Kör Spotify från min PC i dagsläget med Airfoil.
Men det går alltså inte att spela det direkt från mobilen via airplay?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Yamaha Nya 2012 - RX-V373, RX-V473, RX-V573, RX-V673, RX-V773
Startad av
PalmiNio
, Apr 10 2012 12:07
515 svar till detta ämne
31 relaterade trådar
Postad 16 November 2013 - 12:34
Men det går alltså inte att spela det direkt från mobilen via airplay? Postad 16 November 2013 - 16:20
Jodå det går alldeles utmärkt. Kör med min S3:a utan problem. Postad 16 November 2013 - 17:09
vad ska man med spotify connect till om det nu går utmärkt att spela via airplay?
Postad 16 November 2013 - 17:25
Om man bara har en tele att airplaya med är connect guld, prata och styra spotify samtidigt vilket inte går med airplay.. Postad 16 November 2013 - 17:40
Både jag och min sambo har apple telefoner men när hon är hemma själv så skulle hon vilja slippa starta HTPC:n för att lyssna på musik.
Hon skulle helst vilja spela upp musiken från en ipad mini, Men det ska inte vara något problem med spotify premium & airplay till 773:an då? Postad 16 November 2013 - 17:48
Inga problem Postad 16 November 2013 - 17:52
Underbart, då vet jag en som kommer bli glad här hemma nu! eller ja två kommer bli glada ni vet, Happy Wife - Happy Life Tack för hjälpen ! Redigerat av Kimme, 16 November 2013 - 17:52. Postad 17 November 2013 - 08:48
Men som sagt så förutsätter ju airplay att du har en iphone och inte en android. För oss med Android så är ju Spotify connect the way to go. Trist att de inte lyckas göra en firmware-uppdatering så att 673an får spotify connect också.
Postad 20 December 2013 - 16:37
Hej,
jag har problem att få ut ljud via airplay ur bara zon2 på min rx-v673. Såhär gör jag för att starta allt. 1. Sätter fjärrkontrollen till zon2 och trycker sedan power ( förstärkaren startar sedan blir displayen svart, endast "zon2" lyser ) 2. Jag trycker på "Net" tills airplay visas i displayen ( sedan blir displayen svart ) 3. jag startar t.ex spotify i min iphone och väljer airplay -> RX-V673... tyst... Om jag sedan startar main på förstärkaren så får jag ljud ur alla högtalare. Någon som vet hur jag bara får ljud ut i zon2? Postad 20 December 2013 - 23:48
Har skummat igenom tråden, men inte hittat något svar på
en lite panikartad fråga. Har precis beställt en 773, men såg naturligtvis efter jag beställt att den inte går att koppla trådlöst till ett nätverk. Stämmer det och isf hur kopplar jag för att kunna använda airplay? Tacksam för snabbt svar. Även tips på andra modeller om jag inte kan koppla in den trådlöst. Postad 21 December 2013 - 09:40 Har för mig att det finns en wifi-adapter att köpa, eller så blir det kabel ! Postad 21 December 2013 - 13:30
Tack för svaret. Jag hittar ingen adapter på sidan jag beställde recievern, och kundtjänst är inte öppet nu.
Kabel går inte. Routern är inte i samma rum som recievern ska stå i. Vill inte ha 25m kabel över golvet. Får se om jag hinner avbeställa och slippa krånglet med att skicka tillbaks. Postad 21 December 2013 - 14:33
Kom på en sak. Jag har en Apple-TV som jag aldrig använt och vet
därför inte om den kan avhjälpa Airplay problemet? Kan jag koppla Apple-TV till 773:an och köra Airplay via den och på så sätt slippa koppla routern till recievern? Postad 21 December 2013 - 14:37
Det går bra.. Postad 21 December 2013 - 14:49
773:an är en mycket bra maskin och har du en apple tv så behöver du ju inte ansluta receivern till nätverket. Så mitt råd är att du behåller beställningen Postad 21 December 2013 - 15:18
Kommer jag då kunna spela upp tex radio och musik från telefonen via Apple-TV och till recievern?
