* Officiell Tråd - Panasonic PZ70 *
Panasonic Viera TH-42PZ70
(TV)
|
2
|
(32)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-50PZ70
(TV)
|
1
|
(28)
|
Inga priser |
Postad 27 November 2007 - 07:05
Postad 27 November 2007 - 08:54
England brukar inte skicka tv apparater utanför landets gränser tyskland gör det däremot och de har samma nätspänning som oss, Köpte en PZ70 från elektroshop wagner nyligen förväntas få den v.50 om allt går som det ska betalade sammanlagt 14100 med frakt väldigt bra pris om den kommer fram hel dvs.
Har hittat några butiker som skickar hit men är lite osäker på elen bara.
Mailade Wagner men de svarade inte ens mig angående hur lång leveranstiden var. Du köpte då 42" va? Jag ska ha en 50".
Postad 27 November 2007 - 20:52
Postad 28 November 2007 - 06:04
England brukar inte skicka tv apparater utanför landets gränser tyskland gör det däremot och de har samma nätspänning som oss, Köpte en PZ70 från elektroshop wagner nyligen förväntas få den v.50 om allt går som det ska betalade sammanlagt 14100 med frakt väldigt bra pris om den kommer fram hel dvs.
Har hittat några butiker som skickar hit men är lite osäker på elen bara.
Mailade Wagner men de svarade inte ens mig angående hur lång leveranstiden var. Du köpte då 42" va? Jag ska ha en 50".
Men elen är väl egentligen inget problem, finns ju adaptrar du kan köpa på clas ohlsson eller teknikmagasinet som löser det problemet...
Vad heter butikerna som skickar från england? Kan vara bra att veta i framtiden...
Postad 29 November 2007 - 09:29
Postad 29 November 2007 - 23:48
Kartongen till PZ70 är 90 cm hög och 140 cm lång.
Och väger ca. 60 kg.....
Postad 30 November 2007 - 15:52
http://poka64.se/pics/DSC00590.JPG
(klicka på länken)
Redigerat av Poka64, 30 November 2007 - 15:52.
Postad 30 November 2007 - 18:28
Trevligt, min pz70 har brakat ihop typ, stor grön ruta i högra hörnet
(klicka på länken)
Damn. Hoppas det löser sig för dig. Har du 42 eller 50 tummaren? Tur att man köpte sin från Sverige om min råkar ut för samma sak.
Postad 02 December 2007 - 16:50
Trevligt, min pz70 har brakat ihop typ, stor grön ruta i högra hörnet
(klicka på länken)
Damn. Hoppas det löser sig för dig. Har du 42 eller 50 tummaren? Tur att man köpte sin från Sverige om min råkar ut för samma sak.
Jag har 42" modellen
Postad 04 December 2007 - 18:09
En kanske konstig fråga... Är det nån skillnad (och vad isf) mellan t.ex PZ70B och PZ70E? Recensionerna jag läst var för PZ70B, har sett att bl.a. Pixmania säljer PZ70E. Nån som vet?
En annan fråga... Nån som kör PS2 spelen på PZ70:n? Hur ser bilden ut? Jag väntar med PS3 inköp tills GT5 kommer ut... Spelar inte så många andra spel.
Jag sitter och försöker komma fram till vilken tv man ska köpa... Tosh LCD Z3030D verkar vara riktigt bra, och så har man PZ70 som alternativ... Blir inte riktigt klok på vad som skulle passa bättre. Nån som har sett/testat båda och kan berätta vad det är för fördelar alt. nackdelar med att välja plasman?
Tacksam för svar...
Postad 04 December 2007 - 19:12
Postad 05 December 2007 - 12:45
Imorron mellan 08,00 - 12,00 kommer två stora starka karlar och levererar min tv.
Igår fick jag mitt Playstation 3.
Har beställt väggfäste, kablar etc.
Gott mos!
Danne
Ska försöka lägga upp lite bilder när den sitter på väggen.
Postad 06 December 2007 - 00:01
Främst så tycker jag det e skönt att det inte var nå gröna rutor eller krossat frontglas eftersom det hade blivit jobbigt att skicka tillbaka den till tyskland.
