Nu har min 55X8505C anlänt och är testad. Min skärm var jättebra, inga tecken på bandning och väldigt lite clouding. Men ett stort problem jag har är att det är lip sync problem på allt app-material. Någon mer som har dessa problem utav er? Jag har testat massa olika inställningar samt att köra ljudet både genom tv och genom arc till förstärkaren, samma problem i båda fallen.
Postad 03 January 2016 - 14:30
Nu har min 55X8505C anlänt och är testad. Min skärm var jättebra, inga tecken på bandning och väldigt lite clouding. Men ett stort problem jag har är att det är lip sync problem på allt app-material. Någon mer som har dessa problem utav er? Jag har testat massa olika inställningar samt att köra ljudet både genom tv och genom arc till förstärkaren, samma problem i båda fallen.
Kul att höra att panelen verkar nice, men tråkigt med lip-sync. Läste lite om det förut, men enligt deras programvaru-uppdateringssida så ska det vara löst i uppdateringen som kom den 22a december. Har du uppdaterat?
Postad 03 January 2016 - 16:06
Kul att höra att panelen verkar nice, men tråkigt med lip-sync. Läste lite om det förut, men enligt deras programvaru-uppdateringssida så ska det vara löst i uppdateringen som kom den 22a december. Har du uppdaterat?
Hej! Jo, jag läste också om det. Jag uppdaterade till senaste programvara genom tvns auotosök funktion direkt efter installation och har senare sökt igen efter någon ny men den hittar ingen så jag antar att den använder senaste versionen. Jag har också testat att använda både 5ghz bandet på wi-fi samt 2.4 ghz för att se om det skulle vara något med hastighetsproblem på nätverket men det ger ingen skillnad. Det märks som mest i t.ex. 4k i youtube appen. Har testat flera olika videor samt Netflix och HBO (senare via cast då den inte finns som app) och det är samma problem. Det är inte jättemycket men tillräckligt för att både jag och sambon stör sig på det.
Postad 03 January 2016 - 17:13
Dom två senaste uppdateringarna måste man lägga in med usb
Stort tack!
Jag hittade senaste uppdateringen på Sonys hemsida (här är länk om någon annan skulle leta efter den -http://www.sony.se/s...eub/KD-55X8505C). Förhoppningsvis löser det problemet!
Återkommer med svar!
Postad 03 January 2016 - 17:50
Stort tack!
Jag hittade senaste uppdateringen på Sonys hemsida (här är länk om någon annan skulle leta efter den -http://www.sony.se/s...eub/KD-55X8505C). Förhoppningsvis löser det problemet!
Återkommer med svar!
Yeah nice, glömde nämna det där med usb-minnet
Hoppas det går vägen!
Postad 03 January 2016 - 18:12
Vad har ni för ljus och kontrast? Uppskattar om ni berättar det.
Postad 03 January 2016 - 18:16
Yeah nice, glömde nämna det där med usb-minnet
Hoppas det går vägen!
Efter uppgradering så upplever jag tyvärr samma problem som tidigare. Det blir nog en retur av den här tvn om jag inte får bukt på det tyvärr. Sync problem i varenda streaming app är ju ganska värdelöst.
Postad 03 January 2016 - 18:53
Efter uppgradering så upplever jag tyvärr samma problem som tidigare. Det blir nog en retur av den här tvn om jag inte får bukt på det tyvärr. Sync problem i varenda streaming app är ju ganska värdelöst.
Aj aj, inte bra. Får min tv på torsdag, så återkommer med mina intryck då. Värdelöst om allt ligger i ofas.
Postad 03 January 2016 - 19:04
Aj aj, inte bra. Får min tv på torsdag, så återkommer med mina intryck då. Värdelöst om allt ligger i ofas.
Efter ännu en omstart av tvn verkar det som att det har förbättrats. Kan inte säga att det är helt borta dock. Har stirrat mig blind på olika klipp och källor i någon timme nu så måste nog vila lite från tvn ett tag
.
Men oavsett om det är helt borta eller ej så borde du köra in uppdateringen som är länkad ovan på direkten.
Postad 03 January 2016 - 20:13
Efter ännu en omstart av tvn verkar det som att det har förbättrats. Kan inte säga att det är helt borta dock. Har stirrat mig blind på olika klipp och källor i någon timme nu så måste nog vila lite från tvn ett tag
.
