg) 17 år sedan
Frågor om 40" lcd...! (44 inlägg) 17 år sedan
Läge att byta till platt-tv? (6 inlägg) 17 år sedan
Sony KDL-40W4000 fast i testläge (5 inlägg) 17 år sedan
TV! Blir galen! (18 inlägg) 17 år sedan
Samsung A656 vs Sony w4000 (29 inlägg) 17 år sedan
"Over-all" TV, <40", 1080p och 3xHDMI (0 inlägg) 17 år sedan
Köp av 46" TV vad skall jag välja (8 inlägg) 17 år sedan
Sony's nya TV-apparater 4000/4100/XBR6 (2008) (385 inlägg) 18 år sedan

Postad 08 August 2008 - 11:52

midtech
  • midtech
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej alla,

Jag vill undvika ännu en låda vid teven och undrar därför om det finns någon CA-modul som fungerar i en Sony KDL-40W4000 och med Canal Digital (kabel-TV)?

Jag har hört motstridiga antaganden om huruvida det kan fungera, bland annat att Conax 5.0 inte fungerar i just Sony, men jag har inte hört något från någon som vet eller faktiskt har provat.

Nu är teven bara kopplad direkt till antennuttaget utan något programkort och jag kan se analoga kanaler och en handfull digitala (SVT24, TV400, SaudiTV och ett par till).

Mycket tacksam för tips!

Postad 08 August 2008 - 14:27

ajrop52
  • ajrop52
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Hej alla,

Jag vill undvika ännu en låda vid teven och undrar därför om det finns någon CA-modul som fungerar i en Sony KDL-40W4000 och med Canal Digital (kabel-TV)?

Jag har hört motstridiga antaganden om huruvida det kan fungera, bland annat att Conax 5.0 inte fungerar i just Sony, men jag har inte hört något från någon som vet eller faktiskt har provat.

Nu är teven bara kopplad direkt till antennuttaget utan något programkort och jag kan se analoga kanaler och en handfull digitala (SVT24, TV400, SaudiTV och ett par till).

Mycket tacksam för tips!

Hur kan du se digitala kanaler? ser du det utan något kort? är det bara att koppla vanliga analoga antennen i com hem fastigheten o kolla på de digitala kanalerna som du sa?

Postad 08 August 2008 - 19:47

midtech
  • midtech
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Hur kan du se digitala kanaler? ser du det utan något kort? är det bara att koppla vanliga analoga antennen i com hem fastigheten o kolla på de digitala kanalerna som du sa?

Om jag har förstått rätt så är det så här, och någon bättre vetande får gärna rätta mig:

Canal Digital sänder alla kanaler digitalt till min bostadsrättsförening. Formatet är DVB-C och de flesta kanaler är ovanpå på det kodade (alltså krypterade) av Canal Digital men några är okodade, exempelvis SVT-kanalerna.

Bostadsrättsföreningen har en dator som omvandlar de kanaler som ingår i föreningens månadsavgift till analogt format (PAL). Sedan skickar den ut alltihop, de ursprungliga digitala kanalerna samt de analoga, till mitt vägguttag.

Min TV har mottagare både för PAL och DVB-C så den kan visa allt som min förening skickar okrypterat.

För att jag ska kunna se de kodade kanalerna så måste jag köpa ett kodkort (programkort) från Canal Digital, som innehåller kodnycklar för de kanaler som jag har betalat för. Jag måste också ha någonting som kan läsa kodnycklarna och det är här som problemet uppstår.

Canal Digital vill att jag ska skaffa deras "digitalbox" som kan avkoda nycklarna, men jag vill inte ha någon fler burk i vardagsrummet om det inte är ett absolut krav. Boxen omvandlar också från från DVB-C till PAL så att de som har en TV som inte klarar DVB-C ska kunna titta, men den finessen har ju inte jag någon nytta av. Min TV har en nyckelavkodare som fungerar för nycklar från Comhem om man kompletterar med rätt sorts CA-modul, vilken behövs för att montera programkortet i tevens CA-kortplats, men det är oklart för mig om avkodaren i kombination med någon CA-modul också klarar nycklar från Canal Digital. Canal Digital säger själva att de "inte garanterar" att det fungerar. Därför undrar jag om någon har provat.

Eller?

Postad 08 August 2008 - 20:06

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Fungerar ju med ComHem och tele2 så troligen också CD. Prövat söka i trådarna?

Postad 08 August 2008 - 20:18

midtech
  • midtech
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Fungerar ju med ComHem och tele2 så troligen också CD. Prövat söka i trådarna?

Ja, och jag hittade inget.

Postad 08 August 2008 - 20:25

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Ja, och jag hittade inget.

Canal Digital kabel TV funkar med externa digital boxar då borde det fungera med en Conax CA modul och en Sony TV...

