* Officiell Tråd - Panasonic PV60 / PV600 *
5878 svar till detta ämne
Postad 07 februari 2007 - 13:35
kribban
-
kribban
-
Mästare
-
-
3 037 inlägg
Fråga nin om han kan mäta surret 
Det är ju särskilt viktigt att det inte är vilken slags surr som helst utan att frekvenskurvan är jämn och fin. 
<{POST_SNAPBACK}> MVH Kribban
Postad 07 februari 2007 - 18:24
sobeus
-
sobeus
-
Lärjunge
-
-
267 inlägg
Det finns ju en rad olika bildformat som man kan välja med fjärren. Själv använder jag nästan enbart 4:3 och då blir det ju 4:3 när sändningen är 4:3 och 16:9 automatiskt när sämndningen är 16:9. De övriga formaten, zoom, automatiskt, justera etc. vet jag inte vad man ska ha till. Kanske någon här vet? Speciellt undrar jag över "Justera" och hur man gör för att justera och vad som händer då. Trots idogt tryckande på fjärren tycks inget justeras. Kan någon sprida lite ljus över detta?
<{POST_SNAPBACK}>
Que hur får du till det kör du digital tv då för på vanlig analog så ställer den inte om sig!! Kör du 4:3 där så e det 4:3 min tv ställer allafall inte om sig från 4:3 till 16:9 automatiskt!
Postad 07 februari 2007 - 20:03
Unregistered20091d8a
-
Unregistered20091d8a
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Det finns ju en rad olika bildformat som man kan välja med fjärren. Själv använder jag nästan enbart 4:3 och då blir det ju 4:3 när sändningen är 4:3 och 16:9 automatiskt när sämndningen är 16:9. De övriga formaten, zoom, automatiskt, justera etc. vet jag inte vad man ska ha till. Kanske någon här vet? Speciellt undrar jag över "Justera" och hur man gör för att justera och vad som händer då. Trots idogt tryckande på fjärren tycks inget justeras. Kan någon sprida lite ljus över detta?
<{POST_SNAPBACK}>
Que hur får du till det kör du digital tv då för på vanlig analog så ställer den inte om sig!! Kör du 4:3 där så e det 4:3 min tv ställer allafall inte om sig från 4:3 till 16:9 automatiskt!
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har parabolantenn och då kommer det en impuls till fullscarten som automatiskt ställer om till 16:9 vid 16:9-sändningar. Detta gäller säkerligen inte analoga sändningar.
Postad 07 februari 2007 - 20:06
Unregistered569494e8
-
Unregistered569494e8
-
Forumräv
-
-
690 inlägg
Ursäkta om frågan repeteras, men: Är det någon skillnad på 42PV 60E och 42pv60EH??? Tittar man på vissa återförsäljare här på nätet så skiljer det i pris...t ex www.netsuperstore.se.
Vad menas??
<{POST_SNAPBACK}>
Det har nämts åtskilliga ggr tidigare här i forumet. Sökfunktionen är ett bra verktyg. H i slutet av beteckningen står för att det är ett bordsstativ inkluderat i kartongen. Själva tv´n är det ingen skillnad på.
<{POST_SNAPBACK}>
Okay....se då denna länk....vad skiljer, mer än priset? http://www.netsupers...keywords=42pv60AHHH!!! Kanske att det är svensk manual på den ena??
Redigerat av Unregistered569494e8, 07 februari 2007 - 20:09.
Postad 07 februari 2007 - 20:33
Luzen
-
Luzen
-
Användare
-
-
155 inlägg
Ursäkta om frågan repeteras, men: Är det någon skillnad på 42PV 60E och 42pv60EH??? Tittar man på vissa återförsäljare här på nätet så skiljer det i pris...t ex www.netsuperstore.se.
Vad menas??
<{POST_SNAPBACK}>
Det har nämts åtskilliga ggr tidigare här i forumet. Sökfunktionen är ett bra verktyg. H i slutet av beteckningen står för att det är ett bordsstativ inkluderat i kartongen. Själva tv´n är det ingen skillnad på.
<{POST_SNAPBACK}>
Okay....se då denna länk....vad skiljer, mer än priset? http://www.netsupers...keywords=42pv60
AHHH!!! Kanske att det är svensk manual på den ena??
<{POST_SNAPBACK}>
ja, manualen och kanske olika stativ?
Postad 07 februari 2007 - 20:55
lars_h00
-
lars_h00
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Ingen som hört något om ev prissänkningar på denna modell innan den nya släpps?
<{POST_SNAPBACK}>
Enligt killen på Siba jag pratade med idag så säljer de PV60 med förlust (f*n tro´t) och att det inte kommer att bli prissänkningar. När jag påtalade att det är en ny modell på gång och att det kanske kan bli tal om prissänkningar då, svarade han inte mig. Tolka det som ni vill. Jag kommer att köpa min i april eftersom jag ska ut och resa, mitt tips är att jag kan köpa den för 12´ då.