Men oavsett om det är helt borta eller ej så borde du köra in uppdateringen som är länkad ovan på direkten.
Inte upplever du väl det med Netflix-appen?
Postad 03 January 2016 - 23:09
Inte upplever du väl det med Netflix-appen?
Nej, som tur är verkar uppdateringen ha löst det.
Nu testar jag lite olika inställningar för Kodi och Netflix uppspelning för att se vad som ger bäst bild.
Redigerat av Pansarhund, 03 January 2016 - 23:51.
Postad 04 January 2016 - 10:28
Här nedan är mina nuvarande inställningar som jag känner mig nöjd med för tillfället.
Källa för detta är Netflix och Kodi (så jag har dessa inställningar för både ARC/HDMI och Video/APP, för Analog TV-skitsignal har jag ännu inte hittat den rätta
Inställningarna är i princip kopierade från AVS Forum och användaren Danabw. Så all cred till honom.
DISPLAY
Picture Mode Cinema Home
Auto Picture Mode Off
Brightness 5
Color 50
Light Sensor On
ADVANCED SETTINGS
BRIGHTNESS
Brightness 5
Contrast 98
Gamma 0
Black Level 50
Black Adjust Low
Adv. Contrast Enhancer Off
COLOR
Color 50
Hue 0
Color Temperature Expert 1
Color Space Auto
Live Color Medium
Adv. Color Temperature
R-Gain Max
G-Gain -2
B-Gain -3
R-Bias 4
G-Bias 3
B-Bias 0
Colour Gamma Adjustment (samma som från kalibreringen från rtings.com)
Points 1-10
-1 -1 -1
-2 0 0
-1 4 2
1 2 1
2 2 2
0 1 1
1 1 1
0 0 1
0 1 1
-1 -1 0
CLARITY
Sharpness 50
Reality Creation Manual
Resolution 20
Mastered in 4K On
Random Noise Reduction Off
Digital Noise Reduction Off
MOTION
Motionflow True Cinema (bio läge)
Smoothness
Clearness
Cinemotion Medium
Redigerat av Pansarhund, 10 January 2016 - 18:31.
Postad 04 January 2016 - 11:00
Det jag kom fram till var att det är skillnad på Netflix och appar från app store, Netflix har alltid haft mindre delay.
Samt vanlig digital-tv som inte har någon delay öht.
Jag gav upp och köpte en Apple tv 4, men ska testa nu igen när det kommit updates.
Sen är det ju bra att saker blivit lagat i updatesen, men det jag stör mig på är att i stort sett samtliga saker som nu blivit lagade, är saker som jag haft problem med och mailat den svenska Sony supporten om. Varje gång har dom svarat "näää det är inget fel vi känner till och jobbar på", sen kommer det ändå helt magiskt patchar som löser det hela?
Supporten är med andra ord tyvärr ett skämt.
Sist men inte minst så ser jag att väldigt många kör en brightness (=led belysning) på <10.
Kör jag ner den så långt så försvinner i stort sett dom två grejor jag stör mig mest på, "mörka hörn" och "blå bloom från sidorna". Och det är klart, en låg ljusstyrka gör ju att dessa problem syns mindre. Men då har man ju å andra sidan "problemet" stt man har kompromissat med en låg ljusstyrka
Ska maila Sony igen och be dom byta ut min tv, återkommer med hur det går, har tyvärr inte för stora förhoppningar
Postad 04 January 2016 - 12:14
Känns skönt att höra att det funkar bättre för dig Pansarhund! Tack för inställningar, ska också tweaka massor på torsdag, är superpeppad
Postad 04 January 2016 - 13:02
Läs lite längre bak i tråden så ser ni att jsg stångat mig blodig över ljuddelay.
Det jag kom fram till var att det är skillnad på Netflix och appar från app store, Netflix har alltid haft mindre delay.
Samt vanlig digital-tv som inte har någon delay öht.
Jag gav upp och köpte en Apple tv 4, men ska testa nu igen när det kommit updates.
Sen är det ju bra att saker blivit lagat i updatesen, men det jag stör mig på är att i stort sett samtliga saker som nu blivit lagade, är saker som jag haft problem med och mailat den svenska Sony supporten om. Varje gång har dom svarat "näää det är inget fel vi känner till och jobbar på", sen kommer det ändå helt magiskt patchar som löser det hela?
