Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Problem med CI+ modul till Tx-P50G20E (Panasonic)

Inga svar i detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 september 2012 - 05:50

Agrik
  • Agrik
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Har kört med en CA modul sen jag köpte tvn, skaffade en CI+ modul för ca 2 månader sedan, samtidigt som jag uppgraderade mina 8-favoriter hos Comhem med 2 HD kanaler. Strulet började med att HD kanalerna fick jag bara in i ca 30 sek sen fick jag ett felmeddelande: "Tjänsten kan bara visas med CI+ tv (129)" dock fungerade dom andra 6 kanalerna hyffsat - kunde ibland stå "krypterad kanal". Efter mail o flera telefonsamtal till comhem, kom det fram att ci+ modulen måste vara kass, bytte ut den igår.
(Även Panasonic trodde att ci+ modulen va kass)
Problemet e att nu får jag inte in nåt alls med den nya Ci+ modulen och detta efter att ha ringt 4 ggr under gårdagen till Comhem - så allt ska vara okej från deras sida - parning etc.

Sätter jag in Ci+ modulen i tvn så står det bara (i menu/inställninger//ci-modul/ "ingen modul isatt" och på samtliga kanaler får jag "krypterad kanal" - inte ens svt hd fungerar (k84?)
Sätter jag i CA modulen får jag - Conax conditional access (här fungerar all sd kanaler, dock ej mina 2 hd kanaler)

Har gjort en fabrikinställning, ställt in 362 + 41003, försökt att uppgradera tvn - men hittar ingen ny uppdatering - 2.505 har jag. Tom haft kontakten från tvn utdragen
Tvn e godkänd av Comhem

Har jag missat något?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.