Postad 09 August 2008 - 11:19

LazySoft
  • LazySoft
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Hej

Ja det går alldeles utmärkt att köra via den inbyggda boxen och med Dilog Conax CAM
Kan även klara HD kanalerna om så finnes.

Fungerar bättre med TVn än CD Sagem HD box. Min personliga uppfattning dock =)
All abonemangs info uppdateras utan problem vid måndasskiftet.

Vissa kanaler ligger ut i CD nätet utan krav på kort om man har beställt Digitalt utbud.

Postad 09 August 2008 - 13:51

midtech
  • midtech
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Hej

Ja det går alldeles utmärkt att köra via den inbyggda boxen och med Dilog Conax CAM
Kan även klara HD kanalerna om så finnes.

Fungerar bättre med TVn än CD Sagem HD box. Min personliga uppfattning dock =)
All abonemangs info uppdateras utan problem vid måndasskiftet.

Vissa kanaler ligger ut i CD nätet utan krav på kort om man har beställt Digitalt utbud.

Lysande, tack för det!

Jag hittar dock ingen Dilog-modul utan bara de här (antar att Dilog är varumärket):
http://www.webhallen...od.php?id=81882
http://www.kjell.com/?item=30550

Det är alltså ingen av dem du har?

Får jag annars fråga var du skaffade Dilog-modulen, och är det just en W4000 du har?

Postad 09 August 2008 - 14:06

LazySoft
  • LazySoft
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Finns här http://www.dilog.se/ sök lokal handlare under återförsäljare.

Den jag har är föjlande.
Art.nr: 99010 Conax CAM DILOG
CA modul godkänd av Comhem
Fungerar på alla TV med inbyggd CA slot för Conax.

Köpt hos min lokale handlare som även fixa fram min W4220 vilket är samma som W4000.

Enligt en av CD servicekillar i området jag bor, så har CD och Comhem samma system i botten för sändningarna.

Postad 11 August 2008 - 11:29

midtech
  • midtech
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Finns här http://www.dilog.se/ sök lokal handlare under återförsäljare.

Den jag har är föjlande.
Art.nr: 99010 Conax CAM DILOG
CA modul godkänd av Comhem
Fungerar på alla TV med inbyggd CA slot för Conax.

Köpt hos min lokale handlare som även fixa fram min W4220 vilket är samma som W4000.

Enligt en av CD servicekillar i området jag bor, så har CD och Comhem samma system i botten för sändningarna.

Tack även för det svaret, det hjälper verkligen!

Postad 22 August 2008 - 00:34

Unregisterede4cfaba3
  • Unregisterede4cfaba3
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Jag skaffa en KDL-46W4000 nyss och funderar på samma sak.

Om du skaffar en CAM för CD och sen ett abonnemang.. berätta gärna hur CD tar betalt om man inte vill ha en hd-box och andra utgifter.

Verkar som de kan bli rätt kostsamt ändå även fast man har inbyggt hd-box.

Postad 22 August 2008 - 13:25

LazySoft
  • LazySoft
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Tja det lär inte gå, då CD inte stödjer något annat en sitt egna paket =/

I familjepaketet ingår en standard box men till HD krävs att man tar deras egen box =(
Lite surt kanske då den kostar 2995:-.

Jag fick ge 1995:- för boxen, då det var en drive via hyresvärden om tog Familje- och HD-paket med bindning 12 månader.

Får väl ta å prova om en SmartWi funkar, så kan ju CD HD box hamna på DVD-HD recordern =)

Men som man säger, det kostar att ligga på topp =)

Redigerat av LazySoft, 22 August 2008 - 17:14.

Postad 05 September 2008 - 02:33

Spocker
  • Spocker
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hur har det gått med detta? Har canal digitals DVB-C här i huset, men min TV hittar inte några av deras kanaler vid en sökning. Krävs det en CA-modul för att ens se dem? Hittar däremot SPA:s kanaler (viasat-paketen) som också erbjuds här.

Postad 05 September 2008 - 17:19

LazySoft
  • LazySoft
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
För att se CD digitala utbud måste man ha minst ha digitalt baspaket beställt. Då kan man oftast få in svt1, svt2, svt24, 4 utan CA modul. För att se övriga kanaler måste man ha CA modul samt kort. Typ familjepaketet.

Postad 09 September 2008 - 12:39

Unregisterede4cfaba3
  • Unregisterede4cfaba3
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Då kan man oftast få in svt1, svt2, svt24, 4 utan CA modul. För att se övriga kanaler måste man ha CA modul samt kort.

Jag kan få in lite andra kanaler också utöver SVT. TV6 och några till utan CA modul.

Har någon testat CD med en Conax CA modul och försökt se HD signalen?