Sammanfattningsvis så är jag kanon nöjd tvn har definitivt levt upp till mina förväntningar!
Postad 06 December 2007 - 22:33
alltså....:
1.Behövs lipsync till pz70?? hur många ms isåfall?
2.Behövs lipsync till pz700?, om förstärkaren är kopplad till tv´ns digitala ljudutgång.
3.Förmedlar pz700 ljudet från alla ingångar till den digitala ljudutgången?
Postad 08 December 2007 - 23:46
Postad 14 December 2007 - 00:48
MEN! MEN! Va f** går det inte köra 1080p i 50 eller 60 Hz? Det blir typ grön o äckling bild eller ingen alls. Men 1080p och 24Hz funkar helt perfekt. Men vill kunna köra 50 eller 60 Hz också!
Nån som vet vad det kan va?
Postad 14 December 2007 - 12:18
Postad 14 December 2007 - 16:07
Postad 14 December 2007 - 17:22
Kör man med RGB så blir bilden alldeles för mörk så jag har bytt till komponentläget istället (i hdmi-läge)
Redigerat av Poka64, 14 December 2007 - 17:23.
Postad 20 December 2007 - 09:13
samma som PZ70. Jag reagerade genast på att PZ70 var mycket mörkare än dom båda lcd'na. Kunde inte ändra inställningar på PZ70. Bytte källa på PZ70 till en 720p källa på komponent ingången, och då var bilden helt ok ljus tyckte jag, och bildkvaliteten med 720p var väldigt bra med fina och naturliga färger och ok svärta. Så det med för mörk bild vid digital-tv måste varit inställning. Isåfall tror jag nog man kunde leva med 42PZ70 för det priset tills en betydligt bättre tv förpassar den till sovrummet. Hmm 42PZ70 och PS3 vore kanske inte helt fel nu till Jul.
Postad 21 December 2007 - 13:12
Jag har nästan helt bestämt mig för 50" pz70. Jag tänkte mig ett titt avstånd på ca 2,5-3m funkar det eller kan det bli för nära?
Björn
edit: Stavfel
Redigerat av Unregistered4bf12c84, 21 December 2007 - 13:13.
Postad 21 December 2007 - 17:06
Men jag e ###### nöjd med min 50"
Postad 21 December 2007 - 17:37
Absolut inte för nära snarare en bortre gränsHej på er första posten i detta forum.
Jag har nästan helt bestämt mig för 50" pz70. Jag tänkte mig ett titt avstånd på ca 2,5-3m funkar det eller kan det bli för nära?
Björn
Postad 21 December 2007 - 18:54
Om 50" är för litet för 2 m avstånd....... - Varför köper man inte en projektor då?
Postad 22 December 2007 - 00:02
Jag arbetar i en butik och vi fick precis in en 42pz70. 3 säljare i butiken hjälptes åt att få upp den på väggen, brevid 42px70 och samsung 42q97.
/.../
pz70 och px70 är kopplade till samma källa; discovery hd. Tycker faktiskt att pz70 har rätt mkt sämre bild, vi har testat att ställa in dem men även om vi har samma inställning på båda så har px70 bättre vithet i bilden samt bättre djup i färgerna; mer kontast. Nu tror (och hoppas) jag att pz70 har inbyggt inbränningsskydd på sin tv som inte tillåter max kontrast de första 100tals timmarna. Vi får låta den gå på väggen här, och se vad som händer.
Någon som vet något mer eller har något att säga som detta? Alla låter så nöjda, men detta låter ju plötsligt som ett lite trist slag mot PZ70...
Sallepwr: Har det blivit några ändringar eller är din uppfattning fortfarande densamma?
Postad 22 December 2007 - 10:41
Hej på er första posten i detta forum.
Björn
Det blir kanon bra på det avståndet, var själv lite fundersam på det, har 2.8m till skärmen själv.
Men fasen va nöjd jag är nu.