Supporten är med andra ord tyvärr ett skämt.
Sist men inte minst så ser jag att väldigt många kör en brightness (=led belysning) på <10.
Kör jag ner den så långt så försvinner i stort sett dom två grejor jag stör mig mest på, "mörka hörn" och "blå bloom från sidorna". Och det är klart, en låg ljusstyrka gör ju att dessa problem syns mindre. Men då har man ju å andra sidan "problemet" stt man har kompromissat med en låg ljusstyrka
Ska maila Sony igen och be dom byta ut min tv, återkommer med hur det går, har tyvärr inte för stora förhoppningar
Jag har hittills inte upplevt så mycket problem med min skärm även vid högre brightness settings. Lite clouding kan jag se vid mörkblå bakgrund och bandning finns men det är inget som jag irriterat mig på hittills. Ljusstyrkan påverkas också av andra värden, som gamma t.ex. Något att tänka på om man drar ner brightness värdet.
En grej som jag dock upptäckt är att om jag har gul undertext i netflix så ökar ljusstyrkan på hela bilden ett snäpp så fort en undertext visats. Nu har jag visserligen ändrat mina bildinställningar sedan jag störde mig på det och även bytt undertextfärg i Netflix till vit (det kan man göra via inloggningen på webben) så jag måste kolla mer och se om jag stör mig på det nu. Är det någon annan som upplevt det förresten?
Här är en bra FAQ som satts ihop för den här tvn förresten. Säkert någon som kan ha nytta av den. https://drive.google...VJGVWxZb2s/view (även den här är länkad från AVS Forum).
Angående det här med drivrutiner och supporten så håller jag med till fullo. Tråkigt att man inte får bättre hjälp av Sony's representanter. Men kul att de gör fixar nu i alla fall (för oss som precis köpt tvn).
Redigerat av Pansarhund, 04 January 2016 - 13:04.
Postad 04 January 2016 - 13:58
Postad 04 January 2016 - 15:12
Att ljusstyrkan ändras med undertexter är avancerad kontrastförbättring eller vad det heter som gör det, slå av den
Tack! Jag såg nu att jag stängt av den vid mina senaste ändringar.
Postad 04 January 2016 - 15:50
Jag har nu avbeställt min order på 65X8509. Känner mer o mer tveksamhet för denna modell, tycker också det är lite omständigt o krångligt för att inte säga oldfashion att behöva dator plus usb-sticka för uppgradering. Det ska gå automatiskt via Wifi till TVn nu år 2016. Därmed inte sagt att det är en dålig modell det är bara mina personliga vibbar som inte känns bra...
Postad 04 January 2016 - 16:13
Jag har nu avbeställt min order på 65X8509. Känner mer o mer tveksamhet för denna modell, tycker också det är lite omständigt o krångligt för att inte säga oldfashion att behöva dator plus usb-sticka för uppgradering. Det ska gå automatiskt via Wifi till TVn nu år 2016. Därmed inte sagt att det är en dålig modell det är bara mina personliga vibbar som inte känns bra...
Jag håller med dig. Men frågan är vilka som är alternativen. Samsungs variant av SUHD verkar visserligen vara bra med deras Tizen gränssnitt och klara färger, men deras paneler ser ut att lida av en hel del bleeding och clouding om man tittar i tråden här på forumet. Jag tror att vilken LED-tv man än väljer idag så får man en hel del problem med sig.
Postad 04 January 2016 - 16:23
Håller med om problemen med LED -tv. Det är väl bara att vänta på att oled modellerna blir fler o sjunker prismässigt. Funderar att tuffa på med 55HX823an så länge, och som funkar kanon.
Postad 04 January 2016 - 16:57
Postad 05 January 2016 - 09:05
KDL65W855 och KD-55X8505 bör ju vara lite lika så, så vad tror ni om att köra Pansarhunds kalibrering på min TV med? ![]()
Postad 05 January 2016 - 09:30
Jag har ju samma problem, så därför jag är rädd att det är ett mer generellt "problem" och inte bara enstaka exemplar som är dåliga...Sjukt detta. Min fungerar bra när jag drar ner ljusstyrkan <10. Men man tappar en del ljus. Funderar på att byta ut den, men frågan är om alla är likadana?