Jag kan iofs tänka mig varför man inte lyckats. Min teori är denna, ifall man lyckas på en PC och rippa CDs HD stream(den "råa" mpeg streamen) för t.ex. filmer & tvserier osv, så borde också det funka i en vanlig TV med DVB-C och stöd för HD. Men har dom gjort nått speciellt så försöker dom kring gå att man kan rippa streamen genom att köra med sina egna boxar.

Redigerat av Unregisterede4cfaba3, 09 September 2008 - 12:45.

Postad 09 September 2008 - 15:18

Ni Tram
  • Ni Tram
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag har testat.

Jag köpte Dilog Conax Cam ca-modul idag och pluggade in i min Sony KDL-46W3000 med mitt kort från Canal Digital. Ca-modulen och att det är Canal Digitalabonemang jag har verkar det som att tv'n fattar. När jag gör en fullständig kanalsökning hittar jag en massa kanaler, bl.a. viasatkanaler, men inte just dem jag ska ha (canal+ osv).

Jag förstår ingenting. Någon som har en lösning?

Postad 09 September 2008 - 15:23

LazySoft
  • LazySoft
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Dilog Conax CAM anväder jag och klarar HD utbudet som finns i kabeln.

Postad 09 September 2008 - 15:32

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0

Jag har testat.

Jag köpte Dilog Conax Cam ca-modul idag och pluggade in i min Sony KDL-46W3000 med mitt kort från Canal Digital. Ca-modulen och att det är Canal Digitalabonemang jag har verkar det som att tv'n fattar. När jag gör en fullständig kanalsökning hittar jag en massa kanaler, bl.a. viasatkanaler, men inte just dem jag ska ha (canal+ osv).

Jag förstår ingenting. Någon som har en lösning?

Vi har två versioner i kabelnätet av C+, TVn hittar dom som kommer från marksända nätet men inte parabolversionen.
Enligt montörer finns det många boxar som inte hittar dom

Postad 09 September 2008 - 16:11

Ni Tram
  • Ni Tram
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Vi har två versioner i kabelnätet av C+, TVn hittar dom som kommer från marksända nätet men inte parabolversionen.
Enligt montörer finns det många boxar som inte hittar dom

Kan det vara lönt att testa en ca-modul från en annan tillverkare?

Postad 09 September 2008 - 16:32

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0

Kan det vara lönt att testa en ca-modul från en annan tillverkare?

TVn borde HITTA kanalerna medeller utan modul, så knappast...
Kanalerna måste hittas innan du behöver modul, den används till att låsa upp kanalerna

Postad 09 September 2008 - 22:36

LazySoft
  • LazySoft
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Mottagaren skall hitta alla muxar/kanaler utan CAM om man gör en fullständig sökning. CAMen och kort är sedan bara för att decoda signalen. Jag får just nu in 135 muxar/kanaler men det sänds bara på 121 av dom. Utav dom 121 har jag tillgång via mitt abonemang 40 talet SD TV kanaler, 6 HD TV kanaler samt 20 talet radio kanaler. Jag har inte ännu beställt Canal+ eller TV1000/Viasat utbudet. Tittar jag på någon av dessa kanaler nu så får jag Ingen anslutning (svart bild med textnings remsan). På de tomma muxarna/kanalerna typ BBC får jag den valda kanalen är ej tillgänglig. Vi har inte fullt utbud i våran kabel =(. Det gäller oxo att ha bra signal in i TVn. Har dock bara CD i det digtala kabel utbudet. Har även ett begränsat utbud från CD i analog form oxo.

Redigerat av LazySoft, 09 September 2008 - 22:37.

Postad 09 September 2008 - 22:45

LazySoft
  • LazySoft
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Den ditgitala boxen i TVn klarar inte parabolkanaler (DVB-S). Den klarar ju DVB-T om man kör marknätet eller DVB-C om man kör kabel. OBS! Man kan inte köra båda sammtidigt utan måste välja en av dom då man gör kanalsökningen.

Postad 10 September 2008 - 06:04

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0

Den ditgitala boxen i TVn klarar inte parabolkanaler (DVB-S). Den klarar ju DVB-T om man kör marknätet eller DVB-C om man kör kabel. OBS! Man kan inte köra båda sammtidigt utan måste välja en av dom då man gör kanalsökningen.

Dom är ju naturligtvis omvandlade till C kanaler. På den gamla Handan C-boxen gick det bra att se dom.

Postad 10 September 2008 - 08:47

LazySoft
  • LazySoft
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Dom är ju naturligtvis omvandlade till C kanaler. På den gamla Handan C-boxen gick det bra att se dom.

Man skall ha i åtanke att CD inte officiellt stödjer andra lösningar än sina egna boxar i kabelnät.
Mao vid felanmälan har jag alltid testat i deras box först.