Postad 22 December 2007 - 11:28
Nu kikar jag lite på olika plasmor. Kan någon säga mig hur väl 24p fungerar på PZ70? I recensioner talas det alltid om småjudder eftersom Pannan gör om signalen till 60 Hz (hela tanken med 24p är ju att man INTE ska göra om det till en ojämn multipel?!) innan den visar det på skärmen.
Postad 22 December 2007 - 11:46
Hade vart käckt om den gjort som Pioneer och kört i 72Hz.
Hade varit bra om möjligheten hade funnits åtminstone för att aktivera en beräkningskrets för mellanliggande rutor (upp till användare att bedöma om man gillar det eller inte), men det finns inte.
Postad 22 December 2007 - 12:08
/Björn
Postad 23 December 2007 - 07:50
Postad 26 December 2007 - 17:40
Jag frågade en av dem som jobbade där och han sa att det berodde på att det som visades inte var i full HD, och om man visade sånt material så skulle PZ70 dra ifrån t.ex. PX70... Det låter inte helt orimligt tycker jag, men det var ändå Blu-Ray med vad jag tyckte såg ut som riktigt skaplig bild. Så jag undrar om skillnaden verkligen kan vara så stor, och om PZ70 verkligen bara är bra så länge den visar den mest fenomenala källan som finns att få tag på.
Är det någon av er som har den eller har mer erfarenhet av den som har något att säga om detta? Visst vande man sig om man stod och tittade ett tag, men den var verkligen så mjukt matt i bilden att det kändes halvdant jämfört med apparaterna runt omkring...
Postad 29 December 2007 - 08:01
Kör nu breakin DVD:n. Just nu ser rummet ut som slaget om stalingrad med sladdar o kartoner men när allt är fixat så ska jag se om jag inte kan slänga upp lite bilder.
Redigerat av Unregistered9c62f4d9, 29 December 2007 - 08:02.
Postad 29 December 2007 - 08:47
Jag var och kollade på denna idag, och jag blev lite fundersam... Den hängde på en ganska liten vägg, med kanske 10 apparater totalt, och intill den hängde bland annat PX70 samt några andra (någon LCD från Philips tror jag, och lite annat smått och gott). Vad som slog mig var hur suddig denna var! Det såg ut att vara bra färger och svärta osv, men i stort sett alla andra (inklusive PX70) gav över lag ett bättre intryck tyckte jag.
Jag frågade en av dem som jobbade där och han sa att det berodde på att det som visades inte var i full HD, och om man visade sånt material så skulle PZ70 dra ifrån t.ex. PX70... Det låter inte helt orimligt tycker jag, men det var ändå Blu-Ray med vad jag tyckte såg ut som riktigt skaplig bild. Så jag undrar om skillnaden verkligen kan vara så stor, och om PZ70 verkligen bara är bra så länge den visar den mest fenomenala källan som finns att få tag på.
Är det någon av er som har den eller har mer erfarenhet av den som har något att säga om detta? Visst vande man sig om man stod och tittade ett tag, men den var verkligen så mjukt matt i bilden att det kändes halvdant jämfört med apparaterna runt omkring...
Det beror på låga kontrasten som denna har. Jag har sett samma fenomen på Z700 oxå.
Postad 29 December 2007 - 14:48
Går i funderingen att slå till och köpa denna tv, men läste att den inte har VESA standard för väggfäste. Vad har ni som hängt upp tv:n använt er av för fäste?
/iS
Postad 29 December 2007 - 16:36
Jag var och kollade på denna idag, och jag blev lite fundersam... Den hängde på en ganska liten vägg, med kanske 10 apparater totalt, och intill den hängde bland annat PX70 samt några andra (någon LCD från Philips tror jag, och lite annat smått och gott). Vad som slog mig var hur suddig denna var! Det såg ut att vara bra färger och svärta osv, men i stort sett alla andra (inklusive PX70) gav över lag ett bättre intryck tyckte jag.
Det beror på låga kontrasten som denna har. Jag har sett samma fenomen på Z700 oxå.
