* Officiell tråd - Optoma HD65 & HD71 *
1526 svar till detta ämne
Postad 17 februari 2008 - 22:45
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Sånt här gör lite ont..
Vad lyser upp rummet (och duken igen), jo rumsreflexerna.

/Fredrik ISF Certifierad Bildnörd & Storbildsentusiast, som representerar Projektor SYSTEM, som bl a distribuerar projektormärkena Epson och Optoma i Sverige.
Jag tror att mina speglar rakt framför duken inte riktigt är så bra att ha... får ha det så tills jag flyttar... https://www.minhembi...c_id=211584.jpg
Redigerat av Gucci, 17 februari 2008 - 22:46.
Postad 18 februari 2008 - 05:31
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3 247 inlägg
Jag tror att mina speglar rakt framför duken inte riktigt är så bra att ha... får ha det så tills jag flyttar... https://www.minhembi...c_id=211584.jpg Ouch! Det där måste ju bli som en jättereflektor. Intressant att höra vilken skillnad du hade fått i bilden, om du täckt för speglarna. /Fredrik ISF Certifierad Bildnörd & Storbildsentusiast, som representerar Projektor SYSTEM, som bl a distribuerar projektormärkena Epson och Optoma i Sverige.
Postad 18 februari 2008 - 07:52
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Det där måste ju bli som en jättereflektor. Intressant att höra vilken skillnad du hade fått i bilden, om du täckt för speglarna.
/Fredrik ISF Certifierad Bildnörd & Storbildsentusiast, som representerar Projektor SYSTEM, som bl a distribuerar projektormärkena Epson och Optoma i Sverige.
Jag ska testa ikväll för din skull ok? Hehe får se ifall det fixxar mina ljus problem...
Postad 18 februari 2008 - 14:46
Unregistered9f8385c8
-
Unregistered9f8385c8
-
Användare
-
-
248 inlägg
Tog en snabb flukt på HD71 på Hifiklubben Hansa Malmö idag. Den var inte kalibrerad utan rakt ur boxen och med en billigare, vit 210cm duk. Matades med BD 1081i. Tycker nog att bilden hade verklig potential med tanke på förutsättningarna- färgerna var aningen för mycket samt att hela bilden drog mot blått och gav ett kyligt intryck. MEN detaljeringen var fin och hyfsad svärta. om jag ansträngde mig kunde jag se regnbågar men det var först efter att säljaren påpekat det för mig.
Tror bilden kan vinna mycket på en bättre duk samt kalibrering. Man kände helt klart att det fanns mycket potential i bilden och definitivt något jag kunde leva med. HD65:an skall ju dessutom vara snäppet bättre!
Imorgon skall jag försöka få till en tittning på HD65:an.
Postad 18 februari 2008 - 14:56
herge
-
herge
-
Användare
-
-
203 inlägg
Tog en snabb flukt på HD71 på Hifiklubben Hansa Malmö idag. Den var inte kalibrerad utan rakt ur boxen och med en billigare, vit 210cm duk. Matades med BD 1081i. Tycker nog att bilden hade verklig potential med tanke på förutsättningarna- färgerna var aningen för mycket samt att hela bilden drog mot blått och gav ett kyligt intryck. MEN detaljeringen var fin och hyfsad svärta. om jag ansträngde mig kunde jag se regnbågar men det var först efter att säljaren påpekat det för mig.
Tror bilden kan vinna mycket på en bättre duk samt kalibrering. Man kände helt klart att det fanns mycket potential i bilden och definitivt något jag kunde leva med. HD65:an skall ju dessutom vara snäppet bättre!
Imorgon skall jag försöka få till en tittning på HD65:an.
dom har den (hd65) uppsatt för demo på mobilia, ska dit i eftermiddag! Butikschefen vid hansa var sur för han fick inte köpa in några 65:or före dom hade sålt alla 71or
Postad 18 februari 2008 - 15:06
Unregistered9f8385c8
-
Unregistered9f8385c8
-
Användare
-
-
248 inlägg
Ja, lycka till säger jag....  HD65 är nog rätt så mycket hetare än 71:an inte minst med tanke på priset.
Ja, imorgon skall jag försöka ta mig ner till Mobilia för en HD65-sittning. Skall prova med lite olika material och sätta mig in i dess karaktär. Hittills verkar det lovande.