Om man efter ha gjort en fullständig kanalsökning och inte får upp några kanaler i kanallistan så är det nog så att just ditt nät inte stöds av DVB-C boxen i TVn. Det jag vet om vårat CD kabelnät är att det blev uppgraderat då dom började sända HD kanaler, om det nu kan ha betydelse eller inte.

Postad 10 September 2008 - 11:25

maerd
  • maerd
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Jag addar ett problem jag har med min w4000 och digital tv från Tele2 Kabeltv.

Jag använder mig utav den inbyggda digitalmottagaren i teven för mitt Tele2 kabeltv. Den hittar alla kanaler som sig bör och det går att titta utan problem. Det problem som ibland uppstår är att en del kanaler så finns det helt plötsligt ingen bild. Det står "Den valda kanalen har inte ställts in" och det finns ingen bild. Dom kanaler som inte funkar är exempelvis svt 1, svt 2, tv4, svt 24, Barnkanalen. Kanaler som funkar är exempelvis tv6, tv3, viasat nature, kanal 5.

Vette tusan varför den tappar kanaler på det här viset. Jag ska se om dom automatiskt kommer tillbaka eller om jag lär göra en ny kanalsökning. Återkommer om detta.

Jag kör visserligen med en ganska gammal ca-modul jag fick till min Nokia 9802 box för flera år sedan. Kan det bli bättre med en nyare ca-modul tror ni? Eller ligger problemet i teven?

Kanalerna som försvann kom nu tillbaka automatiskt. Riktigt konstigt att sånt händer tycker jag. Den tappar kanalerna bara sådär..hmm.

Redigerat av maerd, 10 September 2008 - 11:45.

Postad 10 September 2008 - 16:19

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0

Jag addar ett problem jag har med min w4000 och digital tv från Tele2 Kabeltv.

Jag använder mig utav den inbyggda digitalmottagaren i teven för mitt Tele2 kabeltv. Den hittar alla kanaler som sig bör och det går att titta utan problem. Det problem som ibland uppstår är att en del kanaler så finns det helt plötsligt ingen bild. Det står "Den valda kanalen har inte ställts in" och det finns ingen bild. Dom kanaler som inte funkar är exempelvis svt 1, svt 2, tv4, svt 24, Barnkanalen. Kanaler som funkar är exempelvis tv6, tv3, viasat nature, kanal 5.

Vette tusan varför den tappar kanaler på det här viset. Jag ska se om dom automatiskt kommer tillbaka eller om jag lär göra en ny kanalsökning. Återkommer om detta.

Jag kör visserligen med en ganska gammal ca-modul jag fick till min Nokia 9802 box för flera år sedan. Kan det bli bättre med en nyare ca-modul tror ni? Eller ligger problemet i teven?

Kanalerna som försvann kom nu tillbaka automatiskt. Riktigt konstigt att sånt händer tycker jag. Den tappar kanalerna bara sådär..hmm.

Samma här, men det beror på att kanalerna temporärt är borta i kabelnätet. Dålig sändning eller frusen utrustning ...

Postad 14 September 2008 - 13:03

maerd
  • maerd
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Samma här, men det beror på att kanalerna temporärt är borta i kabelnätet. Dålig sändning eller frusen utrustning ...

Det är fruktansvärt störande när det här händer. Och det verkar som det är en bugg på teven. För när jag kollar på en annan teve i mitt sovrum så funkar kanalerna som det ska och i det rummet har jag en dekoder som jag fick med Tele2. (Humax) Så jag förmodar att felet sitter i Sony teven.

På Home menyn på sony teven kan man ju ändra mellan digitalt och analogt. Och där funkar dom analoga kanalerna som dom ska. Jag gjorde nyss en ny digital kanalsökning och då hittar teven inte på svt 1, 2, 24, tv4 och några fler kanaler. Men som jag nämnt så funkar dom kanalerna på min gamla teve med Humax dekodern...himla skumt alltså.

Är det fel på teven så man ska höra av sig till sony eller hur ska man bete sig tycker ni?

Postad 15 September 2008 - 04:54

LazySoft
  • LazySoft
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Kolla först hur pass bra signal du har fram till TVn. Den måste vara hög, full grön stapel.
Snabbaste vägen är "Options" knappen på fjärren och sedan "Systeminformation" i popup-menyn.

Jag fick prova tre olika antennkablar innan jag fick tag en som kunde leverera konstant bra signal till TVn.

Den jag har nu är en 3 meters från MediaMarkt á 89:- 100Hz, guldplätterad och ferritkärnor.

Det verkar som den inbyggda boxen i TVn är känsligare för signalkvaliten än boxarna.
Dock så verkar min Sagem HD box vara ännu känsligare än den i TVn.

