Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Epson EH-TW5000/3800 *

585 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 juli 2009 - 14:23

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0
Jar har haft min TW-3000 ett tag, och det är först nu efter ett par veckor som jag verkligen börjar uppskatta den. Efter egen kalibrering mha kalibreringsskivor för att få till svärta, vita och färgmättnad ordentligt fastnade jag till slut för x.v. color-läget, där det ironiskt nog inte går att göra några inställningar alls.
Efter att ha jämfört visade det sig vara bättre OOTB än vad jag lyckades ställa in med inställningarna i de andra lägena.

Bilden är kristallklar, klara och tydliga färger och har bra tryck. Det är mer än en gång som till och med min flickvän, som är totalt ointresserad av hemmabio, har hajat till och spontant reagerat på hur häftigt det är. Jag hade projektor innan, en LG RD-JT92, men nu har hon sagt "Jag trodde inte att jag skulle tycka att det var så häftigt med stor bild, men nu har jag ändrat mig".

När det är lite för mycket ljus i rummet brukar jag slå över till dynamic-läget för att få max ljusstyrka, och då lyckas projektorn till och med få bort en del ränder från ljuset som strömmar in från sidorna.
Jag har inget fokusproblem öht, som det har skrivits om kring 5000.

Jag hade en kompis över som själv har en Z700, och han reagerade på att min hade bättre tryck i bilden. Det känns bra att man får en skillnad som upplevs för de extra tusenlapparna.

Så idel lovord från min sida :)

Enda minuset jag har märkt är att det inte går att använda zoom-funktionen när man matar med 720p eller 1080p, utan då är man låst med svarta kanter om materialet inte är 16:9.

Postad 22 juli 2009 - 15:15

lirsa
  • lirsa
  • Beroende

• 1 020 inlägg
  • 0

Jag har inte hört någonting från Epson på en månad ang mitt problem, så jag skickade ett mail idag för att se hur det går.

Har du lämnat i den igen? Du har haft grymt mycket otur måste jag säga. Har haft TW5000 hemma på prov och måste säga att den levererar bild för bra mycket mer än de 30k den kostar iaf. Gjorde shootout mot JVC HD750, klart att HD750 är bättre på många plan (inte alla, TW500 har bättre ljustryck kalibrerad och är skarpare) men det var ingen solklar vinst. Då jag har haft en TW2000 innan måste jag säga att Epson har gjort ett otroligt jobb med TW5000. Betänk att det är samma panel som i TW2000.

Läste en review på projectorcentral där de hävdade att det inte finns ngn anledning att byta om du sitter med en TW2000 idag. Jag håller absolut inte med, TW5000 är en helt annan projektor: Bättre skärpa, ofantligt mycket mer ljustryck och pop i bilden och bättre svärta samtidigt som man behållit alla fina egenskaper som TW2000 hade (att du kan kalibrera den till perfektum t ex).

Detta är i mitt tycke mer än proj i 50k-klassen än de 30k den kostar. Så åk och titta på den ni som är i projektortankar.

Fokus-problemet är mycket mycket tråkigt. Bli inte arga nu ni som råkat ut för det, det är sanslöst tråkigt med problem med en ny teknikvara, men det har varit väldigt mycket FOKUS (hehe) på det i den här tråden. Enligt säkra källor är det 6 st (som har tyckt att problemet är så stort så det har registrerats av Epson) i hela norden som har/haft dessa problem. Så man skall nog inte förstora det, det var så jag menade.

Jag såg inga problem med det demoex jag lånade hem för övrigt.

Redigerat av lirsa, 22 juli 2009 - 15:17.

Postad 22 juli 2009 - 19:34

Jaws86
  • Jaws86
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
köpte tw5000 förra veckan, men flyttar om en vecka o då ska den sättas upp osv
hoppas verkligen inte det är nått fokus problem på den! men projektorn ska ju vara så bra
att det är värt att chansa :)! Återkommer när jag fått den på plats med bla screenshots och annat gott!
på tal om det, har inte httat en ända screen shot bild med tw5000 än, någon som kan posta :P?