Postad 18 februari 2008 - 16:00
giggolon
-
giggolon
-
Användare
-
-
162 inlägg
ingen som vet om det finns nån för demo runt omkring jönköpings trakterna?? man blir ju lite sugen å ta en titt på den lille rackarn
Postad 18 februari 2008 - 21:50
Pug
-
Pug
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Snälla, den ni pratar om heter inte HD71 utan HD70. HD71 är en ny modell precis som HD65.
Postad 18 februari 2008 - 22:11
Unregistered980ee016
-
Unregistered980ee016
-
Amatör
-
-
58 inlägg
ingen som vet om det finns nån för demo runt omkring jönköpings trakterna?? man blir ju lite sugen å ta en titt på den lille rackarn 
Hej. Jag bor själv i jönköping och jag har funderingar på den projektorn, ska bara spara pengar, få hoppas på att ja får sommarjobb så ja kan köpa den till augusti. Men jag tycker det är synd att hifi klubben här i Jönköping inte har projektorer i butiken. Kommer inte ihåg exakt vad Adam sa, men han sa något om att ja får åka till Växjö eller något, för dom ska ha projektorer i butiken. Man kan ju ringa o kolla med dom innan. Men i Jönköping vet jag inte, vill gärna också veta det. Annars åker jag till Växjö, det e bara så.
Postad 19 februari 2008 - 05:21
giggolon
-
giggolon
-
Användare
-
-
162 inlägg
ok,tack ska du ha... får hålla ögonen öppna...
Postad 19 februari 2008 - 21:36
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Jag tror att mina speglar rakt framför duken inte riktigt är så bra att ha... får ha det så tills jag flyttar... https://www.minhembi...c_id=211584.jpg Ouch! Det där måste ju bli som en jättereflektor. Intressant att höra vilken skillnad du hade fått i bilden, om du täckt för speglarna.
Shit... Jag har tyckt att duken har ett lite konstigt skimmer och varit super ljus... TACK CP SPEGLAR!! Dom har förstört allt för mig, när jag täckte för dom så blev det en helt annan sak! Tack igen freddan, blir nog till att planera om det där till nästa lägenhet... Tack igen! Nu ska jag reseta inställningarna bara så får jag leka lite igen då *suck*
Postad 19 februari 2008 - 23:22
mysen_
-
mysen_
-
Användare
-
-
196 inlägg
Kan ju inte vara allt för svårt att plocka ner en spegel. eller?
Redigerat av mysen_, 19 februari 2008 - 23:23.
Postad 19 februari 2008 - 23:38
uefacupen
-
uefacupen
-
Användare
-
-
206 inlägg
Nya screenshots i mitt galleri, samt bilder på min hemmabyggda duk
Postad 20 februari 2008 - 00:49
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3 247 inlägg
Du måste också ha en massa reflektioner i ditt rum. Fast börja med att ta bort svart-kabel-mot-vitt-tak.  /Fredrik ISF Certifierad Bildnörd & Storbildsentusiast, som representerar Projektor SYSTEM, som bl a distribuerar projektormärkena Epson och Optoma i Sverige.
Postad 20 februari 2008 - 14:56
uefacupen
-
uefacupen
-
Användare
-
-
206 inlägg
Du måste också ha en massa reflektioner i ditt rum.
Fast börja med att ta bort svart-kabel-mot-vitt-tak. 
Reflektionerna är värst på insidan av högtalarna men inget jag stör mig på då bildytan är så överväldigande att jag inte hinner uppfatta omgivningen  . Ska hitta en åttameters nätkabel först samt en bra kabellist sedan är kablarna synlighet historia.
Postad 20 februari 2008 - 15:14
snutstrut
-
snutstrut
-
Användare
-
-
147 inlägg
varför inte bara vira ihop den nuvarande sladden så den blir så kort som möjligt- sedan koppla den till en 8 m lång skarvsladd?? Finns på Clas Ohlson
Postad 21 februari 2008 - 11:47
Unregistered1d33b6c9
-
Unregistered1d33b6c9
-
Användare
-
-
244 inlägg
Projlampan på min BenQ gick sönder i går så nu har man beställt en HD65  Modellen var slutsåld hos hi-fi klubben i malmö-lund området så det fick bli ifrån hembiobutiken. Tog hemleverans så jag hoppas man hinner få den innan helgen *håller tummarna*
p.s om någon är intresserad av en BenQ PE5120 16:9 proj med kass lampa för en tusing så pm:a d.s
Postad 21 februari 2008 - 15:15
herge
-
herge
-
Användare
-
-
203 inlägg
kolalde på projjen i Malmö häromdagen, kanonbra ju! I alla fall om man jämför med min nuvarance Pana PT-AE700. Såg inga tendeser till regnbågar what so ever.