Så det var sannolikt inte vare sig inställningar eller källa, utan den har helt enkelt inte särskillt skarp bild? Det låter ju inget vidare... Jag vet att varuhusmiljön kan bedra en hel del (speciellt för att intilliggande skärmar kan ha krämat på kontrast osv så in i helsike), men du skulle alltså säga att vad jag såg är representativt? Jag var lite sugen på PZ70, men sen jag såg den måste jag säga att jag ändrat mig.
Postad 29 December 2007 - 17:07
Postad 29 December 2007 - 18:07
Postad 29 December 2007 - 22:38
Hej
Går i funderingen att slå till och köpa denna tv, men läste att den inte har VESA standard för väggfäste. Vad har ni som hängt upp tv:n använt er av för fäste?
/iS
Jag har Ikea´s fäste Henke, funkar toppen, men det ska vara utgången från deras sortiment, kan finnas på nån butik kanske.
Postad 30 December 2007 - 10:29
tvekade till en stund då det stod en 50" fullhd samsung jämte pannan och bilden på samsungen upplevdes något klarare/färgrikare, efter ett par minuters trixande å tittande så insåg man att pz70 dock är den tv'n som levererar mest naturtrogen bild.
matar den i 1080p via min htpc och det ser sjukt bra ut! kör satellit som standard källa och är även väldigt nöjd med vad tv'n presterar vid sämre insignal!
rekar den varmt för er som är sugna
Postad 30 December 2007 - 11:25
Hej
/iS
Jag har Ikea´s fäste Henke, funkar toppen, men det ska vara utgången från deras sortiment, kan finnas på nån butik kanske.
Hej
Tack för svaret, men detta fäste verkar vara utgånget, någon som har förslag på något fäste som finns att köpa idag som passar till denna tv
/iS
Postad 30 December 2007 - 13:27
Dock har jag några frågor / funderingar som jag inte har lyckats hitta svar till på nätet och hoppas att någon på detta forum kan hjälpa mig:
1. I Windows så kan man välja uppdateringsfrekvensen 50 Hz eller 60 Hz (1920 * 1080 via HDMI). Är detta den enda frekvenser som PZ70 accepterar? Jag spelar mestadels upp filmer i H264 (.mkv) format och skulle vilja minimera "judder" vid panoreringar. Jag använder FFDShow + Media Player Classic. Jag tycker mig uppleva mindre judder när jag har valt 60 Hz som uppdateringsfrekvens, är detta "bättre" än 50 Hz vid uppspelande av h264 filmer (som väl har en bildfrekvens på 23.xxx Hz)?
2. Efter lite nätsurfande har jag sett att programmet Reclock skall vara bra för att minimera judder och hack vid filmuppspelning, men kröver inte detta att man kör med en exakt multipel av filmens uppdateringsprekvens (alltså inte 50 eller 60 Hz som TV:n verkar acceptera)? Någon som har erfarenhet av Reclock...?
3. Slutligen, har även läst om programmet Powerstrip som skall göra det möjligt att skapa egna uppdateringsfrekvenser i Windows. Är detta någon som går att labba med till PZ70, eller riskerar man att skada TV:n om man försöker mata den med något annat än 50 eller 60 Hz?
Hoppas någon har möjlighet att hjälpa mig med dessa frågor, även andra tips att spela upp h264 film utan judder mottages tacksamt.
Redigerat av Unregistered61076542, 30 December 2007 - 13:28.
Postad 30 December 2007 - 15:24
/Patrik
Postad 31 December 2007 - 12:19
har en fråga till ägarna av TH-50PZ70
har beställt tv-n och det står att den ska ha Audio in/ut
men jag hittar ingenstans vad det ska vara för audio ut, optisk eller koaxial eller kanske vanlig RCA
Är väldigt tacksam för alla svar
Ha ett gott nytt år !
Postad 31 December 2007 - 12:57
Det saknas även ingång för PC-input vad gäller ljud.
Ljudet från högtalarna inbyggda i tv:n är ändå så dåligt så man iof inte vill använda det.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Äldre plasma mot nyare LCD
58 filmer
5 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?