Är helt totalt tappad när det gäller anslutningsmöjligheter och begränsningar hos de olika systemen. Hur blir ljudet jämför med att spela upp det utan Apple-TV som mellanhand? Tacksam för alla era svar! Postad 21 December 2013 - 15:55
Du kan med fördel koppla din apple tv via hdmi eller optisk utgång till din förstärkare och streama musik via airplay därigenom. Det blir ingen skillnad i ljudet. Vill du inte använda en apple TV så kan du använda en airportexpress som du kopplar via usb eller optisk utgång.
Jag löste det själv. När jag startar uppspelning via airplay så spelar recivern upp ljud både i main och zon2, jag får sedan gå in i yamahaappen och ändra main från airplay till t.ex hdmi1 så spelar den upp olika på main och zon2 man måste också gå in under högtalarinställningar och ändra från basic -> 5.1 + Bi-amp/zon2 Postad 26 December 2013 - 08:00
Hejsan! Jag är en riktig novis när det gäller förstärkare och högtalare o grejer, är sugen på att köpa en yamaha RX-V773 eftersom att den har dubbla hdmi ut och många andra mysiga funktioner. Det jag undrar är om det blir några problem med mina existerande högtalare, har nämligen bara råd med förstärkare och eventuellt en billig subwoofer. Har sedan tidigare ett Pioneer DCS 360 system med inbyggd förstärkare i subwoofern. Funderar dels på om det går att använda subwoofern från det systemet och om högtalarna fungerar med förstärkaren. Jag förstår ju inte det här med ohm och watt och grejer, tror ni att det skulle fungera?
Tacksam för svar. Postad 26 December 2013 - 15:48
Högtalarna är lugnt men subben verkar ha samma anslutning till förstärkaren som övriga högtalare i systemet. Om du har någon förstärkare stående som du inte använder, kan du använda denna för att driva subben. Hmm, kanske kan gå att använda pioneerförstärkaren... Det är dock inte mycket till subwoofer så du gör ändå bäst i att skaffa en aktiv. Denna skulle bli så mycket bättre men du kanske söker ännu billigare? http://www.fyndborse...gn=131021_10.16 Redigerat av Unregistered77a7e886, 26 December 2013 - 15:53. Postad 29 December 2013 - 02:21
Hej, har precis beställt en yamaha rx v773 och har en fråga. Recivern har 6 HDMI uttag och jag undrar om nån vet om det blir nån skillnad på ljudkvaliteen om man kopplar alla enheter (Xbox 360, digitalbox och dvd) via recevern till tv:n eller om man kopplar alla enheter direkt till tv:n men har en optisk ljudkabel mellan recivern och tv:n?
Postad 06 January 2014 - 11:39
Hej igen!
Har nu fått hem 773:an och kopplat ihop allt men ATV:n vill inte vara med. Har kopplat den till förstärkaren via hdmi men min mobil hittar den inte. Den kommer inte heller upp på TV:n. Vilka inställningar behöver göras i respektive apparat? Telefonen iPhone (5 och 5s) TV:n (Samsung UE8005ES) förstärkaren och den lilla rackarns ATV:n. Har jag kopplat in ATV:n på rätt ställe? Ska den istället sitta i TV:n kanske? Postad 07 January 2014 - 17:28
Ok har ett dilemma.