Insåg samtidigt att HIFI-klubben har en sjukt bra försäkring på sina projjar. För 1100:- fick man 4 års garanti på lampan samt 5 år på projjen, sjukt bra. Vilken lampa håller i 4 år liksom, bara att köra slut på den innan försäkringen går ut om inte annat
Postad 21 februari 2008 - 16:31
Unregistered980ee016
-
Unregistered980ee016
-
Amatör
-
-
58 inlägg
kolalde på projjen i Malmö häromdagen, kanonbra ju! I alla fall om man jämför med min nuvarance Pana PT-AE700. Såg inga tendeser till regnbågar what so ever.
Insåg samtidigt att HIFI-klubben har en sjukt bra försäkring på sina projjar. För 1100:- fick man 4 års garanti på lampan samt 5 år på projjen, sjukt bra. Vilken lampa håller i 4 år liksom, bara att köra slut på den innan försäkringen går ut om inte annat 
Ja, själv hade man tänkt o köpa sin projektor på hifi klubben på grund av deras service och den försäkringen, väldigt bra. Tror det blir en hd65
Postad 21 februari 2008 - 17:23
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Kollade Celtic - Barcelona matchen igår... ska bara konstatera att det blir bättre bild utan truevivid och den där bright colour inställingarna eller vad den hette... dom ska va på noll... då ser det bättre ut i vaniga TV Sändningar...
Postad 21 februari 2008 - 18:16
Zeaed
-
Zeaed
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Kollade Celtic - Barcelona matchen igår... ska bara konstatera att det blir bättre bild utan truevivid och den där bright colour inställingarna eller vad den hette... dom ska va på noll... då ser det bättre ut i vaniga TV Sändningar...
Kör du med digitalbox eller hd box eller vad det kallas?
Postad 21 februari 2008 - 23:41
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Kör du med digitalbox eller hd box eller vad det kallas?
Digital... vill skaffa Viasat HD... men det blir till när jag köper hus snart...
Postad 22 februari 2008 - 17:03
Unregistered6e1bc283
-
Unregistered6e1bc283
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Nu har jag lite mer nyheter då jag talat med ÅF för Optoma Norden samt våran inköps chef.
50 ST HD65 är på väg till vårat huvudlager och dom vart beställda idag. Dom finnes där på torsdag nu nästa vecka.
Vilket innebär att om jag övertalar min chef att ta hem allihoppa till Backaplan här i GBG så skulle jag nog kunna ge er ett pris på mellan 5990:- till 6495:- men detta är inget jag kan lova. Men har räknat lite granna nu och det lär landa runt dom pengarna om ni köper den från mig. Pris generellt sätt i butik lär nog ligga lite högre. Men fråga efter Benji på Backaplan så fixar ja det bara 
En liten not bara, HiFi-Klubben ger tydligen ut 2000 timmar eller 2 års garanti på lampan. Detta är deras val och Optoma ligger inte bakom det. Generell garanti är 6 månader eller 1000 timmar. Det är alltså risk för att vi kommer köra på Optomas orginal garanti när det gäller detta.
Men ett pris på 5990-6495 skall nog absolut inte vara några problem att ordna. Med lite flyt kanske till och med ännu lägre. Men det är svårt att säga då dom inte lagt in några priser i mitt system än.
Projektorerna skall dock finnas här runt den 19/2. Jag tänker iallafall vänta eftersom det skiljer så mycket i pengar.
MVH Benji
Har ni börjat sälja till ditt låga pris än?, jobbar du på elgiganten?... kommer man att kunna köpa i alla elgiganten affärer och online eller är det bara ett specialpris där du jobbar.
Postad 22 februari 2008 - 18:27
Zeaed
-
Zeaed
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Finns det något nativte med denna projekor och rekommenderad avstånd med projje och väg?
Provar just nu 5 meter och får nästan 3 meter i bredd  Men tycker att 4 eller 4,5 meter känns mer lagomt
3,5 meter och 90" som man började med känns litet
Postad 22 februari 2008 - 18:42
snutstrut
-
snutstrut
-
Användare
-
-
147 inlägg
Det där Elgiganten-löftet skall ni nog ta med en ordentlig nypa salt. Ser man på deras överiga projpriser ligger de nästan i överkant. Det finns inte en chans att de börjar sälja denna för 6000.