Man kan ju absolut få ett bättre, men likaväl ett lika dåligt eller ett sämre, så därför jsg velar.
Skulle helst bara vilja åka till Sonys Sverige-lager och cherry-picka ett som är bra
Redigerat av whopp, 05 January 2016 - 09:31.
Postad 05 January 2016 - 09:56
KDL65W855 och KD-55X8505 bör ju vara lite lika så, så vad tror ni om att köra Pansarhunds kalibrering på min TV med?
Hej davewolf,
Du kan pröva dig fram, men jag hade nog försökt hitta en kalibrering för just den TV modellen du har. Har den samma inställningsmöjligheter så är det möjligt att de är väldigt lika dock. Jag sitter inte på så mycket tekniska kunskaper på spec-nivå mer än att jag surfar runt och testar en väldig massa
. Allt är också väldigt subjektivt för vad man tycker om vad gäller färgskalor och vad man har sin tv till.
Redigerat av Pansarhund, 05 January 2016 - 10:19.
Postad 05 January 2016 - 10:45
Dom två senaste uppdateringarna måste man lägga in med usb
Oj, risigt att man måste göra det. Men ännu värre att man inte blir meddelad av Sony, helst borde tvn själv hojta till så man inte tror den uppdaterar själv över nätet... Hur ska gemene man som inte läser här komma på att söka på sonys hemsida om information.
Tack för heads up! Kanske någon vänlig moderator kan skriva i första meddelandet i den här tråden att man kan behöva uppdatera via usb så nya besökare ser det.
Postad 05 January 2016 - 11:29
Ja det här är ju helt sjukt, ska maila Sonys support ikväll och höra hur dom förklarar detta...Oj, risigt att man måste göra det. Men ännu värre att man inte blir meddelad av Sony, helst borde tvn själv hojta till så man inte tror den uppdaterar själv över nätet... Hur ska gemene man som inte läser här komma på att söka på sonys hemsida om information.
Tack för heads up! Kanske någon vänlig moderator kan skriva i första meddelandet i den här tråden att man kan behöva uppdatera via usb så nya besökare ser det.
Finns det en auto-updater i tvn som connectar och säger att ens mjukvara är ok, så är det ju helt orimligt att man själv ska förstå att det ändå kan komma updates som behövs slängas in via USB!
Redigerat av whopp, 05 January 2016 - 11:30.
Postad 05 January 2016 - 12:47
Oj, risigt att man måste göra det. Men ännu värre att man inte blir meddelad av Sony, helst borde tvn själv hojta till så man inte tror den uppdaterar själv över nätet... Hur ska gemene man som inte läser här komma på att söka på sonys hemsida om information.
Dom skriver om jultider, vet inte om det beror på om tv:n själv uppdaterar under julen och det skulle bli nå fel så blir man iaf inte utan tv.
Postad 05 January 2016 - 14:05
Dom skriver om jultider, vet inte om det beror på om tv:n själv uppdaterar under julen och det skulle bli nå fel så blir man iaf inte utan tv.
Jag hittade det också. Här är nyheten: http://www.sony.se/s...date-roe-21-dec
Updaten som jag hittade och länkade ovan hade release date 28:e december så den är ju väldigt ny får man säga. Men då det samtidigt inte är någon beta version så tycker i alla fall jag att de kunde ha den för hämtning via tvn direkt. Att uppdatera är sedan kundens val.
Nu vet jag inte riktigt hur deras uppdateringar funkar, men visst borde väl den senaste patchen även innehålla fixen till den som släpptes tidigare?
Det vill säga den här: http://www.sony.se/s...eub/KD-55X8505C
Postad 05 January 2016 - 14:08
Du kan inte hämta hem den till tv:n och sen välja att inte uppdatera, så fort du slår av tv:n uppdaterar den av sig själv, däremot kan man slå av automatisk hämtning av uppdatering.Jag hittade det också. Här är nyheten: http://www.sony.se/s...date-roe-21-dec
Updaten som jag hittade och länkade ovan hade release date 28:e december så den är ju väldigt ny får man säga. Men då det samtidigt inte är någon beta version så tycker i alla fall jag att de kunde ha den för hämtning via tvn direkt. Att uppdatera är sedan kundens val.
Nu vet jag inte riktigt hur deras uppdateringar funkar, men visst borde väl den senaste patchen även innehålla fixen till den som släpptes tidigare?
Det vill säga den här: http://www.sony.se/s...eub/KD-55X8505C
Svar ja på din fråga
Redigerat av Stefan S, 05 January 2016 - 14:18.
Postad 05 January 2016 - 15:04
Fick iallafall detta som svar angående clouding: http://www.sony.se/s...84350/related/1
Postad 05 January 2016 - 15:16
Pratade med Sony supporten som var jätte otrevlig och kaxig av en konstig anledning. Kanske trött på jobbet?
Fick iallafall detta som svar angående clouding: http://www.sony.se/s...84350/related/1
När köpte du den och vart? Du kan fortfarande använda dig av öppet köp så länge du inte gått över antal dagar för detta (i normala fall 14 dagar men som hos vissa kedjor är utökad).
Postad 05 January 2016 - 15:23
Postad 05 January 2016 - 15:30
Ja precis, men om man kollar på exemplaren som Sony visar i länken så blir man orolig ifall man får en sämre
Haha ja, det ser ju ganska skrämmande ut på exempelbilderna.
Postad 05 January 2016 - 15:55
Håller tummarna. Återkommer när jag har fått den utbytt
Postad 05 January 2016 - 15:59
Fick svar nyss: "Vi har tittat på bilderna och kommer att ordna ett serviceutbyte på din tv."
Sweet ![]()
Postad 05 January 2016 - 16:30
Fick svar nyss: "Vi har tittat på bilderna och kommer att ordna ett serviceutbyte på din tv."
Har du lust att dela med dig av bilderna?
Postad 07 January 2016 - 08:16
hmm är lite sugen på en ny tv
Sony KD65X8505CBAEP
_2_Normal_Extra.jpg)
(https://www.netonnet...ep/217634.9119/)
Android tv är ju ett stort + då jag redan använder goggles tjänster
+ Sony är kända för att ha låg input lag vilket är perfekt för konsol/pc spel. (vilket jag kommer använda tvn till mest)
få ser om det blir ett impulsköp till helgen ![]()
återkommer med intryck isåfall.
Redigerat av WarpGuN, 07 January 2016 - 08:28.
Postad 08 January 2016 - 11:08
Känns skönt att höra att det funkar bättre för dig Pansarhund! Tack för inställningar, ska också tweaka massor på torsdag, är superpeppad
Hur gick det? Hunnit titta på tvn?
Postad 08 January 2016 - 14:36
Pratade med Sony supporten som var jätte otrevlig och kaxig av en konstig anledning. Kanske trött på jobbet?
Hej även jag ringde Sony Support (undrar om det var samma gubbe) då de ska veta mera. Jag fick rådet att uppdatera till mjukvaran som släpptes 21/12 men jag hade redan installerat den som kom ut 28/12. Fick svaret att då var det inget att göra. Så Sony Support ger jag inte mycket för. Tog kontakt med Elgiganten och det kommer hem en kille till mig nästa vecka. Det kan man kalla bra service. Mina fel som jag har är att Youtube får eget liv helt plötsligt + att fjärren inte svara ibland på kommando. köpte min tv KD-55X8505C 28/12-2015.
Postad 08 January 2016 - 15:08
Hur gick det? Hunnit titta på tvn?
Yeah, leveransen gick finfint, supertrevlig kille! Har packat upp och hunnit kolla lite Netflix, testat YouTube samt Kodi. Är helnöjd än så länge, men tvn var lite buggig till en början. Uppdaterade till senaste via usb och efter omstart så funkar det hela väldigt mycket bättre.
Verkar faktiskt ha klarat mig utan så mkt clouding vilket är awesome. Har inte pillat så värst mycket med inställningar än, men ska väl fortsätta med det närmaste veckan när det lugnat ner sig lite ![]()
Uppskalningen verkar ruskigt bra, är helnöjd med allt 1080p material jag har spelat upp, och 4K via tuben ser ju sjukt nice ut! ![]()
Redigerat av bluppblupp, 08 January 2016 - 15:27.
Postad 08 January 2016 - 17:31
Har efter lite testande inte fått 5.1 i Netflix att fungera. Jag har kopplat receivern med optisk, och det fungerar i Kodi, men inte i Netflix. Hade också lite problem med att få igång UHD, men det kom igång efter en omstart av tvn. Någon som har en idé? Har uppdaterat till version 3.169 av programvaran.
EDIT: Löste sig! Ändrade till Auto 1 på ljudet i Settings, och nu fungerar det. Fungerar också i Kodi. Dock så knäpper det alltid till precis när ljudet börjar spelas upp, någon som vet vad det beror på?
Redigerat av bluppblupp, 08 January 2016 - 17:49.
Postad 09 January 2016 - 11:56
Som det ser ut så ska det nu gå att uppdatera utan usb, 3169 den 6 jan.Oj, risigt att man måste göra det. Men ännu värre att man inte blir meddelad av Sony, helst borde tvn själv hojta till så man inte tror den uppdaterar själv över nätet... Hur ska gemene man som inte läser här komma på att söka på sonys hemsida om information.
Då jag redan har den senaste uppdateringen så kan jag inte kolla det
https://www.sony.se/...eub/KD-65X8509C
Redigerat av Stefan S, 09 January 2016 - 11:58.
Postad 09 January 2016 - 13:43
Postad 10 January 2016 - 00:43
Så där det blev en Sony KD65X8505CBAEP
rätt nöjd det lilla jag kört med den.
bilden är enorm vs min gamle plasma och 4k material ser helt fantastiskt ut (färgerna och "skärpan i bilden" är imponerande). uppskalning från 1080p är riktigt nice (tittade på source code via netflix och riktigt bra bild)
körde lite Helldivers på Ps4:an efteråt tycker färgerna blir lite bleka i spel-läge men ingen input lagg flyter hur bra som helst.
Märkt av lite banding problem (ett horisontellt sträck som syns i bland mot grått) och lite clouding i höger hörn. Men vafan orka inte bry mig så mycket om det..man spelar casino när man köper sådna här apparater, så länge jag inte stör mig på det.
Android tv funktionerna är la så där, lite laggigt i början då operativsystemet läser in allt.
summan av summarum rätt nöjd första kvällen med min Sony.
Redigerat av WarpGuN, 10 January 2016 - 01:00.
Postad 10 January 2016 - 14:40
Jag läste om tips att man aldrig skulle trycka på home knappen när man är inne i en app utan istället använda backknappen, så töms minnet på rätt sätt (vet ej hur mycket sanning det är i det) men efter att ha spelat både Netflix, youtube och serier via htpc igår så fick jag tillbaka felsync igen som sagt, inte ens hardreboot tar bort det helt. Kanske måste in o tömma cach i alla appar...
Edit: kommer att lämna tillbaka den här tvn och byta den mot samsungs suhd tv. Problemet ovan är för stort för att kunna se förbi. Hoppas ni har bättre tur med era apparater.
Redigerat av Pansarhund, 11 January 2016 - 00:11.
Postad 11 January 2016 - 07:59
Nä inga problem med lipsync på min Sony.
fundera på om jag ska byta den eller inte pga av vertical banding eller ej,
läser man recensionerna på prisjakt så verka det vara ett vanligt problem på modellen ![]()
hmm. märkt av del mörkar fläckar på skärmen som inte vill gå bort (vet ej om det är något flååtigt som fastnat där eller om det är panelen som e så, ska försöka gnugga bort det)
edit: måste nog köra mer med tvn innan jag besluta mig..gjort det misstaget förut att man "gå bananas" över något som egentligen inte är ett problem, fast jag fråga mig själv om jag verkligen behöver Android tv funktionerna då jag redan har en pc+cc2 kopplad till förstäkaren, finns ju billigare alternativ utan extra krimskrams som kanske är bättre då.
Redigerat av WarpGuN, 11 January 2016 - 14:36.
Postad 11 January 2016 - 08:01
Nä inga problem med lipsync på min Sony.
fundera på om jag ska byta den eller inte pga av vertical banding eller ej,
läser man recensionerna på prisjakt så verka det vara ett vanligt problem på modellen
hmm. märkt av del mörkar fläckar på skärmen som inte vill gå bort (vet ej om det är något flååtigt som fastnat där eller om det är panelen som e så, ska försöka gnugga bort det)
Kan vara "dirty screen effect" Är samma fenomen som vertical banding fast i fläckform.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
Kan jag inte se på digital-tv med min sony? Eller fattar jag bara inte hur?
2 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?