Har förstärkaren och ljudsystemet i vardagsrummet. Har datorn i ett annat rum och vill nu har ljudet till köket utan att dra en massa kablar. Datorn och förstärkaren är anslutna med varandra via nätverket. Spotify är det som lyssnas mest på och då "skickar" jag ljudet via spegling från min MAC till v673:an eftersom Spotify på datorn inte stödjer airplay men det gör operativsystemet så det kan man gå runt men frågan är nu hur jag skall kunna få ljudet till köket trådlöst? Kan jag skicka ljudet trådlöst från v673:an på något sätt? Typ att zon 2 blir trådlösa högtalare? Eller måste jag gå direkt från datorn till bluetooth högtalare i köket och då gå miste om ljudet i vardagsrummet? Postad 07 January 2014 - 18:37
Elac Wireless Set Stereo ska funka. http://www.snyggtlju...less-set-stereo Postad 07 January 2014 - 19:36
Det verkar ju kunna fungera, lite svårmotiverat pris dock.. Postad 08 January 2014 - 15:03
Hej, är ny här på forumet, och har inte jättemycket kunskap om receivers. Köpte min första receiver, en Yamaha HTR-4065 (RX-V473) förra veckan och den fungerar jättebra, är jätte nöjd med den. Har dock märkt en obehaglig sak. När stärkaren är igång och jag rör på metallhöljet får jag ofta en stöt. Testade att koppla bort en sak i taget tills allt var borta och det var bara stärkaren som var på men samma problem. Kör med DVD, Apple TV och TV. DVD-spelaren och Apple TVn är kopplade till receivern och därifrån hdmi-kabel till TV:n. DVDn är kopplad med optisk kabel till receivern och komponent till TV:n. Testade också att sätta in receiverns strömkabel i ett annat uttag men ingen lycka. Är det normalt med sånt här att man kan få stöt ibland?
Postad 08 January 2014 - 19:01
Absolut inte! Gå tillbaka till butiken och få den utbytt. Postad 08 January 2014 - 19:06
Kolla programmet "Airfoil". Det tillsammans med en airport express i köket till aktiva högtalare funkar fint. Redigerat av Steffopoppo, 08 January 2014 - 19:07. Postad 08 January 2014 - 19:35
Ja jäklar det programmet finns ju, ska testa detta! Tack Postad 09 January 2014 - 18:33
Det funkade klockrent! Å vilken tur att man hade en airport express som låg hemma och samlade damm
Postad 10 January 2014 - 16:10
Har en RX-V773 som inte vill starta efter ett strömavbrott.
Indikatorn bredvid Main zone knappen blinkar12-15 ggr i snabb takt. Någon som har råkat ut för samma sak? Postad 05 February 2014 - 21:36
Jag har precis bytt ut trotjänaren Onkyo TX-SR607 mot en Yamaha RX-V773. Snacka om förbättring av ljudet i mina gamla Dynavoice M-65! Hur som helst, en liten fundering har dykt upp: Går det att dimmra (tveksamt ord, men ni fattar) displayen? Jag har inte hittat något i bruksanvisningen, men tycker displayen lyser lite väl starkt.
Redigerat av VincentVegaSWE, 05 February 2014 - 21:37. Postad 05 February 2014 - 22:12
Visst gör det det. Setup->Function->Display Set->Front Panel Display->Dimmer Postad 06 February 2014 - 06:12 Ja, se där! Tack för snabbt svar! Postad 06 February 2014 - 17:02
De har gömt den väl! Har hoppats att jag en dag skulle hitta en gömd dimmer för den blå lampan vid Pure Direct men ingen sån tur. Postad 07 February 2014 - 11:34
Jag sitter som nybliven V773-ägare och har kört den i ca 2v med min nya Panasonic Viera p65vt60.
Samt HTPC och digitalbox till ett 5.1 system. Problem och frågor: 1/ARC mellan TV'n och recievern fungerar verkligen inte smärtfritt. Funkar ibland när jag gått in och ändrat inställningarna i recievern ett par gånger. Använder en ny HDMI-kabel och recievern ändrar till AV4 av sig själv när jag kör exempelvis Netflix från tv'n men inget ljud. Funderar på att köra easyway out och köpa en optisk kabel att köra TV->Reciever istället Någon som fått ARC att funka smärtfritt? 3/ Även när jag byter HDMI-källa ibland så kommer inget ljud och en omstart krävs, Har förstått att jag måste vara noga att starta TV'n före recievern också. Mycket märkligt 2/ Kör trådad nätverk till recievern och av de 4 gånger jag kört airplay senaste dagarna har airplay lagt av helt 2 gånger efter ca 15 minuter och omstart krävdes för att det skulle funka igen. Någon som upplevt samma sak? Tack på förhand /Henkson Postad 11 March 2014 - 14:13
Hur är det med 773an och värmeutveckling? Har n onkyo 607 som blir ohyggligt varm! Och vill gärna slippa sådan värmeutveckling iaf när jag köper ny Hemmabioförstärkare!