Postad 22 februari 2008 - 18:57
DrBosa
-
DrBosa
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
Eller så kör dom det gamla Eligiganten-knepet och ställer krav på Optoma att tillverka en i det närmaste med HD65 identisk projektor under ett annat modellnamn för att inte riskera att inte vara billigast. Men då skickar jag Konkurrensverket på dem
Postad 22 februari 2008 - 22:17
sparta
-
sparta
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Howdy gubbs! Jag håller mitt löfte om 6000 laxar ;-) Nu e jag oxå en lycklig optoma hd65 ägare till ett pris för dryga 6000 kr. Leveransen från nederländerna tog 3 dagar. fantasktiskt må jag säga. Jag var lite orolig måste jag erkänna att jag skulle få ett tomt paket men så var juuuu inte fallet Anyway, här kommer länken till den trevliga projektor affären. Dom har fortfarande några i stock så först till kvarn är det som gäller. Projektorn leverereras med svensk manual(trodde jag aldrig ) samt svensk strömkabel. Bättre kan det inte bli. Dom skickar paketet väl paketerat med nederländernas interna postverk som heter tnt post som sedan tas imot i sverige av posten. Länk: http://www.projectieshop.nl/nederländerna börjar bli en billig marknad som fortfarande är lite bortglömd. Tycker prisjakt bör bredda sitt "billigaste pris sökande" till andra grannar än tyskland. Då jag själv även är på jakt efter ett nytt sorroundsystem så hittade jag harman kardons 5.1 system hk (nånting) 11 för 3000 papp i nederländerna.Sjukt billigt..som tillägg så var det det svarta pianolackade också som kostar 5000 här. Finns pengar att tjäna om man söker lita.
Postad 22 februari 2008 - 22:31
snutstrut
-
snutstrut
-
Användare
-
-
147 inlägg
Grattis till din projektor!
Jo, den går att köpa från tyskland oxå för billiga summor. Men siffran 6000 handlade om Elgiganten. Nä, vi skippar dem.
Kan inte låta bli att återkomma till problemet med garantin...
Högtalare är ju betydligt lättare och mindre bekymmersamt att beställa från utlandet. Inte lika finkänsligt.
Redigerat av snutstrut, 22 februari 2008 - 22:34.
Postad 23 februari 2008 - 18:49
Filllle
-
Filllle
-
Rookie
-
7 inlägg
Jag har förbokat en HD65 från hifibutiken och väntar med spänning
Jag undrar bara vad ni säger om att köra all film (dvd, x264) från min dator via VGA till projjan.. Det är en bärbar dator som klarar detta men begränsningen är just VGA-porten. Jag har provat att koppla till en plasma men då uppstår det nån form av vertikala kanter/hack i filmen ( i snabba scener). Det har INTE med prestandan på datorn att göra. Det märks främst om man drar runt med ett fönster på skrivbordet. Det blir liksom hack runt ramen.
Kommer jag uppleva detta på HD65an?
Är detta ett problem som har med att göra att vga är analogt? Löser HDMI detta mot just plasma?
//Philip
Postad 23 februari 2008 - 20:26
DrBosa
-
DrBosa
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
Jag har förbokat en HD65 från hifibutiken och väntar med spänning 
Jag undrar bara vad ni säger om att köra all film (dvd, x264) från min dator via VGA till projjan.. Det är en bärbar dator som klarar detta men begränsningen är just VGA-porten. Jag har provat att koppla till en plasma men då uppstår det nån form av vertikala kanter/hack i filmen ( i snabba scener). Det har INTE med prestandan på datorn att göra. Det märks främst om man drar runt med ett fönster på skrivbordet. Det blir liksom hack runt ramen.
Kommer jag uppleva detta på HD65an?
Är detta ett problem som har med att göra att vga är analogt? Löser HDMI detta mot just plasma?
//Philip
LÅter som tearing. Testat att enable vertical sync på datorn?
Postad 23 februari 2008 - 20:53
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Det handlar om vertical sync men inte på det sätt som du tror...
Har du en ntsc film 24fps så bör du ha Hertzen vid en 49Hz eller nån variabel på det... ställ in det på graffekortet...
Postad 23 februari 2008 - 21:29
DrBosa
-
DrBosa
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
Fast NTSC brukar funka bäst med en refreshrate på 60Hz och PAL på 50Hz.
Postad 24 februari 2008 - 08:42
Unregistered60e5f8bd
-
Unregistered60e5f8bd
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Någon som vet en bra och tillförlitlig site på nätet som säljer HD71 som ni kan rekommendera?? Skall köpa denna istället för HD65 då ljusstyrkan passar mina ändamål bättre (2400 mot 1600 lumen).