Postad 16 September 2008 - 17:15

maerd
  • maerd
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Kolla först hur pass bra signal du har fram till TVn. Den måste vara hög, full grön stapel.
Snabbaste vägen är "Options" knappen på fjärren och sedan "Systeminformation" i popup-menyn.

Jag fick prova tre olika antennkablar innan jag fick tag en som kunde leverera konstant bra signal till TVn.

Den jag har nu är en 3 meters från MediaMarkt á 89:- 100Hz, guldplätterad och ferritkärnor.

Det verkar som den inbyggda boxen i TVn är känsligare för signalkvaliten än boxarna.

Jag har visserligen antennkabeln kopplade till två teven. Men detta problem har börjat uppstå nu den sista tiden...inget alls i början. Har haft den i nästan två månader.

Postad 16 September 2008 - 18:38

Unregisteredaabf9af3
  • Unregisteredaabf9af3
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Lazy, har du haft stabila bilder/kanaler hela tiden med nya kabeln?

Jag har visserligen antennkabeln kopplade till två teven. Men detta problem har börjat uppstå nu den sista tiden...inget alls i början. Har haft den i nästan två månader.

Maerd, jag har samma problem. Har en Dilog CA och många kanaler "hoppar ur", men om man skiftar kanal fram och tillbaka så kommer den in igen.

Har du provat med någon ny kabel?

Postad 16 September 2008 - 20:33

maerd
  • maerd
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Maerd, jag har samma problem. Har en Dilog CA och många kanaler "hoppar ur", men om man skiftar kanal fram och tillbaka så kommer den in igen.

Har du provat med någon ny kabel?

Har ej provat med någon ny kabel ännu. Får ta och göra det eller så letar jag på min signalförstärkare som ligger i nån låda nånsatns och ser om det hjälper. Blir ganska vansinnig på dessa urhopppande av kanaler

Postad 17 September 2008 - 04:46

LazySoft
  • LazySoft
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Det är inga problem just nu. Det kan ta tid ibland vid kanalbyten som hoppar mellan muxar, 2 - 15 sekunder innan bilden kommer, därefter är bilden stabil. Som jag har sagt tidigare, tycker den inbyggda är snabbare och stabilare än CD Sagem HD box.

Det jag saknar är automatisk uppdatering av kanallistan då CD har en förmåga att rodda runt bland kanalerna här =(.

EPG i nätet är under all kritik. Endast aktuellt program och efterkommande finns i den om den fungerar och inte hängt sig på gamlat program. Detta problem är inte unikt för TVn utan ser även lika illa ut i HD boxen.

Redigerat av LazySoft, 17 September 2008 - 06:01.

Postad 18 September 2008 - 12:28

Henric29
  • Henric29
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hej

Jag har nyss köpt en Sony KDL-40E4020 med inbyggd HDmottagare. Mottagare för digital kabel-tv (med operatör som stöds) High Definition-tv-mottagare (MPEG 4) - H.264 (med operatör som stöds). Har nu tänkt skaffa Canal Digital. Kan jag se deras HD-sändningar utan att köpa deras HD-box ? bara att jag skaffar nån slags modul eller ? Det finns ju en Combobox för 0:- som man kan välja istället för att skaffa HD-boxen så slipper man ju den utgiften.

Tacksam för svar !

Postad 18 September 2008 - 16:11

LazySoft
  • LazySoft
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Hej

Jag har nyss köpt en Sony KDL-40E4020 med inbyggd HDmottagare. Mottagare för digital kabel-tv (med operatör som stöds) High Definition-tv-mottagare (MPEG 4) - H.264 (med operatör som stöds). Har nu tänkt skaffa Canal Digital. Kan jag se deras HD-sändningar utan att köpa deras HD-box ? bara att jag skaffar nån slags modul eller ? Det finns ju en Combobox för 0:- som man kan välja istället för att skaffa HD-boxen så slipper man ju den utgiften.

Tacksam för svar !

Enligt CD hemsida gällande kabel.
Om man bara tar baspaket så tillkommer box hyra á 35:- i mån för en standard digital box.
Om man tar familjepaketet eller mer så ingår lån av standard digital box.
Om du vill ha HD utbudet så tillkommer det en kostnad på 2995:- för HD boxen.
Allt saxat från CD hemsida.

Det du kan göra är ju att ringa kundtjänst och kolla om du kan få utbudet utan box.
Det är inte troligt, då dom vid felanmälan kräver att man går igenom viss process med deras box innan dom skickar det vidare till tekniker.

Så ja, jag åkte på att köpa en HD box för att få HD utbudet.

Redigerat av LazySoft, 18 September 2008 - 16:12.

Postad 22 September 2008 - 10:26

Henric29
  • Henric29
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
[quote name='LazySoft' date='Sep 18 2008, 17:11 ' post='2078968']
Enligt CD hemsida gällande kabel.
Om man bara tar baspaket så tillkommer box hyra á 35:- i mån för en standard digital box.
Om man tar familjepaketet eller mer så ingår lån av standard digital box.
Om du vill ha HD utbudet så tillkommer det en kostnad på 2995:- för HD boxen.
Allt saxat från CD hemsida.