Postad 07 februari 2007 - 20:59
Unregistered1197
-
Unregistered1197
-
Guru
-
-
4 219 inlägg
Det är ju särskilt viktigt att det inte är vilken slags surr som helst utan att frekvenskurvan är jämn och fin. 
<{POST_SNAPBACK}>
MVH Kribban
<{POST_SNAPBACK}>
Alright, kanske var jag för subtil (eller så är du för subtil för jag begriper inte vad du menar). Som du vet har nin etablerat en regim på MHB som går ut på att ingen får säga hur något ser ut eller låter innan nin har mätt bilden eller ljudet. Eller åtminstone läst en mätning av dem. Således tillämpar jag denna specifika regel på Sobeus surr - för utan en mätning är ju både han och jag alldeles för okunniga för att kunna yttra oss i frågan.  <-ironi-smiley
Postad 07 februari 2007 - 21:03
Unregistered1197
-
Unregistered1197
-
Guru
-
-
4 219 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Enligt killen på Siba jag pratade med idag så säljer de PV60 med förlust (f*n tro´t) och att det inte kommer att bli prissänkningar. När jag påtalade att det är en ny modell på gång och att det kanske kan bli tal om prissänkningar då, svarade han inte mig.
Tolka det som ni vill.
Jag kommer att köpa min i april eftersom jag ska ut och resa, mitt tips är att jag kan köpa den för 12´ då.
<{POST_SNAPBACK}>
Vid Panasonics tidigare nylanseringar har mönstret varit att priset sänks successivt på restlagret av den gamla modellen under månaderna innan nylanserningen. När den nya modellen lanseras så slutar de att skeppa den gamla modellen. Efterhand dyker dock småpartier av den gamla modellen upp i reorna. Skulle tro att det blir så med PV60, också. Så fort som PV70 dyker upp i butikerna försvinner PV60 under några månader.
Redigerat av Unregistered1197, 07 februari 2007 - 21:06.
Postad 07 februari 2007 - 21:07
kribban
-
kribban
-
Mästare
-
-
3 037 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
MVH Kribban
<{POST_SNAPBACK}>
Alright, kanske var jag för subtil (eller så är du för subtil för jag begriper inte vad du menar).
Som du vet har nin etablerat en regim på MHB som går ut på att ingen får säga hur något ser ut eller låter innan nin har mätt bilden eller ljudet. Eller åtminstone läst en mätning av dem. Således tillämpar jag denna specifika regel på Sobeus surr - för utan en mätning är ju både han och jag alldeles för okunniga för att kunna yttra oss i frågan.
<-ironi-smiley
<{POST_SNAPBACK}>
Har du tipsat han om denna tråden då så han kan få kommentera detta  Förstår inte anledningen till att förlöjliga sig över han  för det var så jag uppfattade ditt inlägg. MVH Kribban
Postad 07 februari 2007 - 21:10
kribban
-
kribban
-
Mästare
-
-
3 037 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Enligt killen på Siba jag pratade med idag så säljer de PV60 med förlust (f*n tro´t) och att det inte kommer att bli prissänkningar. När jag påtalade att det är en ny modell på gång och att det kanske kan bli tal om prissänkningar då, svarade han inte mig.
Tolka det som ni vill.
Jag kommer att köpa min i april eftersom jag ska ut och resa, mitt tips är att jag kan köpa den för 12´ då.
<{POST_SNAPBACK}>
Vid Panasonics tidigare nylanseringar har mönstret varit att priset sänks successivt på restlagret av den gamla modellen under månaderna innan nylanserningen. När den nya modellen lanseras så slutar de att skeppa den gamla modellen. Efterhand dyker dock småpartier av den gamla modellen upp i reorna.
Skulle tro att det blir så med PV60, också. Så fort som PV70 dyker upp i butikerna försvinner PV60 under några månader.
<{POST_SNAPBACK}>
Tror ni att det är värt att vänta på de nya modellerna? Har jag uppfattat det fel eller är det mest kosmetiska förändringar samt inbyggd digitalbox på de nya modellerna? Jag har svängt lite i TV-frågan från att vilja ha en bakproj till att köpa denna. Dels för att den är platt och den visar upp en bra bild. Har dock inte bestämt mig till 100 % än MVH Kribban
Postad 07 februari 2007 - 21:11
sobeus
-
sobeus
-
Lärjunge
-
-
267 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}> Jag har parabolantenn och då kommer det en impuls till fullscarten som automatiskt ställer om till 16:9 vid 16:9-sändningar. Detta gäller säkerligen inte analoga sändningar.
<{POST_SNAPBACK}>
My bad!! Det funkade! Så tack för tipset
Postad 07 februari 2007 - 21:12
lars_h00
-
lars_h00
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Oj, vad skönt det vore om vi kunde sluta leta fel någon gång. Min dator surrar. Min lampa surrar ibland. Min CRT surrar. Min plasma från 2004 surrar. Men min PV60 surrar inte.
Frågan är väl om surret finns utanför eller inuti huvudet?
<{POST_SNAPBACK}>
Var inne på Siba idag för att titta på "min" blivande tv och kunde höra ett tydligt elektroniksurr från baksidan även inne i affären, så visst kan man höra ljud. Ljudet kom inte från fläktarna, troligtvis var det nätdelen. Är ändå inte särskilt oroad för jag hade inte tänkt sitta bakom tv:n med örat en halvmeter från bakstycket. För övrigt mycket imponerande bild, det var en sändning från TV2 med alpina VM på och bilden är grym, de körde med Boxer via scart. 50" förvånade mig ännu mer, att en så stor bildskärm kan visa så tydlig bild, helt otroligt.
Postad 07 februari 2007 - 21:14
Unregistered1197
-
Unregistered1197
-
Guru
-
-
4 219 inlägg
Tror ni att det är värt att vänta på de nya modellerna? Har jag uppfattat det fel eller är det mest kosmetiska förändringar samt inbyggd digitalbox på de nya modellerna? Jag har svängt lite i TV-frågan från att vilja ha en bakproj till att köpa denna. Dels för att den är platt och den visar upp en bra bild. Har dock inte bestämt mig till 100 % än
MVH Kribban
<{POST_SNAPBACK}>
Om du har cash att köpa en PV70 så skulle jag vänta till mars. Förändringarna på PV70 är mer än kosmetiska. Den har en ny panel, nytt innanmäte och ny version av VReal. Det är generation 10 av panelen och de komponenter som tidigare orsakade de lila ormarna är borta. Om man tycker att 14 000 kr är maxtaket för en TV så blir man såklart toknöjd med PV60 men det kommer nog att dröja minst ett halvår innan PV70 är nere i den prisnivån.
Redigerat av Unregistered1197, 07 februari 2007 - 21:15.
Postad 07 februari 2007 - 21:20
kribban
-
kribban
-
Mästare
-
-
3 037 inlägg
Det gjorde inte saken lättare precis  Jag vill köpa ny TV om 2 veckor när bonusen utbetalas
Tack för informationen i alla fall
MVH Kribban
Postad 07 februari 2007 - 21:25
Unregistered1197
-
Unregistered1197
-
Guru
-
-
4 219 inlägg
Personligen kommer jag inte att byta bort PV60 innan det finns full-HD plasma till rimligt pris. Den räcker i många år, skulle jag tro.
Det kan ju bli så att du får en enorm ångest om du köper PV60 i februari och upptäcker att du hellre skulle vilja ha en PV70 i mars
Postad 07 februari 2007 - 21:28
kribban
-
kribban
-
Mästare
-
-
3 037 inlägg
Jag får alltid ångest när jag köpt nya prylar men nu var det så längesedan så det börjar bli dags för en attack
Jag ska ta en sväng med gumman nästa vecka och vi får se vad vi kommer fram till men just nu lutar det åt en PV60 och en Tvix
MVH Kribban
Postad 07 februari 2007 - 21:32
Unregistered1197
-
Unregistered1197
-
Guru
-
-
4 219 inlägg
Lycka till. Hoppas bara att hon inte fastnar för en Samsung S71 eller nåt annat designmonster.
Redigerat av Unregistered1197, 07 februari 2007 - 21:32.
Postad 07 februari 2007 - 22:00
MattiaSS
-
MattiaSS
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Jag har pillat med min PV60 i 2 dagar nu (mest med att få den att funka med datorn) Jag tycker det är stor skillnad på kanalerna. Vissa ser rätt bedrövliga ut medans andra ser bra ut. Jag har ingen boxer, bor i ett Comhem hus o tar signalen direkt från väggen.
Jag har en 10 år gammal billig antennkabel o tänkte byta ut den. Sökte lite både här o på google men det finns ju 100 olika!! Vad ska man tänka på? 100Hz, guldpläterad? Vad kör ni för antennkabel?
Postad 07 februari 2007 - 22:04
kribban
-
kribban
-
Mästare
-
-
3 037 inlägg
Lycka till. Hoppas bara att hon inte fastnar för en Samsung S71 eller nåt annat designmonster. 
<{POST_SNAPBACK}>
Kommer inte in någon LCD hos mig
Postad 07 februari 2007 - 22:14
50plus
-
50plus
-
Forumräv
-
-
744 inlägg
Jag har pillat med min PV60 i 2 dagar nu (mest med att få den att funka med datorn) Jag tycker det är stor skillnad på kanalerna. Vissa ser rätt bedrövliga ut medans andra ser bra ut. Jag har ingen boxer, bor i ett Comhem hus o tar signalen direkt från väggen.
Jag har en 10 år gammal billig antennkabel o tänkte byta ut den. Sökte lite både här o på google men det finns ju 100 olika!! Vad ska man tänka på? 100Hz, guldpläterad? Vad kör ni för antennkabel?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har oxå ComHem analogt. Det ser helt enkelt oftast ut som "skit". Det beror troligen inte på din antennkabel. Jag har testat med en mer "avancerad" antennkabel (c:a 5 m) men den hade ingen som helst förbättrande effekt hos mig. Nu lever jag m en kabel för några tior från SIBA. Så ta hem en kabel på öppet köp. Det gjorde jag, lämnade tillbaka den direkt och sparade massor med piastrar.
Redigerat av 50plus, 07 februari 2007 - 22:16.
Postad 07 februari 2007 - 22:17
MattiaSS
-
MattiaSS
-
Amatör
-
-
78 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Jag har oxå ComHem analogt. Det ser helt enkelt oftast ut som "skit". Det beror troligen inte på din antennkabel.
Jag har testat med en mer "avancerad" antennkabel (c:a 5 m) men den hade ingen som helst förbättrande effekt hos mig.
Så ta hem en kabel på öppet köp. Det gjorde jag, lämnade tillbaka den direkt och sparade massor med piastrar. 
<{POST_SNAPBACK}>
Varför är det så kass bild på comhem då? Har alla comhemmare dålig bild
Postad 07 februari 2007 - 22:17
Unregistered1197
-
Unregistered1197
-
Guru
-
-
4 219 inlägg
Det finns en del äldre antennkablar som kan sabba bilden i de nya näten. Köp bara något av hyfsad kvalité så borde det räcka. Du kan ju räkna med att kablarna bakom väggen varken är guldpläterade, silveröverdragna eller trippelskärmade
Bästa sättet att uppskatta CH analog är för övrigt att skaffa CH digital-TV.
Redigerat av Unregistered1197, 07 februari 2007 - 22:18.
Postad 07 februari 2007 - 22:45
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
På mina crt apparater är det "ok" med analog bild, men den digitala är långt mycket bättre. På LCD och Plaman är det inte ett alternativ med analog signal. På min PV60 som denna tråden handlar om är den anaolga bilden bra i jämförelse med en LCD men jag tittar inte ens på tv3 analogt. Orkar bara inte se så dålig bild när man kan se digitaltv. ( som kan bli bättre den med på vissa canal+ och tv4 kanaler  ) Comhems analoga signal är ok hos de flesta men även den kommer att försvinna inom överskådlig framtid. MaVeRiC
Redigerat av Unregistered1103, 07 februari 2007 - 22:48.
Postad 07 februari 2007 - 22:53
Wachtel
-
Wachtel
-
Lärjunge
-
-
294 inlägg
Eftersom jag också har Comhem analogt så blev jag lite tveksam igen, hade nästan uppbringat mod nog för att beställa
Lite OT; varför skulle analog Comhem försvinna?
Postad 07 februari 2007 - 22:58
lars_h00
-
lars_h00
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Detta är ju visserligen inte riktigt rätt forum men eftersom ni har börjat prata kablar så...
Man kan ju lägga ner en förmögenhet i kablar men detta har jag tänkt för min del.
Scart-scart mellan CH-box o DVD (finns inget alternativ) har redan en highend kabel som heter IXOS
Komponent-komponent mellan DVD o TV (har ingen HDMI på DVD) tänker köpa Kjell o Co Click Tronic 2m 229:-
RCA-RCA till ljudet har redan en highend kabel som heter Chord Chrysalis
Så till frågetecknet
Hur koppla PC-TV, har ett GeForce FX5700 grafikkort med DVI-utgång kruxet är att det finns DVI-A, DVI-D och DVI-I.
Jag tror att jag ska ha en DVI-A till VGA men då krävs det en adapter (tror jag).
Men här känner jag att jag är ute på djupt vatten, finns det någon som har erfarenhet från detta så tar jag tacksamt emot tips.
Postad 07 februari 2007 - 23:25
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Hur koppla PC-TV, har ett GeForce FX5700 grafikkort med DVI-utgång kruxet är att det finns DVI-A, DVI-D och DVI-I.
<{POST_SNAPBACK}>
Tror du får bäst svar här https://www.minhembi...hp?showforum=52Eller här https://www.minhembi...hp?showforum=15MaVeRiC
Redigerat av Unregistered1103, 07 februari 2007 - 23:26.
Postad 07 februari 2007 - 23:29
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Kan var bra att veta även för Pv60 ägare. För att de analoga kanalerna tar plats och platsen bättre behövs till SD och HD kanaler i framtiden. MaVeRiC
Postad 07 februari 2007 - 23:59
lars_h00
-
lars_h00
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Tror du får bäst svar här
https://www.minhembi...hp?showforum=52
Eller här
https://www.minhembi...hp?showforum=15
MaVeRiC 
<{POST_SNAPBACK}>
Har läst vad datasnubbarna skriver men det känns som jag skulle behöva en babbelfisk för att begripa något. Jag provar DVI-A til VGA så får vi se om det funkar.
Postad 08 februari 2007 - 00:14
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Men ... om du ställt frågan där .. din fråga var .. Hur koppla PC-TV, har ett GeForce FX5700 grafikkort med DVI-utgång kruxet är att det finns DVI-A, DVI-D och DVI-I.Tror du då inte att du hade kunnat få ett begripligt svar De hade förmodligen svarat dig med ett av de alternativ som finns i din fråga Hade jag haft svaret till dig hade du fått det, men jag har bara satt på en DVI - VGA adapter på min dator o kopplat ... sen var det klart ... MaVeRiC
Postad 08 februari 2007 - 08:41
MattiaSS
-
MattiaSS
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Eftersom jag också har Comhem analogt så blev jag lite tveksam igen, hade nästan uppbringat mod nog för att beställa
<{POST_SNAPBACK}>
Jag fattar inte det här med analogt. Har de inte släckt ner det analoga nätet? Varför sänder Comhem ut analoga signaler? Upplys en oinvigd!
Postad 08 februari 2007 - 09:29
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Jag fattar inte det här med analogt. Har de inte släckt ner det analoga nätet? Varför sänder Comhem ut analoga signaler? Upplys en oinvigd!
<{POST_SNAPBACK}>
De har släckt ned det analoga marknätet (det man plockar in via antenn) ja. Comhem skickar sitt brus över kabel så det är en helt annan sak. MaVeRiC>> Har du nån konkret info på att dom kommer sluta skicka analogt. Själv tvivlar jag på det (tills jag blir överbevisad, that is  ).
Postad 08 februari 2007 - 09:53
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
MaVeRiC>> Har du nån konkret info på att dom kommer sluta skicka analogt. Själv tvivlar jag på det (tills jag blir överbevisad, that is ).
<{POST_SNAPBACK}>
Kan inte hålla reda på allt skit man läser Men jag har läst någon intervju men någon på comhem och vill minnas att de på sikt kommer att övergå till enbart digitalt samt iptv. Dvs alla som vill se "vanlig" tv och inte har dator måste ha box ( tack o lov ) de som vill kunna se det via iptv skall kunna göra det. Om vi talar riktig framtid, så är det nog IPTV som gäller, tror jag MaVeRiC
Postad 08 februari 2007 - 12:30
MattiaSS
-
MattiaSS
-
Amatör
-
-
78 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}> De har släckt ned det analoga marknätet (det man plockar in via antenn) ja. Comhem skickar sitt brus över kabel så det är en helt annan sak.
MaVeRiC>> Har du nån konkret info på att dom kommer sluta skicka analogt. Själv tvivlar jag på det (tills jag blir överbevisad, that is ).
<{POST_SNAPBACK}>
Så jag får en analog signal in i min nya fina TV!! Inte konstigt då att de flesta kanaler ser sopiga ut. Nu tittar jag ju iofs aldrig på TV så det spelar mig inte så mkt roll, men ändå. Kan vi inte gå ihop ett gäng o ge Comhem lite kompanistryk
Postad 08 februari 2007 - 13:34
joffe11
-
joffe11
-
Användare
-
-
202 inlägg
Fy ********.. Var på elgiganten (elkjøp) i norge og så på TH-65pv600 med Ice age blue-ray. Det var helt otrolig
Prisen var 120.000 norske riksdaler.....
Postad 08 februari 2007 - 14:04
Ante77
-
Ante77
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Denna tråd är ju otroligt stor, så jag hittade inte det jag sökte efter. Så jag ställer frågan här och hoppas att någon kan hjälpa mig med det.
Jag irriterar mig på att alltid få fram "volymremsan" när jag höjer eller sänker ljudet. Kan man ta bort det så att man inte ser det i rutan hela tiden. Eller åtminstone flytta på den eftersom den alltid ligger precis på textningen på programmen.
Stort tack på förhand!
/ A
Postad 08 februari 2007 - 16:27
MattiaSS
-
MattiaSS
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Fy ********.. Var på elgiganten (elkjøp) i norge og så på TH-65pv600 med Ice age blue-ray. Det var helt otrolig
Prisen var 120.000 norske riksdaler.....
<{POST_SNAPBACK}>
120.000  För en TV?? Köp en ny Skoda istället
Postad 08 februari 2007 - 17:46
Mäster_M
-
Mäster_M
-
Användare
-
-
161 inlägg
stativ.bmp 100,16K
62 Antal nerladdningarnån som har detta stativ eller som ser om det kommer att funka bra???
Techlink PLASMA/LCD stativ Tilt 30-50"
Tillbehör Ljud & Bild / Möbler/vägg/golvstativ / Väggstativ Plasma
Artnr: TWM-1
EAN: 5026240202108
Pris: 550,00 SEK
Ditt pris: 550,00 SEK
Lagersaldo: 27
Ingen restnoterad
Antal
Plasma/LCD väggstativ för 30-50" skärmar.
Tiltbart: 15grader
Lätt att montera.
Reglerbart i sidled:Upp till 660mm inkl VESA 100/200 &
200/200.
Max vikt: 60kg.
Redigerat av Mäster_M, 08 februari 2007 - 17:49.
Postad 08 februari 2007 - 18:38
Lodarn
-
Lodarn
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
stativ.bmp ( 100.16k ) Antal nerladdningar: 6
nån som har detta stativ eller som ser om det kommer att funka bra???
Det ser ut som om det skall funka. Det som är frågan är om bultarna är tillräckligt långa. Du behöver också distanser på bulten mellan fäste och tv.
Men det kan man säkert ordna på någon Järnhandel om inte fästet har rätt skruvar och distanser med.
/ Lodarn
Postad 08 februari 2007 - 18:48
Mäster_M
-
Mäster_M
-
Användare
-
-
161 inlägg
stativ.bmp ( 100.16k ) Antal nerladdningar: 6 nån som har detta stativ eller som ser om det kommer att funka bra???
Det ser ut som om det skall funka. Det som är frågan är om bultarna är tillräckligt långa. Du behöver också distanser på bulten mellan fäste och tv. Men det kan man säkert ordna på någon Järnhandel om inte fästet har rätt skruvar och distanser med.
/ Lodarn
<{POST_SNAPBACK}>
hmm..ok, vet du vilka skruvar som passar i tv:? (m6 etc)
Postad 08 februari 2007 - 19:32
Lodarn
-
Lodarn
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
stativ.bmp ( 100.16k ) Antal nerladdningar: 6 nån som har detta stativ eller som ser om det kommer att funka bra???
Det ser ut som om det skall funka. Det som är frågan är om bultarna är tillräckligt långa. Du behöver också distanser på bulten mellan fäste och tv. Men det kan man säkert ordna på någon Järnhandel om inte fästet har rätt skruvar och distanser med.
/ Lodarn
<{POST_SNAPBACK}>
hmm..ok, vet du vilka skruvar som passar i tv:? (m6 etc)
<{POST_SNAPBACK}>
Kommer tyvärr inte ihåg men M8 låter bekant! / Lodarn
Postad 08 februari 2007 - 22:33
lars_h00
-
lars_h00
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Kan inte hålla reda på allt skit man läser
Men jag har läst någon intervju men någon på comhem och vill minnas att de på sikt kommer att övergå till enbart digitalt samt iptv.
Dvs alla som vill se "vanlig" tv och inte har dator måste ha box ( tack o lov ) de som vill kunna se det via iptv skall kunna göra det.
Om vi talar riktig framtid, så är det nog IPTV som gäller, tror jag
MaVeRiC 
<{POST_SNAPBACK}>
Från ComHems hemsida: "Påverkas Com Hem av det analoga nätets släckning 2007? Com Hem kommer inte att helt övergå till digitala sändningar 2007 eftersom vi inte vill tvinga våra kunder till en ny teknologi. Vi vill att du som kund hos Com Hem själv ska upptäcka fördelarna med digital-tv! Com Hem kommer också en dag att sluta sända analogt men det sker inte inom en överskådlig framtid. "
Postad 08 februari 2007 - 22:50
unik
-
unik
-
Lärjunge
-
-
347 inlägg
M8x50 är väl den gyllen skruven till pv60.
(svar till någon ett par inlägg tidigare i tråden, läste där så fick för mig att svaret skulle komma tätt efter  )
Redigerat av unik, 08 februari 2007 - 22:52.
Postad 08 februari 2007 - 23:43
Unregistered20091d8a
-
Unregistered20091d8a
-
Amatör
-
-
88 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}> Jag har parabolantenn och då kommer det en impuls till fullscarten som automatiskt ställer om till 16:9 vid 16:9-sändningar. Detta gäller säkerligen inte analoga sändningar.
<{POST_SNAPBACK}>
My bad!!
Det funkade! Så tack för tipset 
<{POST_SNAPBACK}>
Kul att det funkade! Men vad var det som funkade för dig egentligen? Funkade det med analog tv, bytte du scart eller…
Postad 09 februari 2007 - 00:15
Silkemannen
-
Silkemannen
-
Rookie
-
9 inlägg
Får hoppa in och skriva av mig lite.
Ja, en (eller rättare sagt 4st) M8 sitter fint till väggfästet. Längden bör vara 30mm så det blir några varv i gängorna, och max 50mm (för då tar det stopp...).
Monterade upp min 42:a på väggen i dagarna efter att haft den ståendes på original H-fäste på stereobänken. Köpte mig Elfa-lister på Coop då dom hade 20% på alla Elfa-grejor. En vägglist och två bärlister kostade mig summa summarum 200.50:-  Färgen är den gråaktiga och passar väldigt bra till bakstycket på plasman.
Nu sitter tv:n som en smäck på väggen. Tight och fint. (Speciellt viktigt då jag har tv:n placerad så jag ser den från sidan när jag går in i rummet.)
Skall bara lösa någon snygg kabelgömma för hdmi-, scart- och strömkabel under skärmen. Har en bänk under så det behövs bara en si sådär 8-10 centimeters list som mest. Blir nog en välvd plastlist som målas i fondväggens färg skulle jag tro.
Fick hjärtat i halsgropen när jag monterat klart fästet och hängt upp tv:n.
Det sitter snett!!! Shit också! Fram med vattenpasset igen, men nejdå. Det är bänken under tv:n och golvet i huset som har lite fall. Tänker man inte på det så störs man inte, sambon tycker det är bra, men jag upplever det som en tagg i ögat... Får försöka palla upp bänken litegrand lagom så det inte syns så mycket.
Jag är fortfarande helnöjd (varför skulle jag inte vara det?!!?) med apparaten. Smått lyrisk faktiskt. Kan inte förstå hur man kunnat titta på en "liten" 28" crt tidigare... 42" är inte alls stort på ca 3 meters håll som jag först trodde när jag packade upp tv:n.
Ungarna sitter till och med på golvet någon meter ifrån och bara stirrar även att jag menar att de kan sätta sig tillrätta i soffan på behörigt avstånd och ändå njuta av filmen.
Har dock inte haft nöjet att kolla på så värst många "vuxen-filmer" själv, utan det har varit tv-program via Boxer, med varierande kvalitet, och småttingarnas dvd-filmer såsom Ice Age 2, Ant Bully, Superhjältarna, Bilar, Madagascar, Teletubbies etc. Bjärta och kontrastfina filmer som antagligen ser lika fina ut vilken apparat man än tittar på. Jag är helnöjd med kombinationen Panasonic DVD-s52 och PV60. Grejorna gör sina jobb med beröm med dvdn:s uppskalning till 720p. Dock ser jag ingen större skillnad mellan 720p och 576p... Får nog skaffa nya glasögon/linser!
Hur som helst så sitter tv:n där på väggen och kommer så göra tills vi bygger ut huset om ett par år och byter tv-rum.
Over and out för denna gången!
Postad 09 februari 2007 - 07:37
snyft
-
snyft
-
Användare
-
-
213 inlägg
Får hoppa in och skriva av mig lite.
Ja, en (eller rättare sagt 4st) M8 sitter fint till väggfästet. Längden bör vara 30mm så det blir några varv i gängorna, och max 50mm (för då tar det stopp...).
Monterade upp min 42:a på väggen i dagarna efter att haft den ståendes på original H-fäste på stereobänken. Köpte mig Elfa-lister på Coop då dom hade 20% på alla Elfa-grejor. En vägglist och två bärlister kostade mig summa summarum 200.50:- Färgen är den gråaktiga och passar väldigt bra till bakstycket på plasman. Nu sitter tv:n som en smäck på väggen. Tight och fint. (Speciellt viktigt då jag har tv:n placerad så jag ser den från sidan när jag går in i rummet.)
Skall bara lösa någon snygg kabelgömma för hdmi-, scart- och strömkabel under skärmen. Har en bänk under så det behövs bara en si sådär 8-10 centimeters list som mest. Blir nog en välvd plastlist som målas i fondväggens färg skulle jag tro.
Fick hjärtat i halsgropen när jag monterat klart fästet och hängt upp tv:n. Det sitter snett!!! Shit också! Fram med vattenpasset igen, men nejdå. Det är bänken under tv:n och golvet i huset som har lite fall. Tänker man inte på det så störs man inte, sambon tycker det är bra, men jag upplever det som en tagg i ögat... Får försöka palla upp bänken litegrand lagom så det inte syns så mycket.
Jag är fortfarande helnöjd (varför skulle jag inte vara det?!!?) med apparaten. Smått lyrisk faktiskt. Kan inte förstå hur man kunnat titta på en "liten" 28" crt tidigare... 42" är inte alls stort på ca 3 meters håll som jag först trodde när jag packade upp tv:n. Ungarna sitter till och med på golvet någon meter ifrån och bara stirrar även att jag menar att de kan sätta sig tillrätta i soffan på behörigt avstånd och ändå njuta av filmen.
Har dock inte haft nöjet att kolla på så värst många "vuxen-filmer" själv, utan det har varit tv-program via Boxer, med varierande kvalitet, och småttingarnas dvd-filmer såsom Ice Age 2, Ant Bully, Superhjältarna, Bilar, Madagascar, Teletubbies etc. Bjärta och kontrastfina filmer som antagligen ser lika fina ut vilken apparat man än tittar på. Jag är helnöjd med kombinationen Panasonic DVD-s52 och PV60. Grejorna gör sina jobb med beröm med dvdn:s uppskalning till 720p. Dock ser jag ingen större skillnad mellan 720p och 576p... Får nog skaffa nya glasögon/linser! Hur som helst så sitter tv:n där på väggen och kommer så göra tills vi bygger ut huset om ett par år och byter tv-rum.
Over and out för denna gången!
<{POST_SNAPBACK}>
Klart du inte märker det för det är ju exakt samma bild. Det är ju som att sitta 0,5m från tvn och sen flytta bak till typ 3m och sen få för sig att det är bättre kvalitet 3m bakåt.
Postad 09 februari 2007 - 08:28
MattiaSS
-
MattiaSS
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Även jag har ägt denna tv i några dagar nu. Jag är supernöjd. Inget surr alls o inga ormar - än kanske! Jag sitter också nära tv´n men tycker bara det bidrar till en ännu större bioupplevelse.
Tyvärr har jag kass bild på de flesta kanaler tack vare Comhem´s analoga signal verkar det som. Men kör jag igång en DVD blir det en fröjd för ögat. Ska försöka att byta ut min 10 år gamla budgetantenn kabel o se om det blir lite bättre kanske.
Undrar hur det skulle bli om man satt dit sin 28" tjock tv igen
Postad 09 februari 2007 - 08:48
kim_1138
-
kim_1138
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Kan meddela att det verkar vara så att vi här i svedala snart får den omtalade fixen för de lila ormarna. Fick mail från Assist Halmstad (serviceverkstad) att den är på ingående!
Mycket trevligt!!!
/Kim
Postad 09 februari 2007 - 10:30
Unregistered569494e8
-
Unregistered569494e8
-
Forumräv
-
-
690 inlägg
Det skiljer nu 3 ½ tusen på denna (42PV60E) och Samsung PS-42E71H;an och Samsung PS-42E7H. Är det värt skillnaden, ni som tittat och jämfört!!!
Redigerat av Unregistered569494e8, 09 februari 2007 - 11:12.
Postad 09 februari 2007 - 11:32
Parika
-
Parika
-
Lärjunge
-
-
369 inlägg
Kan meddela att det verkar vara så att vi här i svedala snart får den omtalade fixen för de lila ormarna. Fick mail från Assist Halmstad (serviceverkstad) att den är på ingående!
Mycket trevligt!!!
/Kim
<{POST_SNAPBACK}>
Strålande nyheter!! Hör gärna av dig när du får veta mer. Skulle också vara intressant att höra vilken effekt fixen får. Vill gärna bli av med de störande "ormarna"...men jag blev lite tveksam när Chris skrev i ett inlägg förut att fixen lär ha vissa oönskade biverkningar. /Patrik
Postad 09 februari 2007 - 13:56
Unregisteredca6c4026
-
Unregisteredca6c4026
-
Användare
-
-
106 inlägg
Det skiljer nu 3 ½ tusen på denna (42PV60E) och Samsung PS-42E71H;an och Samsung PS-42E7H. Är det värt skillnaden, ni som tittat och jämfört!!!
<{POST_SNAPBACK}>
Jag köpte en PS-42E71H och lämnade tillbkade den efter att ha haft den över en helg. Den hade faktiskt mycket sämre bildkvalitet jämfört med pv60:n så pass dåligt ibland att jag trodde det var fel på mitt exemplar, men efter jämförelser med demoapparater i olika affärer så såg jag samma fel på de exemplaren. Filmer som har mycket mörka scener såg riktigt dåligt ut, dithering och grönstick över allt i bilden. Med samma utrustning men med pv60:n ser jag inget av detta längre, dyrare men väl värt det. //Micke
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Vy från dörr med ny soffa
DPC
2025-05-07 10:19:58
-
Rad 1 och 2
DPC
2025-05-07 10:17:56
-
Soffa till salongens andra rad
DPC
2025-05-07 10:03:29
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|