Redigerat av Unregistered60e5f8bd, 24 februari 2008 - 08:42.
Postad 24 februari 2008 - 11:15
Filllle
-
Filllle
-
Rookie
-
7 inlägg
LÅter som tearing. Testat att enable vertical sync på datorn?
Hur aktiverar jag enklast/bäst vertical sync? (jag kör atigrafik, Catalyst Control Center ver. 2008.0103.1233.22319 med Avivo Video, senaste ffdshow tryouts, haali media splitter, reclock, zoom player och XP) Det handlar om vertical sync men inte på det sätt som du tror...
Har du en ntsc film 24fps så bör du ha Hertzen vid en 49Hz eller nån variabel på det... ställ in det på graffekortet...
Fast NTSC brukar funka bäst med en refreshrate på 60Hz och PAL på 50Hz.
Men att ramen på fönsterna i windows blir hackig när man drar runt med dem på skrivbordet kan väl inte ha med NTSC kontra PAL att göra? (när jag testade med VGA till plasman så körde jag med 75Hz, vilket ska vara det som den plasman helst ville ha.) Jag har en känsla av att detta är ett fenomen som följer med om man kör VGA. Att gränsnittet är för klent.. Stora frågan för mig är hur tydligt jag kommer uppleva detta på Optoma HD65an. Skall bli intressant att testa i veckan
Postad 24 februari 2008 - 18:23
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Jäklar vad grejjer du har bara för att spela x264...
Det räcker med CoreAVC, Haali Media Splitter, Media Player Classic. Så tunar du dom båda lite, spärrar så den inte använder andra codecs, som den ibland gör om du har Vista.
Med det kan du köra 1080p material utan probs om du inte har en processor som ligger under 1Ghz...
Jag hade problem med små hack i filmer som har DTS Ljud... var bara att ändra passtrough och en drivrutin för mig så var det borta... så kolla att du inte har nått som tar för mycket system sammtidigt... som typ uTorrent program eller annat som använder samma HDD Som din film...
Redigerat av Gucci, 24 februari 2008 - 18:28.
Postad 24 februari 2008 - 20:46
sparta
-
sparta
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Hallo
Vad har ni för inställning ?
Själv kör jag på "out of the box" inställningar.
Kollade på transformers idag (vanlig dvd) och tyckte bilden var lite suddig. Testade att ändra lite inställningar men lyckades inte fullt ut ? Någon som har lite tips om hur jag skall få till skarpheten i bilden ?
/S
Postad 25 februari 2008 - 05:15
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Öka sharpness... jag tyckte att bästa grundinställningen att leka ned var "Cinema" Mode...
Därifrån leker du bara lite med ljus o färg o gamma...
Postad 25 februari 2008 - 10:11
Zeaed
-
Zeaed
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Är det någon här som kör sin projje på 4,5>5 meters avstånd från vägg?
Om jag kör med 250c-300m i bredd tycker jag dukarna börjar bli lite för dyrt
Frågan är om man då ska göra en själv? Har ju ändå kört mot vägg och vit tapet och nöjd med det
Redigerat av Zeaed, 25 februari 2008 - 10:24.
Postad 25 februari 2008 - 10:20
Soundbrige
-
Soundbrige
-
Användare
-
-
173 inlägg
Vilken DVD-spelar rekommenderar ni att använda till HD65an? Nån som inte är alltför dyr
Postad 25 februari 2008 - 11:52
Unregistered980ee016
-
Unregistered980ee016
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Vilken DVD-spelar rekommenderar ni att använda till HD65an? Nån som inte är alltför dyr 
jag har inte denna projektor änu men har en bra dvd spelare, en "CAMBRIDGE DVD86" väldigt nöjd med denna, den har hdmi utgång, men den säljs inte längre. Men du kan kolla på dom här 3, alla har hdmi vilket kommer ge dig väldigt bra bild. CAMBRIDGE DVD89 NAD T515DENON DVD-1740
Postad 25 februari 2008 - 12:16
erito
-
erito
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
Gucci, vet du vad det är för fabrikat på projektorduken? Jag tänkte beställa en sådan nu, men vill gärna kunna styra den med min Logitech Harmony multifjärr. Just nu styr jag allt annat med den inkl. Nexa belysning m.m.