Postad 22 juli 2009 - 20:02

lirsa
  • lirsa
  • Beroende

• 1 020 inlägg
  • 0

...nda screen shot bild med tw5000 än, någon som kan posta

Vänta tills du själv får upp den. Screen shots är kul, men säger inte ett smack egentligen :).

Postad 22 juli 2009 - 20:38

Jaws86
  • Jaws86
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Vänta tills du själv får upp den. Screen shots är kul, men säger inte ett smack egentligen :).

sant :P

Postad 25 juli 2009 - 12:04

pajax
  • pajax
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
Har haft min 5000 i en vecka snart och den är grym, inga problem än :)

Thomas

Postad 25 juli 2009 - 14:13

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
Ni som har tw5000, ifall ni ställer in fokusen efter att den har varit igång i typ en timme. Och nästa gång ni drar igång den (ett dygn senare eller mer) och kollar menyn i projektorn, är den lika i fokus som när ni stängde av den eller har det blivit lite suddigare?

Jag vet inte om det är det att jag är extra petig eller bara det att jag har ett "dåligt" exemplar. Det är inte några problem att kolla film direkt längre, som det var med den första jag hade men jag skulle ändå vilja att menyn är i fokus (och därmed bilden) när jag drar igång projektorn.

Postad 25 juli 2009 - 15:10

pajax
  • pajax
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0

Ni som har tw5000, ifall ni ställer in fokusen efter att den har varit igång i typ en timme. Och nästa gång ni drar igång den (ett dygn senare eller mer) och kollar menyn i projektorn, är den lika i fokus som när ni stängde av den eller har det blivit lite suddigare?

Jag vet inte om det är det att jag är extra petig eller bara det att jag har ett "dåligt" exemplar. Det är inte några problem att kolla film direkt längre, som det var med den första jag hade men jag skulle ändå vilja att menyn är i fokus (och därmed bilden) när jag drar igång projektorn.

Det är ingen skillnad på min iallafall, tycker snarare att projektorn blir bättre och bättre allt eftersom den används, din projektor kanske inte är helt ok?

Thomas

Postad 26 juli 2009 - 13:47

tomasol
  • tomasol
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Min har gått 20 timmar och har samma problem. Inget jag anmält än till Epson eller Netonnet än..... har för mig att jag läst nåt om det kan bli bättre när den gjort 100 timmar.

Postad 26 juli 2009 - 21:39

Jaws86
  • Jaws86
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Jag bara undrar hur stort problemet är med fokusproblemet på tw5000? Är det stora skillnader så man riktigt märker
när den går ur fokus så man måste fixa det direkt el är bara en så lite som man knappt märker det, förstår att en så pass dyr projekter ska inte ha det problemet men som ovanstående skriver att han inte rapporterat problemet än, då är väl problemet inte så stort så man knappt märker av det?? bara en lite petites som när man ser att det ändrats i menyn lite men att man knappt ser det själv??

Postad 26 juli 2009 - 22:53

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
Min första var så pass mycket fel på att det inte gick att kolla ens dvd filmer den första halvtimmen. Med min nuvarande så är det inte några problem att kolla direkt, dock är det inte helt skarpt och går man in i menyn så är det suddigt.

Postad 26 juli 2009 - 23:27

Jaws86
  • Jaws86
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Min första var så pass mycket fel på att det inte gick att kolla ens dvd filmer den första halvtimmen. Med min nuvarande så är det inte några problem att kolla direkt, dock är det inte helt skarpt och går man in i menyn så är det suddigt.