Det du kan göra är ju att ringa kundtjänst och kolla om du kan få utbudet utan box.
Det är inte troligt, då dom vid felanmälan kräver att man går igenom viss process med deras box innan dom skickar det vidare till tekniker.

Så ja, jag åkte på att köpa en HD box för att få HD utbudet.

Men ligger inte HD-kanalerna med i paketet om man tecknar Canalplus Total ? lägger de bara till dem om man köper HD-boxen ? om de ligger med är det ju bara att ta gratisboxen och strunta i att använda sig av den, köpa modul och använda kortet i den inbyggda HD-mottagaren. eller ???

Postad 23 September 2008 - 04:52

LazySoft
  • LazySoft
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Men ligger inte HD-kanalerna med i paketet om man tecknar Canalplus Total ? lägger de bara till dem om man köper HD-boxen ? om de ligger med är det ju bara att ta gratisboxen och strunta i att använda sig av den, köpa modul och använda kortet i den inbyggda HD-mottagaren. eller ???

Canalplus total innehåller väl bara Canaplus kanaler och de 2 C+ HD kanaler och inget annat.
Vill du ha Discovery HD, History Channel HD, SVT HD, TV4 HD, VOOM HD och Silver HD så är det HD paketet som tillkommer extra osv.

Det ska tilläggas också att CD kommer att ändra utbudet from 21/10.

Enklast just nu är nog att prata med CD och höra vad som gäller.

Postad 24 September 2008 - 07:32

Henric29
  • Henric29
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Canalplus total innehåller väl bara Canaplus kanaler och de 2 C+ HD kanaler och inget annat.
Vill du ha Discovery HD, History Channel HD, SVT HD, TV4 HD, VOOM HD och Silver HD så är det HD paketet som tillkommer extra osv.

Det ska tilläggas också att CD kommer att ändra utbudet from 21/10.

Enklast just nu är nog att prata med CD och höra vad som gäller.

vad kommer ändras 21/10 ? tycker det ser ut som alla HD-kanaler ingår.

http://www.canaldigi...analplus_Total/

Redigerat av Henric29, 24 September 2008 - 07:36.

Postad 24 September 2008 - 08:44

LazySoft
  • LazySoft
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

vad kommer ändras 21/10 ? tycker det ser ut som alla HD-kanaler ingår.

http://www.canaldigi...analplus_Total/

Tja, du tittar på parabolutbudet och är inte alls detsamma som utbudet via kabel.
TVn stödjer bara DVB-C och DVB-T ej DVB-S vilket är det parabolen använder.

Kabelutbudet är beroende på vart du bor. Välj Utbud och beställning/Kabel gör sedan en adressökning.

http://www.canaldigital.se/nyttutbud är vad paketen kommer heta och innehålla.

HD utbudet är fortfarande eget paket då det gäller kabelutbudet på de orter det finns.
Det är just nu följande orter Norrköping, Sollentuna och Malmö enligt CD.

Postad 24 September 2008 - 09:38

Henric29
  • Henric29
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
[quote name='LazySoft' date='Sep 24 2008, 09:44 ' post='2086447']
Tja, du tittar på parabolutbudet och är inte alls detsamma som utbudet via kabel.
TVn stödjer bara DVB-C och DVB-T ej DVB-S vilket är det parabolen använder.

Kabelutbudet är beroende på vart du bor. Välj Utbud och beställning/Kabel gör sedan en adressökning.

http://www.canaldigital.se/nyttutbud är vad paketen kommer heta och innehålla.

HD utbudet är fortfarande eget paket då det gäller kabelutbudet på de orter det finns.
Det är just nu följande orter Norrköping, Sollentuna och Malmö enligt CD.

Det är parabol som jag ska ha. Kanske inte uttryckt mig tillräckligt. Jag ska alltså teckna Canalplus total parabolabonnemang. Då ingår väl alla HD kanaler och jag kan se dem utan CD:s HD-box men med en modul i min tv med inbyggd HD-mottagare. Mycket tjat från min sida känns det som nu =)

Postad 24 September 2008 - 10:16

LazySoft
  • LazySoft
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Det är parabol som jag ska ha. Kanske inte uttryckt mig tillräckligt. Jag ska alltså teckna Canalplus total parabolabonnemang. Då ingår väl alla HD kanaler och jag kan se dem utan CD:s HD-box men med en modul i min tv med inbyggd HD-mottagare. Mycket tjat från min sida känns det som nu =)

Är det parabol så kan du inte se några kanaler via TVns inbyggda kanalväljare.