All info är välkommen
Postad 25 februari 2008 - 17:14
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Gucci, vet du vad det är för fabrikat på projektorduken? Jag tänkte beställa en sådan nu, men vill gärna kunna styra den med min Logitech Harmony multifjärr. Just nu styr jag allt annat med den inkl. Nexa belysning m.m. All info är välkommen 
Den är styrd med RF... Radio... så jag tror inte din multifjärr kan ta det... Men jag är hur nöjd som helst med min men jag måste nog sälja den... för jag flyttar 1:a Maj och vardagsrummet är 2 Decimeter mindre så jag ligger redan på 100" gränsen... men där får jag typ max 90"... 10" tomt... det går jag inte med på... Så jag vill ha 80" versionen av samma duk jag har för jag tycker om den så mycket  Nåväl... försöker få den bytt på en tråd i dukar mappen... får se hur det går...
Postad 25 februari 2008 - 21:21
erito
-
erito
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
Gucci, jag har ett RF batteri i min multifjärr så jag kan styra via RF och IR 
Kalasbra pryl RF batteriet!
Hade jag bara HEX koder eller Pronto koder för projektorduk-fjärren så hade det funkat direkt.
Jag tror jag köper en sådan duk ändå och försöker läsa ut koderna på ngt sätt....
Postad 25 februari 2008 - 21:55
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Vilken version har du av Logitech Harmony?
Blev lite nyfiken...
Postad 26 februari 2008 - 08:36
erito
-
erito
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
Vilken version har du av Logitech Harmony? Blev lite nyfiken...
Jag har just nu en 525. Har även haft 895, men den kan man inte styra RF över 433mhz med då den kör Z-Wave RF över 800mhz någonting... RF-batteri finns på tex Kjell & Co och känner av vilka koder fjärrkontrollen skickar ut över IR och skickar ut samma koder över RF på 433mhz. Smart pryl och mycket användbar. Kan tex göra macro i Harmony som släcker lyset, startar alla apparater (som står i ett annat rum) och kör igång en film. Nog om det här nu, det finns mer info o Logitech Harmony tråden i forumet för fjärrkontroller  Hur upplever ni fläktljudet på Optoma HD65?
Redigerat av erito, 26 februari 2008 - 08:37.
Postad 26 februari 2008 - 08:40
herge
-
herge
-
Användare
-
-
203 inlägg
sådär ja då var den beställd på Hifiklubben! Fick min gamla PT-AE700 såld för 5k i helgen så det blir inte så hemskt mycket att pynta i mellanskillnad  Jag hoppas verkligen att den lever upp till mina förväntningar nu! Blir att köpa en popcorn hour för att mata film till HD65:an samt en ps3:a för filmtittande.
Hur var det nu, kan man mata den med 720p24/1080p24 och det fungerar fint? Står inte i specen men har för mig om att jag hört att det ska fungera fint.
Postad 26 februari 2008 - 08:46
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Fläktljudet e tyst... så länge du inte sätter på "Image AI"... då börjar det låta lite... lite midre än en 360... ha inte Image AI på 
Men sätter du på "High Altitude Mode" ... då låter den som en dammsugare och jag överdriver inte...
Men har du lampan på standard så e den knäpptyst enligt mig...
1080p24 funkar fin fint på denna men se till att ha bra kablar för det...
Redigerat av Gucci, 26 februari 2008 - 08:51.
Postad 26 februari 2008 - 09:07
DrBosa
-
DrBosa
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
Börjar lessna på Hifiklubben och deras "lagerstatus". De flyttar ju bara fram leveransdatumen, nu senast till den 5:e mars.
Postad 26 februari 2008 - 10:05
Unregistered60e5f8bd
-
Unregistered60e5f8bd
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Ingen som vet om och när i så fall HD71 kommer till Sverige? HD65 är inte intressant för mig då den har lite för låg ljusstyrka för mitt ändamål (1600 vs. 2400).
Postad 26 februari 2008 - 14:01
herge
-
herge
-
Användare
-
-
203 inlägg
Börjar lessna på Hifiklubben och deras "lagerstatus". De flyttar ju bara fram leveransdatumen, nu senast till den 5:e mars.
mm sånt suger! det var nästan så killen på hifiklubben skämdes lite igår när han berättade att dom sköt upp datumet hela tiden. Aja jag drar snart 2v till vietnam så jag kan hålla mig tills jag kommer hem
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
Projektorer
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Vy från dörr med ny soffa
DPC
2025-05-07 10:19:58
-
Rad 1 och 2
DPC
2025-05-07 10:17:56
-
Soffa till salongens andra rad
DPC
2025-05-07 10:03:29
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|