Ok, men är det rentav störigt så att man retar sig på det :) bilden är väl fortfarande e super kvalite fast den kan mer om du förstår vad jag menar ;) ? jag får väl se när jag får upp min om 1 vecka så jag får se med egna ögon

Postad 27 juli 2009 - 12:18

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
Nej så störigt är det inte, men bara att man vet att det kan bli bättre gör det lite störigt...

Postad 27 juli 2009 - 21:21

tomasol
  • tomasol
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Har knäppt några när bilder med en inte så bra mobilkamera men man ser skillnaden. Den suddigare är efter nån minut och den klarare efter några timmar och i focus. Har inte justerat focus något mellan bilderna.

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  4.JPG   94,19K   0 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  3.JPG   73,89K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av tomasol, 27 juli 2009 - 21:24.

Postad 28 juli 2009 - 02:07

Jaws86
  • Jaws86
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Har knäppt några när bilder med en inte så bra mobilkamera men man ser skillnaden. Den suddigare är efter nån minut och den klarare efter några timmar och i focus. Har inte justerat focus något mellan bilderna.

är de bara menyn som e suddig när den går ur focus el är det under tex filmen också för det verkar jävligt mycke om man ser efter bilderna! ser man överhuvudtaget några detaljer på film :)? har för mig jag läst att man ska starta den en ca 1 tim innan man ska kolla så den blir uppvärmd stämmer det, går den bra då? var köpte du din projektor stad, butik och när var det?

Redigerat av Jaws86, 28 juli 2009 - 02:09.

Postad 28 juli 2009 - 08:22

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
Det tar ca 30 minuter innan den är i rätt temperatur så att den inte justerar fokusen mer. Det ser värre ut i menyn än med film, men det är ju som jag skrev tidigare att man vet ju att bilden inte är som den ska precis när man har dragit igång den och därav sitter man och letar "fel".

Postad 28 juli 2009 - 08:42

lirsa
  • lirsa
  • Beroende

• 1 020 inlägg
  • 0
Jag tror du kan ta vilken projektor som helst och få samma resultat med fokus. en stora skillnaden är att Epson TW5000 är i fokus (!) för att några har haft stora problem. Det är så vitt jag hört bara sex i hela norden som haft/har problem.

Det skulle vara intressant att göra ett liknande "test" på ngn annan projektor och se om problemet finns där också.

Postad 28 juli 2009 - 10:05

tomasol
  • tomasol
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

är de bara menyn som e suddig när den går ur focus el är det under tex filmen också för det verkar jävligt mycke om man ser efter bilderna! ser man överhuvudtaget några detaljer på film :)? har för mig jag läst att man ska starta den en ca 1 tim innan man ska kolla så den blir uppvärmd stämmer det, går den bra då? var köpte du din projektor stad, butik och när var det?

Den är väl 1 månad gammal och beställdes från netonnet. Det är när den är kall som den är ur fokus annars är det som THX säger.

Postad 28 juli 2009 - 15:18

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0

Jag tror du kan ta vilken projektor som helst och få samma resultat med fokus. en stora skillnaden är att Epson TW5000 är i fokus (!) för att några har haft stora problem. Det är så vitt jag hört bara sex i hela norden som haft/har problem.

Det skulle vara intressant att göra ett liknande "test" på ngn annan projektor och se om problemet finns där också.

Klart att det säkert är fel på de flesta tillverkares projektorer. Och som du säger så har Epson fått mycket kritik som säkert har tagit mycket "fokus" från andra tillverkares fel. Det är ju säkert svårare att upptäcka lite fokusfel på en Panasonic som redan smetar ut bilden lite.

Att det bara är sex st i norden som har haft problem tycker jag låter konstigt.
Själv har jag haft en projektor som var fel och den "reparerade" Epson, dock så dåligt att den inte blev bättre och att de då fick skicka ut en ny till mig... Den nya är ju även den inte helt 100%, och de håller just nu på att kolla hur de ska lösa detta. Så att det bara är sex st i norden varav jag har fått uppleva två st plus en reparation låter lite konstigt i mina öron.