TVn stödjer bara följande:
Klassisk analogt
Digitalt marknät (DVB-T)
Digitalt kabelnät (DVB-C)
I de fall det sänds HD utbud i de digitalanäten (se ovan) enligt (MPEG 4) - H.264 så stödjer TVn det.

Mao du måste ha en separat box som klarar HD signal som sänds via parabol som då följer DVB-S och DVB-S2.
DVB-S är SD via parabolen ocn DVB-S2 är HD via parabolen.

Så parabol -> HD box för DVB-S/S2 -> TV via HDMI är ditt val.
HD box för CD parabol har jag ingen koll på vad som passar förutom deras egna. Det är nog bara till att söka vidare tyvärr.

Postad 24 September 2008 - 12:31

Henric29
  • Henric29
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Är det parabol så kan du inte se några kanaler via TVns inbyggda kanalväljare.

TVn stödjer bara följande:
Klassisk analogt
Digitalt marknät (DVB-T)
Digitalt kabelnät (DVB-C)
I de fall det sänds HD utbud i de digitalanäten (se ovan) enligt (MPEG 4) - H.264 så stödjer TVn det.

Mao du måste ha en separat box som klarar HD signal som sänds via parabol som då följer DVB-S och DVB-S2.
DVB-S är SD via parabolen ocn DVB-S2 är HD via parabolen.

Så parabol -> HD box för DVB-S/S2 -> TV via HDMI är ditt val.
HD box för CD parabol har jag ingen koll på vad som passar förutom deras egna. Det är nog bara till att söka vidare tyvärr.

OK tack för info !!!

Postad 03 October 2008 - 10:52

Unregisterede4cfaba3
  • Unregisterede4cfaba3
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Hej igen,

Har precis pratat med Sony support och dom verkar vara helt medvetna om problemet att man inte kan så kodade HD kanaler via CA-modul på W4000 serien. Support pratade om att de är en kombo mellan CA-modulen och TVn?? Finns de nyare firmwares som kanske klarar komma förbi problemet?

Vilka CA-moduler är det som gäller?

Jag tror mig minnas att när jag köpte TVn så satt de klisterlappar och sen fick jag info från ett Sony Center att dom stöder Comhem. Vilket betyder att dom stöder hela Comhem och Boxer, inte bara SD-kanalerna. Nu har Boxer i Sthlm SVT-HD gratis men inte via Comhem.

Ifall dom sålde TVn med falsk marknadsföring. Kanske det finns en möjlighet att få TVn utbytt till en nyare modell som klara HD-kodade kanaler.

Vad tror ni?

Postad 05 October 2008 - 10:58

LazySoft
  • LazySoft
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Hej codetracer.

Ja kan ju inte säga att jag hört talas om det du påstår.
Ja har ju inte boxer eller comhem utan CanalDigital via kabel.

Jag kan med Dilogs CAM se HD utbudet utan problem.

CAMen är ju endast för att koda av simkortet.
Vilken CAM som sedan kan klara avkodningen av Comhem, CD samt Boxers simkort i TVn är väl inte Sonys bekymmer direkt utan tjänsteleverantörens att tala vilka CAM som passar deras nät i respektive TV.

Dock så kan ju tilläggas att CanalDigital inte officiellt stödjer CAM moduler utan bara sina egna boxar då det gäller kabelnätet.

Så falsk marknadsföring från Sony, nja det kan jag inte hålla med om. Kanalboxen i TVn klarar utan problem DVB-C/T och MPEG4 då det gäller HD.

Postad 02 December 2008 - 09:28

Unregisteredd461eced
  • Unregisteredd461eced
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Hej,

Har precis fått hem Canal Digitals grundpaket som jag tänkte använda in min nya Sony 40U4000 (stöder DVB-c). Har köpt CA modul på Kjell CO. Ca modulen verkar vara detekterad av TV'n så allting såg bra ut.
Problemet nu är att all kanaler detekteras, EPG'n funkar samt text TV'n, men jag får ingen bild i TV. Jag får meddelnade att ingen kanal har sparats på kanal platsen.

Något tips om detta uppskattas //Anders

Postad 03 December 2008 - 23:23

LazySoft
  • LazySoft
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Tyvärr så måste jag meddela följande tråkiga nyheter.

Efter kanalomläggning CD gjorde i slutet av oktober kan jag numera bara få in HD kanalerna via den inbyggda boxen.
Jag tror att vi har råkat ut för samma problem här som dom gjorde i Tele2 nätet då de gjorde typ av samma utökning/omläggning. Se tråden https://www.minhembi...howtopic=217163

Fick även stora problem med CD orginalbox för HD. Det slutade med efter 4 eller 5 samtal med kundtjänst att dom skickade ut nytt kort samt ny HD box. Det har bitvis varit stora problem och fick idag ett brev från CD att dom kommer göra fler ändringar nu i decmber månad.

