sitter i samma tankar, har en KDL40W4000, svärtan jämfört med ovan-nämnda 5090 och G10 är helt värdelös. tyvärr är det väll så med alla LCD. frågan är om det har kommit till rätta med det problemet med de nya OLED/LED panelerna (vet inte om det är någon skillnad på OLED och LED, upplys mig gärna om det om följande antagande är felaktigt).
jo, det jag ville säga är att finns det några fler problem idag på Plasmor generellt än fosrforspår, inbränningar(som kanske är helt borta nu, vad vet jag) och input lag? är som sagt sugen på att byta läger. är alla dessa problem nedärvda med teknologin eller finns det paneler som klarar detta superbt?
Panasonic har ju sina 600hz skärmar nu som enligt sägner ska vara bra. frågan är då om den uppdaterar samma bild flera gånger, eller om den interpolerar varje gång, och om bilden ser naturlig ut eller om det per automatik ser ut som om man spelar upp materialet i 120% (ni vet säkert vad jag menar).
samt till sist är det väll så att alla program i PAL sänder i 25hz och alla NTSC sänder i 30hz men är det så att alla källmaterial tillverkas i 24hz? och i så fall skulle man inte slippa flimret som finns om man upp:ade hertzen till 30 eller mer på själva källan? skulle man inte bli av med alla tvapparater med interpolationsstöd som kan vara så störande.
gillar den tekniska debatten, hoppas jag inte kom för mycket off topic