Postad 28 juli 2009 - 16:51

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
AX-100 (Panasonic) lider av exakt samma focusproblem...

edit: där påverkas även lensshiften av värmeutvecklingen i projjen, det blir lite bättre när man ökar på fläkthastigheten (utan att öka lampstyrkan)

elis

Redigerat av eliselis, 28 juli 2009 - 16:55.

Postad 28 juli 2009 - 17:49

lirsa
  • lirsa
  • Beroende

• 1 020 inlägg
  • 0
Jag tror iofs inte att det är ngt "fel" på fokusarna. Bara svårt att få det att lira ordentligt vid olika temeraturer (min gissning).

Hoppas att ingen tror att jag ringaktar de problem som man ev har haft med denna proj, det är absolut inte så jag menar. Men det vore synd om folk skippade denna projektor för fokusproblemet. I mitt tycke borde denna projektor kosta i 50k-klassen, så bra presterar den.

Vad jag har hört från en väldigt säker källa är sex rapporterade fall av fokusproblem där Epson är inblandade. Om det finns fler med problemet som inte rapporterat kan man ju inte veta :). Detta var ett litet tag sedan så jag vet inte hur aktuell denna siffra är.

Hoppas att du får ordning på eländet THXcht! Annars kan jag tipsa om att ta en titt på JVC HD750 (som blev mitt val över TW5000) :D.

Postad 28 juli 2009 - 18:16

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
Det är ju som du säger elektroniken i projektorerna som inte går jämt innan den är helt varm...

Jag tror också att TW5000 har fått lite väl mycket skit och det har lagt ner bra mycket mer tid på problemen än på fördelarna med projektorn. Jag tycker själv att den är så pass grym även om den har de fel som den har, att den ändå överträffar allt i prisklass upp till den och en bit till.

Förhoppningsvis så löser sig problemen så fort som möjligt, men i slutändan är det ändå en ruggigt bra produkt till ett riktigt bra pris.
HD750 hade ju inte suttit fel men den är ändå ganska mycket dyrare. Man får ju ändå mer än 2 st TW5000 till samma pris...

Postad 28 juli 2009 - 21:30

tomasol
  • tomasol
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Jag bytte upp mig från en Panasonic AE-300 som jag köpte 2003 till denna Epson så man har ju bättre bild nu trots att den är lite ur fokus när den är kall :(

Postad 28 juli 2009 - 22:45

lirsa
  • lirsa
  • Beroende

• 1 020 inlägg
  • 0

Jag bytte upp mig från en Panasonic AE-300 som jag köpte 2003 till denna Epson så man har ju bättre bild nu trots att den är lite ur fokus när den är kall biggrin.gif

Huvvaligen :(. Från smooth screen till en riktigt proj. Gratulerar!

Postad 28 juli 2009 - 23:04

dipling
  • dipling
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Är det bara 5000 som har detta problem eller är det även 3800?

Postad 29 juli 2009 - 08:10

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
Bör även vara 3800 men de som har köpt den är kanske inte lika kräsna och därigenom inte ser det.

Postad 29 juli 2009 - 09:04

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0
Min Pansonic AE-3000 har samma problem med varierande fokus vid olika temperaturer. Det kanske bara är vi perfektionister som märker det? :(

Postad 29 juli 2009 - 09:07

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
Så kan det vara... Bryr man sig inte så hittar man inte något heller.

Postad 29 juli 2009 - 10:21

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0
Kanske.. när jag drar igång min TW-3000 går den oftast direkt till Popcorn Hourns huvudmeny, som är både färgglad och med skarpa kanter med det tema jag kör. Och jag märker inte av någon ofokusering. Jag kan titta efter extra noga ikväll och ta upp projektorns meny direkt. Den skillnaden som är på bilden här innan i tråden visar ju en klar skillnad på kall och uppvärmd.