Postad 11 March 2014 - 14:32
Tycker att min håller sig väldigt sval trots att den står bakom lucka. Dock med öppet baktill. Blir max lite ljummen. Postad 11 March 2014 - 15:39
Tack för snabbt svar! Har också tagit bort baksidan i Tv bänken. Postad 11 March 2014 - 16:53
Min håller sig ganska sval även efter flera filmer i rad trots att rotel steget står ovanpå :-) Postad 11 March 2014 - 21:43
Onkyo rent allmänt blir varmare än många andra förstärkare pga den höga strömstyrkan/effekten den pumpar ut. Den drar mellan 400-1000w ström beroende på modell, medan tex Sonysar och Yamahas ligger mellan kanske 250-400w.
Läste nånstans att tex en bugdet Onkyo TX-NR626 har 52 ampere i strömstyrka och dom siffrorna är utmärkta! Har haft flera Yamahas (senast RX-V663) men när jag upptäckte Onkyo så var jag fast pga dess ljudkaraktär funkar bäst för mina öron. Redigerat av SonySamppa79, 11 March 2014 - 21:48. Postad 18 March 2014 - 12:53
En V773 men allt man får för 3490kr. Det är fan sjukt mycket man får för de pengarna. Ville bara säga det!
Postad 18 March 2014 - 18:23
Hej,
Har ett problem jag hoppas det finns någon lösning på: Har en RX-V773 med ett 5.1 system placerat i vardagsrummet. Har precis byggt om köket och monterade takhögtalare där och drog sladd från köket till reciverns ZON2 uttag och allt fungerar som det ska förutom en störande sak: Så fort jag väljer att spela något via Spotify och köra Airplay så startas ZON1 och ljudet kommer ut där. Jag vill kunna välja och sätta att Airplay skall primärt startas i ZON2 för det är bara i köket jag använder spotify. I dagsläget får man ljudet ut på ZON1 och måste alltså starta Yamaha appen och välja att stänga av ZON1 och dra igång ZON2. Känns bökigt och krångligt! Någon som känner till om det finns någon lösning?? /Rickard Postad 05 April 2014 - 16:50
när jag kollar på TV så har jag ingen OSD display. Tex så ser jag inte volymen på tv'n när jag ändrar den
TV'n är kopplad till HDMI 3 kan det ha någon betydelse? Har inte hittat någon inställning, har jag missat nått? Det funkar på min Apple Mini som jag har inkopplad i HDMI2 Redigerat av fristil, 05 April 2014 - 16:51. Postad 05 April 2014 - 21:32
Kan det vara så att short message är off i setup-function-display set? Edit: glöm vad jag skrev, trodde för ett ögonblick att man kunde ändra detta per ingång Redigerat av Stefan S, 05 April 2014 - 23:15. Postad 06 April 2014 - 19:43
otroligt irriterande, grrr.
Trycker jag på "On Screen" så inställnings menyn kommer upp på tv'n då ser jag när jag tex ändrar volym på receivern på tv'n eller trycker på mute Redigerat av fristil, 06 April 2014 - 19:43. Postad 15 November 2014 - 17:23
Såg just att det dykt upp en ny firmware för RX-A720, RX-A820, RX-V673, RX-V773 och HTR-6065.
Hade inte trott att det skulle komma några fler uppgraderingar till dessa eftersom det var ett och ett halvt år sedan förra uppgraderingen kom. RX-A720_RX-A820_RX-V673_RX-V773_HTR-6065 Firmware Update Version 1.85 "This firmware 1. Improves connectivity of network music streaming services" 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |