Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nu har jag bestämt mig! :) (VAL AV TV)

19 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 oktober 2006 - 00:30

poppe_
  • poppe_
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
nu har jag bestämt att då lönen trillar in ska jag slå till på denna https://www.prisjakt...ukt.php?p=29848

allt jag läst om den har varit bra och det ser helt klart ut att vara en prisvärd tv, det ända jag oroar mig lite över e vart ifrån jag ska beställa den =)

men tänkte mest höra några "sista" ord ifrån experterna här ang tvn? är detta ett ok val? :)

Postad 11 oktober 2006 - 00:43

Almighty187
  • Almighty187
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
Förutom att den är en LCD och en liten sådan så är den ok. :)

Satsa på en större TV, du kommer inte ångra dig.

Postad 11 oktober 2006 - 07:10

Unregistereda8f82565
  • Unregistereda8f82565
  • Forumräv

• 660 inlägg
  • 0
Det är en 1 år gammal modell men kan ju vara bra ändå förstås.
Inte särskilt billig heller.
Jag skulle nog fundera över nå'n nyare TV som dessutom kanske kan fårs till lägre pris.
Varför inte kolla upp t.ex. Sharps GA8 som verkar vara omtyckt och med bra pris,

HS

Postad 11 oktober 2006 - 07:19

ironsten
  • ironsten
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Men LB1 är nyare och billigare varför inte den?

Postad 11 oktober 2006 - 10:10

poppe_
  • poppe_
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Får inte plats med en mycket större tv, möjligen att 37" går bra, men 42" skulle bara se dumt ut :), LB1 såg väl rätt fin ut, hittade dock inte så mkt att läsa om Sharps GA8 men visst den såg helt ok ut den med

anledningen till att jag valt denna lg som nu folk anser lite gammal e för att den fått så bra omdömmen, vill inte chansa o få hem nå skit B)

Postad 11 oktober 2006 - 11:16

ironsten
  • ironsten
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Men LB1 är ju en nyare modell av LP1 och billigare, har inte hunnit fått in lika många omdömen som den gamla modellen av naturligare skäl, väljer du verkligen LP1 för att den mer bra omdömen?

Redigerat av ironsten, 11 oktober 2006 - 11:16.

Postad 11 oktober 2006 - 11:20

snubbenxx
  • snubbenxx
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Bad deal, lb1 är nyare och har fått en jäkla massa bra omdömen..satsa på 37lb1

Postad 11 oktober 2006 - 11:22

DanielP
  • DanielP
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

nu har jag bestämt att då lönen trillar in ska jag slå till på denna https://www.prisjakt...ukt.php?p=29848

allt jag läst om den har varit bra och det ser helt klart ut att vara en prisvärd tv, det ända jag oroar mig lite över e vart ifrån jag ska beställa den =)

men tänkte mest höra några "sista" ord ifrån experterna här ang tvn? är detta ett ok val? :)

<{POST_SNAPBACK}>

Du bör absolut välja LB1-modellen istället.

Postad 11 oktober 2006 - 13:13

DrHD
  • DrHD
  • Användare

• 166 inlägg
  • 0
Hej!
Ska själv presis köpa en LB1'a eftersom den är mycket bättre, du hör dom andra säger det med och kolla på speccen o jämför så ser du ju själv :)

Den nya har X engine3 på 14 bitars signal behandling mot för den andra vilken har X engine2 vilken bara har 10 bit!

Sen har den nya bättre svärta, högre kontrast o.s.v
Helt klart ett bättre köp, varför köpa gammalt o sämre som dessutom är dyrare!

Lycka till!

Postad 11 oktober 2006 - 22:04

poppe_
  • poppe_
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Ja jag frågade ju för att få höra hur det låg till så jag får väl helt enkelt spara ihop en slant till och köpa LB1 :D

tack så mycket :(

edit: måste mäta lite först B) har inte mycket plats och kan fan bli lite tight me måtten på denna

Redigerat av poppe_, 11 oktober 2006 - 22:07.

Postad 11 oktober 2006 - 23:50

DrHD
  • DrHD
  • Användare

• 166 inlägg
  • 0

Ja jag frågade ju för att få höra hur det låg till så jag får väl helt enkelt spara ihop en slant till och köpa LB1 :lol:

tack så mycket :(

edit: måste mäta lite först :D har inte mycket plats och kan fan bli lite tight me måtten på denna

<{POST_SNAPBACK}>

Varför spara du hade väl pengar till en 32'a LP1a ?
Isåfall är det ju inga problem för som sagt är dom nya t.o.m billigare...du får en 32 LB1a för runt 10600 vilket är ett superpris för denna Tv tycker jag B)

Skulle själv gärna vilja haft 37 modellen men tyvärr får man ju då hosta upp över 15000 kr vilket tyvärr känns lite i överkant!

Mvh DrHd

Redigerat av DrHD, 11 oktober 2006 - 23:52.

Postad 12 oktober 2006 - 00:59

khaan
  • khaan
  • Forumräv

• 928 inlägg
  • 0
13.000 för en LG är lite saftigt när du kan få en Sony KDL-32V2000 för en dryg tusenlapp till.
Bravia teknik med klart bättre färger och bildbehandling:

Kolla på Samsungs LE-serie också som du får för samma (eller mindre) pengar som LG:n och som jag skulle tro är bättre.

Just my five cents :(

Redigerat av khaan, 12 oktober 2006 - 01:00.

Postad 12 oktober 2006 - 16:28

poppe_
  • poppe_
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Hehe, nu har jag beslutsångest pga jag vet inte om jag ska ta en 32" eller 37" :PP

Postad 12 oktober 2006 - 16:29

Unregistered33b3a508
  • Unregistered33b3a508
  • Forumräv

• 780 inlägg
  • 0
Hur vore det med en 40"-are?

Postad 12 oktober 2006 - 16:54

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

• 1 743 inlägg
  • 0
khaan: personligen skulle jag inte ta nämnda Sony över LG LB1R även om den så kostade ett par tusenlappar mindre. Uppenbarligen skillnad i vad man prioriterar, men LG LB1R är imo en av de bättre LCD:erna på marknaden i dag. Sonys tv-apparater har ingen vidare responstid (att de är speccade till samma betyder inget då responstiden inte behöver vara densamma över hela färgskalan) och deras bildbehandling resulterar inte sällan i att det blir rejäl suddigt och grötigt. Sport och tv-spel är inte Sonys starka sida enligt mig. Men jag håller med om att de ligger bra till färgmässigt. LB1R har dock en ovanligt homogen svartbotten vilket är ett stort plus för mig.
Det handlar alltså mkt vad man är känslig för och även vad man ska använda tv:n till. LG LB1R levererar mkt bra bild med SD-källor som inte är uppskalade jämfört med många andra märken. Ska man huvudskaligen ha det kopplat til datorn så spelar det ju mindre roll då.

Samsungs apparater skulle jag inte ta i med tång :( Nåja det var lite överdrivet - vissa kan man stänga av alla bildförbättringsfunktioner på och då funkar de ju bra. Andra älskar dem. Nåväl! Poängen är alla verkar ha sina egna favoriter bland LCD:erna och de som föredrar LG gör det nog inte alltid pga priset.

Det är dock nästan berättigat att köpa Sony istället för LG då den är bra mkt snyggare (återigen andra håller inte med B))

För övrigt så håller jag med de flesta andra här: köp LB1R i stället.

Postad 12 oktober 2006 - 17:40

khaan
  • khaan
  • Forumräv

• 928 inlägg
  • 0

khaan: personligen skulle jag inte ta nämnda Sony över LG LB1R även om den så kostade ett par tusenlappar mindre. Uppenbarligen skillnad i vad man prioriterar, men LG LB1R är imo en av de bättre LCD:erna på marknaden i dag. Sonys tv-apparater har ingen vidare responstid (att de är speccade till samma betyder inget då responstiden inte behöver vara densamma över hela färgskalan) och deras bildbehandling resulterar inte sällan i att det blir rejäl suddigt och grötigt. Sport och tv-spel är inte Sonys starka sida enligt mig. Men jag håller med om att de ligger bra till färgmässigt. LB1R har dock en ovanligt homogen svartbotten vilket är ett stort plus för mig.
Det handlar alltså mkt vad man är känslig för och även vad man ska använda tv:n till. LG LB1R levererar mkt bra bild med SD-källor som inte är uppskalade jämfört med många andra märken. Ska man huvudskaligen ha det kopplat til datorn så spelar det ju mindre roll då.

Samsungs apparater skulle jag inte ta i med tång :D Nåja det var lite överdrivet  - vissa kan man stänga av alla bildförbättringsfunktioner på och då funkar de ju bra. Andra älskar dem.  Nåväl! Poängen är alla verkar ha sina egna favoriter bland LCD:erna och de som föredrar LG gör det nog inte alltid pga priset.

Det är dock nästan berättigat att köpa Sony istället för LG då den är bra mkt snyggare (återigen andra håller inte med :lol:)

För övrigt så håller jag med de flesta andra här: köp LB1R i stället.

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe. Smaken är ju som bekant; delad :(
Det gäller ju alltid, kolla på grejorna!
Själv tycker jag Sony är bäst men det beror ju som sagt på vad man tittar efter. Själv tittar jag aldrig på sport (jag är faktiskt totalt ointresserad av hela konceptet B) ) så det är ju möjligt att Sonyn har problem med sånt, jag har iaf aldrig lagt märke till det på det material jag kollar på.
Färgåtergivning och bildbehandling är jag oerhört nöjd med på min 46-tummare.
Men som sagt poppe_, kolla alltid själv på det du skall köpa. Ingen annan kan någonsin tala om för dig vad du tycker är bäst...

Postad 12 oktober 2006 - 19:00

poppe_
  • poppe_
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Hehe nej det du säger är ju sant, ingen kan säga vad som e bäst för mig men man kan ju peka åt rätt håll så man inte är helt fel ut, har läst en hel del om LB1 nu och det verkar som en toppentv, tycker även att de är förbannat snygga :(

Postad 12 oktober 2006 - 19:12

-Danne-
  • -Danne-
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
var själv på väg att köpa en LB 37" men blev avskräckt när jag läste att vissa exemplar låter en hel del och att LG hävdar att det är normalt.

Postad 12 oktober 2006 - 19:32

DrHD
  • DrHD
  • Användare

• 166 inlägg
  • 0

var själv på väg att köpa en LB 37" men blev avskräckt när jag läste att vissa exemplar låter en hel del och att LG hävdar att det är normalt.

<{POST_SNAPBACK}>

Det ska vara åtgärdat nu läste jag här på en annan tråd..skulle man ha oturen att få en innan dom fixat till det från fabriken så fixar dom ju det..var nån här som hade det problemet men då kom en tekniker hem och byglade om nåt i burken så var det ur värden!

Tycker även jag att LB1'an är grymt snygg :(

Postad 12 oktober 2006 - 19:33

poppe_
  • poppe_
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
mm det har jag också hört, men har två polare som har 42" plasma lg och har sett skriverier om att det finns exemplar som surrar av dessa också, men det gör inte deras iaf :(

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.