Jag upplever bilden som knivskarp när jag kör 1080p, och jag tror att jag hade lagt märke till om det var ofokuserat första timmen. Ska kolla igen ikväll och rapporterar om jag ser något när jag letar efter det.

Postad 31 juli 2009 - 07:27

tomasol
  • tomasol
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Huvvaligen :blink:. Från smooth screen till en riktigt proj. Gratulerar!

Jadu man har hållt sig undan några år för att inte bli frestad att uppgradera hela tiden :wub: för man har ju andra intressen som också kostar (hoj,skoter) men nu var det fasiken på tiden att köpa nytt ;)

Postad 02 augusti 2009 - 22:30

Unregistered1017
  • Unregistered1017
  • Forumräv

• 664 inlägg
  • 0
snabb fråga som jag inte lyckas hitta nåt riktigt svar på..

tw5000, har den organiska paneler eller inte? På vissa specar står det att D7 är oorganisk men jag vill vara 100% säker på detta.

Redigerat av Unregistered1017, 02 augusti 2009 - 22:32.

Postad 02 augusti 2009 - 23:11

lirsa
  • lirsa
  • Beroende

• 1 020 inlägg
  • 0
Oorganisk. Det var också förehåmgaren TW2000 som jag har haft. Huruvida det spelar ngn roll vet vi ju i framriden :)-

Postad 03 augusti 2009 - 07:04

Unregistered1017
  • Unregistered1017
  • Forumräv

• 664 inlägg
  • 0

Oorganisk. Det var också förehåmgaren TW2000 som jag har haft. Huruvida det spelar ngn roll vet vi ju i framriden ;)-

Jao hehe, vad jag har förstått så finns det D6 och D7 som är både organiska samt oorganiska :) D7 som sitter i tw5000 ska vara oorganiska som du säger.

Postad 03 augusti 2009 - 09:11

sportbilsentusiasten
  • sportbilsentusiasten
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0
vilka paneler sitter det i de billigare 2800/3000/3800 då?

Postad 05 augusti 2009 - 08:08

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

• 980 inlägg
  • 0
Ingen som vet någon butik som har TW-3000 för demo?

Postad 05 augusti 2009 - 12:53

lirsa
  • lirsa
  • Beroende

• 1 020 inlägg
  • 0

Ingen som vet någon butik som har TW-3000 för demo?

Vart bor du? HBC har den i sitt vardagsrumi all fall (Lidingö).

Postad 05 augusti 2009 - 15:31

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

• 980 inlägg
  • 0

Bor i Stockholm så det får bli ett besök :blink:

Postad 06 augusti 2009 - 16:08

pajax
  • pajax
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0

Inte 3000 vad jag vet, däremot 3800

Thomas

Postad 08 augusti 2009 - 20:23

Unregistered1017
  • Unregistered1017
  • Forumräv

• 664 inlägg
  • 0
har nån råkat ut för att TW5000 släcker bilden helt, fläkten går upp på tokvarv (väsnas som f*n) och 2 röda små dioder blinkar på kåpan? (ligger vid on/standby-knappen), så står den ca 1minut innan den går ner i standby.

Detta verkar ske närhelst den känner för det och det verkar alltid ske i samband med nån form av HDMIväxling till 1080p60 men har även skett en gång (har bara haft min TW5000 ett par dar nu) när jag skulle försöka se en blurayfilm i 1080p24. Detta med olika källor via min Onkyo 875a.

Har hänt 5ggr nu på 3 dagar :)

Postad 08 augusti 2009 - 20:33

Bush
  • Bush
  • Lärjunge

• 469 inlägg
  • 0

vilka paneler sitter det i de billigare 2800/3000/3800 då?

Jag tror det sitter organiska D7 paneler i dom.

De motsvarande amerikanska modellerna ska tydligen ha det iaf:

Organic LCD panels. To our knowledge, there are only three 1080p LCD projectors currently on the market using organic LCD panels. Those would be the Epson 6100 and 7100, and the Sanyo Z700.
http://www.projector...ctor_review.htm

Redigerat av Bush, 08 augusti 2009 - 20:34.

Postad 09 augusti 2009 - 09:01

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0

har nån råkat ut för att TW5000 släcker bilden helt, fläkten går upp på tokvarv (väsnas som f*n) och 2 röda små dioder blinkar på kåpan? (ligger vid on/standby-knappen), så står den ca 1minut innan den går ner i standby.

Detta verkar ske närhelst den känner för det och det verkar alltid ske i samband med nån form av HDMIväxling till 1080p60 men har även skett en gång (har bara haft min TW5000 ett par dar nu) när jag skulle försöka se en blurayfilm i 1080p24. Detta med olika källor via min Onkyo 875a.

Har hänt 5ggr nu på 3 dagar :)

Det låter ju inte kul alls. Har varken råkat ut för det eller hört om det tidigare.

Postad 09 augusti 2009 - 12:36

sportbilsentusiasten
  • sportbilsentusiasten
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0

Jag tror det sitter organiska D7 paneler i dom.

De motsvarande amerikanska modellerna ska tydligen ha det iaf:

Står 6100 och 7100, vilka modeller motsvarar de då i sverige?

Postad 09 augusti 2009 - 12:43

Bush
  • Bush
  • Lärjunge

• 469 inlägg
  • 0

Står 6100 och 7100, vilka modeller motsvarar de då i sverige?

TW3000 och TW3800

Postad 09 augusti 2009 - 16:04

sportbilsentusiasten
  • sportbilsentusiasten
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0

TW3000 och TW3800

TACK, vad heter 2800 i USA då?

Postad 09 augusti 2009 - 20:09

Bush
  • Bush
  • Lärjunge

• 469 inlägg
  • 0

TACK, vad heter 2800 i USA då?

Vet inte, är inte säkert att det finns en motsvarande modell där.

Postad 11 augusti 2009 - 11:03

Jaws86
  • Jaws86
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
vill bara säga att jag har fått om min epson 5000 för ca 5 dagar sedan kört varje dag i ett antal timmar och bilden är riktigt grym! Har inget fokus problem ställde in skärpan första dagen och den har samma skarphet nu! Sjukligt nöjd
kommer snart bilder

Postad 11 augusti 2009 - 11:08

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

• 980 inlägg
  • 0

TW3000 och TW3800

6500 är väll iaf TW3800?

Postad 11 augusti 2009 - 11:20

pajax
  • pajax
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
Märker nu att min 5000 är klart sämre den första filmen man ser dvs att det tar lång tid innan fokus infinner sig, helt ###### sjukt tycker jag, min kompis 3800 har samma problem, trots att dom är köpta i slutet på Juli

Bilden var också klart brusigare i början också, till att bli helt fantastiskt bra efter ett tag

Hade Epson bråttom att släppa dessa tro?

Thomas

Postad 11 augusti 2009 - 11:35

lirsa
  • lirsa
  • Beroende

• 1 020 inlägg
  • 0

Märker nu att min 5000 är klart sämre den första filmen man ser dvs att det tar lång tid innan fokus infinner sig, helt ###### sjukt tycker jag, min kompis 3800 har samma problem, trots att dom är köpta i slutet på Juli

Usch vad tråkigt. Det är så himmelens tråkigt när man lagt sin själ på att välja ut ngt bra och sedan får man problem. Hoppas att det löser sig. Synd att en i botten så bra projektor skall lida av dessa småfel. Irriterande och synd.

Postad 11 augusti 2009 - 16:33

Bush
  • Bush
  • Lärjunge

• 469 inlägg
  • 0

6500 är väll iaf TW3800?

TW3800 har 20000:1 i kontrast och 6500ub har 75000:1 så det är helt olika projektorer. Antagligen så är 6500ub samma som TW5000.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.