Jag har dock inte haft tid att rota i detta varken med Sony eller CD då jag har fullt upp med jobbet =/

Jag kommer även försöka att få in en fot i vårat kanalråd så jag sparka på CD representant direkt.
Men sagt va just nu räcker inte tiden till.

Postad 28 December 2008 - 22:05

peternn
  • peternn
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Är det alltså helt kört att få in Canal Digitals digital TV (kabel) via Sonyns inbyggda digitalmottagare?

Jag har en 46" W4500 och skulle grymt gärna slippa en extern box. Jag ville vänta med att skaffa digital TV tills jag fått bekräftat att det fungerar men nu har jag väntat lite väl länge utan att höra några positiva rapporter.

Frågan är alltså: Är det någon som har fått det att fungera, eller går det helt enkelt inte?

Postad 19 January 2009 - 23:37

peternn
  • peternn
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Hittade precis detta:
"Det bliver nu muligt at modtage Canal Digital på ikke godkendte satbokse med common interface eller fladskærme med DVB-S tuner og common interface. Strong kan nu tilbyde et Technisat Conax cam der understøtter Conax Pairing og er godkendt af Canal Digital."
http://www.digitalt....?ArticleID=2639

Någon som har hört/läst något om detta?
Gäller det även i Sverige?
Gäller det även DVB-C?

Redigerat av peternn, 19 January 2009 - 23:41.

Postad 25 February 2009 - 17:01

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4026 inlägg
  • 0
Här kommer den och den verkar fungera bra:
http://www.antennlag...me_page_swe.php

Ehhhe nu ser jag att tv:n inte har DVB-S så CD kommer inte fungerar på denna tv.

Redigerat av Enator, 25 February 2009 - 17:08.

Postad 18 October 2009 - 13:53

RandleMcMurphy
  • RandleMcMurphy
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej alla tekniknördar :D
Är det nån som kommit vidare i denna för mig (och kanske många andra) mycket intressanta tråd? Är i dagsläget kund hos CD och har deras basutbud och Canal + total inkl. deras två HD kanaler (detta via kabel). För att få in detta på min plasma så har jag deras inspelningsbara HD box. Är nu på gång att köpa en sovrums-TV och vill naturligtvis köra digital-TV på den UTAN att ha en extra box i sovrummet. Min tanke är att ta programkortet från HD-boxen och prega (skånska!) in det direkt i TVn i sovrummet. Kanske inte optimalt men det kan jag leva med.

Så, jag fattar att jag behöver en TV med DVB-C mottagare. Sen var det det här med CA-modul....Blir inte klok på om det finns nån modul som klarar ovanstående? Är det nån som kör så här? Jag kan tänka mig att jag inte är ensam om denna problematik... Kanske är jag på fel spår...Finns det nåt smartare sätt att få in den digitala signalen i sovrummet. Hur kör ni andra med liknande setup?

Mvh Magnus

Postad 28 October 2009 - 17:01

Loffeluna
  • Loffeluna
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Hej alla tekniknördar :lol:
Är det nån som kommit vidare i denna för mig (och kanske många andra) mycket intressanta tråd? Är i dagsläget

Hej,

Jag har pratat med en hyffsat insatt person på Canal Digital om detta. Han säger att officiellt stödjer inte Canal Digital något annat än sina egna boxar. Frågar du deras kundtjänst om hur du gör med din inbyggda box kommer dom alltså att säga att det inte funkar. Men, han sade samtidigt att rent tekniskt ska det inte finnas något som hindrar att man använder en inbyggd DVB-C-box eftersom CD använder samma standard som ComHem. Köper du en Conax-modul som är till för ComHem bör du alltså kunna använda den tillsammans med ditt programkort från CD och din TV med inbyggd DVB-C-box.

Huruvida detta funkar även för HD-kanaler är en annan femma. Det verkar inte vara helt klarlagt om CD:s programkort är "pairade" med deras HD-boxar eller inte (d.v.s. om de är hårt kopplade till en viss boxindivid). Och är det inte så nu så lär det hur som helst vara på väg. Det finns dock en ny standard kallad CI+ som bland annat skall tillåta att ett programkort istället pairas med en TV. Både Philips och Sony har redan nu modeller som stödjer CI+. Min kontakt på CD sade att dom håller på och tittar på CI+, men han gav inga löften om att dom kommer att stödja det. ComHem verkar vara mer på hugget och har halvt om halvt sagt att dom kommer att stödja CI+ framöver.

Hoppas detta var till någon hjälp. Rapportera gärna om du får igång CD:s digitala utbud med din inbyggda box. Jag sitter nämligen i samma båt själv snart. :)

Redigerat av Loffeluna, 28 October 2009 - 17:02.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.